Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
207
Cevap
5
Favori
124.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar 2010 model 1.33 terra sport yaris mmt sanzıman otomobil satın aldım. salı gun uteslım almaya gıdıcem ama mmt sanzımanların sorunlu oldugu soylenıyor ıcıme kurt dustu duz vıtes mı tercıh etmelıydım yardımcı olursanız sevınırım .



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Toyota MMT Şanzıman Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    Toyota'nın MMT (Çok Modlu Transmisyon) şanzımanı, otomatik ve manuel şanzımanların birleşimini sunan hibrit bir şanzıman sistemidir. Bu şanzıman, hem otomatik hem de manuel vites değiştirme seçenekleri sunarak sürücülere sürüş deneyimlerini özelleştirme esnekliği sağlar.

    MMT Şanzımanın Özellikleri

    • Hem otomatik hem de manuel vites değiştirme seçenekleri
    • Düşük yakıt tüketimi
    • Daha fazla kontrol ve katılım için manuel mod
    • Kolay ve sorunsuz sürüş için otomatik mod
    • Manuel modda vites değiştirme için direksiyon arkası kulakçıkları

    MMT Şanzıman Yorumları

    MMT şanzıman kullanıcı yorumları genellikle karışıktır. Bazı sürücüler, düşük yakıt tüketimi ve sürüş esnekliğinden memnundurlar. Ancak diğerleri, manuel modda vites değiştirirken kesikli bir sürüş deneyimi yaşadıklarını bildirmişlerdir.

    Toyota MMT Şanzımanı Nasıl Çalışır?

    MMT şanzıman, bir tork konvertörü ve bir bilgisayar kontrollü debriyaj kullanarak otomatik ve manuel vites değiştirme arasında geçiş yapar. Otomatik modda, bilgisayar sürücü girdisine dayanarak vitesleri değiştirir. Manuel modda ise sürücü, direksiyon arkası kulakçıklarını kullanarak manuel olarak vites değiştirebilir.

    MMT Şanzımanı Alınır mı?

    MMT şanzımanının alınıp alınmayacağı kararı, bireysel tercihlere ve sürüş ihtiyaçlarına bağlıdır. Düşük yakıt tüketimi ve sürüş esnekliği önceliğinizse, MMT şanzımanı sizin için iyi bir seçenek olabilir. Ancak sorunsuz ve kesintisiz bir sürüş deneyimi arıyorsanız, geleneksel bir otomatik veya manuel şanzıman daha iyi bir seçim olacaktır.

    MMT Şanzıman Nedir?

    MMT şanzıman, Toyota'nın otomatik ve manuel şanzımanların özelliklerini birleştiren bir hibrit şanzıman tipidir. Hem otomatik hem de manuel vites değiştirme seçenekleri sunar ve düşük yakıt tüketimi, sürücü katılımı ve sürüş esnekliği sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben bes aydir kullaniyorum 2006 yarisi. Bir sorun yok mmt de. Yanliz ilk zamanlarda acrmilik ve alisma devresini atlatmaniz lazim. Misal yokuslara gelirken kesinlikle manuel moda alip oyle cik. İyice kavradiktan sonra mmt yi zevkli bile. ben cok seviyorum. Sorundan korkuyorsaniz garantiyi uzatin mekanik bir problemde mmt ile ilgili halletsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kujo

    Ben bes aydir kullaniyorum 2006 yarisi. Bir sorun yok mmt de. Yanliz ilk zamanlarda acrmilik ve alisma devresini atlatmaniz lazim. Misal yokuslara gelirken kesinlikle manuel moda alip oyle cik. İyice kavradiktan sonra mmt yi zevkli bile. ben cok seviyorum. Sorundan korkuyorsaniz garantiyi uzatin mekanik bir problemde mmt ile ilgili halletsinler.
    otomatık modda yokus cıkmıyor mu bu arac
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enico

    otomatık modda yokus cıkmıyor mu bu arac

    Alıntıları Göster
    Sadece mmt değil tüm firmaların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarında zaman zaman sıkıntılar oluyor.Ama en sağlamı yine toyotadadır.Mesela ben ford fiestanınkini kullanmıştım sert rampalarda uzun süre kullanımda arıza ışıgı yakıyordu.Sebebi ise şanzımanın fazla ısınmasıymış.Zaten butür şanzımalar artık yavaştan zamanını doldurdu.Müümkünse klasik otomatik şanzımanlı bir araç alın.Sebebi ise arıza değilde daha iyi bir sürüş zevki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: w.antilles

    Sadece mmt değil tüm firmaların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarında zaman zaman sıkıntılar oluyor.Ama en sağlamı yine toyotadadır.Mesela ben ford fiestanınkini kullanmıştım sert rampalarda uzun süre kullanımda arıza ışıgı yakıyordu.Sebebi ise şanzımanın fazla ısınmasıymış.Zaten butür şanzımalar artık yavaştan zamanını doldurdu.Müümkünse klasik otomatik şanzımanlı bir araç alın.Sebebi ise arıza değilde daha iyi bir sürüş zevki.

    Alıntıları Göster
    mmt şanzımanı bilmiyorum ama bütün otomotikleşmiş şanzımanlar biraz sıkıntılı yarisde yokuşta geri kayıyormusunuz kalkarken rampalarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkdes

    mmt şanzımanı bilmiyorum ama bütün otomotikleşmiş şanzımanlar biraz sıkıntılı yarisde yokuşta geri kayıyormusunuz kalkarken rampalarda

    Alıntıları Göster
    Mmt tavsiye etmem özellikle önceden tork konvertörlü bir
    araç kullandıysanız. Misal mmt şanzıman yokuş inerken 1 ıle 2. vites arasında bir hızda
    kesinlikle 1. vitesi kullanıyor ve araç 1. vitesde kompressör yapıyor.
    yada yokuş çıkarken devrini almadan 2. vitese atabiliyor. Ayrıca yoğun trafikde dur kalklarda
    ısınma sorunu var.
    Alışma süreci oldukça uzun diyebilirim. Benim aylarımı aldı hala tahmin edemiyeceğim tepkiler verebiliyor.
    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: populous

    Mmt tavsiye etmem özellikle önceden tork konvertörlü bir
    araç kullandıysanız. Misal mmt şanzıman yokuş inerken 1 ıle 2. vites arasında bir hızda
    kesinlikle 1. vitesi kullanıyor ve araç 1. vitesde kompressör yapıyor.
    yada yokuş çıkarken devrini almadan 2. vitese atabiliyor. Ayrıca yoğun trafikde dur kalklarda
    ısınma sorunu var.
    Alışma süreci oldukça uzun diyebilirim. Benim aylarımı aldı hala tahmin edemiyeceğim tepkiler verebiliyor.
    Saygılar

    Alıntıları Göster
    Selamlar,
    Ben de 2 aydır corolla mm kullanıyorum. Şu anda memnunum. İlerde umarım sorun yaşamam. +2 yıl garantimi yaptırdım..

    1) Şehir içinde: Hergün Anadolu-Avrupa gidip geliyorum. Sabah 1 saat gidiş akşam 1 saat geliş. Toplam 30 km gidiş-dönüş yapıyorum. Problem olmadı.
    Şehir içinde manuel kullanmalısınız. Şehir içinden kasıt küçük şehirse otomatikte de rahat edersiniz. İstanbul için konuşuyorum.
    2) Şehir Dışında: Şehir dışında otomatik oldukça iyi. Manuelde 5,5 yakarken otomatikte 4,5 yakıyor. Geçişlerde gazı kökleyince falan gayet iyi. Anında vites küçültüp geçiş yapılabiliyor.
    3) Yokuşlarda: Kalkışlarda kaydırma yapmıyor. Ayak bileğinizin hızına bağlı bence.
    4) Yokuşlarda: Eğer çok dik bir yokuşta iseniz ve neredeyse duracak kadar yavaşladıysanız ve hala ayağınızı gazdan çekmediyseniz o zaman balatalardan koku geliyor. Bunu 1 kere tecrübe ettim. Mekanizmanın mantığını anlayınca bir daha problem olmadı.

    Sonuçta;

    1) Eğer otomatikten mm'e geçiş yapıyorsanız tatmin olmazsınız.
    2) Bayanlar bence mm almamalı.
    3) Düzden mm'e geçiyorsanız seversiniz.
    4) İstanbulda yaşamıyorsanız hiç problem değil.
    5) Fiyat/Gider: Otomatik arabalara nazaran hem alırken hem yakarken avantajlı.
    6) Kafaya takmaya gerek yok. Ben de alırken bin türlü forum okudum. Kafam karıştı. Ama eski aracım yaris idi ve gönül bağımdan dolayı aldım. 3 yıldır da istanbulda sürekli otomatikte kullanan yaris mm'li bir arkadaşıma da sordum. Çok memnundu.
    Jetta dizel dsg ile karşılaştırdım. Aynı özellikleri ile Jetta 7 bin lira daha pahalı idi.
    7) Bir de şimdiki mm'ler 6 vites ve 5 vitese göre geliştirilmiş. Şikayetler genelde 5 viteslerden..

    Hayırlı olsun şimdiden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakuar

    Selamlar,
    Ben de 2 aydır corolla mm kullanıyorum. Şu anda memnunum. İlerde umarım sorun yaşamam. +2 yıl garantimi yaptırdım..

    1) Şehir içinde: Hergün Anadolu-Avrupa gidip geliyorum. Sabah 1 saat gidiş akşam 1 saat geliş. Toplam 30 km gidiş-dönüş yapıyorum. Problem olmadı.
    Şehir içinde manuel kullanmalısınız. Şehir içinden kasıt küçük şehirse otomatikte de rahat edersiniz. İstanbul için konuşuyorum.
    2) Şehir Dışında: Şehir dışında otomatik oldukça iyi. Manuelde 5,5 yakarken otomatikte 4,5 yakıyor. Geçişlerde gazı kökleyince falan gayet iyi. Anında vites küçültüp geçiş yapılabiliyor.
    3) Yokuşlarda: Kalkışlarda kaydırma yapmıyor. Ayak bileğinizin hızına bağlı bence.
    4) Yokuşlarda: Eğer çok dik bir yokuşta iseniz ve neredeyse duracak kadar yavaşladıysanız ve hala ayağınızı gazdan çekmediyseniz o zaman balatalardan koku geliyor. Bunu 1 kere tecrübe ettim. Mekanizmanın mantığını anlayınca bir daha problem olmadı.

    Sonuçta;

    1) Eğer otomatikten mm'e geçiş yapıyorsanız tatmin olmazsınız.
    2) Bayanlar bence mm almamalı.
    3) Düzden mm'e geçiyorsanız seversiniz.
    4) İstanbulda yaşamıyorsanız hiç problem değil.
    5) Fiyat/Gider: Otomatik arabalara nazaran hem alırken hem yakarken avantajlı.
    6) Kafaya takmaya gerek yok. Ben de alırken bin türlü forum okudum. Kafam karıştı. Ama eski aracım yaris idi ve gönül bağımdan dolayı aldım. 3 yıldır da istanbulda sürekli otomatikte kullanan yaris mm'li bir arkadaşıma da sordum. Çok memnundu.
    Jetta dizel dsg ile karşılaştırdım. Aynı özellikleri ile Jetta 7 bin lira daha pahalı idi.
    7) Bir de şimdiki mm'ler 6 vites ve 5 vitese göre geliştirilmiş. Şikayetler genelde 5 viteslerden..

    Hayırlı olsun şimdiden.

    Alıntıları Göster
    2.5 yıldır mmt şanzumanlı corolla kullanıyorum. aracım 73000 km. suana kadar bir problem yoktu ancak 1 aydır araç ilk kalkışlarda silkelemeye başladı. herhalde debriaj balatası bitti diye düşündüm ve fiyatını araştırdım.

    inanamadım 1200 tl + işçilik diyorlar. debriaj balatası fiyatı bu . ne yapacağımı şaşırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -mhm-

    2.5 yıldır mmt şanzumanlı corolla kullanıyorum. aracım 73000 km. suana kadar bir problem yoktu ancak 1 aydır araç ilk kalkışlarda silkelemeye başladı. herhalde debriaj balatası bitti diye düşündüm ve fiyatını araştırdım.

    inanamadım 1200 tl + işçilik diyorlar. debriaj balatası fiyatı bu . ne yapacağımı şaşırdım.


    Ben de 1,5 yıldır yaris mmt-2009 kullanıyorum. Kalkıştaki silkeleme problemi bende de oluyor.

    Acaba MMT'lerde debriyaj balatasının ömründen fazla yememek için aracı ne şekilde kullanmak gerekir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edeligonul


    quote:

    Orijinalden alıntı: -mhm-

    2.5 yıldır mmt şanzumanlı corolla kullanıyorum. aracım 73000 km. suana kadar bir problem yoktu ancak 1 aydır araç ilk kalkışlarda silkelemeye başladı. herhalde debriaj balatası bitti diye düşündüm ve fiyatını araştırdım.

    inanamadım 1200 tl + işçilik diyorlar. debriaj balatası fiyatı bu . ne yapacağımı şaşırdım.


    Ben de 1,5 yıldır yaris mmt-2009 kullanıyorum. Kalkıştaki silkeleme problemi bende de oluyor.

    Acaba MMT'lerde debriyaj balatasının ömründen fazla yememek için aracı ne şekilde kullanmak gerekir?

    Selam Arkadaşlar,
    Öncelikle silkeleyerek kalkış baskı balatanın bittiğine delalet değil, mmt kalibrasyon ayarının geldiğine delalettir. Baskı balatanın bittiğini el frenini çekerek 1 nci viteste gaza bastığınızda araç ileri doğru ivmelenmiyorsa anlarsınız. ama ileri ivmeleniyorsa baskı balata sağlam demektir. Hangi şegirdesiniz bilmiyorum ama kalibrasyon ayarını en iyi İstanbulda nataş ve kasımpaşa daki gedizlerdeki ustalar yapıyor.
    nataşta iki usta var onlar başarılı bu konuda. mehmet usta ve recep usta.
    onun dışında mmt ile ilgili sorunlara gelince. bu şanzımanı kullanmak çok zor arkadaşlar. baskı balata ücretini bizlerden talep etmeleri de haksızlık bence. zira baskı balatayı yıpratan bizler değiliz. aracın debriyajını kontrol eden elektronik aksam. eğer yoğun trafikte ve hemde yokuş yukarı ilerliyorsanız, yoğun dur kalk yapıyorsanız, hele hele trafik yürümekle yürümemek arasında çok yavaş hızda seyir etmek zorunda kalırsanız 15 dakika sonra araç baskı balatası aşırı ısınmadan dolayı şanzımanı kilitleyebilir. benim başıma ufak çaplı kilitlenme geldi. ikinci vitese geçmemeye başladı hemen kenara çektim dinlendirdim. Çok çabaladım ama üretici bunu hata olarak görmedi. bilakis kullanıcı hatası dedi. bende yasal süreci başlattım bekliyorum sonucu. Sorun yaşamayan arkadaşlarında yaşamamsı bu kötü koşulların hepsinin bir araya gelmemesindendir diye düşünüyorum.
    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: edeligonul


    quote:

    Orijinalden alıntı: -mhm-

    2.5 yıldır mmt şanzumanlı corolla kullanıyorum. aracım 73000 km. suana kadar bir problem yoktu ancak 1 aydır araç ilk kalkışlarda silkelemeye başladı. herhalde debriaj balatası bitti diye düşündüm ve fiyatını araştırdım.

    inanamadım 1200 tl + işçilik diyorlar. debriaj balatası fiyatı bu . ne yapacağımı şaşırdım.


    Ben de 1,5 yıldır yaris mmt-2009 kullanıyorum. Kalkıştaki silkeleme problemi bende de oluyor.

    Acaba MMT'lerde debriyaj balatasının ömründen fazla yememek için aracı ne şekilde kullanmak gerekir?

    Selam Arkadaşlar,
    Öncelikle silkeleyerek kalkış baskı balatanın bittiğine delalet değil, mmt kalibrasyon ayarının geldiğine delalettir. Baskı balatanın bittiğini el frenini çekerek 1 nci viteste gaza bastığınızda araç ileri doğru ivmelenmiyorsa anlarsınız. ama ileri ivmeleniyorsa baskı balata sağlam demektir. Hangi şegirdesiniz bilmiyorum ama kalibrasyon ayarını en iyi İstanbulda nataş ve kasımpaşa daki gedizlerdeki ustalar yapıyor.
    nataşta iki usta var onlar başarılı bu konuda. mehmet usta ve recep usta.
    onun dışında mmt ile ilgili sorunlara gelince. bu şanzımanı kullanmak çok zor arkadaşlar. baskı balata ücretini bizlerden talep etmeleri de haksızlık bence. zira baskı balatayı yıpratan bizler değiliz. aracın debriyajını kontrol eden elektronik aksam. eğer yoğun trafikte ve hemde yokuş yukarı ilerliyorsanız, yoğun dur kalk yapıyorsanız, hele hele trafik yürümekle yürümemek arasında çok yavaş hızda seyir etmek zorunda kalırsanız 15 dakika sonra araç baskı balatası aşırı ısınmadan dolayı şanzımanı kilitleyebilir. benim başıma ufak çaplı kilitlenme geldi. ikinci vitese geçmemeye başladı hemen kenara çektim dinlendirdim. Çok çabaladım ama üretici bunu hata olarak görmedi. bilakis kullanıcı hatası dedi. bende yasal süreci başlattım bekliyorum sonucu. Sorun yaşamayan arkadaşlarında yaşamamsı bu kötü koşulların hepsinin bir araya gelmemesindendir diye düşünüyorum.
    saygılar..

    Alıntıları Göster
    mmt şanzımanı kullanmak çok kolay.

    talimatlarına uygun kullanıldığında çoğunlukla sorunsuzdur.

    toyota bu şanzımana 6 yıl sınırısız km garanti vermektedir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 22 Haziran 2010; 21:52:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    mmt şanzımanı kullanmak çok kolay.

    talimatlarına uygun kullanıldığında çoğunlukla sorunsuzdur.

    toyota bu şanzımana 6 yıl sınırısız km garanti vermektedir.



    selam acu___men,
    öncelikle polemik için yanıt vermiyorum. hangi şartlarda kullanmak kolay dediğini bilmek isterim. zira yoğun trafikte baskı balata ısınmasın diye bin dereden su getirmeye çalışınca çokta kolay gelmiyor kullanmak. aa yoğun trafik hariç dersen sana katılıyorum. araç süper..
    talimatlara uyunca dediğin gibi, çoğunlukla sorunsuz. azınlık bir kısım varki, işte onu yukarıda bahsetmişim. yoğun trafikte frene sonuna kadar basarak duracaksınız ve önünüzdeki araçla aranızda mesafe açılınca hemen hareket edeceksiniz, sonra hemen duracaksınız ki araç yarım debriyaj yapmasın ve çoğunlukla sorun çıkarmasın. işte teoride bu çok doğru. sana katılıyorum. ama pratikte öyle olmuyor. ancak kullanan bilir bunu. şöle ki, önümdeki araç uzaklaşınca e ye takıyorum ve gaza basıyorum ki bir bakmışım sağımdaki araç önüme geçmiş. pat frene bas. tam kalkıcam başka bir araç önümdeki boşluğu doldurmuş. böylece ben 1 mt ilerleyemeden arkamdaki ışık yakmaya bağırmaya başlamış bile :) e kardeşim nasıl gidicem o zaman? kaldırıp ayamı frenden yavaş yavaş ilerleyince araç yarım debriyaj yapıyor ve baskı balata ısınıyor? önümde mesafe olunca sağdan soldan şeridimi ihlal ediyorlar? Bunu nataş taki ustaya söyledim, o da birşey diyemedi? hatta tek şeritli yokuş yukarı yoğun trafikte kaldığınızda (şişlinin arka sokakları ve fulya civarı) eyvah diyorum. önünüzdeki araçtan mesafeyi biraz açın arkadaki arkadaş aracından inip direk kapınıza geliyor. camı açıyorsunuz, abi benim aracı böyle kullanmam lazım nolur bağışla beni diye gülümsüyorsunuz adamın yüzüne :) ama o gene sat kardeşim bu arabayı o zaman bizi neden bekletiyorsun diye söylenip gidiyor. o an yanımda kameram yoktu çekemedim vallahi. olsaydı iyi bir türk filimi çıkardı bu safneden :)

    bu arada bu şanzımana 6 sene garanti verdiğini hiç duymadım? vermiş olsa bile baskı balata hariçtir ki esas yanan kısım orası..
    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    mmt şanzımanı kullanmak çok kolay.

    talimatlarına uygun kullanıldığında çoğunlukla sorunsuzdur.

    toyota bu şanzımana 6 yıl sınırısız km garanti vermektedir.



    selam acu___men,
    öncelikle polemik için yanıt vermiyorum. hangi şartlarda kullanmak kolay dediğini bilmek isterim. zira yoğun trafikte baskı balata ısınmasın diye bin dereden su getirmeye çalışınca çokta kolay gelmiyor kullanmak. aa yoğun trafik hariç dersen sana katılıyorum. araç süper..
    talimatlara uyunca dediğin gibi, çoğunlukla sorunsuz. azınlık bir kısım varki, işte onu yukarıda bahsetmişim. yoğun trafikte frene sonuna kadar basarak duracaksınız ve önünüzdeki araçla aranızda mesafe açılınca hemen hareket edeceksiniz, sonra hemen duracaksınız ki araç yarım debriyaj yapmasın ve çoğunlukla sorun çıkarmasın. işte teoride bu çok doğru. sana katılıyorum. ama pratikte öyle olmuyor. ancak kullanan bilir bunu. şöle ki, önümdeki araç uzaklaşınca e ye takıyorum ve gaza basıyorum ki bir bakmışım sağımdaki araç önüme geçmiş. pat frene bas. tam kalkıcam başka bir araç önümdeki boşluğu doldurmuş. böylece ben 1 mt ilerleyemeden arkamdaki ışık yakmaya bağırmaya başlamış bile :) e kardeşim nasıl gidicem o zaman? kaldırıp ayamı frenden yavaş yavaş ilerleyince araç yarım debriyaj yapıyor ve baskı balata ısınıyor? önümde mesafe olunca sağdan soldan şeridimi ihlal ediyorlar? Bunu nataş taki ustaya söyledim, o da birşey diyemedi? hatta tek şeritli yokuş yukarı yoğun trafikte kaldığınızda (şişlinin arka sokakları ve fulya civarı) eyvah diyorum. önünüzdeki araçtan mesafeyi biraz açın arkadaki arkadaş aracından inip direk kapınıza geliyor. camı açıyorsunuz, abi benim aracı böyle kullanmam lazım nolur bağışla beni diye gülümsüyorsunuz adamın yüzüne :) ama o gene sat kardeşim bu arabayı o zaman bizi neden bekletiyorsun diye söylenip gidiyor. o an yanımda kameram yoktu çekemedim vallahi. olsaydı iyi bir türk filimi çıkardı bu safneden :)

    bu arada bu şanzımana 6 sene garanti verdiğini hiç duymadım? vermiş olsa bile baskı balata hariçtir ki esas yanan kısım orası..
    saygılar..

    Alıntıları Göster
    Corolla lar için MMT şanzımanlardaki problemler ve şikayetler yüzünden evladiyelik 4 ileri klasik otomatik şanzımanı da getirdilerdi... Aslında fabrika da kabul ediyor Mmt deki problemleri ama garanti kapsamında yapmak işlerine gelmiyor.

    Valla arkadaşımda Grande Punto dualogic var , hisarüstü nin o yokuşlarında , akşam trafiğinde hafta içi kullanıyo , bi kere bile tık demedi.. Toyota dan daha kaliteli bi şanzıman beklerdim açıkçası , fiat kadar becerememişler bu işi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Corolla lar için MMT şanzımanlardaki problemler ve şikayetler yüzünden evladiyelik 4 ileri klasik otomatik şanzımanı da getirdilerdi... Aslında fabrika da kabul ediyor Mmt deki problemleri ama garanti kapsamında yapmak işlerine gelmiyor.

    Valla arkadaşımda Grande Punto dualogic var , hisarüstü nin o yokuşlarında , akşam trafiğinde hafta içi kullanıyo , bi kere bile tık demedi.. Toyota dan daha kaliteli bi şanzıman beklerdim açıkçası , fiat kadar becerememişler bu işi...

    selam BIXI MAN,
    fabrika resmen kabul etmiş değil. tabi fabrika derken nereyi kastettiğin önemli? toyota aş. red ediyor bu problemi. böyle birşey yok, siz müşterilerimiz araba kullanmayı bilmiyorsunuz diyor! işte beni de deli eden bu ya..
    kullanma klavuzu veriyorlar eline, al araba böyle kullanılır diyorlar. işin komik yanı, satarken de şöyle diyorlar; ister manuel modda, ister otomatik modda kullanın, tıpkı formüle 1 araçlarında olduğu gibi :)
    Öyle kullanıp araç bozuluncada yanlış kullanmışsın al böyle kullan diyorlar :) hehehe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Corolla lar için MMT şanzımanlardaki problemler ve şikayetler yüzünden evladiyelik 4 ileri klasik otomatik şanzımanı da getirdilerdi... Aslında fabrika da kabul ediyor Mmt deki problemleri ama garanti kapsamında yapmak işlerine gelmiyor.

    Valla arkadaşımda Grande Punto dualogic var , hisarüstü nin o yokuşlarında , akşam trafiğinde hafta içi kullanıyo , bi kere bile tık demedi.. Toyota dan daha kaliteli bi şanzıman beklerdim açıkçası , fiat kadar becerememişler bu işi...

    selam BIXI MAN,
    fabrika resmen kabul etmiş değil. tabi fabrika derken nereyi kastettiğin önemli? toyota aş. red ediyor bu problemi. böyle birşey yok, siz müşterilerimiz araba kullanmayı bilmiyorsunuz diyor! işte beni de deli eden bu ya..
    kullanma klavuzu veriyorlar eline, al araba böyle kullanılır diyorlar. işin komik yanı, satarken de şöyle diyorlar; ister manuel modda, ister otomatik modda kullanın, tıpkı formüle 1 araçlarında olduğu gibi :)
    Öyle kullanıp araç bozuluncada yanlış kullanmışsın al böyle kullan diyorlar :) hehehe


    Selam ,

    Burası türkiye o nedenle fabrikaların KIVIRMASI çok bilinen bi şey.... ama aynı şanzıman sorunu ile uygar ülkelerdeki araç sahipleri başvursun mahkeme ye de göreyim o zaman..

    En basit örneğinde Adam fast food restoranında üzerine kahve döküldü diye , milyon dolar tazminat alıyor kahve bardağı üzerinde sıcak ibaresi olmadığı için ,

    Ya sollama yaparken gidip arkadaki aracın altında kalıyor , sonra diyor ki aynadan baktım uzakta gözüküyordu. sonra mahkeme fabrikayı tazminata mahkum ediyor. Fabrikalarda o meşhur yazıyı yapıştırır aynalara "Objects in the mirror are closer than they appear "....

    İstanbul trafiğinde drag yapan tiki gençler gibi önündeki araç gittiği zaman frenden ayağını hızlıca çekip gaza yüklenecem , ilerde araç durdu mu dibine kadar gidip sonra caaarrrtttt diye fren yapacam ki MMT şanzıman bize alınıp gücenmesin....

    Yemişim onun multi modunu çok afedersiniz...
    Komşu da klasik 4 ileri şanzımanlı Corolla var. 194.000 Km olmuş dün sordum , tık demedi diyo...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 28 Haziran 2010; 8:39:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Corolla lar için MMT şanzımanlardaki problemler ve şikayetler yüzünden evladiyelik 4 ileri klasik otomatik şanzımanı da getirdilerdi... Aslında fabrika da kabul ediyor Mmt deki problemleri ama garanti kapsamında yapmak işlerine gelmiyor.

    Valla arkadaşımda Grande Punto dualogic var , hisarüstü nin o yokuşlarında , akşam trafiğinde hafta içi kullanıyo , bi kere bile tık demedi.. Toyota dan daha kaliteli bi şanzıman beklerdim açıkçası , fiat kadar becerememişler bu işi...

    selam BIXI MAN,
    fabrika resmen kabul etmiş değil. tabi fabrika derken nereyi kastettiğin önemli? toyota aş. red ediyor bu problemi. böyle birşey yok, siz müşterilerimiz araba kullanmayı bilmiyorsunuz diyor! işte beni de deli eden bu ya..
    kullanma klavuzu veriyorlar eline, al araba böyle kullanılır diyorlar. işin komik yanı, satarken de şöyle diyorlar; ister manuel modda, ister otomatik modda kullanın, tıpkı formüle 1 araçlarında olduğu gibi :)
    Öyle kullanıp araç bozuluncada yanlış kullanmışsın al böyle kullan diyorlar :) hehehe


    Selam ,

    Burası türkiye o nedenle fabrikaların KIVIRMASI çok bilinen bi şey.... ama aynı şanzıman sorunu ile uygar ülkelerdeki araç sahipleri başvursun mahkeme ye de göreyim o zaman..

    En basit örneğinde Adam fast food restoranında üzerine kahve döküldü diye , milyon dolar tazminat alıyor kahve bardağı üzerinde sıcak ibaresi olmadığı için ,

    Ya sollama yaparken gidip arkadaki aracın altında kalıyor , sonra diyor ki aynadan baktım uzakta gözüküyordu. sonra mahkeme fabrikayı tazminata mahkum ediyor. Fabrikalarda o meşhur yazıyı yapıştırır aynalara "Objects in the mirror are closer than they appear "....

    İstanbul trafiğinde drag yapan tiki gençler gibi önündeki araç gittiği zaman frenden ayağını hızlıca çekip gaza yüklenecem , ilerde araç durdu mu dibine kadar gidip sonra caaarrrtttt diye fren yapacam ki MMT şanzıman bize alınıp gücenmesin....

    Yemişim onun multi modunu çok afedersiniz...
    Komşu da klasik 4 ileri şanzımanlı Corolla var. 194.000 Km olmuş dün sordum , tık demedi diyo...

    Selam BIXI MAN,
    aman aman dostum sen çok kızmışsın. hatta benden bile çok :)
    benden sana tam destek. eğer aracı satarken ve broşüründe bilgi verilse bunlar olmaz. kimse almaz. sattıktan sonra kullanma klavuzunu oku, al okumazsan buda bizim sana verdiğimiz klavuz diyorlar. kardeş araç alırken kaç kişi kullanma klavuzunu okur? sorarım size kaç kişi?
    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Corolla lar için MMT şanzımanlardaki problemler ve şikayetler yüzünden evladiyelik 4 ileri klasik otomatik şanzımanı da getirdilerdi... Aslında fabrika da kabul ediyor Mmt deki problemleri ama garanti kapsamında yapmak işlerine gelmiyor.

    Valla arkadaşımda Grande Punto dualogic var , hisarüstü nin o yokuşlarında , akşam trafiğinde hafta içi kullanıyo , bi kere bile tık demedi.. Toyota dan daha kaliteli bi şanzıman beklerdim açıkçası , fiat kadar becerememişler bu işi...

    selam BIXI MAN,
    fabrika resmen kabul etmiş değil. tabi fabrika derken nereyi kastettiğin önemli? toyota aş. red ediyor bu problemi. böyle birşey yok, siz müşterilerimiz araba kullanmayı bilmiyorsunuz diyor! işte beni de deli eden bu ya..
    kullanma klavuzu veriyorlar eline, al araba böyle kullanılır diyorlar. işin komik yanı, satarken de şöyle diyorlar; ister manuel modda, ister otomatik modda kullanın, tıpkı formüle 1 araçlarında olduğu gibi :)
    Öyle kullanıp araç bozuluncada yanlış kullanmışsın al böyle kullan diyorlar :) hehehe


    Selam ,

    Burası türkiye o nedenle fabrikaların KIVIRMASI çok bilinen bi şey.... ama aynı şanzıman sorunu ile uygar ülkelerdeki araç sahipleri başvursun mahkeme ye de göreyim o zaman..

    En basit örneğinde Adam fast food restoranında üzerine kahve döküldü diye , milyon dolar tazminat alıyor kahve bardağı üzerinde sıcak ibaresi olmadığı için ,

    Ya sollama yaparken gidip arkadaki aracın altında kalıyor , sonra diyor ki aynadan baktım uzakta gözüküyordu. sonra mahkeme fabrikayı tazminata mahkum ediyor. Fabrikalarda o meşhur yazıyı yapıştırır aynalara "Objects in the mirror are closer than they appear "....

    İstanbul trafiğinde drag yapan tiki gençler gibi önündeki araç gittiği zaman frenden ayağını hızlıca çekip gaza yüklenecem , ilerde araç durdu mu dibine kadar gidip sonra caaarrrtttt diye fren yapacam ki MMT şanzıman bize alınıp gücenmesin....

    Yemişim onun multi modunu çok afedersiniz...
    Komşu da klasik 4 ileri şanzımanlı Corolla var. 194.000 Km olmuş dün sordum , tık demedi diyo...

    Selam BIXI MAN,
    aman aman dostum sen çok kızmışsın. hatta benden bile çok :)
    benden sana tam destek. eğer aracı satarken ve broşüründe bilgi verilse bunlar olmaz. kimse almaz. sattıktan sonra kullanma klavuzunu oku, al okumazsan buda bizim sana verdiğimiz klavuz diyorlar. kardeş araç alırken kaç kişi kullanma klavuzunu okur? sorarım size kaç kişi?
    saygılar..

    Alıntıları Göster
    Valla alırsam Corolla , ya manuel olanını ya da dededen kalma 4 ileri bildiğimiz otomatik şanzımanı alırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Valla alırsam Corolla , ya manuel olanını ya da dededen kalma 4 ileri bildiğimiz otomatik şanzımanı alırım...

    Alıntıları Göster
    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..


    Geçmişine bakarak yenisini yargılamak pek adil değil aslında ama , Toyota nın da sorunların arkasında durmaması , mağdur olan tüketicilere sırt çevirmesi hoş bi şey değil..

    O kimsenin beğenmediği Fiat bile , direksiyondaki City fonksiyon arızasını bile ücretsiz olarak değiştiriyor fabrika hatası diyerek... Bu değişimlere garantisi biten 2005 model ilk kasa Punto lar bile dahil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    yeni çıkan 6 vites mmt lerde bu sorunlar yok deniyor. hiç kullanmadım doğrusu. yokuş destek sistemi, kalkış destek sistemi gibi elektornik sistemler konulmuş. bu sanırım problemin ortaya çıkmasını daha da geciktiriyordur belki bilemicem. yoğun bir stres testi yaptırmak lazım araca..


    Geçmişine bakarak yenisini yargılamak pek adil değil aslında ama , Toyota nın da sorunların arkasında durmaması , mağdur olan tüketicilere sırt çevirmesi hoş bi şey değil..

    O kimsenin beğenmediği Fiat bile , direksiyondaki City fonksiyon arızasını bile ücretsiz olarak değiştiriyor fabrika hatası diyerek... Bu değişimlere garantisi biten 2005 model ilk kasa Punto lar bile dahil...

    bence toyota nın bu onarımı yapmayı kabul etmemesinin sebebi böyle bir sorun olduğunu kabul etmemelerinden kaynaklanıyor. ben yalvardım müşteri temsilcilerine, servistekilere. kardeş sizilerin dediği gibi kulansak bile araç mızmızlanıyor diye. oralı olmadılar. hatta baskı balatamı garantiden değiştirin, zira ben bu meredi çözene kadar baskı balatamı harcadım dedim, onada yok dediler :) o zaman garantisini 6 sene yapın bari dedim ı ııh dediler.. herşeye yok dediler. komik teklifler ettiler, aracımı yok pahasına almayı önerdiler :)
    demek kabul etmiyorlar sorun olduğunu. etseler bizler mağdur olmayız. mahkemelere düşen insanlar var. çok acı bence. en acısıda başka markalar mahkemeye düşer düşmez mağduriyeti gideriyor, toyota ise direniyor. hayırlısı diyorum..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.