|
Toyota, küresel satışlarda Volkswagen'i geride bırakarak liderlik koltuğuna oturdu
-
-
Liderin en cok sattigi rav4, ulkemde vergi dilimi sacmaligindan dolayi satilamiyor. Oysa ki emisyona gore vergi alsaydik 2.5 hybrid rav4 deli gibi satardi. Her zamanki gibi dunyaya ayak uyduramiyoruz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çağ dışı bir vergi sistemi yüzünden ulaşılabilir araçlar ulaşılamayacak seviyede. Gerçekten çok üzgünüm.
-
Evet emisyona göre vergi alınmalı.
-
Geçen hafta Toyota alj plazada Rav4 inceleme fırsatım oldu. Gerçekten çok hoş bir araç. Tam bir 4x4 hem arazi hemde şehir arabası yapmışlar. Aracın yanındaki fiyat panosuna bakıncada insan üzülüyor gerçekten...
-
rav4 ün corolladan fazla satacağına pek ihtimal vermiyorum. Haberde bence yanlışlık var. Corolla 250-300bin arası usa, 500bin civarı Çin'de satsa zaten 800bin ediyor. Her türlü geçer rav4'ü.
-
Rav4, Land Cruiser, Tacoma,...
-
tukiyede camry leride üretseler keşke..D segmmenti araç türkiyede üreten yok...
-
Volkswagen tamamen elektrikliye geçmek ile uğraşırken Toyota tüm modellerini hibrite geçirmeyi başardı.
Doğal olarak bu da düşük tüketim değerleri ile kullanıcıyı cezbediyor. -
Toyota marka hep en çok satan firma idi. Bu sefer grup olarak olarak Toyota liderliğe oturdu. VW ise grup olarak ( VW,Seat,Audi, Lamborghini vs vs) satışları ikinci oldu. Ana sebebi tahminen Toyota, Avrupa harici pazarlarda da güçlü, VW ise başta Kuzey Amerika olmak üzere çok güçlü değil. Pandemi dolayısıyla Avrupa'da satışlar düşünce VW geride kaldı gibi duruyor.
-
Amerika'da, piyasa diğer pazarlar gibi değil. Büyük motorlu araçlar var ama asıl olay SUV ve Pick up tarzı araçların çok oluşu. Bu alanda da Ford ve Toyota çok fazla seçenek sunuyor. VW, kuzey amerika'daki pazarda bu alanlarda pek bir varlık göstermiyor. Amerikalıların yaşam tarzı ve bizim buraya göre büyük oraya göre normal silindir hacimli araçlar konusunda tercih farklılığı var. Avrupa'da küçük araba furyası var sanıyorsunuz. Amerika'da ise pick up hastalığı var gibi. Bazı bölgelerde her evde 2 araç var. Biri SUV veya pick up, diğeri ufak eski veya yeni, spor veya günlük şehiriçi bir araç.
Bizde station wagon araçlar pek tercih edilmezken; iskandinav ülkelerinde her kapıda station wagon görmek çok olası bir durum.
Dünyada en çok pick up satılan yerlerden biri de orta doğu. Hatta Toyota bir dönem terörü beslemekle suçlanıyordu, çünkü tüm terörist grupların elindeki araçlar malum toyota pick uplardı. Özellikle kırsal, gelişmemiş veya dağlık olan bölgelerde en ücra köşede bile Toyota pick up görmeniz olası. Keza güney amerika hatta güney asya bölgesindeki tüm ülkelerde Toyota'nın pazar payı çok büyük. Arap emirliklerinde, çöl safarisinde kullanılan 4x4 araçların çoğu Toyota.
VW grubu farklı, Toyota grubu farklı pazarlara hitap ediyor. Toyota'nın lüks segmentte Lexus harici küresel bir markası yok. VW'de ise lüks segmentde küresel oyuncuları Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini ve Audi var. Toyota'nın lüks aracı yok mu var ama spor kategoride karşılığı bir tek Lexus.
VW savunuculuğu yapmıyorum, sadece VW dieselgate sonrası çöktü battı gidiyor diyenlere, satış rakamlarını kontrol etmelerini tavsiye ederim. Dünyanın genelini Türkiye gibi sananlar var.
-
Asıl fark çin den kaynaklanıyor. Vw çinde pazar kaybederken Toyota çok büyüdü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxrav4 ün corolladan fazla satacağına pek ihtimal vermiyorum. Haberde bence yanlışlık var. Corolla 250-300bin arası usa, 500bin civarı Çin'de satsa zaten 800bin ediyor. Her türlü geçer rav4'ü.
Doğru tahmin etmişim. Corolla rav4 ten çok satmış. Haberde yanlışlık var.
-
Toyota marka araçlar genelde çok tipsiz oluyor. Ama demek ki insanlar tipe değil fiyata/işlevselliğe filan bakıyor.
Türkiye’de sıfır 208 alın “Ooo zengin” denir ama sıfır Corolla alın kimse iplemez. Bu yüzden orta direk ailelerin de “Aman kimse sıfır araba almışlar demesin” arabası bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6AC68B14C -- 3 Şubat 2021; 11:31:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyota Rav4 çok güzel yahu
-
Dünya Alman otomotiv endüstrisinin makyaj sattığını ama otomobil satmadigini yeni kavramaya başladı. Parçaciya, servise ortak olmak istiyorsanız Alman araclari almaya devam ediniz.
-
Toyota liderlikte uzun kalamaz lider olması tedarik süreci ile ilgili. Toyota tedarik anlamında biraz daha hazırken diğer firmalar parça bulamadı yada ürettiremedi bir müddet sonra durum değişir. Genel itibariyle uzak doğulu firmalar tedarik sürecini daha iyi yönetiyor. Mesela çoğu firma satış kaybı yaşarken Hyundai satışları ciddi oranda arttırdı. Yani kıtlık zamanı malzeme ye erişebilen yürüyor.
-
Tek mesele çip değil. Model gamını da genişletti toyota. Bir de eskisine göre daha iyi araçlar üretmeye başladı. Kısa vadede liderliği bırakmaz. Fark çok büyük.
vag 12 ayda 8.882bin satmış, toyota ilk 11 ayda 9.562bin. Aralıkta da 900bin satış yapsa 1.6 milyonun üzerinde bir fark demek. Corolla cross, yaris cross derken 2022 de fark daha da artar.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Liderin en cok sattigi rav4, ulkemde vergi dilimi sacmaligindan dolayi satilamiyor. Oysa ki emisyona gore vergi alsaydik 2.5 hybrid rav4 deli gibi satardi. Her zamanki gibi dunyaya ayak uyduramiyoruz
|
Çağ dışı bir vergi sistemi yüzünden ulaşılabilir araçlar ulaşılamayacak seviyede. Gerçekten çok üzgünüm.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X