Şimdi Ara

Benzinli Motor İdeal Devir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Benzinli motor için 2000 2500 devir kullanmak zararlımıdır kimisi motoru çabuk yersin diyor ama bende 3500 deviri geçtiğim zaman içim gidiyor yani yüksek devir daha zararlı diye biliyorum sizce nasıl bu durum?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Motor neden yeniyormuş onu anlamadım, sebep olarak ne sundular? Motorun ömrü km ile değil yaptığoçı toplam devir ile ölçülmez mi?

    Teorik olarak en ideali maksimum tork verdiği devirin biraz üstünde devir çevirmek. Hem yakıt tasarufu hem de en iyi verimi almak için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımlı otomobil motorları çabuk bozulacak yapıda değiller. Hele atmosferik motorlarda devir çevirmekten korkmayın, kullandığınız aracın keyfini çıkarın Benzinli Motor İdeal Devir 

  • Arabasına göre değişir. çünkü dişli oranları araçtan araca değişiyor. aracı baymadan yürütecek devir ideal devirdir.

  • her motorun ideal tork devri farklıdır. aracın kataloğunda bu bilgiler vardır. turbo benzinli motorlar için genellikle 2000 devir ve altı yeterli olurken, atmosferik benzinli motorlarda 3500-5000 arasında değişen değerler mevcut.


    devir göstergesindeki kırmızı alanlara girmedikçe sorun yaşamazsınız. ömür olarak da çok bir değişiklik olmaz. 1 milyon değil de 850 bin km yaparsınız en kötü.


    alt devirlerde aracı fazla uzun süre titretmemeye üstlerde de kırmızı alana geçmemeye özen gösterin yeterli olur.

  • Esas o devirlerde kullandiginda uzun ömürlü olacaktır. Yola göre devri arttırır veya azaltırsın, motorun gücü yetmediği yerde homurdanmaya başlarsa veya cekmiyor hız dusuyorsa vites düşersin, cabuk hizlanmak istiyorsan seri manevralar yapman gerekiyorsa vites yukseltmeyip biraz daha ust devirlere çıkarsın. Benim araç benzinli 2bin devirde vites at diyor, 1500e dusuyor. Geçen eds olduğu icin hız sabitledim 1600 devirde 4.viteste 2 kişi hafif yokuşu hiç zorlanmadan çıktı. Tabi uzun yokuslarda bunu yapmamak lazım. Atmosferik 1.25 turbo da değil yani. Daha once dik dağ yollarında 2500 devirle 3 kisi gayet iyi çıkmıştım, gaza yuklenince hizlanmiyordu ama hizimda düşmüyordu. Tabi hava serindi, sıcak havada çekiş düşüyor veya klima açıkken, daha yüksek devirler gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 5 Ağustos 2021; 16:53:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo benzinli otomatik araçlar normal şekilde sürünce 3 bin deviri bile görmüyo. 1.500-2.500 devir arası vites atıyor. 7-8 ileri vites olanlar 3000 devirde 140-150 kmh ye ulaşıyor. Zararlı olsa araç buna müsade etmezdi, ona göre üretilirdi diye düşünüyorum. Bence bi zararı olmaz. Arada zaten ani hızlanmalar için mecburen devir çevriliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Arabanın Motor Ömrü
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Hocam hyundai 1.2 atmosferik motor için 3000 devir en ideali gibi ama sanki gücünün çoğunu 2000 den sonra vermeye başlıyor gibi.
    Sizce bu motor için hangi devir aralığı sizce en mantıklısı?
    Ayrıca sizce motorun ideal çalışabileceği minimum devir aralığı sizce nedir?

    Benzinli Motor İdeal Devir Benzinli Motor İdeal Devir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crazy Goat -- 5 Ağustos 2021; 16:57:2 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Benzin nolcek peki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben yakıtı değil, zararlı olup olmadığı konusunda yorum yaptım. Benzin düşünen sağ şeritten tın tın gidebilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Crazy Goat kullanıcısına yanıt
    Hocam bu grafiği Picanto 1.0 67 PS için nasıl görebiliriz ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Hocam bu grafiği Picanto 1.0 67 PS için nasıl görebiliriz ?
    Benzinli Motor İdeal Devirkıa
    Kia Picanto Hatchback Teknik Özellikleri 2020 - Kia Türkiye
    https://www.kia.com/tr/modeller/yenipicanto/teknik-ozellikler.html

    Google'da tork grafiği diye aratırsanız bulursunuz. Ama kia sitesinde tablo olarak koymuş. Maksimum tork 3.750 devir, maksimum güç 5.500 devir. Yani 4.250-5.000 devir/dakika muhtemelen düz yol için en ideali olacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 5 Ağustos 2021; 20:23:32 >
  • Yok hocam niye yenisinin 2000 dusuk bir devirde degil zaten. Senin dedigin oyle 800-1000 devirde falan kullamirsan sürekli ancak zararli olur.

    En basiti bir cok 2.0 turbo motorlu arac istesen de yasal sinirlar icinde 3000 devirde görmüyorum. 120-130 kmde 2000 devirde gidiyorlar, Otomatik vitesler.

    Titresime dusurmediginiz sürece en dusuk devir de sorun olmaz.

    Dediginiz dogru yuksek devirde daha zararli teoride. Ama pratikte bu gorebileceginiz kadar buyuk bir fark olmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 5 Ağustos 2021; 20:46:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    Hocam hyundai 1.2 atmosferik motor için 3000 devir en ideali gibi ama sanki gücünün çoğunu 2000 den sonra vermeye başlıyor gibi.
    Sizce bu motor için hangi devir aralığı sizce en mantıklısı?
    Ayrıca sizce motorun ideal çalışabileceği minimum devir aralığı sizce nedir?

    evet bence de 3000 devir ideal gibi görünüyor. fakat bunlar fabrika çıkışı motor için ve düz yolda geçerli.


    aslında temel mantık minimum devir üstüne kuruluyor.

    aracın şanzımanını titretmeyecek en düşük deviri bulmak gerekiyor.

    bunu düz yolda kalkarken tespit edip sonra eğime göre ayarlamak gerek.


    zaman içinde motorlar güç kaybı yaşayabilir, ayrıca ağırlık da büyük etkendir.

    bu grafik sayesinde gücü nerede arayacağınızı tespit etmiş olursunuz.



    ek olarak bu grafiğin nasıl ölçüldüğünü de öğrenmek lazım.

    malum gücü ölçmek için bir çok yöntem var. motorun arabanın üstünde olması gerekmiyor.

    lastikten ölçülen, şanzıman sonundan ölçülen ve motordan direkt ölçülen arasında büyük farklar olur.


    dolayısıyla bu grafik motordan direkt ölçüldüyse ve senin aracının şanzımanı ideal durumda eğilse, 3000 devir yeterli olmayabilir.



    özetle önce aracın bakımlarını ideal hale getirip sonra, alt deviri tespit etmek lazım.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.