Şimdi Ara

Chery Otomatik Şanzıman Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
8.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 model chery tiggo aracın şanzımanında anlayamadığım bir problem var.gaza hafif basarken bir sıkıntı yok ancak biraz kuvvetli bastığımızda devir yükseliyor araç gitmiyor ve tak diye bir şey vurup gösterge panelinde bir dişli içinde ünlem işareti çıkıyor.Araç 25.000 km de ve 4 yaşında.Şanzıman yağında bir problem olabilirmi yoksa mekanik bir şeymi var ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Chery Otomatik Şanzıman Sorunu

    Chery otomobillerinde yaygın olarak kullanılan otomatik şanzımanlar, bazı durumlarda sorunlara neden olabilir. Bu sorunlar, şanzıman kayması, sarsıntı veya gecikme şeklinde kendini gösterebilir.

    Chery şanzımanlarının en çok kullanılan türleri şunlardır:

    • CVT (Sürekli Değişken Şanzıman)
    • DCT (Çift Debriyajlı Şanzıman)
    • Geleneksel Otomatik Şanzıman

    Chery Tiggo modelinde otomatik şanzıman sorunları yaşanması durumunda, öncelikle şanzıman yağının kontrol edilmesi önerilir. Düşük veya kirli şanzıman yağı, çeşitli şanzıman sorunlarına neden olabilir.

    Diğer olası nedenler arasında solenoid arızası, tork konvertörü sorunu veya şanzıman kontrol ünitesi (TCM) arızası sayılabilir. Bu sorunların tespiti için profesyonel bir tamirci tarafından teşhis yapılması gerekmektedir.

    Chery otomatik şanzımanlarında ortaya çıkan sorunların çözümü için aşağıdaki adımlar izlenebilir:

    • Şanzıman yağını ve filtresini kontrol ettir.
    • Elektriksel bileşenleri kontrol ettir.
    • Solenoidleri ve tork konvertörünü kontrol ettir.
    • Şanzıman kontrol ünitesini (TCM) kontrol ettir.

    Chery otomatik şanzıman sorunlarını önlemek için düzenli bakımın yapılması çok önemlidir. Bu bakım, şanzıman yağının ve filtresinin periyodik olarak değiştirilmesini içerir. Ayrıca, aracın aşırı yüklenmemesi ve zorlu koşullarda kullanılmaması da şanzıman sorunlarını önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • %90 mekanik. Bir daha o sekilde asla gaza yuklenip vurdurmayin sanzimani, servise gidin yavasca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    %90 mekanik. Bir daha o sekilde asla gaza yuklenip vurdurmayin sanzimani, servise gidin yavasca

    servise gitmiş bir kaç kere aynı şekilde geri geliyor araç.
  •  Chery Otomatik Şanzıman Sorunu


    şu işaret
  • birde gaza basıyorum devir saati 3000de duruyor ama hız göstergesi 50 ile gitmeme rağmen gaza basma oranına bağlı olarak artıyor.daha 25.000deki araba bu kadar çabuk nasıl bozulur dünya para verildi birde
  • Bu araçta tork konvektoru mu var baskı balata mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çinin kaliteli aracı size denk gelmiş demek ki.. 25000 km iyi gitmiş desek şimdi kızdırırız seni ama öyle yani ..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Subat

    çinin kaliteli aracı size denk gelmiş demek ki.. 25000 km iyi gitmiş desek şimdi kızdırırız seni ama öyle yani ..

    yok araç tanıdığımın ben japon hayranıyım
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Bu araçta tork konvektoru mu var baskı balata mi?

    hiç bilmiyorum ama tiptronik vites var orda deneyim dedim tiptronik vitesi çalışmıyor.
  • Triptonik de çalışmıyorsa daha büyük bir sorun olabilir.soyle sorayım araç tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Bu araçta tork konvektoru mu var baskı balata mi?

    Bu araçlarda Honda' nın powershift veya benzeri bir vites güvenlik donanımı var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Triptonik de çalışmıyorsa daha büyük bir sorun olabilir.soyle sorayım araç tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

    tam otomatik olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Bu araçta tork konvektoru mu var baskı balata mi?

    Bu araçlarda Honda' nın powershift veya benzeri bir vites güvenlik donanımı var mı?

    Bende bilmiyorum ki.Robotize duologic şanzıman benzeri ise baskı vardır.kaçırıyor olabilir.ama aracın vites sistemini bilmek gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Triptonik de çalışmıyorsa daha büyük bir sorun olabilir.soyle sorayım araç tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

    tam otomatik olması lazım.

    Aracınızda tahminlerime göre baskı balata var o halde.yanlışsam üstatlar düzeltsin.baskı balata sorunu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Triptonik de çalışmıyorsa daha büyük bir sorun olabilir.soyle sorayım araç tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi?

    tam otomatik olması lazım.

    Aracınızda tahminlerime göre baskı balata var o halde.yanlışsam üstatlar düzeltsin.baskı balata sorunu olabilir.

    şanzıman inecek o zaman.cidden yazık paraya 2009 da açılan konuya baktım 46 bin liraymış




  • Sadece tahmin.Umarım büyuk bir şey değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüseyin.

    Sadece tahmin.Umarım büyuk bir şey değildir.

    anladım teşekkürler
  • dizel otomatiği mi var bu tiggo'ların yahu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    dizel otomatiği mi var bu tiggo'ların yahu?

    hiç bulaşma hocam
  • bildiğim kadarıyla tiggolar tam otomatik ve manuel kullanılabiliyor,yani baskı balata yok
    birde garantisi 7 yıl felan olması lazım bi bakın derim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.