Şimdi Ara

Tork mu BG mü? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Şimdi benim araba 110 beygir, bide ben binince oluyo 111 beygir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?



    millet amma sıkmış ha...

    sorular basit aslında
    1. örnekte 1A
    2. örnekte 2A

    ben zor bir soru sorayım da ortalık iyice birbirine girsin...

    3. soru: 1 ton ağırlığında aracımız var...

    3A: 200 tork 80 beygir
    3B: 170 tork 100 beygir...

    buyrun :)

    yanlız hızlı tırmanırdan kasıt ne?

    yokuşta daha hızlı mı ivmelenir?
    yokuşta en yüksek hıza hangisi mi ulaşır?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ulask


    quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?



    millet amma sıkmış ha...

    sorular basit aslında
    1. örnekte 1A
    2. örnekte 2A

    ben zor bir soru sorayım da ortalık iyice birbirine girsin...

    3. soru: 1 ton ağırlığında aracımız var...

    3A: 200 tork 80 beygir
    3B: 170 tork 100 beygir...

    buyrun :)

    yanlız hızlı tırmanırdan kasıt ne?

    yokuşta daha hızlı mı ivmelenir?
    yokuşta en yüksek hıza hangisi mi ulaşır?


    muhtemelen 3A diesel 3B de benzinlidir ama benzinlinin torkuda oldukça yüksek
    bunlardan 3B daha ii ivmelenebilir vede tırmanabilir




  • tork kadar bu torkun üretidiği devir aralığı ve bu devirlerde torkun üretilme stabilliği yani sürekli aynı oranı koruması da önemlidir. max torkunu 2000 dd de üreten bir motor aracını 3000 dd de üreten motordan daha serii hareket ettirir vede daha az yakıt tüketir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ETUSCH_ -- 14 Ekim 2005, 16:32:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ulask


    quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?



    millet amma sıkmış ha...

    sorular basit aslında
    1. örnekte 1A
    2. örnekte 2A

    ben zor bir soru sorayım da ortalık iyice birbirine girsin...

    3. soru: 1 ton ağırlığında aracımız var...

    3A: 200 tork 80 beygir
    3B: 170 tork 100 beygir...

    buyrun :)

    yanlız hızlı tırmanırdan kasıt ne?

    yokuşta daha hızlı mı ivmelenir?
    yokuşta en yüksek hıza hangisi mi ulaşır?



    cevap veriorum... Yokuşun dikliğine göre değişir. Belli bir açının üzerindeki yokuşlarda torku yüksek olan 3A geçer iken, o eşiğin altındaki diklikteki yokuşlarda hp si yüksek olan 3B aracı geçer...




  • Muhalefet gibi olacak ama yokuşlarda tork kadar uygun vites seçimi de önemlidir.. Yoksa altınızda Bmw bile olsa faydası olmaz.. Bunu da nerden mi çıkardım, Yaşadığım bi olayı anlatayım.

    İzmirden Balıkesire giderken dağlık kesimlerde tırmanma şeritleri vardır. 2 gidiş 1 geliş olur. Pek virajlı olmasada epey diktir.. Bilen bilir..
    Yollar bomboş, ben sol şeritten aheste aheste tırmanıyorum. Bi Bmv tamponuma yapışıverdi. Sellektör yapmaya başladı.. Bende böyle tampona yapışanları pek sevmem. Sağa geçip yol verdim. Ama bi yandan da gaza yüklendim tabii. Sonuç mu ? 400-500 mt kadar tırmandık Bmv geçemedi.. Sonra yol tek şeride düştü.. Bu arada 3.viteste 130 yapabildiğimi öğrendim
    Ben olayı vites seçimine ve ağırlığa bağladım.
    Bu arada benim araba Polo 1,4cc - 6000dd@101hp, 4400dd@126Nm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: out

    Muhalefet gibi olacak ama yokuşlarda tork kadar uygun vites seçimi de önemlidir.. Yoksa altınızda Bmw bile olsa faydası olmaz.. Bunu da nerden mi çıkardım, Yaşadığım bi olayı anlatayım.

    İzmirden Balıkesire giderken dağlık kesimlerde tırmanma şeritleri vardır. 2 gidiş 1 geliş olur. Pek virajlı olmasada epey diktir.. Bilen bilir..
    Yollar bomboş, ben sol şeritten aheste aheste tırmanıyorum. Bi Bmv tamponuma yapışıverdi. Sellektör yapmaya başladı.. Bende böyle tampona yapışanları pek sevmem. Sağa geçip yol verdim. Ama bi yandan da gaza yüklendim tabii. Sonuç mu ? 400-500 mt kadar tırmandık Bmv geçemedi.. Sonra yol tek şeride düştü.. Bu arada 3.viteste 130 yapabildiğimi öğrendim
    Ben olayı vites seçimine ve ağırlığa bağladım.
    Bu arada benim araba Polo 1,4cc - 6000dd@101hp, 4400dd@126Nm




    bmw yi bmw diye gözde büyütmemek lazım zaten teknik verilere bakacaksın , bmw arması 100 hp wermiyor yani




  • Bence zaten denenmiş ve ispatlanmış bir şeyden bahsediyoruz;
    Aynı arçta bahsettiğiniz gibi 2 farklı makineye sahip emsal bulmak çok kolay;
    her 2 farklı makinedede 50 - 80 km/h ve - veya 80 - 120 km/h aralıklarına bir bakın derim,cevap ortada.
    Çoğumuzun Turbo Dizel arabalrda hissettiği ivmenin cevabıda zaten burada saklı.
    0 - 200 yada 200 - 300 km/h derseniz o zaman BG aramakta fayda var.
    Yüksek Tork ve Beygir gücüne sahip araçlarda verilmiş olan 0 - 30 km/h ve 0 - 50 km/h aralıklarına bakın;buda Tork'un neticesidir.
    Ivmenin devamı Tork eğrisinin düşmeye başladığı noktada Beygir gücüne gereksinim demektir. Örnek;Touareg V 10 TDI,piyasaya çıkması tam bir sene ertelendi,çünkü torku yüzünden sürekli kırılan bir şanzımana sahipti.
  • e abi tırmanma veya kalkışta tork daha önemli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: ulask


    quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?



    millet amma sıkmış ha...

    sorular basit aslında
    1. örnekte 1A
    2. örnekte 2A

    ben zor bir soru sorayım da ortalık iyice birbirine girsin...

    3. soru: 1 ton ağırlığında aracımız var...

    3A: 200 tork 80 beygir
    3B: 170 tork 100 beygir...

    buyrun :)

    yanlız hızlı tırmanırdan kasıt ne?

    yokuşta daha hızlı mı ivmelenir?
    yokuşta en yüksek hıza hangisi mi ulaşır?



    cevap veriorum... Yokuşun dikliğine göre değişir. Belli bir açının üzerindeki yokuşlarda torku yüksek olan 3A geçer iken, o eşiğin altındaki diklikteki yokuşlarda hp si yüksek olan 3B aracı geçer...


    doğru ve güzel cevap bence :)




  • dik yokuşlarda...

    90 ps benzinli araçla 3. viteste en fazla 110 yaparken...

    82 ps dizel (yani yüksek torklu) araçla 130 la tırmanabiliyorum tabi 3. viteste

    üstelik benzinli araç 950 kg dizel olan 1200 kg olmasına rağmen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: can_247

    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş
    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK


    formulalardan bahsettin sanırım- hiçbir seri üretim stock spor arac 12.000 cevirmez- maks 8500-9000 devir o da red line sonudur zaten




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.