Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
166
Cevap
4
Favori
276.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci



    http://www.araba.com/1102065.html

    http://www.araba.com/1094584.html

    http://www.araba.com/914832.html

    yalnız motorlor rektefe olmuş galiba







  • istanbulda fiat albea multijete bindim, 360.000 km.deydi motor yapılmamış.Taksicinin hava alanında çalışan arkadaşının fiat albeası 650.000 km. de vedaha motor yapılmamış..Bakarsan iyi gider bakmazsan rektifiye olur.
  • Multijet lerle ilgili duyumlarımı yazdığımdan beri birçok pazarlamacı arkadaşın mj Palio-Punto larını inceledim.

    Palio cular yol tutuş problemi,Punto cular ilk çıkan Punto lardaki açılmayan arka kapı-tıkırtılar dışında araçlarından çok memnunlar ve en ufak motor problemi yaşamamışlar,çoğu 100bin km üzerinde yol yapmış zaten.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: targocid

    istanbulda fiat albea multijete bindim, 360.000 km.deydi motor yapılmamış.Taksicinin hava alanında çalışan arkadaşının fiat albeası 650.000 km. de vedaha motor yapılmamış..Bakarsan iyi gider bakmazsan rektifiye olur.

    650000km çok abartı geldi
  • Neden çok geldiki benim bildiğim 93 model brodvayler var 200.000 km.'yi geçmiş ve hala motor yaptırmamış olan,yeni teknolojileri ve dizel motorun dayanıklılığını düşünürsen olabilir diye düşünüyorum.
  • kafanızı yormayın bakarsan bağ olur bakmazsan ne olur o zaman daha rahat anlarsınız benim aracım turbosu olmayan bir araçtı 98 hilux hemde toyota botor 89,000 kmde bitti yaaa bitermiş emme manifoldundan içeriye giren milyonlarca toz motorumu yedi 2004 yılında yan sanayi parçalarla yaklaşık 2000 ytl harcadım ama dikiş tutmadı şu an elimdeki aracımı gözüm gibi bakıyorum 51,000 km oldu tık yok 89 model gene aynı araçtan motor üst kapağı daha sökülmemiş vede gözüme inanamadım motor 819,000 km idi
    dediğim gibi bakarsan bağ bakmazsan ......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maktastur

    kafanızı yormayın bakarsan bağ olur bakmazsan ne olur o zaman daha rahat anlarsınız benim aracım turbosu olmayan bir araçtı 98 hilux hemde toyota botor 89,000 kmde bitti yaaa bitermiş emme manifoldundan içeriye giren milyonlarca toz motorumu yedi 2004 yılında yan sanayi parçalarla yaklaşık 2000 ytl harcadım ama dikiş tutmadı şu an elimdeki aracımı gözüm gibi bakıyorum 51,000 km oldu tık yok 89 model gene aynı araçtan motor üst kapağı daha sökülmemiş vede gözüme inanamadım motor 819,000 km idi
    dediğim gibi bakarsan bağ bakmazsan ......

    emme manifoltundan nasıl toz giriyor filtreyi mi sökmüştün?
  • Zamanında değişim ve ara temizleme ve kontrollerini yapmamış sanırım.
  • birebir şahit olduğum Bir yakınımızda 3000 turbodizel mercedes var araç 700.000 km'de ve motor ömrü bitmek üzere usta daha 10.000 km yapar demiş. Ama motor kaputunun altındaki canavara bi baktım v6 3,lt turbodizel yaw ben arabaya mı biniyorum dedim kendi kendime :)
  • Merhaba Arkadaslar,

    30.000 de motor dagitan adama bir sorun bakalim, ne yakiyormus. Ortalik, motorin haric, yanabilen her seyi deposuna dolduran uyaniklarla dolu. Kullanilmis kizartma yagi, 10 no makina yagi, mazotla inceltilmis yanik motor yagi kullananlari gordum. Birakin 1,3 - 1,4 - 1,6 dizelleri, 8,0 litrelik is makinasina koysaniz piston kafasini deler.

    Gecmiste, dizel motorlarin omru, yakit kalitesinin dusuklugu nedeniyle benzinlilere nazaran daha kisa oluyordu. Yakitin icindeki kukurt, yanma neticesinde ortaya cikan su buhari ile birlesip sulfirik asit olusturuyor, olusan asit de temas ettigi metal yuzeylerde asinmaya neden oluyordu. Bu nedenle pek cok marka, dizel motorlu araclarini Turkiye pazarina daha yeni yeni surmeye basladilar.

    Yeni nesil euro dizel yakitlarda ise kukurt orani cok dusuk. Euro dizel kullandiginiz surece dizel motorlarda, benzinliden daha fazla problem yasamazsiniz. Elbette yakit alacaginiz istasyonu iyi secmek kaydiyla. Euro dizel diye baska bisey satiyorsa isiniz zor.

    Hepinize arizasiz gunler dilerim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader


    quote:

    Orjinalden alıntı: maktastur

    kafanızı yormayın bakarsan bağ olur bakmazsan ne olur o zaman daha rahat anlarsınız benim aracım turbosu olmayan bir araçtı 98 hilux hemde toyota botor 89,000 kmde bitti yaaa bitermiş emme manifoldundan içeriye giren milyonlarca toz motorumu yedi 2004 yılında yan sanayi parçalarla yaklaşık 2000 ytl harcadım ama dikiş tutmadı şu an elimdeki aracımı gözüm gibi bakıyorum 51,000 km oldu tık yok 89 model gene aynı araçtan motor üst kapağı daha sökülmemiş vede gözüme inanamadım motor 819,000 km idi
    dediğim gibi bakarsan bağ bakmazsan ......

    emme manifoltundan nasıl toz giriyor filtreyi mi sökmüştün?

    filitreden motora gelen plastik boru yarılmış farkına geç vardık gerçi usta bu halde bu motor 500,000 km daha yol yapar ama bolbol yağ eklersin dedi bizde hesapladık motoru sıfırladık vede sattık zaten dikiş tutmadı hata bizde idi normalde bu tip dizellerde toyota çok sağlıklı motor üretiyor normal kullanımda araç sahibini öldürür kendisi ölmez




  • Arkadaşlar dizel teknolojisi gerçekten çok gelişmiş eskiye oranla, şöyleki eskiler hep kötü mazot kullanımından mazot pompası arızasından korkarlardı artık bu problem epeyce aşılmış durumda kolay kolay da dizel arbalar başka türlü arıza vermiyorlar. Dayım şirket sahibi ve kendisinde 5 tane dizel araba mevcut, herbiri ort 200 binin üzerinde emin olabilirsiniz ve motor açılmamış durumda üstelik arabaları bi kalfa bi usta derken önüne gelen de kullanıyor. Ben de de multijet doblo vardı 125 binde sattım arabada hiçbir sorun olmadı eminim toyota da multijetten fazlası vardır eksiği yoktur hem kaldı ki toyota 1.4 d4 çok daha sessiz bir dizel..
  • Merhabalar..

    Burda zikredilen arçların toyota hariç hemen hemen hepsine motor yapmışımdır..

    Yeni jenerasyon bir dizel motor için, servisin belirlediği(markaya göre değişir) 15 - 20 bin km lik yağ değişim periyodu o kadar uzun bir zamanki..Ülkemizin kalitesiz yakıtları ile çalışan bu motorlar motor yağını çok çabuk bozuyor..

    Bu motorlara daha sık yağ değiştirip, yukarıda da arkadaşların bahsettiği turbo dizel kullanma esaslarına dikkat edilirse motorunuzun ömrü inanın nerdeyse sizin ömrünüz kadar olur..eskimez..

    neye dikkat edicez..

    yağını 5-7.5 bin km de değiştireceğiz..
    kaliteli yağ kullanacağız..
    kaliteli yakıt kullanmak için elimizden gelen yapacağız..
    EGR sistemi tam bir motor katilidir..İptal ettireceğiz..
    Belli periyodlarla carbon clean yaptıracağız..
    motor ısınana kadar yüklenmeyeceğiz..
    5-10 sn rolantide çalıştırmadan stop etmeyeceğiz..

    bunlar bir dizel motor için hayati önem taşıyan unsurlar..

    dikkat ederseniz başınız ağrımaz..




  • ERG SİSTEMİ NEDİR?
  • egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.



    Motorun geç çalışma ile tanışır tanışmaz görüşünün değişeceğine eminim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.



    Motorun geç çalışma ile tanışır tanışmaz görüşünün değişeceğine eminim..

    ERG hakkında biraz daha bilgi verebilirseniz sevinirim..
  • kullandığınız aracın kıtapcığını dikkatle okursanız ve bakımlarını aynen uygularsanız
    bütün kurallara uyarsanız ( tarafik) motor deyilde bizim ömrümüz biter sanırım
    taksiler için hiç bişey diyemem bir aracın 5 ayrı söförü olursa
  • http://www.megachips.org/index.php/megachips-sss/egr-nedir-

    EGR ile ilgili burdaki yazıyı okuyun
  • Merhabalar,
    Verdiğiniz bilgiler için öncelikle tşk ederim.. Benim de bir sorunum var, egrden mi acaba diye merak ediyorum..
    Benim de 2005 model c3 92 1.4 92hp dizel aracım var.. Aşırı yağmurlu bir günde edirne civarlarında dizel almak için bir istasyona girdik, mazotumuzu alıp yola çıktık ki araç gaz yememeğe başladı. Dışarıda bardaktan boşanırcanısına yağmur var.. Basıyorum basıyorum gaza, araç gideceğine stop ediyor zorladıkça.. Zar zor geri geri geldik istasyona.. citroen tr servisine ulaşmaya çalıştık.. Tabi mazottanda şüpheleniyoruz.. Yardım hattından bişey çıkmadı. Çorlu citroenden bir ustaya ulaştık, kendisi egr de sorun olabileceğini, su kaçmış vs olabileceğini söyledi.. Benzinlikte kuru bir yerde aracı bir süre çalıştırıp kurumasını sağlayın dedi. Biz de öyle yaptık sonra araçta bir şey yokmuş gibi yolumuza gittik.. Daha sonra servise gittiğimiz de ayak üstü gittiği yere kadar gitsin sonra değiştiririz dediler :) 8-9 ay oldu aynı şey geçen gün 3. ye oldu, aracı 1,5 gün civarı çalıştırmadım, yine bol yağmur yağmıştı. Geçtim direksiyon başına, yine gaz yemiyor, egzosdan siyah duman çıkıyormuş..Gaza bastıkça biraz gitmeye çalışıyor araç stop ediyor.. Çıldırtır bu adamı.. Bu bilgiler ışığında sorun %100 egr den diyebilir miyiz?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.