Şimdi Ara

Toyota'dan batarya üretimi için 5.6 milyar dolarlık yatırım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota'dan batarya üretimi için 5.6 milyar dolarlık yatırım



    Toyota yöneticileri otomotiv dünyasındaki elektrifikasyon süreciyle ilgili karışık sinyaller verseler de elektrikli araçlar konusunda yeni adımlar atmaktan geri kalmıyorlar. Toyota, Japonya ve ABD'de batarya üretimi gerçekleştirmek üzere 730 milyar Yen yani yaklaşık 5.6 milyar dolar yatırım yapacağını duyurdu.



    Toyota'nın bu büyük yatırımımın 2.5 milyar dolarlık kısmı Kuzey Karolina'da kurulacak olan batarya üretim tesisine ayrılmış. Bu yeni yatırım sayesinde şirketin Japonya ve ABD'deki toplam batarya üretim kapasitesi 40 gigawatt-saate kadar artırılacak. Ayrıca yatırım kapsamında öncekilere kıyasla daha verimli üretim hatları kurulacak ve çalışanlar batarya üretimi konusunda eğitilecek.



    Ayrıca Bkz.Norveçli Tesla sahipleri açlık grevine başlıyor: İşte şikayet listesi



    Açıklanan bu yatırımın ardından batarya üretiminin 2024 ve 2026 yılları arasında başlaması bekleniyor. Toyota'nın Japonya ve ABD'de ürettiği bataryalar sadece bu ülkelerde değil şirketin elektrikli araç sattığı tüm pazarlarda kullanılacak.



    Yakında ülkemizde de satışa sunulması planlanan bZ4X şu anda Toyota'nın tek tamamen elektrikli modeli. Yakında ikinci model olarak Çin kaynaklı fotoğraflarını gördüğümüz bZ3 sedan da aileye katılacak. Ardından Toyota'nın geçtiğimiz yıl konsept formunda tanıttığı diğer araçlar da birer birer hayata geçirilecek.



    Öte yandan Toyota, 'yeni enerjili' araçlar konusunda sadece BEV yani bataryalı elektrikli araçlara bağlı kalmıyor. Hidrojen yakıt hücreli araçlara da yönelen Japon üretici kısa süre önce BMW ile birlikte geliştirdikleri hidrojenli araçların 2025'te piyasaya sürüleceğini açıklamıştı.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2022/08/toyota-investing-5-6-billion-into-u-s-and-japanese-ev-battery-production/







  • batarya teknolojisi çöp
    bunun yerine düşük hacimli yüksek verimli
    benzin jenaratörleri tek çözüm !

  • Bizimkilerde dış devletlere faize ödüyor yatırım paralarımızı..amd cpu fab 2.5milyar dolara satılıyordu zamanında! . her taraf beton oldu beton faizi.. onca ev yapılsın diye dışarıdan döviz borç aldılar. cia ekonomik tetikçi ajanı yazmış john perkins 2005. " biz diyor ki onlara borç veririz yol beton yaptırırız..." Onu bile okumamışlar borç alırken. Öyle ise dışarının borçlandırıcı/borç ödetici memurları da olabilirler dersem çok mu olur?


    Millet dua ettiğinde amin vs dediğinde cennette olduğunu sanıyor ama nasıl bir cehennemde olduğunu bilmiyor. Cehennemde olduğunu kabul edip cennete çevirmen lazım. Cehennemde dua amin fln işlemez. Çünkü gün-ah/kar'sındır. Arınmaya başla. Önce düşünce... düştüğünü gör ! Düşüncelerini düzelteceksin önce. Otomatik pilottan çıkıp felsefe, mantık, sağlama, ölçme, şüphe... bu yoldan doğru anca kurtarırsın ama terlemeli yoldur. Her şeyi ölçüceksin hemde doğru veri ve sağlama... şimdi tuik yanlış veri veriyor millete. Millet ne yapmalı? aksi halde millet gün-ah^kar olur. Karşılığını evrensel terazi verir. Acılar, sürünme,paran değer kaybeder, dün çalıştığın değer bir günde yarıya düşer,... uyan kardeş !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_kilic -- 31 Ağustos 2022; 22:09:02 >




  • bataryanın ömür boyu garantili olması lazım mantıklı olması için. 10 yıl garanti bile yetersiz, araçlar 10 yaşından sonra her an çöp olma ihtimaliyle karşı karşıya kalıyor. batarya aracın fiyatının yarısından fazla tutuyor. çok saçma. Toyota'dan batarya üretimi için 5.6 milyar dolarlık yatırım 


    daha sağlam, 50-100 yıl kullanılabilecek kalitede batarya üretmeleri lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 31 Ağustos 2022; 22:14:33 >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    dunya turkiyeden ibaret degil. turkiyede hala trafikde en cok bulunan arac tofas sahin, uretimi 20 sene once sona ermis araba, ote yandan batida gelismis ulkelerde 10 yasin uzerinde arabaya kimse bakmaz. gecenlerde videosuna denk gelmissinizdir, amerikaya gocen bizim turk aktorlerden biri gayet temiz 13 yasindaki porsche cheayen jipi 7500dolara almis, burda 20 yasindaki 2inci el clio fiyatina. dunyada 10 yasindaki aracin bir degeri yok, universite lise ogrencileri harcliklarindan artirdiklari paralarla alirsa aliyor. ikinci el araba bizim gibi fakir ulkelerde yatirim gozuyle gorulup, 10larca yil kullanilir, bu tip ulkelerinde dunya ekonomisine cok bir etkisi olmaz, sozu gecmez. 10 yil sonra o elektrikli aracin yipranan bataryasini sokup farkli yerde kullanirlar, araba icin yeterli olmasada guc yogunlugu gerektirmeyen buyuk olcek depolamada kullanilabiliyor, aracida hurdaya cikarirlar. cokda umurlarinda olmaz.

  • ::::::::!:::::::::YENİ ZAM :::::::::!:::::::: // 1Eylül 2022
    #Elektriğe,
    📌Konutta %20,
    📌Esnaf, kamu ve özel hizmetler sektöründe %30,
    📌Sanayide %50,

    #Doğalgaza,
    📌Konutlarda %20,4,
    📌İşletmelerde %47,6,
    📌Sanayide %50,8 #zam


    Bir de devlet sübvansiye ediyor diyorlar. Kimin cebinden sübvansiye ediyorlar?!!!!

    Akıl?
    Zeka?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_kilic -- 1 Eylül 2022; 00:47:09 >
  • batarya teknolojisi bence yetersiz. daha iyi bir teknoloji ileri sürülene dek içten yanmalı motorlar tarihin tozlu sayfalarına gömülmez.

  • IrrepertuX kullanıcısına yanıt
    Peki içten yanmalı motorlar için enerji yoğunluğu fazla yakıtı nereden bulacaksınız? Biyoyakıt cevabını lütfen vermeyin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • IrrepertuX kullanıcısına yanıt

    Batarya teknolojileri şu an en hızlı gelişen teknolojiler. Geleceğin bataryalar üzerine kurulacağı kesinleşti artık. O yüzden devasa yatırımlar görüyoruz.

  • Gelecek hidrojenden çok bataryada. Belki de bunların bir kombinasyonu kullanılacak. Gemilerde kullanılan 2 zamanlı dizel motorların verimleri %50'nin üzerine çıkıyor. Bunların egzos çıkışlarına CO2 converter konulabilir çünkü geminin boyutları müsait. Böylece dizel veya biyodizel bir ölçüde gemi nakliyeciliğinde devam edebilir. Öte yandan hidrojen trenler, iş makineleri, tırlar ve otobüsler için daha uygun. geriye kalan otomobil ve motosikletler de batarya ile çalışacak gibi sanki.


    Yakında lityum dışında yeni batarya teknolojileri ile tanışacağız.


    Benim öngörüm o yönde.

  • scientia kullanıcısına yanıt

    ilerleyen yıllarda daha sağlam teknolojiler ile karşılaşacağız diye düşünüyorum.

  • Morichannnn kullanıcısına yanıt

    içten yanmalı motorlar masraflıda olsa şuan daha pratik. yakıt bulduğunuz sürece bekleme süresi olmadan yola devam edebiliyorsunuz. fakat ilerleyen yıllarda, şuan telefon gibi şarj edilen elektrikli arabalara kıyasla daha pratik bir çözüm mutlaka bulunur.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.