Şimdi Ara

TOYOTA'NIN UZUN ÖMÜRLÜ ARAÇ YAPMA İLKESİ VAR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • YORUM VE CEVAP VERELİM



  • BU DOĞRUMU BİLEN VARMI?
  • evet özellikle amerikada tercih edilmesinin nedenide bu zaten sorunsuz ve uzun ömürlü arkadaş anlatıyordu 3 yıl yaşadı abd de 85 toyotanın her şeyi tam çalışıyordu bir kez arıza yapmadı sattım focus aldım ama 85 toyota kadar memlun kalmadım diye.hatta bir reklam vardı toyota corolla nın toyota bozulmaz diye adam kontağı karıştırıyordu falan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: White Tiger

    evet özellikle amerikada tercih edilmesinin nedenide bu zaten sorunsuz ve uzun ömürlü arkadaş anlatıyordu 3 yıl yaşadı abd de 85 toyotanın her şeyi tam çalışıyordu bir kez arıza yapmadı sattım focus aldım ama 85 toyota kadar memlun kalmadım diye.hatta bir reklam vardı toyota corolla nın toyota bozulmaz diye adam kontağı karıştırıyordu falan



    ABİ CEVAP İÇİN SAĞOL
  • Toyota 6 Sigma denen bir üretim sistemi kullanıyor. Bu sistemde hata yapma oranı 1000 de 3.
  • japonlar üretimlerinde toplam kalite kontrollerini uygularlar..bu da şu demektir..hata yapma oranının binde 3 olması asıl karı fabrikaya sağlar..bu sayede daha ucuz otomobiller üretirler..ayrıca yeni dizayn çalışmalarında yekpare parça kullanmaları araçları sorunsuzmuş gibi gösterir..örneğin bir corollanın toplam parça sayısı bir golften çok daha azdır..

    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..

    çünkü japonlar buna mecburlar..küçücük memleketlerinde ürettikleri otomobilleri yada yedek parçaları stoklamak büyük bir problem ve gider..bu yüzden araçları ve parçaları yapıp hemen satmaları lazım..

    amerika'da japon otomobillerinin çok satması halen sürmekte olan amerikan otomotiv endüstrisinin bir hatası..

    son olarak..bu yazdıklarımın bir kısmı kendi fikirlerim,japon kalite anlayışı kısımlarıysa üniversitelerde araştırma konuları ve yaynlanan bazı yazılardan aklımda kalanlar..ilgilenen varsa toptan kalite yönetimi kitaplarını araştırsınlar..japon kalitesine o kadar fazla güvenmeyin..çok sorunsuz araçlar üretmeleri için enayi olmaları gerek çünkü hiç ama hiç bir makine parçası sonsuz ömürle üretilmez

    edit:anlatım bozukluğu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 16 Nisan 2008; 22:20:09 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Toyota 6 Sigma denen bir üretim sistemi kullanıyor. Bu sistemde hata yapma oranı 1000 de 3.


    6 sigmada hata oranı milyonda 3,4 yani %99,9996 hatasızlık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..

    çünkü japonlar buna mecburlar..küçücük memleketlerinde ürettikleri otomobilleri yada yedek parçaları stoklamak büyük bir problem ve gider..bu yüzden araçları ve parçaları yapıp hemen satmaları lazım..


    son olarak..bu yazdıklarımın bir kısmı kendi fikirlerim,japon kalite anlayışı kısımlarıysa üniversitelerde araştırma konuları ve yaynlanan bazı yazılardan aklımda kalanlar..ilgilenen varsa toptan kalite yönetimi kitaplarını araştırsınlar..japon kalitesine o kadar fazla güvenmeyin..çok sorunsuz araçlar üretmeleri için enayi olmaları gerek çünkü hiç ama hiç bir makine parçası sonsuz ömürle üretilmez



    yazının bu bölümleri yanlış.

    USA de 20 yılık corolla lar, civic ler tıkır tıkır çalışmaktadır.

    ülkemizin çetin yol şartlarında bile EFSANE lakaplı toyotalar tıkır tıkır işliyor.

    merak edenwww.carsurvey.org da japon otomobillerinin eleştirilerini bizzat sahiplerinden okusunlar.

    bizim forumda bile toyota başlığında şöyle bir dolaşsanız yeter.

    japon otomativ teknolojisine, özellikle toyota ya sağlamlıkta güvenin.

    benin honda civic im vardı, USA da öğrenciyken, 13 yıllık arabaydı.

    arkadaşların mustang leri, bmw leri vs. dağılırken 300.000 mil deki civic im bomba gibiydi. 30.000 mil de ben yaptım ve bir defa bile servise götürmedim.

    sadece eksilen yağı ekliyordum. 1200 dolara aldım 1000 dolara bir saate sattım.

    japon otomobilleri sağlamlıkta olağan üstüdür.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel
    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..


    On yasindan daha yasli suzuki kullandim tamirci yüzü görmedim. Simdi avensis kullaniyorum (ariza yapti ama yolda birakmadi, hata Toyota üretiminden kaynaklaniyordu) gayet memnunum.

    Japon arabalarida ariza yapar ama gecen yillara kadar ariza yapmama siralamsinda en üstlerdedir.
    Gecen seneden itibaren Alman otomobil kurumunun ( ADAC ) istatistiklerine göre Alman arabalari Japon arabalarindan daha az ariza yapma ortalamasi mevcut.




  • Japonların mekanikleri çok iyi. Ama günümüzde araçlarda herşey elektronik ve elektrikli. Sistem karmaşıklaştıkça sorun çıkarma olasılığı da artıyor.Bence japon araçlarında da artmıştır sorunlar eskiye göre. Eski civicler corollalar zaten çok basit araçlardı. Tasarım desen basit, iç mekan tasarımı yok gibi birşey, donanım zayıf ama mekanikleri iyi bu yüzden pek sorun çıkarmıyorlardı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: molarrr


    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..

    çünkü japonlar buna mecburlar..küçücük memleketlerinde ürettikleri otomobilleri yada yedek parçaları stoklamak büyük bir problem ve gider..bu yüzden araçları ve parçaları yapıp hemen satmaları lazım..


    son olarak..bu yazdıklarımın bir kısmı kendi fikirlerim,japon kalite anlayışı kısımlarıysa üniversitelerde araştırma konuları ve yaynlanan bazı yazılardan aklımda kalanlar..ilgilenen varsa toptan kalite yönetimi kitaplarını araştırsınlar..japon kalitesine o kadar fazla güvenmeyin..çok sorunsuz araçlar üretmeleri için enayi olmaları gerek çünkü hiç ama hiç bir makine parçası sonsuz ömürle üretilmez



    yazının bu bölümleri yanlış.

    USA de 20 yılık corolla lar, civic ler tıkır tıkır çalışmaktadır.

    ülkemizin çetin yol şartlarında bile EFSANE lakaplı toyotalar tıkır tıkır işliyor.

    merak edenwww.carsurvey.org da japon otomobillerinin eleştirilerini bizzat sahiplerinden okusunlar.

    bizim forumda bile toyota başlığında şöyle bir dolaşsanız yeter.

    japon otomativ teknolojisine, özellikle toyota ya sağlamlıkta güvenin.

    benin honda civic im vardı, USA da öğrenciyken, 13 yıllık arabaydı.

    arkadaşların mustang leri, bmw leri vs. dağılırken 300.000 mil deki civic im bomba gibiydi. 30.000 mil de ben yaptım ve bir defa bile servise götürmedim.

    sadece eksilen yağı ekliyordum. 1200 dolara aldım 1000 dolara bir saate sattım.

    japon otomobilleri sağlamlıkta olağan üstüdür.





    yanlış olduğunu ıspat edebilmen için gerekli verilerin sunulması gerekir..ben burada subjektif forum insanı yorumlarından bahsetmiyorum..herhangi bir kalite prosesi kitabı edinmen yeterlidir bazı gerçekleri görebilmen için..

    bir konuya daha açıklık getirelim..
    birincisi bir mustang bir civic ile aynı şartlarda kullanılmaz,parçalar mekanik açıdan mustang'de çok daha fazla zorlamalara maruz kalır ki yüksek güç altında bu doğaldır..
    ikincisi mustang'ın bir piston biyelinin yüksek devirlerdeki maruz kaldığı atalet kuvvet ve momentlerine bahsettiğin civic'in herhangibir mekkanik parçası maruz kalsa,o parçaları 1 kilometre öteden toplayabiliriz ancak..

    japonlar basit otomobiller yapıyor,yapar ve de yapacaktır..adamlar buna mecbur..nedenini yukarıda açıkladım..
    türk insanı olarak "efsane" yaratmaya bayılırız nedense..küçük adamları da çok severiz..
    herkesin kendi tercihine kalmış tabi..ancak japon kalitesindeki %50 pay ise "şişirme"...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: marcopolo


    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel
    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..


    On yasindan daha yasli suzuki kullandim tamirci yüzü görmedim. Simdi avensis kullaniyorum (ariza yapti ama yolda birakmadi, hata Toyota üretiminden kaynaklaniyordu) gayet memnunum.

    Japon arabalarida ariza yapar ama gecen yillara kadar ariza yapmama siralamsinda en üstlerdedir.
    Gecen seneden itibaren Alman otomobil kurumunun ( ADAC ) istatistiklerine göre Alman arabalari Japon arabalarindan daha az ariza yapma ortalamasi mevcut.

    marcopolo,swift de japonların "basitlik"felsefesinden biri aslında..bozulabilecek doğru düzğün nesi var ki swift'in..bir motor bir kaporta sayılabilecek araçlardan birisi..
    işin içine elektronik girdikçe işler karışıyor..avensis te arıza yapar mercedes s serisi de..
    ancak japon araçları o eski "sorunsuzluk" ünvanlarını basit tasarımlarına borçlular..

    japonlar elektronikte sorunsuzdur kabul ediyorum..
    ancak mekanikte kimse avrupa ile yarışamaz..
    en basit mekanik parçadan,rulmanlardan dahi söz açarsak,dünyada kaç tane sorunsuzluğuyla ünlü japon rulman şirketi var ki?




  • bir araçta ne kadar fazla özellik varsa o kadar hata yapma olasılığı vardır derler.
    şimdi 85 toyotada olup da focusda olmayan ne var mesela (mekanik aksam haricinde)

    rakiplerinden düşük donanım verirsen daha az arıza çıkarmaz mısın?
    sözlerimin yanlış anlaşılmasını istemem.
    toyotalar olmasa bile honda,mazda hoşuma giden ilerde alma olasılığımın olduğu markalar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    japonlar üretimlerinde toplam kalite kontrollerini uygularlar..bu da şu demektir..hata yapma oranının binde 3 olması asıl karı fabrikaya sağlar..bu sayede daha ucuz otomobiller üretirler..ayrıca yeni dizayn çalışmalarında yekpare parça kullanmaları araçları sorunsuzmuş gibi gösterir..örneğin bir corollanın toplam parça sayısı bir golften çok daha azdır..

    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..

    çünkü japonlar buna mecburlar..küçücük memleketlerinde ürettikleri otomobilleri yada yedek parçaları stoklamak büyük bir problem ve gider..bu yüzden araçları ve parçaları yapıp hemen satmaları lazım..
    amerika'da japon otomobillerinin çok satması halen sürmekte olan amerikan otomotiv endüstrisinin bir hatası..

    son olarak..bu yazdıklarımın bir kısmı kendi fikirlerim,japon kalite anlayışı kısımlarıysa üniversitelerde araştırma konuları ve yaynlanan bazı yazılardan aklımda kalanlar..ilgilenen varsa toptan kalite yönetimi kitaplarını araştırsınlar..japon kalitesine o kadar fazla güvenmeyin..çok sorunsuz araçlar üretmeleri için enayi olmaları gerek çünkü hiç ama hiç bir makine parçası sonsuz ömürle üretilmez

    edit:anlatım bozukluğu

    Bu nasıl bi mantık yaSizin bu mantığınıza göre en dayanıksız otomobilleri herhalde isveçliler yapardı malum nerede depolayacaklar yedek parçayıHangi marka tamamen kendi ülkesinde üretim yapıyor ki??Amerikan otomotiv endüstrisinin hatası derken neyi kastettiniz?Son olarak uzun ömrün yanında ruhta lazım.Toyota,araçları tamamen metal yığını olarak düşünmemeli bence




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aBaBaDaN


    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    japonlar üretimlerinde toplam kalite kontrollerini uygularlar..bu da şu demektir..hata yapma oranının binde 3 olması asıl karı fabrikaya sağlar..bu sayede daha ucuz otomobiller üretirler..ayrıca yeni dizayn çalışmalarında yekpare parça kullanmaları araçları sorunsuzmuş gibi gösterir..örneğin bir corollanın toplam parça sayısı bir golften çok daha azdır..

    şimdi tepki toplayabilir bu yazdığım ancak japon otomobilleri max. ekonomik ömürlerini 10 yıl içerisinde tüketebilecek şekilde üretilirler..az parça kullanımı 10 yıl gibi bir süre problem çıkartmaz ancak parçaların yekpare dizayn edilişi,bu süreç sonunda bir problemle karşılaşırsanız birkaç parçayı birden yenisiyle değiştirmek zorunda bırakır tüketiciyi..

    çünkü japonlar buna mecburlar..küçücük memleketlerinde ürettikleri otomobilleri yada yedek parçaları stoklamak büyük bir problem ve gider..bu yüzden araçları ve parçaları yapıp hemen satmaları lazım..
    amerika'da japon otomobillerinin çok satması halen sürmekte olan amerikan otomotiv endüstrisinin bir hatası..

    son olarak..bu yazdıklarımın bir kısmı kendi fikirlerim,japon kalite anlayışı kısımlarıysa üniversitelerde araştırma konuları ve yaynlanan bazı yazılardan aklımda kalanlar..ilgilenen varsa toptan kalite yönetimi kitaplarını araştırsınlar..japon kalitesine o kadar fazla güvenmeyin..çok sorunsuz araçlar üretmeleri için enayi olmaları gerek çünkü hiç ama hiç bir makine parçası sonsuz ömürle üretilmez

    edit:anlatım bozukluğu

    Bu nasıl bi mantık yaSizin bu mantığınıza göre en dayanıksız otomobilleri herhalde isveçliler yapardı malum nerede depolayacaklar yedek parçayıHangi marka tamamen kendi ülkesinde üretim yapıyor ki??Amerikan otomotiv endüstrisinin hatası derken neyi kastettiniz?Son olarak uzun ömrün yanında ruhta lazım.Toyota,araçları tamamen metal yığını olarak düşünmemeli bence

    mühendislik mantığı hocam maalesef
    üretim hattı genel felsefeyi değiştirmez..tasarım ve üretim planlaması üretim hatlarına göre yapılmaz..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.