Şimdi Ara

Audi A5 şanzıman sorunu!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
25.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle selamlar. Geçen hafta bağcılar oto galeriden 2.0 TDİ 177 beygir Audi A5 marka araç aldım. 2011 model 106 binde. Satışı aldık herşeyi hallettik fakat aracı teslim aldığımda kalkışlarda ve duruşlarda vuruntu olmaya başladı! Ancak diğer viteslerde hiç sorun yok afedersiniz köpek gibi gidiyor araba en ufak ses tıkırdı yok vites geçişleri çok iyi. Ama kalkışlarda ve duruşlarda vuruntu. Neyse şanzıman yağındadır Dedik sorun galeriyi aramadım hiç. Sonra ne mi oldu?! Mehmetçik vakfında durduk Eskişehir'e dönüyoruz market ihtiyacı için. İşlerimi hallettim aracı çalıştırdım vitese taktım. Oda ne! Araç D konumunu görüyor ama boştaymış gibi motor boşa dönüyor. Galeriyi aradım tabi ilgilenmedi baştan. Şanzıman kapalı kütü bilemem ben onu Dedi! Aracı servise çektir yapılsın Dedi. Neyse çekici çağırdık o trafikte araç 2 saatte Bostancı'da bi otomatik şanzımancıya girdi ve beyin kartının arızalı olduğunu toplam masrafın 7 bin tl olduğunu söyledi! Hemen aradım galericiyi neyse çok uzatmayalım orda bırakma arabayı ben aldırıcam yarı yarıya halledicez bu meseleyi Dedi. Tamam Dedm şuan araç Merter özel Porsche servisinde şanzımanın kavramasına ve beynine bakılıyormuş. Sorun ya beyinde yada kavramada. Masrafta şuan için 5 bin tl üstüde olabilir dediler. Şimdi gelelim esas konuya bu şekil Başına gelen var mı? Benim derdim nu araç bana bundan sonra şansızandan sıkıntı yaratırmı? Midem bulandı bi kre çok severek aldım ama bi gecede soğudum araçtan. Böyle başına gelip sonradan aynı sıkıntı yeniden başına gelen var mı? Değerli yorumlarınızı bekliyorum saygılar.. Bu arada araca eksperde baktırdık şanzıman ile ilgili problem çıkmadı sadece şanzıman elektroniğinde hata kodu Dedi Onuda exper sildik deyince güvendim!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Audi A5 Şanzıman Sorunlarına Dikkat!

    Audi A5, lüks ve performansı bir arada sunan popüler bir araçtır. Ancak bazı modellerde bilinen kronik şanzıman sorunları yaşanabilmektedir. Bu sorunlardan haberdar olmak, satın alma kararını verirken bilinçli bir seçim yapmanıza yardımcı olacaktır.

    Yaygın Audi A5 Şanzıman Sorunları

    En sık görülen Audi A5 şanzıman sorunları şunlardır:

    • Audi A5 2.0 TDI Kronik Sorunları: 2007-2011 yılları arasında üretilen 2.0 litre dizel motorlu A5 modellerinde şanzıman kontrol ünitesi arızaları bildirilmiştir.
    • Audi A5 Kronik Sorunlar: 2007-2012 yılları arasında üretilen A5 modellerinde "gearbox malfunction you can continue driving" arızası yaygın olarak görülmüştür.
    • Audi A5 1.8 TFSI Kronik Sorunlar: 2007-2011 yılları arasında üretilen 1.8 litre benzinli motorlu A5 modellerinde çift kavramalı şanzımanlarda sorunlar bildirilmiştir.

    Satın Almadan Önce Nelere Dikkat Etmelisin?

    Bir Audi A5 satın almayı düşünüyorsan, aşağıdaki hususlara dikkat etmelisin:

    • Aracın geçmişini iyice araştır ve varsa şanzıman sorunları olup olmadığını kontrol et.
    • Test sürüşü sırasında araçta vites geçişleri sırasında gecikme veya sarsıntı olup olmadığına dikkat et.
    • Güvenilir bir bağımsız tamirciden aracın şanzımanını kontrol ettiğini iste.

    Kronik şanzıman sorunları, Audi A5'in sürüş keyfini mahvedebilir ve önemli onarım masraflarına yol açabilir. Bu sorunlardan haberdar olarak, bu sorunlara sahip araçlardan kaçınabilir veya satın alma kararını vermeden önce olası riskleri göz önünde bulundurabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • geçmiş olsun.

    klasik dsg problemi. forumda benzer konulardan bolca bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi algkmn -- 21 Mart 2016; 17:26:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emredelix

    Herkese iyi forumlar arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle selamlar. Geçen hafta bağcılar oto galeriden 2.0 TDİ 177 beygir Audi A5 marka araç aldım. 2011 model 106 binde. Satışı aldık herşeyi hallettik fakat aracı teslim aldığımda kalkışlarda ve duruşlarda vuruntu olmaya başladı! Ancak diğer viteslerde hiç sorun yok afedersiniz köpek gibi gidiyor araba en ufak ses tıkırdı yok vites geçişleri çok iyi. Ama kalkışlarda ve duruşlarda vuruntu. Neyse şanzıman yağındadır Dedik sorun galeriyi aramadım hiç. Sonra ne mi oldu?! Mehmetçik vakfında durduk Eskişehir'e dönüyoruz market ihtiyacı için. İşlerimi hallettim aracı çalıştırdım vitese taktım. Oda ne! Araç D konumunu görüyor ama boştaymış gibi motor boşa dönüyor. Galeriyi aradım tabi ilgilenmedi baştan. Şanzıman kapalı kütü bilemem ben onu Dedi! Aracı servise çektir yapılsın Dedi. Neyse çekici çağırdık o trafikte araç 2 saatte Bostancı'da bi otomatik şanzımancıya girdi ve beyin kartının arızalı olduğunu toplam masrafın 7 bin tl olduğunu söyledi! Hemen aradım galericiyi neyse çok uzatmayalım orda bırakma arabayı ben aldırıcam yarı yarıya halledicez bu meseleyi Dedi. Tamam Dedm şuan araç Merter özel Porsche servisinde şanzımanın kavramasına ve beynine bakılıyormuş. Sorun ya beyinde yada kavramada. Masrafta şuan için 5 bin tl üstüde olabilir dediler. Şimdi gelelim esas konuya bu şekil Başına gelen var mı? Benim derdim nu araç bana bundan sonra şansızandan sıkıntı yaratırmı? Midem bulandı bi kre çok severek aldım ama bi gecede soğudum araçtan. Böyle başına gelip sonradan aynı sıkıntı yeniden başına gelen var mı? Değerli yorumlarınızı bekliyorum saygılar.. Bu arada araca eksperde baktırdık şanzıman ile ilgili problem çıkmadı sadece şanzıman elektroniğinde hata kodu Dedi Onuda exper sildik deyince güvendim!

    Aracınız Quatro mu ? Quatro olanlar stronic ve dsg den aynı tarz şanzıman olduğundan arıza yapma olasılığı daha yüksek. Aracınız 4 çeker değilse şanzıman multitroniktir. Multitronik şanzımanların arıza olasılığı daha düşük.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar araç quatro değil şanzıman 8 ileri vites ancak aracın sorunu meydana çıktı beyinden değil. Arıza şanzıman içinde ki boru varmış o çatlamış o çatlayınca şanzıman zincirini koparmış balatalara zarar vermiş sonuç olarak şanzıman komple revizyona girdi ve fiyat 7500 tl çıktı. Aldığım galeri yarı yarıya ödemeyi kabul etti! Ağzımı bozmak istemiyorum ama bal gibi de haberleri vardı. Ama helal etmiyorum bi çok yasal yola Hakkı'm var ama uğraşmak istemiyorum hayırlısı ile çıksın eski tadı versin yeter! Ancak başka bişey daha var bu araç 2011 yılında yurtdışı ithal olarak gelmiş. O konu daha çok Can'ımı sıkıyor nakil vasıtalar genel merkezini aradım şase numarasından baktılar araca 15 bin tl ötv ödenmiş ve şuan problem gözükmüyor denildi ama gene de içim rahat değil bizzat gidip o merkeze detaylı baktırsam başımı yakar mıyım? 15 bin tl az değil mi 2.0 motor için ötv? Memur için rahat olsun ödenmiş ötv Dedi. Nasıl bi belaya bulaştım ömrümden 5 yıl gitti şu 1 haftada Allah hayırlısını nasip etsin bundan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu tip araçlarda 3'e 5'e bakmadan sorunsuz olanı tercih etmek gerekiyor. Alırken Farkına varmadığınız ama büyük tutarlı sorunlar açabiliyor başınıza. Bu forum ahalisi zaten galerilerden araç alımına karşıdır. Zira ben de karşıyım. Kullanıcısından almak daha mantıklı. Ben de A4 sahibiyim ve benim şanzıman da Multitronic. Genelde bu şanzımanlar sorunsuzdur. Ben 3 yıldır kullanıyorum şanzımanla alakalı hiçbir sıkıntı olmadı. Sağlamlığına rağmen Bu kadar büyük bi sıkıntı yarattıysa o şanzıman, kimbilir araç nasıl kullanıldı. Bu tamamen soru işareti. Alır almaz böyle bi sıkıntı yarattıysa ilerde de başka sıkıntılar baş gösterebilir.
    Aracın ÖTV sine gelirsek. Büyük ihtimalle düşük tutar gösterilip ÖTV düşük ödenmiş. Bu konuda vergi incelemeleri oluyor ve sizden değil de aracı ithal edenden tahsil ediyorlar. Sonuçta siz 2. sahibi bile olsanız aracın bi sorumluluğunuz yok. Kaldı ki 2011 model bi araç, zamanaşamı 5 sene olduğu için bu yıl sonuna kadar bişey çıkmazsa bundan sonra da çıkmaz. En fazla sizin aracı getirmenizi, aracın donanımına göre ÖTV matrahı belirlemek için üzerinde kontroller yapılacağını falan söylerler. Bu da çok düşük bi ihtimal tabi. Bu konuda içiniz rahat olsun ama diğer konuda aynı şeyi söyleyemeyeceğim.




  • Değerli yorumun için teşekkür ederim hocam. Aracı teslim aldım 1 hafta oluyor şanzıman da en ufak problem yok gayet iyi vites geçişleri herşeyi korkum tat vermez diyeydi ama tadı veriyor :) aracı düşük fiyatlı alacak karşılığı felan da almadım gayet piyasaya uygun sline ve 20'' jantlara dvd ekrana geri görüş kamerası felan var diye onu tercih ettim. Ancak yakıt tüketimi fazla geldi bana şehir içi 20 litre gösteriyor ve ibre gözle görülür şekilde düşüyor bunun nedeni ne olabilir? Daha önce 1.8 TFSİ a4 kullandım o bile şehir içi 14 litre gösteriyordu? Jantlar ile alakası olabilir mi? Araç 2.0 TDİ 143 hp quatro değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emredelix -- 29 Mart 2016; 0:22:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emredelix

    Değerli yorumun için teşekkür ederim hocam. Aracı teslim aldım 1 hafta oluyor şanzıman da en ufak problem yok gayet iyi vites geçişleri herşeyi korkum tat vermez diyeydi ama tadı veriyor :) aracı düşük fiyatlı alacak karşılığı felan da almadım gayet piyasaya uygun sline ve 20'' jantlara dvd ekrana geri görüş kamerası felan var diye onu tercih ettim. Ancak yakıt tüketimi fazla geldi bana şehir içi 20 litre gösteriyor ve ibre gözle görülür şekilde düşüyor bunun nedeni ne olabilir? Daha önce 1.8 TFSİ a4 kullandım o bile şehir içi 14 litre gösteriyordu? Jantlar ile alakası olabilir mi? Araç 2.0 TDİ 143 hp quatro değil

    Öncelikle hayırlı olsun ve geçmiş olsun. Galerici muhtemelen sorunu biliyordu.

    Yakıtı Yol bilgisayarını sıfırlayıp tekrar deneyin bence. Tam depoda Ölçüm yapın eğer 55-60 litre depo var ise şehir içinde 700-800 km rahat gitmesi Lazım. Jant tüketimi muhakkak etkiler fakat belki yarım litre etkiler fazlası olmaz tahminim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emredelix

    Değerli yorumun için teşekkür ederim hocam. Aracı teslim aldım 1 hafta oluyor şanzıman da en ufak problem yok gayet iyi vites geçişleri herşeyi korkum tat vermez diyeydi ama tadı veriyor :) aracı düşük fiyatlı alacak karşılığı felan da almadım gayet piyasaya uygun sline ve 20'' jantlara dvd ekrana geri görüş kamerası felan var diye onu tercih ettim. Ancak yakıt tüketimi fazla geldi bana şehir içi 20 litre gösteriyor ve ibre gözle görülür şekilde düşüyor bunun nedeni ne olabilir? Daha önce 1.8 TFSİ a4 kullandım o bile şehir içi 14 litre gösteriyordu? Jantlar ile alakası olabilir mi? Araç 2.0 TDİ 143 hp quatro değil

    Aracın şanzımanı yapıldı mı bu arada?

    Yakıt tüketimi normal değil. hatta 14-15 bile olsa normal değil. 1.8 TFSI a 14 yaktırıyorsanız bu araç en fazla 9-10 yakması gerek. Ki bende de aynı 1.8 TFSI var ben şehir içinde 9,5-10 ile geziyorum. Gerçi sakin kullanırım bu değerler sakin kullanım değerleri. yol bilgisayarının 2. hafızasını sıfırlayın. bi 200-300 km deneyin. ortalama 14-15 in üzerine çıkarsa mutlaka gösterin. Kesin bi sıkıntı vardır.jantlar o kadar fazla yakmasına sebep olmaz. En fazla 1lt falan oynar.




  • Aracın şanzımanı yapıldı şuan en ufak sıkıntı yok araçta maaşallah çok güzel olmuş. Dün sıfırladım bugün baktım 9.1 litre gösteriyor bende sakin kullanıyorum f30 kasa Bmw 3.16i satıp bunu aldım Bmw 7 litre gösteriyordu şehir içi hemde benzinli. Ona kıyasla fazla yakıyor gibi geldi dizel olmasına rağmen neden olabilir ki acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısa mesafe ortalaması 9.1 ise biraz daha kullanırsınız iner ortalama. Jantın etkisi de vardır 1 litre. Bence normal gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer bu şekil normalse problem yok emsallerine göre fazla yakmasın yeter yoksa benim için 9 litre bu araç için iyi keyifi çok güzel ama emsallerine göre yüksekse o Can'ımı sıkar teşekkürler arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hort!

    f30 yerine neden a4 tercih ettiniz? ben de bu iki araç arasındayım da ondan soruyorum. (a4'e yakınım ama)
  • A5 almis. A4 u cevap yazan baskasi kullaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 2012 kasa e90 var satıp audi a5 almak istiyorum 2013 - 2014 model arası bunların kronik sorunları problemleri nelerdir mesela e90 da kapı kilitleri illet bir şey sürekli bozuluyor bunda da varmı böyle şeyler trim sesleri falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLinq

    bende 2012 kasa e90 var satıp audi a5 almak istiyorum 2013 - 2014 model arası bunların kronik sorunları problemleri nelerdir mesela e90 da kapı kilitleri illet bir şey sürekli bozuluyor bunda da varmı böyle şeyler trim sesleri falan
    Hocam hortlatıyorum siz naptınız bende 2012 e90 dan 2013-14 a5 2.0 tdi ya bakıyorum da kronik sorunlar nelerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaiTrQ kullanıcısına yanıt
    A5 almadım.18 a3 aldım pişman oldum yürüyen buz dolabı resmen

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yeni çıkan f5 kasalarda da bu şanzıman problemleri devam ediyor mu ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.