Şimdi Ara

'Toyota Corolla Terra 1.6 1999' Performans Upgrade Yardım Lütfen (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Ülkemizde dış modifiye muayenede sorun oluyor fakat motor modifiyesi sorun olmuyor pek. Tabi eksozu falan orjinale çevireceksin mecburen muayenede :)


    @BohemAmca

    Saygı benden.

    Anladım dış modifiyeden kastettiğin nedir? Mesela body kit takıldı araca veya sıradan ön arka tampon falan onlarda sökülmesi gerekiyor mu?

    Body çok abartılı değilse sorun çıkartmazlar. Birde renk önemli, ruhsat renginin dışında renk kullanılmamış olmalı.

    Anladım abi renk olayını biliyorum çok teşekkür ederim ilgilendiğin için ve o değerli bilgilerini benimle paylaştığın için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    Bazı şeyler vardır parayla çözemezsin. Eğer senin motorun için özel üretilmiş forget parçalar yoksa yapabileceğin bir şey yok en azından mantıklı rakamlara. Bu yüzden belli motorlar vardır modifiyeye açıktır. Bazı motorlar vardır uğraşmaya değmez. Bir Cupra alırsın basınç açar adam gibi yazılım yapar 50 hp güç alırsın hiç parça değiştirmeden, ama senin aracın için 50 hp çok ciddi bir rakam.

    Bir kere turbo işi baştan yaş o paralara turboyu unut.
    N/A olarak ne yapılabilir diye düşünecek olursak olmazsa olmazların F/H/E üçlüsü, motorunuz için özel üretim headers varmı araştırın, filtre ve eksoz bir şekilde yapılır ama headers sıkıntı.

    Parça bulunuyormu bilmeden ufaktan maliyet yazmaya çalışayım.

    Headers, filtre eksoz için 1000 lira ayıralım,
    Yüksek sıkıştırmalı pistonlar 600 dolardan başlıyor+ kargo + %20 vergi
    Eagle piston kolları 400 dolar + kargo + %20 vergi
    Dereceli kam, 400-600 dolar arası + kargo + %20 vergi
    Ayarlı kam kasnağı 200 dolar + kargo + %20 vergi
    Gaz kelebeği en az 100 dolar artı kargo,
    MS3 ECU 650 dolar + kargo + %20 vergi
    AEM Wideband 160 dolar + kargo + %20 vergi
    ECU bağlanacak tesisat değişecek en az 500 TL gider,
    ECU mapping yapılacak iyi bir Tuner 750 TL. ister,
    Rektefiyeciye hiç vermedik diyelim,
    O motoru yapacak usta en az 1500 TL. işçilik ister,
    Emme manifoltu değiştirmeyelim port polish yapalım (zaten bulamayızda)+silindir kapağı port polish 500 TL. (pazarlıkla, yerse)
    Valbro pompa, DC 440cc enjektörler, regülatör yurt içinden 2. el temin etsen 700 lira civarı,
    Stage 2 debriyaj seti 300-800 dolar arası motor koduna göre değişiyor + kargo + %20 vergi

    Henüz sübaplara, yay şapka setine dokunmadık,
    Krank, yatak, yağ pompasına dokunmadık,
    OEM ateşleme yetecek diye düşündük dokunmadık,
    OEM soğutma sistemi yetecek diye düşündük dokunmadık,
    Bu motoru yapabilecek kapasitede bir usta bulduğumuzu varsaydık,

    Bu kadar masraf ettik, daha yürür mü? kırılır mı? 50 hp verir mi? sonuç ne olur belli değil.

    Hocam bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim.


    @Emre-Dylan

    Zaten o kadar masraf yapılacaksa arabayı satıp üstüne modifiye masrafıyla aşağıdaki gibi bir araç alınabilir.Hem riski ,hem zaman kaybı olmaz.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-satlik-yaris-arabasi-ful-plus-ful-192-lik-128290593/detay




  • Rica ederim arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Arkadaşlar merhabalar, arkadaşım aracının performansını arttırmak istiyor neler yapabilir bu araca? Bu konuda tecrübesiziz, bütçesi ortalama 1500TL kadar. İnternette araştırdım bulduklarım piston kolları, pistonları değiştirin ve turbo takın falan diyor ama kabataslak bir bilgiye sahip olarak bunları gerçekleştirmemiz hem aptallık hemde zararlı olacaktır diye düşündük ve ben buraya konu açmaya karar verdim. Araç standart "Toyota Corolla Terra 1.6 1999" modeldir. Sanırım "beygir gücü 105" bu oranı "150 160'lara" çıkarmak istediğini söyledi. Dediğim gibi tecrübesiz olduğumuz için önerilerinizi bizden esirgemeyin ki bizde bu önerileri not edip o konuda usta kişilere gidip nedir nasıldır sorup ve yaptırmak istiyoruz. Şimdiden herkese teşekkürler.

    Edit: Bir sorum daha olacaktı bu motorda yapılan değişiklikler ruhsata işletiliyor diye biliyorum ama turbo konusunda bir bilgim yok muayene zamanı gelince çıkartmamız mı gerekiyor yoksa o da işletiliyor mu? Sağolun varolun, saygılar herkese...

    Temsili fotoğraf:

     'Toyota Corolla Terra 1.6 1999' Performans Upgrade Yardım Lütfen

    araba temiz duruyo hiç bozma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    Bazı şeyler vardır parayla çözemezsin. Eğer senin motorun için özel üretilmiş forget parçalar yoksa yapabileceğin bir şey yok en azından mantıklı rakamlara. Bu yüzden belli motorlar vardır modifiyeye açıktır. Bazı motorlar vardır uğraşmaya değmez. Bir Cupra alırsın basınç açar adam gibi yazılım yapar 50 hp güç alırsın hiç parça değiştirmeden, ama senin aracın için 50 hp çok ciddi bir rakam.

    Bir kere turbo işi baştan yaş o paralara turboyu unut.
    N/A olarak ne yapılabilir diye düşünecek olursak olmazsa olmazların F/H/E üçlüsü, motorunuz için özel üretim headers varmı araştırın, filtre ve eksoz bir şekilde yapılır ama headers sıkıntı.

    Parça bulunuyormu bilmeden ufaktan maliyet yazmaya çalışayım.

    Headers, filtre eksoz için 1000 lira ayıralım,
    Yüksek sıkıştırmalı pistonlar 600 dolardan başlıyor+ kargo + %20 vergi
    Eagle piston kolları 400 dolar + kargo + %20 vergi
    Dereceli kam, 400-600 dolar arası + kargo + %20 vergi
    Ayarlı kam kasnağı 200 dolar + kargo + %20 vergi
    Gaz kelebeği en az 100 dolar artı kargo,
    MS3 ECU 650 dolar + kargo + %20 vergi
    AEM Wideband 160 dolar + kargo + %20 vergi
    ECU bağlanacak tesisat değişecek en az 500 TL gider,
    ECU mapping yapılacak iyi bir Tuner 750 TL. ister,
    Rektefiyeciye hiç vermedik diyelim,
    O motoru yapacak usta en az 1500 TL. işçilik ister,
    Emme manifoltu değiştirmeyelim port polish yapalım (zaten bulamayızda)+silindir kapağı port polish 500 TL. (pazarlıkla, yerse)
    Valbro pompa, DC 440cc enjektörler, regülatör yurt içinden 2. el temin etsen 700 lira civarı,
    Stage 2 debriyaj seti 300-800 dolar arası motor koduna göre değişiyor + kargo + %20 vergi

    Henüz sübaplara, yay şapka setine dokunmadık,
    Krank, yatak, yağ pompasına dokunmadık,
    OEM ateşleme yetecek diye düşündük dokunmadık,
    OEM soğutma sistemi yetecek diye düşündük dokunmadık,
    Bu motoru yapabilecek kapasitede bir usta bulduğumuzu varsaydık,

    Bu kadar masraf ettik, daha yürür mü? kırılır mı? 50 hp verir mi? sonuç ne olur belli değil.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler




  • adam soruyu 2013 te sormuş ancak başkalarına faydası olur belki.
    3 adımda bu aracın performansını arttırmak mümkün. Hemde öyle 1500 falan değil. 50-100 liraya

    1.map sensörünün hortumunu daha sert bir hortumla değiştirin ve boğaza yakın bir noktaya monte edin.

    2. hava filtresinin içine yaylı patlama kapağını emiş yönünde açılacak biçimde takın(hava hortumunun içineeee/hortumun içineee). Ve bu yaylı kapağın yayını biraz gezdirerek sıfıra sıfır kurtardığı yerden kesin amaç rahat oynaması. Ayrıca bu kapağa delik delmelisiniz 1.5 parmak geçecek kadar.

    3. Akislerin yağını güzelce temizletin ardından ısıya suya dayanıklı gres sürdürün.

    aracım 1.33 sol 2000 corolla compotestte 4300d/dk 105 hp çıktı. 9sn 0-100

    bu arada bunların haricinde extra bir yol daha var.
    motorun üstünde bulunan pcv valfini oradan çıkartın ve uygun bir hortum monte ederek bu çıkan hortumuda t ile 2ye ayırın.
    t den gelen bir ucu pcv valfi ile tekrar boğaza girin. t den gelen diğer ucu ise selonoid valfe bağlayın. valfin diğer ucunuda boğaza girin.

    yani toplamda biraz boru 2 adet t ek , selonoid valf ve bir tane buton ile anlık 3-5 dk kadar güç artışınız olur.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.