Şimdi Ara

TOYOTA AURİS - HYUNDAİ İ30 İKİSİNDEN BİRİNİ ALICAM ÖNERİ VE TECRUBELERİNİZ LTF ... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
9.981
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Valla şimdi başka yorumlarıda okuyunca hakikaten arada kaldım.

    Arkadaşın arabası 2010 model.Acaba bu modellerde süspansiyonmu yumuşatıldı bilmiyorum ama rüzgardan etkilenme açısından filan gayet iyi bir araç olmasına rağmen virajları gerçekten çok kötü,yani en azından rakiplerine göre kötü.Lastik basınçları normal,lastikler fabrika çıkışı Kumholar.Ben bir de direksiyonunu beğenmedim,fazla hafif oyuncak araba hissi veriyor.Göstergeler keza öyle,bir de orta konsolda koskoca mavi ekran adamın gözünü katlediyor.Boyuna dark tuşuna basmak kötü bir seçim olmuş.

    Bunun dışında söylemeyi unuttuğum bir şey var,i30'un yol sesi yalıtımı gerçekten iyi,ön kapıları açınca çamurlukların üstüne kaplanan yalıtımı görebiliyorsunuz,ama gelgelim motoru üst devirlerde fena bağırıyor.Sanki benzinli bir arabanın 6000 devir çevirmesine benzer bir sesi var.Bu konuda daha önce bindiğim Corolla D4-D'den Aurisin çok daha iyi olacağını tahmin edebiliyorum.Corolla çalışırken sesi bile duyulmuyor,Hyundai ise traktör gibi.

    i30'un artısını eksisini elimden geldiğince yazmaya çalıştım,umarım yardımcı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Dizelse i30
    Otomatikse i30
    Cruise control lazımsa dizel Kia Ceed (i30 un kardeşi)
    Sunroof lazımsa i30 ya da Ceed
    Daha az tıkırtı ve çıtırtı üreten bir iç mekansa i30


    Benzinliyse Auris

    Auris kullanıcısıydım. İ30 ve Ceedin de potansiyel alıcısı.

    Ben bu iki araçtan İ30 u tercih ederdim.

    Dizel ve cruise control lazımsa direkt olarak Ceed.

    Haluk



    Bunlar önceki mesajımda yazdıklarım.

    Ekleme yapmak istiyorum.


    Ben Bravo 1.6 multijet 120 bg aldım.

    Bugün bacanağın Corolla dizel aracıyla yanyana çalıştırdık arabaları.

    Benimkinin yanında onun aracının sesi duyulmuyordu.

    Ama i30 dizelin sesi de benim araçtan daha az. Ben öyle traktörlük bir durum göremedim.

    Genelde VW nin 3 silindirli eski motoruna (geçen seneye kadar POLO ve CORDOBA da kullandığı motor) traktör gibi denir.

    i30 da motor olarak gayet sessiz.
    Auris daha sessiz sadece.

    Ama bence Aurisin tek üstün tarafı da sessiz ve de sorunsuz dizeli.

    İçinde çıtırtı - tıkırtı eksik olmaz Auriste.

    Bagajı çok kullanışsızdır. Zemini çok yüksektir ve de derin değildir.

    Sunroof opsiyon bile değildir.

    Cruise control dizelde yoktur.

    Multimode da yokuş kalkış desteği yoktur.

    1.4 bir motora göre çekişi yeterli olsa da 1.6 lıklarla aşık atamaz.

    Ön taraftaki ucube görünümlü vites kolunun yanından gelen tünelin ne bir fonksiyonu vardır ne de kullanımı kolaylaştırır.


    Gelelim i30 a;

    i30 un içinin dizaynı herkese hitap etmeyebilir.

    Cruise control i30 da da yoktur dizelde.

    Tam otomatik vitesi düz vitese göre 2 lt kadar fazla yakar şehiriçinde.

    Üzerinde gelen lastikleri ilk fırsatta değiştirmek akıllıca bir hareket olur.



    Bence eksi yönleri bunlardır.



    Motoru gayet yeterlidir.

    Bagajı daha kullanılışlıdır.

    Yalıtımı ve de tokluğu gayet iyidir.

    Sunroof opsiyon olarak alınabilir.



    Bu araçta cruise control olmuş olsaydı çok büyük bir ihtimalle şu an Bravo yerine i30 a biniyor olacaktım.

    Aurisimi sattıktan sonra hem de.

    Haluk

    ekleme: Bu araçların içinde motoru en gürültülü olan kendi aracım Bravo ama içeriye en az ses alan da Bravo.

    Yalıtımı gerçekten çok iyi.

    Bravo Bravoya!

    not: Kendi aracıma kendi kendime haksızlık yapmış olmak istemedim herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 1 Ocak 2011; 23:30:33 >




  • Toyotanın pahalı olduğunu hiç düşünmüyorum.. ufak bi pazarlıkla 40 bine dizel auris aldım.. hiçbir tıkırtısı zıkırtısı şu an yok :) her kuruşunu hak ediyor şu an.. en sessiz dizel diyebilirim.. ayrıca 90 beygir ama bence çok atak bir araba.. arka koltuğa 3 yetişkin rahat sığıyor.. diz mesafesi aşmış.. bravoyu da test etmiştim.. çok basık ve boğucu bir araba, arkası geniş değil.. motoru dışında çok bi yanını görmedim.. hyundai i30 un tipini beğenmediğim için hiç bakmadım ama hyundai bana güvenli bir imaj vermiyor.. ayrıca toyotanın servisinden memnun kalmayanını görmedim.. müşteri memnuniyeti, sorunsuzluk, 2. el, güvenlik gibi unsurlar birkaç gereksiz oyuncaktan daha önemli olsa gerek.. 1 milyon aracının birinde emniyet kemeri sorunu olsa hepsini geri çağıracak bir markaya güvenilir.. çamur atılmaz..




  • Hıc dusunmeden Auris alırdım.Her ıkı aracıda fuarda ıncelemıstım.Hyundaı accenttan i30 a kadar hıcbırı guven vermıyor.i30 donanım olarak yabana atılacak araba degıl ,ama 2.eldekı degerı ,kalıtesı yonunden Auris alırdım.Kasa olarakta daha tok duruyor ,tabıı kı ısın o kısmı zevk meselesı.
  • hyundai i30 al derim.kardeşimde i20 var gayet güzel bir araç.boşuna toyotaya o kadar para vermeyin.yol sesini içeriye çok alır.kütük gibi bir tasarımı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Judge34

    Toyotanın pahalı olduğunu hiç düşünmüyorum.. ufak bi pazarlıkla 40 bine dizel auris aldım.. hiçbir tıkırtısı zıkırtısı şu an yok :) her kuruşunu hak ediyor şu an.. en sessiz dizel diyebilirim.. ayrıca 90 beygir ama bence çok atak bir araba.. arka koltuğa 3 yetişkin rahat sığıyor.. diz mesafesi aşmış.. bravoyu da test etmiştim.. çok basık ve boğucu bir araba, arkası geniş değil.. motoru dışında çok bi yanını görmedim.. hyundai i30 un tipini beğenmediğim için hiç bakmadım ama hyundai bana güvenli bir imaj vermiyor.. ayrıca toyotanın servisinden memnun kalmayanını görmedim.. müşteri memnuniyeti, sorunsuzluk, 2. el, güvenlik gibi unsurlar birkaç gereksiz oyuncaktan daha önemli olsa gerek.. 1 milyon aracının birinde emniyet kemeri sorunu olsa hepsini geri çağıracak bir markaya güvenilir.. çamur atılmaz..


    Arkadaşım aracın hayırlı olsun öncelikle,

    Ben de senin gibi düşünerek gittim Auris aldım Temmuz ayında.

    Beni kesmedi.

    Showroomda iç mekan malzeme kalitesi açık ara ile en iyi araç gelmişti bana. Meğer o kalite showroom daymış.

    Yazın 2 ayda 6000 km yol yaptım.

    İlk uzun yolda pütürlü asfaltta özellikle rengini belli etti araç.

    İstersen aşağıdaki linkte sayfanın ortasına doğru çok uzun bir yorumum var aracın beni neden kesmediğiyle iigili.

    Bunlar benim düşüncelerim. Herkes aynı düşünecek değil tabii.

    http://forum.donanimhaber.com/m_24589846/mpage_152/key_/tm.htm

    Toyotayı hala çok severim. Abimde ve de arkadaşlarımda zamanında benim aldırdığım araçlar hala var ama beni kesmedi işte.

    Bunları yazınca çamur atmış olmuyorumdur inşallah Auris'e.


    Bravonun Aurise göre basık ve dolayısıyla sıkıcı olduğunu kabul ederim. Ama benim aracın üzeri cam tavan + ön kısmı da kocaman açılabiliyor. Gayet ferah ve de ışıklı bir hale geliyor yani. Hem de Auris parasına yakın bir paraya aldım bu donanım + cruise control + viraj farları + yokuş kalkış desteği + çok daha kullanılışlı bir bagaj vb yi.


    Saygılar, sevgiler

    Haluk

    edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 2 Ocak 2011; 11:09:35 >




  • toyota ile hyundai karşılaştırma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Judge34

    Toyotanın pahalı olduğunu hiç düşünmüyorum.. ufak bi pazarlıkla 40 bine dizel auris aldım.. hiçbir tıkırtısı zıkırtısı şu an yok :) her kuruşunu hak ediyor şu an.. en sessiz dizel diyebilirim.. ayrıca 90 beygir ama bence çok atak bir araba.. arka koltuğa 3 yetişkin rahat sığıyor.. diz mesafesi aşmış.. bravoyu da test etmiştim.. çok basık ve boğucu bir araba, arkası geniş değil.. motoru dışında çok bi yanını görmedim.. hyundai i30 un tipini beğenmediğim için hiç bakmadım ama hyundai bana güvenli bir imaj vermiyor.. ayrıca toyotanın servisinden memnun kalmayanını görmedim.. müşteri memnuniyeti, sorunsuzluk, 2. el, güvenlik gibi unsurlar birkaç gereksiz oyuncaktan daha önemli olsa gerek.. 1 milyon aracının birinde emniyet kemeri sorunu olsa hepsini geri çağıracak bir markaya güvenilir.. çamur atılmaz..


    Arkadaşım aracın hayırlı olsun öncelikle,

    Ben de senin gibi düşünerek gittim Auris aldım Temmuz ayında.

    Beni kesmedi.

    Showroomda iç mekan malzeme kalitesi açık ara ile en iyi araç gelmişti bana. Meğer o kalite showroom daymış.

    Yazın 2 ayda 6000 km yol yaptım.

    İlk uzun yolda pütürlü asfaltta özellikle rengini belli etti araç.

    İstersen aşağıdaki linkte sayfanın ortasına doğru çok uzun bir yorumum var aracın beni neden kesmediğiyle iigili.

    Bunlar benim düşüncelerim. Herkes aynı düşünecek değil tabii.

    http://forum.donanimhaber.com/m_24589846/mpage_152/key_/tm.htm

    Toyotayı hala çok severim. Abimde ve de arkadaşlarımda zamanında benim aldırdığım araçlar hala var ama beni kesmedi işte.

    Bunları yazınca çamur atmış olmuyorumdur inşallah Auris'e.


    Bravonun Aurise göre basık ve dolayısıyla sıkıcı olduğunu kabul ederim. Ama benim aracın üzeri cam tavan + ön kısmı da kocaman açılabiliyor. Gayet ferah ve de ışıklı bir hale geliyor yani. Hem de Auris parasına yakın bir paraya aldım bu donanım + cruise control + viraj farları + yokuş kalkış desteği + çok daha kullanılışlı bir bagaj vb yi.


    Saygılar, sevgiler

    Haluk

    edit: ekleme


    İyi de ben de bravoyu sormuştum en üst donanımlısını 46-47'den aşağıya bulamadım yoksa ben de sky dome vs alacaktım ama emotion donanımını kaldırıp hepsine ayrı para isteyen fiyat politikası beni çok soğuttu.. Eşimin de arkasına oturmakla kalkması bir olunca bravodan soğuduk.. Donanımları fulleyince 50 binlere çıktı parası.. Tamam motoru falan gayet güzel ama bence 40 bini geçen her TL extra birşey vaad etmeli.. Toyotanın pahalı imajı olduğuna çok şaşırdım.. daha geçen güne kadar elegance donanım avensis'i 48 bine veriyorlardı pazarlık hariç.. d sınıfı full toyota 48 bin.. ben en alt donanımlı aurisi aldım ama çift yönlü digital klima 8 hava yastığı, blutooth yeni direksiyon ve nispeten düzelmiş kasa yapısı bana yeterli geliyor.. servis politikasını da çok beğendim.. tabi zevklere karışılmaz bunlar benim düşüncem..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogünkaratas

    Birşey öğrenmek istiyorum.Şimdi auris in iç mekanı i 30 dan darmı?

    kesinlikle dar çok inceledim... ayrıca i30 sınıfının en uzun dingil mesafesi ve en geniş iç hacmine sahip bir araçtır.... şu tospağa gibi auriste ne bulur bazı arkadaşlar anlamıyorum doğrusu... toyotanın 50 bin tlnin altındaki araçlarında iç döşeme kalitesi berbat... her yan zangır zangır titriyor ...ayrıca sert plastikkk.. aurisi bedava verseler almazdım... nitekim çok inceledim hoşuma gitmedi...

    İ30 UN ALDIĞI ÖDÜLLERDEN BAZILARI;

    1. CRDİ ye dünya dizel ödülü
    2. 100 üzerinden 94 puan alan dünyanın nadir araçlarından ( bu test ; stablize yol, yol tutuşu, iç mekan , işçilik , tüketim maaliyet, performans ,kalite....vb birçok alanda yapılıyor)
    3. "BEST CAR" Ödülü (Avustralya)
    4. "GOLD LAURES" Ödülü (Romanya)
    5. "AA MOTORİNG EXCELLENCE" Ödülü (Yeni Zellanda)
    6. "2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (İspanya)
    7. "NRMA EN İYİ KULLANIM MALİYETİ" Ödülü (Avustralya)
    8. "AUTOCAR 2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Ortadoğu)
    9. "2007 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Avustralya)
    10. "CESVİ EN GÜVENLİ ARAÇ" Ödülü (Arjantin)
    11. EURO-ENCAP 'Ta çarpışma testlerinde en yüksek puan olan 5 yıldız aldı..
    12. yapılan testlerde de çocuk korumasında da "4 yıldız" alarak segmentinde en yüksek sonuçlardan birine imza attı.




  • Tamam atıyorsun belli ama bu kadar da değil:) Benim bindiğim auris i30 dan daha sessiz geldi. İ30 da iyi ama bozuk yolda biraz daha gürültülü sanki. Ayrıca devir ekonomi devri, ben i30 un dizeli kadar yakan bir dizel görmedim bu sınıfta. Şehiriçi 8-9 litre! Şaka gibi.
    Hyundai ne yapıyor, bakıyor rakiplerine, ondan bir şey çalıp bundan bir şey çalıp ortaya iyi bir şey çıkarmaya çalışıyor. Başarılı oluyor ama bence ruhsuz bir araç. İ30 almaktansa ikiz kardeşi kia ceedi almayı tercih ederim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHANZO


    quote:

    Orijinalden alıntı: ogünkaratas

    Birşey öğrenmek istiyorum.Şimdi auris in iç mekanı i 30 dan darmı?

    kesinlikle dar çok inceledim... ayrıca i30 sınıfının en uzun dingil mesafesi ve en geniş iç hacmine sahip bir araçtır.... şu tospağa gibi auriste ne bulur bazı arkadaşlar anlamıyorum doğrusu... toyotanın 50 bin tlnin altındaki araçlarında iç döşeme kalitesi berbat... her yan zangır zangır titriyor ...ayrıca sert plastikkk.. aurisi bedava verseler almazdım... nitekim çok inceledim hoşuma gitmedi...

    İ30 UN ALDIĞI ÖDÜLLERDEN BAZILARI;

    1. CRDİ ye dünya dizel ödülü
    2. 100 üzerinden 94 puan alan dünyanın nadir araçlarından ( bu test ; stablize yol, yol tutuşu, iç mekan , işçilik , tüketim maaliyet, performans ,kalite....vb birçok alanda yapılıyor)
    3. "BEST CAR" Ödülü (Avustralya)
    4. "GOLD LAURES" Ödülü (Romanya)
    5. "AA MOTORİNG EXCELLENCE" Ödülü (Yeni Zellanda)
    6. "2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (İspanya)
    7. "NRMA EN İYİ KULLANIM MALİYETİ" Ödülü (Avustralya)
    8. "AUTOCAR 2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Ortadoğu)
    9. "2007 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Avustralya)
    10. "CESVİ EN GÜVENLİ ARAÇ" Ödülü (Arjantin)
    11. EURO-ENCAP 'Ta çarpışma testlerinde en yüksek puan olan 5 yıldız aldı..
    12. yapılan testlerde de çocuk korumasında da "4 yıldız" alarak segmentinde en yüksek sonuçlardan birine imza attı.






  • toyota'nın 50 bin TL altındaki araçları derken avensis corolla auris yaris dışındaki araçları diyosun yani :))) makyajlı kasa auris de hiç tosbağaya benzemiyor arkadaş.. o içi dar dediğin araba c sınıfının superb'i sayılır.. hiç arkasına oturup yolculuk yapmadıysan boşuna yazma..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Judge34


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Judge34

    Toyotanın pahalı olduğunu hiç düşünmüyorum.. ufak bi pazarlıkla 40 bine dizel auris aldım.. hiçbir tıkırtısı zıkırtısı şu an yok :) her kuruşunu hak ediyor şu an.. en sessiz dizel diyebilirim.. ayrıca 90 beygir ama bence çok atak bir araba.. arka koltuğa 3 yetişkin rahat sığıyor.. diz mesafesi aşmış.. bravoyu da test etmiştim.. çok basık ve boğucu bir araba, arkası geniş değil.. motoru dışında çok bi yanını görmedim.. hyundai i30 un tipini beğenmediğim için hiç bakmadım ama hyundai bana güvenli bir imaj vermiyor.. ayrıca toyotanın servisinden memnun kalmayanını görmedim.. müşteri memnuniyeti, sorunsuzluk, 2. el, güvenlik gibi unsurlar birkaç gereksiz oyuncaktan daha önemli olsa gerek.. 1 milyon aracının birinde emniyet kemeri sorunu olsa hepsini geri çağıracak bir markaya güvenilir.. çamur atılmaz..


    Arkadaşım aracın hayırlı olsun öncelikle,

    Ben de senin gibi düşünerek gittim Auris aldım Temmuz ayında.

    Beni kesmedi.

    Showroomda iç mekan malzeme kalitesi açık ara ile en iyi araç gelmişti bana. Meğer o kalite showroom daymış.

    Yazın 2 ayda 6000 km yol yaptım.

    İlk uzun yolda pütürlü asfaltta özellikle rengini belli etti araç.

    İstersen aşağıdaki linkte sayfanın ortasına doğru çok uzun bir yorumum var aracın beni neden kesmediğiyle iigili.

    Bunlar benim düşüncelerim. Herkes aynı düşünecek değil tabii.

    http://forum.donanimhaber.com/m_24589846/mpage_152/key_/tm.htm

    Toyotayı hala çok severim. Abimde ve de arkadaşlarımda zamanında benim aldırdığım araçlar hala var ama beni kesmedi işte.

    Bunları yazınca çamur atmış olmuyorumdur inşallah Auris'e.


    Bravonun Aurise göre basık ve dolayısıyla sıkıcı olduğunu kabul ederim. Ama benim aracın üzeri cam tavan + ön kısmı da kocaman açılabiliyor. Gayet ferah ve de ışıklı bir hale geliyor yani. Hem de Auris parasına yakın bir paraya aldım bu donanım + cruise control + viraj farları + yokuş kalkış desteği + çok daha kullanılışlı bir bagaj vb yi.


    Saygılar, sevgiler

    Haluk

    edit: ekleme


    İyi de ben de bravoyu sormuştum en üst donanımlısını 46-47'den aşağıya bulamadım yoksa ben de sky dome vs alacaktım ama emotion donanımını kaldırıp hepsine ayrı para isteyen fiyat politikası beni çok soğuttu.. Eşimin de arkasına oturmakla kalkması bir olunca bravodan soğuduk.. Donanımları fulleyince 50 binlere çıktı parası.. Tamam motoru falan gayet güzel ama bence 40 bini geçen her TL extra birşey vaad etmeli.. Toyotanın pahalı imajı olduğuna çok şaşırdım.. daha geçen güne kadar elegance donanım avensis'i 48 bine veriyorlardı pazarlık hariç.. d sınıfı full toyota 48 bin.. ben en alt donanımlı aurisi aldım ama çift yönlü digital klima 8 hava yastığı, blutooth yeni direksiyon ve nispeten düzelmiş kasa yapısı bana yeterli geliyor.. servis politikasını da çok beğendim.. tabi zevklere karışılmaz bunlar benim düşüncem..


    Avensisin fiyatı bence de hesaplı. Hatta yeni araç alacaklara - şayet otomatik vites ve de dizel öncelikleri yoksa - direk olarak Avensis öneririm. C sınıfı fiyatına olması da cabası.

    Ama dedim ya Auris beni kesmedi.

    Kabul ediyorum - ki Auris eleştirilerimde de bunu belirttim - benim beklentilerim biraz daha yüksek.


    Ancak bu sayfalarda konuyu açan arkadaşa araç önerirken atlanan çok önemli bir nokta var: OTOMATİK VİTES!!!

    Auris ne kadar başarılı, performanslı, güzel, geniş, sorunsuz, az tüketir, vb. olursa olsun multimode isimli çok ağır çalışan ve de en önemlisi YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ OLMAYAN bir şanzumana sahip.

    Toyota bu şanzumanda çuvallamıştır.

    Benzinli versiyonlarda artık bu şanzumanı getirmeyip yılların eskitemediği 4 ileri tam otomatik şanzumanı getirmektedir.

    Dizel versiyonlarda da 6 ileri ile birlikte sorunsuzluğa nihayet ulaşıldığı iddia edilmektedir.

    Ama konuyu açan arkadaş 2007 -2009 model Auris baktığını söylediğine göre eski nesil 5 ileri multimode alacaktır.

    Toyota daha yeni, Aralık ayı içinde bazı araçlarını servise çağırıp şanzumanlarında parça değişimi yapmıştır.

    Tamam kabul bu bile çok önemli bir durumdur. Sattığı malın arkasında durmak her firmanın yaptığı yapacağı bir şey değildir.

    Ama multimode şanzumanda sadece 40 -50 bin km de bile değişecek bir baskı balata sistemi bile i30 un tam otomatik versiyonunun 100 km de 2 litre kadar fazla yakmasından daha pahalıya gelecektir. Kalibrasyon ayarı için multimode lu Aurisin her 5 - 10 bin km de bir servise gitmek durumunda olmasını hesaba katarsanız - bakınız, killer loop arkadaşımız :) - bu karşılaştırmada Aurisin tercih edilmemesi gerektiğine kanaat getirirsiniz.


    Yanlış mı yazıyorum ?


    Haluk




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.