Şimdi Ara

volvo s80 şanzıman sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
21.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2001 model volvo s8 imizin şanzımanı değişmesi gerekiyor arkadaşlar. 2000-2001 Modellerde rastlanan kronik bir sorunmuş sanırım.Servisteki arkadaşların söylediğine göre 2000-2001 üretimi s80 lerin tamamı olmasada çoğunda bir süre sonra bu sorun görülüyormuş.Şanzımanın maliyetide 2000 ytl civarı.
    Gelelim asıl meseleye,gittiğimiz servisin sormadığı tedarikçi kalmadı ancak parçayı hiçbiryerde bulamadılar.Parçayı biz bulcaz ve öyle taktırıcaz.Öncelikli olarak ankarada veya biliyorsanız diğer şehirlerde bulabilirsiniz dediğiniz yerler varsa çok makbule geçecek. Şimdiden teşekkürler.



  • Bir kaç yerde 2000-2001 model s80 lerin şanzıman sorununu okumuştum ve 10000ytl lik ücretlerden bahsediyorlardı yeni şanzıman için 2000ytl olduğuna eminmisiniz. Aracınız otomatikmi düz vitesmi bu arada?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brada -- 8 Mart 2008; 2:21:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    2001 model volvo s8 imizin şanzımanı değişmesi gerekiyor arkadaşlar. 2000-2001 Modellerde rastlanan kronik bir sorunmuş sanırım.Servisteki arkadaşların söylediğine göre 2000-2001 üretimi s80 lerin tamamı olmasada çoğunda bir süre sonra bu sorun görülüyormuş.Şanzımanın maliyetide 2000 ytl civarı.
    Gelelim asıl meseleye,gittiğimiz servisin sormadığı tedarikçi kalmadı ancak parçayı hiçbiryerde bulamadılar.Parçayı biz bulcaz ve öyle taktırıcaz.Öncelikli olarak ankarada veya biliyorsanız diğer şehirlerde bulabilirsiniz dediğiniz yerler varsa çok makbule geçecek. Şimdiden teşekkürler.



    Elimde 0 hiç kullanılmamış volvo otomatik şanzımanı var . Yanlız 0'ının fiyat dediginiz gibi 2.000 ytl degil 8.000 ytldir. Fakat size işinizin görülmesi için uygun bir şey yapabilirim. Eğer istanbulda iseniz şanzımanı görebilirsiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    2001 model volvo s8 imizin şanzımanı değişmesi gerekiyor arkadaşlar. 2000-2001 Modellerde rastlanan kronik bir sorunmuş sanırım.Servisteki arkadaşların söylediğine göre 2000-2001 üretimi s80 lerin tamamı olmasada çoğunda bir süre sonra bu sorun görülüyormuş.Şanzımanın maliyetide 2000 ytl civarı.
    Gelelim asıl meseleye,gittiğimiz servisin sormadığı tedarikçi kalmadı ancak parçayı hiçbiryerde bulamadılar.Parçayı biz bulcaz ve öyle taktırıcaz.Öncelikli olarak ankarada veya biliyorsanız diğer şehirlerde bulabilirsiniz dediğiniz yerler varsa çok makbule geçecek. Şimdiden teşekkürler.


    Volvo S80 şanzıman maliyeti serviste 2 degil 12 milyarmış...Bende yanlış biliyormuşum 8 milyar olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 8 Mart 2008; 11:13:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    2001 model volvo s8 imizin şanzımanı değişmesi gerekiyor arkadaşlar. 2000-2001 Modellerde rastlanan kronik bir sorunmuş sanırım.Servisteki arkadaşların söylediğine göre 2000-2001 üretimi s80 lerin tamamı olmasada çoğunda bir süre sonra bu sorun görülüyormuş.Şanzımanın maliyetide 2000 ytl civarı.
    Gelelim asıl meseleye,gittiğimiz servisin sormadığı tedarikçi kalmadı ancak parçayı hiçbiryerde bulamadılar.Parçayı biz bulcaz ve öyle taktırıcaz.Öncelikli olarak ankarada veya biliyorsanız diğer şehirlerde bulabilirsiniz dediğiniz yerler varsa çok makbule geçecek. Şimdiden teşekkürler.


    Volvo S80 şanzıman maliyeti serviste 2 degil 12 milyarmış...Bende yanlış biliyormuşum 8 milyar olarak.
    Allah kolaylık versin..Bir araba parası masraf yani..12,000 Ytl Servis Maliyeti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bocék

    Allah kolaylık versin..Bir araba parası masraf yani..12,000 Ytl Servis Maliyeti

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim




  • Arkadaşım Merhaba,

    merak ediyorum acaba aracınızı sıfır mı almıştınız yoksa ikinci el mi? bunu sormamın sebebi bu serilerde(2000-2002) özellikle T6 olanlar bir fabrikasyon hatası var. ve araç sıfır alındı ise bu şikayetler ortaya çıktığı an şanzıman garanti kapsamında yenilenmeliydi.. çünkü şanzımanın maliyeti çok yüksektir. eğer siz aracı ikinci el aldıysanız bunu bilemeyebilirsiniz ama sıfır aldıysanız şimdiye şanzımanın garanti kapsamında servis tarafından yenilenmesi gerekirdi. nerden mi biliyorum bunlar çünkü bende Volvo kullanıcısıyım ve Volvonun şanzımanlarını genelde Japon Aisin Warner firması üretir. bu firma arıza halinde şanzıman onarımı yerine tamamen değişimi yapar. benim de 96 model bir Volvom var ilk sahibi farkına varamamış ve araçta şanzıman sorunu vardı ben kendim şanzımancı olduğum için sorunu kendim çözdüm, yenileme yerine tamirini fabrikasyon parçalar getirterek (Aisin) den yaptım. çünkü servise 6000 ytl istedi buna, şimdi bu durumda şanzımanı suçlamak işin kolay yanı ama zamanında garanti süresinde fark edilse cebimizden 1 lira çıkmadan sorun çözülecekti, benim olayı fark ediş şeklimde aracı ikinci sahibi amcamdan aldım, ilk sürüşte dedim ki amca şanzıman 2 ve 3. viteslerde kaçırıyor. ne olacak peki şimdi dedi? merak etme ben hallederim dedim ve toplam 1 ayda çözdüm olayı, tabi kendimin de bu işi Almanyada Zf fabrikasında öğrenmemden dolayı, şimdi sizin için tek yol eğer ki şanzımanı yaptırmak isterseniz size verebileceğim bir adres var. bu kişi Türkiyede bu tamiri benim haricimde yapabilecek ikinci ve son kişidir. eğer isterseniz size telefon ve adresini verebilirim, kendisi sorunu en kısa ve minimum maliyetle çözecek ve şanzıman ömür boyu garantili olacaktır.


    geçmiş olsun tekrar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rail

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim

    Alıntıları Göster
    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim





    Ne şlekilde aratalım hocam ebay de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rail

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim





    Ne şlekilde aratalım hocam ebay de

    Alıntıları Göster
    @meteg,pm attım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rail

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim





    Ne şlekilde aratalım hocam ebay de

    Alıntıları Göster
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-06-Volvo-S80-Transmission-Control-Module-66036_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ013QQitemZ230227188665QQrdZ1QQsspagenameZWD1V


    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-04-Volvo-S60-S80-V70-Transmission-Computer-66086_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ011QQitemZ320171230968QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-06-Volvo-S80-Transmission-Control-Module-66036_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ012QQitemZ220192757661QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-2000-01-VOLVO-S80-TRANSMISSION-CONTROL-MODULE-ECM_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33596QQihZ015QQitemZ250198684058QQrdZ1QQsspagenameZWD1V


    Linklere bak.. Bunlar amerikaya gönderiyorlar sadece amerikadan gönderim yapan siteler var onlardan birisine üye olup alabilirsin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim





    Ne şlekilde aratalım hocam ebay de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-06-Volvo-S80-Transmission-Control-Module-66036_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ013QQitemZ230227188665QQrdZ1QQsspagenameZWD1V


    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-04-Volvo-S60-S80-V70-Transmission-Computer-66086_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ011QQitemZ320171230968QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-06-Volvo-S80-Transmission-Control-Module-66036_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33598QQihZ012QQitemZ220192757661QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-2000-01-VOLVO-S80-TRANSMISSION-CONTROL-MODULE-ECM_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ33596QQihZ015QQitemZ250198684058QQrdZ1QQsspagenameZWD1V


    Linklere bak.. Bunlar amerikaya gönderiyorlar sadece amerikadan gönderim yapan siteler var onlardan birisine üye olup alabilirsin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Volvo S80 lerde kullanılan T6 şanzımanlar GM tarafından Amerikadada üretiliyor bu sebeple elektronik kontrol modülünü ebay 'dan bulman çok kolay. Benden 2000 usd istenen modulü ebaydan 40 usd ye aldım 2 tane yedekli olarak 300 ytl civarıda vergi ödedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: anfiist

    Arkadaşlar ben eksik yazdım o nedenle yanlış anlaşılma oldu. Şanzıman beyni değişecek. Komple şanzıman değil.

    @Cela Soylu,
    şanzıman beyni varsa elinizde veya tanıdığınız biryerde ,görüşelim





    Ne şlekilde aratalım hocam ebay de


    Alıntıları Göster
    vay be masrafa bak.Allahtan beyin değişiyor.şanzıman değişse 12000 ytl ni alacak servis.demekki arabayı almak değil o arabaya binmek mesele ve tabi ki bakabilmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    vay be masrafa bak.Allahtan beyin değişiyor.şanzıman değişse 12000 ytl ni alacak servis.demekki arabayı almak değil o arabaya binmek mesele ve tabi ki bakabilmek.

    Alıntıları Göster
    Sevgili arkadaşlar,


    ben bir otomatik şanzıman ustası olarak şunu söylemek isterim, üzülerek görüyorum ki bu forumda bir anti-otomatik topluluğu var, yani otomatik şanzımanlı araç kullanlara neredeyse aptal gözüyle bakılacak, ama bir şeyi unutmayın, arkadaşın sorun yaşadığı araçta bir üretim sorunu vardır emin olun üstelik bu sorun tek bir araçta değil o senede üretilen tüm partide vardır, ama burada yapılması gereken şey aracın garanti süresi içerisinde arızanın tespiti ve garanti kapsamında sorunun giderilmesi gerekirdi ve bu şekilde kullanıcı cebinden tek bir kuruş çıkmadan aracını sorundan arındırılmış olarak kullanırdı. lütfen bu konuyu görmezden gelmeyelim. ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda manuel şanzımandaki baskı-balata olmadığı için bu aslında kullanıcıyı büyük bir külfetten kurtarır çünkü baskı balata değişimi en az yarım gün alır hatta bazen bir tam gün. ama otomatik şanzımanda da periyodik olarak yağ seviyesi kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalı ve 70,000 km deveya 5 senede bir (hangisi önce dolarsa)yenilenmelidir. eğer yağ özelliğini kaybetmişse daha önce yenilenmelidir. ayrıca bilinmelidir ki eksik yağ ile kullanılan bir otomatik şanzımanlı araç en nihayetinde sorun çıkarır. er ya da geç çıkarır. bunun dışında yağ değişimi gereken km veya senede yapılmaz ise o şanzıman illa ki arızalanır. otomatik şanzımanlar yüksek basınç altında ve yüksek sıcaklıklarda çalışırlar. normalde bir şanzımanın çalışma sıcaklığı 90 ile 140 dereceyi bulur.sıkışık ve dur kalklı trafiklerde 200 dereceyi bulur ve geçer. bu yüzdendir ki yağın iyi durumda olması gerekir ve o yağ bu yüksek sıcaklık altında parçaları iyi yağlasın ve korusun ve aşınma en aza insin normalde yağ kan kırmızısıdır. ve bu özelliklerdeki yağın kohezyon özelliği iyidir. yağ bozuldu mu ki o zaman renk kahverengi veya siyah olur, kötü kokar vitesler sert geçer güç kaybı bile olur ve kohezyon özelliği ortadan kalkar.

    şimdi gelelim senelerdir bitmeyen başka bir tartışmaya..

    neymiş efendim otomatik kadın işiymiş acemi işiymiş, otomatik şanzıman aynı klima gibi bir konfor öğesidir öncelikle nasıl ki klimalı arabada klimayı açında yakıt tüketimi artar otomatik şanzıman da da yakıt yarım litre ile 1 litre arasında fazla olabilir. bunun sebebi manuel sistemde olmayan tork konvertörünün motor ile birleşme ve ayırma işlemini kısaca güç aktarımını %90 oranında yapabilmesidir. bu yüzden otomatik şanzımanlı araçların akselerasyon, son hız ve tüketim değerleri manuelden biraz daha kötüdür. ama otomatiği seçen kişilerin zaten buna bir itirazı yoktur zira otomatiği seçen kişi seçimini konfordan yana yapmıştır. konfor yani rahatlığın da muhakkak bir bedeli olacaktır. yani aracınızın içinde sıkışık trafikte rahat edecekseniz o zaman yarım veya 1 lt daha fazla tüketime razı olursunuz. ya da yazın güneşin tepede olduğu vakit aracın içinde serin bir yolculuk yapmak isterseniz bu defa klimayı çalıştırıp 5 beygir ve %10 fazla tüketime razı olacaksınız. bu işlerin kuralı bu.


    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Sevgili arkadaşlar,


    ben bir otomatik şanzıman ustası olarak şunu söylemek isterim, üzülerek görüyorum ki bu forumda bir anti-otomatik topluluğu var, yani otomatik şanzımanlı araç kullanlara neredeyse aptal gözüyle bakılacak, ama bir şeyi unutmayın, arkadaşın sorun yaşadığı araçta bir üretim sorunu vardır emin olun üstelik bu sorun tek bir araçta değil o senede üretilen tüm partide vardır, ama burada yapılması gereken şey aracın garanti süresi içerisinde arızanın tespiti ve garanti kapsamında sorunun giderilmesi gerekirdi ve bu şekilde kullanıcı cebinden tek bir kuruş çıkmadan aracını sorundan arındırılmış olarak kullanırdı. lütfen bu konuyu görmezden gelmeyelim. ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda manuel şanzımandaki baskı-balata olmadığı için bu aslında kullanıcıyı büyük bir külfetten kurtarır çünkü baskı balata değişimi en az yarım gün alır hatta bazen bir tam gün. ama otomatik şanzımanda da periyodik olarak yağ seviyesi kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalı ve 70,000 km deveya 5 senede bir (hangisi önce dolarsa)yenilenmelidir. eğer yağ özelliğini kaybetmişse daha önce yenilenmelidir. ayrıca bilinmelidir ki eksik yağ ile kullanılan bir otomatik şanzımanlı araç en nihayetinde sorun çıkarır. er ya da geç çıkarır. bunun dışında yağ değişimi gereken km veya senede yapılmaz ise o şanzıman illa ki arızalanır. otomatik şanzımanlar yüksek basınç altında ve yüksek sıcaklıklarda çalışırlar. normalde bir şanzımanın çalışma sıcaklığı 90 ile 140 dereceyi bulur.sıkışık ve dur kalklı trafiklerde 200 dereceyi bulur ve geçer. bu yüzdendir ki yağın iyi durumda olması gerekir ve o yağ bu yüksek sıcaklık altında parçaları iyi yağlasın ve korusun ve aşınma en aza insin normalde yağ kan kırmızısıdır. ve bu özelliklerdeki yağın kohezyon özelliği iyidir. yağ bozuldu mu ki o zaman renk kahverengi veya siyah olur, kötü kokar vitesler sert geçer güç kaybı bile olur ve kohezyon özelliği ortadan kalkar.

    şimdi gelelim senelerdir bitmeyen başka bir tartışmaya..

    neymiş efendim otomatik kadın işiymiş acemi işiymiş, otomatik şanzıman aynı klima gibi bir konfor öğesidir öncelikle nasıl ki klimalı arabada klimayı açında yakıt tüketimi artar otomatik şanzıman da da yakıt yarım litre ile 1 litre arasında fazla olabilir. bunun sebebi manuel sistemde olmayan tork konvertörünün motor ile birleşme ve ayırma işlemini kısaca güç aktarımını %90 oranında yapabilmesidir. bu yüzden otomatik şanzımanlı araçların akselerasyon, son hız ve tüketim değerleri manuelden biraz daha kötüdür. ama otomatiği seçen kişilerin zaten buna bir itirazı yoktur zira otomatiği seçen kişi seçimini konfordan yana yapmıştır. konfor yani rahatlığın da muhakkak bir bedeli olacaktır. yani aracınızın içinde sıkışık trafikte rahat edecekseniz o zaman yarım veya 1 lt daha fazla tüketime razı olursunuz. ya da yazın güneşin tepede olduğu vakit aracın içinde serin bir yolculuk yapmak isterseniz bu defa klimayı çalıştırıp 5 beygir ve %10 fazla tüketime razı olacaksınız. bu işlerin kuralı bu.


    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,

    Alıntıları Göster
    Selam Meteg,

    Yazdıklarında yerden göge kadar haklısın . Fakat bir unsur varki oda firmaların müşterileri keriz yerine koyması . Bugün amerikada veya avrupada otomatik şanzımanda bir problem olsa tamir takım kitleriyle problemi giderirsin veya yeni bir şanzıman gerekiyorsada yukarıda yazılan 10-12.000 ytl paralara şanzıman veremezler en kötü ihtimalle verdigim linklerdeki gibi junkyard lara gider 50-70 usd arası beyin maksimum 600-700 usd yede çıkma şanzıman alırsınki genelde bu 700 usd lik şanzımanlar 0 lanmıştır. Otomatik araç kullanım rahatlıgına gelincede buna kimsenin itirazı olacagını zannetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Sevgili arkadaşlar,


    ben bir otomatik şanzıman ustası olarak şunu söylemek isterim, üzülerek görüyorum ki bu forumda bir anti-otomatik topluluğu var, yani otomatik şanzımanlı araç kullanlara neredeyse aptal gözüyle bakılacak, ama bir şeyi unutmayın, arkadaşın sorun yaşadığı araçta bir üretim sorunu vardır emin olun üstelik bu sorun tek bir araçta değil o senede üretilen tüm partide vardır, ama burada yapılması gereken şey aracın garanti süresi içerisinde arızanın tespiti ve garanti kapsamında sorunun giderilmesi gerekirdi ve bu şekilde kullanıcı cebinden tek bir kuruş çıkmadan aracını sorundan arındırılmış olarak kullanırdı. lütfen bu konuyu görmezden gelmeyelim. ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda manuel şanzımandaki baskı-balata olmadığı için bu aslında kullanıcıyı büyük bir külfetten kurtarır çünkü baskı balata değişimi en az yarım gün alır hatta bazen bir tam gün. ama otomatik şanzımanda da periyodik olarak yağ seviyesi kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalı ve 70,000 km deveya 5 senede bir (hangisi önce dolarsa)yenilenmelidir. eğer yağ özelliğini kaybetmişse daha önce yenilenmelidir. ayrıca bilinmelidir ki eksik yağ ile kullanılan bir otomatik şanzımanlı araç en nihayetinde sorun çıkarır. er ya da geç çıkarır. bunun dışında yağ değişimi gereken km veya senede yapılmaz ise o şanzıman illa ki arızalanır. otomatik şanzımanlar yüksek basınç altında ve yüksek sıcaklıklarda çalışırlar. normalde bir şanzımanın çalışma sıcaklığı 90 ile 140 dereceyi bulur.sıkışık ve dur kalklı trafiklerde 200 dereceyi bulur ve geçer. bu yüzdendir ki yağın iyi durumda olması gerekir ve o yağ bu yüksek sıcaklık altında parçaları iyi yağlasın ve korusun ve aşınma en aza insin normalde yağ kan kırmızısıdır. ve bu özelliklerdeki yağın kohezyon özelliği iyidir. yağ bozuldu mu ki o zaman renk kahverengi veya siyah olur, kötü kokar vitesler sert geçer güç kaybı bile olur ve kohezyon özelliği ortadan kalkar.

    şimdi gelelim senelerdir bitmeyen başka bir tartışmaya..

    neymiş efendim otomatik kadın işiymiş acemi işiymiş, otomatik şanzıman aynı klima gibi bir konfor öğesidir öncelikle nasıl ki klimalı arabada klimayı açında yakıt tüketimi artar otomatik şanzıman da da yakıt yarım litre ile 1 litre arasında fazla olabilir. bunun sebebi manuel sistemde olmayan tork konvertörünün motor ile birleşme ve ayırma işlemini kısaca güç aktarımını %90 oranında yapabilmesidir. bu yüzden otomatik şanzımanlı araçların akselerasyon, son hız ve tüketim değerleri manuelden biraz daha kötüdür. ama otomatiği seçen kişilerin zaten buna bir itirazı yoktur zira otomatiği seçen kişi seçimini konfordan yana yapmıştır. konfor yani rahatlığın da muhakkak bir bedeli olacaktır. yani aracınızın içinde sıkışık trafikte rahat edecekseniz o zaman yarım veya 1 lt daha fazla tüketime razı olursunuz. ya da yazın güneşin tepede olduğu vakit aracın içinde serin bir yolculuk yapmak isterseniz bu defa klimayı çalıştırıp 5 beygir ve %10 fazla tüketime razı olacaksınız. bu işlerin kuralı bu.


    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,

    Alıntıları Göster
    Burada garanti süresi düşünülmemeli. Sorun imalatan kaynaklanıyorsa direk garantiden ödenmeli.
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    Sevgili arkadaşlar,


    ben bir otomatik şanzıman ustası olarak şunu söylemek isterim, üzülerek görüyorum ki bu forumda bir anti-otomatik topluluğu var, yani otomatik şanzımanlı araç kullanlara neredeyse aptal gözüyle bakılacak, ama bir şeyi unutmayın, arkadaşın sorun yaşadığı araçta bir üretim sorunu vardır emin olun üstelik bu sorun tek bir araçta değil o senede üretilen tüm partide vardır, ama burada yapılması gereken şey aracın garanti süresi içerisinde arızanın tespiti ve garanti kapsamında sorunun giderilmesi gerekirdi ve bu şekilde kullanıcı cebinden tek bir kuruş çıkmadan aracını sorundan arındırılmış olarak kullanırdı. lütfen bu konuyu görmezden gelmeyelim. ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda manuel şanzımandaki baskı-balata olmadığı için bu aslında kullanıcıyı büyük bir külfetten kurtarır çünkü baskı balata değişimi en az yarım gün alır hatta bazen bir tam gün. ama otomatik şanzımanda da periyodik olarak yağ seviyesi kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalı ve 70,000 km deveya 5 senede bir (hangisi önce dolarsa)yenilenmelidir. eğer yağ özelliğini kaybetmişse daha önce yenilenmelidir. ayrıca bilinmelidir ki eksik yağ ile kullanılan bir otomatik şanzımanlı araç en nihayetinde sorun çıkarır. er ya da geç çıkarır. bunun dışında yağ değişimi gereken km veya senede yapılmaz ise o şanzıman illa ki arızalanır. otomatik şanzımanlar yüksek basınç altında ve yüksek sıcaklıklarda çalışırlar. normalde bir şanzımanın çalışma sıcaklığı 90 ile 140 dereceyi bulur.sıkışık ve dur kalklı trafiklerde 200 dereceyi bulur ve geçer. bu yüzdendir ki yağın iyi durumda olması gerekir ve o yağ bu yüksek sıcaklık altında parçaları iyi yağlasın ve korusun ve aşınma en aza insin normalde yağ kan kırmızısıdır. ve bu özelliklerdeki yağın kohezyon özelliği iyidir. yağ bozuldu mu ki o zaman renk kahverengi veya siyah olur, kötü kokar vitesler sert geçer güç kaybı bile olur ve kohezyon özelliği ortadan kalkar.

    şimdi gelelim senelerdir bitmeyen başka bir tartışmaya..

    neymiş efendim otomatik kadın işiymiş acemi işiymiş, otomatik şanzıman aynı klima gibi bir konfor öğesidir öncelikle nasıl ki klimalı arabada klimayı açında yakıt tüketimi artar otomatik şanzıman da da yakıt yarım litre ile 1 litre arasında fazla olabilir. bunun sebebi manuel sistemde olmayan tork konvertörünün motor ile birleşme ve ayırma işlemini kısaca güç aktarımını %90 oranında yapabilmesidir. bu yüzden otomatik şanzımanlı araçların akselerasyon, son hız ve tüketim değerleri manuelden biraz daha kötüdür. ama otomatiği seçen kişilerin zaten buna bir itirazı yoktur zira otomatiği seçen kişi seçimini konfordan yana yapmıştır. konfor yani rahatlığın da muhakkak bir bedeli olacaktır. yani aracınızın içinde sıkışık trafikte rahat edecekseniz o zaman yarım veya 1 lt daha fazla tüketime razı olursunuz. ya da yazın güneşin tepede olduğu vakit aracın içinde serin bir yolculuk yapmak isterseniz bu defa klimayı çalıştırıp 5 beygir ve %10 fazla tüketime razı olacaksınız. bu işlerin kuralı bu.


    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Sevgili arkadaşlar,


    ben bir otomatik şanzıman ustası olarak şunu söylemek isterim, üzülerek görüyorum ki bu forumda bir anti-otomatik topluluğu var, yani otomatik şanzımanlı araç kullanlara neredeyse aptal gözüyle bakılacak, ama bir şeyi unutmayın, arkadaşın sorun yaşadığı araçta bir üretim sorunu vardır emin olun üstelik bu sorun tek bir araçta değil o senede üretilen tüm partide vardır, ama burada yapılması gereken şey aracın garanti süresi içerisinde arızanın tespiti ve garanti kapsamında sorunun giderilmesi gerekirdi ve bu şekilde kullanıcı cebinden tek bir kuruş çıkmadan aracını sorundan arındırılmış olarak kullanırdı. lütfen bu konuyu görmezden gelmeyelim. ayrıca otomatik şanzımanlı araçlarda manuel şanzımandaki baskı-balata olmadığı için bu aslında kullanıcıyı büyük bir külfetten kurtarır çünkü baskı balata değişimi en az yarım gün alır hatta bazen bir tam gün. ama otomatik şanzımanda da periyodik olarak yağ seviyesi kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalı ve 70,000 km deveya 5 senede bir (hangisi önce dolarsa)yenilenmelidir. eğer yağ özelliğini kaybetmişse daha önce yenilenmelidir. ayrıca bilinmelidir ki eksik yağ ile kullanılan bir otomatik şanzımanlı araç en nihayetinde sorun çıkarır. er ya da geç çıkarır. bunun dışında yağ değişimi gereken km veya senede yapılmaz ise o şanzıman illa ki arızalanır. otomatik şanzımanlar yüksek basınç altında ve yüksek sıcaklıklarda çalışırlar. normalde bir şanzımanın çalışma sıcaklığı 90 ile 140 dereceyi bulur.sıkışık ve dur kalklı trafiklerde 200 dereceyi bulur ve geçer. bu yüzdendir ki yağın iyi durumda olması gerekir ve o yağ bu yüksek sıcaklık altında parçaları iyi yağlasın ve korusun ve aşınma en aza insin normalde yağ kan kırmızısıdır. ve bu özelliklerdeki yağın kohezyon özelliği iyidir. yağ bozuldu mu ki o zaman renk kahverengi veya siyah olur, kötü kokar vitesler sert geçer güç kaybı bile olur ve kohezyon özelliği ortadan kalkar.

    şimdi gelelim senelerdir bitmeyen başka bir tartışmaya..

    neymiş efendim otomatik kadın işiymiş acemi işiymiş, otomatik şanzıman aynı klima gibi bir konfor öğesidir öncelikle nasıl ki klimalı arabada klimayı açında yakıt tüketimi artar otomatik şanzıman da da yakıt yarım litre ile 1 litre arasında fazla olabilir. bunun sebebi manuel sistemde olmayan tork konvertörünün motor ile birleşme ve ayırma işlemini kısaca güç aktarımını %90 oranında yapabilmesidir. bu yüzden otomatik şanzımanlı araçların akselerasyon, son hız ve tüketim değerleri manuelden biraz daha kötüdür. ama otomatiği seçen kişilerin zaten buna bir itirazı yoktur zira otomatiği seçen kişi seçimini konfordan yana yapmıştır. konfor yani rahatlığın da muhakkak bir bedeli olacaktır. yani aracınızın içinde sıkışık trafikte rahat edecekseniz o zaman yarım veya 1 lt daha fazla tüketime razı olursunuz. ya da yazın güneşin tepede olduğu vakit aracın içinde serin bir yolculuk yapmak isterseniz bu defa klimayı çalıştırıp 5 beygir ve %10 fazla tüketime razı olacaksınız. bu işlerin kuralı bu.


    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg





    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,

    hocam bizim şanzımanın otomatik olmasıyla problemimiz yok.düz vites olsaydıda aynısını yazardım.kaldı ki bende otomatik taraftarıyım.ama tamir masrafı otomatik olsun düz olsun bence çok astronomik.(volvo için)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg





    diyeceğim o ki şanzıman niye 10,000 ytl veya 12,000 ytl diye yaygara koparmadan ve otomatik şanzımanı tu-kaka ilan etmeden bu faktörleri de göz önünde bulundurunuz. benim kişisel fikrim ise benim aracımın son hızı manuel olanından 8 km düşükse ve hızlanma değeri 1,5 saniye kötüyse bu umurumda değil ben formula bir pilotu değilim. İstanbul gibi kepazelik bir trafikte 1,5 saniye veya 8 km düşük hız kimi rahatsız eder benim için kötü trafik şartlarında rahat yolculuktur esas olan, yani yolculuk sonunda araçtan yorgun inmiyorsam önemli olan budur.. bilmem anlatabildim mi derdimi?

    saygılar,

    hocam bizim şanzımanın otomatik olmasıyla problemimiz yok.düz vites olsaydıda aynısını yazardım.kaldı ki bende otomatik taraftarıyım.ama tamir masrafı otomatik olsun düz olsun bence çok astronomik.(volvo için)

    Alıntıları Göster
    herkese merhaba ben osman;
    volvo şanzıman sorunları olunca bende bi arıza bildiriminde bulunayım.volvo S40 2003 model aracım var.araç 2-3 ayda bir N'den D'ye geçerken şanzıman arıza ışığı sinyalini veriyor.bu arıza ışığı yanarken geri vitese geçerken çok gürültülü ve vuruntulu bir geçiş oluyor.fakat arıza ışığı yanarken normal sürüş yaptığımda vites değişimlerinde herhangi bir bozukluk olmuyor.aracımı 4-5 sefer stop edip çalıştırdıktan sonra bu arıza ışığı sönüyor.telefonda görüştüğüm ustalar selenoidlerin bozulduğunu söylüyorlar.aracımıda yaklaşık 1 snedir bu şekilde kullanıyorum.lpg taktırmıştım onla alakası olabilirmi?ayrıca bu şanzıman arızaları için çok yüksek fiyatlar söylüyorlar.selenoidler eğer arızalıysa tahmini ne kadar bir ücret alınır?bu konuyla bilgili olan arkadaşların yapacağı yardımlardan ötürü şimdikten teşekkür ederim.
    saygılarımla...
    saltik_gencosman@hotmail.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yikamaciosman

    herkese merhaba ben osman;
    volvo şanzıman sorunları olunca bende bi arıza bildiriminde bulunayım.volvo S40 2003 model aracım var.araç 2-3 ayda bir N'den D'ye geçerken şanzıman arıza ışığı sinyalini veriyor.bu arıza ışığı yanarken geri vitese geçerken çok gürültülü ve vuruntulu bir geçiş oluyor.fakat arıza ışığı yanarken normal sürüş yaptığımda vites değişimlerinde herhangi bir bozukluk olmuyor.aracımı 4-5 sefer stop edip çalıştırdıktan sonra bu arıza ışığı sönüyor.telefonda görüştüğüm ustalar selenoidlerin bozulduğunu söylüyorlar.aracımıda yaklaşık 1 snedir bu şekilde kullanıyorum.lpg taktırmıştım onla alakası olabilirmi?ayrıca bu şanzıman arızaları için çok yüksek fiyatlar söylüyorlar.selenoidler eğer arızalıysa tahmini ne kadar bir ücret alınır?bu konuyla bilgili olan arkadaşların yapacağı yardımlardan ötürü şimdikten teşekkür ederim.
    saygılarımla...
    saltik_gencosman@hotmail.com

    Alıntıları Göster
    selamlar,

    size doğru söylenmiş solenoid adı verilen elektronik valfler vites değişimlerinin zamanlamasından ve bu değişimin düzgün olmasından sorumludur.solenoidlerin değişimi sonrası sorununuz giderilir.bu işlem ortalama 1-2 saat sürer.bunun için vites kutusu yağının boşaltılması gereklidir. işin maliyeti konusu ise benim bilemeyeceğim birşeydir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    selamlar,

    size doğru söylenmiş solenoid adı verilen elektronik valfler vites değişimlerinin zamanlamasından ve bu değişimin düzgün olmasından sorumludur.solenoidlerin değişimi sonrası sorununuz giderilir.bu işlem ortalama 1-2 saat sürer.bunun için vites kutusu yağının boşaltılması gereklidir. işin maliyeti konusu ise benim bilemeyeceğim birşeydir.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar abimde 2000 model s40 1,8 var.otomatik şanzıman arıza verdi ve acayip bir tırıltı yapmaya başladı.adapazarı servisinde şanzımanın değişmesi gerek dediler,4000 tl gibi masraf çıkardılar.Forumu okurken Meteg beyin yazısı dikkatimi çekti.Kocaeli'de oturuyoruz,acaba daha uygun yaptırabileceğimiz bir adres varmıdır? Meteg bey bize bi adres verebilirmi.teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeki74

    Arkadaşlar abimde 2000 model s40 1,8 var.otomatik şanzıman arıza verdi ve acayip bir tırıltı yapmaya başladı.adapazarı servisinde şanzımanın değişmesi gerek dediler,4000 tl gibi masraf çıkardılar.Forumu okurken Meteg beyin yazısı dikkatimi çekti.Kocaeli'de oturuyoruz,acaba daha uygun yaptırabileceğimiz bir adres varmıdır? Meteg bey bize bi adres verebilirmi.teşekkürler.


    meteg ustanın cevabını da beklemekte fayda var ama aklında alternatifler bulunsun diye yazıyorum:

    Volvo bölümündeki özel servisler konusuna da bakabilirsin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_27633065/tm.htm

    Bu konuda belirtilen servislerden ilk baştaki Gençler servis-Bülent usta'ya danışabilirsin örneğin. Geçenlerde bakım için gittiğimde konu otomatik şanzımanlara gelmişti. Kendisinin güvendiği bir arkadaşı varmış otomatik şanzıman dükkanı olan. "Bana gelen arızaları onda yaptırıyorum" demişti.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.