Şimdi Ara

TOYOTA AURİS - HYUNDAİ İ30 İKİSİNDEN BİRİNİ ALICAM ÖNERİ VE TECRUBELERİNİZ LTF ... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
9.981
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birşey öğrenmek istiyorum.Şimdi auris in iç mekanı i 30 dan darmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    Ceed de güzel i30'un kardeşi fakat yanlış bilmiyorsam Hyundai 5 yıl / 100.000km garanti verirken Kia 2 yıl / 60.000 km garanti veriyor...


    Hayır yanlışınız var , KIA 5yıl / 150.000km garanti veriyor.

    i30 u bilmiyorum ama Ceed den dar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TatanQa -- 25 Aralık 2010; 13:12:27 >
  • hyundai 5 yıl ya da 100 bin km veriyor
  • ben hem yaris hem de i30 kullanıyorum.

    i30 u alırken de auris ve i30 arasında düşündüm.

    bence toyota biraz daha sofistike üretiyor, ancak donanımda marka imajıyla kar marjını yüksek tutup cimri davranıyor. i30 biraz daha geniş, ağır ve donanımlıdır.

    her iki araç da kullanıcıyı mutlu eder, aradaki tercih tamamen zevk meselesidir. ikisi de pişman etmez.
  • kardeş bende 2008 model auris var bende almadan önce çok düşündüm taşındım nedenmi AURİS
    ben devlet memuruyum ve türkiyenin en soğuk yerlerinden birindeyim gece sıcaklıkların -40 dereceyi bulduğu geçensene millet arabasını çalıştıramazken düğmeye dokunmamla arabam çalışırdı birgün bile tık demedi en fazla 3 saniyemi alıyordu çalışması,
    busene temmuz ayında memlekete giderken yaklaşık 1300 km araba ağzına kadar dolu bi hesap yatım 1285 kg arabanın boş ağırlığı, arabada benimle beraber 5 kişi ve bagajda ağzına kadar dolu hatta tavanda port bagaj var obile dolu 50 ltde benzin arabada 2 tona yakın ağırlık var ve ben ovit geçidini 5 viteste çıktım yaklaşık 2100 mt. sakal tutan geçidi yine aynı şekilde..ankaradan sonrada 140 km altına pek düşmedim tek şöför olarak 16 saat birfiil araba kullandım okadar yola rağmen yorgunluğum çokazdı çünki araba yormadı beni
    şimdi karşılaştıralım benim auriste
    9 airbag, anahtarsız çalıştırma çiftyönlü digital klima, far park ve yağmur sensörü ve sayamadığım birçok özellikve 1.6 124 beygir motor var ve hepsinden önemlisi markası TOYOTA ayrıca 2009 yılında 30 bine aldığım aracıma bugün 30 bin veren alıcı var.. 28 bin takasta değerlendiren TOYOTA bayisi var, 27 bin tl veren WW bayisi var, 30 bin tl veren HONDA BAYİSİ VAR...
    kendime zamanında çok sorduğum bir soruydu aldığım arabaya bugün verdiğim parayı yarin sattığımda bana en az zararı veren araba ne olur diye bugün anladımki toyota.
    Toyota aracın görünümne önem vermiyor aracın sorunsuzluğuna önem veriyor
    ayrıca 2009 yılından önce peugeot 308 ve hyundai i30 deneyimim oldu golf hiç bilmiyorum ama bu üçlü arasından auris derim ben saygılar




  • Arkadaşlar tekrardan merhaba,

    Aurisin iç mekanıyla ilgili olarak birşey ekleyeyim.

    Bence iç mekan yeterince geniş. Gerek ön-arka taraf baş mesafesi, gerekse de diz mesafesi gayet iyi. Ancak ön konsoldan ön kol dayamaya kadar uzanan o köprü yok mu, herşeyi bozuyor. İlk bakışta göze hoş görünüyor hatta ama kullanıma gelince, ne acil durumlarda öndeki bir koltuktan diğerine rahatça geçebilirsiniz ne de normalde bu konsolun arkasındaki küçücük göze rahatça uzanabilirsiniz. O köprümsü çıkıntı vites kolunun orada bitseymiş süper olurmuş ama aşağıya kadar uzatmalarının mantığını gerçekten anlayamadım. Ön tarafı daraltmaktan (ve psikolojik olarak ta sizi) başka bir işe yaramıyor.


    Hyundai ve Kiada garanti 5 yıl - 150.000 km bu arada.

    Haluk
  • i30
    +geniş iç mekan
    +daha çok donanım
    +dizelde en atak motor
    +iyi yalıtım
    +tok bir araç
    -süspansiyonlar çok sert
    -ön konsol rakiplerine göre vasati

    Auris dıştan kağlumbağa gibi, iç tasarım kötü, vites yüksek kalmış ticariler gibi olmuş.

    Bu aracın alternatifi Ceed ya da Bravo olur, üstleri VW, Audi olur ama Auris bence bu araçla kıyaslanamaz
  • herkez kendi bindiği aracı methetmiş herzaman ki gibi. çok garip i30 cular neden bu kadar fanatik ve saldırgan görünüyorlar?? hangi akla hizmet aurisn konforunu,yalıtımını,yol tutuşunu,yakıt tüketimini,iç designını kötüleyebiliyorsunuz?? arabanın tasarımı tamamen kişisel zevktir hiç bir şekilde kendi düşüncenizi kabul ettiremessiniz.. ben aurisin dış tasarımını ve iç tasarımını i30 dan on kat daha güzel buluyorum. kaçımız aurise bindik ki hyundaiciler bu kadar saldırgan davranıyor?? yoksa bunun sebebi hyundainin senelerce kötü araba imajı olduğu için mi bu? tamam i30 çok düzgün araç olabilir ama amma da abartıyorsunuz yahu yani tutmasak mercedesin en üst modeli ile karşılaştıracaksınız..
    burada kanımca en çok ciddiye alınacak kişiler bu iki aracıda denemiş kişilerdir. ben şahis kanatimce toyota aurise bindim zaten tipini çok seviyordum. kullanınca daha çok sevdim. konfor,yol tutuş,sürüş zevki vs vs vs. otomotik modelini bilmiyorum ben düz vites kullandım




  • Hyundai nin hedefi Toyota gibi olabilmektir ve bunu Hyundai nin kendi yöneticileri söyler. Neden gerçeği varken çakmasıyla uğraşasın al işte Toyotayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar tekrardan merhaba,

    Aurisin iç mekanıyla ilgili olarak birşey ekleyeyim.

    Bence iç mekan yeterince geniş. Gerek ön-arka taraf baş mesafesi, gerekse de diz mesafesi gayet iyi. Ancak ön konsoldan ön kol dayamaya kadar uzanan o köprü yok mu, herşeyi bozuyor. İlk bakışta göze hoş görünüyor hatta ama kullanıma gelince, ne acil durumlarda öndeki bir koltuktan diğerine rahatça geçebilirsiniz ne de normalde bu konsolun arkasındaki küçücük göze rahatça uzanabilirsiniz. O köprümsü çıkıntı vites kolunun orada bitseymiş süper olurmuş ama aşağıya kadar uzatmalarının mantığını gerçekten anlayamadım. Ön tarafı daraltmaktan (ve psikolojik olarak ta sizi) başka bir işe yaramıyor.


    Hyundai ve Kiada garanti 5 yıl - 150.000 km bu arada.

    Haluk


    Hyundai Garanti 5 yıl / 100.000 kmhttp://hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=garanti&menu_id=252&ordercolumn=4.0
    Kia Garanti 2 Yıl / 60.000 km + Kia Özel Garanti Güvencesi + Garanti Plus (opsiyon) http://www.kia.com.tr/index.php?p=garanti_uygulamalari Kia Özel Garanti Güvencesi ne demek onu bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi açık-pozisyon -- 27 Aralık 2010; 9:37:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar tekrardan merhaba,

    Aurisin iç mekanıyla ilgili olarak birşey ekleyeyim.

    Bence iç mekan yeterince geniş. Gerek ön-arka taraf baş mesafesi, gerekse de diz mesafesi gayet iyi. Ancak ön konsoldan ön kol dayamaya kadar uzanan o köprü yok mu, herşeyi bozuyor. İlk bakışta göze hoş görünüyor hatta ama kullanıma gelince, ne acil durumlarda öndeki bir koltuktan diğerine rahatça geçebilirsiniz ne de normalde bu konsolun arkasındaki küçücük göze rahatça uzanabilirsiniz. O köprümsü çıkıntı vites kolunun orada bitseymiş süper olurmuş ama aşağıya kadar uzatmalarının mantığını gerçekten anlayamadım. Ön tarafı daraltmaktan (ve psikolojik olarak ta sizi) başka bir işe yaramıyor.


    Hyundai ve Kiada garanti 5 yıl - 150.000 km bu arada.

    Haluk


    Hyundai Garanti 5 yıl / 100.000 kmhttp://hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=garanti&menu_id=252&ordercolumn=4.0
    Kia Garanti 2 Yıl / 60.000 km + Kia Özel Garanti Güvencesi + Garanti Plus (opsiyon) http://www.kia.com.tr/index.php?p=garanti_uygulamalari Kia Özel Garanti Güvencesi ne demek onu bilmiyorum...



    Verdiğin linkten şu kısmı alıntı yapıyorum:

    quote:

    Kia Türkiye Distribütörü Çelik Motor Ticaret A.Ş. olarak 1 Mayıs 2010 tarihinden itibaren satışa sunduğumuz tüm binek araçların 2 yıl ya da 60.000 kilometre, Ticari araçlarda 2 yıl ya da 100.000 kilometre olan yasal garantisinden sonra Kia'nın Özel Garanti Güvencesi aracın ilk satış tarihinden itibaren 5 yıl ya da 150,000 kilometredir (hangisi önce dolarsa). Ticari araçlarda 3 Yıl ya da 100.000 kilometredir (hangisi önce dolarsa). Türkiye çapında yaygın Yetkili KIA Servisleri, müşterilerimize daha iyi hizmet vermek için yapılandırılmıştır.



    Normalde 2 yıl 60.000 km olan garantiyi hiçbir ek ücret talep etmeden 5 yıl 150.000 km ye çıkarttılar. İlki sanayi bakanlığının belirlediği minimum süre yanılmıyorsam. Diğeri ise Çelik Motorun müşteri memnuniyeti adına yaptığı bir uygulama.

    Aynı şey Honda için de geçerli. 3 yıl 100.000 km normal garanti ama araç satışında yeni bir sözleşme ile 6 yıl 150.000 km ye uzatılıyor ücretsiz.

    Yani ilk mesajımda belirttiğim süreler doğru.


    Haluk




  • Dizel i30
  • Bende zaten dizel i30 var :) Ben de Hyundai / Kia beğeniyorum da şunu anlayamadım;
    Madem Kia bunu 5 yıla ücretsiz çıkartıyor o zaman o linkte Garanti Plus kısmında en altta yer alan
    "GarantiPlus'tan Farklı Seçenekler!

    Garanti Süresi içerisinde;
    3+1 ve 3+2 seçenekleri ile Garanti Süresi içerisindeki aracınızın garantisini Garanti Plus poliçe şartları kapsamında 4 veya 5 yıla kadar uzatma imkanı sunulmaktadır." ne demek oluyor? Özür dilerim, bir kasıtla sormuyorum, gerçekten anlayamadım...

    Ben geçen gün gazetede yeni Sprotage mıydı tam hatırlamıyorum onun ilanını incelerken gözüm takıımıştı 2 yıl / 60.000 yazısına... Madem 5 yıl / 150 bin o zaman 2 yıl / 60 bini ne karıştıyorsunuz kardeşim (Kia'ya diyorum) 5 yıl de geç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi açık-pozisyon -- 27 Aralık 2010; 11:31:58 >




  • ben olsam dizel i30 alırdım hyundai kendini aştı bence
  • Araçların garantilerinin kesintisiz devam edebilmesi için Garanti el kitabı ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlar doğrultusunda aracın kullanılması ve periyodik bakımlarının tam ve zamanında yaptırılması gerekmektedir. Periyodik bakım aralığı Ticari araçlar için her 10.000 kilometrede bir, Binek araçlar için her 15.000 kilometrede bir olarak belirlenmiştir. Bakımlarla ilgili detay bilgileri kullanma kılavuzunda ve garanti el kitabında bulabilirsiniz.


    Kia yetkili servisi cumartesi periyodik bakımların binek araçlar için her 7.500 km'de olduğunu söyledi ama linkte 15.000 km'de yazıyor. hangisi doğru?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    herkez kendi bindiği aracı methetmiş herzaman ki gibi. çok garip i30 cular neden bu kadar fanatik ve saldırgan görünüyorlar?? hangi akla hizmet aurisn konforunu,yalıtımını,yol tutuşunu,yakıt tüketimini,iç designını kötüleyebiliyorsunuz?? arabanın tasarımı tamamen kişisel zevktir hiç bir şekilde kendi düşüncenizi kabul ettiremessiniz.. ben aurisin dış tasarımını ve iç tasarımını i30 dan on kat daha güzel buluyorum. kaçımız aurise bindik ki hyundaiciler bu kadar saldırgan davranıyor?? yoksa bunun sebebi hyundainin senelerce kötü araba imajı olduğu için mi bu? tamam i30 çok düzgün araç olabilir ama amma da abartıyorsunuz yahu yani tutmasak mercedesin en üst modeli ile karşılaştıracaksınız..
    burada kanımca en çok ciddiye alınacak kişiler bu iki aracıda denemiş kişilerdir. ben şahis kanatimce toyota aurise bindim zaten tipini çok seviyordum. kullanınca daha çok sevdim. konfor,yol tutuş,sürüş zevki vs vs vs. otomotik modelini bilmiyorum ben düz vites kullandım



    toyotada ses yalıtımı mı var :):) hiç sanmıyom..
    ses yalıtım zaafiyti açık ..
    vw den de daha pahallı bir araç ayrıca,, eş donanımlıları..

    konfor demek: yalıtım sessizlik demek..
    yol tutuşmu dedin : elbette i30 daha iyi,, süspansyonları daha sert ve esp si ni göz ardı etmemek lazım..

    diyecenki esp toyotada da var, önceden en full modelinde mm şanzumanda, vardı oda 53 milyardı..
    şimdi auris komfortline a vsc koymuş :):) milleti kaç senedir kazıklıyordu.. ( kuyruk sıkıştı tabi ).
    daha önceden saece en full modelinde , mm mode modelinde dizelde vsc vardı oda 50 milyar üstünde idi...
    toyotayı kutluyorum şimdi en azından elegant modeline de vsc koymuş .. :)
    şimdi birde ses yalıtımı konusunda eksta atılımk yapsa tabi fiyatları artmadan :) ozaman yeni modellerle yarışabilir..


    dizel konusunda da açık ara öndedir. hyundai.. toyota bu fiyatlarla bide motoru güçlendirse... o zaman hakikaten rakip olabilir..


    sonuç: 42 000 liraya daha sessiz , dizel, daha güçlü, daha geniş, dizel bir araç neden olmasın ??
    hatta daha güvenli( bu tartışılır tabi )

    dizayn konusu zevktir tartışılır tabi.. bu konuda haklısınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtxpp -- 31 Aralık 2010; 1:20:07 >




  • Dizelse tabiki İ30
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    herkez kendi bindiği aracı methetmiş herzaman ki gibi. çok garip i30 cular neden bu kadar fanatik ve saldırgan görünüyorlar?? hangi akla hizmet aurisn konforunu,yalıtımını,yol tutuşunu,yakıt tüketimini,iç designını kötüleyebiliyorsunuz?? arabanın tasarımı tamamen kişisel zevktir hiç bir şekilde kendi düşüncenizi kabul ettiremessiniz.. ben aurisin dış tasarımını ve iç tasarımını i30 dan on kat daha güzel buluyorum. kaçımız aurise bindik ki hyundaiciler bu kadar saldırgan davranıyor?? yoksa bunun sebebi hyundainin senelerce kötü araba imajı olduğu için mi bu? tamam i30 çok düzgün araç olabilir ama amma da abartıyorsunuz yahu yani tutmasak mercedesin en üst modeli ile karşılaştıracaksınız..
    burada kanımca en çok ciddiye alınacak kişiler bu iki aracıda denemiş kişilerdir. ben şahis kanatimce toyota aurise bindim zaten tipini çok seviyordum. kullanınca daha çok sevdim. konfor,yol tutuş,sürüş zevki vs vs vs. otomotik modelini bilmiyorum ben düz vites kullandım



    toyotada ses yalıtımı mı var :):) hiç sanmıyom..
    ses yalıtım zaafiyti açık ..
    vw den de daha pahallı bir araç ayrıca,, eş donanımlıları..

    konfor demek: yalıtım sessizlik demek..
    yol tutuşmu dedin : elbette i30 daha iyi,, süspansyonları daha sert ve esp si ni göz ardı etmemek lazım..

    diyecenki esp toyotada da var, önceden en full modelinde mm şanzumanda, vardı oda 53 milyardı..
    şimdi auris komfortline a vsc koymuş :):) milleti kaç senedir kazıklıyordu.. ( kuyruk sıkıştı tabi ).
    daha önceden saece en full modelinde , mm mode modelinde dizelde vsc vardı oda 50 milyar üstünde idi...
    toyotayı kutluyorum şimdi en azından elegant modeline de vsc koymuş .. :)
    şimdi birde ses yalıtımı konusunda eksta atılımk yapsa tabi fiyatları artmadan :) ozaman yeni modellerle yarışabilir..


    dizel konusunda da açık ara öndedir. hyundai.. toyota bu fiyatlarla bide motoru güçlendirse... o zaman hakikaten rakip olabilir..


    sonuç: 42 000 liraya daha sessiz , dizel, daha güçlü, daha geniş, dizel bir araç neden olmasın ??
    hatta daha güvenli( bu tartışılır tabi )

    dizayn konusu zevktir tartışılır tabi.. bu konuda haklısınız..







    Arkadaşımda dizel otomatik i30 var.

    Bu arabanın yol tutuşuna iyi diyen arkadaş daha önce ne kullanmış bilmiyorum.

    Arabanın lastikleri 205/55/16, 225/45/17 ile daha iyi bir performans verebilir tabiki ama;burada uzun bir viraj var,ben o virajı Avensisle 75-80 arası dönebiliyorum,Dobloyla 60'la dönebiliyorum,Yarisimde eibach yaylı haliyle 68-70 arası kopmaya başlıyor ve bu virajda i30'la defalarca denedik 65'te g.tü başı oynuyor.Genel olarak yol tutuşu kötü diye rahatlıkla söyleyebilirim.Astra Classic i30'u virajlarda haşat eder,ikiside kullandığım araba bilerek söylüyorum yani.i30'un süspansiyonuda öyle pek sert değil bence,konfor açısından iyi bile sayılır.En azından benim beklentilerimin üstündeydi.İç mekanı bence çok rezil,Aurisin için daha iyi olduğunu düşünüyorum.Arka kısmı hakikaten geniş,otomatik şanzımanı konforlu ama performansı baltalıyor resmen.Bir vites atması 2sn'yi buluyor sankiRampa çekişi filn gayet iyi,lakin rampada durursanız kaydırabiliyor,bu güçte bir arabadan beklemezdim.Direksiyonu çok yumuşak,Era gibi.Bu konuda Auris kesinlikle çok daha iyi.Araba kullandığınızı anlıyorsunuz.i30'un 140 sabit gidişi çok güzel seste yok,titreme vs.'de.Yakıt tüketimi karışık kullanımda 7,5 lt,yani düşük değil.

    i30 eksileri olan ama genel olarak yeterli bir araba fakat o parayı kesinlikle etmez görüşündeyim.Arkadaşımda arabayı aldığına değilde 43000 verdiğine pişman.En fazla 39-40 olmalıydı.




  • i30 için konuşuyorum.

    Aracın yol tutuşu son derece iyi
    Süspansiyonlarının sert olduğuna ben de katılıyorum ama uzun yolda yol tutuşu açısından olumlu olduğunu düşünüyorum.
    Boş ağırlığı 1400 küsür kilo. Kullandığımız i30 1.6 CRDI 90PS olmasına rağmen oldukça seri bir araçtı. O ağırlık altında yeterli motor gücü olmadığı söylenmesine rağmen performans açısından son derece muazzam. Bagajı da azımsanmayacak derecede iyi.
    Yakıt konusunda İstanbul trafiği sebebiyle pek de olumlu konuşamayacağım.

    Son olarak, Hyundai'nin o eski imajından sıyrıldığını söylemek istiyorum. Hyundai için eskisi gibi ön yargılı yaklaşmayın zira ben de çok kötü bir izlenimi varken i30 sayesinde son derece olumlu baktığım ve güvendiğim bir marka haline geldi.
  • 2008 yılında ki autoshow dergisinde toyota auris,i30 ve subarunun bir modeli karşılaştırılıyor pek çok otoritenin görüşleri vardı tesadüfen bugün okudum. aurisin tek dezavantajı virajlarda önden hafifçe kayma belirtisi gösteriyor, ayrıca evet ses yalıtımı diğer toyotalar gibi biraz zayıf kalıyor. ama iç haciminden tutunda yakıt tüketimine kadar hepsine fark atıyor bütün eleştirmenlerden 10 üzerinden 8 alıyor. hyundai i30 un geçer not aldığı tek yer ise yol tutuşunun daha iyi olmasıdır diğer yönlerden hep sınıfta bırakmışlar. ben başka bir şey demiyorum
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.