Şimdi Ara

toyota mmt sanzıman sorunu (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
207
Cevap
5
Favori
126.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    herkese merhaba
    Bende yeni bir toyota aldım 1.4 4-D comfort.Şimdi aynı sorun bende de var 3-4 dakka manueldede gitsen yoğun trafikte ikaz yanıyor,ne yapmamız gerekiyor bu durumda ,yada aracı nasıl kullanmamız gerekir.çok garipsedim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum.

    yoğun trafik ve yokuş yukarı sürekli boşa alarak kullanacaksın. özellikle yoğun trafikte boşta bekle. araç durmadan önce boşa al. vitesteyken frene basıp durdurma. zira şanzıman biraz enayi yavaşladığını anlamıyor. gaza basınca vites değiştirdiğini anlıyor ama frene basınca boşa alması gerektiğini anlamıyor :)
    sonrasında garantisi varsa hemen ihtarname çek, ardından aracı sana satana tüketici mahkemesinde dava aç ve araçtan kurtul :)


    hocam bu olay hep dizellerde var sanırım benzinlilerde ses yok şuanda çünkü herhangi bir şikayetleri yok.ayrıca bu kalibrasyon ücreti nekadar tahminen biliyormusun ve senin arabın km s kaçta yukardaki espirilere gelince ortam şenlensin dedim.

    kalibrasyon 60 TL + kdv idi enson. şimdi nedir bilemicem? buda yaptıkları 30 sn lik iş için. ama bu iş için 1.5 -2 saat bekletirler. maksat çok iş yapmış görünmek olaiblir? zira 30sn lik iş için başka uzun işler bölünebilir bence.zira acelem var diye bıdı bıdı edince bir servis bunu yapmıştı bana. hemde gözümün önünde geldi, aleti taktı, tık tık 2 tuş, tamam abi dedi. tam 30 sn :) ama adamın gelmesi ayar yapması kaydın açılması 10-15 dakika tabi.. :)
    benimki 47 bini geçti. 12 binde dava kazanan var, 67 binde kazanan var. benzinliye gelince. evet benzinlide durum biraz farklı.. ayıp daha fazla gizlenmiş durumda. buda motorun hem devrinden hemde torkundan. benzinli düşük devirde hemen kavrama yapıp patenaj çekmeye başlıyor. böylece baskı balatayı sıyırmıyor. ama dizeller düşük devirli olduğu için kalkışta kavrama yapma süresi uzayınca baskı balata ısınıyor. benzinlide de en süper lastiği bile kullansan yokuş yukarı kalkışlarda sürekli patenaj çekebiliyor. hayatı zindan ediyor gene insana. belkide ilk benzinli davası geçenlerde açıldı. hayırlısı ile o da kazanacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 14 Ekim 2010; 8:01:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    herkese merhaba
    Bende yeni bir toyota aldım 1.4 4-D comfort.Şimdi aynı sorun bende de var 3-4 dakka manueldede gitsen yoğun trafikte ikaz yanıyor,ne yapmamız gerekiyor bu durumda ,yada aracı nasıl kullanmamız gerekir.çok garipsedim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum.

    yoğun trafik ve yokuş yukarı sürekli boşa alarak kullanacaksın. özellikle yoğun trafikte boşta bekle. araç durmadan önce boşa al. vitesteyken frene basıp durdurma. zira şanzıman biraz enayi yavaşladığını anlamıyor. gaza basınca vites değiştirdiğini anlıyor ama frene basınca boşa alması gerektiğini anlamıyor :)
    sonrasında garantisi varsa hemen ihtarname çek, ardından aracı sana satana tüketici mahkemesinde dava aç ve araçtan kurtul :)


    hocam bu olay hep dizellerde var sanırım benzinlilerde ses yok şuanda çünkü herhangi bir şikayetleri yok.ayrıca bu kalibrasyon ücreti nekadar tahminen biliyormusun ve senin arabın km s kaçta yukardaki espirilere gelince ortam şenlensin dedim.

    kalibrasyon 60 TL + kdv idi enson. şimdi nedir bilemicem? buda yaptıkları 30 sn lik iş için. ama bu iş için 1.5 -2 saat bekletirler. maksat çok iş yapmış görünmek olaiblir? zira 30sn lik iş için başka uzun işler bölünebilir bence.zira acelem var diye bıdı bıdı edince bir servis bunu yapmıştı bana. hemde gözümün önünde geldi, aleti taktı, tık tık 2 tuş, tamam abi dedi. tam 30 sn :) ama adamın gelmesi ayar yapması kaydın açılması 10-15 dakika tabi.. :)
    benimki 47 bini geçti. 12 binde dava kazanan var, 67 binde kazanan var. benzinliye gelince. evet benzinlide durum biraz farklı.. ayıp daha fazla gizlenmiş durumda. buda motorun hem devrinden hemde torkundan. benzinli düşük devirde hemen kavrama yapıp patenaj çekmeye başlıyor. böylece baskı balatayı sıyırmıyor. ama dizeller düşük devirli olduğu için kalkışta kavrama yapma süresi uzayınca baskı balata ısınıyor. benzinlide de en süper lastiği bile kullansan yokuş yukarı kalkışlarda sürekli patenaj çekebiliyor. hayatı zindan ediyor gene insana. belkide ilk benzinli davası geçenlerde açıldı. hayırlısı ile o da kazanacak

    Alıntıları Göster
    Dün benzinli aynı aracı olan bir arladaşla konuştum onda böyle bir sorun olmadığını söyledi, bu durumda sanırım sorun dizellerde.bu şekilde olacaksa sanırım satarım arabamı.Peki ben bu sesi duyarak arabayı ısrarla sürersem ne olur? aracı yeni almama rağmen garantisi 20.11.2010 bitiyor sanırım nasıl bir itirazda bulunabilirim ki?Kalibrasyon ayarı gerekirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: ak_ronai


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    herkese merhaba
    Bende yeni bir toyota aldım 1.4 4-D comfort.Şimdi aynı sorun bende de var 3-4 dakka manueldede gitsen yoğun trafikte ikaz yanıyor,ne yapmamız gerekiyor bu durumda ,yada aracı nasıl kullanmamız gerekir.çok garipsedim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum.

    yoğun trafik ve yokuş yukarı sürekli boşa alarak kullanacaksın. özellikle yoğun trafikte boşta bekle. araç durmadan önce boşa al. vitesteyken frene basıp durdurma. zira şanzıman biraz enayi yavaşladığını anlamıyor. gaza basınca vites değiştirdiğini anlıyor ama frene basınca boşa alması gerektiğini anlamıyor :)
    sonrasında garantisi varsa hemen ihtarname çek, ardından aracı sana satana tüketici mahkemesinde dava aç ve araçtan kurtul :)



    Aracınız E veya M'de de olsa frene bastığınızda sistemin algılamadığı ile ilgili yanlış bilgi vermişsiniz. Frene tam bastığınızda dikkat ederseniz 3sn içinde araç kendini boşa alıyor ve frenden ayağınızı çeker çekmez kendini ileri atar. Lütfen yanlış bilgi vermeyelim

    selam ak_ronai,
    dostum yapma lütfen. yanlış bilgi olmaz bende. bence sen anlamadın dediğimi yada mmt sahibi değilsin veya yoğun trafikte hiç kullanmadın aracı.
    kendin demişin, frene tam bastığında 3 sn içinde aracı boşa alıyor. yoğun trafikte frene tamb astığında ne olur sence? ben söyleyim, araç kapaklanır zımba gibi durur. frenleri süper itirazı olan yok bence. peki arkadaki napar? şaşkın ördek yavrusu gibi gelir sana arkadan vurur. peki senin aracındakiler napar? secdeye varır. öyleyse neymiş, yoğun trafikte durmak için mecburen frene yavaş basar insan. işte bu yavaş basma anı tam basma anına dönene kadar araç yarım debriyaj yapmaya başlar. sonra nolur? olanları zaten anlatıp duruyorum her daim.
    yani ortada yanlış bişi yok. saygılar..




    Olayı biraz daha açıklayayım daha iyi anlaşılsın...

    Hani Tork konvektörü olan klasik şanzımanlı araçlar var bilirsiniz.. Örneğin Normal 4 ileri şanzımanlı Corolla dan bahsedelim farklı marka olmasın..

    Şimdi yan şeridinizde TK lü Toyota var.. Birinci köprüyü geçtiniz tam zincirlikuyu metrobüs duraklarına yaklaşırken trafik tıkandı.. Böyle bi 3 dk yerinizde duruyorsunuz sonra araçlar hareket ediyor yaklaşık 20 metre ilerleyip tekrar duruyorsunuz..

    Ya şeritteki TK lü toyota sürücüsü ayağını frenden kaldırır hafiften gaza basar , ön taraftaki araca yaklaşmaya başladığında hafiften frene basarak öndeki araca yaklaşır ve durur.. Hani bazen görürsünüz aracın fren stopları yanar ama araç hareket eder , işte o durumun aynısı...

    Hadi bakalım bu işlemi MMT de nasıl yaparız... ???

    Hee yukarıda anlattığım gibi yaparsanız Mecidiyeköy sapağına gelmeden aracınızın şanzıman uyarı ışığı yanar , sesli ikaz verir. Araç koku salmaya başlar, şanzımanda kararsızlıklar baş gösterir ve durumunuz vahimdir...

    Yapmanız gereken hareket şekli şudur...

    Önündeki araç hareket etmeye başladı....
    1- Ayağını frenden hemen çek.. Öyle yavaş yavaş kaldırma ayağını...
    2- Anında Gaza bas.. Aynı Drag yapar gibi hızlıcana kalk
    3- Önündeki aracın dibine geldiğinde kararlı bir şekilde frene bas.. Hani öyle ayağının altında yumurta varmış gibi yavaş yavaş baskıyı arttırarak değil. birden zınnkk diye basacaksın..

    İşte böyle kullanırsan Mmt su kaynatmıyor...

    Ama bu kullanım tarzı ile araç içerisindekiler ileri geri hareket etmekten Heder oluyor , arkandaki araç sahibi , yedi ceddine sövüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: ak_ronai


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    herkese merhaba
    Bende yeni bir toyota aldım 1.4 4-D comfort.Şimdi aynı sorun bende de var 3-4 dakka manueldede gitsen yoğun trafikte ikaz yanıyor,ne yapmamız gerekiyor bu durumda ,yada aracı nasıl kullanmamız gerekir.çok garipsedim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum.

    yoğun trafik ve yokuş yukarı sürekli boşa alarak kullanacaksın. özellikle yoğun trafikte boşta bekle. araç durmadan önce boşa al. vitesteyken frene basıp durdurma. zira şanzıman biraz enayi yavaşladığını anlamıyor. gaza basınca vites değiştirdiğini anlıyor ama frene basınca boşa alması gerektiğini anlamıyor :)
    sonrasında garantisi varsa hemen ihtarname çek, ardından aracı sana satana tüketici mahkemesinde dava aç ve araçtan kurtul :)



    Aracınız E veya M'de de olsa frene bastığınızda sistemin algılamadığı ile ilgili yanlış bilgi vermişsiniz. Frene tam bastığınızda dikkat ederseniz 3sn içinde araç kendini boşa alıyor ve frenden ayağınızı çeker çekmez kendini ileri atar. Lütfen yanlış bilgi vermeyelim

    selam ak_ronai,
    dostum yapma lütfen. yanlış bilgi olmaz bende. bence sen anlamadın dediğimi yada mmt sahibi değilsin veya yoğun trafikte hiç kullanmadın aracı.
    kendin demişin, frene tam bastığında 3 sn içinde aracı boşa alıyor. yoğun trafikte frene tamb astığında ne olur sence? ben söyleyim, araç kapaklanır zımba gibi durur. frenleri süper itirazı olan yok bence. peki arkadaki napar? şaşkın ördek yavrusu gibi gelir sana arkadan vurur. peki senin aracındakiler napar? secdeye varır. öyleyse neymiş, yoğun trafikte durmak için mecburen frene yavaş basar insan. işte bu yavaş basma anı tam basma anına dönene kadar araç yarım debriyaj yapmaya başlar. sonra nolur? olanları zaten anlatıp duruyorum her daim.
    yani ortada yanlış bişi yok. saygılar..




    Olayı biraz daha açıklayayım daha iyi anlaşılsın...

    Hani Tork konvektörü olan klasik şanzımanlı araçlar var bilirsiniz.. Örneğin Normal 4 ileri şanzımanlı Corolla dan bahsedelim farklı marka olmasın..

    Şimdi yan şeridinizde TK lü Toyota var.. Birinci köprüyü geçtiniz tam zincirlikuyu metrobüs duraklarına yaklaşırken trafik tıkandı.. Böyle bi 3 dk yerinizde duruyorsunuz sonra araçlar hareket ediyor yaklaşık 20 metre ilerleyip tekrar duruyorsunuz..

    Ya şeritteki TK lü toyota sürücüsü ayağını frenden kaldırır hafiften gaza basar , ön taraftaki araca yaklaşmaya başladığında hafiften frene basarak öndeki araca yaklaşır ve durur.. Hani bazen görürsünüz aracın fren stopları yanar ama araç hareket eder , işte o durumun aynısı...

    Hadi bakalım bu işlemi MMT de nasıl yaparız... ???

    Hee yukarıda anlattığım gibi yaparsanız Mecidiyeköy sapağına gelmeden aracınızın şanzıman uyarı ışığı yanar , sesli ikaz verir. Araç koku salmaya başlar, şanzımanda kararsızlıklar baş gösterir ve durumunuz vahimdir...

    Yapmanız gereken hareket şekli şudur...

    Önündeki araç hareket etmeye başladı....
    1- Ayağını frenden hemen çek.. Öyle yavaş yavaş kaldırma ayağını...
    2- Anında Gaza bas.. Aynı Drag yapar gibi hızlıcana kalk
    3- Önündeki aracın dibine geldiğinde kararlı bir şekilde frene bas.. Hani öyle ayağının altında yumurta varmış gibi yavaş yavaş baskıyı arttırarak değil. birden zınnkk diye basacaksın..

    İşte böyle kullanırsan Mmt su kaynatmıyor...

    Ama bu kullanım tarzı ile araç içerisindekiler ileri geri hareket etmekten Heder oluyor , arkandaki araç sahibi , yedi ceddine sövüyor...

    Alıntıları Göster
    arabamı sıfır aldım. şu an 70.000 de. bunun 15.000 km si trabzona gidiş gelişlerde kullanmışımdır. kalan 55.000 km istanbul içi yoğun trafikte. hatta hergün ümraniye karaköy işe gidip geliyorum. yani en kötü trafik.

    mmt ile ilgili hiç servise gitmedim. hiç calibrasyon yaptırmadım. 10.000 km bakımları haricinde hiç tamirci servis yüzü görmedim. 1 sene sonra arabamı yenileyeceğim. yine corolla dizel mmt alacağım.

    şunu kabul ediyorum. mmt yeni teknoloji. ikaz sesi veya çok nadir balata kokusu yaşıyorum bende. geliştirlmesi lazım. ancak burda anlatılanları okuyunca, arkadaşlarada üzülüyorum tabiki. ama bu araba da bu kadar eleştiriyi haketmiyor diye düşünüyorum.

    önceki 2 arabam renault ve bmw idi. ikisindede yolda çok kaldım. hararet, motor contası yanması, tam otomatik şanzıman sorunu gibi. hatta hiç unutmuyorum. tam otomatik şanzıman bozulmuştu ve 600 tl ye yaptırmıştım. 6 yıl önce. su gibi harcanan yakıtı saymıyorum bile.

    bunları düşününce karşılaştırmalar yapınca, corolla dizel mmt, benim bugüne kadar kullandığım en hayırlı araç diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    arabamı sıfır aldım. şu an 70.000 de. bunun 15.000 km si trabzona gidiş gelişlerde kullanmışımdır. kalan 55.000 km istanbul içi yoğun trafikte. hatta hergün ümraniye karaköy işe gidip geliyorum. yani en kötü trafik.

    mmt ile ilgili hiç servise gitmedim. hiç calibrasyon yaptırmadım. 10.000 km bakımları haricinde hiç tamirci servis yüzü görmedim. 1 sene sonra arabamı yenileyeceğim. yine corolla dizel mmt alacağım.

    şunu kabul ediyorum. mmt yeni teknoloji. ikaz sesi veya çok nadir balata kokusu yaşıyorum bende. geliştirlmesi lazım. ancak burda anlatılanları okuyunca, arkadaşlarada üzülüyorum tabiki. ama bu araba da bu kadar eleştiriyi haketmiyor diye düşünüyorum.

    önceki 2 arabam renault ve bmw idi. ikisindede yolda çok kaldım. hararet, motor contası yanması, tam otomatik şanzıman sorunu gibi. hatta hiç unutmuyorum. tam otomatik şanzıman bozulmuştu ve 600 tl ye yaptırmıştım. 6 yıl önce. su gibi harcanan yakıtı saymıyorum bile.

    bunları düşününce karşılaştırmalar yapınca, corolla dizel mmt, benim bugüne kadar kullandığım en hayırlı araç diye düşünüyorum.


    aman hocam, aracım sorunsuz deme. mutlaka sorun vardır da sen bilmiyorsundur. mesela yokuşta falan kalmıyorsan eğer yokuş sandığın yer yokuş değildir. burdaki arkadaşlara göre toyota sorunsuz mmt üretmedi henüz.

    "yok öyle değil, bizde öyle birşey yok, bu sorun kronik değil, sizin araçlarınızda hata olabilir" falan demeye çalıştık ama nafile, anlatamıyoruz. "geleneksel kalibrasyon günleri" diye bişey uydurduk işte, takılıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    arabamı sıfır aldım. şu an 70.000 de. bunun 15.000 km si trabzona gidiş gelişlerde kullanmışımdır. kalan 55.000 km istanbul içi yoğun trafikte. hatta hergün ümraniye karaköy işe gidip geliyorum. yani en kötü trafik.

    mmt ile ilgili hiç servise gitmedim. hiç calibrasyon yaptırmadım. 10.000 km bakımları haricinde hiç tamirci servis yüzü görmedim. 1 sene sonra arabamı yenileyeceğim. yine corolla dizel mmt alacağım.

    şunu kabul ediyorum. mmt yeni teknoloji. ikaz sesi veya çok nadir balata kokusu yaşıyorum bende. geliştirlmesi lazım. ancak burda anlatılanları okuyunca, arkadaşlarada üzülüyorum tabiki. ama bu araba da bu kadar eleştiriyi haketmiyor diye düşünüyorum.

    önceki 2 arabam renault ve bmw idi. ikisindede yolda çok kaldım. hararet, motor contası yanması, tam otomatik şanzıman sorunu gibi. hatta hiç unutmuyorum. tam otomatik şanzıman bozulmuştu ve 600 tl ye yaptırmıştım. 6 yıl önce. su gibi harcanan yakıtı saymıyorum bile.

    bunları düşününce karşılaştırmalar yapınca, corolla dizel mmt, benim bugüne kadar kullandığım en hayırlı araç diye düşünüyorum.


    aman hocam, aracım sorunsuz deme. mutlaka sorun vardır da sen bilmiyorsundur. mesela yokuşta falan kalmıyorsan eğer yokuş sandığın yer yokuş değildir. burdaki arkadaşlara göre toyota sorunsuz mmt üretmedi henüz.

    "yok öyle değil, bizde öyle birşey yok, bu sorun kronik değil, sizin araçlarınızda hata olabilir" falan demeye çalıştık ama nafile, anlatamıyoruz. "geleneksel kalibrasyon günleri" diye bişey uydurduk işte, takılıyoruz.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar artık gördüğüm her f1 şanzıman kullanıcısına sormaktan usandım araba nasıl dizellerde yokuşlarda turbonun devreye girmemesinden şikayetçiler.ama benzinli mmt lerde şuana kadar kesinlikle şikayet eden görmedim zaten gözümün önünde rampa yukaru yardırıp gidiyorlar bende dahil.artık bekleyip görecez ama sorun olmadığı taktirde ölene kadar mmt çünkü mütiş zevkli her türlü yolda(bu benim grüşüm ve deneyimim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn


    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    arabamı sıfır aldım. şu an 70.000 de. bunun 15.000 km si trabzona gidiş gelişlerde kullanmışımdır. kalan 55.000 km istanbul içi yoğun trafikte. hatta hergün ümraniye karaköy işe gidip geliyorum. yani en kötü trafik.

    mmt ile ilgili hiç servise gitmedim. hiç calibrasyon yaptırmadım. 10.000 km bakımları haricinde hiç tamirci servis yüzü görmedim. 1 sene sonra arabamı yenileyeceğim. yine corolla dizel mmt alacağım.

    şunu kabul ediyorum. mmt yeni teknoloji. ikaz sesi veya çok nadir balata kokusu yaşıyorum bende. geliştirlmesi lazım. ancak burda anlatılanları okuyunca, arkadaşlarada üzülüyorum tabiki. ama bu araba da bu kadar eleştiriyi haketmiyor diye düşünüyorum.

    önceki 2 arabam renault ve bmw idi. ikisindede yolda çok kaldım. hararet, motor contası yanması, tam otomatik şanzıman sorunu gibi. hatta hiç unutmuyorum. tam otomatik şanzıman bozulmuştu ve 600 tl ye yaptırmıştım. 6 yıl önce. su gibi harcanan yakıtı saymıyorum bile.

    bunları düşününce karşılaştırmalar yapınca, corolla dizel mmt, benim bugüne kadar kullandığım en hayırlı araç diye düşünüyorum.


    aman hocam, aracım sorunsuz deme. mutlaka sorun vardır da sen bilmiyorsundur. mesela yokuşta falan kalmıyorsan eğer yokuş sandığın yer yokuş değildir. burdaki arkadaşlara göre toyota sorunsuz mmt üretmedi henüz.

    "yok öyle değil, bizde öyle birşey yok, bu sorun kronik değil, sizin araçlarınızda hata olabilir" falan demeye çalıştık ama nafile, anlatamıyoruz. "geleneksel kalibrasyon günleri" diye bişey uydurduk işte, takılıyoruz.

    ay çok komik :)
    seni itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarının yanına alalım usta olarak olmaz mı? onlarda bilmio nasılsa bu işi. sistem hatası var demişler. bari insan sadece bu araçta sorun var der. neden sistem diolar alla alla.. mmt günlerine katılmamışlar anlaşılan. yada işi bilmiolar. ses ve koku normal. ne bilcek bunlar. elin japonu daa uzman bunlarda. fos bizimkiler fos :)

    bayram1599 arkadaşım, sen kendin diyosun zaten ses gelio koku yapıo diye? eee? o zaman ısrarcı olursan şanzıman kalır yolda. ses ve kokuya normal diyen toyota sevdalısı dostlar. dize toyota alırken düşman olcaz die almadık. toyota kendini düşman etti bize..
    bir arkadaş bu sesli ve kokulu uyarı halinde devam edersek nolur demiş. söleyim, eğer zorlamaya devam edersen şanjıman kilitlenir. vitese geçmez. yok dur kalklardaki zaman aralığı artarsa o zaman soğumaya başlar sorun kalmaz.
    üstelik senin gibi koku ve ışık var ama sorun yok diyen de çok gördüm ben. sonradan yolda kalanıda :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    Dün benzinli aynı aracı olan bir arladaşla konuştum onda böyle bir sorun olmadığını söyledi, bu durumda sanırım sorun dizellerde.bu şekilde olacaksa sanırım satarım arabamı.Peki ben bu sesi duyarak arabayı ısrarla sürersem ne olur? aracı yeni almama rağmen garantisi 20.11.2010 bitiyor sanırım nasıl bir itirazda bulunabilirim ki?Kalibrasyon ayarı gerekirmi?

    şimdi dostum benzinlide olay biraz farklı. ben benzinlide kullandım. onda öyle ses koku zor oluyor. çünkü baskı balatayı sıyırma aşaması oluşmadan araç devirleniyor. dizelde ise devirlenmediği için baskı balatayı sıyırıyor, kavrama yapmakta geç kalıyor mmt nin beyni.
    benzinlide şu var, panaj çekiyor. hele hava yağmurlu, yolsa ıslak, ve de dik bir rampadaysan aman allam.. öyle bir pati çekiyorki, direksiyon sağa sola kayıyor araç titriyor zangır zangır. kaza sebebi.. dizelde de bu yok. motor farkı.
    hava kuru bile olsa lastikler o kuru asfaltta yana biliyor. benim kuzen 2 kere ön lastikleri değiştirdi. onda da böle bi sorun var :)

    ama mmt süper, sorun yok. bizler bilmiyoruz kullanmayı.. bitiversin lastik ve balata, toyota dan değerimi. motoru şusu busu bozulmuyo nasılsa. taş gibi araba taaaş..
    :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün

    arkadaşlar artık gördüğüm her f1 şanzıman kullanıcısına sormaktan usandım araba nasıl dizellerde yokuşlarda turbonun devreye girmemesinden şikayetçiler.ama benzinli mmt lerde şuana kadar kesinlikle şikayet eden görmedim zaten gözümün önünde rampa yukaru yardırıp gidiyorlar bende dahil.artık bekleyip görecez ama sorun olmadığı taktirde ölene kadar mmt çünkü mütiş zevkli her türlü yolda(bu benim grüşüm ve deneyimim)

    Alıntıları Göster
    ha şunuda söyliyim aynı şekilde dizelinide kullananlar var hemde en yakınımda gittiği yolları çok iyi biliyorum 1 kez olsun her hangi bir sinyal ve bir yokuşta kalmadı.izmirdede kullanıyor.bende şikayet edilen konuların hepsini denedim hemde baskı balatanın elimde kalacağını göz önüne alarak arabayı resmen dövdüm desem yeridir.ama kendini ezdirmedi artık bekleyip zamanla kararımızı verecez.ayrıca arabanın piyasasıda aynı özellikle dizel olan arkadaşlar hemen satarlar.

    ayrıca yaptığım testleride bir gün kameraya çekmeyi düşünüyorum arkadaşlar vasıtasıyla ozaman anlarsınız mmt ye neler yaptığımı görürsünüz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: ak_ronai


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    herkese merhaba
    Bende yeni bir toyota aldım 1.4 4-D comfort.Şimdi aynı sorun bende de var 3-4 dakka manueldede gitsen yoğun trafikte ikaz yanıyor,ne yapmamız gerekiyor bu durumda ,yada aracı nasıl kullanmamız gerekir.çok garipsedim çünkü ilk kez toyota kullanıyorum.

    yoğun trafik ve yokuş yukarı sürekli boşa alarak kullanacaksın. özellikle yoğun trafikte boşta bekle. araç durmadan önce boşa al. vitesteyken frene basıp durdurma. zira şanzıman biraz enayi yavaşladığını anlamıyor. gaza basınca vites değiştirdiğini anlıyor ama frene basınca boşa alması gerektiğini anlamıyor :)
    sonrasında garantisi varsa hemen ihtarname çek, ardından aracı sana satana tüketici mahkemesinde dava aç ve araçtan kurtul :)



    Aracınız E veya M'de de olsa frene bastığınızda sistemin algılamadığı ile ilgili yanlış bilgi vermişsiniz. Frene tam bastığınızda dikkat ederseniz 3sn içinde araç kendini boşa alıyor ve frenden ayağınızı çeker çekmez kendini ileri atar. Lütfen yanlış bilgi vermeyelim

    selam ak_ronai,
    dostum yapma lütfen. yanlış bilgi olmaz bende. bence sen anlamadın dediğimi yada mmt sahibi değilsin veya yoğun trafikte hiç kullanmadın aracı.
    kendin demişin, frene tam bastığında 3 sn içinde aracı boşa alıyor. yoğun trafikte frene tamb astığında ne olur sence? ben söyleyim, araç kapaklanır zımba gibi durur. frenleri süper itirazı olan yok bence. peki arkadaki napar? şaşkın ördek yavrusu gibi gelir sana arkadan vurur. peki senin aracındakiler napar? secdeye varır. öyleyse neymiş, yoğun trafikte durmak için mecburen frene yavaş basar insan. işte bu yavaş basma anı tam basma anına dönene kadar araç yarım debriyaj yapmaya başlar. sonra nolur? olanları zaten anlatıp duruyorum her daim.
    yani ortada yanlış bişi yok. saygılar..




    Olayı biraz daha açıklayayım daha iyi anlaşılsın...

    Hani Tork konvektörü olan klasik şanzımanlı araçlar var bilirsiniz.. Örneğin Normal 4 ileri şanzımanlı Corolla dan bahsedelim farklı marka olmasın..

    Şimdi yan şeridinizde TK lü Toyota var.. Birinci köprüyü geçtiniz tam zincirlikuyu metrobüs duraklarına yaklaşırken trafik tıkandı.. Böyle bi 3 dk yerinizde duruyorsunuz sonra araçlar hareket ediyor yaklaşık 20 metre ilerleyip tekrar duruyorsunuz..

    Ya şeritteki TK lü toyota sürücüsü ayağını frenden kaldırır hafiften gaza basar , ön taraftaki araca yaklaşmaya başladığında hafiften frene basarak öndeki araca yaklaşır ve durur.. Hani bazen görürsünüz aracın fren stopları yanar ama araç hareket eder , işte o durumun aynısı...

    Hadi bakalım bu işlemi MMT de nasıl yaparız... ???

    Hee yukarıda anlattığım gibi yaparsanız Mecidiyeköy sapağına gelmeden aracınızın şanzıman uyarı ışığı yanar , sesli ikaz verir. Araç koku salmaya başlar, şanzımanda kararsızlıklar baş gösterir ve durumunuz vahimdir...

    Yapmanız gereken hareket şekli şudur...

    Önündeki araç hareket etmeye başladı....
    1- Ayağını frenden hemen çek.. Öyle yavaş yavaş kaldırma ayağını...
    2- Anında Gaza bas.. Aynı Drag yapar gibi hızlıcana kalk
    3- Önündeki aracın dibine geldiğinde kararlı bir şekilde frene bas.. Hani öyle ayağının altında yumurta varmış gibi yavaş yavaş baskıyı arttırarak değil. birden zınnkk diye basacaksın..

    İşte böyle kullanırsan Mmt su kaynatmıyor...

    Ama bu kullanım tarzı ile araç içerisindekiler ileri geri hareket etmekten Heder oluyor , arkandaki araç sahibi , yedi ceddine sövüyor...

    BIXI MAN dostum süper anlatmışsın. ben ne seni tanrım, ne sen beni tanırsın.. ama valla bu yazdıklarını auris formundaki bazı arkadaşlar okumasın. ikimizi aynı kişi zannedip site yöneticisine şikayet eder valla :)
    zira bunlar yaşandı. benle aynı görüşü taşıyan 2 kişi gitti o gidiş, gelemedi bi daa :)
    mmt de sorun yok aman çok dillendirme yeriz cezaları :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün

    ha şunuda söyliyim aynı şekilde dizelinide kullananlar var hemde en yakınımda gittiği yolları çok iyi biliyorum 1 kez olsun her hangi bir sinyal ve bir yokuşta kalmadı.izmirdede kullanıyor.bende şikayet edilen konuların hepsini denedim hemde baskı balatanın elimde kalacağını göz önüne alarak arabayı resmen dövdüm desem yeridir.ama kendini ezdirmedi artık bekleyip zamanla kararımızı verecez.ayrıca arabanın piyasasıda aynı özellikle dizel olan arkadaşlar hemen satarlar.

    ayrıca yaptığım testleride bir gün kameraya çekmeyi düşünüyorum arkadaşlar vasıtasıyla ozaman anlarsınız mmt ye neler yaptığımı görürsünüz

    benzin mi seninkisi?
    birde istanbuldamsıın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün

    ha şunuda söyliyim aynı şekilde dizelinide kullananlar var hemde en yakınımda gittiği yolları çok iyi biliyorum 1 kez olsun her hangi bir sinyal ve bir yokuşta kalmadı.izmirdede kullanıyor.bende şikayet edilen konuların hepsini denedim hemde baskı balatanın elimde kalacağını göz önüne alarak arabayı resmen dövdüm desem yeridir.ama kendini ezdirmedi artık bekleyip zamanla kararımızı verecez.ayrıca arabanın piyasasıda aynı özellikle dizel olan arkadaşlar hemen satarlar.

    ayrıca yaptığım testleride bir gün kameraya çekmeyi düşünüyorum arkadaşlar vasıtasıyla ozaman anlarsınız mmt ye neler yaptığımı görürsünüz

    arkadaşın gelsin dizel aracı ile, 15 dakikada ses ve koku, 30 dakika sonra baskı balatayı yakar veririm kendisine :)
    hee, ama kuralına uygun kullanarak tabi.. öle gaz yardımı ile durdurup kaldırırsam 10 dakkikada şanzımanın işi biter.. iddialıyım bu konuda

    benzililerinde 60 dakika sonra ön lastiklerini asfalta yapıştırırım, yeni lastik alırlar :)
    bunuda kuralına uygun kullanarak tabi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    Dün benzinli aynı aracı olan bir arladaşla konuştum onda böyle bir sorun olmadığını söyledi, bu durumda sanırım sorun dizellerde.bu şekilde olacaksa sanırım satarım arabamı.Peki ben bu sesi duyarak arabayı ısrarla sürersem ne olur? aracı yeni almama rağmen garantisi 20.11.2010 bitiyor sanırım nasıl bir itirazda bulunabilirim ki?Kalibrasyon ayarı gerekirmi?

    şimdi dostum benzinlide olay biraz farklı. ben benzinlide kullandım. onda öyle ses koku zor oluyor. çünkü baskı balatayı sıyırma aşaması oluşmadan araç devirleniyor. dizelde ise devirlenmediği için baskı balatayı sıyırıyor, kavrama yapmakta geç kalıyor mmt nin beyni.
    benzinlide şu var, panaj çekiyor. hele hava yağmurlu, yolsa ıslak, ve de dik bir rampadaysan aman allam.. öyle bir pati çekiyorki, direksiyon sağa sola kayıyor araç titriyor zangır zangır. kaza sebebi.. dizelde de bu yok. motor farkı.
    hava kuru bile olsa lastikler o kuru asfaltta yana biliyor. benim kuzen 2 kere ön lastikleri değiştirdi. onda da böle bi sorun var :)

    ama mmt süper, sorun yok. bizler bilmiyoruz kullanmayı.. bitiversin lastik ve balata, toyota dan değerimi. motoru şusu busu bozulmuyo nasılsa. taş gibi araba taaaş..
    :)


    kardeş kesinlikle doğru söylüyorsun ama ben mmt benzinli olsun dizel olsun kesinlkle ve kesinlikle süper bir araç demedim sadece mmt,yi japonlar bu arabalarda kullanırken sanki biraz aceleci davranmışlar yani biraz daha geliştirip sunabilirlerdi ozamanda bu sorunlar olmazdı sonuçta ben toyotayı sizlere karşı savunmuyorum tam aksine sizleri tanımasamda bunu bütün kalbimle söylüyorum bu duruma üzülüyorum yani aynısı benim başıma gelseydi diyorum.ayrıca sende anladığım kadarıyla arabada deneyimlisin çünkü söylediklerin doğru şeyler.ama diyorum ya bir araba bukadar zorlanır ama araba kesinlikle banamısın demedi.saygılar hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün

    ha şunuda söyliyim aynı şekilde dizelinide kullananlar var hemde en yakınımda gittiği yolları çok iyi biliyorum 1 kez olsun her hangi bir sinyal ve bir yokuşta kalmadı.izmirdede kullanıyor.bende şikayet edilen konuların hepsini denedim hemde baskı balatanın elimde kalacağını göz önüne alarak arabayı resmen dövdüm desem yeridir.ama kendini ezdirmedi artık bekleyip zamanla kararımızı verecez.ayrıca arabanın piyasasıda aynı özellikle dizel olan arkadaşlar hemen satarlar.

    ayrıca yaptığım testleride bir gün kameraya çekmeyi düşünüyorum arkadaşlar vasıtasıyla ozaman anlarsınız mmt ye neler yaptığımı görürsünüz

    arkadaşın gelsin dizel aracı ile, 15 dakikada ses ve koku, 30 dakika sonra baskı balatayı yakar veririm kendisine :)
    hee, ama kuralına uygun kullanarak tabi.. öle gaz yardımı ile durdurup kaldırırsam 10 dakkikada şanzımanın işi biter.. iddialıyım bu konuda

    benzililerinde 60 dakika sonra ön lastiklerini asfalta yapıştırırım, yeni lastik alırlar :)
    bunuda kuralına uygun kullanarak tabi :)

    kuralına uymasan her aracı yapıştırısın asfalta hocam manuel arabada basarım gaza birde her kalktığımda yapıştırırım asfalt a lastiği.saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    ay çok komik :)
    seni itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarının yanına alalım usta olarak olmaz mı? onlarda bilmio nasılsa bu işi. sistem hatası var demişler. bari insan sadece bu araçta sorun var der. neden sistem diolar alla alla.. mmt günlerine katılmamışlar anlaşılan. yada işi bilmiolar. ses ve koku normal. ne bilcek bunlar. elin japonu daa uzman bunlarda. fos bizimkiler fos :)



    :))
    hani bahsedilen şey hergün bindiğimiz, 24 saatimizin 1 saatini içinde geçirdiğimiz şeyler olmasa inanıcam valla itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarına.

    bu abiler deseler ki "x marka uzay mekiklerinde kullanılan uzay zaman dönüştürücüleri çok rererö", bizimkilere isviçreli bilim adamlarından daha güvenirim. ama bu işi test etme ve fikir sahibi olma imkanım yok ondan. ama bu öyle değil, hergün anasını ağlattığımız araba ve şanzumanı. hani öyle az satan bir şeyde değil, elini sallasan değiyor. bi site açılmış (7 üyeli, tek konulu) dayanak olarak şikatvar.com daki şikayetler. diyosunuz ki kullandığınıza değil bana inanın. çok komik gerçekten :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    ay çok komik :)
    seni itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarının yanına alalım usta olarak olmaz mı? onlarda bilmio nasılsa bu işi. sistem hatası var demişler. bari insan sadece bu araçta sorun var der. neden sistem diolar alla alla.. mmt günlerine katılmamışlar anlaşılan. yada işi bilmiolar. ses ve koku normal. ne bilcek bunlar. elin japonu daa uzman bunlarda. fos bizimkiler fos :)



    :))
    hani bahsedilen şey hergün bindiğimiz, 24 saatimizin 1 saatini içinde geçirdiğimiz şeyler olmasa inanıcam valla itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarına.

    bu abiler deseler ki "x marka uzay mekiklerinde kullanılan uzay zaman dönüştürücüleri çok rererö", bizimkilere isviçreli bilim adamlarından daha güvenirim. ama bu işi test etme ve fikir sahibi olma imkanım yok ondan. ama bu öyle değil, hergün anasını ağlattığımız araba ve şanzumanı. hani öyle az satan bir şeyde değil, elini sallasan değiyor. bi site açılmış (7 üyeli, tek konulu) dayanak olarak şikatvar.com daki şikayetler. diyosunuz ki kullandığınıza değil bana inanın. çok komik gerçekten :)



    Bak arkadaşım sana şöyle anlatayım o zaman..

    Ben Mmt ye kötü diyorum ama ne için diyorum biliyormusun...!! Kullandım onun için diyorum.. Yani sanal olarak değil , fiziki olarak kullandım.. Yukarıda anlattığım nizami denilen ama nizami olmayan kullanış şeklini de bana Derindere de servis şefi söyledi...

    Bi de şu var , ben Auris Kötü demiyorum ki , Auris güzel araç , Toyota desen hayatımda ayrı bir yeri var.. Babamın 1995 Yılında Sonkar dan aldığı Corolla 1.6 GLI (Bordo renk) araçta gençliğim geçti.. O araç bende büyük etki bırakmıştır.. İşçilik ve kalite olarak..

    Ben desem ki Auris ve Mmt kötüdür , onun yerine X marka Y şanzıman türünde araçtan alın çok süper , aslandır kaplandır.. O zaman haklısın , dersin ki Marka fanatikliği yapıyorsun..

    Ama ben sana diyorum ki mmt de problem var , hee bana inanmadın aç bak şikayetvar.com a... madem ki o 7 üyelik forumu beğenmedin..

    Tüketici mahkemesinin kararı var , Video çekimleri var.. Var oğlu var...

    Tamam haklısın para verip alın teri ile çalışıp kazanarak aldığın bir şeye , tu kaka denmesi hoşuna gitmiyor olabilir , inşallah senin aracında böyle sorunlar da olmaz temennim o yöndedir. Ama bu zamana kadar insanların mağduriyetlerini kendi kafana göre bi kalemde geçiştiremezsin..

    Bu kadar şikayetçi insanın hiç biri mi bilmiyor araç kullanmayı , hepsi mi kullanıcı hatasından kaynaklı Mmt beyin arızaları, baskı balata sıyırmaları... ???

    Toyotanın yapacağı şey ne ? D4D araçların kasa yapısına 90 Bg lik motor az geliyor , motoru biraz daha güçlendir yap mesela 105 Bg , o araç kalkarken o kadar kendini zorlamaz , şanzımana yük binmez.. Hee bu pahalı veya ARGE si uzun sürecek bi şey mi.. O zaman daha basit bi şey yap Hill Holder sistemi yap Mmt li araçlarına yine yokuşta fazla zorlamasın şanzıman hararet yapmadan devam etsin yoluna..

    Bir de Yarisler de Auris kadar problem çıkmamasının tek nedeni , Yarislerin daha hafif olması nedeniyle aracın şanzımanına fazla yük binmemesi ... Servistekilerin dedikleri bu yönde..

    Auris i otomobil olarak çok beğenirim , tasarım iç dizayn gerçekten hoş... Ancak servistekiler ile konuşurdum , satış temsilcisi çocuk bile diyor... 6 ileri olarak geldi yeni Mmt ler.. bize söylenen eski 5 ileri şanzımanlar gibi sorun olmayacak , ama ben yine de içim rahat olarak sorun yok diyemem abi sana....

    Burada amacım hiçbir aracı kötülemek değil, yanlış anlamayın.. Ancak gerçekte varolan bir problemi görmezden gelmek veya getirmek ayıp olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    ay çok komik :)
    seni itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarının yanına alalım usta olarak olmaz mı? onlarda bilmio nasılsa bu işi. sistem hatası var demişler. bari insan sadece bu araçta sorun var der. neden sistem diolar alla alla.. mmt günlerine katılmamışlar anlaşılan. yada işi bilmiolar. ses ve koku normal. ne bilcek bunlar. elin japonu daa uzman bunlarda. fos bizimkiler fos :)



    :))
    hani bahsedilen şey hergün bindiğimiz, 24 saatimizin 1 saatini içinde geçirdiğimiz şeyler olmasa inanıcam valla itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarına.

    bu abiler deseler ki "x marka uzay mekiklerinde kullanılan uzay zaman dönüştürücüleri çok rererö", bizimkilere isviçreli bilim adamlarından daha güvenirim. ama bu işi test etme ve fikir sahibi olma imkanım yok ondan. ama bu öyle değil, hergün anasını ağlattığımız araba ve şanzumanı. hani öyle az satan bir şeyde değil, elini sallasan değiyor. bi site açılmış (7 üyeli, tek konulu) dayanak olarak şikatvar.com daki şikayetler. diyosunuz ki kullandığınıza değil bana inanın. çok komik gerçekten :)



    Bak arkadaşım sana şöyle anlatayım o zaman..

    Ben Mmt ye kötü diyorum ama ne için diyorum biliyormusun...!! Kullandım onun için diyorum.. Yani sanal olarak değil , fiziki olarak kullandım.. Yukarıda anlattığım nizami denilen ama nizami olmayan kullanış şeklini de bana Derindere de servis şefi söyledi...

    Bi de şu var , ben Auris Kötü demiyorum ki , Auris güzel araç , Toyota desen hayatımda ayrı bir yeri var.. Babamın 1995 Yılında Sonkar dan aldığı Corolla 1.6 GLI (Bordo renk) araçta gençliğim geçti.. O araç bende büyük etki bırakmıştır.. İşçilik ve kalite olarak..

    Ben desem ki Auris ve Mmt kötüdür , onun yerine X marka Y şanzıman türünde araçtan alın çok süper , aslandır kaplandır.. O zaman haklısın , dersin ki Marka fanatikliği yapıyorsun..

    Ama ben sana diyorum ki mmt de problem var , hee bana inanmadın aç bak şikayetvar.com a... madem ki o 7 üyelik forumu beğenmedin..

    Tüketici mahkemesinin kararı var , Video çekimleri var.. Var oğlu var...

    Tamam haklısın para verip alın teri ile çalışıp kazanarak aldığın bir şeye , tu kaka denmesi hoşuna gitmiyor olabilir , inşallah senin aracında böyle sorunlar da olmaz temennim o yöndedir. Ama bu zamana kadar insanların mağduriyetlerini kendi kafana göre bi kalemde geçiştiremezsin..

    Bu kadar şikayetçi insanın hiç biri mi bilmiyor araç kullanmayı , hepsi mi kullanıcı hatasından kaynaklı Mmt beyin arızaları, baskı balata sıyırmaları... ???

    Toyotanın yapacağı şey ne ? D4D araçların kasa yapısına 90 Bg lik motor az geliyor , motoru biraz daha güçlendir yap mesela 105 Bg , o araç kalkarken o kadar kendini zorlamaz , şanzımana yük binmez.. Hee bu pahalı veya ARGE si uzun sürecek bi şey mi.. O zaman daha basit bi şey yap Hill Holder sistemi yap Mmt li araçlarına yine yokuşta fazla zorlamasın şanzıman hararet yapmadan devam etsin yoluna..

    Bir de Yarisler de Auris kadar problem çıkmamasının tek nedeni , Yarislerin daha hafif olması nedeniyle aracın şanzımanına fazla yük binmemesi ... Servistekilerin dedikleri bu yönde..

    Auris i otomobil olarak çok beğenirim , tasarım iç dizayn gerçekten hoş... Ancak servistekiler ile konuşurdum , satış temsilcisi çocuk bile diyor... 6 ileri olarak geldi yeni Mmt ler.. bize söylenen eski 5 ileri şanzımanlar gibi sorun olmayacak , ama ben yine de içim rahat olarak sorun yok diyemem abi sana....

    Burada amacım hiçbir aracı kötülemek değil, yanlış anlamayın.. Ancak gerçekte varolan bir problemi görmezden gelmek veya getirmek ayıp olur...




    merhaba BIXI MAN
    size katıldığım ve katılmadığım konular mevcut.
    bende size şöyle anlatayım, becerebilirsem sade, anlaşılır olmaya çalışarak.

    ben bu mmt den bahsederken çok yakın çevremden yaris auris ve corolla nın benzinlisi dizeli farketmez gözlemlediğimi söylüyorum. bu araçların hangi güzergahlarda nasıl kullanıldığını çok iyi biliyorum.

    ve dediğim şeylerim tüm özeti şu; sorunlu mmt liler var (varmış daha doğrusu, ben bu konu sayesinde öğrendim) ama 100k km kullanılıpta gık demeyene şahitim, hatta 30k km dirde ben bizzat yaşıyorum bunu. buna şaşırmayın, yok öyle birşey demeyin. şaşırmayın çünkü kalibrasyon nedir bilmiyorum, bilmiyoruz.

    burda konuşulan mmt sorunludur tezinin özeti şu.

    1- tüm mmt'ler sorunludur,
    2- bu kadar toyota mmt kullanıcısı ayda bir kalibrasyon denilen bir çilesi vardır
    3- yokusta aracınız kalmıyorsa yokus sandığınız şey yokuş değildir. (ankaranın dikmeni türküsü aklıma geliyor hep istemsiz)
    4- prof'lardan iyi mi bileceksiniz, hatalı diyo adamlar. (bizde çok şükür üni mezunuyuz, ne proflar gördük dünyadan bihaber)
    vs

    bende diyorum ki; yakinen tanıdığım 7 farklı mmt kullanıcısı için "yok öyle birşey"

    bunlar kul yapısı işler, belli ki bir üretim hatası var bazı araçlarda, inşallah derdi olanın derdi çözülür, ama genellemeyin. benim aracımda sorun yok diyene lütfen şaşırmayın.

    aslında tüm olayım şu; örneğin ben araba alacak ve mmt yi hiç bilmeyen biri olarak mmt yi araştırıyor olsam ve burayı okusam "vay arkadaş vay, neymiş bu meret" derdim heralde. ama biliyorum ki kazın ayağı böyle değil. burayı okuyup belkide hastası olduğu arabayı almaktan vazgeçek insanlar vardır. kendimi o kişi olarak görmek istemezdim.

    hiç öyle arabamı sevdiğimden falan da değil. sizin aksinize ben hiç bir toyotanın ne iç ne dış tasarımını beğenmiyorum. marka fanatikliğinin kuşbeyinli olmakla eşdeğer olduğunu düşünürüm hep. başta aracım olmak üzere tüm modelleri eleştirdiğim bir çok düşüncem var. toyotayı yada mevzu bahis olan mmt yi mükemmel bulmuyorum ama kimseninde hakkını yemeyelim. sonraki aracımda toyota olmayacak inşallah ama mmt den dolayı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cnnysn -- 15 Ekim 2010; 0:19:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün

    ha şunuda söyliyim aynı şekilde dizelinide kullananlar var hemde en yakınımda gittiği yolları çok iyi biliyorum 1 kez olsun her hangi bir sinyal ve bir yokuşta kalmadı.izmirdede kullanıyor.bende şikayet edilen konuların hepsini denedim hemde baskı balatanın elimde kalacağını göz önüne alarak arabayı resmen dövdüm desem yeridir.ama kendini ezdirmedi artık bekleyip zamanla kararımızı verecez.ayrıca arabanın piyasasıda aynı özellikle dizel olan arkadaşlar hemen satarlar.

    ayrıca yaptığım testleride bir gün kameraya çekmeyi düşünüyorum arkadaşlar vasıtasıyla ozaman anlarsınız mmt ye neler yaptığımı görürsünüz

    arkadaşın gelsin dizel aracı ile, 15 dakikada ses ve koku, 30 dakika sonra baskı balatayı yakar veririm kendisine :)
    hee, ama kuralına uygun kullanarak tabi.. öle gaz yardımı ile durdurup kaldırırsam 10 dakkikada şanzımanın işi biter.. iddialıyım bu konuda

    benzililerinde 60 dakika sonra ön lastiklerini asfalta yapıştırırım, yeni lastik alırlar :)
    bunuda kuralına uygun kullanarak tabi :)

    kuralına uymasan her aracı yapıştırısın asfalta hocam manuel arabada basarım gaza birde her kalktığımda yapıştırırım asfalt a lastiği.saygılar.

    kuralına uymazsan toyota mmt ile 1 saat gidemezsin. kuralına uymazsan düz vites ve tam otomatik araçlarla en az 20.000 km yaparsın.
    aradaki fark bu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    ay çok komik :)
    seni itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarının yanına alalım usta olarak olmaz mı? onlarda bilmio nasılsa bu işi. sistem hatası var demişler. bari insan sadece bu araçta sorun var der. neden sistem diolar alla alla.. mmt günlerine katılmamışlar anlaşılan. yada işi bilmiolar. ses ve koku normal. ne bilcek bunlar. elin japonu daa uzman bunlarda. fos bizimkiler fos :)



    :))
    hani bahsedilen şey hergün bindiğimiz, 24 saatimizin 1 saatini içinde geçirdiğimiz şeyler olmasa inanıcam valla itü mak. müh. oto. ana bil. dalı proflarına.

    bu abiler deseler ki "x marka uzay mekiklerinde kullanılan uzay zaman dönüştürücüleri çok rererö", bizimkilere isviçreli bilim adamlarından daha güvenirim. ama bu işi test etme ve fikir sahibi olma imkanım yok ondan. ama bu öyle değil, hergün anasını ağlattığımız araba ve şanzumanı. hani öyle az satan bir şeyde değil, elini sallasan değiyor. bi site açılmış (7 üyeli, tek konulu) dayanak olarak şikatvar.com daki şikayetler. diyosunuz ki kullandığınıza değil bana inanın. çok komik gerçekten :)



    Bak arkadaşım sana şöyle anlatayım o zaman..

    Ben Mmt ye kötü diyorum ama ne için diyorum biliyormusun...!! Kullandım onun için diyorum.. Yani sanal olarak değil , fiziki olarak kullandım.. Yukarıda anlattığım nizami denilen ama nizami olmayan kullanış şeklini de bana Derindere de servis şefi söyledi...

    Bi de şu var , ben Auris Kötü demiyorum ki , Auris güzel araç , Toyota desen hayatımda ayrı bir yeri var.. Babamın 1995 Yılında Sonkar dan aldığı Corolla 1.6 GLI (Bordo renk) araçta gençliğim geçti.. O araç bende büyük etki bırakmıştır.. İşçilik ve kalite olarak..

    Ben desem ki Auris ve Mmt kötüdür , onun yerine X marka Y şanzıman türünde araçtan alın çok süper , aslandır kaplandır.. O zaman haklısın , dersin ki Marka fanatikliği yapıyorsun..

    Ama ben sana diyorum ki mmt de problem var , hee bana inanmadın aç bak şikayetvar.com a... madem ki o 7 üyelik forumu beğenmedin..

    Tüketici mahkemesinin kararı var , Video çekimleri var.. Var oğlu var...

    Tamam haklısın para verip alın teri ile çalışıp kazanarak aldığın bir şeye , tu kaka denmesi hoşuna gitmiyor olabilir , inşallah senin aracında böyle sorunlar da olmaz temennim o yöndedir. Ama bu zamana kadar insanların mağduriyetlerini kendi kafana göre bi kalemde geçiştiremezsin..

    Bu kadar şikayetçi insanın hiç biri mi bilmiyor araç kullanmayı , hepsi mi kullanıcı hatasından kaynaklı Mmt beyin arızaları, baskı balata sıyırmaları... ???

    Toyotanın yapacağı şey ne ? D4D araçların kasa yapısına 90 Bg lik motor az geliyor , motoru biraz daha güçlendir yap mesela 105 Bg , o araç kalkarken o kadar kendini zorlamaz , şanzımana yük binmez.. Hee bu pahalı veya ARGE si uzun sürecek bi şey mi.. O zaman daha basit bi şey yap Hill Holder sistemi yap Mmt li araçlarına yine yokuşta fazla zorlamasın şanzıman hararet yapmadan devam etsin yoluna..

    Bir de Yarisler de Auris kadar problem çıkmamasının tek nedeni , Yarislerin daha hafif olması nedeniyle aracın şanzımanına fazla yük binmemesi ... Servistekilerin dedikleri bu yönde..

    Auris i otomobil olarak çok beğenirim , tasarım iç dizayn gerçekten hoş... Ancak servistekiler ile konuşurdum , satış temsilcisi çocuk bile diyor... 6 ileri olarak geldi yeni Mmt ler.. bize söylenen eski 5 ileri şanzımanlar gibi sorun olmayacak , ama ben yine de içim rahat olarak sorun yok diyemem abi sana....

    Burada amacım hiçbir aracı kötülemek değil, yanlış anlamayın.. Ancak gerçekte varolan bir problemi görmezden gelmek veya getirmek ayıp olur...




    merhaba BIXI MAN
    size katıldığım ve katılmadığım konular mevcut.
    bende size şöyle anlatayım, becerebilirsem sade, anlaşılır olmaya çalışarak.

    ben bu mmt den bahsederken çok yakın çevremden yaris auris ve corolla nın benzinlisi dizeli farketmez gözlemlediğimi söylüyorum. bu araçların hangi güzergahlarda nasıl kullanıldığını çok iyi biliyorum.

    ve dediğim şeylerim tüm özeti şu; sorunlu mmt liler var (varmış daha doğrusu, ben bu konu sayesinde öğrendim) ama 100k km kullanılıpta gık demeyene şahitim, hatta 30k km dirde ben bizzat yaşıyorum bunu. buna şaşırmayın, yok öyle birşey demeyin. şaşırmayın çünkü kalibrasyon nedir bilmiyorum, bilmiyoruz.

    burda konuşulan mmt sorunludur tezinin özeti şu.

    1- tüm mmt'ler sorunludur,
    2- bu kadar toyota mmt kullanıcısı ayda bir kalibrasyon denilen bir çilesi vardır
    3- yokusta aracınız kalmıyorsa yokus sandığınız şey yokuş değildir. (ankaranın dikmeni türküsü aklıma geliyor hep istemsiz)
    4- prof'lardan iyi mi bileceksiniz, hatalı diyo adamlar. (bizde çok şükür üni mezunuyuz, ne proflar gördük dünyadan bihaber)
    vs

    bende diyorum ki; yakinen tanıdığım 7 farklı mmt kullanıcısı için "yok öyle birşey"

    bunlar kul yapısı işler, belli ki bir üretim hatası var bazı araçlarda, inşallah derdi olanın derdi çözülür, ama genellemeyin. benim aracımda sorun yok diyene lütfen şaşırmayın.

    aslında tüm olayım şu; örneğin ben araba alacak ve mmt yi hiç bilmeyen biri olarak mmt yi araştırıyor olsam ve burayı okusam "vay arkadaş vay, neymiş bu meret" derdim heralde. ama biliyorum ki kazın ayağı böyle değil. burayı okuyup belkide hastası olduğu arabayı almaktan vazgeçek insanlar vardır. kendimi o kişi olarak görmek istemezdim.

    hiç öyle arabamı sevdiğimden falan da değil. sizin aksinize ben hiç bir toyotanın ne iç ne dış tasarımını beğenmiyorum. marka fanatikliğinin kuşbeyinli olmakla eşdeğer olduğunu düşünürüm hep. başta aracım olmak üzere tüm modelleri eleştirdiğim bir çok düşüncem var. toyotayı yada mevzu bahis olan mmt yi mükemmel bulmuyorum ama kimseninde hakkını yemeyelim. sonraki aracımda toyota olmayacak inşallah ama mmt den dolayı değil.



    Selam cnnysn,
    ben şu anda 36bin tl ye aldığım toyota mmt yüzünden maddi sıkıntı içindeyim. bunun suçlusu ben olamam. bende aldığımda araştırdım ama 2008 de bu sorunlar çok belirgin değildi. sen ben yaşamadım diyosun, eğer seninki dizel se 15-20 dakikalık test yeter. dizel değilse de yokuş yukarı sürekli dur kalklarda çok dikkatli olabilirsin, ama arkadan araç sıkıştırınca, yoğun trafite, dik rampalarda gaza ne kadar yumuşak basarsan bas mmt benzinli (auris corolla farketmez - yarislerde hiç belirgin değil) araç öyle bir patenaj çekiyor ki, direksiyonu kontrol edemiyorsun. bizzat yaşadım ben. bu normal değil. sonra ayağını gazdan geçiyorsun, birden devir düşüyor araç kilitleniyor, arkadaki kornaya basınca (ne bilsin adam mmt sorunlarını) birazda tecrübe eksikliğin varsa panik yaşıyorsun. hep hep hep bunu yaşayınca isyan ediyorsun. ben çevremde mmt den memnun olan görmedim. 2.5 senedir dizelini kullanıyorum, her 3000 de bir servisteyim. sen diyosun ki üretim hatasıdır. e be kardşeim bunu toyota bilmiyor mu? neden servisteyken üretim hatasını gidermiyor? söyleyim, çünkü bu tasarım hatası ne yazık ki..
    itü lü prof. larada çok haksızlık etme. ytü lü doşent de benzer rapor vermiş. hatta mahkeme de senin gibi yok canım olmaz bi de itü lüler baksın demiş, onlar aracı açıp şanzımanını dağıtığ teek tek incelemişler. raporları elimde.
    aynı semptomplar bende de var, arkadaşın iş yeri için aldığı toyota larda var, burda yazanlardan var, yolda görüp çevirdiğim oldu, o bile aynısını söyledi. yani sayı o kadar çok ki azımsanamaz.
    neyse bizler seni bişi için ikna etme çabasında olmamalıyız aslında. zira senin aracının ikinci elini düşürür bu. benimki zaten yerlerde :)
    bide şunu unutma, öyle dik yokuşlardan bi ki kere kalkma ile düzelecek şey değl bu.
    ve toyota şanzımanı geliştirmemiş diyen arkadaşım, yapma lütfen, 2005 de çıktı bu şanzıman. 5 senede geliştiremediyse toyota bıraksın bu işi pazarda limon satsın :)

    şu 7 üyesi olan siteye gelince. elleri dert görmesin arkadaşın :) doğruyu yazmış önemli konularda bazı bilgiler vermiş. mesele şu siteden almam demiş. geçen bi arkadaş ben alıcam buna mı inancam dedi, aldı, bin pişman oldu. şimdi aldığı ürünü iade etmek istio. orada yazan herşey yaşanmış şeyler inan bana. bazen bi kişi doğruları söyler, 10 kişi yalanları söyler. 10 kişie inanırız. ne demiş atalarımız? köy kalmaz doğru söyleyen için :)

    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa aygün


    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34kazım

    Dün benzinli aynı aracı olan bir arladaşla konuştum onda böyle bir sorun olmadığını söyledi, bu durumda sanırım sorun dizellerde.bu şekilde olacaksa sanırım satarım arabamı.Peki ben bu sesi duyarak arabayı ısrarla sürersem ne olur? aracı yeni almama rağmen garantisi 20.11.2010 bitiyor sanırım nasıl bir itirazda bulunabilirim ki?Kalibrasyon ayarı gerekirmi?

    şimdi dostum benzinlide olay biraz farklı. ben benzinlide kullandım. onda öyle ses koku zor oluyor. çünkü baskı balatayı sıyırma aşaması oluşmadan araç devirleniyor. dizelde ise devirlenmediği için baskı balatayı sıyırıyor, kavrama yapmakta geç kalıyor mmt nin beyni.
    benzinlide şu var, panaj çekiyor. hele hava yağmurlu, yolsa ıslak, ve de dik bir rampadaysan aman allam.. öyle bir pati çekiyorki, direksiyon sağa sola kayıyor araç titriyor zangır zangır. kaza sebebi.. dizelde de bu yok. motor farkı.
    hava kuru bile olsa lastikler o kuru asfaltta yana biliyor. benim kuzen 2 kere ön lastikleri değiştirdi. onda da böle bi sorun var :)

    ama mmt süper, sorun yok. bizler bilmiyoruz kullanmayı.. bitiversin lastik ve balata, toyota dan değerimi. motoru şusu busu bozulmuyo nasılsa. taş gibi araba taaaş..
    :)


    kardeş kesinlikle doğru söylüyorsun ama ben mmt benzinli olsun dizel olsun kesinlkle ve kesinlikle süper bir araç demedim sadece mmt,yi japonlar bu arabalarda kullanırken sanki biraz aceleci davranmışlar yani biraz daha geliştirip sunabilirlerdi ozamanda bu sorunlar olmazdı sonuçta ben toyotayı sizlere karşı savunmuyorum tam aksine sizleri tanımasamda bunu bütün kalbimle söylüyorum bu duruma üzülüyorum yani aynısı benim başıma gelseydi diyorum.ayrıca sende anladığım kadarıyla arabada deneyimlisin çünkü söylediklerin doğru şeyler.ama diyorum ya bir araba bukadar zorlanır ama araba kesinlikle banamısın demedi.saygılar hocam.

    tabii demez. çünkü ayıbı gizlenmiş. tamamen gizli. seni en zayıf anında ve en zor durumdayken yakalıyor. ben 1.5 sene sonra yasal yollara baş vurdum. yok dedim sorun yoktur. düz viteste de oluyor bunlar. yok öle yok böle, derken 1-2-3-4-5-6 sürekli yoğun trafik ve yokuş yukarı sıkıntı oluyor, abi şimdi denicem olmicak ha şimdi ha şimdi.. ömrüm çürüdü. fanatik mmt karşıtı oldum.
    araştırdım, yakin çevrenre hep sorun. test aracı aldım, o da patlak.
    sonra 6 vitesli de sorun yok diyen duydum, geçen 2010 model 6 vitesli corolla sahibi arkadaş sorun yaşadı haala haklısın demedi. çünkü bende o aşamadayekn ilk sorunda dememiştim. sorunlar birikince görürüm ben onu :)
    neyse, dediğim gibi, alınmış alınıştır. güle güle kullan.. ama uyarılarıda dikkate al. benim araçta sorun yok deme, temkinli ol..
    saygılar..




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.