2012 model olanlarda yalıtım zayıftır. (2012 vardı. Değişik model yılını ve hatta corolla sürdüm hiç fark göremedim. Hatta 5 vites benzinli makyajsız olan dizele göre üst hızlarda daha fazla motor sesi alıyor.) Uzun yolda 5,3lt civarı yakar.( ön koltukta bacak arasına kadar eşya yüklü iken, aşırı virajlı ve yokuşlu, yer yer gidiş gelişli yolda 110 la gidebilmek için 4 e düştüğüm vs baya zorlayıcı koşullarda bu kadar yakmıştı. Normalde yol düz ise 4.2 ye kadar düşer. Yokuşlu fakat tek kişi+bagaj olunca 4.7 yakıyor.) şehir içinde duruma göre 7,5lt görebilirsiniz.(eğer aracı 2-3 km kullanıp kapatıyorsanız bu değeri görürsünüz. Onun dışında uzun vadede imkansıza yakın. Kısa mesafe için dizel almayın boşuna denmiyor.) bakımları serviste 1200-1500 arası tutar. (Sıfır bir Toyota’nın bakımı için bu fiyatı veriyorlar. Diğer markalarda olduğu gibi müşteri kaybetmemek adına model eskidikçe artan oranda indirim yapıyorlar. 2012 için 800 lira civarında servis ücreti var.) Yalnız 2009 sanırım bir seride motor yağ yakıyor idi, bunlar garantiden işlem görerek çözüldü diye biliyorum. (Belli serilerde yağ yakma vardı. Toyota intercooler değişimi ile sorunu çözdü. 2012 aracımda intercooler değişmişti.) |
Toyota Auris Kullananlar Var Mı? (2. sayfa)
-
-
2009 160 bin de bizdeki dizel sorunsuz..
-
Bizde 2010 135 binde.10 senedir ailemizde klasik japon arabası sorunsuz ama yalıtım ve konforda yok. -
Direksiyon , debriyaj özellikle tüy gibi renault ,opel ,vw grubu araçlara göre buda uzun yolda ve şehiriçinde yormuyor.Bendeki 2018 model.Son çıkan aurislerden.
-
2017 makyajlı kasa 1.33 life modelini kullanıyorum. 2017de sıfır km aldım, şu an 73 bin kmde. rutin bakımlar dışında hiç servis ihtiyacı olmadı, bugüne kadar motor, yürüyen, şanzıman vb hiç bir problem yaşatmadı.
aracın iç plastik kalitesi c segment diğer modellere göre baya geride, geneli sert plastik ve 20 bin km den beri ön göğüs, emniyet kemeri b sütunu, kapı içlerinden trim sesi bolca mevcut. özellikle bozuk yollarda bayağı sinir bozucu seviyede. bu konu ile bir kaç kere servise gittim fakat normal diyerek başlarından savdılar. özel bir yerde yalıtım vb yapılarak bir nebze çözülebilir.
sürücü koltuğunun 40 bin km civarında iç süngerlerinden, hareket ettikçe ses yapmaya başladı. servis ücretsiz olarak koltuk içine yalıtım yaptı problem çözüldü. ilerde tekrarlar mı bilemiyorum.
üstünde gelen turanzalar çok sert ve genel olarak rüzgar/yol sesi yalıtımı kötü seviyede bir araç olduğu için bu lastiklerle çok fazla yol gürültüsü var. 65 bin km de goodyear efficientgrip performance 4 kanallı lastiklerle değiştirdim. yol gürültüsü bir nebze azaldı fakat hala sınıfındaki diğer araçlara göre baya yüksek seviyede.
aracın boya kalitesi pek iyi değil, en ufak dokunmada, taş sıçramasında astar ortaya çıkıyor. araç beyaz olduğu için rötüş işi kolay fakat boya kalitesi beklentiniz varsa insanı delirtebilir.
1.4 d4d bakıyormuşsunuz ama 1.33 ile ilgili yorumumu da yazayım. istanbul içi maltepe maslak trafiği, haftasonu sağa sola gitmeleri ile yakıt ortalamam 7.2 lt. tüketim düşük olsun diye hiç uğraşmam, bu konuda çaba sarfederseniz daha alt seviyelere inebilir. şehir içi için gücü yeterli fakat uzun yolda 3 bin devirde 110 km civarında seyrediyor. biraz daha tempolu gitmek isterseniz, kötü yalıtım ve atmosferik motor sesi ile kafanız şişmeye başlıyor.
direksiyon tepkileri klasik bir japon. net ve güvenli hissettiriyor. aynı şekilde frenlerinden de oldukça memnunum. özellikle güzel lastikle beraber iyi performans sergiliyor. fren pedalı, fransız ve almanlara alışıksanız biraz garip. bir vw, skoda gibi dozajlaması kolay değil. sert ve bastığınız anda zank diye tepki veriyor. alışınca problem yok ama ben alışana kadar yan koltukta oturan arkadaşların kahvesini çok üstüne döktürdüm.
yol tutuş oldukça iyi, süspansiyonlar sert tarafta(1.6 versiyonda arka süspansiyonlar bağımsız, kullananlardan bir tık daha konforlu olduğunu duydum. 1.33 torsiyon), biraz gürültülü çalışıyor. araç genel olarak sert bir karaktere sahip olduğu için konfordan ziyade yol tutuş odaklı diyebilirim.
çok uzun yazdım, özetle; klasik bir japon. konfor, yalıtım vb beklentiniz varsa test etmeden karar vermeyin. fakat alırsanız, bakımlarını düzgün yapıp ömür boyu kullanabilirsiniz.
-
Hemen hemen tüm yorumlar ına katılıyorum arkadaşın 👍🏻 -
iki gün önce kızım için 270 binde 2008 1.4 elegant aldım, dün de Ankara dan Antalya ya 5,5 saatte, klima sürekli açık geldim.. iki kişi ve bagaj ile üç kişi görünebilir.. 510 km, 200,6 tl dizel.. yol tutuşu, denge, ses izolasyonu mükemmel.. yolun İsparta Antalya kısminda ki yokuş ve sollamalarda güç sıkıntısı çekmedim, viraj güvenliği de üstün seviyede gibi geldi bana.. aracı tereddütlü almıştım, tereddütlerim boşuna imiş.. bu iş biraz da şans işi.. yolda aracı sıkıştırdım, radar cezası da gelebilir.. yarın TOYOTALYA ya yağ durumuna baktırmaya ve kontrola gideceğim..
selam sevgi..
coşkun atak
teğmen yüzbaşı filan değil, gerçek emekli albay üstelik jandarma..
536 648 1010
-
Eski kasalarında mpv gibi iç hacim var neredeyse. 1.4 90 hp olanları tasarrufludur, performans olarakta 1.4 90hp den ne bekleniyorsa onu verir, 1.6 110-120 hp dizel kullananlar bu sebepten yetersiz diyebilir fakat normal kullanımda gayet yeterlidir. Sadece ilk çıkanlarında ara ara yağ yakma sorunu yaşanmıştı. 1.6 benzinlileri lpg ile tam uyumlu, sorun yaşayan çok azdır.
-
selam arkadaşlar,
26 ağustos günü, Antalya da yağ durumuna ve genel kontrola gideceğim demiştim, usta kendiliğinden yağı komple değiştirdi.. dolayısıyla eksiltme vs var mı göremedik..
coşkun atak
albay.. ancak emekli.. üstelik de jandarma
-
Mrb lar 2018 veya 2019 otomatik benzinli auris nasıl araba
2015 otomatik auris dizel hakkında yorumlarınız nedir
Hangisi daha iyi
-
Benzinli otm olanlar makyajlı kasası, bağımsız arka süspansiyonu, güçlü motoru ve konforlu cvt şanzımanı ile 1.4 dizellerden her anlamda üstündür. Bir tek yakıt olarak biraz fazla yakar. Kullanıma bağlı olarak 1-3 litre fark eder.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X