Şimdi Ara

Toyota Test Sürüşü Günleri Deneyimim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota'nın test sürüşü günleri adını verdiği etkinliği merak ederek evime yakın olan Dumankaya-Plazaya gittim.İçeriye girdim canlı müzik,kek,kanepe vs dağıtan servis elemanları falan olsun sosyetik sayılabilecek bir ortamla karşılaştım Satış elemanları falan gayet ilgililerdi.Aurisi test etmek istedim,refakat edecek arkadaş geldi.Araç 1.6 CVT şanzımandı.Manuel versiyon kullanmak istedim fakat manuel test araçları yokmuş ellerinde.Refakatçi arkadaş bilgisizdi aracın donanım seviyesini bilmiyor,ne desem hehe diyip geçiyordu.Araçta CC,akıllı giriş ve vardı.Araca bindim izleyeceğimiz güzergahı öğrenince hayal kırıklığına uğradım gerçekten çok kısaydı.
    Dumankayadan çıktık,Mostar Kavşağındaki dönel adadan ters istikamete çıkarak başladığımız yere geri döndük. (Pendik çevresinde oturanlar ya da bilenler bilir taş çatlasın gidiş dönüş 2-3 km anca km sayacına bakmadım)
    Önceden D-100 yanyol falan giriliyordu ama sanırım yanyoldaki kazı çalışması nedeniyle test araçlarını oraya sokmak istemediler. Çok kısaydı ama cvt şanzıman farklı ve güzeldi internette izlediğim videolardaki gibi sıkıcı ve baş ağrıtan bir şanzıman değildi gayet akıcıydı manuel modunu daha çok beğendiğimi söylemeliyim.Plazadan çıktıktan sonra aşağı meyilli ve hafif virajlı yolda aracı biraz zorladım anca 80 yapabildim hız hissettirme konusunda eskisine göre daha iyi,hızı daha az hissettiriyor.Aracın ağırlık dağılımı daha iyi gibi sanki daha az yana yatıyordu ama bu kadar kısa kullanımda yorum yapmam kesinlikle yanlış olur.Şu an kullandığım eski kasa auriste dikiz aynalarında çok kör nokta olmasından şikayetçiyim yeni kasada dikiz aynalarının açısı çok daha güzel.Konsol tasarımını kendi aracımda daha çok beğeniyorum bu konsol tasarımı en başta çok itici gelmişti ama gittikçe alıştım Çift gözlü torpidonun kalkması bence kötü olmuş çok kullanışlıydı ve dağınık topluyordu.Showroomda arka koltuğa oturdum eski kasaya göre arka taraf daha boğucu gibi geldi.
    Sonuç olarak daha sportif bir hava araç ortaya çıkarmışlar eskiye göre güzel.İş fiyat konusuna gelince bence biraz pahalı.Dolusuna gücüm yetmez fiyat olarak fena değil ama boşu eskisine göre cidden boş ve pahalı 45k'dan başlıyor fiyatlar.Yaris bile 36.850TL toyotanın yeni fiyat politikasını hiç beğenmedim.

    Dumankaya'nın da kesinlikle daha uzun bir parkur belirlemesi lazım !!!

    İlk defa böyle bir yazı yazdım hata ettiysek affola. Araba hakkında çok bir şey yazamadım malesef belirledikleri güzergah çok kısaydı kusura bakmayım ama umarım beğenirsiniz

    EDİT: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utQ94 -- 14 Aralık 2013; 20:18:00 >







  • Elinize saglık hocam. Güzergahınız kısaymış gercekten. Ben avcılar sonkarda cok defa uzun uzun testlerden sonra. Birer tane auris ve corolla cvt aldık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parkur kisa ama yorumlar faydali
    Ben de yenibosna sonkarda inceledim auris i eski kasasina gore ici daha kucuk sanki. Tipi cok guzel ama ic tasarimini ve bagajini begenmedim.
    Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Parkur kisa ama yorumlar faydali
    Ben de yenibosna sonkarda inceledim auris i eski kasasina gore ici daha kucuk sanki. Tipi cok guzel ama ic tasarimini ve bagajini begenmedim.
    Tesekkurler.

    Teşekkür ederim hocam. Aracı daha fazla kullanmayı kesinlikle isterdim çünkü sürüş keyfi artmış,test aracı 1.6 132 Bg benim aracım 1.33 99Bg roket gibi geldi mübarek 80'e nasıl çıktı anlamadım
    Yenisinin içi küçük değilse bile ferahlık hissi kesinlikle daha az,bagaj için 2 kademeli olması hakkında takıntım yok ama çoğu marka 2 kademeli bagaja geçti auriste de olsa kötü olmazdı




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    CVT gerçekten güzel bir şanzımanmış internette izlediğim youtube videolarında çok itici,ağır,baş ağrıtıcı bir şanzıman gibi görünüyordu.Hepsini bilemem ama toyotanınkinden ben memnun kaldım tabi ilk tercihim manuel şanzımanlar
  • Böyle sıcak asfaltlarda dümdüz yollarda test sürüşü yapılınca araba çok konforlu ve CVT mükemmel izlenimi veriyor. Şöyle çıkın bi rampalara. Hızlanın yavaşlayın ani hızlanın. Kendi kendinize sanki rampada kamyon arkasına takılmış ve uygun yolu bulunca sollamaya kalkıyormuş gibi aniden gaza yüklenin. Bağırmaya başlayan ve gitmek istemeyen bir motorla karşılaşacaksınız.
    Bence CVT şehiriçi aracı, ya da şehir dışında çok çok sakin kullanıma hitabeden bir sistem.
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    5000 km ye yaklaştım cvt corollam ile şu ana kadar hiç bir olumsuz yanıyla karşılaşmadım ama çok dik yokuş çıkmadım işin doğrusu aracı fazla zorlamam gereken durumda olmadı ama bu yaz yaklaşık 4000 km lik karedeniz turu yapacağım esas cvt neymiş orada belli olur hersey ama bence memnuniyetim devam edecek.
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    Pendik Köprüsünden yukarı doğu çıktım iyi bayırdır ama dur kalk şansım olmadı.Ani hızlanmalarda şimdilik beğendim ama kısmet olursa D-100 ya da Tem'de testmeyi isterim CVT şanzımanı
  • Orayı biliyorum gerçektende kısaymış.

    Ya ben bu Cvt yi sürdüğümde hiç hoşuma gitmemişti.En sevmediğim şeyde boşa dönen motordur, hani tam otomatiklerde alt devirlerde habire bi deviri yola bırakamama sıkıntısı vardırya.AYnı şey yarı otomatiklerin bi türlü debriyajdan kurtulamamasına benzer.Cvt de yola tam aktarıyor ama o devir ile oran eşit gitmediğinden insanı çok yoruyor sanki scooter sürüyormuş hissi veriyor.Bir nevi merkezkaç debriyaj olarak çalışıyor zaten. Ama Auris hakkında yorumum .Bazı şeylerin yeteri kadar sunulduğu tipik japon araçlarından biri.Ne yol tutuşu yeterli.Nede 1.6 motordan üretilen performans.Ama sıradan kişilere hitap eder.Beni tatmin etmedi açıkçası...
  • Bir önceki test sürüşü günlerinde ismini vermeyeceğim (ikinci köprünün ilk çıkışına en yakın diyim siz anlayın) Toyota bayisine gittim.Ordaki bayan daha en başta ciddi alıcı mıyız diye teyit etmek adına çekilişe katılmak istiyorsanız test sürüşüne katılmadan form doldurabilirsiniz şu masadan, dışarda köfte falan var ekmek arası yaptırabilirsiniz dedi.Sanki insanlar oraya açlığına gidiyormuş gibi.Yok teşekkür ederim dedim ve aracı incelemeye koyuldum.Bu arada sorduğum hiçbir soruya tatmin edici cevap alamadım.Test etmek istedim araç yoktu.Ve satış danışmanının iğrenç tavrı beni Toyota'dan soğuttu.Corolla dizelde 3 bin civarı indirim yaptı ama arabayı alacak olsam bile o bayiyle işim olmaz, 500-1000 fazla olsun insan yerine konulduğum bir yerden araba alırım.Ciddi ciddi düşündüğümüz Corolla'dan vazgeçtim sayesinde, biz bu bayilere çok yüz verdik forumdaşlar, onlar da tepemize çıktı.Artık zorunda kalmadıkça araba değiştirmemeye ve değiştirsem bile ikinci el almaya karar verdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Diyorum ya 1.33 auristen sonra canavar 1.6
    Kullandığım 2km içinde CVT hoşuma gitti belki biraz daha sürsem hoşuma gitmez otobanda ne olur nasıl tepki veriri bilmiyorum.Düz vites test aracı olsaydı hiç otomatik vitese bakmazdım zaten ben manuel vitesten daha fazla keyif alıyorum.2 defa honda 2012 civic kullanma şansım olsu tork konvertörlü otomatik şanzıman daha çok yakıyor ama sollamalarda falan pek aratmıyordu manuel şanzımanı.Eksi olarak 6 ileri değil de 5 ileri olması söylenebilir.
    İlle otomatik araç baksam ilk tercihim tork konvertörlü şanzımanlar olurdu.
    Kısmetse DSG şanzıman da test edeceğim.Anlatılanlar etkileyici fakat sorun çıkarma olasılığı nedeniyle almak için pek yanaşmazdım...




  • 58_transporter_58 kullanıcısına yanıt
    Elemanların bilgisizliği gerçekten hoş olmayan bir durum.Araçla ilgili soru soruyorum "valla ne desem yalan olur,bilmiyorum.İçeride satıştaki arkadaşlardan detaylı bilgi alırsınız." cevabını alıyorum.Tamam almak istersem konuşurum ama ben arabayı kullanırken de bilgi almak istiyorum.Test araçlarına bilgisiz eleman göndermeleri gerçekten büyük bir eksi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utQ94

    Diyorum ya 1.33 auristen sonra canavar 1.6
    Kullandığım 2km içinde CVT hoşuma gitti belki biraz daha sürsem hoşuma gitmez otobanda ne olur nasıl tepki veriri bilmiyorum.Düz vites test aracı olsaydı hiç otomatik vitese bakmazdım zaten ben manuel vitesten daha fazla keyif alıyorum.2 defa honda 2012 civic kullanma şansım olsu tork konvertörlü otomatik şanzıman daha çok yakıyor ama sollamalarda falan pek aratmıyordu manuel şanzımanı.Eksi olarak 6 ileri değil de 5 ileri olması söylenebilir.
    İlle otomatik araç baksam ilk tercihim tork konvertörlü şanzımanlar olurdu.
    Kısmetse DSG şanzıman da test edeceğim.Anlatılanlar etkileyici fakat sorun çıkarma olasılığı nedeniyle almak için pek yanaşmazdım...

    Valla hocam ben otomatik şanzuman alacak olsaydım Fiatın Çift Kavramasından sonra ilk tercihim DSG olurdu. DSG performans olarak daha üstün ama sorunları insanı caydırıyor tabi.Ama Dsg nin performansı gerçekten muhteşem.Hele benzinli bi DSG ile rampadan köklemiş çıkıyorken Redline a girer girmez devir çubuğu tak diye bi sonraki vitesin devrine geliyor o olaya hayranım.

    Vw nin eksiği bana göre daha herşeyi bitirilmemiş ürünü insanlara sunması.Zamanında Jetta da böyle yarım yamalak çıkan bi arabaydı.Kendi parçası yoktu önü Golf parçasıydı arkası Passat.Diğer firmalar gibi herşeyini bitirseler kullanılabilir bi ürün haline getirselerde öyle satışa sunsalar çok iyi olur.DSg hala gelişmekte eksikleri gideriliyor.

    He bana sorarsanız Tork Konvenvertörü eskide kaldı artık.Konfor olarak güzel ama performans ve yakıt olarak güzel değil.Tork konvertörü ancak 2.500cc ve + araçlara yakışıyor oda konfor bakımından.Yoksa 1.6 araca hiç gitmeyen bi şanzuman bence.




  • Çekmeköy alj de avensis testi yaptım. İlgi alaka çok iyi. Kibar bilgili çalışanlar vardı. Az ötedeki Ford otokoçta yarım saat baktık kimse ilgilenmedi. Neyse avensisi sessizliği çok övüldüğü için merak ediyordum. Araçta yol sesi yok ama inanılmaz motor sesi var. Kendi aracım 2010 i30 dizel. Performans olarak çok beklentim yoktu o şekilde de zaten normal 1.6 araç. Güzel tarafları tokluk ve yol tutuş. Zorlamama rağmen sınıfının hakkını veriyor. Ancak motor sesi çok fazla corolla dizel de test ettim ondan bile fazla. 8 yaşındaki kızım bile baba bu araba bizimkinden daha gürültülü kafam ağrıdı dedi. Otobanda yüksek süratte çok kafa şişireceği kesin. Forumda sessiz denince merak ettim ama gidip kendin bakmak lazımmış. Otomatik dizel corolla da kullandım ama o vites için bişey yazmaya değmez. Manuele aldığında bile kasıyor. Direksiyon çok hafif ve hissiz. Genel olarak rahat sessiz ferah hoş bir araç. Manueli tam aile aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.