Şimdi Ara

TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford Otosan Kocaeli fabrikasında üretilen customun elektrikli versiyonu Türk mühendisler tarafında geliştirildi 2019 yılında seri üretimi düşünülen araç plug-in hybrit teknolojisine sahip 117 kw elektrikli motor ve focusta kullanılan 1.0 ecoboost 120 bg motor kullanılıyor benzinli motor sadece menzil artırıcı olarak görev yapıyor yani sadece bataryaları sarj ediyor elektrikli motor 50 km menzile sahip bataryalar şehir şebekesiyle 3 saatte dolabiliyor bataryalar aracın altına monte edilmiş batarya teknolojiside Türk mühendislere ait halen bu değerler iyileştirmek için geliştiriliyor
    Videosu

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vakitsiz61 -- 4 Kasım 2018; 23:17:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde.
  • yukarı
  • ÖTV indirimi var diye şu an millet deli gibi otomobil alma derdinde. Hibritti, mibritti, elektrikliydi kimsenin umrunda değil.

    Zaten laf olsun diye teşvik verildi hibrite. Elektrikli desen; şarj altyapısı neredeyse sıfır, aracın kendisi pahalı, çeşit yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde.
    fabrikamız hangi şehirdeyse gidip ziyaret edelim

    fabrikamız nerdeyse tv ler canlı olarak yayınlamalılar yerli üretimi
  • 1-Motor sadece bataryaları şarj ediyorsa bu araçda hiç aktarma organı yok mu?

    2-50km menzil bitince benzinli motor sadece jeneratör görevi görüyor ve şöförden bağımsız bir şekilde çalışıp duruyor mu?

    3- Araç verimi Benzinli motor+aktarma organları ile mi yoksa benzinli motor+Batarya+Elektrikli motor ile mi daha yüksek?

    4-Bataryalar nerde üretilmiş bende merak ettim.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    1 : Diferansiyel harici aktarma organı yok

    2 : Evet, jeneratör sürücüden bağımsız olarak çalış ve durur.

    3 : Opel Ampera vardı zamanında, aynı sistemdi. Fakat artık üretilmiyor. BMW i3 ReX de aynı sistem, ama o da artık üretilmeyecekmiş. Demek ki; elektrik üretim ve depolama elemanlarındaki kayıplar verimi düşürüyor ve diğer nedenler de eklenince EV (elektrikli araç) daha mantıklı oluyor. Sonuçta EV'de jeneratör için gerekli içten yanmalı motor ve diğer ekipmanlar yok, dolayısıyla elektrik üretimi de yok. (Rejeneratif fren hariç)

    4 : Bunu ben de merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 5 Kasım 2018; 14:27:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • saçma bişiy. elektrikli menzil 50km en az 250 300 km olmalı nokia 3310 bataryasımı koydunuz naptınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    saçma bişiy. elektrikli menzil 50km en az 250 300 km olmalı nokia 3310 bataryasımı koydunuz naptınız
    Ağırlık ciddi sorun oluyor. Artı batarya değişim maliyeti problem.



    Bu araca gelince kaç km ve kaç yıl batarya garantisi var o önemi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    koskoca arabada zaten bataryayı koyacak yer ayarlıyamıyorsan hiç yapma daha iyi.. yada al bi tesla bak arşatır nerelere koymuş

    sedan araç değil ki bu koskoca ticari artı araca 1.0 hafif motor koymuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    koskoca arabada zaten bataryayı koyacak yer ayarlıyamıyorsan hiç yapma daha iyi.. yada al bi tesla bak arşatır nerelere koymuş

    sedan araç değil ki bu koskoca ticari artı araca 1.0 hafif motor koymuş
    Elektrik motoru ciddi tork üretiyor, dolayısıyla motor önemsiz.



    Sadece şarj için kullanılıyor.



    Pilleri yerleştirme ve ağırlık en ciddi mühendislik sorunu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mantığı güzel. harici elektirkli şarj olması da güzel. 50 km menzil brütte ise %20-80 mantığına göre 10 k-40km arası çalışır. 30 kmde bir benzinli motor çalışır. bu sistem focusta süper olur.
  • yani şu sistemi artık binek tipi araçlarda koysalarda görsek ne yapalım transit mi alalım
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Ford otosanın kocaelinde 2 fabrika (transit ,custom ,courier üretiliyor ) eskişehirde 1 (cargo ,Fmax kamyon , Motor üretiliyor ) İstanbul Kartalda arge merkezi var
    Araç İstanbul Arge merkezinde tasarlanıp Kocaeli fabrikasında üretildi
    Yetkili mühendislerden aldığım bilgi elektrikli motor ve batarya teknolojisi Türk mühendislere ait
    50km menzil kısa zaten bu yüzden benzinli motor var
    Bataryalar en müsait yer olan araç tabanına yerleştirilmiş ve araç içinde yer kaybı olmamış
    Bataryaların küçük olması aracın ağırlığını çok artırmıyor
    Araç halen prototip aşamada test ediliyor
    Dışarıdan şarj olması kısa mesafe yük taşıyanlar için ideal
    3 saatte ev elektriği ile şarj oluyormuş
    116kw yani 170 bg güç üretiyor motor bu sınıf için güçlü bile sayılır
  • corpixx kullanıcısına yanıt
    Ford Otosan Türkiye fabrikalarında
    Transit , Custom , Courier ,Fmax ,Cargo gibi ticari araç ve türevleri üretiliyor inşallah binek bir araç üretimi olur
    [simage]TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda[/simage]TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda
    bu da benim çektiğim üretilme durumu olan test aracı FORD FİGO




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vakitsiz61

    Ford Otosan Türkiye fabrikalarında
    Transit , Custom , Courier ,Fmax ,Cargo gibi ticari araç ve türevleri üretiliyor inşallah binek bir araç üretimi olur
    [simage][/simage]
    bu da benim çektiğim üretilme durumu olan test aracı FORD FİGO
    Bu resimdeki araba hibrit değil dizel olarak gözüküyor.

    Bu aracın hibritli versiyonu mu üretilme durumu var acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    mantığı güzel. harici elektirkli şarj olması da güzel. 50 km menzil brütte ise %20-80 mantığına göre 10 k-40km arası çalışır. 30 kmde bir benzinli motor çalışır. bu sistem focusta süper olur.
    Tahmin ediyorum sistem şöyle çalışıyor;

    İlk 40-50kmden sonra şarj istasyonu ile doldurulan batarya bitince benzin motoru devreye giriyor ama bataryayı tamamen doldurmuyor çünkü atıyorum eve 5-10dk kala gürül gürül benzin motoru çalışıp bataryayı doldurursa boşuna yakıt sarfiyatı olur. Bu yüzden batarya bittikten sonra güç ihtiyacına göre benzin motoru elektrik üretip elektrik motorunu besliyor olmalı. Frenleme durumunda ise benzin motoru durup rejeneratif fren enerjisi ile batarya küçük küçük dolduruluyor olmalı, tabi rejeneratif frenle batarya çok az dolar, dolan kısmı da zaten kalkışlarda kullanılır.

    Bence bu sistem pek verimli değil ama buradaki amaç zannediyorum şöyle. Ticari araç şehir içinde 25km elektrikle gitsin-gelsin, sonra fişi takarız, doldururuz. Ha, olur da pil biterse yolda kalmasın, bir jeneratörü olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birilerinin bu işlerle uğraşması bile sevindirici.
  • burada menzili elestirenler yapilan örneklere bakabilirler.
    su an Almanya´da sokaklarda deutsche postun scooter adini verdigi ve 80km menzilli elektrikli araclari vizir vizir geziyorlar. bataryalari Bosch marka :)

    TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.