Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2016 LEAGUE (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
8
Favori
3.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler benim ufak bir sıkıntım var. Ayarları en düşük seviyeye getirdiğimde bile maksimum 66 FPS alıyorum. High seviyesine getirdiğimde ise ortalama 52-55 FPS arası alıyorum. Çok fark etmiyor yani yüksek ve düşük ayarlar. Ayrıca hangi ayarı kullanırsam kullanayım geçtiğimiz sezon bazı yarışlarda rastladığım takılma sorunu oluyor. Benim asıl sıkıntım zaten bu, takılma çok fazla. Eğer "Senin hard diskin veriyi yazarken takılma sorunu yaşıyor olabilir." diyecekseniz Assetto Corsa'da kesinlikle böyle bir şey olmadığını belirteyim. Sorun hard disk de değil yani.

    Benim bu konuyla ilgili sormak istediğim 3 soru olacak:

    1- Benim gibi düşük ve yüksek ayarlarda fazla FPS farkı olmayan birisi var mı?
    2- Kayıt esnasında takılma yaşayan var mı?
    3- AMD ekran kartım var, hangi kayıt programını önerirsiniz? (Bandicam kullanıyorum ve Raptr uygulaması sürekli ağır hatalar almama yol açıyor)




  • Furkan Özcan kullanıcısına yanıt
    sen onu çöpe at ya

    oyle pc mi olur
  • F1 2016'nın ilk pilotlar toplantısı ile ilgili açıklama

    Merhaba arkadaşlar,

    F1 2016 oyunu geçtiğimiz hafta piyasaya sürüldü, sezonun başlamasına daha uzun süre var ancak lige başvuran pilotların seviyelerini görmek adına kısa bir süre içerisinde test yarışları başlayacak. Test yarışlarının formatını belirlemek, tarihleri ve saatleri kesinleştirmek adına yarın 20.00'da ligde geçtiğimiz sezon yer alan pilotların katılabileceği bir toplantı yapılacaktır.

    2015 sezonunda yarışmış ve 2016 sezonunda ligde yarışmaya devam edecek olan tüm pilotları fikirlerini paylaşmak adına toplantıya bekliyorum.

    Yarın akşam görüşmek üzere.
  • F1 2016 sezonu pilot seçmeleri başlıyor!

    Yeni sezon öncesinde ligdeki boş koltuklar için başvuru yapan pilot adaylarının değerlendirileceği test yarışları 4 Eylül Pazar günü başlıyor!

    Bilindiği gibi serinin önceki oyunlarında online lobiler 16 oyuncuya kadar destek verdiği için 2012, 2013, 2014 ve 2015 sezonları 16 kişilik kadrolarla koşulmuştu. F1 2016 oyunu ise tam grid 22 kişilik yarışlara imkan sağlıyor. Bu doğrultuda 2016 sezonu 22 kişi ile koşulacak.

    2015 sezonunda yarışan pilotlardan 14'ünün 2016 sezonunda ligde yer almaya devam etmesi bekleniyor. Bu durumda lige en az 8 yeni pilot katılacak. Bu pilotlar Eylül ayında yapılacak test yarışlarında kendilerini gösterme fırsatı bulacak. Test yarışlarının tarihleri, saatleri ve koşulacağı pistler şu şekilde:

    04.09.2016 - 15:00 - Avustralya (Albert Park)

    11.09.2016 - 21:00 - Belçika (Spa)

    18.09.2016 - 21:00 - İspanya (Catalunya)

    25.09.2016 - 15:00 - Avustralya (Albert Park)

    Bu yarışlar ligdeki kurallar baz alınarak düzenlenecek. Lig yarışlarında olduğu gibi yalnızca Dynamic Racing Line (Yarış Çizgisi) ve Automatic Gearbox (Otomatik Vites) yardımları açılabilecek. Diğer sürüş yardımları kapalı olacak.

    Testlerde pilotlar yarış etiği, yarışlara katılım, devamlılık, istikrar ve hız kriterlerine göre değerlendirilecek. Bu değerlendirmeler sonucunda testlerde yarışan pilotlar başarı sırasına göre ligdeki boş kontenjana yerleştirilecek. Sonrasında takım seçimlerinde de başarı sıralarına göre seçim yapma hakkına sahip olacaklar. Kontenjanın dolması sebebiyle lige katılamayacak pilotlar ise yine başarı sıralarına göre yedek listeye alınacak ve ilerleyen dönemde ligden ayrılanlar olması halinde boş koltuklara yerleşecekler.

    Lige başvurular devam etmekte olup ligde yer almak isteyen herkes lig admini Sorbetto'yu Steam'den ekleyerek bilgi alabilir.

    Testlere katılacak arkadaşlarımıza şimdiden başarılar diliyoruz, keyifli bir test dönemi geçirmeniz dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 26 Ağustos 2016; 0:26:19 >




  • Merhabalar,

    Kurulum bittikten sonra aranıza kaılmak için sabırsızlanıyorum, görüşmek dileğiyle... Ancak 15:00'de yapılacak olan 4 Eylül testi yarış zamanına denk geliyor, bir ayar verilemez mi?

  • cgdsny kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Biz de sizi aramızda görmek isteriz :) 4 Eylül akşamı ligde yarışan arkadaşlardan bazıları özel bir etkinliğe katılacaklar, dolayısıyla öğlen saatlerine almak zorunda kaldık yarışı. Maalesef Monza yarışını kaçıracağız :(

    Steam'den beni ekleyerek bilgi verirseniz test listesine isminizi yazalım.
  • cgdsny kullanıcısına yanıt
    Verdik ayarı :)
  • Saati değişen ilk test yarışı ile ilgili açıklama

    Daha önce 15:00 olarak açıklanan Avustralya'da koşulacak olan ilk test yarışının saati, Monza GP'si ile çakıştığı için 17:30'a alınmıştır.

    Yarışa katılacak arkadaşlara duyurulur.
  • Herkese merhabalar, ben Yavuz. Ligin eskilerinden olan abi ve arkadaşlarım beni yakından tanır. DH'de yeni bir üyelik açmışken buradan hem ligin yeni sayfası için hayırlı olsun dileklerimi iletmek, hem de herkese bir selam vermek istedim. Umarım oyunla alakalı herhangi bir aksaklık yaşamadan güzel, rekabetçi bir sezon geçirirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-51E0CFF67 -- 31 Ağustos 2016; 1:14:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hoş geldin Yavuz, teşekkür ederiz :D
  • Sen de sağ ol kardeşim. :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-51E0CFF67 -- 31 Ağustos 2016; 16:59:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yavuz seni de bekleriz aramıza, özlettin kendini :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de sizleri özledim. Katılım konusunda pek umutlu değilim ama kendim için bir şeyler ayarlamaya çalışıyorum. Olumlu bir gelişme olursa muhakkak sana yazarım zaten, Ömer abi. :)
  • keyifler nası
  • 2016 sezonu öncesinde boş kontenjanlara yerleştirilmek üzere lige yeni başvuran arkadaşlarımızı görebilmek adına planladığımız 4 test yarışından ilki bu akşam koşuldu. Lig kadrosundaki pilotlar yarışa izleyici olarak katıldı. Test yarışında pistte yer alan tüm pilotlar lige yeni başvuran pilotlardı. Sıralama ve yarış sonucunu aşağıda paylaşıyorum:





    Sonuçlara ve yarış içindeki performanslara bakıldığında umut verici bir aday kadromuz olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu yarışta özellikle yarışı tamamlamayı başaran 4 pilot şimdiden avantaj sağladılar. mert_sch hızı ve yarış temposuyla göz doldururken canerbasol istikrarlı sürüşü ile lig için uygun bir aday olduğunu gösterdi. Nemesis de sakin bir sürüşle girdiği ikili mücadelelerden temas yaşamadan kurtulmayı başardı. DSenna ise hız olarak biraz geride kalsa da stabil bir sürüş sergiledi ve gelecek için umut verdi.

    Yarışı tamamlamayı başaran arkadaşları tebrik ediyorum, yarışta kaza yaparak bitiş çizgisini göremeyen arkadaşlara geçmiş olsun diyorum.

    Sıradaki test yarışı 11 Eylül Pazar günü saat 21.00'da Spa'da gerçekleştirilecek. Haftaya görüşmek üzere.




  • Bugün F1'e dair olumlu üç olay oldu benim adıma:

    Misafir olarak ligi temsil etmek için katıldığımız yarışta pol-galibiyet.


    Setup'sız Avustralya TT Leaderboard'da 4. olmam.


    Nihayet kask tasarımıma karar vermem ve bir ihtimal kayıt alabileceğim grafik ayarlarını bulmam.





  • Furkan Özcan kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bende de AMD ekran kartı var. Assetto Corsada, Bandicam ile kayıt alırken kasmıyor. İsterseniz kullandığım ayarı paylaşa bilirim.
    Sorun plays.tv'den de kaynaklı ola bilir. Eğer açık kalıyorsa. Çünkü plays.tv oto kayıt yapıyor ve ekstradan daha çok yük bindiriyor işlemciye. Görev yöneticisinden bakın, arka planda çalışan cpu'ya fazla yük bindiren. Bir program var mı diye. Charity Engine adında, bir program vardı bende. Nasıl kuruldugunu hatırlamıyorum. Assetto Corsa'da kayıt alırken, bir kaç dk sonra oyun o kadar kasıyordu ki oynanmaz hal alıyordu. Sonra o programı tespit ettim. Program ise, başkasının işlerini yapan bir programmış. Yani cpu'yu kullanıyor. İşlemcim yüksek sıcaklıkda idi. Macun ve yeni bir fan ile, sıcaklık değerlerini de düşürdüm. Şuan Assetto'da normal online'da kayıtta iken falan kasma yok.
    Obs kullanıyordum oda kalite kötü oluyordu ve kastırıyordu. Obs'de işlemciye çok yük bindiriyor. Bandicam'de sorun yaşamadım. Bandicamde de biraz boyut sıkıntısı var. :)
    Ayrıca FPS'yi sabitlemeniz yararınıza olacaktır. Sabit fps, ani dropları önlüyor diye aklımda kalmıştı. Dalgalı fps yerine sabit bir değer almak bence mantıklı.




  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    Bende Assetto Corsa'da hiç sıkıntı çıkarmıyordu ama F1 2015 ve F1 2016'da online'da anlık donmalar oluyordu. Plays.tv'yi bilgisayarımdan kaldırmıştım ve ilk mesajı attıktan sonra OBS programını da denedim. Dediğiniz gibi kalite anlamında istediğim verimi alamadım. Bakalım, macun/fan ve FPS sabitlemesini de yapacağım. Şimdilik yeni ayarlarla fena değil. Bilgi için teşekkür ederim :D

    Bu arada, Bandicam'deki boyut sıkıntısını çözmek kolay. HandBrake adlı programı kullanarak video boyutunu %90'a kadar azaltabilirsiniz.
  • Furkan Özcan kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim. Handbreak hep söyleniyor, bir türlü deneme fırsatım olmadı. Onuda indirip, kurcalayayım bi. :)
  • Merhaba,

    Bildiğiniz gibi geçtiğimiz Pazar günü SimRacersTR.net'in davetiyle Assetto Corsa özel etkinliği için Ferrari SF15-T ile yarıştık Spa pistinde.

    Bu benim TR Endurance League'i temsil ettiğim ilk yarışımdı (Yeri gelmişken, Nebula ve Apex gibi liglerin tepkisine rağmen bizi Codies League'e almayan Codemasters'a buradan selamlarımı yolluyorum). Başka bir Türk yarışçı grubun bizi takip edip davet etmesini değerli bulmuştum. Sadece kendim için değil içinde 3.5 senedir bulunduğum bir grubun adıyla da yarıştığım için baskıyla karışık fazladan motivasyon hissettiğim bir hal içindeydim. Hem bu açıdan hem de Assetto Corsa ve SF15-T'deki araç ayarlarını oldukça merak ettiğimden özel olarak odaklandım bu yarışa. Ali, Ogün ve Necdet abiyle birlikte hazırlandık. Hazırlığın dört farklı aşaması vardı. Araca ve piste alışma, araç ayarlarını anlama ve onların hangi yönde geliştirileceğine karar verme, ERS kullanımını optimize etme ve son olarak sıralama ve yarış simülasyonları yapma. İkinci ve üçüncü adımı Google'da geçireceğim yarım saatle tamamen bitirebilir ve sadece bir gün öncesinden sürmeye başlayarak birinci ve dördüncü adımı tamamlayabilirdim. Fakat kendi çabamla bu işi başarmak istediğimden araç ayarları ve ERS yönetimiyle tamamen kişisel olarak ilgilendim. Piste çıktığımda en hızlısı olmasa da kendi arabamı sürmek daha iyi hissettirecekti. Tüm araç ayarlarını ve onların araç üstündeki etkilerini anlamak biraz vaktimi alsa da, özellikle yarışa sadece birkaç gün kala yaptığım ufak değişikliklerle yalnızca hızı değil aynı zamanda sürülebilirliği de geliştirdim (Ali hala böyle düşünmüyor :D) Bu aşamada tek tur performansı yerine yarışta kullanacağım sert hamur ve yüksek yakıt yüküyle yapacağım uzun tempolu sürüşlere ve bu uzun sürüşlerdeki ERS yönetimine odaklandım.

    Yarış gününe geldiğimizde lastiklerin ömrünü test ettim server'da. Sıralama seansında diğer ligdekiler Supersoft ve Soft'larla turlarken Medium lastikle geçici olarak pol pozisyonunu ele geçirdim. Sonrasında Soft hamura odaklandım ve rahat 0.5-0.6 saniye geliştirebileceğim turlar atabilecekken hatalardan ve çıkış turunda bana yer vermeyen insanlardan ötürü bunu başaramadım. Supersoft'lar ise yüksek pist sıcaklığından dolayı kullanılamaz haldeydi. Her şeye rağmen yaklaşık 0.3 saniye farkla pol pozisyonunu aldım ve yarışa pol pozisyonundan başladım. İlk iki turumda birkaç hata yaptım ve ritim tutturamadım. Bunda aşırı temkinli gitmemin ve kendime odaklanmak yerine arka tarafı istediğim tempoya sokma çabamın etkisi büyük oldu. Sonrasında ise biraz hızlandım fakat 44 turluk uzun bir yarış beni bekliyordu. Sadece kendi adıma da yarışmıyordum ve bu, hatalarımı sonradan telafi edebileceğim bir şampiyona değildi. Bu yüzden tam hızımdan 0.3-0.6 saniye arası yavaş giderek oldukça temkinli davrandım. Bu tutumum yüzünden Hard hamuru özellikle ön tarafta hiç çalıştıramasam da lastik aşınması beklediğimden iyi seviyedeydi. Bundan dolayı 22 turluk ilk setimi uzatmayı dahi düşündüm ama yeterince yakıtım olmadığından 22. turda pite geldim ve ilk stintin birebir aynısı olan bir ikinci stint attım. Son 3-4 turda ise galibiyetin kesin olduğunu ve bataryayı eve götüremeyeceğimi anladıktan sonra en hızlı turumu attım :D Antrenmanlarda 1:48.6-8 arası atıyordum fakat son turlarda aşınmış lastiklerle ve birkaç hatayla beraber pist sıcaklığı da beklediğimden biraz düşük olduğu için 1:49.1'den öteye geçmedi bu tur. Yarışın sonunda ikinciyle aramdaki fark 54 saniyeydi ve bu yüzümü güldürüyordu.

    Diğer ligdeki yarışçı arkadaşlarımla aramda en az 70-80 saniye olmasını hedefliyordum (bizden özellikle Ali çok hızlıydı, arkamda olsaydı işimi zorlaştıracaktı) ama %100 mesafe farklı bir şeymiş onu anladım. Yeri geldiğinde tur bindirmeler yapmak, oldukça ciddi bir anlık lag'a tepki göstermek (videoda not düştüm, yarışım orada bitebilirdi), bir lastiği 20 turdan uzun kullanırken aynı zamanda ERS'de her tur 3-4 kez değişiklik yapmak zorunda kaldım. Şu sıralar zirve performansımda ve konsantrasyonumda sürmediğimi de biliyorum, bunun da etkisi var tabii ki. Belki o ince detayları yakalayamıyorum ve bir daha o his gelmeyebilir de ama lig öncesi o ritmime ve öldürücü içgüdüme kavuşmayı ümit ediyorum. Yine de oldukça memnumum bu galibiyetten ve sürüşümden.

    Sayımız özellikle yarışın sonlarına doğru oldukça azaldı, biraz daha fazla olmasını isterdik (2-3 katı gibi :D). Yarış içinde ve sonrasında ligdeki arkadaşlarımla da dile getirdik bunu sıkça. Yine de bu güzel davetten pol, galibiyet ve çifte podyumla dönmek oldukça gurur verici. Ali, Ogün ve Necdet abiye çabalarından ötürü ve beni yalnız bırakmadıkları için teşekkür ediyorum ve sizleri yaklaşık 2 saatlik kesintisiz kayıt ile baş başa bırakıyorum. İyi seyirler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 8 Eylül 2016; 12:12:43 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.