Şimdi Ara

'Toyota Corolla Terra 1.6 1999' Performans Upgrade Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar, arkadaşım aracının performansını arttırmak istiyor neler yapabilir bu araca? Bu konuda tecrübesiziz, bütçesi ortalama 1500TL kadar. İnternette araştırdım bulduklarım piston kolları, pistonları değiştirin ve turbo takın falan diyor ama kabataslak bir bilgiye sahip olarak bunları gerçekleştirmemiz hem aptallık hemde zararlı olacaktır diye düşündük ve ben buraya konu açmaya karar verdim. Araç standart "Toyota Corolla Terra 1.6 1999" modeldir. Sanırım "beygir gücü 105" bu oranı "150 160'lara" çıkarmak istediğini söyledi. Dediğim gibi tecrübesiz olduğumuz için önerilerinizi bizden esirgemeyin ki bizde bu önerileri not edip o konuda usta kişilere gidip nedir nasıldır sorup ve yaptırmak istiyoruz. Şimdiden herkese teşekkürler.

    Edit: Bir sorum daha olacaktı bu motorda yapılan değişiklikler ruhsata işletiliyor diye biliyorum ama turbo konusunda bir bilgim yok muayene zamanı gelince çıkartmamız mı gerekiyor yoksa o da işletiliyor mu? Sağolun varolun, saygılar herkese...

    Temsili fotoğraf:

     'Toyota Corolla Terra 1.6 1999' Performans Upgrade Yardım Lütfen







  • Ustam bir bakar mısınız? O değerli yorumlarınızdan bir kaç tane de bana aktarır mısnız lütfen?
  • 1500 tl ile ancak 8-10 hp artırabilirsiniz o kadar bile değil belki, bu işin uzmanları var forumda birazdan gelirler.
  • Harcadığınız paranin karşılığı alamazsınız. 1500 lira bütçeyle aracı turbolayamazsiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forged parça bulabiliyor musunuz o motor için?

    İşte bütün mesele bu. 1500 liraya 50 hp alınabilseydi benim harcadığım paraya aracımın 1500-2000 hp falan olması lazımdı
  • Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?
  • 2-3 bin liraya turbo takılabilrde gidip araştırmak lazım parça , işçilik değişken faktörler ve besleme oranına bağlı başka parçaların değişmeside gerekebilir
    Profesyonel bir şey çıkmaz sağlamda olmaz bence bu bütçeyle
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2001 corolla 1.4 terra hakkında
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • "Upgrade" ne demek, bizi aydınlatır mısınız lütfen? Türkçemizde herhangi bir karşılığı yok mu?

    Sorunuza gelince, seçenekleri kısıtlı. Turbo taktırsanız da güncellenecek diğer aksamla beraber masrafınız hayli yüksek olacaktır. Hava filtresi vb değişikliklerle de azami 5-6 bg alırsınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    2-3 bin liraya turbo takılabilrde gidip araştırmak lazım parça , işçilik değişken faktörler ve besleme oranına bağlı başka parçaların değişmeside gerekebilir
    Profesyonel bir şey çıkmaz sağlamda olmaz bence bu bütçeyle


    Anladım 3500tl yi geçer yani bu işler sağolun hocam.

    Bu "UPGRADE" işleri de bayağı zormuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre-Dylan -- 15 Haziran 2013; 10:34:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    50 hp için minimum 10 bin lira civarı masraf yaparsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    50 hp için minimum 10 bin lira civarı masraf yaparsınız.

    Bir adamla tanıştım bugün, arabasını 320hp yapmak için 17.000 TL hemen hemen harcamış. Aracı Nissan 200SX s13 stok halde 160hp olması lazım aşşağı yukarı ve parçaları yurtdışından getirtmiş siz hesaplayın 10.000TL tutmaz gibime geliyor 50hp için üstelik parçaları Türkiye'de bulunduğu halde




  • Açık hava filtresi + pek işe yaramasa da chip uygulaması + kat iptali (olur mu emin değilim ) , egzoz sistemi (orta karar) ancak yapılır.

    Bunlar da hepi topu 10-11 hp arttırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    50 hp için minimum 10 bin lira civarı masraf yaparsınız.

    Bir adamla tanıştım bugün, arabasını 320hp yapmak için 17.000 TL hemen hemen harcamış. Aracı Nissan 200SX s13 stok halde 160hp olması lazım aşşağı yukarı ve parçaları yurtdışından getirtmiş siz hesaplayın 10.000TL tutmaz gibime geliyor 50hp için üstelik parçaları Türkiye'de bulunduğu halde

    S13 ün motoru upgrade e açık ve fazlasıyla tutulan,parçası bulunana bir motor siz bir aile arabasını turbolamaktan bahsediyorsunuz aynı şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    50 hp için minimum 10 bin lira civarı masraf yaparsınız.

    Bir adamla tanıştım bugün, arabasını 320hp yapmak için 17.000 TL hemen hemen harcamış. Aracı Nissan 200SX s13 stok halde 160hp olması lazım aşşağı yukarı ve parçaları yurtdışından getirtmiş siz hesaplayın 10.000TL tutmaz gibime geliyor 50hp için üstelik parçaları Türkiye'de bulunduğu halde

    S13 ün motoru upgrade e açık ve fazlasıyla tutulan,parçası bulunana bir motor siz bir aile arabasını turbolamaktan bahsediyorsunuz aynı şey değil.

    Fazlasıyla bulunan? Ve parçası Türkiye'de bulunan derken? Bur da şuan da s13'den mi bahsediyoruz? Adamlar parça için 3 ay beklediklerini söylediler ve gümrük analarını ağlattığını söylediler, bence bu kurduğunuz cümlenin yarısı yanlış. Upgrade'ye açık ama gerisi kesinlikle yanlış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    Bazı şeyler vardır parayla çözemezsin. Eğer senin motorun için özel üretilmiş forget parçalar yoksa yapabileceğin bir şey yok en azından mantıklı rakamlara. Bu yüzden belli motorlar vardır modifiyeye açıktır. Bazı motorlar vardır uğraşmaya değmez. Bir Cupra alırsın basınç açar adam gibi yazılım yapar 50 hp güç alırsın hiç parça değiştirmeden, ama senin aracın için 50 hp çok ciddi bir rakam.

    Bir kere turbo işi baştan yaş o paralara turboyu unut.
    N/A olarak ne yapılabilir diye düşünecek olursak olmazsa olmazların F/H/E üçlüsü, motorunuz için özel üretim headers varmı araştırın, filtre ve eksoz bir şekilde yapılır ama headers sıkıntı.

    Parça bulunuyormu bilmeden ufaktan maliyet yazmaya çalışayım.

    Headers, filtre eksoz için 1000 lira ayıralım,
    Yüksek sıkıştırmalı pistonlar 600 dolardan başlıyor+ kargo + %20 vergi
    Eagle piston kolları 400 dolar + kargo + %20 vergi
    Dereceli kam, 400-600 dolar arası + kargo + %20 vergi
    Ayarlı kam kasnağı 200 dolar + kargo + %20 vergi
    Gaz kelebeği en az 100 dolar artı kargo,
    MS3 ECU 650 dolar + kargo + %20 vergi
    AEM Wideband 160 dolar + kargo + %20 vergi
    ECU bağlanacak tesisat değişecek en az 500 TL gider,
    ECU mapping yapılacak iyi bir Tuner 750 TL. ister,
    Rektefiyeciye hiç vermedik diyelim,
    O motoru yapacak usta en az 1500 TL. işçilik ister,
    Emme manifoltu değiştirmeyelim port polish yapalım (zaten bulamayızda)+silindir kapağı port polish 500 TL. (pazarlıkla, yerse)
    Valbro pompa, DC 440cc enjektörler, regülatör yurt içinden 2. el temin etsen 700 lira civarı,
    Stage 2 debriyaj seti 300-800 dolar arası motor koduna göre değişiyor + kargo + %20 vergi

    Henüz sübaplara, yay şapka setine dokunmadık,
    Krank, yatak, yağ pompasına dokunmadık,
    OEM ateşleme yetecek diye düşündük dokunmadık,
    OEM soğutma sistemi yetecek diye düşündük dokunmadık,
    Bu motoru yapabilecek kapasitede bir usta bulduğumuzu varsaydık,

    Bu kadar masraf ettik, daha yürür mü? kırılır mı? 50 hp verir mi? sonuç ne olur belli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    Bazı şeyler vardır parayla çözemezsin. Eğer senin motorun için özel üretilmiş forget parçalar yoksa yapabileceğin bir şey yok en azından mantıklı rakamlara. Bu yüzden belli motorlar vardır modifiyeye açıktır. Bazı motorlar vardır uğraşmaya değmez. Bir Cupra alırsın basınç açar adam gibi yazılım yapar 50 hp güç alırsın hiç parça değiştirmeden, ama senin aracın için 50 hp çok ciddi bir rakam.

    Bir kere turbo işi baştan yaş o paralara turboyu unut.
    N/A olarak ne yapılabilir diye düşünecek olursak olmazsa olmazların F/H/E üçlüsü, motorunuz için özel üretim headers varmı araştırın, filtre ve eksoz bir şekilde yapılır ama headers sıkıntı.

    Parça bulunuyormu bilmeden ufaktan maliyet yazmaya çalışayım.

    Headers, filtre eksoz için 1000 lira ayıralım,
    Yüksek sıkıştırmalı pistonlar 600 dolardan başlıyor+ kargo + %20 vergi
    Eagle piston kolları 400 dolar + kargo + %20 vergi
    Dereceli kam, 400-600 dolar arası + kargo + %20 vergi
    Ayarlı kam kasnağı 200 dolar + kargo + %20 vergi
    Gaz kelebeği en az 100 dolar artı kargo,
    MS3 ECU 650 dolar + kargo + %20 vergi
    AEM Wideband 160 dolar + kargo + %20 vergi
    ECU bağlanacak tesisat değişecek en az 500 TL gider,
    ECU mapping yapılacak iyi bir Tuner 750 TL. ister,
    Rektefiyeciye hiç vermedik diyelim,
    O motoru yapacak usta en az 1500 TL. işçilik ister,
    Emme manifoltu değiştirmeyelim port polish yapalım (zaten bulamayızda)+silindir kapağı port polish 500 TL. (pazarlıkla, yerse)
    Valbro pompa, DC 440cc enjektörler, regülatör yurt içinden 2. el temin etsen 700 lira civarı,
    Stage 2 debriyaj seti 300-800 dolar arası motor koduna göre değişiyor + kargo + %20 vergi

    Henüz sübaplara, yay şapka setine dokunmadık,
    Krank, yatak, yağ pompasına dokunmadık,
    OEM ateşleme yetecek diye düşündük dokunmadık,
    OEM soğutma sistemi yetecek diye düşündük dokunmadık,
    Bu motoru yapabilecek kapasitede bir usta bulduğumuzu varsaydık,

    Bu kadar masraf ettik, daha yürür mü? kırılır mı? 50 hp verir mi? sonuç ne olur belli değil.

    Anladım üşenmeyip yazdığın için çok teşekkür ederim abi demek oluyor ki arkadaşın işi yaş iş yani o bütçeyle yaş ben bugün kendisine bunları tek tek okuturum boşuna artık heveslenmesin o bütçeyle. Birde şu sorum var bunları yaptırdıktan sonra ruhsata işletiliyor mu yoksa muayene zamanı gelince tekrar hepsi sökülüp stok halemi getiriliyor buna turbo da dahil abi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    Anladım arkadaşımla konuşurum sorun değil ama tutupta 7 8bin harcanacaksa hiç kalkışmayalım bu işe biz 50 hp için ne kadar gider tahmini tutar sizce? 3000 3500TL?

    Bazı şeyler vardır parayla çözemezsin. Eğer senin motorun için özel üretilmiş forget parçalar yoksa yapabileceğin bir şey yok en azından mantıklı rakamlara. Bu yüzden belli motorlar vardır modifiyeye açıktır. Bazı motorlar vardır uğraşmaya değmez. Bir Cupra alırsın basınç açar adam gibi yazılım yapar 50 hp güç alırsın hiç parça değiştirmeden, ama senin aracın için 50 hp çok ciddi bir rakam.

    Bir kere turbo işi baştan yaş o paralara turboyu unut.
    N/A olarak ne yapılabilir diye düşünecek olursak olmazsa olmazların F/H/E üçlüsü, motorunuz için özel üretim headers varmı araştırın, filtre ve eksoz bir şekilde yapılır ama headers sıkıntı.

    Parça bulunuyormu bilmeden ufaktan maliyet yazmaya çalışayım.

    Headers, filtre eksoz için 1000 lira ayıralım,
    Yüksek sıkıştırmalı pistonlar 600 dolardan başlıyor+ kargo + %20 vergi
    Eagle piston kolları 400 dolar + kargo + %20 vergi
    Dereceli kam, 400-600 dolar arası + kargo + %20 vergi
    Ayarlı kam kasnağı 200 dolar + kargo + %20 vergi
    Gaz kelebeği en az 100 dolar artı kargo,
    MS3 ECU 650 dolar + kargo + %20 vergi
    AEM Wideband 160 dolar + kargo + %20 vergi
    ECU bağlanacak tesisat değişecek en az 500 TL gider,
    ECU mapping yapılacak iyi bir Tuner 750 TL. ister,
    Rektefiyeciye hiç vermedik diyelim,
    O motoru yapacak usta en az 1500 TL. işçilik ister,
    Emme manifoltu değiştirmeyelim port polish yapalım (zaten bulamayızda)+silindir kapağı port polish 500 TL. (pazarlıkla, yerse)
    Valbro pompa, DC 440cc enjektörler, regülatör yurt içinden 2. el temin etsen 700 lira civarı,
    Stage 2 debriyaj seti 300-800 dolar arası motor koduna göre değişiyor + kargo + %20 vergi

    Henüz sübaplara, yay şapka setine dokunmadık,
    Krank, yatak, yağ pompasına dokunmadık,
    OEM ateşleme yetecek diye düşündük dokunmadık,
    OEM soğutma sistemi yetecek diye düşündük dokunmadık,
    Bu motoru yapabilecek kapasitede bir usta bulduğumuzu varsaydık,

    Bu kadar masraf ettik, daha yürür mü? kırılır mı? 50 hp verir mi? sonuç ne olur belli değil.

    SN, *President*
    Kardeşimiz yine iş başında Saygılar efendim




  • Emre-Dylan kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde dış modifiye muayenede sorun oluyor fakat motor modifiyesi sorun olmuyor pek. Tabi eksozu falan orjinale çevireceksin mecburen muayenede :)


    @BohemAmca

    Saygı benden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Ülkemizde dış modifiye muayenede sorun oluyor fakat motor modifiyesi sorun olmuyor pek. Tabi eksozu falan orjinale çevireceksin mecburen muayenede :)


    @BohemAmca

    Saygı benden.

    Anladım dış modifiyeden kastettiğin nedir? Mesela body kit takıldı araca veya sıradan ön arka tampon falan onlarda sökülmesi gerekiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-Dylan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Ülkemizde dış modifiye muayenede sorun oluyor fakat motor modifiyesi sorun olmuyor pek. Tabi eksozu falan orjinale çevireceksin mecburen muayenede :)


    @BohemAmca

    Saygı benden.

    Anladım dış modifiyeden kastettiğin nedir? Mesela body kit takıldı araca veya sıradan ön arka tampon falan onlarda sökülmesi gerekiyor mu?

    Body çok abartılı değilse sorun çıkartmazlar. Birde renk önemli, ruhsat renginin dışında renk kullanılmamış olmalı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.