Şimdi Ara

Toyota RAV4 hybrid 2.5 4x4 SUV yakıt tüketimi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
3
Favori
29.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • shikarikichi S kullanıcısına yanıt
    merhaba, aracınızı güle güle kullanın

    merak ettiğim bir konu var;
    soğuk havalarda ilk çalıştırmada (kısa mesafede içten yanmalı motor devreye girmiyorsa) araba içeriyi ısıtma işlemini nasıl yapıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karagozgilh -- 23 Ocak 2018; 14:56:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karagozgilh

    merhaba, aracınızı güle güle kullanın

    merak ettiğim bir konu var;
    soğuk havalarda ilk çalıştırmada (kısa mesafede içten yanmalı motor devreye girmiyorsa) araba içeriyi ısıtma işlemini nasıl yapıyor?


    Teşekkürler

    Soğuk veya sıcak hava farketmeksizin araç koltuk ısıtma, klima ve kalorifer çalıştırmasını tamamen elektrikle yapıyor. Yani özellikle yazın klima açıkken araçta yokuş çıkarken felan devir düşmesi problemide olmuyor Gerçi araçta devir saati de yok ama neyse
  • shikarikichi S kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun, kimi yakit alir kimi vergi verir. :)



    Tabi yakitin iadesi yok ama sirket uzerine alindiginda verginin var.



    Tercih meselesi dediginiz gibi.
  • Bu aracın baslangıç fiyatı 195 bin tl yeni gelen kanunla engelli arac motor hacmi 1.6 sınırı kaldırıldı onun yeri e 200 bin tl sınırı geldi bu araç çok iyi bir alternatif olabilir 120 lere felan alınır heralde.
  • mamlamoz M kullanıcısına yanıt
    Bu araçta %100 ötv olduğu için daha uygunlara alınıyor. Dediğiniz hesap 1.6 ve altı için geçerli olur.

    195bin = arac fiyatı + ( ötv=araç fiyatı ) + ( araç fiyatı + ötv) * %18 = Araç net fiyatı * 2.36.

    195bin olan aracın net fiyatı 82.6bine geliyor. Kdv eklense 100bini bulmaz.

    Engelli olunca mtv de yok. Şu an daha iyi bir engelli aracı bana göre yok.
  • İki noktada düzeltme yapayım;

    - ilk çalıştırmada eğer hava soğuksa düz yolda 3-4 dakika içinde bir warm-up süreci başlar ve benzin motoru çalışır. Hava sıcaksa ve yokuş aşağı iniş varsa warm-up biraz daha gecikir. Warm-up süreci bitip araç S4 moduna (göstergelerde S modları görünmez) geçince düz yolda 2-4 km arası sadece elektrik motoruyla gidebilir, ardında benzin motoru çalışır.



    - Aracın motor soğutma suyu pompası ve klima pompası elektriklidir. Benzin motoru çalışmasa bile kalorifer ve klima çalışır. Eğer ilk çalıştırmada kalorifer açılırsa araç hemen warm-up'a başlar ve motor suyunu (kalorifer suyunu) ısıtmak için sık sık benzin motorunu çalıştırır. (Tam emin değilim ama motoru çabuk ısıtmak için valf zamanlamasında değişiklik yapılıyor olabilir)

    Klima elektrikle çalışır ama açıldığında artık aracı EV olarak tutmak zordur, biraz gaz pedalına basınca hemen benzin motoru devreye girer ve sık aralıklarla çalışır.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Engelli indirimiyle 100lu rakamlara geliyorsa cidden bedava ki bence bu arac 195 bin tl ilede cazip bugun qashkai,kuga,tuscon,tiguan gibi "jipçikler"150 -160bin olmusken rav4 iyi bir alternatif.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamlamoz -- 23 Ocak 2018; 22:45:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    walla şahane degerler hocam. hele ki soguk motorla kısa mesafe gidenler için biçilmiş kaftan.

    ben sabah marş yapıyorum dizel motor ısınana kadar tüketım tavanda geziyor.tam motor ısındı derken işe geliyorum..ortalamam çok fazla.

    sanayıde esnaf bır arkadaşımız yaris hibride lpg taktı.ort 5lt lpg yakıyormuş. 100cc scooter gibi geziyor.


    Oda iyiymiş hocam

    Lpgli hybrid yaris

    Hem benzinli hem elektrikli hem lpg li

    Tam tasarruf aracı olmuş




  • shikarikichi S kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun.
  • Teşekkürler Daha iyileri sizlerin olsun inşallah
  • Yeni rav4 test edilirken yakalanmış. Güncel versiyondan farklı bir araç gelecek gibi görünüyor. Güncel versiyonun farklı tasarımı benim hoşuma gidiyordu bakalım yenisi nasıl olacak.

    https://finance.yahoo.com/news/2019-toyota-rav4-spied-testing-000000900.html
  • Çok iyi kıskandım doğrusu ben de nisan da aldım raw4 hibrit ortalama hızı 40-50
    olmasına rağmen 7.1 altına düşmedi sadece şehir içi kullanıyorum şaşırdım doğrusu
  • 1.6 Dizel Otomatik bir arac almak varken, Bu arabayi almak vergisiyle ugrasmak, ulkemiz normlarinda akil isi degil.
  • Haklısınız bu vergiyle pek akıllıca değil. Yalnız engelli aracı olarak iyi bi seçim.. Yüksek performans beklenmeyecek ve şehir içi aracı.. artı ve eksileri eşit..
  • nanaay N kullanıcısına yanıt
    Evet engelli araci icin makul olsa da ikinciel elden cikarirken umarim, yeni regülasyonlar gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanaay

    Çok iyi kıskandım doğrusu ben de nisan da aldım raw4 hibrit ortalama hızı 40-50
    olmasına rağmen 7.1 altına düşmedi sadece şehir içi kullanıyorum şaşırdım doğrusu
    Benimde genel ortalamam 6.0 lt/100 km

    2.500 cc benzinli ve hatta elektrikli motorlarla beraber nerdeyse 3.500 cc gücünde performanslı 4x4 bir araca biniyorsunuz.

    Bence 7 litre normal.
  • shikarikichi S kullanıcısına yanıt
    Rabbim hepimize kazasız belasız binmeyi nasip etsin..
  • Neredeyse herkes yakıt odaklı sormuş kullanan abilere sesleniyorum arıza problem vs gibi durumları nasıl aracın o konuda da tavsiyelere açığım

  • Son durum nedir. İkinci el 140-15o binde alınır mı bu araç. Mekanik parçaların çok az olması beni cezbediyor. Passat marka aracım son 3-4 senede 250+ bin masraf çıkarır oldu. Dizel km de yüksek olunca hybrid e yeşil ışık yaktım.
  • Üzerindeki motor, şanzıman Toyota'nın son yıllarda ürettiği en uzun ömürlü ürünlerden. İkinci fiyatları oldukça cezbedici, 150-200 bin km bu araç için düşük kmler. Aracın kronik bir sorunu yok ve birçok parçası da araç ömrü kadar gidiyor.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.