Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
4
Favori
276.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor bitmesi nedir yaa, motor bitmesi nedir?
    bi kere sanayide her işten anladığını söyleyen ama hiçbir işin ustası olmayan adamlara inanmayı bırakın artık.
    vay 10.000 de motor bitti, ne oldu motora? krank kesti. eee? motor bitmiş mi oluyor ?
    vay 5.000 de motor aşırı devirden yatak sardı. eee? motor bitmiş mi oluyor?
  • florya,atakoy,bakirkoy civarlarinda kabiliyetli opel service onerileniz lutfen!
    benzinli aracimdan 15W40 ozellikli yag stokum var,bunu euro4 diesel opel 1.3 cdti motorda kullanabilirmiyim ?
    yagin amblajinda evet yaziyor.
  • Sevgili Arkadaşlar,
    2004 ün ekiminden bu yana dizel peugeot 206 sw kullandım 20 gün öncesine kadar. 215500 de sattım arabamı. Çok atak ve seri araba kullanırım. Çalıştırırken ve stop ederken 30 saniye rölantide çalıştırmaya da çok dikkat edemedim. Bu kadar km. de birkere mazot pompası değiştirdim. Turbo orijinaldi hala, bir ara öter gibi oldu şehir dışında aldığım bir yakıttan sonra ama kendi yakıt istasyonumdan almaya devam edince 5-6 depo sonra ses kayboldu. Yakıt kalitesine ve yağına dikkat ettiğiniz sürece kesinlikle sorun yaşamazsınız. Yürüyen aksam dışında motorla ilgili sorun yaşamadım. 215500 km. arabamı alan mühendis arkadaş kendi bazı yöntemlerle arabayı sınadı. Kompresyon ölçtürdü km. sine göre çok iyi durumda çok aklı başında kullanmışsınız deyince gülmemek için zor tuttum kendimi. Bu araçla 1 depoyla enaz 800km. en fazla da 1260 km. yol yapmıştım. Birinde delilik sınırlarını zorlayarak Ankara - İstanbul arasını 2 saat 45 dakika da katetmiştim ve 800 km. de depoyu bitirmiştim. Akıllı uslu ve virajlı rampalı Ankara - Anamur arasında da 1260 km. yol yaptım, Ankara ya dönüşte mazot almıştım. Sadece beygir gücü 70 olduğu ve bana zayıf geldiği için satmıştım arabamı. Dizeller her zaman daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. Şu anda Hyundai i30 dizel kullanıyorum. Bu çok güçlü ve bana tat veriyor ataklığı ama peugeot un ekonomikliğini çok arayacağım sanırım.




  • bir de fransız motorları çabuk biter derler.
  • Biz de millet olarak acayip bi takıntı ve önyargı var. Kolay oluşan efsaneler çok zor yıkılıyor. İlk arabam Skoda Favorit i alırken bile neler demişlerdi servisi yok parçası yok delimisin alınır mı hiç diye. Ben hep derdim ben ve başkaları almazsa servisi de olmaz parçası da gelmez. Senelerce en çok satan arabalardan birisi olmuştu. Çok da memnundum sağlam ve az yakan bir arabaydı. Şimdi aynı şey dizeller için geçerli. Parçası ve bakımı pahalı diye. Hiç düşünmüyorlar ama o kadar uzun yol yapan hiç durmadan koşturan otobüsler , kamyonlar ve en ağır işleri yapan iş makinaları , büyük deniz araçları hep dizeldir.
    Herkese iyi pazarlar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader
    acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir.


    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  • Arkadaşlar en basit örneği İstanbulda iş yapan herhangibir 1.3 multijet dizel aracın km. sine bakın ve taksiciye sorun geneli 400binde bazen 650binde olanını görürsünüz kaldıki çoğunlukla şehir içinde kullanılıyor ve günde min. bu araçlar 16 saat hiç durmadan çalışıyor. Birde daha büyük hacimli bir dizel motor düşünün yani daha düşük devirde daha çok iş yapan, bunların ömrü daha da uzundur. Dizel araçların yapısı gereği motor bloğu ve diğer motor aksamları benzinli araca göre çok daha sağlam malzemeden üretilmektedir. Unutmayın bir motorun devri ne kadar yüksekse ömrü o kadar kısalır.

    Örnek verecek olursak racing motorlar min. 18bin devir dir bu sebeple ömrü de ortalama 50bin km de bitmektedir. Bu motorlar kısa piston aralığı sebebi ile silindir içinde az zamanda çok iş yapar (yani çok daha fazla hareket eder) bu da performans olarak kullanıcıya geri döner ama her güzelin bir bozarı vardır yani parçalar bu sebeple daha çok aşınır daha erken yağ değişimine ihtiyaç duyar ve erken zamanda hayata gözlerini yumar.

    Ancak çok uzun ömürlü benzinli motorlar da vardır. Amerika da ki ağır iş yapan tırların birçoğu benzinlidir ama unutmayın ki bu tırlar büyük motor hacmi ile düşük devirde çok iş yapar yani dizel gibi çalışır. Yakıtı çok dert etmeyen ülkelerde dizele göre daha az bakım maliyeti olan bu motorlar tercih edilebiliyor.

    Dizel araçta ömrü uzatan diğer önemli noktalar;

    -PERİYODİK BAKIMLI OLMASI
    -TAM OTOMATİK ŞANZUMAN OLMASI
    -MÜMKÜNSE BÜYÜK HACİMLİ OLMASI

    Umarım bu bilgilerin biraz faydası olmuştur...




  • dizel kullandımı kesin büyük hacimli kullanmak gerek zaten, hem yakıt em performans açısından 1.3 1.4 ler kötü
  • Önceden Ford Focus Ghia TDCİ 1,6 110 hp aracım vardı,130.000 kmde iken motor son demlerini yaşıyordu,Motor öyle bir üfleme yapıyorduki,yağ çubuğunu kaldırınca vapur gibiydi.yağlar dumanlar bildiğiniz fıskıye,enjektör keçelerinden yağ kaçırmalarmı dersiniz,yağı suya karıştırmalarmı dersiniz ne ararsanız bu araçta mevcuttu yinede birçok problemini hallettim ve satınalan kişiyede bizzat durumu ilettim,buna rağmen adam aracı almak için benden daha hevesli davrandı ve aracı aldı.Daha sonra 0 km punto aldım 1300 cc 75 hp multijet,araç fişek gibiydi,ne arıza ne bişey sordum 750 bin yapar dediler,Model yükselteyim dedim Toyota Auris 1,4 D4D aldım.Toyota bu işi biliyor,motorda ilk çalıştırmada ne sarsıntı ne başka birşey benzinli gibi çalışıyor ve yoldada aynen öyle gidiyor,Trafik ışıklarında durduğunuz zaman motorun çalıştığını anlayamazsınız.İnsanlarda beygir gücü ,motor hacmi takıntı haline gelmiş.Yok senin araba kaç beygir,yok 105 likmi 85 likmi.1.4 mü 1.6 mı vs vs.Bence 2.0 ve yukarısı olmadıktan sonra bu performans muhabbetini yapmaya gerek yok.1500 cc 105 hp lik meganla 140-150 km'lik hızlarla uçtuğunu zannederken yanından 3.0 tdi quattro bir makina 220 km hızla geçiş yapar ne 105 hp kalır ne 90 80.Onun için 1,3 - 1,4 - 1,6 cc araçları olan biz araç sahiplerinin daha farklı ayrıntılara (konfor,sessizlik,ekonomi,motor mukavemeti,kalite) önem vermesi gerektiğini düşünüyorum.Herkese kazasız belasız günler.




  • bence benzinli motorun ömrü dizel motordan daha fazla yanlış mı düşünüyorum arkadaşlar ? Yoksa tam tersi mi ? Kısa ve öz şekilde beni bu konuda aydınlatabilir misiniz ?
  • - benzinli motorlar 1/8 ile 1/11 arasında sıkıştırma yaparlar. dizel sistemde ise sıkıştırma oranları 1/16 ve 1/18 aralığındadır. bu nedenle dizel motorda çok daha kaliteli piston segman gömlek yağ kullanılır. yada kullanılmak zorundadır. ucuz çin malı araçlarda dizel tercih edilmemesi bundandır.
    - benzinli sistemde ateşlemeyi elektrik arkı sağlar ve silindirde ne kadar yakıt-hava olursa olsun ateşleme yapılabilir. dizeldeki ateşlemeyi sağlayan sistem ise sıkışıp ısınan havadır. bu sıkışma belli bir eşiğin altında kalırsa yeterli ısınma gerçekleşemez ve ateşleme-patlama sağlanamaz.
    - benzinli motorda sıkıştırma yakıt-hava karışımına uygulanır. dizelde ise sadece hava sıkıştırılır ve tam patlama gerektiği anda yakıt sıkışmış hava üstüne püskürtülür. benzinin pulvarizasyon kalitesi düşük bile olsa karışım kalitesi anormal bozulmaz, buna mukabil mazot püskürtülürken iyi pulvarize olmazsa patlama kalitesi oldukça düşer. dizel aracın enjektör ve pompası oldukça kaliteli ve pahalıdır.
    - birçok araba üreticisi artık kendi motorunu yapmaktan ziyade bu işte uzmanlaşmış firmalardan motor almayı tercih ediyorlar. mesela 206 da kullanılan 1.4 hdi motor fiestada kullanılanla aynıdır.
    - otobüs ve kamyon motorlarının birkaç milyon km ömürleri olduğu bir gerçek. son on-onbeş yılın teknolojisi ile üretilen motorların hemen hepsi 100 bin psikolojik sınırını kat be kat aşacak kaliteye sahiptirler. bizdeki km düşürme hastalığı birçok araçta 150 binde motor yapıldığı zannını uyandırıyor. oysa standart bir bakımla 500 binden aşağı benzinli-dizel motor ömrü olmaz. kötü bakım ve sahte yakıtın ne çıkaracağı ise meçhul.

    [alıntıdır.(emeğe saygı)]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufukcankara -- 9 Kasım 2013; 4:24:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukcankara

    bence benzinli motorun ömrü dizel motordan daha fazla yanlış mı düşünüyorum arkadaşlar ? Yoksa tam tersi mi ? Kısa ve öz şekilde beni bu konuda aydınlatabilir misiniz ?

    ömrü boyunca sırf benzin kullanılır ve fazla devir çevirmeden kullanılırsa dizel kadar ömrü olur bencede. bakarsan bağ bakmassan dağ meselesi. ama lpg takarsan gitmiyor diye rampalara girmeden 4bin ve üstü devir çevirtirsen motora ömrü az olur. benzinli motor yağ yakmaya daha meğilli sanki kullandığım araç en azından öyleydi. 178binlere doğru geldiğinde yağ yakmaya başlamıştı. Dediğim gibi rampalarda çekmediği için basıyordum haliyle motor da artık pes etti havlu attı sonunda satıldı yerine dizel geldi ve çok memnunum. şuan ki araç 237binde alındı 240500 şuan gram yağ yakma yok ve performans yüklü iken bile gayet tatmin edici. ilk araba alacaklara önerim dizel araba alın düşük kmli olsun uzun süre kullanırsınız.




  • bizzde toyota corolla d4d var 2010 6 ileri yeni nesil şanzıman araba 4600devir 6. vites 230 gördü %100 alınacak bir araç %0 sıkıntı arabayı alıp memnun olmayanlar var mı acaba yakıt yok performans çok
  • Seni kandırmışlar dostum , benim corolla 200 binde hala saat gibi 250 bin üstü corolla gördüm , tahminim 350 bin civarı yapar bakımları aksatılmasa belkide daha fazla yapar .
  • 1.2 tdi polo aracım var. 3 silindir 120.000 km de. Motoru saat gibi.
    20-30₺ mazotla mazot ışığı yana yana biner. Periyodik bakım falan hakgetire. Bozuldukça tamire götürürsen. 2000 devrin altında veya 3000 devrin üzerinde çok fazla kullanırsan en kral dizel motoru 100.000 km olmadan çöp edersin tabiki.
    Ben aracımı 8.500-9.000 km oldumu götürür. Filtreler motor yağı ıcır zıvır herşeyini yaptırırım. Daha 2 gün önce 500₺ verdim bakımına. Binsem binerdim. Hiçbir sorunu yoktu aracımın.
    Amaan çalışıyor işte binim eşeğe biner gibi diye düşünen zihniyetler dizel motorları erkenden bitiriyor. Arabaya biniyorsan bakacaksın kardeşim. Motor dediğin demir yığını ve civata. Sonra yok böle yok şöyle klavye başında çok biliyorlarmış gibi atıp tutuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 365 bin km de mitsubishi l200 sirket aracimiz var daha bu kadar daha goturur gibi. 2.5 dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi marka ve motor olursa olsun dizel araç 100 bin km'den sonra büyük risk taşır. Büyük masraf açmaya başlar.
  • dizel araç kullanmak, benzinli araçlara göre daha dikkatli ve titiz olmayı gerektirir. Eğer araç otomatik değilse benzinli araçlar dizel araçlara göre kullanıcı hatalarını daha çok affeder. Ama dizel araç affetmez. Dizel araçları mümkün olduğunca max. Torku verdiği devirde kullanmalı. Çok düşük ve çok yüksek devirlerde kesinlikle kullanılmamalıdır. Bizim memleketimizde az yakıyor diye bilinçsizce dizel araçlara biniliyor ve vakti zamanında kullandıkları şahin, broadway,skodalar, lada samaraları kullandıkları gibi kullandıkları için de dizel motorlu araçların adı çıktı 9'a inmez 8'e. Adam gibi kullanılsa degil 100.000, 200-250.000 bindeki arac bile gözü kapalı alınır. Ancak bizim ülkemizde 50.000 deki dizel araba bile gönül rahatlığıyla maalesef alınamıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 1.3 cdti astra 2012 k kasa araç bakımları Zaman'ında ve serviste yapılmış 175.000 km'de alınır mı sizce araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 1.3 cdti astra 2012 j kasa araç bakımları Zaman'ında ve serviste yapılmış 175.000 km'de alınır mı sizce araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.