Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
4
Favori
276.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Araçlarda Motor Ömrü

    Dizel araçlar, yüksek tork ve yakıt verimlilikleriyle bilinirler, bu nedenle ticari ve kişisel kullanım için popüler bir seçimdirler. Ancak, dizel motorların ömrü benzinli motorlara kıyasla daha uzun mu, yoksa daha kısa mıdır?

    Genel olarak, iyi bakımı yapılan bir dizel motorun, düzenli bakım yapılan bir benzinli motordan daha uzun ömürlü olduğu düşünülmektedir. Bunun nedeni, dizel motorların daha sağlam olması ve daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahip olmasıdır, bu da daha fazla güç ve tork üretir.

    Özellikle Isuzu motorları, dayanıklılıklarıyla tanınır. Örneğin, Isuzu D-Max'teki 2.5 litrelik dizel motor, 500.000 km'den fazla ömre sahip olabilir. Benzer şekilde, Mitsubishi L200'deki 2.4 litrelik dizel motorun da 300.000 km'ye kadar ömrü olduğu bilinmektedir.

    Dizel motorların ömrünü etkileyen birkaç faktör vardır:

    • Bakım: Düzenli bakım, tüm araçlarda olduğu gibi dizel motorların da ömrünü uzatmak için çok önemlidir. Bu, yağ değişimlerini, filtre değişimlerini ve diğer rutin bakımları içerir.
    • Sürüş alışkanlıkları: Agresif sürüş ve aşırı yükleme, motorun ömrünü kısaltabilir. Aracınızı dikkatli ve sorumlu bir şekilde sürmek, motorun ömrünü uzatmaya yardımcı olacaktır.
    • Yakıt kalitesi: Kirli veya kalitesiz yakıt, enjektörlere ve diğer motor bileşenlerine zarar vererek motorun ömrünü kısaltabilir. Daima güvenilir yakıt istasyonlarından yakıt alın.

    Genel olarak, dizel araçlardaki motor ömrü, modele, bakıma ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak değişebilir. Ancak, düzgün bir şekilde bakımı yapılan bir dizel motorun, benzinli bir motordan daha uzun ömürlü olması muhtemeldir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader

    bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..


    ben cok gördüm 100 bini aşmış dizel corolla ve yaris.
    ki zaten bi mtor 100.000 de bitiyorsa kaldır çöpe at o arabayı.
  • www.araba.com.tr
    404 Not Found
    http://www.araba.com.tr/1094154.html
    121.000 km d4d corolla 2006 model

    www.araba.com.tr
    404 Not Found
    http://www.araba.com.tr/984129.html
    1 9 6 . 0 0 0 km corolla d4d 2006 model

    demekki varmış biraz araştırmak yeterli




  • Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

    Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

    Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 8 Mart 2008; 0:17:25 >
  • Toyota da olmaz, opel falandır o
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader
    acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir.


    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
  • toyota yeni corolla dizele 6 yıl sınırsız km garantisi veriyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

    Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

    Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.


    marka vermeyecektim ama multijetlerde oluyormuş diye duymuştum. adam 100000 de motora sokmuş. toyotada 100000 komik bencede ama denilen küçük hacimli dizel problemi. motor 20000 lerde yeni açılıyor dememe rağmen abimiz ısrarla yaşayan benim oldu marka model farketmez dedi.sen toyota kullanmadın diye hava bastım gerçi fanatiğim malum ama içime de kuşku düştü yani..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

    Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

    Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.


    marka vermeyecektim ama multijetlerde oluyormuş diye duymuştum. adam 100000 de motora sokmuş. toyotada 100000 komik bencede ama denilen küçük hacimli dizel problemi. motor 20000 lerde yeni açılıyor dememe rağmen abimiz ısrarla yaşayan benim oldu marka model farketmez dedi.sen toyota kullanmadın diye hava bastım gerçi fanatiğim malum ama içime de kuşku düştü yani..


    Bak şimdi benimde aklım karıştı;

    Multijet ilk çıktığında yapılan açıklamalarda "teorik ömrü 250bin km" deniyordu. Bunun manası nedir o zaman?

    1) "4*4 lük kullanılsa 250bin km yapabilir bir ihtimal" mi yoksa
    2) "Minimum 250bin km yapabilir" mi?

    Görüşlerime göre;

    1) 250bine kadar ömür biçilmişse 100bin km civarlarıda can sıkıcı problemler ufak ufak başlamış olabilir.
    2) Minimum 250bin km yapabilir deniyorsa bende "evet mazot yağlayıcı özelliğe sahip olduğundan benzinliye göre avantajlıdır ancak küçük hacimden yüksek güç alınması yüksek basınç gerektirir buda dezavantaj" derim.

    Ben küçük ve yüksek güçlü dizel motorların büyük hacimli ama güç/hacim oranı düşük motorlardan fazla risk altında olduğunu ama 100bin km gibi rakamlarda problem çıkartmayacağına -özellikle Toyota D4D serisi için- eminim.




  • fatih te bi taksici var 319bin km yol yapmıştı 2 hafta önce binmiştim araç siyah duman bile atmıyor şu an bana göre dizelde toyotanın tek rakibi mercedes tir
  • Benzinli veya dizel fark etmez sonuçta sabah arabanın marşına basıp tam gaz giderseniz ikide bir motoru stop edip çalıştırırsanız ani kalkış ani duruş yaparsanız o motor 100 binde biter.Ama şu doğru dizel motorlar benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdür çünkü daha güçlü olduklarından pistonları krankı şanzımanı yani yüke binen bütün parçaları daha sağlamdır.Ama şimdi şirket arabası gibi kullanırsanız ne benzinli ne dizel motor dediğim gibi dayanmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ustaoglu.b

    Benzinli veya dizel fark etmez sonuçta sabah arabanın marşına basıp tam gaz giderseniz ikide bir motoru stop edip çalıştırırsanız ani kalkış ani duruş yaparsanız o motor 100 binde biter.Ama şu doğru dizel motorlar benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdür çünkü daha güçlü olduklarından pistonları krankı şanzımanı yani yüke binen bütün parçaları daha sağlamdır.Ama şimdi şirket arabası gibi kullanırsanız ne benzinli ne dizel motor dediğim gibi dayanmaz



    Hele şükür güzel ve insanın içini rahatlatan bir açıklama.




  • toyota gibi bir marka boyle bir motor üretirmi ? bukadar sorunsuzluğa önem veren firma ? kaç sene dizeli getirmediler türkiye için uyarlama çalışmaları yaptı muhendisler yapmayin inanmayın böyle sehir efsanelerine yahu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 11 Mart 2008; 8:56:55 >
  • Sen alaydan yetişme , kapısında müşterisi olmayan sanayi ustasının veya doğan-şahinde taksicilik yapanın lafını dinleyip büyük otomotiv firmalarının kalifiye mühendisinin sözünü saymazsan, 130 da 5 yaparsan, 100 de 4 yaparsan tabi motorun açolır iyi kaçar, iyi yakar ve genç ölür.Ama gene de 100 bin km. den fazla dayanır.
  • Dizel motorların ömrü benzinlilerden daha fazla. Ama su an üretilen dizellerin hepsi turbo sayesinde o torkları ve hp leri elde ediyor. Dizel motorun ömrü 300 binde 500 binde olsa turboya güzven olmaz. 30 binde bile turbo arazası yaşayan arabalar var. Şu an nereden baksan turbo sistemi 2,5 - 3 bin ytl. Bence bu dizel araç alırken düşünülmesi gereken ilk nokta.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    Dizel motorların ömrü benzinlilerden daha fazla. Ama su an üretilen dizellerin hepsi turbo sayesinde o torkları ve hp leri elde ediyor. Dizel motorun ömrü 300 binde 500 binde olsa turboya güzven olmaz. 30 binde bile turbo arazası yaşayan arabalar var. Şu an nereden baksan turbo sistemi 2,5 - 3 bin ytl. Bence bu dizel araç alırken düşünülmesi gereken ilk nokta.


    buda sehir efsanesi kactane forumda dizeli olupta turbo arizasi olan gordunuz. ?

    turbo intercooler ile birlikte en fazla 1000 ytl dir. acin servislere sorun.

    4 tane enjetor 600 ytl hadi diyelim mazot pompasida arizalandi 500 de o 2100 ytl yi gecmez ki hepsi ayni anda arizalanacak bide baksen




  • 600 ytl ye muadil turbolar satılıyor.pompa ve enjektörler onarılıyor.eskidendi o 2 milyara turbo almalar enjektörleri ve pompaları komple değiştirmeler şimdi çok ucuza mal ediliyor üstelik onarılıyor.inanmayın böyle kulaktan dolma bilgilere.ayrıca bizim ticari taksimiz var hyundai accent 1.5 crdi 3 silindirdizel motor.araç şu anda 400.000 kmde motor açılmadı şu ana kadar.. bakımları düzgün yapıldığı takdirde normal şartlarda aracı kullanırsanız dizelin ömrü oldukça uzun olacaktır.
  • Allah cümlemizin arabasına böyle sağlıklı uzun ömür versin. Maaşallah
  • www.araba.com
    Sucuri WebSite Firewall - Access Denied
    http://www.araba.com/1102065.html


    www.araba.com
    Sucuri WebSite Firewall - Access Denied
    http://www.araba.com/1094584.html


    www.araba.com
    Sucuri WebSite Firewall - Access Denied
    http://www.araba.com/914832.html


    yalnız motorlor rektefe olmuş galiba




  • Eger dedigimiz gibi turbo ve enjektorler o kadar ucuzladiysa dizel artik beni korkutmaz.

    Ben eskiden Subaru imprezalarla ilgileniyordum. Araclar belli bir km den sonra surekli turbo arizasi yapiyor ve bayada masraf cikariyor diye vazgecmistim.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.