Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
4
Favori
277.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel motorlar rektefiye ömrü olarak tabiki daha uzun ömürlüler.

    Fakat kendimiz şirkette kullandığımız pekçok turbo dizelde turbo ve enjektör arızaları yaşadık.Özellikle belli modeller belli arızaları çok veriyor.

    Mesela Caddy çok çabuk turbo dağıtıyor biz 200.000km'de 2 defa değiştirdik yine gitti.En son gerçi yatak sardı komple motor yaptırdık 5000 lira tutttu.

    Yine aynı şekilde Renault'un 1.5 dci'ları çok ekonomik olmalarına karşın 90-120K arası enjektör bitiriyorlar.Bu enjektörler pistonlara işeme yapıyor pistonlar eriyor vs. derken yine motor yaptırıyorsunuz o da yine 2 liradan aşağı tutmuyor.

    En dayanıklılar 1.3 multijetler.Enjektörleri normal mazotla bile en az 150K gidiyor üstelik işeme de yapmıyor.Benim arkadaşımda 270K'da Doblo var hala taş gibi.

    Ben özel bir VW servisinde çalıştım.Transporterların Caddylerin servisleri nasıl zengin ettiğine bizzat şahit oldum.

    Şehir efsanesi değil bunlar yani.

    Toyotanın dizeli halen oldukça dayanıklı gibi gözüküyor.Kronik bir sorunu olsa çıkardı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    arkadaşım,toyotanın d4d kodlu motoru,hdi 1.4 70 hp lik psa motorunun intercooler ve 16 subaplı motorudur,böylelikle 92 hp üretmesi sağlanmıştır.işletim sistemine müdahale edilerek 8 subaplı versiyondan da aynı güç alınabilmekte.sonuç olarak toyotanın dizel motoru 1.4 hdi 16(c3 te kullanılan) dır.arasında bir fark yoktur.malesef küresel mali krizin etkileriyle artık üreticiler maliyeti düşürmek için motor ve yedek parça üretimi konusunda son 5 yıldır bu yolu izlemekte.bunun sayesinde yedek parça sıkıntısı ortadan kalkmakta ancak fiyatlar aşırı derecede ve gereksiz oranda yüksek.bu işi gerçekten bilenler yedek parça ihtiyacı olduğu zaman başka markaların parçalarından faydalanmakta.örneğin opel cdti multijetle aynıdır.tdci hdi ile aynıdır.d4d motor da aynı şekilde.DVT4 motor da psa nın kodudur(8 subap için)


    1,4 D-4D motor 8 sübaplıdır ve alüminyum blokludur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    1,4 D-4D motor 8 sübaplıdır ve alüminyum blokludur.

    ben bıraktım, buraya birşey yazmayı...
    arkadaşa göre tüm motorlar aynı, bir tak adları farklı...
  • İki motor hakkındaki teknik verileri araştırdım, aynı motor olmadığı çok açık ve net. D-4D 8 sübap olduğu için 1.4 HDI'ın da 8 sübaplısının teknik verilerini ekliyorum;

    1.4 D-4D
    Bore × stroke 73.00 mm × 81.50 mm
    2.87 in × 3.21 in
    Displacement 1.4 litre
    1364 cc
    (83.236 cu in)
    Type SOHC
    Sump Wet sumped
    Compression ratio 16.50:1
    Fuel system common rail direct petrol injection
    Maximum power
    (DIN) 90.2 PS (89.0 bhp) (66.4 kW)
    @ 3400 rpm
    Specific output 65.2 bhp/litre
    1.07 bhp/cu in
    Maximum torque
    (DIN) 190.0 Nm (140 ft·lb) (19.4 kgm)
    @ 2000 rpm
    bmep 1750.4 kPa (253.9 psi)
    Specific torque 139.3 Nm/litre
    Maximum rpm
    Manufacturer Toyota
    Code 1ND-TV



    1.4 HDi
    Bore × stroke 73.70 mm × 82.00 mm
    2.9 in × 3.23 in
    Displacement 1.4 litre
    1399 cc
    (85.372 cu in)
    Type SOHC
    Sump Wet sumped
    Compression ratio
    Fuel system
    Maximum power 67.9 PS (67.0 bhp) (50 kW)
    @ 4000 rpm
    Specific output 47.9 bhp/litre
    0.78 bhp/cu in
    Maximum torque 160.0 Nm (118 ft·lb) (16.3 kgm)
    @ 2000 rpm
    bmep 1437.2 kPa (208.4 psi)
    Specific torque 114.37 Nm/litre
    Maximum rpm
    Manufacturer Peugeot
    Code DV4TD




  • ikisiin de çok ortak yönü var...
    4 teker ,direksiyon ve dizel olmaları...
  • arkadaşlar merhaba,

    hararetli bir sohbet oluşmuş dizel motorların aynı yada benzerliği konusunda,
    son dönemde piyasaya çıkan çoğu dizel motorların çalışma prensibi aynı ve hatta bazı motorlar birbirine çok benziyor, melesa fiat grubuyla opel grubunun motorları G.M. in geliştirdiği dizel motorları, opel CDTİ diyor Fiat Multijet ama iki motor kardeş olmalarına rağmen aralarında çok küçük farklar var,

    genel olarak dizeller 2 ana sınıfa ayrılır diye biliyorum yanlışsa lütfen düzeltin direct enjeksiyonlar ve indirect enjeksiyonlular, günümüz araçları bildiğim kadarıyla direct enjeksiyonlu olanlar yani fordun tdci yı, opelin cdti yı, peugeotun hdi ı, fiatın multijeti, vw tdi ı vs. püskürtme prensibi olarak aynı olan bu motorların bazıları da kendi aralarında çok benzerler, örneğin dci-crdi renault-hyundai, multijet-cdti fiat-opel, tdci-hdi vb. bu bağlamda günümüz dizel motorları birbirinin akrabası diyebiliriz, sıkıştırma oranlarıyla yada stroklarıyla ufak oynamalarla bu farklılıklar ortaya çıkar, kimi üretici delphi pompa kullanır diğeri bosch, kimisi falanaca turbo kullanır, kimisi başka turbo,

    bu yüzden bu dizeller birbirinin aynı değildir ama birbirleriyle çok yakınlıkları vardır, yani her iki düşüncenin de doğruluk payı var

    motor ömrüyle ilgili olarak da arkadaşlardan birkaçı km den çok çalışma saati de önemlidir diye fikirlerini söylemişler ben de bu fikirden yanayım, çalışma saati, çalışma koşulları, yük durumu, bakım, yakıt kalitesi bence bir motorun karakterinde km kadar etkinliğe sahiptir,

    dizellerin bu kadar kardeş olmalarına rağmen neden farklı ses çıkardıklarını da pompalarından kaynaklandığını duymuştum ne kadar doğrudur bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla eski nesil dizeller hatırlayacağınız gibi aşırı sesli çalışırlardı, bu seslerinin sebebi direct-indirect enjeksiyon olmalarından kaynaklanıyor

    çok aydınlatıcı bilgiler aldım bu forumdan, yorumlarınızı ve varsa yanlış bildiğim bir konu düzeltmenizi bekliyorum




  • Yukarıda saydığınız motorlardan VW TDI hariç hepsi common rail sistemini kullanmaktadır ve aynı hacimdeki motorlar birbirlerine çok benzer güçler üretmektedir. Ancak motor karakteristikleri yapılarından dolayı farklıdır, misal multijetler 16 sübap etkisiyle düşük devirde çok cansız iken 2000 devire gelince birden kafa atarlar. D-4D motor ise 8 sübap ve değişken geometrili turbonun da etkisiyle daha homojen bir tork bandına sahiptir.

    Motorların birbirine benzer olduğu konusunda herkes hemfikirdir zaten ancak Toyota'nın kullandığı motorun üreticisi PSA grubu değildir. Birçok firma imzaladıkları anlaşmalar ile ortak motorlar kullanmaktadır. Aklıma gelenler PSA dizel motorları Ford, Peugeot, Citroen ve Volvo tarafından kullanırken Nissan ve Renault da dci motorları kullanıyorlar. Fiat ve Opel GM'in ürettiği motoru kullanırken, VW, Audi, Skoda, Seat aynı TDI motorları kullanıyorlar hatta aynı benzinli motorları da kullanıyorlar.

    D-4D ve D-CAT motorlar Toyota tarafından geliştirilmiş dizel motorlardır ve bildiğim kadarıyla sadece kendi araçlarında kullanılmaktadır. Zaten D-4D motorların üreticisi PSA olsa, neden Toyota 1,6 hacimli motor üretmek için Isuzu ile anlaşma imzalasın ya da neden pazar payı kaybetmek uğruna 1,6hdi motoru kullanmamakta ısrar etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 10 Temmuz 2009; 13:26:38 >




  • anladığım kadarıyla siz toyotanın d-4d si bi yana diğer dizellerbir yana diyorsunuz :) olabilir neden olmasın zaten toyotanın otomotivdeki yeri tartışılmaz, yerli yada yabancı kaynaklarınız varsa paylaşırsanız sevinirim malum türkçe yayın bulmak zor, genel kültürümüz artıyor, bilinçli tüketici oluyoruz bildiğim kadarıyla değişgen geometriyi son dönemde hyundai, opel, fiatta kullnamaya başladı,

    dizellere lpg uygulaması hakkında bilgisi olan var mı? karışık kullanılıyormuş sanırım, denameler tamamlanmış, sadece aşırı ses sorunu varmış diye internet söylentileri okumuştum net bilgisi olan var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gmb

    anladığım kadarıyla siz toyotanın d-4d si bi yana diğer dizellerbir yana diyorsunuz :)


    Hayır, kesinlikle öyle birşey demiyorum. Her motorun iyi olduğu yönleri vardır. Bana göre D-4D motor sessizlik, hafiflik (alüminyum bloklu olmasından ötürü), homojen tork dağılımı ve tüketimde hıza hassasiyetinin az olmasıyla öne çıkmaktadır. Ama Lancia Delta'da kullanılan 1.9 190hp motor gerek yakıt tüketimi gerekse hacmine göre verdiği inanılmaz yüksek gücü ve buna rağmen 149gr/km karbondioksit emisyonunu sağlayabilmesiyle bence piyasadaki en başarılı dizel motorlardan biridir.

    1.4 D-4D hakkında temel bilgileri aşağıdaki linkte bulabilirsiniz;
    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ND_engine




  • Bence D-4D çok güzel bir motor.

    Corolla ve Yaris te gördüğüm kadarıyla sessizliği,devirlenmesi ve homojen tork dağılımı çok hoştu.

    Rakipleriyle kıyaslandığında hacim/güç dengesi zayıf kalsa da bunun -uzun ömür adına- Toyota nın kasıtlı tercihi olduğuna şüphem yok,zaten başta da belirttiğim avantajları bu eksikliğini kapatıyor.

    Eğer piyasada 1.4 değilde 1.6 D-4D olsaydı bu dediklerim daha çok kişi tarafından kabuıl görecekti.
  • Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama; dizel motorların ömrünün bittiği nerden anlaşılır? Ne gibi problemler verir? Ustalar 2. el araç alımında dizel motorları nasıl kontrol ederler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edebi

    Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama; dizel motorların ömrünün bittiği nerden anlaşılır? Ne gibi problemler verir? Ustalar 2. el araç alımında dizel motorları nasıl kontrol ederler?

    çok basit sesi,son sürati ve son sürate çıkışı değişir. özellikle rölantideyken sesi garipleşir hemen fark edersin. ha bide siyah duman atma var ama kurumdan da kaynaklı oluyor aldığın yakıtı değiştirmenden de.

    2. el alırken yetkili servisine götürün. dizel motoru sanayi ustası zor anlar. Bilgisayara bağlanır bakılır. Öbür türlü yok altına bakıp yağ akıtmış yok test sürüşü hikayedir.
  • psa grubundaki toyotada kullanilan tek motor yariste kullanilan 1,0 dir aynisi 107 ve c1 de kullanilan motordur...



    d4d için toyotasa yi arayin isuzu tarafindan gelistirildiği bilgisini alacaksiniz yada gidip serviste bu isten anlayan birine sorun burda arastiracağiniza


    akil var mantik var 1,4 hdi okadar sesliyken ayni motorsa nasil bukadar sessiz olur ve bukadar az titresimli olur
  • isuzu dizel teknolojisinde dünyada 1 numara.

    dizel aracın periyodik bakımları yapılıp eurodizel alındıktan sonra milyon km yapar diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel


    quote:

    Orijinalden alıntı: edebi

    Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama; dizel motorların ömrünün bittiği nerden anlaşılır? Ne gibi problemler verir? Ustalar 2. el araç alımında dizel motorları nasıl kontrol ederler?

    çok basit sesi,son sürati ve son sürate çıkışı değişir. özellikle rölantideyken sesi garipleşir hemen fark edersin. ha bide siyah duman atma var ama kurumdan da kaynaklı oluyor aldığın yakıtı değiştirmenden de.

    2. el alırken yetkili servisine götürün. dizel motoru sanayi ustası zor anlar. Bilgisayara bağlanır bakılır. Öbür türlü yok altına bakıp yağ akıtmış yok test sürüşü hikayedir.



    Hocam bilgisayara bağlanınca dizel aracın kaç km de olduğunu net olarak anlaşılabiliyor mu? Ya da motor ömrü hakkında bilgi verilebiliyor mu? Km ile oynanmış olma ihtimali yok mu?
    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edebi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel


    quote:

    Orijinalden alıntı: edebi

    Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama; dizel motorların ömrünün bittiği nerden anlaşılır? Ne gibi problemler verir? Ustalar 2. el araç alımında dizel motorları nasıl kontrol ederler?

    çok basit sesi,son sürati ve son sürate çıkışı değişir. özellikle rölantideyken sesi garipleşir hemen fark edersin. ha bide siyah duman atma var ama kurumdan da kaynaklı oluyor aldığın yakıtı değiştirmenden de.

    2. el alırken yetkili servisine götürün. dizel motoru sanayi ustası zor anlar. Bilgisayara bağlanır bakılır. Öbür türlü yok altına bakıp yağ akıtmış yok test sürüşü hikayedir.



    Hocam bilgisayara bağlanınca dizel aracın kaç km de olduğunu net olarak anlaşılabiliyor mu? Ya da motor ömrü hakkında bilgi verilebiliyor mu? Km ile oynanmış olma ihtimali yok mu?
    Teşekkürler

    motorun üretebildiği güç ölçülüyor bilgisayar ile aracın beyni ne zaman hangi arızaları vermiş bilgisayar ile rahatlıkla anlaşılabiliyor ancak; km olayını bilgisyar ile anlayamazsın diye biliyorum.Yalnız bilgisayarın, motorun üretbildği kw cinsinden güç vb bilgileri ile motorun tahmini olarak ömrünü en azından hemen değişip değişmemesi gerektiğini anlıyorlar.

    Km sıfırlanıp sıfırlanmadığını anlamak hem zor hem kolay.servis kaydı baktırırsın eğer servis bakımlı ise kaç kmlerde girdiği ortaya çıkar. Geçenlerde bir arkadaş aracı 130 bin diye aldım 200 küsür binde servsi kaydı olduğunu aldıktan sonra öğrendim diyordu. Eğer yetkili servis kaydı varsa bakılır.

    Ayrıca bazı araçların uzun km ler boyunca düzenli yıpranan parçaları vardır hem iç hem dışta ordan tahmin yürütebilirsin tam olmasada yine faydalı olur. Mesela uzay kasa vectra direksiyon simidinden ve göğsünden belli eder.egsozdan belli eder.
    corolla için kriter nedir bilmiyorum bilenler mutlaka söyler benim haddim değil daha yeniyim.
    megane 2 dci dersen yine direksiyon simidi, kol tutamakları, ön cam fitili, turbo hortumu vs..hepsinin durumuna göre 145 bine kadar km tahmini yapabilirm ne kadar tutarlı olur o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 10 Ekim 2009; 20:57:03 >




  • Bir dizel motor hele ki bu toyota gibi kusursuzluğuyla nam salmış bir markanın motoruysa doğru kullanım şartlarında bence kesin 1.000.000 km yol gider.doğru kullanıldımı doğru yakıt yağ vs.. kullanıldımı neden yapmasınki ?Kuzenimin focus 1.6 tdci aracı var 65.000 km de devirli kullanıyor aracını dikkat etmiyor fazla ve arabası gitmiyor çok yakıyor kara duman a tıyor artık seside iyice iğrençleşti .birde eski arabamız laguna 1.9 dti 2001 model 150.000 km de sattık inanılmaz eski bir dizel teknolojisi turbolu olmasına rağmen.araç 0 km de gibiydi hiçte problem çıkarmadı motoru ki o yıllarda eurodizel felan yoktu kalitesiz yakıt kullanmak zorundaydık.siz düşünün artık gerisini.herşey kullanıcıda bitiyor.kendi düşen de ağlamaz zaten hiç aracı felan karalamasın kimse bence boşuna.zaten toyotayı karalasa da kimse inanmaz.ben toyota forumlarına yeni girmeye başladım çünkü piyasada gördüğüm 94-98 model arası 300.000 km + yol yapmış corollaların sorunsuzluğu beni çok kıskandırdı nedir işin gerçeği diye girip araştırmak istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    126hp tabiki de küçümsenecek bir değer değil ancak muadilleri 140-150hp iken ya da 1.6 C5 110hp iken 16hp için o kadar ötv farkı ödemek bence pek mantıklı değil.

    310 nm torktan bahsediliyor,son hızda belki çok farketmez ama gaza dokunduğunuz an istediğiniz tepkiyi hemen alırsınız ve bence bu son hızdan çok daha önemlidir.Çünkü benim motorumun güçlü olmasını istememin nedeni fantastik istekler değil,ben sollamaya çıktığım zaman yada hızlanmam gereken yerde beni ortada bırakmamasıdır.

    1.3 MJ motor GM ile ortak geliştirilmiştir ve inanılmaz uzun ömürlü bir motordur.Şöyle ki,Birkaç ay önce bir taksici müşterimiz 1.3 multijet motorlu albeasını rektefiye için getirdi.Araç tam 602000 kmdeydi.Daha sonra 450 000 kmde tıkır tıkır çalışan multijet gördüm.Yağını suyunu fabrika değerlerine göre koyarsanız,motorun yardımcı sensörlerini arıza yapmadan yenilerseniz motorun duyularını köreltmemiş olursunuz ve uzun ömürlü olur.

    Toyotanın D4D çok verimli bir motor ve gördüğüm bildiğim en sessiz dizellerden.Bir arkadaşım istanbulda bir toyota plazadan 150 000 kmde 4d4 corolla araç aldı araç ilk günkü gibi nasıl sessizse aynı şekilde devam ediyor.

    ve son olarak 23 yıl önce üretilmiş bir isuzu pick updan bahsetmek istiyorum.Eniştemin 86 model isuzu pikapı 470000 kmde ve hala eşeğe biner gibi biniyor.isuzu gerçekten kaliteli dizeller üretir.

    Sonuç olarak dikkatli kullanmak,zamanında bakım ve kaliteli yakıt üçlüsü bir araya geldiği zaman bu saydığım motorların en az 600000 km görmemesi için bir neden yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koraycan677

    arkadaşım,toyotanın d4d kodlu motoru,hdi 1.4 70 hp lik psa motorunun intercooler ve 16 subaplı motorudur,böylelikle 92 hp üretmesi sağlanmıştır.işletim sistemine müdahale edilerek 8 subaplı versiyondan da aynı güç alınabilmekte.sonuç olarak toyotanın dizel motoru 1.4 hdi 16(c3 te kullanılan) dır.arasında bir fark yoktur.malesef küresel mali krizin etkileriyle artık üreticiler maliyeti düşürmek için motor ve yedek parça üretimi konusunda son 5 yıldır bu yolu izlemekte.bunun sayesinde yedek parça sıkıntısı ortadan kalkmakta ancak fiyatlar aşırı derecede ve gereksiz oranda yüksek.bu işi gerçekten bilenler yedek parça ihtiyacı olduğu zaman başka markaların parçalarından faydalanmakta.örneğin opel cdti multijetle aynıdır.tdci hdi ile aynıdır.d4d motor da aynı şekilde.DVT4 motor da psa nın kodudur(8 subap için)


    Kullandıkları yakıt püskürtme teknolojileri aynı diye motorların verimi ürettiği gücü aynı olmasını beklemek yanlıştır.
    Kaldı ki citroen ve toyota tamamen farklı teknolojiler kullanan farklı otomobil ekolleridir.
    Sizin bahsettiğiniz 1.4 Hdi motor magirus dolmuşlar gibi sesli ve titreşimli çalışırken toyotadan o sesleri duymazsınız.
    Kısacası aynı değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyingraper


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    126hp tabiki de küçümsenecek bir değer değil ancak muadilleri 140-150hp iken ya da 1.6 C5 110hp iken 16hp için o kadar ötv farkı ödemek bence pek mantıklı değil.

    310 nm torktan bahsediliyor,son hızda belki çok farketmez ama gaza dokunduğunuz an istediğiniz tepkiyi hemen alırsınız ve bence bu son hızdan çok daha önemlidir.Çünkü benim motorumun güçlü olmasını istememin nedeni fantastik istekler değil,ben sollamaya çıktığım zaman yada hızlanmam gereken yerde beni ortada bırakmamasıdır.


    İstediğimiz tepkiyi verir tabi, rakamlar o kasa için gayet yeterli ancak neredeyse aynı gücü Fiat 1.6 motor ile sunuyor (120bg, 300nm tork). Keşke Toyota da 1.6 dizel çıkarsa ve daha yüksek vergi dilimine girmese, biz de dizel Avensis alabilsek




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.