Şimdi Ara

Tork mu BG mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?



  • bak arabaların devir aralıkları var ve şöyle yazar 1750 DD 200 tork diye o devire kadar tor sonrası BG gücü girer devreye araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    bak arabaların devir aralıkları var ve şöyle yazar 1750 DD 200 tork diye o devire kadar tor sonrası BG gücü girer devreye araba.
    motor gücü aynıysa tork ön plana çıkar

    torka motorun çevrim gücü de diyebiliriz ve bu güç tekere etkiyen güçtür










    tork motor gücü ile biyel kolunun karanka bağlandığı nokta ile karank merkezinin arasındaki mesafenin çarpımı yoluyla bulunur(buda alt bilgi olsun hehe)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ETUSCH_ -- 12 Ekim 2005, 10:05:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    bak arabaların devir aralıkları var ve şöyle yazar 1750 DD 200 tork diye o devire kadar tor sonrası BG gücü girer devreye araba.
    @reanimate

    Senin bahsettiğin maksimum tork aralığı. Tork önemlidir. En basit tabirle tork tekerleklere uygulanan döndürme kuvvetidir. Beygir ise motor üzerinden aktarma organları ile çekişin olduğu bölüme iletilir. Burada kayıplar vardır. Tork düz ifadedir. Bunlar farklı kavramlar değildir. Ancak birisini net ölçüm, diğerini brüt ölçüm gibi değerlendirebiliriz. Yani birbirinden bağımsız değillerdir.
    Yeni BMW 3 serisi 320d (dizel) 163 bg ile Yeni BMW 3 serisi 330i (benzinli) 258 bg'in "ara hızlanmalarını" karşılaştırırsan neredeyse aynı olduğunu görürsün

    Yalnız düz gidişte beygirin etkisini görürsün, ancak bu torkun reddi değildir belirtelim hızlanmış araca ek ivme kazandırma kapasitesinin dışına çıkılan devirlerde beygir kendini gösterir. Sabah sabah biraz karışık gibi oldu. Yüzümü yıkayayım yeniden anlatırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irvine -- 12 Ekim 2005, 10:03:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irvine

    @reanimate

    Senin bahsettiğin maksimum tork aralığı. Tork önemlidir. En basit tabirle tork tekerleklere uygulanan döndürme kuvvetidir. Beygir ise motor üzerinden aktarma organları ile çekişin olduğu bölüme iletilir. Burada kayıplar vardır. Tork düz ifadedir. Bunlar farklı kavramlar değildir. Ancak birisini net ölçüm, diğerini brüt ölçüm gibi değerlendirebiliriz. Yani birbirinden bağımsız değillerdir.
    Yeni BMW 3 serisi 320d (dizel) 163 bg ile Yeni BMW 3 serisi 330i (benzinli) 258 bg'in "ara hızlanmalarını" karşılaştırırsan neredeyse aynı olduğunu görürsün

    Yalnız düz gidişte beygirin etkisini görürsün, ancak bu torkun reddi değildir belirtelim hızlanmış araca ek ivme kazandırma kapasitesinin dışına çıkılan devirlerde beygir kendini gösterir. Sabah sabah biraz karışık gibi oldu. Yüzümü yıkayayım yeniden anlatırım

    Alıntıları Göster
    Bi örnek vereyim...

    BG güçleri aynı A ve B araçları olsun. A'nın torku 240, B'ninki ise 200 olsun.

    Bu araçlarla halat çekme yarışı yaparsak A kazanır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?


    Verdiğin ilk örnekte elbette 1A daha hızlı tırmanır, zira torku yani tekerlekleri döndürme kuvveti daha fazla. İkincisinde de durum değişmiyor, sanırım yanlış yazmışsın. 120 Tork 90 BG ile 200 Tork 60 BG nin sonucunu istemiş olman mantıklı geliyor. Burada aracın ağırlığı önemi. Aynı ağırlıkta kağıt üstünde 90 BG haliyle daha hızlı tırmanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Professional

    Bi örnek vereyim...

    BG güçleri aynı A ve B araçları olsun. A'nın torku 240, B'ninki ise 200 olsun.

    Bu araçlarla halat çekme yarışı yaparsak A kazanır.

    Alıntıları Göster
    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş

    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Professional

    Bi örnek vereyim...

    BG güçleri aynı A ve B araçları olsun. A'nın torku 240, B'ninki ise 200 olsun.

    Bu araçlarla halat çekme yarışı yaparsak A kazanır.

    Alıntıları Göster
    Bkz. Amerikan otolari...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_247

    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş

    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247

    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş

    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK


    Hangi ferrari 12.000 dewir ceviriyor pardon? Hiç bir ferrari motoru da 100.000 de bitmez. Sanki elinden 3-4 ferrari geçmiş de yorum yapan birisi gibi yazmıssın, "efenim 100.000 e gelmeden bitio bunun motorlar, beğenmedim vallaha"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bkz. Amerikan otolari...

    Alıntıları Göster
    O zaman daha spesifik olayım

    Seat Cordoba: 195/2200 (mak. tork/dd) 75 BG (1164 kg)

    Corolla dizel: 194/1800-3000 (mak. tork/dd) 90 BG (1195 kg)

    Yani bu arabaların torkları aynı ama BG leri farklı. Sanırım düz yolda corolla hızlı gidecektir ama bu arabalar aynı hızda mı rampayı tırmanırlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyazici

    O zaman daha spesifik olayım

    Seat Cordoba: 195/2200 (mak. tork/dd) 75 BG (1164 kg)

    Corolla dizel: 194/1800-3000 (mak. tork/dd) 90 BG (1195 kg)

    Yani bu arabaların torkları aynı ama BG leri farklı. Sanırım düz yolda corolla hızlı gidecektir ama bu arabalar aynı hızda mı rampayı tırmanırlar?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    O zaman daha spesifik olayım

    Seat Cordoba: 195/2200 (mak. tork/dd) 75 BG (1164 kg)

    Corolla dizel: 194/1800-3000 (mak. tork/dd) 90 BG (1195 kg)

    Yani bu arabaların torkları aynı ama BG leri farklı. Sanırım düz yolda corolla hızlı gidecektir ama bu arabalar aynı hızda mı rampayı tırmanırlar?




    Hayır yine corolla geçer, bi kere max torkun alındığı bant daha geniş, ayrıca hp si de fazla, düz yolda hp nasıl daha iyi yürümesini sağlıyorsa yokuşta da aynı şekilde etkiler. Tabii yokuşta tork da ön plana çıkmaya başlar ama, hp "hadi benim işim bitti yokuşta al sen götür aleti" demez yani. Hp hala önemli yokuş bile olsa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    O zaman daha spesifik olayım

    Seat Cordoba: 195/2200 (mak. tork/dd) 75 BG (1164 kg)

    Corolla dizel: 194/1800-3000 (mak. tork/dd) 90 BG (1195 kg)

    Yani bu arabaların torkları aynı ama BG leri farklı. Sanırım düz yolda corolla hızlı gidecektir ama bu arabalar aynı hızda mı rampayı tırmanırlar?




    Hayır yine corolla geçer, bi kere max torkun alındığı bant daha geniş, ayrıca hp si de fazla, düz yolda hp nasıl daha iyi yürümesini sağlıyorsa yokuşta da aynı şekilde etkiler. Tabii yokuşta tork da ön plana çıkmaya başlar ama, hp "hadi benim işim bitti yokuşta al sen götür aleti" demez yani. Hp hala önemli yokuş bile olsa...

    Alıntıları Göster
    torku yüksek olan araba işi bitirir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    torku yüksek olan araba işi bitirir

    Alıntıları Göster
    tork demeyin bana başım dönüyo walla
    meganII 1,5 dci kullanıyorum kral benzinli araç gelse yerim valla yolda
    o kadar hızlı ivmelenmez ki bir motor yaw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odrin34 -- 12 Ekim 2005, 14:57:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fyazici

    Aynı ağırlıkta ve dolu (5 kişi) iki ayrı araba klima da açık iken bir rampadan yukarı tırmanırken birinin diğerini geçmesi için Tork mu yoksa BG mü daha önemlidir.

    Örnek:

    1A: 90 BG 200 Tork
    1B: 90 BG 120 Tork

    2A: 200 Tork 90 BG
    2B: 200 Tork 60 BG

    Hangi araba daha hızlı tırmanır?


    1A 1B.ye göre daha hızlı tırmanır

    2A 2B.ye göre daha hızlı tımanır?
    diyorum. %95 eminim?!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247

    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş

    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK


    Hangi ferrari 12.000 dewir ceviriyor pardon? Hiç bir ferrari motoru da 100.000 de bitmez. Sanki elinden 3-4 ferrari geçmiş de yorum yapan birisi gibi yazmıssın, "efenim 100.000 e gelmeden bitio bunun motorlar, beğenmedim vallaha"

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247

    Alacağınız dizel bir arabaysa beygire bakamazsınız tork a bakmanız gerekir.

    ilk hızlanmaları kötüdür ama dizel arabalarda ara hızlanmalar çok keyifli olur.

    torkun fazlası iyidir ama beygirin fazlası iyi değildir.

    araba ne kadar fazla beygire sahipse motorun ömrü o kadar kısalıyor. ki bu yüzdendir ferrariler 100bin km bile yapamadan malesef motorları kaybolur gider. 12000 devir döndürmek kolay değiş

    çoğu bilinçsiz kişi sadece beygire ve motora bakar ..

    ör veriyorum 1.2 easytronic corsa tam 80hp ama 110 tork yokuşlarda sürekli vites küçültmek zorundasınız.
    1.4 peugeot 206 75hp 111 tork..

    yine corsa alırım ben ya neyse

    tamam cevap veriyorum TORK


    Hangi ferrari 12.000 dewir ceviriyor pardon? Hiç bir ferrari motoru da 100.000 de bitmez. Sanki elinden 3-4 ferrari geçmiş de yorum yapan birisi gibi yazmıssın, "efenim 100.000 e gelmeden bitio bunun motorlar, beğenmedim vallaha"

    +11111111111111111
    ferrarının 8 silindirleri 8500de redlınea gırer 9000 cevırebılır 12 silindirde redlıne 7500de baslıyo ve bu iddaya gore honda vteklerinde olmesi lazım zira
    ciple 10000 ila11000 cevırıyo ve ferrarı motorları 350000 km den once olmez oluncede bi rektefiye yıne canavar gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    tork demeyin bana başım dönüyo walla
    meganII 1,5 dci kullanıyorum kral benzinli araç gelse yerim valla yolda
    o kadar hızlı ivmelenmez ki bir motor yaw

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: odrin34


    tork demeyin bana başım dönüyo walla
    meganII 1,5 dci kullanıyorum kral benzinli araç gelse yerim valla yolda
    o kadar hızlı ivmelenmez ki bir motor yaw

    Normal bir 1.6 seni rahat enseler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orjinalden alıntı: odrin34


    tork demeyin bana başım dönüyo walla
    meganII 1,5 dci kullanıyorum kral benzinli araç gelse yerim valla yolda
    o kadar hızlı ivmelenmez ki bir motor yaw

    Normal bir 1.6 seni rahat enseler

    Alıntıları Göster
    ara hızlanmaları çok iyi...
    hangi dizelleri kullandın da bu kadar eminsin





  • quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    ara hızlanmaları çok iyi...
    hangi dizelleri kullandın da bu kadar eminsin



    Alıntıları Göster
    Beygir Gücü zamanla alakalıdır. ( Birim zamanda yapılan işe güç denir) .İki araçtan beygir gücü fazla olan araç daha seridir ve hızlanması daha çabuktur. Torku fazla olan araç ise rampada beygir gücü fazla olana göre daha yüksek çekiş gücüne sahiptir. Şehir içinde torku fazla olan araç fazla motor devrine ihtiyaç duymadığı içinde şehir içi yakıt tüketimi daha azdır(aynı motor hacminde ) .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyitahmet32

    Beygir Gücü zamanla alakalıdır. ( Birim zamanda yapılan işe güç denir) .İki araçtan beygir gücü fazla olan araç daha seridir ve hızlanması daha çabuktur. Torku fazla olan araç ise rampada beygir gücü fazla olana göre daha yüksek çekiş gücüne sahiptir. Şehir içinde torku fazla olan araç fazla motor devrine ihtiyaç duymadığı içinde şehir içi yakıt tüketimi daha azdır(aynı motor hacminde ) .

    Alıntıları Göster
    erilen örnekte ki gibi bir şey olması mümkün değildir. Torkları aynı olan aracın beygir gücü de yüksek olur birisi düşük olamaz imkansız bir şey. Beygir gücü düşük olanın torku yüksek olabilir ama torkları aymı olan araçların beygir güçleri ( aynı hacimde ) birbirine yakın olur .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    ara hızlanmaları çok iyi...
    hangi dizelleri kullandın da bu kadar eminsin



    Alıntıları Göster
    Beygir Gücü zamanla alakalıdır. ( Birim zamanda yapılan işe güç denir) .İki araçtan beygir gücü fazla olan araç daha seridir ve hızlanması daha çabuktur. Torku fazla olan araç ise rampada beygir gücü fazla olana göre daha yüksek çekiş gücüne sahiptir. Şehir içinde torku fazla olan araç fazla motor devrine ihtiyaç duymadığı içinde şehir içi yakıt tüketimi daha azdır(aynı motor hacminde ) .Tabiki torku yüksek olan araç diğer aracı rampada rahatça geçer.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.