Şimdi Ara

TOTAL EXCİLİUM EUROZEİL VE EURODİZE ÇEŞİTLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teqali

    Merhaba, bu konu hakkında birkaç şey söylemek istiyorum.

    Öncelikle, birçok kişinin dediği gibi akaryakıttaki kaliteyi bayiler belirliyor. Kırsal bölgelerde, yol üstü akaryakıt istasyonlarında genelde kalite her zaman düşüktür. Akaryakıt istasyonu sahibi dürüst ise, akaryakıtı da kalitelidir.

    Aslında bu kalite mevzusunda o kadar çok değişken var ki!

    Varsayalım bütün akaryakıt istasyonu sahipleri dürüst;
    Biliyorsunuz kırsal motorin ülkemizde yasaklandı. Çevreye çok daha zararlı bir yakıt idi. Devlet, çevreye verdiği zarardan dolayı bu ürünün kaldırıldığını söylese de halkımız vergi oranı düşük olduğu için kaldırıldığını düşündü. Kırsal motorin kaldırınca dağıtıcı firmalar da tek tip motorin yakıtı sundular. Opet: Fullforce, Shell: Vpower, Petrol Ofisi: Vmax vs. vs.
    Eurodizel, Motorin 10 ppm dir. Yakıttaki kükürt oranı 10 ppm dir. Kırsal motorin de bu oran 1000 di. Hatta ülkemiz ilk eurodizel adıyla gelen yakıtlar, motorin 100 ve sonra motorin 50 idi. Şimdilerde tüm eurodizeller 10 ppm dir. Ki artık eurodizel adı da yok. Motorin' dir.
    Opet hatta Motorin 50 ppm yakıtını sunuyordu. Bir ara bu konudan dolayı oldukça tepki almıştı.http://www.opet.com.tr/opetler/opet_uploaded_files/file/MSDS2008-MOTORİN%2050%2001.07.2008.pdf
    2006 dan sonra opet de motorin 10 ürününü sundu.http://www.opet.com.tr/opet_uploaded_files/file/OPET_urun_standartlari_25.05.2011.zip

    Bütün akaryakıt dağıtıcı firmaların web sitesinde Malzeme Güvenlik Bilgi Formu adında bir bölümü vardır. Bu, ürünün kalitesini zaten ortaya koymaktadır. Dağıtıcı firmaların kalitesini karşılaştırabilirsiniz.

    Şöyle bir durumda var, yüksek performanslı yakıt aynı zamanda az km götüren yakıttır. Bu gerçeği hepimiz biliyoruz ki kimse değiştiremez. Elbette yeni teknolojilerde daha az yakıt, daha çok km, daha çok performans elde edebiliyoruz. Ancak biliyorsunuz ki tüm dağıtıcılar şuan için aynı teknolojiyi kullanıyor.

    Dağıtıcı firmalar katkı maddesi ile yurt dışından gelen yakıtı kendi istekleri doğrultusunda az oranda olsa da değiştirebiliyor. Şöyle düşünelim, ülkede sadece otomobil yok. Sadece tır kamyon vs de yok. İşte dağıtıcı firmalar burda en zor kararı veriyorlar. Yüksek performans için katkı kullansanlar bu seferde ağır vasıta sahiplerini üzüyorlar. Bu dengeyi sağlamak onlar için çok zor.

    Kırsal motorin kaldırılınca, sanıyorum ilk defa Petrol Ofisi Prodizel adında Motorin 10 yakıtını sundu. Prodizel adındaki bu yakıt bildiğimiz eurodizel aslında. Motorin 10 ppm. Katkı maddeleri ile daha düşük tüketimle daha çok km vaad etti. Ki öyle de oldu. Vmax Eurodizel ürününe göre daha az performans sunarken daha çok km götürdü. Çıkarttıktan yaklaşık 1 yıl sonra bu ürünü revize etti, biraz daha performansı yükseltti. Prodizel ürününü aslında bildiğimiz yeni nesil otomobiller dahi kullanabilir. Motorin 10 dan hiçbir farkı yok. Hatta birçok kişi öyle yapıyor. Elbette performansı düşüyor.

    Petrol Ofisinin ardından Opet de Eco Ultra force adında düşük performanslı motorin 10 yakıtını sunmaya başladı.

    Bu katkılı dizeller yaklaşık 10 krş daha ucuz. Ve daha çok km yapıyor. Birçok kişi artık bunu tercih ediyor.

    Motorin dediğimiz ürün deki kükürt den dolayı havadaki nemi kapar. Yani su katılmış olur :) Susuz mazot diye birşey mümkün değildir. Tabi gözle görünür kadar su olamaz. :) Kırsal motorinler 1000ppm iken daha çok nemi tutardı. Motorin 10 ürününde bu oran çok daha az olsa da yine de nem vardır. Bu yüzden dizel araçlardaki yakıt filtresi önemlidir. Mazot filtreleri bu yüzden çok daha kısa sürede değişmek gerekir.

    Kaliteli mazot için çok fazla değişken olduğunu söylemiştim. Dağıtıcı firmada problem yok diyelim. Bayiye geldi, bayinin tankıda çok önemlidir. 6 ayda bir tank temizliği yaptırmıyorsa özellikle motorin tanklarındaki su ve balçık oranı artmıştır. Opet, shell, bp, petrol ofisi, total vs büyük firmalar bayileri bu konuda çok sıkıştırsa da, tank temizliği bayinin onayının elindedir. Bayi istemezse yaptırmaz. 35 tonluk motorin tankında 6 ayda bir yaklaşlık olarak 150 litre kadar su, balçık ve yakıt çıkar. Bu çıkan yaklaşık 150 litre kadar su-balçık-yakıt karışımı tekrar dinlendirme ile 50 litre kadar balçık-suya indirilir.

    Her 6 ay da bir temizlik yapılsa da, motorin tanklarında ister istemez su ve balçık olur. Balçık dediğimiz, biliyorsunuz tanklar metaldir. Sanrım artık yeni istasyonlarda sert bir plastikten yapılıyor ama çoğu istasyonun tankı metaldir. Tankdaki zamanla paslar su ile birleşince balçığa dönüşüyor.

    Ayrıca şöyle bir durum var, akaryakıt tanklarının tabanını akaryakıt dispanserleri (pompalar) belli bir litresini çekmez. Tahmini 35 tonluk bir tankın 1000 litre kadarını pompalar çekmez. Zaten su balçık vs bu kısımdadır. Ama o tanka yeni dolum yapılmışsa veya dolum yaparken siz yakıt almışsanız elbette aldığınız yakıtın kalitesi düşüecektir. Elbette dispanserlerde filtre var. Sanıyorum 2 yada 3 tür filtre var. Aracınızda da filtre var ama yine dolum yaparken alınan yakıtın kalitesi düşüyor.

    Bir diğer değişken ise, pompaların ayarı. Dispanserlerin kalibrasyonu yılda bir defa yapılmalıdır. Sanayi ve ticaret bakanlığı (adı değişti sanıyorum bu bakanlığın) rastgele istasyonları gezip ölçümler yapar. Genelde çok küçük farklardır. Ama dispanser arıza yapmışsa farklı ölçekde yakıt veriyorsa ki 100 litre de 5-10 litre kadar bir sapma yapıyorsa akaryakıt istasyonunun bunu tespit etmesi aylar alabilir. Ayarsız halde iken siz yakıt almışsanız elbette siz de km çok az gidecektir. Tabi dürüst olmayan akaryakıt istasyonu sahipleri kendileri bu ayarı bozmaktadır O ayrı bir konu :)

    Bu arada hükümet, kaçak yakıtın önüne geçmek için o kadar çok yatırım istiyor ki. Tüm istasyonlarda otomasyon mecburiyeti var. Normalde, bayinin tankına giren litre ile pompadan çıkan litrelerin mutabakatı anlık olarak uydu internet vasıtasıyla EPDK kurumu tarafından takip ediliyor. Hatta uydu internette problem olur diye sisteme yedek GSM 3g internet modemleri bağlandı. EPDK, ülke genelindeki isteği an, hangi plakalı araç ne kadar yakıt almış, hangi bayinin tankına kaç litre yakıt girmiş çıkmış hepsini anlık veya geriye dönük 5 senelik veriyi işleyebilir haldedir. Hatta dağıtıcı firmanın otomasyon sistemine göre, araç verilen yakıt ikmali yapan bayinin personelini, kredi kartı mı nakit mi ödeme türünü de görebilir. Ayrıca EPDK, tüm bu online sisteme sahip iken, bayilerden yazılı olarak her ay mutabakat istemektedir. Giren-çıkan litrelerin.
    Ancak yine her türlü kurnazlık var. Ortada bir sistem varsa bu sistemin de biliyorsunuz açığı vardır. Özellikle doğuda sistem diye birşey bırakmıyorlar. Her türlü filmi yapıyorlar. Otomasyonu geçin, doğudaki birçok istasyonda yazarkasa bile yok. Biliyorsunuz yazarkasa olmaması suç. Ülkemizdeki en büyük sorun zaten orantısız vergi ve güç uygulaması. Batıda çok aşırı denetimler yapılırken doğuda denetim hiç yapılmıyor. Yapılsa da yaptırımı yok. Bu mevcut hükümetin değil, başından beridir böyle. Doğu her zaman böyleydi. Sanırım böyle de gidecek.

    Çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız. Sağolun. Aynen dediğiniz gibi. Artık tercih sizin beğeninize ve promosyonlara kalıyor. Bildik güvenilir bayiden şaşmayın ve fişinizi almayı unutmayın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sd13


    Çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız. Sağolun. Aynen dediğiniz gibi. Artık tercih sizin beğeninize ve promosyonlara kalıyor. Bildik güvenilir bayiden şaşmayın ve fişinizi almayı unutmayın...


    Rica ederim. Evet, yazarkasa fişi çok önemli. Özellikle motorin yakıtı alan kişiler bence mutlaka fişini almalı. Biliyorsunuz, yakıttaki KDV %18. Birçok istasyonda motorin alan müşteri fiş istemezse pompacı başka plakaya veya şirket adına fişi kesiyor. Birtek akaryakıt fişi, fatura yerine geçer. O yüzden almadığınız her fiş, başkasına yazıldığı takirde haksız %18 kazanç demektir.
    Geneldeki pompacılar, abi fiş gerek mi sorarlar. Bazı pompacılar size sormadan sizin plakaya yerine başka plaka yazar. Bu KDV işinde standartlar şöyle.
    Genelde kamyoncular veya şirketler pompacılara (nadiren akaryakıt istasyonu sahibine) derler ki benim plaka şu veya şirket adı şu, buna fiş yaz. Pay da %5 dir. Diyelim pompacı ay içinde 1000 TL lik fiş yazdı, 50 TL yi cebe atar. Bu fişleri alan şirket veya kişi (kamyoncu gibi) devlete 180 TL vergisini düşük öder. 50 tl si pompacıya verdiği için 130 tl net karı var. Pompacı ise zaten haksız olarak 50 tl kazanır. Aylık 1000 tl kadar bu işten kazan pompacılar var. Akaryakıt istasyonun yoğunluğuna göre değişiyor. Büyükşehir de bütün istasyonlarında bu vardır. Şunu de eklemek lazım, akaryakıt istasyonu sahibi elbette buna karşıdır. (karşı olmayan nadirdir) Ancak bunun önüne geçememekte. Geçemez de zaten. 1-2 kişi olsa bi nebze. En kötü bir istasyonda en az 10 tane pompacı vardır. Birine söz geçirse diğerine geçiremez. Söz geçirenler de vardır mutlaka ama nadirdir :)

    Müşteri açısından bakarsak, yakıtta bir problem olduğu zaman genelde bütün dağıtıcı firmalar ve bayiler bol keseden atar. En ufak problemde gelin hallederiz. Biz yakıtımıza güveniyoruz vs vs. Şunu net bir şekilde söyleyebilirim, bu sözleri söyleyen 20 kişiden sadece 1 i dediğini yapar. Dağıtıcı firmalar için de geçerlidir. Shell i opet bilmem neyi farketmez. Hepsinin size yanıtı, aracanız da başka yakıt da var. Bilemezsiniz ki, elbette yeri geliyor başka yakıt almak zorunda kalıyorsunuz. Bu konuda zaten yasal bir boşluk var. Tüketici haklarındaki ayıplı mal olayına veya tüketici haklarında herhangi birşeye bu akaryakıt ürünleri/sektörü girmiyor. Dağtıcı firmalar ve bayilerde bu konuda rahatlar. Dava da açsanız kaybeden siz oluyorsunuz. Yurt dışında bu konuda nasıl bir düzenleme veya yasal bir süreç var bilmiyorum ama bizim ülkemizde maalesef yok.

    Akaryakıt aldınız, aracınızda yakıttan ötürü bir problem oldu. Oldu ya dağıtıcı firma/bayi aracınızın masrafları karşılamayı kabul etti. Bayi karşılayacaksa genelde fiş sormazlar. Sorabilirler de :) Akaryakıt istasyonunun o günkü psikolojisine bağlı :)
    Dağıtıcı firma aracınızın masraflarını karşılamayı kabul ettiyse, sizden fiş isteyecektir. Siz fişi atmışsanız ama plakanız yazarkasa dan girilmişse problem yok. Önceki mesajımda yazmıştım, yazarkasa dan girilen plakalar, aldıkları yakıt, litresi fiyatı vs EPDK ya iletilmektedir. Ayrıca hem bayinin otomasyon sisteminde, hem de dağıtıcı firmanın sisteminde de yer almaktadır. En kolayı bayidir. Gidersin bayiye, plakayı söylersiniz, size hangi tarihte ne kadar aldığınızı görürsünüz. Hangisinin fişini isterseniz alabilirsiniz. (yazarkasa fişi değildir, mali işlemlerde kullanılmaz. Ancak diğer durumlarda geçerlidir.)
    Eğer siz, ben fiş istemiyorum derseniz, plakanız yerine başka plaka gireceği için akaryakıtı aldığınızı ispat edemezsiniz. Ayrıca sizin üzerinizden bir yada birkaç kişinin haksız kazanç elde etmesine sebep olursunuz.

    Eskiden bir reklam vardı, bir fiş bir alışveriş miydi neydi :) Hem kendimiz için, hem de ülkemiz için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teqali -- 21 Ekim 2012; 21:13:37 >




  • Önceki mesajımda Opet, Motorin 10 ürününü 2006 da sunmaya başladı yazmıştım. Tarihi yanlış hatırlıyorum. Sanırım daha sonraları m10 ürününü sundu. 2009 veya 2010 sanırım. 2006 eurodizel ülkemizde yaygın bile değildi sanki.
  • Arkadaşlar arabam 2004 model hyundaı accent 1.5 CRDİ DİZEL...Bir arkadaşın tavsiyesiyle 10 Gün önce LUKOİLden ECTO DİESEL aldım....Depoyu fulletim..Bugün bitti mazot...
    Aracımdaki değişiklikler;
    *Motor sesi azaldı...
    *Vuruntu bitti....
    *Kara duman hiç yok..
    *Gaz pedalı yumuşadı Ve daha seri tepki vermeye başladı...
    *Performansı daha güzel oldu..
    *Ve en önemlisi menzil uzadı..
    ..Halbuki bugüne kadar ucuz diye yanından bile geçmezdim...Çokda titizimdir..Bugüne kadar kullanmadığım hiçbiri kalmadı(shell,total,petrol ofisi,bp vb...)..Hiçbirinde bu şekilde hepsini barındıran bir değişiklik olmadı.Ayrıca motor enjektör vs.. temizleme özelliğide mevcutmuş..Mazotun içine kattıkları katkı çok kaliteliymiş.. Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını ve yardımlarını rica ediyorum...Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    Arkadaşlar arabam 2004 model hyundaı accent 1.5 CRDİ DİZEL...Bir arkadaşın tavsiyesiyle 10 Gün önce LUKOİLden ECTO DİESEL aldım....Depoyu fulletim..Bugün bitti mazot...
    Aracımdaki değişiklikler;
    *Motor sesi azaldı...
    *Vuruntu bitti....
    *Kara duman hiç yok..
    *Gaz pedalı yumuşadı Ve daha seri tepki vermeye başladı...
    *Performansı daha güzel oldu..
    *Ve en önemlisi menzil uzadı..
    ..Halbuki bugüne kadar ucuz diye yanından bile geçmezdim...Çokda titizimdir..Bugüne kadar kullanmadığım hiçbiri kalmadı(shell,total,petrol ofisi,bp vb...)..Hiçbirinde bu şekilde hepsini barındıran bir değişiklik olmadı.Ayrıca motor enjektör vs.. temizleme özelliğide mevcutmuş..Mazotun içine kattıkları katkı çok kaliteliymiş.. Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını ve yardımlarını rica ediyorum...Saygılarımla...


    Tek 1 depo ile bu yazdiginiz gelismelerin olmasi mumkun degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teqali


    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    Arkadaşlar arabam 2004 model hyundaı accent 1.5 CRDİ DİZEL...Bir arkadaşın tavsiyesiyle 10 Gün önce LUKOİLden ECTO DİESEL aldım....Depoyu fulletim..Bugün bitti mazot...
    Aracımdaki değişiklikler;
    *Motor sesi azaldı...
    *Vuruntu bitti....
    *Kara duman hiç yok..
    *Gaz pedalı yumuşadı Ve daha seri tepki vermeye başladı...
    *Performansı daha güzel oldu..
    *Ve en önemlisi menzil uzadı..
    ..Halbuki bugüne kadar ucuz diye yanından bile geçmezdim...Çokda titizimdir..Bugüne kadar kullanmadığım hiçbiri kalmadı(shell,total,petrol ofisi,bp vb...)..Hiçbirinde bu şekilde hepsini barındıran bir değişiklik olmadı.Ayrıca motor enjektör vs.. temizleme özelliğide mevcutmuş..Mazotun içine kattıkları katkı çok kaliteliymiş.. Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını ve yardımlarını rica ediyorum...Saygılarımla...


    Tek 1 depo ile bu yazdiginiz gelismelerin olmasi mumkun degil.

    Motor sesi kulağım hissediyor,arabadaki titreşimin azaldığını vücudum hissediyor,menzili uzadığını gözümle görüyorum kmyi,Gaz pedalı yumuşadığını ve daha seri ivmesinin yükseldiğini ayağımla hissedebiliyorum...Bunlar olmasaydı fikir paylaşmazım herhalde..Yanlış anlama Lukoile ortaklığım filan yok,Olanı söylüyoruz burada..




  • Tekrarliyorum 1 depo ile mumkun degil. Sizin ki bence psikolojik. Duzenli kullanimda 3-4 depo sonrasinda belki mumkundur ancak ilk depoda mumkun degil. Emin olun aldiginiz akaryakit temiz ise dagitici firmanin cok cok buyuk farki yok.

    İzninizle size şunu sormak istiyorum, oncesinde hangi firmalardan yakit aliyordunuz? Ayrica ne kadar suredir bu araci kullaniyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teqali

    Tekrarliyorum 1 depo ile mumkun degil. Sizin ki bence psikolojik. Duzenli kullanimda 3-4 depo sonrasinda belki mumkundur ancak ilk depoda mumkun degil. Emin olun aldiginiz akaryakit temiz ise dagitici firmanin cok cok buyuk farki yok.

    İzninizle size şunu sormak istiyorum, oncesinde hangi firmalardan yakit aliyordunuz? Ayrica ne kadar suredir bu araci kullaniyorsunuz?

    aracımı 3 senedir bende,bundan önce total excilium eurodizel alıyordum,shell v power ve fuelsave diesel kullandım,bp ultimate kullandım,vmax eurodizel kullandım(po),opet ultraforce ve eco force kullandım....ve hiçbirinde bu verimleri alamadım..1 depo ecto diesel aldım lukoilden dediğim değişiklikler aynen bariz bir şekilde belli etti kendini...sizce hangi firma daha iyi,hangisi en kaliteli katkı maddesi kullanıyor acaba?
  • Arkadaşlar. Bu SHELL'de kaç çeşit motorin var. Ben 3 biliyorum. Dün Shell'e gittik. Pompacı 2 çeşit diyor. Biri ekonomi diyor. 4,27 TL. Diğeri performans yakıtı diyor. 4,35 TL. Aslında bir tane daha olması lazım değil mi? Piyasanın 10 kuruş üzerinde satılan bir tane daha olması lazım gibi geliyor bana. Çünkü Konya'daki Shell'den öyle almıştım.
  • reklam bunlar kardeşim bir depo yakıt almışsın aracın nerdeyse uçan halı olmuş
    tüm postlarında bu yakıtı anlatmak için dh forumda firmalar reklamcılar çabuk tespit edilir.
  • Uzunca bir süredir denemek istediğim ve alamadığım yakıt lukoil ecto. Bir gün denk gelirsem gaziosmanpaşa da bulunan küçük istasyonlarından alıp deneyeceğim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşlar. Bu SHELL'de kaç çeşit motorin var. Ben 3 biliyorum. Dün Shell'e gittik. Pompacı 2 çeşit diyor. Biri ekonomi diyor. 4,27 TL. Diğeri performans yakıtı diyor. 4,35 TL. Aslında bir tane daha olması lazım değil mi? Piyasanın 10 kuruş üzerinde satılan bir tane daha olması lazım gibi geliyor bana. Çünkü Konya'daki Shell'den öyle almıştım.

    Pompacının öyle söylemesi normal. Çünkü +GTL Shell istasyonlarının yarısında var.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.