Şimdi Ara

VW 1.4TSI ivmelenme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
5.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Aracımda (1.4TSI 140 beygir) hızlanmak istediğimde ivmelenirken anlık, ms seviyesinde güç kaybı oluyor. Anlık belli belirsiz. Ancak rahatsızlık veriyor. Zaten bir süre sonra, o çevikliği gidiyor arabanın, bakınca aşağıdaki hata kodunu verdiğini görüyorum(anında torque üzerinden izliyorum). Bu hata kodunu silince eski çevikliğine kavuşuyor ama o anlık gaz yememe hali yine oluyor, yine bir süre sonra aynı hata kodu çıkıyo(bir süre sonra dediğim 50 km sonrada olabiliyor 100 km sonrada hata kodunu çıkartabiliyor)
    Hata kodu şudur;
    16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

    Ross-tech'ten alınan bilgiler şudur;
    Possible Symptoms
    Erratic Idle
    Possible Causes
    Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
    Leak in Air Intake and/or Exhaust
    Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
    Engine Control Module faulty
    Possible Solutions
    Check Engine Control Module Software Version
     See Special Notes for Details
    Check Timing
     See Special Notes for Details
    Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
    Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust
    Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
    Check/Replace Engine Controle Module


    Yapılanlar ise şunlar;
    * Trigger zinciri değişti, zamanlama ayarları yapıldı,
    * Devirdaim değişti,
    * Turbu değişti(sıfır takıldı)(tabii turbo bu arızadan dolayı değişmedi, turbo gitti o yüzden, bu şekilde bu arıza için turbodandır deme şansımız otomatikman kalmadı)
    * Turbo basınç sensörü değişti(G71),
    * MAF sensoru değişti
    * Kesme valfi değişti(N249),
    * Selenoid valfi önce temizlendi olmadı, değişti,
    * Tüm buji ve bobinler değişti

    Başka nereden olabilir? Tespit için neleri ölçmem lazım?

    Teşekkürler.







  • araç otomatikse dsg patlamış geçmiş olsun.değilse bilemem
  • Merhaba, arac dsg(2008 model 6 vites). Ancak manual modda iken ayni vitesteyken hizlanirkende ayni sekilde ivmelenmede anlik guc kaybi oluyor, dsg olmamali, sonucta hata kodu ciktiktan sonrada arac cevik degil ama tork yuksek olmasada bir hizlanmq var ve o zamanlarda bu sekilde bir kesinti yok. Sanziman olsa herzaman olur diye dusunuyorum Bence bu turbo basinci ile ilgili ama neyi nasil olcmek lazim, tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teb057

    Merhaba, arac dsg(2008 model 6 vites). Ancak manual modda iken ayni vitesteyken hizlanirkende ayni sekilde ivmelenmede anlik guc kaybi oluyor, dsg olmamali, sonucta hata kodu ciktiktan sonrada arac cevik degil ama tork yuksek olmasada bir hizlanmq var ve o zamanlarda bu sekilde bir kesinti yok. Sanziman olsa herzaman olur diye dusunuyorum Bence bu turbo basinci ile ilgili ama neyi nasil olcmek lazim, tesekkurler.

    dsg arızaları forumda kabareye dönüşmüşken hatayı motorda aramanız mantıklı olmaz.
    dsg problemli bir şanzıman,ve en kısa zamanda şanzımanı göstermenizi öneririm.
    motorun gücünü şanzıman yola aktarır,aktarma diyoruz en basitinden.
    mutlaka o şanzımanı kontrol ettirin.
  • yukarıdaki alarmların hepsi motor ile ilgili. DSG'de olsa onunla ilgili bir alarm olması gerekmez mi.
  • Ne kadar sey degismis aracta yahu,gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • :) doğrudur motor sıfırlandı neredeyse. Ancak bir türlü bu sorunun kaynağını bulamadık. Belki basit bir yer çıkacak ama tek tek içinden hava geçen tüm kablolarıda değiştirmek istemiyorum. Bir ölçüm yöntemi, bir kontrol sıralaması öneren olursa, adım adım kontrol yapılmasını sağlayan bir yöntem öneren, denemek isterim. DSG şanzımanıda servise gidince soracağım. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat çekiş sorunu
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu DSG denen illet bu kadar mı sorunlu anlamadım gitti.
  • Hocam g71 yazıyor bence turbo basınç sensöründe sorun var ama tam emin değilim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim hata kodundan falan pek anlamam fakat, TSi motorların her türevi (122-140-160 ve Polo Gti 180) ve hepside DSG'li birçok arkadaşlarım mevcut..

    DSG gerçekten canını sıkıyor bir süre sonra insanın.. Yetkili bir VW bayisine gidin ve sorununuzu paylaşın.. Muhtemelen bir yazılım atalım diyeceklerdir..

    Bizimkiler hep böyle yapıyor.. Belli aralıklarla Doğuş'a gidip yazılım vs. bişiler yapılıyor, sonra 1-2 ay kadar (maksimum) rahat, sonrasında yine aynı sıkıntılar, yine gidiyorlar..

    Bildiğim gördüğüm bunlar..

    EDIT: Bu arada aracınızda hemen hemen herşey değişmiş.. Rektefiye gibi birşey olmuş resmen.. Geçmiş olsun öncelikle..

    Aracı kullanım tarzınız, km ve bu değişimlerin nedenlerinden bahsederseniz..

    VW markasını pek sevmesemde TSi motorları gerçekten (performans ve yakıt açısından) başarılı buluyordum fakat her zaman bu motorların uzun kilometreler sonrası akibeti hep soru işaretiydi aklımda..

    Kullanıcı olarak yorumlarınızı merakla bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 22 Mart 2013; 14:21:40 >




  • Devirdaim ses yaptığından değişti,
    Zincir bu hata kodu için inceleme için bakılırken(sente atmış olabilir diye) , servis uzamış deyince, zaten sökülmüş zaten işçilik alacakladı, birdaha zincirdendir denmesin diye aynısını taktırmadım yenisiyle değiştirin dediğimden değiştirildi,
    Turbo bu arızadan değil, ömrünü tükettiğinden değiştirildi, aslında elden geçirilip takılabilirdi ama turboyu görünce (içinde dönen parçaların şaftı kaymış dönmüyorlardı :) ) aman birdaha turbo başıma iş açmasın, zaten turbo tamiri sonrası zten garanti verilmiyor, değiştirin dedim,
    Turbı basınç sensoru(G71) bu arızanın geldiği yer olduğundan, öncelikle sensorden emin olalım diye değiştirildi(elimizde deneyecek sensor yoktu mecburen aldık),
    MAF sensoru, selenoid sensoru,kesme valfi hep bu arıza ile ilgiliydi sırayla hepsi değiştirilerek denendi,
    Buji ve bobinler chiptuningten dolayı değiştirildi(hem yazılıma müdahale olmuş olur, hemde hep istediğim güç ve tork artışını sağlamış olurum diye)(merak edenler için dynoda alınan sonuç 160 beygir oldu, torkta 260'a çıktı(fabrika değerleri 140 ve 220)
    Aslında sürüş karaktersitiğim sakindir, ani ivmelenme, sert kullanma hastalığım yoktur, vitesin nasılne zaman değiştiğinide anlamam dsg şanzıman o yönüyle çok iyi , sadece D modunda keşke 1700-1800'lerde değilde 2000-22000 lerde vites değiştiriyor olsaydı(tabii bu yakıt sarfiyatı demek, onun için S modu var, oda çok yüksek devirlerde vites değiştiriyor, D'den memnun olmadığım ama S'tede çok bağırtmak istemediğim zamanlar manualde kullanıyorum.
    Teşekkürler.




  • tok araba geç açılır
  • 2016 yılında forumun alacağı halin screenshotu

     VW 1.4TSI ivmelenme sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 22 Mart 2013; 16:05:43 >
  • Sorun çözüldü, ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.

    Not: Yanlış bir sensor neden olmuş(sanırım ya yedek parçacı ya servis(özel) yada benden önceki sahibi artık hangisi yaptıysa, bu araca olması gereken sensörü değilde TDI'daki değerlere gore ölçüm yapan sensörü takmış(MAF sensörüydü sanırım). Ben cep telefonunu daldırdım motorun sağına soluna fotoğrafladım sonra inceledim, sensor kodundan çıkardım, ustaya bunu değiştirin dedim, değiştirdi ve düzeldi. Allahtan birkaç gereksiz sensor değişikliği yaptıkta parça kodlamalarından falan anlar olduk :) Arabamı yeni almış gibi oldum, motoru saat gibi oldu :) Siz siz olun çıkma takın derken mutlaka orjinalinin kodunu bir yerlere not edin...
  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 13 Mayıs 2014; 23:53:54 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.