Şimdi Ara

TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mesela, Opel Ampera'da aynı bu sistem vardı, batarya boşken normal kullanımda araç 6.5-7lt/100km ortalama benzin tüketiyor. Yani, bataryayı önceden doldurmadan yola çıkmanın bir esprisi kalmıyor. Çıkacağımız yol 100-150km ise ne ala, mesafe uzadıkça ortalama sarfiyat giderek artıyor, taa ki normal bir benzinli aracın ortalama yakıt tüketimine kadar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    hocam, sistem güzel. 50 km benzil hibrit için iyi. 1.0 verimli motor da çok mantıklı. kia eski motoru koymasına rağmen 4 litre gibi ortalamalar alıyor. batarya da çok kapasitesiz.

    menzil yorum yapanlar bu hibrit. unutmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    hocam, sistem güzel. 50 km benzil hibrit için iyi. 1.0 verimli motor da çok mantıklı. kia eski motoru koymasına rağmen 4 litre gibi ortalamalar alıyor. batarya da çok kapasitesiz.

    menzil yorum yapanlar bu hibrit. unutmayın.
    Zaten menzil yorumu yapanlar belki jeneratörü unutuyorlar. Aracın menzili 50km değil, bataryayı şarj istasyonu ile doldurunca 50km, sonrasında jeneratör ile devam. Araca benzin koydukça devam.

    Burada mantık; aracı şehir içinde 50-100km kullandıktan sonra tekrar şarja takmak. Hızlı şarj imkanı varsa belki 30dk sonra yine batarya dolacak.

    Şehir içi kullanımı için ideal sistem. Şanzıman yok, benzin motoru çok çok az kullanılıyor, bakım masrafları daha az olabilir, arıza ihtimali daha düşük... Bunlar hep artı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://www.prodrive.com/prodrive-helps-ford-create-hybrid-transi
  • vakitsiz61 kullanıcısına yanıt
    Ben sana pil fabrikası soruyorum sen bana otomobil fabrikası söylüyorsun. Kimden aldın bilgiyi bilmiyorum ama seni baya bi yemişler. Öncelikle 116kw 155beygir eder. Sanırım aradaki 15 beygir iman gücünden geliyor. İkincisi bataryayı tabana yerleştirmek yeni icat edilen bir şey değil. Batarya teknolojisi geliştirmek başlı başına bir dert, dünyada bunu deneyen bir sürü firma var ve henüz mevcut teknolojileri uçuk olmayan fiyatlar ile aşamadılar. Eğer ki aşsa idiler şu an onu kullanırdık zaten. En fazla hücrelerin ne olacağını seçmiştir bizim mühendisler, belki bir de bms yapmışlardır. Şöyle işleri öyle bir sunuyorsunuz ki nefret ettiriyorsunuz. Adam gibi söyleyin işte argesinin şu kadarı ülkemizde oldu falan diye. Saçma sapan terimler üretiyorsunuz sonra karşı çıkınca da herere hörörö diyorsunuz, ulan verdiğin beygir ile kw birbirini tutmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “3 saatçikte doluyor” olayı bana kullanışsız geliyor. En çok lazım olduğu zamanda şarj için kimse beklemek istemez.

    Çözüm şipşak batarya değişiminde.

    Benzin istasyonları gibi her yerde şipşak batarya değiştirme istasyonları olmalı. Boş batarya istasyonda dolup yeni müşterisini bekler.

    1-Bunun için batarya boyutları ve yuvası evrensel olmalı.

    2-Aynı vinç sistemi ile tüm markaların bataryası söküküp takılabilmeli.

    -Bu şekilde hem batarya kalitesi standart olur hem elektrik şebekesi zorlanmaz.

    -Bataryalar markalaşır ve daha kaliteli olmaya çalışırlar.



    Tabi bu evrensel kanunu biz Türkler’e bırakmazlar. Gene güçlü ülkeler ne zaman isterse o zaman olur.

    Keşke koç ürettiği arabalarına ve sahibi olduğu opet’lere bu sistemi uygulayabilse ama yaptırmazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    “3 saatçikte doluyor” olayı bana kullanışsız geliyor. En çok lazım olduğu zamanda şarj için kimse beklemek istemez.

    Çözüm şipşak batarya değişiminde.

    Benzin istasyonları gibi her yerde şipşak batarya değiştirme istasyonları olmalı. Boş batarya istasyonda dolup yeni müşterisini bekler.

    1-Bunun için batarya boyutları ve yuvası evrensel olmalı.

    2-Aynı vinç sistemi ile tüm markaların bataryası söküküp takılabilmeli.

    -Bu şekilde hem batarya kalitesi standart olur hem elektrik şebekesi zorlanmaz.

    -Bataryalar markalaşır ve daha kaliteli olmaya çalışırlar.



    Tabi bu evrensel kanunu biz Türkler’e bırakmazlar. Gene güçlü ülkeler ne zaman isterse o zaman olur.

    Keşke koç ürettiği arabalarına ve sahibi olduğu opet’lere bu sistemi uygulayabilse ama yaptırmazlar.
    Bu sistemi Renault hayata geçirmek istedi zamanında. Fluence Z.E. bataryası alttan kolayca çıkartılıp yerine yenisi takılacak şekilde düşünülmüştü. Bunun için istasyonlar kurulacaktı ve işlem sadece 3 dakikada gerçekleşecekti. Ne olduysa bu ihaleyi alan İsrail firması battı ve bu güzel sistem rafa kaldırıldı. Türkiye'de üretilen Fluence Z.E.'nin de üretimi durduruldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.