Şimdi Ara

Corolla Dizel TURBO SORUNU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
27.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam oldukça uzun zamandır bu siteyi takip ediyorum. Bir çok konuda buradan bilgi sahibi oldum. Ve benim de karşılaştığım sorunlar konusunda bana yönlendirici oldu. Otomobil dünyası hergün değişiyor. Bir çok insan için otomobil bir noktadan diğerine ulaşım için bir araç gibi görülsede aslında o bizim için çok farklı anlamlar ifade ediyor. Teknolojide ki gelişimlerin sonucunda son 10 yılda ne kadar çok şey değişti. Bu site ve kullanıcıları kendi deneyimlerini ve kullanım detaylarını biribirleriyle paylaşarak çok önemli bir bilgi havuzunun oluşumuna yol açmakta. Yeni bir şey satın almadan önce mutlaka site içi kullanıcıların yorumlarını okumuşumdur.
    Gelelim asıl konuya ben aslında sık araç değiştiren bir kullanıcıyım hiç bir aracımı 3yıldan fazla kullanmadım hatta 2. el alıp 2 ay içinde değiştirdiğim bir kaç aracım oldu. Asıl konumuz corolla ve dizel araçlarda ki yağ eksiltme ve turbo sorunu. Şu an kullanmakta olduğum araç bana ait 3. toyota corolla diğer ikisi benzinli araçlardı. Halen kullandığım araç Toyota nın en son makyajlanmış ve torku 190 nm'den 205 nm'ye çıkarılmış olan 6 vitesli modeli. Aracım daha 15 binde kar beyazı comfort extra... Aracın alındığından beri sorunları var. Daha sıfır iken vites değiştirirken altından gelen sesler vardı. Burçlardan denildi ve servisde onarıldı. CD çalar ekranı soluklaşıyordu ve sevisle görüştüm ben zer şikayetleri olan site kullanıcılarının yorumlarında değişim yapıldığını servisde belrttim ve 2 ay kadar bir süre sonra CD çalar Japonya dan geldi. Nataş İstanbul Toyota değişim yaptı. Ama bunların hiçbiri daha 5bin kmde iken Ankara otobanında yanan yağ seviyesi düşük ikaz lambası kadar canımı sıkmadı. Site içerisinde benzer şikayetleri olan bir çok kullanıcı var. Otobanda benzin istasyonundan 10/40 1 litre yağ ilave etmem söylendi Toyota yol yardım tarafından ve araç yağ takibine alındı!!! Neyse bu takip. 10 binde normal yağ değişimi yapıldı. 15 binde şehirlerarası karayolunda yağ ikaz lambası yine yandı. Servis biliyor zaten 1,5 Litre yağ ilave edildi. Ve Pazartesi yeni güçlendirilmiş turbo ile değişim yapılacağı söylendi.
    Arkadaşlar maalesef bu sitede okuduğum kadarıyla 2 defa turbo değişimi yapılmasına rağmen sorunu çözülemeyen corolla dizel araçlar var ve ne yazık ki bu sorun bir seri üretim hatası olarak görünüyor. Çünkü bir önceki makyajsız corolla dizellerde böyle bir sorun yok. Toyota ile görüşmelerim oldu. Daha dönüş yapan yok. Umurlarında değil... Servis turbo değişimini garanti kapsamında yapıyor. Maliyeti 2700 TL imiş servis bilgisi...
    Toyota ya olan inancım tamamen sarsıldı. Kardeşimede aynı kasa 1.6 124 bg benzinli aldık. Hani Toyota sorunsuzluk demekti. Diğer sorunları dert etmiyorum ama motor sorunu olan araçlar var piyasada daha 15 binde turbosu değişen yağ eksilten dizel bir aracı kim satın alır. Corolla dizel satın aldım çünkü sorunsuz bir araç istedim. Yoksa sattığım bir önceki araç Megane sedan 1,5 dci 100 bg expression idi. Kaza yaptığım için sattım o aracı. Mekanik olarak arada bayağı fark var anacak motor olarak yani güç çekiş ve yakıt olarak 100 bg 1,5 dci 200nm torklu megane'a göre yetersiz bir araç arada fark var. Bu farkı önemsemeyebiliriz çünkü corolla bir Toyota o sorunsuz bir araç motoru şöyle böyle... Değil arkadaşlar değil corolla dizel maalesef bir hayal kırıklığı turbomu değişecekler ve ben toyotadan bir yanıt gelmez ise ben aracı satıcam ve bir daha ASLA TOYOTA ALMAYACAĞIM.
    Sizinde aynı kasa corolla dizel aracınız varsa gerekli kontrolleri yaptırın. Toyota kaybetti ve daha çok kaybedecek gibi görünüyor...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Toyota Corolla 1.4 D-4D Turbo Sorunu

    Toyota Corolla 1.4 D-4D dizel motorlu araçlar, özellikle turbo sistemiyle ilgili bazı sorunlar yaşayabilmektedir. Bu sorunlar, performans kaybından aşırı yakıt tüketimine kadar çeşitliliğe sahiptir.

    Turbo, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olan bir sistemdir. Corolla 1.4 D-4D motorundaki turbo, egzoz gazlarının oluşturduğu enerjiyi kullanarak hava basıncını artırır ve bunu motorun silindirlerine iletir.

    Ancak turbo sisteminde meydana gelebilecek bazı arızalar, aracın performansını olumsuz yönde etkileyebilir. Bu arızalar şunları içerebilir:

    • Turbo Arızası: Turbonun kendisinde mekanik bir arıza meydana gelebilir ve bu da hava basıncının düşmesine ve güç kaybına neden olabilir.
    • Yatak Arızası: Turbonun yatakları aşındığında, yağ sızıntısına ve turbo arızasına yol açabilir.
    • EGR Valfi Sorunu: Egzoz gazı devridaim valfi (EGR) arızalanırsa, turbo sistemine zarar verebilecek kirli egzoz gazlarının motora geri dönmesine neden olabilir.
    • Emme Manifoldu Sorunu: Emme manifoldunda bir çatlak veya sızıntı, turbo sisteminin verimliliğini düşürebilir ve güç kaybına neden olabilir.

    Toyota Corolla 1.4 D-4D turbo sorunu yaşıyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Servis teknisyenleri, sorunun kaynağını teşhis edebilecek ve gerekli onarımları yapacaktır. Turbo sisteminin düzenli olarak bakımı, bu tür sorunların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Her markada böyle şanssızlıklar malesef olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can6

    Her markada böyle şanssızlıklar malesef olabiliyor.
    Yani bu durumu şanssızlık olarak nitelemek biraz iyi niyet olabilir. Benim takip ettiğim kadarıyla servislerde kabul ediyor makyajlanmış dizel toyotalarda ki genel bir sorun gibi gözüküyor. Bu silecek vs değil ki değişince sorunsuz devam edebilelim. Turbo sorunları diğer markalarda da mevcut diye duyuyorum. Ama maalesef toyota bu durumda daha bir sancı çekecek ve çektirecek gibi gözüküyor. Ve daha sıfır alınmış araçlarda bu tarz sorunlar beni markadan soğuttu. Bu araca sahip olanlar gerekli kontrolleri yaptırsınlar ve önlemini alsınlar satın almayı da düşünenler bir daha düşünsün diye tüm bu yazdıklarım. Yoksa benim aracımda zaten satın aldığımda CD çalar vs değişimi yapıldı. Bunlar dert etmeye değmez ama yağ eksilten ve sorunlu turbolu dizel araçlar üretiyorsa Toyota ürettiği araçlara sahip çıkmalı ve yeni modellerde bu sorunu çözmeli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: surgeon17

    Yani bu durumu şanssızlık olarak nitelemek biraz iyi niyet olabilir. Benim takip ettiğim kadarıyla servislerde kabul ediyor makyajlanmış dizel toyotalarda ki genel bir sorun gibi gözüküyor. Bu silecek vs değil ki değişince sorunsuz devam edebilelim. Turbo sorunları diğer markalarda da mevcut diye duyuyorum. Ama maalesef toyota bu durumda daha bir sancı çekecek ve çektirecek gibi gözüküyor. Ve daha sıfır alınmış araçlarda bu tarz sorunlar beni markadan soğuttu. Bu araca sahip olanlar gerekli kontrolleri yaptırsınlar ve önlemini alsınlar satın almayı da düşünenler bir daha düşünsün diye tüm bu yazdıklarım. Yoksa benim aracımda zaten satın aldığımda CD çalar vs değişimi yapıldı. Bunlar dert etmeye değmez ama yağ eksilten ve sorunlu turbolu dizel araçlar üretiyorsa Toyota ürettiği araçlara sahip çıkmalı ve yeni modellerde bu sorunu çözmeli...

    Alıntıları Göster
    Dostum öncelikle geçmiş olsun, umarım problemlerin halledilir

    Benim merak ettiğim konu, bu motor corolla yanında auris ve benim de kullandığım yariste de kullanılıyor (205 tork, 6 ileri) peki neden bu sorun sırf corolla'da ortaya çıkıyor bilginiz var mı? auris ve yariste hiç duymadım, yaşamadım da. merak ettim gerçekten, farklı birşey mi var corolla da?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erincar

    Dostum öncelikle geçmiş olsun, umarım problemlerin halledilir

    Benim merak ettiğim konu, bu motor corolla yanında auris ve benim de kullandığım yariste de kullanılıyor (205 tork, 6 ileri) peki neden bu sorun sırf corolla'da ortaya çıkıyor bilginiz var mı? auris ve yariste hiç duymadım, yaşamadım da. merak ettim gerçekten, farklı birşey mi var corolla da?

    Alıntıları Göster
    Ben deyim siz yok hayır yanılıyorsun deyin..Sorunsuz olanlar bizim üretim...Bütün Dünya ya buradan, TÜRKİYE den gidiyor....Baş belası dert küpü olanlar ise ithal gelenler...Ve özellikle bize özel SEÇİLİP DEFOLU GÖNDERİLENLER. ABD ve Avrupa da tüketici hakları çok gelişmiş kanunlarla güvence altında olduğu için ufak tefek defolu imalat üçüncü dünya ülkelerine, Afrikaya , bize, Asyaya postalanıyor....Olamazmı ? Düşünün...Ben kasıtlı olduğunu ve bilerek gönderildiklerini düşünüyorum....Daha önce bazı Fransız arabalarında gördük ve yaşadık...Her yeni araba alan servise koşuyordu..Servisle akraba oldular...Hatırlayın...Üzerine piyano düşen arabalar...Çok güzel reklamlar...İçleri kof çıktı...Onlarda ithaldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 16 Ocak 2011; 16:52:27 >




  • Benim forumda takip ettigim kadarıyla bu sorun auris dizellerde de var gözüküyor. Ama yorumlara katılmamak elde değil çünkü corolla dizellerde ithal benim bildigim kadarıyla. Auris ler ise yerli diye biliyorum. Bu sorun bütün dizel 205 nm torklu dizel araclarda var mı bilmiyorum. Ama benim forumdan takip ettigim ve servisden öğrendiğim kadarıyla yaygın bir sorun gibi gözüküyor. Öylemi benim aracımda 5 binde bu sorun vardı. Bize yağ ilave ettirip sonrada yağ takibine aldık denildi. Ama sorun devam edincede direkt turboyu değişeceğiz dediler. Söylenen geliştirilmiş turbo takilacagi. Şimdi benim aklıma gelen su şimdi bizim araçlarda turbo sorunu var ve yağ eksiltiyor. Geliştirilmiş turbo yakılarak sorun giderilmeye çalışılıyor. Ancak 2 defa turbo degisimi yapılmasına rağmen sorunu devam edenler var. Bunu aciklayabilen yok. Bence sorun sadece turbo değil... Çünkü oyle olsaydı bozuk turbo veya düzgün çalışmayan turbo diyelim yerine neden gelistirilmisi takılsın ki. Düzgün çalışan turbo tak. Sorun çözülsün. Ama sorun devam ediyor gibi gözüküyor. Şimdi benim aracıma yarın geliştirilmiş turbo takılacak o zaman benim turbom sizinkinden farklı olacak. Motor hersey aynı turbo geliştirilmiş... Sizin motorlarda turbolar düzgün çalışıyorsa sıfır olan bizim motorlarda neden çalışmıyor. Gelistirilmisi takılması gerekiyor. Ben bu isten bisey anlamadım. Aracı saticam zaten o kadarda masraf ettim xenon vs bir sürü ek masraf yaptım ama icime sinmiyor bu durumlar... Yazık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: surgeon17

    Benim forumda takip ettigim kadarıyla bu sorun auris dizellerde de var gözüküyor. Ama yorumlara katılmamak elde değil çünkü corolla dizellerde ithal benim bildigim kadarıyla. Auris ler ise yerli diye biliyorum. Bu sorun bütün dizel 205 nm torklu dizel araclarda var mı bilmiyorum. Ama benim forumdan takip ettigim ve servisden öğrendiğim kadarıyla yaygın bir sorun gibi gözüküyor. Öylemi benim aracımda 5 binde bu sorun vardı. Bize yağ ilave ettirip sonrada yağ takibine aldık denildi. Ama sorun devam edincede direkt turboyu değişeceğiz dediler. Söylenen geliştirilmiş turbo takilacagi. Şimdi benim aklıma gelen su şimdi bizim araçlarda turbo sorunu var ve yağ eksiltiyor. Geliştirilmiş turbo yakılarak sorun giderilmeye çalışılıyor. Ancak 2 defa turbo degisimi yapılmasına rağmen sorunu devam edenler var. Bunu aciklayabilen yok. Bence sorun sadece turbo değil... Çünkü oyle olsaydı bozuk turbo veya düzgün çalışmayan turbo diyelim yerine neden gelistirilmisi takılsın ki. Düzgün çalışan turbo tak. Sorun çözülsün. Ama sorun devam ediyor gibi gözüküyor. Şimdi benim aracıma yarın geliştirilmiş turbo takılacak o zaman benim turbom sizinkinden farklı olacak. Motor hersey aynı turbo geliştirilmiş... Sizin motorlarda turbolar düzgün çalışıyorsa sıfır olan bizim motorlarda neden çalışmıyor. Gelistirilmisi takılması gerekiyor. Ben bu isten bisey anlamadım. Aracı saticam zaten o kadarda masraf ettim xenon vs bir sürü ek masraf yaptım ama icime sinmiyor bu durumlar... Yazık...
    Yakında değişim kampanyası açıp 2010-2011 model araçların hepsinde turboları değişcekler. Böyle bir şey duydum güvenilir bir kaynaktan.




  • Benim corollanin turbodan hafif vinlama sesi geliyor. Km 3900
  • Selam,2010 model makyajlı kasa toyota corolla comfort ve 2007 model megane privilege dci 100 hp olmak üzere 2 aracım var,
    corolla ile 17000 km de turbo sorunu yaşadım,serviste garantiden değişti,yapılan değişiklikleri verilen belgede inceledim, yaklaşık 3500 tl bir maliyet eğer garantide olmasaydı direkt bana yansıyacaktı.şahsımın şuana kadar 3 arabam oldu, hepsi de dizeldi...yani dizel bir aracın benzinlibir araç gibi kullanılmaması gerektiğini gayet iyi bilen bir sürücüyüm...megane ise şu anda 80000 kmyi aştı ve daha "tık" demedi.Sözün kısası Renault bir gömlek daha üstün...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinamik73

    Selam,2010 model makyajlı kasa toyota corolla comfort ve 2007 model megane privilege dci 100 hp olmak üzere 2 aracım var,
    corolla ile 17000 km de turbo sorunu yaşadım,serviste garantiden değişti,yapılan değişiklikleri verilen belgede inceledim, yaklaşık 3500 tl bir maliyet eğer garantide olmasaydı direkt bana yansıyacaktı.şahsımın şuana kadar 3 arabam oldu, hepsi de dizeldi...yani dizel bir aracın benzinlibir araç gibi kullanılmaması gerektiğini gayet iyi bilen bir sürücüyüm...megane ise şu anda 80000 kmyi aştı ve daha "tık" demedi.Sözün kısası Renault bir gömlek daha üstün...


    20yıldır dizel araç kullanırım. benzinli gibi kullanılmaz derken??
    turbo sorunu yaşayınca bir gömlek altmı oluyor?
    d4d dünyanın en sağlam ve uzun ömürlü dizeli olmasa
    toyota d4d dizel motorla yılda 40bin km yol yapılsa bile
    10yılda 400bin km eder yine motor bitmez.
    arıza yapmayan otomobil varmıdır?
    toyota motorundan daha sağlamı varsa söyle alıp kullanalım




  • 17000'de corolla ile bende turbo sorunu yaşadım,benim de önceki arabam megane dci 100hp privelage'dı.şu anda 30000 bakımı gelmek üzere turbo yine işaret vermeye başladı.Değiştirmekle kesinlikle hata etmişim üstelik corolla'nın yakıt tüketimide % 15 fazla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    quote:

    Orijinalden alıntı: dinamik73

    Selam,2010 model makyajlı kasa toyota corolla comfort ve 2007 model megane privilege dci 100 hp olmak üzere 2 aracım var,
    corolla ile 17000 km de turbo sorunu yaşadım,serviste garantiden değişti,yapılan değişiklikleri verilen belgede inceledim, yaklaşık 3500 tl bir maliyet eğer garantide olmasaydı direkt bana yansıyacaktı.şahsımın şuana kadar 3 arabam oldu, hepsi de dizeldi...yani dizel bir aracın benzinlibir araç gibi kullanılmaması gerektiğini gayet iyi bilen bir sürücüyüm...megane ise şu anda 80000 kmyi aştı ve daha "tık" demedi.Sözün kısası Renault bir gömlek daha üstün...


    20yıldır dizel araç kullanırım. benzinli gibi kullanılmaz derken??
    turbo sorunu yaşayınca bir gömlek altmı oluyor?
    d4d dünyanın en sağlam ve uzun ömürlü dizeli olmasa
    toyota d4d dizel motorla yılda 40bin km yol yapılsa bile
    10yılda 400bin km eder yine motor bitmez.
    arıza yapmayan otomobil varmıdır?
    toyota motorundan daha sağlamı varsa söyle alıp kullanalım

    Alıntıları Göster
    bir gömlek üstün derken sorunsuzluk konusunda demek istemiştim,aynı araç hala bende ve 30000 km olmak üzere ve yine turbo sinyal vermeye başladı...




  • Bende de 2008 model dizel Auris var 80 binde turbo vınladı ve serviste 4600₺ ücretle değiştirildi... Aklım almıyor toyota bana izah edebilir mi 80 binde toyota gibi bir firmanın aracının turbodaki malzeme kalitesindeki dandikliği
  • Orjinal turbo 80 bin km gidir ve serviste değişimi 4600₺ ise vay halimize bizi enayi salak yerine koyuyorlar bir sonraki tercihim wolswagen dir
  • Kardeş Volkswagen de her 5 bin km yag ilave istiyor. Bu arabada scrun var anlamına gelmez Toyota gerçekten çok sağlam sadece fazla konforlu değil
  • slm kardeş ben toyota corola sahibiyim 2011 model dizel. ALJ finans tarafından belçikadan ital edilen araçlardan birisi. konu turboysa bende yazayım dedim bendeki aracın motor revizyonu ve interkol değişimi serviste yapıldı turbo yeni sistem dediler değişmediler. kış aylarında pek arıza göstermiyor ama yaz aylarında ve sıcak havalarda turbo olayı bitiyor. ben bu yüzden bu aracı ah almamak için satmıyorum fakat sonunda basın önünde yakmayı düşünüyorum bu kadar ciddi bi durum. arıza kodu p005 ben sorunu kendimce çözdüm öyle idare ediyorum. turbo 2000 motor devrinde devreye girer işte tam devreye gireceği zaman ötüyor tir tir titriyor araç arızaya geçerse motor 2000 devirin üstüne çıkmıyor bende servise gidiyom değişecek diyolar bende turbo arızalı değil diyorum. kabul etmiyolar. hemen bir litre soğuk su yanlış yazmıyorum bir litre su turboya döküyorum arıza giderilmiş oluyor. serviste bu nasıl iş deyip hayret ediyorlar çok komik değilmi ben çevreme toyota diyenlere al belanı bulursun diyorum. çünkü üreticisinin arkasında durmadığı bi marka haline geldi avrupa ülkelerinde bu modellerin komplemotorları değişti bizim ülkemizde ihaneti yaşıyoruz taktir sizin saygılarımla




  • mertce kullanıcısına yanıt
    KARDEŞİM SLM BEN İYİ NİYETİNDEN ÖTÜRÜ TEŞEKKÜR EDERİM. ANCAK TOYOTA NE YAPTIĞINI BİLMİYO TÜKETİCİSİNE SAHİP ÇOKMIYO BEN KAÇ YILDIR TURBO ARIZAYA GEÇİYO DİJİTAL KISMINA 1 LİTRE SU DÖKÜYOM DÜZELİYO ARTIK USANDIM. SERVİSLERDE BİZİMLE DALGA GEÇİTOLAR GELİŞTİRİLMİŞ TURBO TAKACAZ DİYOLAR DEMEKKİ ORJİNAL TURBOLAR UYUMSUZ BUNU TOYOTA BİLMİYOMU. BİDE TURBONUN ÜZERİNDEKİ GAZ ÇUBUKLARI SIKIŞIYOMUŞ SU DÖKÜNCE AÇILIYOMUŞ NE KOMİK DEĞİLMİ. AYRICA TURBO MALUM 2000 MOTOR DEVRİNDE DEVREYE GİRİYO. TURBO DEVREYE GİRERKEN BAYA Bİ SARSINTI VE ZIIIIRRR ŞEKLİNDE SES YAPIYO NE DİYEYİM TOYOTOYU DÜNYAYA REKLAM EDECEM GÖRÜNTÜLÜ MAKİNE MÜHENDİSLERİ VE NOTER HUZURUNDA BUNLARI İSPAT EDİP DÜNYA DİLLERİNDE ÇEVRİLERİNİ YAPIP DÜNYAYA SERVİS EDECEM AYRICA BASINADA BU İŞİ TAŞIYACAM. BEN BU ARACI SATMIYORUM NEDENMİ BİRİLERİDE BANA AH ETMESİN DİYE SONUNDA YA YAKARIM YADA HURDAYA AYIRIRIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM. İNŞALLAH SİZİN DEDİĞİNİZ OLUR. İYİ DİLEKLERİNİZDEN DOLAYI TŞK EDERİM SALİH TAŞ.




  • enisumutbirinci@gmail.com E kullanıcısına yanıt
    BEN KAÇ YILDIR İŞİ ÇÖZDÜM TURBO ARIZAYA GEÇTİMİ 1 LİTRE SU DİJİTAL KISMINA DÖKÜYORUM İŞ ÇÖZÜLÜYO MORMALE DÖNÜYO BÖYLE BİŞİ DUYDUNMU HİÇ TOYOTA ESKİ TOYOTA DEĞİL AVRUPA DİĞER GELİŞMİŞ ÜLKELERİN DEFOLU ARAÇLARINI ÜLKEMİZDE SATIYOLAR BİLİYOMUYDUN. BENDEKİ AVRUPA BELÇİKA ÜRETİMİ DİLERİM ANLAMIŞINDIR SAYGILARIMLA
  • alincali A kullanıcısına yanıt
    ya allah aşkına neyi sağlam dizel motorları tamamen sorun intercolu motoru turbosu baş belası bende 2011 corola var ah almamak için satmıyom. turbosuna sıcak havalarda günde 1 litre 1 litre olmak üzere 20 litre su döküyomda çalışıyo. muhatap arıyom yok servis var 4000 tl bayıl diyo 5 10 bin kilometre sonra bidaha bayıl iyimi sağlammı karar senin ya yakacam bir gün ya hurdaya ayıracam saygılarımla. istersen tl veririm.
  • alincali A kullanıcısına yanıt
    kardeş slm. vallahi bende 2011 corolla var ben belamı bulmuşum bi daha toyota nın kapısından geçermiyim yeminle geçmem
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.