Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
166
Cevap
4
Favori
276.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence 126 hp gücü küçümsenecek bir beygir değil.

    bu arada servisteyken katalogta okudum. yeni avensis d-4d motorun ateşleme ve enjeksiyon sistemlerinde birtakım iyileştirmeler yapılmış.

    bu iyileştirmeler sonucu hem yakıt tüketimi azalmış hemde performansı artışı olmuş. sonuçta toyota demek teknoloji demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 14 Mart 2009; 13:56:47 >
  • 126hp tabiki de küçümsenecek bir değer değil ancak muadilleri 140-150hp iken ya da 1.6 C5 110hp iken 16hp için o kadar ötv farkı ödemek bence pek mantıklı değil.
  • daha düşük yakıt tüketimi ile daha yüksek güç üretiyor yeni avensis 2.0 d-4d.

    ortalama yakıt tüketimi 5.1lt/100 km de.

    bu teknik değerlerle bu kadar az yakan başka dizel varmı?

    yeni corolla 1.4 d-4d 90 hp 190 nm torklu aracın bile ortalama yakıtı 4.9 lt/100 km
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 14 Mart 2009; 16:19:59 >
  • Yakıt tüketimi gerçekten başarılı, söylenecek söz yok.

    Yeni Laguna 1.5dci 110bg ve birleşik tüketim 4,9lt ama onda da tip yok maalesef ve motor ömrü 2.0 Avensis kadar olamaz tabi. Adamlar aynı motoru 65bg'lik Kangoo'da da kullanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 14 Mart 2009; 17:23:16 >
  • toyota motoru d4d peugoet ve citroen in yaptığı motordur.1.4 92 hp hdi c3 te de kullanıldı aynı motor.toyotanın düşük hacim dizel motoru yoktur.küçük hacim dizel motor uzmanı PSA grubudur.aynı grup bmw ye de motor yapmaktadır.
  • bu motorların hepsi farklıdır...
    duygusal bir measaj olmuş...
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    toyota motoru d4d peugoet ve citroen in yaptığı motordur.1.4 92 hp hdi c3 te de kullanıldı aynı motor.toyotanın düşük hacim dizel motoru yoktur.küçük hacim dizel motor uzmanı PSA grubudur.aynı grup bmw ye de motor yapmaktadır.
  • Arabaların motorlarıyla ya da markalarla aramda duygusal bir bağ yok,kullandığım 4 farklı model araç var.yazılmış ki fordun dizeli 10 numara ama peugeot nun yaramaz.oysa ikisi de aynı..yazılmış ki volvo bu işi biliyo,oysa volvonun dizeli de diğerleriyle tıpa tıp aynıdır.toyotanın dizelinden şaşma,öyle bir durum yok birebir aynıdır c3 te kullanılan dizelle,arada işletim sistemi farkı vardır,yürüyen aksam farkı vardır,yalıtım farkı vardır..biraz daha fazla araştır arkadaşım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • emrivaki ve üst oturaktan konuşma da... araştır bakalım diye...
    d4d toyotanın geliştirdiği dizel motor...
    hdi,tdci ise psa'nın geliştirdiği dizel...
    toyota motorunun psa ile ortak yönleri tabiiki var ama (DİESEL OLMASI, V.S) ,TEKNİK FARKLARI VAR...

    psa:ford,citroen,pejo ortak motor grubu ok?

    küçük hacim dizel motor uzmanı psa diye birşey yok... duygusallıktan kastım budur...
    ve de madem toyota'ya motor veriyorlar, hani küçük hacimli de psa süper ya... bunu neden sadece sen biliyorsun? hiçkimse bilmiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 5 Temmuz 2009; 19:06:20 >
  • arkadaşım,toyotanın d4d kodlu motoru,hdi 1.4 70 hp lik psa motorunun intercooler ve 16 subaplı motorudur,böylelikle 92 hp üretmesi sağlanmıştır.işletim sistemine müdahale edilerek 8 subaplı versiyondan da aynı güç alınabilmekte.sonuç olarak toyotanın dizel motoru 1.4 hdi 16(c3 te kullanılan) dır.arasında bir fark yoktur.malesef küresel mali krizin etkileriyle artık üreticiler maliyeti düşürmek için motor ve yedek parça üretimi konusunda son 5 yıldır bu yolu izlemekte.bunun sayesinde yedek parça sıkıntısı ortadan kalkmakta ancak fiyatlar aşırı derecede ve gereksiz oranda yüksek.bu işi gerçekten bilenler yedek parça ihtiyacı olduğu zaman başka markaların parçalarından faydalanmakta.örneğin opel cdti multijetle aynıdır.tdci hdi ile aynıdır.d4d motor da aynı şekilde.DVT4 motor da psa nın kodudur(8 subap için)
  • bunu dünyada ilk siz söylüyorsunuz; 1.4 d4d ile 1.4 hdi motorun aynı olduğunu...
    daha fazla uzatmayacağım...
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    arkadaşım,toyotanın d4d kodlu motoru,hdi 1.4 70 hp lik psa motorunun intercooler ve 16 subaplı motorudur,böylelikle 92 hp üretmesi sağlanmıştır.işletim sistemine müdahale edilerek 8 subaplı versiyondan da aynı güç alınabilmekte.sonuç olarak toyotanın dizel motoru 1.4 hdi 16(c3 te kullanılan) dır.arasında bir fark yoktur.malesef küresel mali krizin etkileriyle artık üreticiler maliyeti düşürmek için motor ve yedek parça üretimi konusunda son 5 yıldır bu yolu izlemekte.bunun sayesinde yedek parça sıkıntısı ortadan kalkmakta ancak fiyatlar aşırı derecede ve gereksiz oranda yüksek.bu işi gerçekten bilenler yedek parça ihtiyacı olduğu zaman başka markaların parçalarından faydalanmakta.örneğin opel cdti multijetle aynıdır.tdci hdi ile aynıdır.d4d motor da aynı şekilde.DVT4 motor da psa nın kodudur(8 subap için)




  • işte duygusal mesaj budur
  • sıkışınca polemik yaratmak için mesaj yazmayın...

    madem uzatıyoruz...
    bana bu iki motorun aynı olduğuna dair kaynak gösterin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    işte duygusal mesaj budur

    ya da istersen otomobil genel bölümündeki arkadaşlara sor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 5 Temmuz 2009; 19:45:25 >
  • ya arkadaşım sen kendini iyice kaptırdın,ne sıkışması ne polemiği,özellikle sıkışma nedir yani.ben bu araçların üreticisi değilim.toyotanın servis danışmanına sorarsan onlar ayrıntıyı söyleyebilirler,ayrıca c3 hdi 16 bulup d4-d nin motorlarını yanyana koyarsan arada sadece akü yeri cam suyu haznesi hidrolik fren ve direksiyon yağ haznelerinin yerlerinin farklı olduğunu diğer herşeyin aynı olduğunu rahatça görebilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    ya arkadaşım sen kendini iyice kaptırdın,ne sıkışması ne polemiği,özellikle sıkışma nedir yani.ben bu araçların üreticisi değilim.toyotanın servis danışmanına sorarsan onlar ayrıntıyı söyleyebilirler,ayrıca c3 hdi 16 bulup d4-d nin motorlarını yanyana koyarsan arada sadece akü yeri cam suyu haznesi hidrolik fren ve direksiyon yağ haznelerinin yerlerinin farklı olduğunu diğer herşeyin aynı olduğunu rahatça görebilirsin


    doğru söylüüyorsun, 4 lastik bir de direksiyon...herşey aynı...
  • bu msjından sonra,sanırım kabullenmeyecek bir yapıya sahipsin,yani doğruyu görsen bile,evet haklıymışsın demeyecek birisin,o yüzden en kısa zamanda araştır doğruyu gör.sana araştırman için bir konu daha söylüyüm.citroen c1 ve peugeot 107 modellerini de toyota kendisi üretmekte,motorda psa nın.yani toyota psa evliliğinin ikinci ürünü
  • dünyada bu bilgileri bilen ilk kişisin...bravo
    benim masallarla uğraşacak vaktim yok... araştıracak daha ciddi konular var...
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    bu msjından sonra,sanırım kabullenmeyecek bir yapıya sahipsin,yani doğruyu görsen bile,evet haklıymışsın demeyecek birisin,o yüzden en kısa zamanda araştır doğruyu gör.sana araştırman için bir konu daha söylüyüm.citroen c1 ve peugeot 107 modellerini de toyota kendisi üretmekte,motorda psa nın.yani toyota psa evliliğinin ikinci ürünü
  • Arkadaşlar;

    Birbirinizle tartışmaktan vazgeçin artık.
  • 2005 yılında psa ve toyota avrupa pazarına yönelik bir işbirliği anlaşması yapmışlar... 2005 yılında çok güzel...
    iyi de d4d motor çıkmıştı o zaman zaten... daha doğrusu, ülkemize yeni gelmişti, diğer ülkelerde kullanılıyordu...
    ikincisi; madem böyle bir evlilikten bir motor var piyasada; her iki grupta bunu kamuoyuna duyururdu...
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/key_facts_2001_b1.php




  • işte öyle olmuyo..psa nın 1.6 dizel motorunu volvoda kullanıyo,ancak araba kullanıcılarında şöyle bir izlenim vardır bu da üreticilerin işne gelir..benim arabam volvo iyi gidiyo,adamlar yapmış.oysa aynı motor 32 bin tl lik 207 de var.şimdi benzer durumlar insanlara açıklanırsa denge bozulabilir.hiç bir zaman opel çıkıp benim motorun aynısı multijet demez.albea 23 bin iken corsa 30 bin tl gibi.ama motor aynı.yani bazı durumlar paylaşılmaz.iş için citroen nemo kullanıyorum,yedek parça lazım olunca ucuz olduğu için tofaş servislerine gidiyorum(motor için değil).yani işin özü küçük hacimli dizel motor üretmek inanılmaz maliyet gerektirir,çünkü satış rakamları çok yüksektir.2500 cc dizel yaparsınız ama pazarda payınız 100 de 1 olur.o yüzden araba üreticileri birbirlerinden yardım almakta
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.