Faydalı bilgiler, sağolun. |
Toyota Hybrid serisi otomobiller ; Faydalı bilgiler , Batarya ömrü , hybrid kullanmanı püf noktaları (2. sayfa)




-
-
90-100 km sabit hızda şehirler aradı 4.5 lt. Tüketimi olduğunu söylemis bir kullanıcı.
20 yıllık aracımla 90 km ş.dışı kullanımında 4.8lt. Lik bir tüketimim oluyor. Pompa ölçümüdür.
Hibrit araç alan ş.içi tüketimi düşünerek almalı burada da incelediğim kadarıyla 5 lt. Bir tüketim söz konusu.
Yine kendi aracım ile kıyaslarsam yazın 7.7-8, kışın en fazla 8.4 gördüm.
Sırf ş.ici kullanım olarak düşünürsek 100 km'de 3 lt. Karda olacağım.
Bu 1000 km'de 30 lt. = 600 tl 10000 km'de 6000 tl kâr ettiriyor.
Senede en az 15.000 km yol yapıyorum.
Corrola hybrid mtv olarak 7800 tl vergisi olacak.
Birde servis bakım ücreti de ekleyelim en az 3500 olmuştur. Bu da senelik toplam 11300 TL
20 senelik aracımı yenilesem benden götüreceği paralar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Forumlardan okuduğum kadarıyla batarya ömrünü uzatmanın pek imkanı yok ancak kısalmasını önleyebiliriz.
Batarya ömrünü ne kısaltır;
Aşırı Şarj ; HSD tarafından şarj edildiği için yapılacak bir şey yok, zaten aşırı şarj yapmaz.
Aşırı Deşarj ; düşük hızlarda gaza birden yüklenmek bütün yükü elektrik motoruna bindirecektir. benim görüşüm gaza basarken eze eze basmak faydalı olacaktır.
Aşırı soğuk ; -15 derece altında batarya zarar görmeye başlar, start tuşuna basınca normalde motor çalışmaz ama soğukta motor soğutma suyunu 15 dereceye çıkarana kadar 1-2 dakika çalışır, bu sırada hareket etmemek, ve kaloriferi açmak bataryaların ısınmasına zaman tanımak faydalı olabilir.
Aşırı sıcak ; Batarya performansı 45 derecenin üzerinde düşmeye başlıyor 65 derecenin üzerinede zarar görmeye başlıyor. Batarya arka koltuğun altında olduğu için korumalı bir bölgede ancak yinede güneyde oturanların yazın en sıcak günlerinde camları 1 parmak açık bırakmak, hareket etmeden önce aracı havalandırmak, hibrit soğutma sistemini temiz tutmak faydalı olabilir.
-
ALINTIDIR --ALINTIDIR -------------------------------------------------------------------------------btongun tarafından paylaşılmıştır.
Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!
Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.
Malesef Yanıldınız!!!
Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...
Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.
Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.
Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.
Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.
Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.
Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.
Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.
Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.
Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.
Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.
bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.
15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.
Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.
Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.
Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.
Tüm Toyota Severlere Saygılarımla.r.
-
-
-
-
Hybrid bitti artık
Devir tam elektrikli devri
Dizel kalkarken Hybrid de kalkacak
-
-
Hybrid yerine tam elektrikli öneririm.
Gelecekte tüm arabalar tam elektrikli olacak.
Hybrid dahil yasaklanacak 2035 yılında Hybrid üretimi duracak.
-
ALINTIDIR -----Melih Arslan
Atkinson çevirimde 1.8 motor hakikaten sınır değer gerçek 4 kişilik araçlar için. (Yaris değil yani kastım)Sağ sol teker arası mesafe uzadıkça , Atkinson çevrim, turbosuz 1.5 motor hesaplı yakmaz.
Bakin mesela 1.5 Prius a , 1.5 Yaris kadardır sağ sol teker arası mesafesi.5 santimetre bile dünya kadar hesap kitap güç değişikliği demek. Bakin ben de bir zamanlar Corolla Hibrit ve CHR Hibrit araçlar neden 1.5 motor ile değilde 1.8 motor ile üretiliyorlar diye bu mecrada Toyota yı eleştirmiş bir insanım yaşadıkça öğrendikçe anladım.
Önce bir şu mantık bir akıllarda yer etmeli:
#Turbo zevki bekleyen Toyota hibrit almasın.
#Gaza yüklenMEDEN sabit gaz açısı ile hızlanmayı sevmeyen cvt kullanmasın.
#Toyota’nın farkı kumaşta , izolasyonda , plastiğin dokusunda değildir. Kaput altında başlar. Dişli içeren ne kadar aksam varsa arabada toyota orda emsallerinden çok ileridedir. Bunu da 6 ay 1 senede değil 5-6 yılda anlarsın.Yani sıkılganlar hibrit almasın
#Ben katalog değeri bugün herhalde wltp 4.9 olan CHR a git-gel güzergahta şehir içinde çok da kasmadan 3.0 ın altında değerleri tüketirmiş bir insanım. Videolarımda var YouTube dan bakabilirsiniz üstelik daha kasmaya başlamamıştım bile.
Hibrit aracı kullandıkça alışır alıştıkça çok çok az tükettirirsiniz.Sağda solda milletin ne kadar tükettiğini sormanız size bir şey kazandırmaz. Hibritler sürücüsü istediğinde az tükettirir. Bende 6 litre yakıyor diyen adamın chr ı ben kullandığımda 3.5 litre yakıyorsa demek ki o adam turbo benzinli düz benzinli kullansa 10 litreden aşağı inmeyecek kimse böyle çocuk gibi aksini iddia ederek insanları yanıltmasın.
-
-
Soru;aracım 1.8 hibrit Corolla , zaman zaman pil ile giderken benzinli motorda devreye giriyor , bunun sebebi ne olabilir?
Cevap; Birkaç sebebi olabilir. Hızınız 120 üstünde ise, piller çok ısınmışsa veya motor soğukken kaloriferi açmışsanız ya da sport modda kullanıyorsanız benzinli motor kapanmayabilir. Seri kullanımlardan sonra pil çabuk ısınır ve bir süre kapanmayabilir. Ayrıca pil filtresini mutlaka temizleyin ya da değiştirin.
Soru; batarya dolu olmasına rağmen kalkışta gaza çok az bile bassam benzinli motor yeniden çalışıyor. Sizce bu durum normal midir?
Cevap;Piller çok sıcaksa bahsettiğiniz şeyi yapıyor. Sıcak değilse ilk harekette benzinli motor çalışmaz. Kışın bu durumu daha az yaşarsınız.
Soru; dik olmayan bir yokuştan aşağı inerken frene hafif basılı tutup inmek mi daha ekonomik olur? yoksa frene ara ara basıp inmek mi daha ekonomik olur? Uzun süre basılı tutup inmenin balatalara ya da disklere bir zararı olur mu? Balataların ömrü kısalır mı? Arabanın hızlanmasını bekleyip fren yapınca arabanın bataryalarının sanki daha geç şarj olduğunu, hafif basılı tutup inince de daha hızlı pillerin dolduğunu gözlemledim. (Yanlışta gözlemlemiş olabilirim:).
Cevap; Hafif yokuşlu yerlere frene hafif basarak inmek daha mantıklı. Hatta mümkünse hafif ve sabit pedal seviyesi ile basarak inmek daha iyi. Bu seviyedeki frenlemenin çoğu elektrik motorlarıyla yapılıyor. Sabit dedim çünkü değişken frene basma tepkilerinde balatalar da devreye sık girebiliyor. Ayağı sabit tutmaya çalışmak lazım. Ama bu çok ince detay olur. Yapabilirseniz daha iyi. Olmazsa sıkıntı değ
çok düşük hızlarda yokuş inerken hızlanıp basın demiştim. Sebebi hızın da çok az olmasıydı. 10km hız altında frenlemede enerji kazanımı olmuyor. Dediğiniz gibi frene hafif basarak inmek pili daha fazla doldurur. Birden frene basıp yavaşlamak istediğimizde anlık üretilen enerji pillerin şarj alma kapasitesini aşıyor. Hem de elektrik motoru durdurma gücüne erişmediği için balatalar kullanılıyor.
Soru;
1- Genelde hangi modda kullanıyorsunuz Eco mu Normal mod mu ve hangisi daha tasarruflu sizce?
2- Uzun yolda da Eco modu mu tercih ediyorsunuz?
3- Uzun yolda hız sabitleyici mi kullanmalıyım yoksa kendim mi sürmeliyim ?
4- Birde süzülmeyi pek anlamadım süzülme nedir?
Cevap;.
1-) 80km hıza kadar olan şehir içlerinde kesinlikle eco modda kullanıyorum.
2-Düz yolda ve otoyollarde eco, hızlanma yavaşlama veya daha riskli kalabalık yollarda normal modda kullanıyorum. Gaz tepkisi bazen lazım oluyor.
3- Hız sabitleme sevmiyorum. Önüme araç gelince gereksiz yavaşlıyor. Hatta önüm açılınca seri hızlanmaya giriyor araba. O yüzden yol çok boş değilse kullanmıyorum. Böylece rama inişlerde süzülme yapabiliyorum. Ama yol boşsa hız sabitlemeyi açarım. Çünkü araç beyni gaz pedalını daha hassas kontrol ediyor ve az yaktırıyor.
4- Süzülme boş vites gibi gitmek demek. Gaz pedalına uygun seviyede basarsanız piller şarj olmaz ve pillerden tekere güç gitmez. Gösterge menüsünü bu videodaki gibi benim gösterge şeklinde kullanmalısınız. Şarj ve eco pwr durumlarını görmelisiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 6 Şubat 2023; 18:26:7 >
-
Soru; süzülmenin mantığı pillerin ısınmasını mı engellemek?
Cevap; hayır. Yavaşlama veya hafif rampa inişlerde normal arabaları boş vitese atarsanız en az yakıtla en çok mesafe gider. Eğer viteste inerseniz araç erken yavaşlar veya hızı kesilir. Motor içi sürtünmeler bu enerjiyi emer.
Hibritte ise gaza biraz basarak süzülür. Aracın sahip olduğu potansiyel enerji ile maksimum yol almak için süzülürüz. Süzülmek vites boşta gibi olur. Benzinli Motor çalışmaz. Aracı yavaşlatacak etmen sadece rüzgar ve tekerlekler sürtünmeleridir. Diğer yavaşlatma etmenleri ortadan kaldırırız.
Soru;Eğimli yolda süzülürken ayağımı gazdan komple kesinlikle çekmiyorum diyorsunuz onun sebebi nedir acaba?
Cevap; Süzülme farklı bir şey. Boş viteste gitmek gibi. Ayağı gazdan çekersek piller dolar ve bu şarj esnasında araç hızı düşer , yani şunu demek istiyorum yokuş aşağı ivme ile aracınız 100 km hızlanıp 2 km yol gitmek yerine siz gaza basmazsanız 70 km hızlanıp 1 km ivmenin gücü ile yol alır.
Soru; gaz vermekle uğraşmak yerine vitesi ''N'' ye çeksek süzülüyor muyuz yoksa pilleri mi dolduruyor merak ettim?
Cevap;''N'' ye çekmek süzülme yapar ama şehir içinde dinamik sürüş vardır. Sürekli N-D arası geçiş yapamayız. N’de rejenere olmaz bu arada. Kazanılacak enerji çöpe gider. Her zaman süzülmüyoruz. Çoğu zaman ayağımızı gazdan çekiyoruz. O sırada araç şarj oluyor.
Soru; Özellikle uzun inişlerde, piller izin verilen doluluğa ve sıcaklığa ulaşmadan önce vitesi B konumuna almak, pil sağlığı için iyidir diyebilir miyiz sizce?
Cevap;Denemek lazım. B konumunda araba çok yavaşlıyor. ama eğim kurtarırsa piller full dolmadan B konumuna almak mantıklı olabilir. eğim az ise araba fazla yavaşlar. Zaten pil en fazla %75-80 doluyor. sistem pilleri full doldurmayarak pilleri koruyor. B konumunu daha çok köy yayla gibi yerlerden inişlerde kullanmak daha mantıklı gibi. uzun yolda ben gaza hafif basarak pillere şarj gitmeden süzülme yapıyorum genelde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 6 Şubat 2023; 18:22:26 >
-
-
-
Corolla cross hibrit otomobil için bulunabilecek aksesuarlar;
aliexpress.com
407.86TRY 42% OFF|Toyota Corolla çapraz XG10 için 2021 2022 2023 hibrid araba çamur flepler çamurluklar Splash muhafızları çamurluk çamurluklar koruyucu aksesuarları| | - AliExpresshttps://tr.aliexpress.com/item/1005005061659553.html?pdp_npi=2%40dis!TRY!TRY%20698.81!TRY%20419.29!!!!!%40211b600e16752523780298660e1f29!12000031490483141!btf&_t=pvid%3A1700aea1-2575-452d-8583-dd0ab52957aa&afTraceInfo=1005005061659553__msite__c_ppc_item_bridge__xxxxxx__1675252378&spm=a2g0n.ppclist.product.0&gatewayAdapt=gloPc2turMsite&fbclid=IwAR3sPqZTIZpyc6wg4kJot408WFtGZ8xgUkbpsZBAXkM74v0qRh5bkJIAM9Uamazon.com
PGTOPONE Red LED Rear Bumper Reflectors Fog Brake Tail Light Sequential Turn Signal Lamps Accessories Compatible with Toyota Corolla Cross 2020 2021 Function as 3 in 1https://www.amazon.com/dp/B09DPC8LC2?ref_=cm_sw_r_apin_dp_1B2P0M9M34TGJ16ZYV27&fbclid=IwAR2whOlmEwQa9EjIl8gjIUA6yS9sMiW1CfZFWWpE2oKJEsIxO6gAelMoYno
-
Merhabalar 1.5 aydır ben de Corolla hybrid kullanıcıyım. Benim şöyle bir sorum var arabayı bir süre kullandıktan sonra gaz pedalına çok hafif bastığım çıt çıt diye bir ses geliyor. 2 gün önce servise götürdüm yagladiklarını söylediler ama hala ses devam ediyor. Genel olarak kullanıcılardan böyle bir şikayet görmedim nedeni ne olabilir? Ses beni rahatsız ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Corolla Cross arıza kaydı / Sorun Giderme ;
Mehmet AKSOY dikkat ALINTIDIR !
Arıza;yavaşlama ve ivmelenmelerde daha bariz olmak üzere ön takım veya gögüsten tıkırtı sesi geliyor. Sanki gevşek bağlantı var gibi. Bu tip bir sorun gözlemleyen var mıdır?
Çözüm ;Evet arkadaşlar, Servis bir gün boyunca aracı inceledi ve sorunu bulamadı!
Ön gögüsü sökmek için bir gün daha istedi. Vaktim olmadığı için haftaya geleceğimi söyledim. Bugün sorunu kendim buldum.
Sesin kaynağı motor sağ bölgesindeki klima boruları ve bağlantı klipsleri. Kompresöre esnek hortumla bağlı bu parçalar ilk kalkışlarda motor hareketinden dolayı esneyerek ses yapıyordu. Bu ses,hortumlar gögüse girerek evoparatöre geldiği için kabin içinde duyulmaktaydı.Sabitleme yaptıktan sonra ses kesildi. Özete gelirsek serviste koca bir gün boşa gitti. Şaka gibi...
Onur Yılmaz; bilgilendirme için teşekkürler, bir kullanıcı daha aynı şeyden müzdarip olmuştu. Klima borularının yalıtımsız ve sağlam şekilde klipsli olmamasının yaptığı sesten. Artık biz de ses uyarsak ilk oraya bakacağız. İyi ki göğüs sökülmeye vakit kalmamış
-
Yılbaşında kısmet olursa corolla hybrid almak istiyorum, konuyu bir ara baştan sona tek tek okurum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X