Şimdi Ara

TOYOTA TÜRKİYE CEO'SU 'TÜRKİYE'DEN YERLİ OTOMOBİL MARKASI ÇIKMAZ' DEDİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
3.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İmkansız arkadaşlar hem diyelim fabrika kuruldu çokta başarılı oldu herkes yerli malı araba alıyor.Yabancılar bizim yerli firmaya önce ortak olurlar sonrada tamamını alarak firmayı ele geçirirler.Adı kalır sadece herşeyi yabancıların olur.Olmaz demeyin bu ülkenin kendi sektöründe pazar lideri olan birçok firması yabancılara satıldı.Örnek olarak hacışakiri ve ipek şampuanı çıkaran canan kozmetiği verebilirim.
  • ÜRETEMEYİZ..

    ceo doğru söylemiş. farklı açıdan yaklaşmış belki.

    biz yapamayız mantığı ile, destek olmak yerine köstek olma aşkı ile, yeni bir şey yapana sanamı kaldı yaklaşımı ile, yabancı hayranlığı ile, yerli olursa mutlaka bir eksik yönü vardır düşüncesi ile, yeni bir şey yapmaya kalkanı hemen ezen karalayan yabancı ortaklı yerli büyük firmalar ile, hazırı var zaten neeee uğraşacan diyen çok bilmişlerle, verilene razı edilmiş sevgili yurdum...
  • Yerli araba üretiriz üretmesine de neye yarar o ayrı bir konu. Otomobil katma değer olarak çok fazla bir getiri sağlayan bir sektör değil artık. Çok yoğun bir küresel rekabet var o sektörde. İlk yatırım maliyetlerinin de çok büyük olduğunu gözönünde bulundurunca aslında atılacak taşın ürkütülecek kurbağaya değmeyeceği aşikar. Esas mesele otomobil veya uçak felan üretmek veya üretmemekten öte katma değer yaratan bişeyler üretmek. Eğerki biz dünya piyasalarında talep görecek ve katma değeri yüksek olan yeni bişeyler üretirsek zaten otomıobil vs üretmeye gerek kalmaz........
  • komunist gibi ozgurmu :) SSCB zamaninda insanlar yurt disina kacmak icin neler yapiyordu hatirliyorum ben. Komunist gibi ozgur olma lafi sacma olmus. Gerci devletin otomobil fabrikasi kurmasida sacma ya neyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne zaman ki aynı anda hem bir komünist gibi özgür, hem de bir faşist gibi milliyetçi olmayı başarırız, ama özgürlüğün de bayrak-vatan sevgisinin de suyunu çıkarmazsak; işte o zaman kendi ürünlerimizi yapabiliriz. Ne zaman ki bir işi yapmayı, başarmayı gönülden isteriz; işte o zaman bize ait ürünler olur. Bakın Ahmet Nazif Zorlu Bey bastı parayı peşin olarak aldı Zincirlikuyu'nun yarısını, araplara kaptırmamak için. Adama helal olsun.. Kendi beyaz eşya ve elektronik markamız olan Vestel'i yarattı milyonlarca insan kullanıyor içerde dışarda.

    250milyon dolara bina, 200'e üretim tesisi, 300'e malzeme filan bunlar sanayici adam için normal rakamlar. Bu parayı aramızda toplamıcaz heralde.. Yüce devletimiz, büyük hükümetimiz 3 gün çalışıp 4 gün ense yapıcağına, Doğan'ın bikaç milyar dolar vergi borcunu silceğine böyle adam akıllı bir işe girse neresinden ne kaybeder merak ediyorum. Otomobil markası yaratıp fabrika kursanız, bir adet b sınıfı dizel sedan, bir adet c sınıfı dizel sedan yapsanız en fazla 8-10 yılda harcadığınız parayı katlarsınız. Tabi bunun hepsi kâr olmayacak, ama devlet bir iş yapıyorsa kâr için yapmaz; milletinin refahı için yapar.


    Ama bizde nerdee.. Cumhurbaşkanımızın oğlunun şirketinin ido limanlarında sattığı haşlanmış mısırı kapışalım beyler!








  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemalk

    komunist gibi ozgurmu :) SSCB zamaninda insanlar yurt disina kacmak icin neler yapiyordu hatirliyorum ben. Komunist gibi ozgur olma lafi sacma olmus. Gerci devletin otomobil fabrikasi kurmasida sacma ya neyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne zaman ki aynı anda hem bir komünist gibi özgür, hem de bir faşist gibi milliyetçi olmayı başarırız, ama özgürlüğün de bayrak-vatan sevgisinin de suyunu çıkarmazsak; işte o zaman kendi ürünlerimizi yapabiliriz. Ne zaman ki bir işi yapmayı, başarmayı gönülden isteriz; işte o zaman bize ait ürünler olur. Bakın Ahmet Nazif Zorlu Bey bastı parayı peşin olarak aldı Zincirlikuyu'nun yarısını, araplara kaptırmamak için. Adama helal olsun.. Kendi beyaz eşya ve elektronik markamız olan Vestel'i yarattı milyonlarca insan kullanıyor içerde dışarda.

    250milyon dolara bina, 200'e üretim tesisi, 300'e malzeme filan bunlar sanayici adam için normal rakamlar. Bu parayı aramızda toplamıcaz heralde.. Yüce devletimiz, büyük hükümetimiz 3 gün çalışıp 4 gün ense yapıcağına, Doğan'ın bikaç milyar dolar vergi borcunu silceğine böyle adam akıllı bir işe girse neresinden ne kaybeder merak ediyorum. Otomobil markası yaratıp fabrika kursanız, bir adet b sınıfı dizel sedan, bir adet c sınıfı dizel sedan yapsanız en fazla 8-10 yılda harcadığınız parayı katlarsınız. Tabi bunun hepsi kâr olmayacak, ama devlet bir iş yapıyorsa kâr için yapmaz; milletinin refahı için yapar.


    Ama bizde nerdee.. Cumhurbaşkanımızın oğlunun şirketinin ido limanlarında sattığı haşlanmış mısırı kapışalım beyler!








    bu lafla devletin özgür olmasını, yani başkalarının boyunduruğu altına girmemesini kastetmiş sanırım.




  • Aslında belirtmek istediğim, bir sosyalist gibi özgürlükçü olmak. Kullandığım tanım tam olarak anlamı karşılamıyor ya neyse. Ama bakın adamlar 20 sene dışarı çıkamadı, şimdi Amerika'nın en çok yusufladığı devlet konumundalar. İran'ı bu günlere Rusya getirdi.. Ve de Çin. Herşeylerini kendileri yaptılar, hem de herşeylerini.. Neden biz yapamıyoruz? Rusya'da bikaç yüz milyon kişi yaşıyor ama hepsi dağınık dağınık. Ülkeye faydası olan beyin sayısı 15 milyonu geçer mi? Bizde hergün 2-3 milyon öğrenci okula gidiyor.. 1923'ten beri zorunlu reformlar dışında neyimiz gelişti? Bize has olan şeyleri değiştirmemiz lazım bence.. Yabancılar bizi lokumla, rakıyla, kapalıçarşıyla tanıyorlar. Neden bu tanınma işini biraz zenginleştiremiyoruz? Romen dacia var, İranlı samand var.. Dacia'yı 5 sene önce reno aldı, ama ondan önce onlarca yıldır tek başına iç piyasaya satış yapan bir firmaydı. Bize ait Türk otomobil fabrikası yapmak istesek ortak da buluruz bol bol. Mercedes'le Tata 50 yıl öncesinden ortak.

    Bir de şu var. Volkswagen AG, devletle içiçe olan bir kurumdur. Zamanın katili Adolf amca kurdurmuştur VW'i. Devletin parasıyla, gücüyle.. Sebep? Amerikan, İngiliz, Fransız ve İtalyan araçlarına bağımlı kalmamak..

    Benim ve buradaki birkaç arkadaşın düşündükleri, istekleri size komik gelebilir. Ama boşverin ya siz bu topici. Dün gece bir topic açılmıştı, Era 19bin ytl'ye düştü diye. Koşun, saldırın!

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemalk

    komunist gibi ozgurmu :) SSCB zamaninda insanlar yurt disina kacmak icin neler yapiyordu hatirliyorum ben. Komunist gibi ozgur olma lafi sacma olmus. Gerci devletin otomobil fabrikasi kurmasida sacma ya neyse.

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne zaman ki aynı anda hem bir komünist gibi özgür, hem de bir faşist gibi milliyetçi olmayı başarırız, ama özgürlüğün de bayrak-vatan sevgisinin de suyunu çıkarmazsak; işte o zaman kendi ürünlerimizi yapabiliriz. Ne zaman ki bir işi yapmayı, başarmayı gönülden isteriz; işte o zaman bize ait ürünler olur. Bakın Ahmet Nazif Zorlu Bey bastı parayı peşin olarak aldı Zincirlikuyu'nun yarısını, araplara kaptırmamak için. Adama helal olsun.. Kendi beyaz eşya ve elektronik markamız olan Vestel'i yarattı milyonlarca insan kullanıyor içerde dışarda.

    250milyon dolara bina, 200'e üretim tesisi, 300'e malzeme filan bunlar sanayici adam için normal rakamlar. Bu parayı aramızda toplamıcaz heralde.. Yüce devletimiz, büyük hükümetimiz 3 gün çalışıp 4 gün ense yapıcağına, Doğan'ın bikaç milyar dolar vergi borcunu silceğine böyle adam akıllı bir işe girse neresinden ne kaybeder merak ediyorum. Otomobil markası yaratıp fabrika kursanız, bir adet b sınıfı dizel sedan, bir adet c sınıfı dizel sedan yapsanız en fazla 8-10 yılda harcadığınız parayı katlarsınız. Tabi bunun hepsi kâr olmayacak, ama devlet bir iş yapıyorsa kâr için yapmaz; milletinin refahı için yapar.


    Ama bizde nerdee.. Cumhurbaşkanımızın oğlunun şirketinin ido limanlarında sattığı haşlanmış mısırı kapışalım beyler!










  • Çıkmaz doğru demiş biz var olan değerlerimizi satarken yerli bir otomobil firması çıkması hayalden öte...


    @Joushkun
    İrandan falan korktuğu yok ABD nin... İran'ı ABD'nin bu kadar gözünde büyütmesinin öcü gibi göstermesinin nedeni dünya kamuoyunu İran'a girmesine hazırlamak.. Hatırlarsan aynı olaylar Saddam Irağına girmeden öncede yapılıyordu yok devrim muhafızları bilmem ne.. Bugün İran acınacak durumda ürettiği kopya füzelerde uçaklarda artık müzelerde sergileniyor.. Örnek, Geçen haberi verilen İranın F5 uçaklarını kopyalaması.. Türk Silahlı Kuvvetleri artık F5 leri çoluk çocuk eğlensin diye Türk yıldızlarında kullanıyor.. Gene Peugeot desteğiyle üretilen Samand marka makyajlı 405ler.. Bizim Tofaş Kuş serisinde izlediğimiz yol..

    Gerçeğe bakacak olursak bu piyasanın küresel hakimleriyle rekabet etmek hele 0 bir firmayla imkansız.. Zaten var olan Dacia gibi Skoda gibi yerel firmaları bu devler yutarken bunu yapmamız imkansız gibi




  • Otomobil yapmış olmak için değil,
    Sadece ve sadece para kazanmak için üretilir.

    Ülkemizde otomobil olmasa da pek çok motorlu taşıt üretilmektedir.
    Otomobil de üretilebilir. Bu kesin, tartışmaya gerek yok.

    Ancak nissan, mazda, vollvo gibi pek çok markanın başkalarında satıldığı günümüz pazar koşullarında,
    yeni bir isimle otomobil üretip para kazanmak çok zor olsa gerek. Bu da tarışılmaz.

    Dolayısızla bence bunu onur meselesi gibi görmeye gerek yok.
    Sadece şunu bilin. Otomobil yapmak çok basi bir şey...
  • İyi abi aynen devam..

    Söz bi daha konusunu açmıcam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    İyi abi aynen devam..

    Söz bi daha konusunu açmıcam.


    Konuyu aç

    Yetimin üzerinde hakkın kalır açmazsan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Yerli araba üretiriz üretmesine de neye yarar o ayrı bir konu. Otomobil katma değer olarak çok fazla bir getiri sağlayan bir sektör değil artık. Çok yoğun bir küresel rekabet var o sektörde. İlk yatırım maliyetlerinin de çok büyük olduğunu gözönünde bulundurunca aslında atılacak taşın ürkütülecek kurbağaya değmeyeceği aşikar. Esas mesele otomobil veya uçak felan üretmek veya üretmemekten öte katma değer yaratan bişeyler üretmek. Eğerki biz dünya piyasalarında talep görecek ve katma değeri yüksek olan yeni bişeyler üretirsek zaten otomıobil vs üretmeye gerek kalmaz........


    çok çok doğru bir tespit, tebrik ediyorum. şu anda milyarlarca dolar zarar eden dev otomotiv firmaları varken, boş hayallerin peşinde koşmanın hiç bir anlamı yok. katma değer yaratacak ve uluslarası platformda rağbet görecek ürünler üretilmesi gerek, ama sonu "erke dönergeçi" gibi olmamak kaydıyla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    İyi abi aynen devam..

    Söz bi daha konusunu açmıcam.


    Konuyu aç

    Yetimin üzerinde hakkın kalır açmazsan.


    sanat için soyunur bi tarafımı açarım da bu konuyu açmam daha




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    Pers İmparatorluğu'nu yıkarak Yunanistan'dan Hindistan'a kadar uzanan
    büyük bir coğrafya parçasının hakimiyetini ele geçirip imparatorluk
    kurmuş, Eski Yunan uygarlığının Doğuya yayılmasında etkili olmuş ve
    efsanevi bir kahramana dönüşmüş olan Büyük İskender, felsefenin
    duayeni sayılan ve Batı Düşüncesi'nin en önemli filozofundan biri olan
    Aristo'ya bir mektup yazar ve kendisine görüş bildirmesini ister:



    "Zapt Ettiğim Topraklardaki İnsanları Tahakkümüm Altında

    Tutabilmek İçin Neler Yapmalıyım?


    1- Ülkenin İleri Gelen İnsanlarını Sürgüne mi Göndereyim?
    2- Ülkenin İleri Gelen İnsanlarını Hapse mi Atayım?
    3- Ülkenin İleri Gelen İnsanlarını Kılıçtan mı Geçireyim?"

    Aristo'nun tespiti şöyle olur:



    " 1- Sürgünde Toplanıp Sana Karşı Başkaldırırlar,
    2- Hapishaneler Militan Yuvası Olur, Kontrolden Çıkar,
    3- Onlardan Sonraki Kuşak İntikam Hırsıyla Büyür, Tahtını Sallar."

    Çözüm olarak da şu nasihati verir:

    İnsanların Arasına Nifak Tohumları Ekeceksin,
    Birbirleriyle Savaşınca Hakem Olarak Kendini Kabul Ettireceksin,
    Ama Anlaşmaya Giden Bütün Yolları Tıkayacaksın.



    SORU: Ne dersiniz, günümüzde Türkiye'de yaşanan kargaşalıkta
    hakemliğe soyunan kim?

    Bu hakemler bziim kafamızı yerden kaldırmamıza fırsat verir mi?





    ne güzel özetlemişsin durumu




  • Bence Türk Milleti'nin yarısından fazlası eğitimini tamamlamamıştır.Zamanında 2 tane çağ açmış bir milletken çağımızın önünde bir milletken, dünyayı eğiten,dünyaya öğreten bir milletken şu anda çağdaş uygar bir millet bile değiliz.Hatta su anda kısmen sömürge bir ülkeyiz ve bu duruma gelmemizin sebeplerinden bir tanesi de
    BU FORUMDA BİZ BUNU YAPAMAYIZ,YAPARSAK BİZE PAHALIYA MAL OLUR GİBİLERİNDEN BOŞ KAFALARLA KONUŞAN ARKADAŞLARDIR.

    Hatırlasanıza 5 uçağımızın yapılıp Rusya ' da gösteri uçuşlarının bile yapıldığı zamanları.O zamanlarda da 500 liraya yaptığımız uçağı bize 100 liraya veren güçler fabrikalarımızın kapanmasına neden olmuştu.
    Sebep 500 liraya yaptığımız uçağu dış güçlerin bize 100 liraya vermesi.

    Sonunda ne oldu?Teknolojin ilerlemedi.Bağımlı kaldın.Hatta olası bir savaş anında bize satılan f16 lardan çıkan roketler kendi uçaklarını vurdu.Unuttunuz mu f16 ların kodlarını çözen 3 tane mühendis kardeşlerimizi?Nerdeler onlar şimdi? Öteki tarafta.Niye? Çünkü amerikanın oyununu bozdu şerefsizliğini çıkardı.

    Uyan artık Türkiye daha ne kadar uyuyacaksın?Daha uyanman için kaç sene geçmesi gerekecek?
    Birgün uyanacaksın kansızlıktan,ellerin titreyecek soğuktan.Ama bir işe yaramayacak ki o ellerin!


    Son olarak bu kadar şeyden sonra böyle ruhsuz bi cümle:

    Teknolojimizi satın alarak değil üreterek geliştirebiliriz.

    Saygılarla

    Düzeltme:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 30 Kasım 2007; 1:50:48 >




  • Küçük bir sermayeyle fazla elektronik donanımları olmayan modern görünümlü sağlam bir araba yapabilirsek dışarıya satamayız ama ülke içinde tutulabilir.Ama devlet %100 yerli olan bu arabaya vergi konusunda ayrıcalık sağlamalı ve desteklemeli diğer firmalardan önde tutmalı yoksa rekabet edemez zarar eder.Diğer büyük firmaların baskılarına göğüs gerecek boyun eğmeyecek bir hükümet olması lazım devlet desteği olmazsa olmaz tayyiple olacak iş değil bu.
  • İşte toyota almamak için bir neden daha.
  • bırakın vatan millet sakarya ağızlarını.

    gayet gerçekçi bir yaklaşımdır bu.

    "hadi toplanalım bi araba yapalım" demekle elbette yapılır araba. ama bu marka olmak ya da milli markaya sahip olmak demek DEĞİLDİR.

    Neydi adı, hah ETOX.. Oldu işte..

    Peki ne kadarı gerçek anlamdan orijinal?? Motorunu mu yapmışız yeni baştan? İçini mi? Dışını mı? Tabii ki kendine has bir çizgisi olmak zorunda, o zaman modifiye'den farklı kalmazdı..

    Bir de fiyatına bakın isterseniz.. Seri üretim'in maliyetinden, ve ne demek olduğundan haberdar mı yukarıda atıp tutanlar??

    Geçiniz..

    Çünkü çoktan geçti bile..

    Geç kaldık..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: exposure

    Neydi adı, hah ETOX.. Oldu işte..

    Peki ne kadarı gerçek anlamdan orijinal?? Motorunu mu yapmışız yeni baştan? İçini mi? Dışını mı? Tabii ki kendine has bir çizgisi olmak zorunda, o zaman modifiye'den farklı kalmazdı..

    Bir de fiyatına bakın isterseniz.. Seri üretim'in maliyetinden, ve ne demek olduğundan haberdar mı yukarıda atıp tutanlar??






    Madem ki seri üretim örneği vereceksiniz o zaman etoxu niye örnek veriyorsunuz?
    Sizin de bildiğiniz gibi etox seri üretim değildir. E o zaman niye fiyatını karşılaştırıyorsunuz?

    2. si Etoxun parçalarının birleştirilmesi bunun %100 türk olduğunu göstermez.İkinci kez örneğiniz yanlış.Biraz kafanızı kaldırırsanız bize kakalanan otomobillerin yurtdışında diğer insanların nekadar fiyata aldıklarını aradaki dev fiyat farkını görebilirsiniz.
    3. sü hiçbir marka anasının karnından marka olarak çıkmaz.Kimisi uçak fabrikasından kimisi traktör fabrikasından çıkmıştır.Biz burda öncelikle kendimize ait bir otomobilin olmasından bahsediyoruz.Tata matayı kalas kalos moloz gibi araçları marka kabul edersek bu araçlara denk bir aracı yurtdışından alıp cari açık yaratacağımıza kendimizin üretmesinden ve parasına göre kaliteli olan yerli aracımaza binmekten bahsediyoruz.

    Ve siz gelmiş çok basit bi şekilde gelmiş gitmiş olmaz diyip kestirip atyorsunuz.
    Ben bunu kabullenemiyorum.Biz kendi aracımızı üretelim siz almayın o zaman bu kadar basit. Gidip 2. sınıf arabalara tomarla para ödeyin o zaman.




  • Açın televizyonu bakın. İtalyada 8000 9000 euro dan başlayan gp ler bizde kaç para? enaz
    30 000 ytl cik.

    Aradaki fark ne kadar? 2x den fazla.

    1 milyonluk maldan 1 milyon kar elde ediyorsan çok kazanıyorsun. Ama 100 milyonluk maldan 1 milyon kazanıyorsan o zamn kar bile etmezsin.Donanım farkı olmasına rağmen(italyadaki gpler daha donanımlı) Biz daha çok para veriyoruz.Şimdi ben niye kendi ülkemde ucuz arabaya binmeyim ? niye gevurlara kazıklanayım?Ordaki halkın bizden ne farkı var.

    GEldi geçti bitti geç kaldık demi!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 30 Kasım 2007; 13:50:19 >
  • bence üretilmesi lazım zaten kamyon minibus yapıyoruz yerli üretimle arabada yapmak lazım ama bizim zengın agalar ortaklık yapmışlar yabancı fırmalarla başkasınada araba ürettirmezler kendileri zaten yapsaydı yapardı şimdiye kadar. Yapılıp uygun fıyattan verılırse alıcısı olur bol yedek parça servis olayı önemli bu işlerde. yani yapan adam grande punto kadar bir araba yapamazmı bence yapar herkeste alır ustelık yerlı malı am ayaptırmaz ağalar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.