Şimdi Ara

TOTAL EXCİLİUM EUROZEİL VE EURODİZE ÇEŞİTLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar..Biliyoruzki piyasada şu anda fazlaza akaryakıt firması var.Totalde excilium eurodizel,lukoilde ecto dizel,Shelde fulsave ve v power diesel,petrol ofisinde v max eurodizel vs....Arkadaşlar benim aracım 2004 model DİZEL..Hangi akaryakıt firmasının mazotu daha kalitelidir.Hangi firma En iyi ve kaliteli katkı maddelerini kullanmakta acaba?Benim isteğim;Menzili iyi,performans normal,motor sesi düşük ve motoru enjektörü temizleyen bir ürün tavsiyesini öğrenmek istiyorum..Lukoil ecto dizelin yakıtını çok iyi diyorlar..Bilgisi ve Tecrübesi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum..Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....Mesajlarınızı bekliyorum...



  • Araç marka model ?
  • Totalin yakıtını Adana'da %7 indirimle satıyorlar.hem benzinle hem dizel yakıtı oradan kullanıyoruz.performans kaybı,sesli çalışma vs yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Totalin yakıtını Adana'da %7 indirimle satıyorlar.hem benzinle hem dizel yakıtı oradan kullanıyoruz.performans kaybı,sesli çalışma vs yok.
    Her akaryakıt firması kalitelidirde iş bayide biter bayi sahibi namuslu vicdanlı insaflı ise temiz yakıt alırsınız amaa çakal ise servisti sanayii di sürünürsün.
    Diyeceksin ki ne yapalım en azından ben söyle yapıyorum totalin kendi istasyonlarından alıyorum yani bayi değil bizzat total işletiyor.Bunlarda total doco olarak geçiyor.Birde shellin kendi yerinden alıyorum shell turcas diye geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Araç marka model ?

    HYUNDAI ACCENT ADMİRE 1.5 CRDİ DİZEL...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    Selam Arkadaşlar..Biliyoruzki piyasada şu anda fazlaza akaryakıt firması var.Totalde excilium eurodizel,lukoilde ecto dizel,Shelde fulsave ve v power diesel,petrol ofisinde v max eurodizel vs....Arkadaşlar benim aracım 2004 model DİZEL..Hangi akaryakıt firmasının mazotu daha kalitelidir.Hangi firma En iyi ve kaliteli katkı maddelerini kullanmakta acaba?Benim isteğim;Menzili iyi,performans normal,motor sesi düşük ve motoru enjektörü temizleyen bir ürün tavsiyesini öğrenmek istiyorum..Lukoil ecto dizelin yakıtını çok iyi diyorlar..Bilgisi ve Tecrübesi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum..Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....Mesajlarınızı bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sd13

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    Selam Arkadaşlar..Biliyoruzki piyasada şu anda fazlaza akaryakıt firması var.Totalde excilium eurodizel,lukoilde ecto dizel,Shelde fulsave ve v power diesel,petrol ofisinde v max eurodizel vs....Arkadaşlar benim aracım 2004 model DİZEL..Hangi akaryakıt firmasının mazotu daha kalitelidir.Hangi firma En iyi ve kaliteli katkı maddelerini kullanmakta acaba?Benim isteğim;Menzili iyi,performans normal,motor sesi düşük ve motoru enjektörü temizleyen bir ürün tavsiyesini öğrenmek istiyorum..Lukoil ecto dizelin yakıtını çok iyi diyorlar..Bilgisi ve Tecrübesi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum..Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....Mesajlarınızı bekliyorum...



    Ben 2004 yılından beri totalle başlayarak opet, bp, petrol ofisi , shell vs. tümünü kullandım. Bütün dizeller genellikle birbirine yakın pek bi fark yok. borabjk arkadaşın dediği gibi bayi önemli. Bayi karaktersizse yapacak bişey. Ancak bir deneyimimi belirteyim. 7 yaşındaki Peugeot 206 arabamda shell v pover GTL dizeli kullanınca performans , km. ve ses de fark oldu. Ama kızımın 6 aylık arabasında bunu hissedemedim. Anladığım kadarıyla eski araçlarda bu yakıt bi fark yaratıyor yeni araçlara göre. Bilginize....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sd13

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sd13

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    Selam Arkadaşlar..Biliyoruzki piyasada şu anda fazlaza akaryakıt firması var.Totalde excilium eurodizel,lukoilde ecto dizel,Shelde fulsave ve v power diesel,petrol ofisinde v max eurodizel vs....Arkadaşlar benim aracım 2004 model DİZEL..Hangi akaryakıt firmasının mazotu daha kalitelidir.Hangi firma En iyi ve kaliteli katkı maddelerini kullanmakta acaba?Benim isteğim;Menzili iyi,performans normal,motor sesi düşük ve motoru enjektörü temizleyen bir ürün tavsiyesini öğrenmek istiyorum..Lukoil ecto dizelin yakıtını çok iyi diyorlar..Bilgisi ve Tecrübesi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum..Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....Mesajlarınızı bekliyorum...



    Ben 2004 yılından beri totalle başlayarak opet, bp, petrol ofisi , shell vs. tümünü kullandım. Bütün dizeller genellikle birbirine yakın pek bi fark yok. borabjk arkadaşın dediği gibi bayi önemli. Bayi karaktersizse yapacak bişey. Ancak bir deneyimimi belirteyim. 7 yaşındaki Peugeot 206 arabamda shell v pover GTL dizeli kullanınca performans , km. ve ses de fark oldu. Ama kızımın 6 aylık arabasında bunu hissedemedim. Anladığım kadarıyla eski araçlarda bu yakıt bi fark yaratıyor yeni araçlara göre. Bilginize....

    Alıntıları Göster
    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    Alıntıları Göster
    shell gtl en iyisi diye bilinir, ama kötü istasyondan alınan gtl , iyi istasyondan alınan fuelsave'den daha kötüdür..

    bildiğiniz istasyondan almak en mantıklısı.. kendi deneyimleriniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?

    Lukoil'ide bi ara denedim bayisi olan arkadaşımda var, ecto dizel temiz bir yakıttır diğer az satılan istasyonlarla karıştırma ama shell ve total'de sanırım koydukları katkıdanmıdır nedir gerek gaz tepkileri olsun gerekse sessizlikte daya iyiler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?

    Lukoil'ide bi ara denedim bayisi olan arkadaşımda var, ecto dizel temiz bir yakıttır diğer az satılan istasyonlarla karıştırma ama shell ve total'de sanırım koydukları katkıdanmıdır nedir gerek gaz tepkileri olsun gerekse sessizlikte daya iyiler...

    pekala kardeşim;Totalde Excilium eurodizel ve normal eurodizel,Shellde vpower diesel ve fuelsave diesel var?Shell veya totale girince hangisini almalıyım?tşkler ilgi ve yardımlarınız için...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?

    Lukoil'ide bi ara denedim bayisi olan arkadaşımda var, ecto dizel temiz bir yakıttır diğer az satılan istasyonlarla karıştırma ama shell ve total'de sanırım koydukları katkıdanmıdır nedir gerek gaz tepkileri olsun gerekse sessizlikte daya iyiler...

    pekala kardeşim;Totalde Excilium eurodizel ve normal eurodizel,Shellde vpower diesel ve fuelsave diesel var?Shell veya totale girince hangisini almalıyım?tşkler ilgi ve yardımlarınız için...

    Yukarıda da yazmıştım Shell v pover GTL dizel alın. 4 kuruş pahalı ama depoda 2 tl farkeder. Benden öneri :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Araç marka model ?

    HYUNDAI ACCENT ADMİRE 1.5 CRDİ DİZEL...

    Shell ya da total tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?

    Lukoil'ide bi ara denedim bayisi olan arkadaşımda var, ecto dizel temiz bir yakıttır diğer az satılan istasyonlarla karıştırma ama shell ve total'de sanırım koydukları katkıdanmıdır nedir gerek gaz tepkileri olsun gerekse sessizlikte daya iyiler...

    pekala kardeşim;Totalde Excilium eurodizel ve normal eurodizel,Shellde vpower diesel ve fuelsave diesel var?Shell veya totale girince hangisini almalıyım?tşkler ilgi ve yardımlarınız için...

    Total'de excellium, shell'de ise v-power tavsiye ederim, aracın çok güçlü bir araç değilse GTL'ye gerek yok diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Ya Shell ya Total gerisini zorda kalmadıkça kullanmam hele opeti asla.

    saol kardeşimde,Lukoilin mazotuda iyi diyorlar,ona ne diyorsunuz?Lukoilde satılan ECTO DİZEL diye bir eurodizel satılıyor.katkı maddesi çok kaliteli filan diyorlar (ECTO DİZEL)..o nasıldır acaba?

    Lukoil'ide bi ara denedim bayisi olan arkadaşımda var, ecto dizel temiz bir yakıttır diğer az satılan istasyonlarla karıştırma ama shell ve total'de sanırım koydukları katkıdanmıdır nedir gerek gaz tepkileri olsun gerekse sessizlikte daya iyiler...

    pekala kardeşim;Totalde Excilium eurodizel ve normal eurodizel,Shellde vpower diesel ve fuelsave diesel var?Shell veya totale girince hangisini almalıyım?tşkler ilgi ve yardımlarınız için...

    Total'de excellium, shell'de ise v-power tavsiye ederim, aracın çok güçlü bir araç değilse GTL'ye gerek yok diye düşünüyorum.

    yalnız shellde satılan vpower ürünü hemen bitiyor,menzili çok kısa..totaldeki birazdaha fazla götürüyor..sizin gözleminiz veya bilginiz nedir acaba?




  • ysml;
    Ben herhangi bir fark goremedim sana tavsiyem bilindik istasyonlardan alisveris yap mesela ben Ankarada Shell icin vadi'den ya da Konya yolundaki 1. shell'den aliyorum, Total icin ise ilk tercigim Tandogan'daki istasyon digeri ise Tan otonun orda ki...
  • Arkadaşlar denize yakın istasyonlar nemi çekebiliyor bu doğal bir olay dikkat edin şikayet edilen istasyonlar deniz kenarı genelde mesela full şirketinden ben göztepe istasyonundan çok mazot aldım sıkıntı yaşamadım ama harem istasyonundan şikayet ediyorlar bence bunun nedeni nem. Elimden geldiği kadar deniz kenarındaki istasyonlardan almam ama memlekette mecbur kalıyorum çünkü sahilde karadeniz de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgbayraktar

    Arkadaşlar denize yakın istasyonlar nemi çekebiliyor bu doğal bir olay dikkat edin şikayet edilen istasyonlar deniz kenarı genelde mesela full şirketinden ben göztepe istasyonundan çok mazot aldım sıkıntı yaşamadım ama harem istasyonundan şikayet ediyorlar bence bunun nedeni nem. Elimden geldiği kadar deniz kenarındaki istasyonlardan almam ama memlekette mecbur kalıyorum çünkü sahilde karadeniz de
    valla arkadaşlar ben antalyadayım..Bir arkadaşın tavsiyesiyle LUKOİL den ECTO DİESEL aldım,arabanın performansı arttı,gaz pedalı yumuşadı,motor sesi minumum seviyeye indi,menzil uzadı,ayrıyeten vuruntu bitti.....tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşlar varsa dikkatine...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgbayraktar

    Arkadaşlar denize yakın istasyonlar nemi çekebiliyor bu doğal bir olay dikkat edin şikayet edilen istasyonlar deniz kenarı genelde mesela full şirketinden ben göztepe istasyonundan çok mazot aldım sıkıntı yaşamadım ama harem istasyonundan şikayet ediyorlar bence bunun nedeni nem. Elimden geldiği kadar deniz kenarındaki istasyonlardan almam ama memlekette mecbur kalıyorum çünkü sahilde karadeniz de
    Merhaba, bu konu hakkında birkaç şey söylemek istiyorum.

    Öncelikle, birçok kişinin dediği gibi akaryakıttaki kaliteyi bayiler belirliyor. Kırsal bölgelerde, yol üstü akaryakıt istasyonlarında genelde kalite her zaman düşüktür. Akaryakıt istasyonu sahibi dürüst ise, akaryakıtı da kalitelidir.

    Aslında bu kalite mevzusunda o kadar çok değişken var ki!

    Varsayalım bütün akaryakıt istasyonu sahipleri dürüst;
    Biliyorsunuz kırsal motorin ülkemizde yasaklandı. Çevreye çok daha zararlı bir yakıt idi. Devlet, çevreye verdiği zarardan dolayı bu ürünün kaldırıldığını söylese de halkımız vergi oranı düşük olduğu için kaldırıldığını düşündü. Kırsal motorin kaldırınca dağıtıcı firmalar da tek tip motorin yakıtı sundular. Opet: Fullforce, Shell: Vpower, Petrol Ofisi: Vmax vs. vs.
    Eurodizel, Motorin 10 ppm dir. Yakıttaki kükürt oranı 10 ppm dir. Kırsal motorin de bu oran 1000 di. Hatta ülkemiz ilk eurodizel adıyla gelen yakıtlar, motorin 100 ve sonra motorin 50 idi. Şimdilerde tüm eurodizeller 10 ppm dir. Ki artık eurodizel adı da yok. Motorin' dir.
    Opet hatta Motorin 50 ppm yakıtını sunuyordu. Bir ara bu konudan dolayı oldukça tepki almıştı.http://www.opet.com.tr/opetler/opet_uploaded_files/file/MSDS2008-MOTORİN%2050%2001.07.2008.pdf
    2006 dan sonra opet de motorin 10 ürününü sundu.http://www.opet.com.tr/opet_uploaded_files/file/OPET_urun_standartlari_25.05.2011.zip

    Bütün akaryakıt dağıtıcı firmaların web sitesinde Malzeme Güvenlik Bilgi Formu adında bir bölümü vardır. Bu, ürünün kalitesini zaten ortaya koymaktadır. Dağıtıcı firmaların kalitesini karşılaştırabilirsiniz.

    Şöyle bir durumda var, yüksek performanslı yakıt aynı zamanda az km götüren yakıttır. Bu gerçeği hepimiz biliyoruz ki kimse değiştiremez. Elbette yeni teknolojilerde daha az yakıt, daha çok km, daha çok performans elde edebiliyoruz. Ancak biliyorsunuz ki tüm dağıtıcılar şuan için aynı teknolojiyi kullanıyor.

    Dağıtıcı firmalar katkı maddesi ile yurt dışından gelen yakıtı kendi istekleri doğrultusunda az oranda olsa da değiştirebiliyor. Şöyle düşünelim, ülkede sadece otomobil yok. Sadece tır kamyon vs de yok. İşte dağıtıcı firmalar burda en zor kararı veriyorlar. Yüksek performans için katkı kullansanlar bu seferde ağır vasıta sahiplerini üzüyorlar. Bu dengeyi sağlamak onlar için çok zor.

    Kırsal motorin kaldırılınca, sanıyorum ilk defa Petrol Ofisi Prodizel adında Motorin 10 yakıtını sundu. Prodizel adındaki bu yakıt bildiğimiz eurodizel aslında. Motorin 10 ppm. Katkı maddeleri ile daha düşük tüketimle daha çok km vaad etti. Ki öyle de oldu. Vmax Eurodizel ürününe göre daha az performans sunarken daha çok km götürdü. Çıkarttıktan yaklaşık 1 yıl sonra bu ürünü revize etti, biraz daha performansı yükseltti. Prodizel ürününü aslında bildiğimiz yeni nesil otomobiller dahi kullanabilir. Motorin 10 dan hiçbir farkı yok. Hatta birçok kişi öyle yapıyor. Elbette performansı düşüyor.

    Petrol Ofisinin ardından Opet de Eco Ultra force adında düşük performanslı motorin 10 yakıtını sunmaya başladı.

    Bu katkılı dizeller yaklaşık 10 krş daha ucuz. Ve daha çok km yapıyor. Birçok kişi artık bunu tercih ediyor.

    Motorin dediğimiz ürün deki kükürt den dolayı havadaki nemi kapar. Yani su katılmış olur :) Susuz mazot diye birşey mümkün değildir. Tabi gözle görünür kadar su olamaz. :) Kırsal motorinler 1000ppm iken daha çok nemi tutardı. Motorin 10 ürününde bu oran çok daha az olsa da yine de nem vardır. Bu yüzden dizel araçlardaki yakıt filtresi önemlidir. Mazot filtreleri bu yüzden çok daha kısa sürede değişmek gerekir.

    Kaliteli mazot için çok fazla değişken olduğunu söylemiştim. Dağıtıcı firmada problem yok diyelim. Bayiye geldi, bayinin tankıda çok önemlidir. 6 ayda bir tank temizliği yaptırmıyorsa özellikle motorin tanklarındaki su ve balçık oranı artmıştır. Opet, shell, bp, petrol ofisi, total vs büyük firmalar bayileri bu konuda çok sıkıştırsa da, tank temizliği bayinin onayının elindedir. Bayi istemezse yaptırmaz. 35 tonluk motorin tankında 6 ayda bir yaklaşlık olarak 150 litre kadar su, balçık ve yakıt çıkar. Bu çıkan yaklaşık 150 litre kadar su-balçık-yakıt karışımı tekrar dinlendirme ile 50 litre kadar balçık-suya indirilir.

    Her 6 ay da bir temizlik yapılsa da, motorin tanklarında ister istemez su ve balçık olur. Balçık dediğimiz, biliyorsunuz tanklar metaldir. Sanrım artık yeni istasyonlarda sert bir plastikten yapılıyor ama çoğu istasyonun tankı metaldir. Tankdaki zamanla paslar su ile birleşince balçığa dönüşüyor.

    Ayrıca şöyle bir durum var, akaryakıt tanklarının tabanını akaryakıt dispanserleri (pompalar) belli bir litresini çekmez. Tahmini 35 tonluk bir tankın 1000 litre kadarını pompalar çekmez. Zaten su balçık vs bu kısımdadır. Ama o tanka yeni dolum yapılmışsa veya dolum yaparken siz yakıt almışsanız elbette aldığınız yakıtın kalitesi düşüecektir. Elbette dispanserlerde filtre var. Sanıyorum 2 yada 3 tür filtre var. Aracınızda da filtre var ama yine dolum yaparken alınan yakıtın kalitesi düşüyor.

    Bir diğer değişken ise, pompaların ayarı. Dispanserlerin kalibrasyonu yılda bir defa yapılmalıdır. Sanayi ve ticaret bakanlığı (adı değişti sanıyorum bu bakanlığın) rastgele istasyonları gezip ölçümler yapar. Genelde çok küçük farklardır. Ama dispanser arıza yapmışsa farklı ölçekde yakıt veriyorsa ki 100 litre de 5-10 litre kadar bir sapma yapıyorsa akaryakıt istasyonunun bunu tespit etmesi aylar alabilir. Ayarsız halde iken siz yakıt almışsanız elbette siz de km çok az gidecektir. Tabi dürüst olmayan akaryakıt istasyonu sahipleri kendileri bu ayarı bozmaktadır O ayrı bir konu :)

    Bu arada hükümet, kaçak yakıtın önüne geçmek için o kadar çok yatırım istiyor ki. Tüm istasyonlarda otomasyon mecburiyeti var. Normalde, bayinin tankına giren litre ile pompadan çıkan litrelerin mutabakatı anlık olarak uydu internet vasıtasıyla EPDK kurumu tarafından takip ediliyor. Hatta uydu internette problem olur diye sisteme yedek GSM 3g internet modemleri bağlandı. EPDK, ülke genelindeki isteği an, hangi plakalı araç ne kadar yakıt almış, hangi bayinin tankına kaç litre yakıt girmiş çıkmış hepsini anlık veya geriye dönük 5 senelik veriyi işleyebilir haldedir. Hatta dağıtıcı firmanın otomasyon sistemine göre, araç verilen yakıt ikmali yapan bayinin personelini, kredi kartı mı nakit mi ödeme türünü de görebilir. Ayrıca EPDK, tüm bu online sisteme sahip iken, bayilerden yazılı olarak her ay mutabakat istemektedir. Giren-çıkan litrelerin.
    Ancak yine her türlü kurnazlık var. Ortada bir sistem varsa bu sistemin de biliyorsunuz açığı vardır. Özellikle doğuda sistem diye birşey bırakmıyorlar. Her türlü filmi yapıyorlar. Otomasyonu geçin, doğudaki birçok istasyonda yazarkasa bile yok. Biliyorsunuz yazarkasa olmaması suç. Ülkemizdeki en büyük sorun zaten orantısız vergi ve güç uygulaması. Batıda çok aşırı denetimler yapılırken doğuda denetim hiç yapılmıyor. Yapılsa da yaptırımı yok. Bu mevcut hükümetin değil, başından beridir böyle. Doğu her zaman böyleydi. Sanırım böyle de gidecek.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.