Şimdi Ara

TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
4
Favori
538.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    quote:

    Orjinalden alıntı: ManyAak


    quote:

    Orjinalden alıntı: bybeyaz407


    quote:

    Orjinalden alıntı: ManyAak

    phantom 3.060 4x4 ü kullandım ve tek kelimeyle SÜPER...turbosunun sesi yetiyor...


    Arkadaş sen 60 hp phantom kullanmışsın, 105 kullanda tekerlekleri gör sen... Abi hasta olursun ya dehşet süper... Hele o devasa ön tekerlekler bi patinaj çektimi öyle bir kazılıyor ki toprak sanki mezar kazmışsın gibi... Arka tekerlekler patinaj çektimi gerisini sen düşün artık...


    ya bizim buralara çok büyük traktörler gitmiyor.çünkü ağaçların altından fln geçiyo motor.dolayısıyla alçak ve üstsüz olmakj zorunda...ama tadı hala damağımda gerçekten çok hoşuma gitti yaa




    Hımm, durum farklı o zaman abi Bende bizim buralara göre düşünüyorum hep, hep etrafımda büyük traktör göre göre böyle dev gibi olsun istiyorum...

    Alıntıları Göster
    John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WESKEYY -- 15 Haziran 2007; 11:13:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WESKEYY

    John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: WESKEYY

    John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.









  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    quote:

    Orjinalden alıntı: WESKEYY

    John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.







    Alıntıları Göster
    İMT yaklaşık 35 yıllık Traktörümüz var ve hala kullanıyoruz köyde ama artık son demlerini yaşıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    İMT yaklaşık 35 yıllık Traktörümüz var ve hala kullanıyoruz köyde ama artık son demlerini yaşıyor

    Alıntıları Göster
    İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

    BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
    http://www.basaktraktor.com/
    (resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    www.otometre.com

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 17 Haziran 2007; 23:47:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asan70

    İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

    BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
    http://www.basaktraktor.com/
    (resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    www.otometre.com

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asan70

    İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

    BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
    http://www.basaktraktor.com/
    (resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    www.otometre.com

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü



    Bizde de Başak Traktörün eski modeli var. Başak Traktörün eski ismi STEYR'dı. Bizdeki de STEYR 768... Steyr ile Başak birbirinin aynısı olsada bazı farkları var. Ben STEYR hakkında 3 şey söylemek istiyorum. Hiç bir şeyde sınır tanımıyor. Özellikle hidrolikte. Traktörün kaldırma kapasitesi diyelim ki 2 ton biz 4 ton kaldırıyoz traktörün artık önü kalkıyor nerdeyse geriye devrilcek ama gene de kaldırmaya çalışıyor. Pes etmek yok. Bu yüzden biz bir kaç defa hidroliği patlattık Aynı şey çekiş içinde geçerli. Traktörün motoru artık yanacak ama traktör hala yükü çekmeye çalışıyo. Şimdiki traktörlerde hidrolik kaldırma kapasitesi 2 ton ise, 2 tonu geçtiği zaman hiç kaldırmaya uğraşmıyor bile. STEYR'da ben böyle birşey görmedim, zorlarsan eğer hidroliği patlatana kadar kadırmaya çalışıyor. Birde mazot meselesi var. Bu traktör sanki gezmek için yapılmış ya. Kendi gücüne göre gayet idareli yakıt tüketiyor.

    Şimdilerde bizim traktörde eskidi ama biz tam manada çiftçilik yapmadığımız için bizim işimizi görsün yeter düşüncesindeyiz. Traktörümüze çok iyi bakarız, hatta traktörü çalıştırmadığımız güneşin altında bile bırakmayız. Bu yüzden zaten eski olmasına rağmen hep yeni gibi duruyor Bidaha ki hafta köye gitcem zaten traktörüme kavuşacağım. Bizim harman daha yeni başlıyor, biraz stres atcam, bıktım şehirden ya biraz çalışalım demi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    quote:

    Orjinalden alıntı: asan70

    İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

    BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
    http://www.basaktraktor.com/
    (resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    www.otometre.com

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü



    Bizde de Başak Traktörün eski modeli var. Başak Traktörün eski ismi STEYR'dı. Bizdeki de STEYR 768... Steyr ile Başak birbirinin aynısı olsada bazı farkları var. Ben STEYR hakkında 3 şey söylemek istiyorum. Hiç bir şeyde sınır tanımıyor. Özellikle hidrolikte. Traktörün kaldırma kapasitesi diyelim ki 2 ton biz 4 ton kaldırıyoz traktörün artık önü kalkıyor nerdeyse geriye devrilcek ama gene de kaldırmaya çalışıyor. Pes etmek yok. Bu yüzden biz bir kaç defa hidroliği patlattık Aynı şey çekiş içinde geçerli. Traktörün motoru artık yanacak ama traktör hala yükü çekmeye çalışıyo. Şimdiki traktörlerde hidrolik kaldırma kapasitesi 2 ton ise, 2 tonu geçtiği zaman hiç kaldırmaya uğraşmıyor bile. STEYR'da ben böyle birşey görmedim, zorlarsan eğer hidroliği patlatana kadar kadırmaya çalışıyor. Birde mazot meselesi var. Bu traktör sanki gezmek için yapılmış ya. Kendi gücüne göre gayet idareli yakıt tüketiyor.

    Şimdilerde bizim traktörde eskidi ama biz tam manada çiftçilik yapmadığımız için bizim işimizi görsün yeter düşüncesindeyiz. Traktörümüze çok iyi bakarız, hatta traktörü çalıştırmadığımız güneşin altında bile bırakmayız. Bu yüzden zaten eski olmasına rağmen hep yeni gibi duruyor Bidaha ki hafta köye gitcem zaten traktörüme kavuşacağım. Bizim harman daha yeni başlıyor, biraz stres atcam, bıktım şehirden ya biraz çalışalım demi...

    Alıntıları Göster
    "Valtra" marka traktörler...


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    "Valtra" marka traktörler...


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    Alıntıları Göster
    Bundan sonra traktörleri marka marka tanıtmayı düşünüyorum...

    1. Tümosan
    2. New Holland
    3. Başak
    4. Massey Ferguson
    5. Valtra
    6. John Deere
    ....
    ...
    ..
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meskisehiri -- 10 Temmuz 2007; 13:50:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    Bundan sonra traktörleri marka marka tanıtmayı düşünüyorum...

    1. Tümosan
    2. New Holland
    3. Başak
    4. Massey Ferguson
    5. Valtra
    6. John Deere
    ....
    ...
    ..
    .

    Alıntıları Göster
    ...::: TÜMOSAN :::...

    Resmi Sitesi:www.tumosan.com.tr
    Resmi E-mail Adresi: info@tumosan.com.tr


    Kurumsal Bilgi

    Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) 1975 yılında motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı üretmek amacıyla kurulmuş,ancak faaliyetlerini dizel motor ve traktör üretiminde yoğunlaştırmıştır.Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi olma özelliğini taşıyan TÜMOSAN,aynı marka ile üretilen traktörlere dizel motor sağlaması yanında TÜRK TRAKTÖR ve OTOYOL için de uzun yıllar dizel motor üretimi gerçekleştirmiştir.Müşterinin tüm beklentilerine cevap verecek kaliteli üretim ve mükemmele ulaşmak için sürekli değişim TÜMOSAN çalışanlarının ortak hedefidir.


    Tarihçesi

    Motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı imal etmek amacıyla Bakanlar Kurulunun 05 Aralık 1975 tarih ve 75/10905 sayılı kararı ile,merkezi Ankara'da olmak üzere Makine ve Kimya Endüstri Kurumu (MKEK), Türkiye Zirai Donatım Kurumu (TZDK), Şekerbank, Türkiye Denizcilik Bankası ve Devlet Sanayi ve İşçi Yatırım Bankasının iştirakiyle, 23 Haziran 1976 tarihinde 100 Milyon TL sermaye ile Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN), Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuştur. Kurulan şirket Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) niteliğindedir.

    MKEK'na ait hisseler 13 Kasım 1984 tarihinde 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname(KHK) ile kurulan Ağır Sanayi ve Otomotiv Kurumuna (ASOK) devredilmiş,Yüksek Planlama Kurulunun 18 Nisan 1990 tarihli kararı doğrultusunda ve 233 Sayılı KHK'si hükümlerine istinaden bu kez ASOK hisseleri tekrar MKEK'na devredilmiştir.

    Şirketin merkezi kuruluşta Ankara'da iken, Ekonomik İşler Yüksek Koordinasyon Kurulunun 12 Eylül 1984 tarih ve 157 sayılı Kararı ile şirketin merkezinin Konya olacağı belirtilmiş ve şirket merkezi fiilen 19 Eylül 1985 tarihinde Konya'ya nakledilmiştir.

    Kuruluş ile birlikte 5 proje ele alınmış ve aşağıda adları geçen firmalarla lisans, mühendislik, ikmal, pazarlama ve eğitim anlaşmaları yapılmıştır:

    Traktör Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
    Dizel Motorları Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
    Hafif Hizmet Dizel Motorları Projesi: MITSUBISHI-JAPONYA
    Kamyon ve Ağır Kamyon Motorları Projesi: DAIMLER BENZ ALMANYA,VOLVO-İSVEÇ

    Aktarma Organları Projesi: ZAHRADFABRIK (ZDF)-ALMANYA
    TÜMOSAN tarafından ele alınan kamyon ve ağır kamyon dizel motorları projelerinin yürütülmesi 5 Nisan 1979 tarihinde kurulan ve sermayesinin % 82.8'i TÜMOSAN'a ait olan Aksaray Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.(AKMOSAN)'ne devredilmiştir.Ancak 18 Haziran 1984 tarih ve 18435 Sayılı Resmi gazetede yer alan "Kamu İktisadi Teşebbüsleri hakkında 233 Sayılı Kanun hükmünde kararname"ile AKMOSAN, ASOK'a bağlanmıştır.

    Ağır Kamyon Dizel Motorları Projesi için İsveç VOLVO Firmasına lisans sözleşmesi bedeli olarak 4 Milyon İsveç Kronundan 2.4 Milyon İsveç Kronu ödenmiştir. Bu proje daha sonra BMC Firmasına devredildiğinden alacaklar tahsil edilmiştir.

    Aksaray'da yapımı üstlenilen 2 tip minibüs, midibüs ve pikap hafif dizel motorları ile ilgili olarak Japon MITSUBUSHI Firması ile lisans anlaşması yapılmış, anlaşma bedeli olan 300 Milyon Yen karşılığı 95.950.000 Yen ödenmiş, projenin yatırımı devletçe durdurulduğundan diğer ödemeler yapılmamıştır. 25.000 m2 kapalı sahası olan fabrika tesisleri inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.
    Aktarma Organları Projesi için ise Alman ZF Firması ile lisans sözleşmesi imzalanmış olup sözleşme bedelinin tamamı olan 5.525.000 Alman Markı firmaya ödenmiştir. Konya'da 20.000 m2 kapalı sahası olan fabrika binasının inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.

    Traktör ve dizel motorları projeleri için İtalyan FIAT Firması ile 7 Nisan 1977 tarihinde yapılan lisans anlaşması gereği TÜMOSAN 49-142 BG aralığında 3, 4 ve 6 silindirli dizel motor ve 8 tip traktör lisansına sahip olmuştur. Motor projesinin 1978 yılında yatırım programına girmesine ve motorun tamamına yakın bölümünün yerli olarak üretiminin amaçlanmasına rağmen, motor montaj ve test atölyesi 1981 yılında, motor bloğu, silindir kafası ana yatak kep imalat hatları yatırımı 1987 yılında tamamlanabilmiştir. Krank mili, biyel kolu ve kam mili gibi motorun diğer ana elemanlarının imalat hatları yatırımları gerçekleştirilememiştir.
    Traktör üretimi kapsamında, traktör montaj atölyesi Aralık 1983'te, dişli kutusu, ön dingil mesnedi,arka kapak, aks kovanı ve transmisyon kutusu imalat hatlarından oluşan traktör mekanik atölyesi ise Nisan 1986'da faaliyete geçirilebilmiştir. 1987 ve 1992 yılları arasında traktör üretimine ara verilmiş, 1993 yılından itibaren yeniden başlanmıştır.

    FIAT Firması ile Lisans Anlaşması Ağustos 1988 yılında sona ermiş ve anlaşma gereği TÜMOSAN kazandığı tecrübeler doğrultusunda kendi markası ile dizel motor ve traktör imalatına devam etmiştir.
    Şirket 18 Ağustos 1998 tarihinde özelleştirme kapsam ve programına alınmış, MKEK'na ait şirket hisseleri Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na devredilmiş ve bir yıl içerisinde özelleştirme işlemlerinin tamamlanmasına karar verilmiştir.

    Şirketin 24 Nisan 2000 tarihinde yapılan ihalesine 4 firma katılmış, ihale sonucunda Anadolu Ortak Girişim Grubu birinci sırada ve Konya Selçuklu Ortak Girişim Grubu ikinci sırada yer almıştır. İhale sonucunda alıcı olarak belirlenen girişimcilere sırası ile yöneltilen satış sözleşmesinin belirlenen sürelerde imzalanmaması nedeniyle teminatları irat kaydedilmiş ve ihale olumlu olarak sonuçlandırılamamıştır.

    İhale sonrasında faaliyetlerine kısıtlı olarak devem eden TÜMOSAN , 7 Şubat 2003 tarihinde Sümer Holding'e bağlanmıştır.

    Özelleştirilmesi amacıyla ikinci kez ihaleye 2004 tarihinde çıkılmış ve TÜMOSAN varlık satışı ile ALÇELİK Çelik Yapı İnşaat San ve Tic A.Ş. tarafından satın alınmış ve 1 Temmuz 2004 tarihinde devir teslim işlemi tamamlanmıştır.


    Üretim

    Ürün ve Hizmetler
    TÜMOSAN, dizel motor ve traktör üretimi, pazarlama ve satışı ile müşterilerine etkin satış sonrası hizmet sunmaktadır.TÜMOSAN tarafından üretilen dizel motorlar, Türkiye ve yurt dışındaki müşterileri tarafından traktör, jeneratör, otomotiv, temizlik ekipmanları ve deniz araçları üretiminde kullanılmaktadır.

    Pazarlama
    TÜMOSAN,ürünlerini yurt içinde ve yurtdışında kurmuş olduğu bayilikler aracılığı pazarlamakta olup,pazarlama teşkilat merkezi İSTANBUL'da bulunmaktadır.

    Üretim
    TÜMOSAN, dizel motor ve traktör fabrikası KONYA'da bulunmaktadır. Üretim tesisleri 1 600 000 m2 alan üzerine kurulmuş olan 80.000 m2 kapalı alan içerisinde faaliyet göstermektedir.

    TÜMOSAN için üretim yapan yan sanayi firmaları TÜRKİYE'de KONYA, BURSA, ANKARA, İZMİR,BALIKESİR ve KAYSERİ'de ve yurtdışında üretim yapan firmalar ise ALMANYA, İTALYA, BELÇİKA, DANİMARKA, İRAN ve HİNDİSTAN'da bulunmaktadır.

    Üretim Kapasitesi
    TÜMOSAN, tek vardiyada 25.000 adet dizel motor ve 15.000 adet traktör üretim kapasitesine sahiptir.

    AR-GE
    TÜMOSAN,ürünlerinde müşteri memnuniyetini artırmak,üretim maliyetlerini azaltmak,uygulanabilir yeni teknolojileri ürünlerinde kullanmak amacıyla araştırma ve geliştirme faaliyetlerine önemli kaynak ayırmakta ve özel önem vermektedir.Fabrika,bünyesinde bulundurduğu mühendislik organizasyonu aracılığı ile üretilen motor ve traktörlere ilişkin modernizasyon ve geliştirme çalışmalarını yapmaktadır.Araştırma ve geliştirme çalışmaları,İSTANBUL merkezli olarak sürdürülmektedir.

    Teknoloji
    TÜMOSAN,müşterilerine mükemmel ürünler ve hizmet sunabilmek amacıyla en son teknolojik gelişmeleri üretiminde kullanmak ve tüm çalışmalarında güncel ve kabul görmüş bilgi işlem yazılımlarından faydalanmak için yatırımdan kaçınmamaktadır.Yeni ürünlerin geliştirilmesinde,prototip ürünler sanal ortamda oluşturularak seri üretime kısa zamanda geçilmesi sağlanabilmektedir.

    (Not: Alıntıdır)


    Tümosan Resimleri

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meskisehiri -- 10 Temmuz 2007; 12:58:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    ...::: TÜMOSAN :::...

    Resmi Sitesi:www.tumosan.com.tr
    Resmi E-mail Adresi: info@tumosan.com.tr


    Kurumsal Bilgi

    Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) 1975 yılında motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı üretmek amacıyla kurulmuş,ancak faaliyetlerini dizel motor ve traktör üretiminde yoğunlaştırmıştır.Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi olma özelliğini taşıyan TÜMOSAN,aynı marka ile üretilen traktörlere dizel motor sağlaması yanında TÜRK TRAKTÖR ve OTOYOL için de uzun yıllar dizel motor üretimi gerçekleştirmiştir.Müşterinin tüm beklentilerine cevap verecek kaliteli üretim ve mükemmele ulaşmak için sürekli değişim TÜMOSAN çalışanlarının ortak hedefidir.


    Tarihçesi

    Motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı imal etmek amacıyla Bakanlar Kurulunun 05 Aralık 1975 tarih ve 75/10905 sayılı kararı ile,merkezi Ankara'da olmak üzere Makine ve Kimya Endüstri Kurumu (MKEK), Türkiye Zirai Donatım Kurumu (TZDK), Şekerbank, Türkiye Denizcilik Bankası ve Devlet Sanayi ve İşçi Yatırım Bankasının iştirakiyle, 23 Haziran 1976 tarihinde 100 Milyon TL sermaye ile Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN), Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuştur. Kurulan şirket Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) niteliğindedir.

    MKEK'na ait hisseler 13 Kasım 1984 tarihinde 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname(KHK) ile kurulan Ağır Sanayi ve Otomotiv Kurumuna (ASOK) devredilmiş,Yüksek Planlama Kurulunun 18 Nisan 1990 tarihli kararı doğrultusunda ve 233 Sayılı KHK'si hükümlerine istinaden bu kez ASOK hisseleri tekrar MKEK'na devredilmiştir.

    Şirketin merkezi kuruluşta Ankara'da iken, Ekonomik İşler Yüksek Koordinasyon Kurulunun 12 Eylül 1984 tarih ve 157 sayılı Kararı ile şirketin merkezinin Konya olacağı belirtilmiş ve şirket merkezi fiilen 19 Eylül 1985 tarihinde Konya'ya nakledilmiştir.

    Kuruluş ile birlikte 5 proje ele alınmış ve aşağıda adları geçen firmalarla lisans, mühendislik, ikmal, pazarlama ve eğitim anlaşmaları yapılmıştır:

    Traktör Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
    Dizel Motorları Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
    Hafif Hizmet Dizel Motorları Projesi: MITSUBISHI-JAPONYA
    Kamyon ve Ağır Kamyon Motorları Projesi: DAIMLER BENZ ALMANYA,VOLVO-İSVEÇ

    Aktarma Organları Projesi: ZAHRADFABRIK (ZDF)-ALMANYA
    TÜMOSAN tarafından ele alınan kamyon ve ağır kamyon dizel motorları projelerinin yürütülmesi 5 Nisan 1979 tarihinde kurulan ve sermayesinin % 82.8'i TÜMOSAN'a ait olan Aksaray Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.(AKMOSAN)'ne devredilmiştir.Ancak 18 Haziran 1984 tarih ve 18435 Sayılı Resmi gazetede yer alan "Kamu İktisadi Teşebbüsleri hakkında 233 Sayılı Kanun hükmünde kararname"ile AKMOSAN, ASOK'a bağlanmıştır.

    Ağır Kamyon Dizel Motorları Projesi için İsveç VOLVO Firmasına lisans sözleşmesi bedeli olarak 4 Milyon İsveç Kronundan 2.4 Milyon İsveç Kronu ödenmiştir. Bu proje daha sonra BMC Firmasına devredildiğinden alacaklar tahsil edilmiştir.

    Aksaray'da yapımı üstlenilen 2 tip minibüs, midibüs ve pikap hafif dizel motorları ile ilgili olarak Japon MITSUBUSHI Firması ile lisans anlaşması yapılmış, anlaşma bedeli olan 300 Milyon Yen karşılığı 95.950.000 Yen ödenmiş, projenin yatırımı devletçe durdurulduğundan diğer ödemeler yapılmamıştır. 25.000 m2 kapalı sahası olan fabrika tesisleri inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.
    Aktarma Organları Projesi için ise Alman ZF Firması ile lisans sözleşmesi imzalanmış olup sözleşme bedelinin tamamı olan 5.525.000 Alman Markı firmaya ödenmiştir. Konya'da 20.000 m2 kapalı sahası olan fabrika binasının inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.

    Traktör ve dizel motorları projeleri için İtalyan FIAT Firması ile 7 Nisan 1977 tarihinde yapılan lisans anlaşması gereği TÜMOSAN 49-142 BG aralığında 3, 4 ve 6 silindirli dizel motor ve 8 tip traktör lisansına sahip olmuştur. Motor projesinin 1978 yılında yatırım programına girmesine ve motorun tamamına yakın bölümünün yerli olarak üretiminin amaçlanmasına rağmen, motor montaj ve test atölyesi 1981 yılında, motor bloğu, silindir kafası ana yatak kep imalat hatları yatırımı 1987 yılında tamamlanabilmiştir. Krank mili, biyel kolu ve kam mili gibi motorun diğer ana elemanlarının imalat hatları yatırımları gerçekleştirilememiştir.
    Traktör üretimi kapsamında, traktör montaj atölyesi Aralık 1983'te, dişli kutusu, ön dingil mesnedi,arka kapak, aks kovanı ve transmisyon kutusu imalat hatlarından oluşan traktör mekanik atölyesi ise Nisan 1986'da faaliyete geçirilebilmiştir. 1987 ve 1992 yılları arasında traktör üretimine ara verilmiş, 1993 yılından itibaren yeniden başlanmıştır.

    FIAT Firması ile Lisans Anlaşması Ağustos 1988 yılında sona ermiş ve anlaşma gereği TÜMOSAN kazandığı tecrübeler doğrultusunda kendi markası ile dizel motor ve traktör imalatına devam etmiştir.
    Şirket 18 Ağustos 1998 tarihinde özelleştirme kapsam ve programına alınmış, MKEK'na ait şirket hisseleri Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na devredilmiş ve bir yıl içerisinde özelleştirme işlemlerinin tamamlanmasına karar verilmiştir.

    Şirketin 24 Nisan 2000 tarihinde yapılan ihalesine 4 firma katılmış, ihale sonucunda Anadolu Ortak Girişim Grubu birinci sırada ve Konya Selçuklu Ortak Girişim Grubu ikinci sırada yer almıştır. İhale sonucunda alıcı olarak belirlenen girişimcilere sırası ile yöneltilen satış sözleşmesinin belirlenen sürelerde imzalanmaması nedeniyle teminatları irat kaydedilmiş ve ihale olumlu olarak sonuçlandırılamamıştır.

    İhale sonrasında faaliyetlerine kısıtlı olarak devem eden TÜMOSAN , 7 Şubat 2003 tarihinde Sümer Holding'e bağlanmıştır.

    Özelleştirilmesi amacıyla ikinci kez ihaleye 2004 tarihinde çıkılmış ve TÜMOSAN varlık satışı ile ALÇELİK Çelik Yapı İnşaat San ve Tic A.Ş. tarafından satın alınmış ve 1 Temmuz 2004 tarihinde devir teslim işlemi tamamlanmıştır.


    Üretim

    Ürün ve Hizmetler
    TÜMOSAN, dizel motor ve traktör üretimi, pazarlama ve satışı ile müşterilerine etkin satış sonrası hizmet sunmaktadır.TÜMOSAN tarafından üretilen dizel motorlar, Türkiye ve yurt dışındaki müşterileri tarafından traktör, jeneratör, otomotiv, temizlik ekipmanları ve deniz araçları üretiminde kullanılmaktadır.

    Pazarlama
    TÜMOSAN,ürünlerini yurt içinde ve yurtdışında kurmuş olduğu bayilikler aracılığı pazarlamakta olup,pazarlama teşkilat merkezi İSTANBUL'da bulunmaktadır.

    Üretim
    TÜMOSAN, dizel motor ve traktör fabrikası KONYA'da bulunmaktadır. Üretim tesisleri 1 600 000 m2 alan üzerine kurulmuş olan 80.000 m2 kapalı alan içerisinde faaliyet göstermektedir.

    TÜMOSAN için üretim yapan yan sanayi firmaları TÜRKİYE'de KONYA, BURSA, ANKARA, İZMİR,BALIKESİR ve KAYSERİ'de ve yurtdışında üretim yapan firmalar ise ALMANYA, İTALYA, BELÇİKA, DANİMARKA, İRAN ve HİNDİSTAN'da bulunmaktadır.

    Üretim Kapasitesi
    TÜMOSAN, tek vardiyada 25.000 adet dizel motor ve 15.000 adet traktör üretim kapasitesine sahiptir.

    AR-GE
    TÜMOSAN,ürünlerinde müşteri memnuniyetini artırmak,üretim maliyetlerini azaltmak,uygulanabilir yeni teknolojileri ürünlerinde kullanmak amacıyla araştırma ve geliştirme faaliyetlerine önemli kaynak ayırmakta ve özel önem vermektedir.Fabrika,bünyesinde bulundurduğu mühendislik organizasyonu aracılığı ile üretilen motor ve traktörlere ilişkin modernizasyon ve geliştirme çalışmalarını yapmaktadır.Araştırma ve geliştirme çalışmaları,İSTANBUL merkezli olarak sürdürülmektedir.

    Teknoloji
    TÜMOSAN,müşterilerine mükemmel ürünler ve hizmet sunabilmek amacıyla en son teknolojik gelişmeleri üretiminde kullanmak ve tüm çalışmalarında güncel ve kabul görmüş bilgi işlem yazılımlarından faydalanmak için yatırımdan kaçınmamaktadır.Yeni ürünlerin geliştirilmesinde,prototip ürünler sanal ortamda oluşturularak seri üretime kısa zamanda geçilmesi sağlanabilmektedir.

    (Not: Alıntıdır)


    Tümosan Resimleri

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    Alıntıları Göster
    ...::: NEW HOLLAND :::...

    Resmi Sitesi:www.trakmak.com.tr
    Resmi E-mail Adresi: trakmak@trakmak.com.tr


    Tarihçesi

    KURULUŞ
    İlk FIAT traktörü Türkiye'ye 1923 yılında ithalat yolu ile girmiştir. 1953 yılında İzmir'de kurulan Egemak A.Ş., 1954 yılında FIAT Traktörleri Türkiye distrübütörlüğünü almıştır. Aynı tarihte, Ankara'da Amerikan, Türk ortaklığı ile Minneapolis-Moline traktörlerini üretmek üzere Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş. kurulmuştur. Ancak 1963 yılında bu traktörlerin üretimi bırakılmıştır. O tarihlerde yavaş yavaş ithalat yolu ile temin ettiği traktör ihtiyaçlarına yerli üretim ile devam etmek isteyen Egemak A.Ş 1956 yılından beri sürdürdüğü Fıat traktörleri ithalatını bırakıp, 1963 yılında Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş.'nin %30'luk devlet hissesini satın almıştır.
    Amerikan Minneapolis-Moline şirketine ait hisseleri de FIAT şirketi alarak Türk Traktör tesislerinde TÜRK-FIAT marka imal ve montajı başlamıştır. Koç grubundaki gelişmelere paralel olarak Egemak A.Ş. bünyesinde diğer otomotiv ürünlerinin pazarlanması ile birlikte fazla büyümesi ve de Türk Fiat traktörlerinin üretiminin artması sonucu, büyük bir etkinlik ve özel çalışma gerektiren traktör pazarlamasının Egemak şirketi bünyesinde Grup Müdürlüğü şeklinde yürütülmesinin uygun olacağı görüşüne varılmıştır. Böylece Egemak bünyesinden traktör konusunda yetişmiş kadro ile Türk Traktör Fabrikasının ürettiği TÜRK-FIAT traktörlerini, Türkiye Genel Dağıtıcısı olarak, 1977 yılında TRAKMAK TRAKTÖR VE ZİRAAT MAKİNALARI TİCARET A.Ş. şirketi kurulmuştur. Bunun yanında 1993 yılı sonuna kadar Egemak A.Ş. tarafından yürütülmekte olan Traktör Yedek Parça Türkiye Genel Dağıtıcılığı işi 1994 yılı başından itibaren TRAKMAK A.Ş.'ye devredilmiştir.

    ŞİRKETİN GELİŞMESİ
    Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş. 1977 yılı başında %100 Koç Grubu iştiraki ile kurulmuş olup, 29.07.1986 tarihli Genel Kurulu'un esas sözleşmede yaptığı değişiklik ile Türk Traktör Şirketi'nin ortaklık oluşumu paralelinde, Kamu Kesimi Kuruluşlarının şirkete ortak olmaları kararlaştırılmıştır. Bu gelişme ile Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu %30 pay ve T.C Ziraat Bankası %15 pay ile şirkete ortak olmuşlardır. Kamu kesiminin %45 olan payı 1991 yılında T.C Başbakanlık Kamu Ortaklığı İdaresince devralınmıştır. Ancak özelleştirme programı gereği, satışa çıkarılan Trakmak sermayesinin %45'lik hissesi 1992 tarihinde Koç Holding A.Ş. tarafından satın alınmıştır. 25.06.1998 yılında Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin %37'lik hissesi NEW HOLLAND firmasına satılmış ve bu tarihten itibaren yapılan anlaşma gereği, Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin ticari ünvanı NEW HOLLAND TRAKMAK A.Ş. olarak değiştirilmiştir.

    (Not: Alıntıdır)


    New Holland Resimleri














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meskisehiri -- 10 Temmuz 2007; 12:59:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    ...::: NEW HOLLAND :::...

    Resmi Sitesi:www.trakmak.com.tr
    Resmi E-mail Adresi: trakmak@trakmak.com.tr


    Tarihçesi

    KURULUŞ
    İlk FIAT traktörü Türkiye'ye 1923 yılında ithalat yolu ile girmiştir. 1953 yılında İzmir'de kurulan Egemak A.Ş., 1954 yılında FIAT Traktörleri Türkiye distrübütörlüğünü almıştır. Aynı tarihte, Ankara'da Amerikan, Türk ortaklığı ile Minneapolis-Moline traktörlerini üretmek üzere Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş. kurulmuştur. Ancak 1963 yılında bu traktörlerin üretimi bırakılmıştır. O tarihlerde yavaş yavaş ithalat yolu ile temin ettiği traktör ihtiyaçlarına yerli üretim ile devam etmek isteyen Egemak A.Ş 1956 yılından beri sürdürdüğü Fıat traktörleri ithalatını bırakıp, 1963 yılında Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş.'nin %30'luk devlet hissesini satın almıştır.
    Amerikan Minneapolis-Moline şirketine ait hisseleri de FIAT şirketi alarak Türk Traktör tesislerinde TÜRK-FIAT marka imal ve montajı başlamıştır. Koç grubundaki gelişmelere paralel olarak Egemak A.Ş. bünyesinde diğer otomotiv ürünlerinin pazarlanması ile birlikte fazla büyümesi ve de Türk Fiat traktörlerinin üretiminin artması sonucu, büyük bir etkinlik ve özel çalışma gerektiren traktör pazarlamasının Egemak şirketi bünyesinde Grup Müdürlüğü şeklinde yürütülmesinin uygun olacağı görüşüne varılmıştır. Böylece Egemak bünyesinden traktör konusunda yetişmiş kadro ile Türk Traktör Fabrikasının ürettiği TÜRK-FIAT traktörlerini, Türkiye Genel Dağıtıcısı olarak, 1977 yılında TRAKMAK TRAKTÖR VE ZİRAAT MAKİNALARI TİCARET A.Ş. şirketi kurulmuştur. Bunun yanında 1993 yılı sonuna kadar Egemak A.Ş. tarafından yürütülmekte olan Traktör Yedek Parça Türkiye Genel Dağıtıcılığı işi 1994 yılı başından itibaren TRAKMAK A.Ş.'ye devredilmiştir.

    ŞİRKETİN GELİŞMESİ
    Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş. 1977 yılı başında %100 Koç Grubu iştiraki ile kurulmuş olup, 29.07.1986 tarihli Genel Kurulu'un esas sözleşmede yaptığı değişiklik ile Türk Traktör Şirketi'nin ortaklık oluşumu paralelinde, Kamu Kesimi Kuruluşlarının şirkete ortak olmaları kararlaştırılmıştır. Bu gelişme ile Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu %30 pay ve T.C Ziraat Bankası %15 pay ile şirkete ortak olmuşlardır. Kamu kesiminin %45 olan payı 1991 yılında T.C Başbakanlık Kamu Ortaklığı İdaresince devralınmıştır. Ancak özelleştirme programı gereği, satışa çıkarılan Trakmak sermayesinin %45'lik hissesi 1992 tarihinde Koç Holding A.Ş. tarafından satın alınmıştır. 25.06.1998 yılında Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin %37'lik hissesi NEW HOLLAND firmasına satılmış ve bu tarihten itibaren yapılan anlaşma gereği, Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin ticari ünvanı NEW HOLLAND TRAKMAK A.Ş. olarak değiştirilmiştir.

    (Not: Alıntıdır)


    New Holland Resimleri













    Alıntıları Göster
    ...::: BAŞAK :::...


    Resmi Sitesi:www.basaktraktor.com
    Resmi E-mail Adresi: info@basaktraktor.com



    Tarihçe

    BAŞAK TRAKTÖR İŞ VE TARIM MAKİNELERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

    Fabrikamız 1914 yılında tahta fabrikası DA-TA (Demir Araba - Tahta Araba) olarak Adapazarı'nda kurulmuştur.

    1944 yılında Türkiye Zirai Donatım Kurumu'na bağlı SAZ. (Sakarya Alat-ı Ziraiye) adıyla satın alıp işletmeye açılmıştır.

    1962 yılına kadar at arabası, yayık, arı kovanı, tahta batöz imalatı yapmış olan fabrika, aynı zamanda termik santralı ile Adapazarı'nın elektrik ihtiyacını da sağlamıştır. Yine 1962 yılında Ford Traktörlerinin ithalatını yapan T.Z.D.K. bu traktörün bakım ve teknik hizmetlerini de yürütmüştür.

    1968 yılında itibaren montaj kararnamesi çerçevesinde, Ford traktör parçalarını imal etmiş ve her yıl parça imalatını attırarak %65 yerli imalat oranını yakalamıştır.

    1979 yılında Avusturya Steyr Firmasıyla yapılan on yıllık Lisanslı anlaşması ile Steyr Traktörlerinin imalat ve montajına başlanmış,bu çalışmalar teknik yardım olarak 1996 yılına kadar sürmüştür.

    Traktörlerin imaline Steyr marka ve logosu ile 1996 yılına kadar devam edilmiş,1996 yılından itibaren Başak marka ve logosu altında imalatını sürdürmüştür. Fabrika,T.C.Özelleştirme İdaresi ile 25 Temmuz 2003 tarihinde imzalanan bir anlaşma sonunda,Başak Traktör İş ve Tarım Makineleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ne satılmıştır.

    Adı geçen Şirket 70 ve 50 BG.'deki traktör imalatından başlayarak,daha sonra sırasıyla 70,50,40,30,17 ve 12 BG.'deki traktör ve modern tarım makinelerini,pazar ihtiyaçlarına göre yaygın teknoloji modeliyle imal edecektir.

    (Not: Alıntıdır)


    Başak Resimleri

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    ...::: BAŞAK :::...


    Resmi Sitesi:www.basaktraktor.com
    Resmi E-mail Adresi: info@basaktraktor.com



    Tarihçe

    BAŞAK TRAKTÖR İŞ VE TARIM MAKİNELERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

    Fabrikamız 1914 yılında tahta fabrikası DA-TA (Demir Araba - Tahta Araba) olarak Adapazarı'nda kurulmuştur.

    1944 yılında Türkiye Zirai Donatım Kurumu'na bağlı SAZ. (Sakarya Alat-ı Ziraiye) adıyla satın alıp işletmeye açılmıştır.

    1962 yılına kadar at arabası, yayık, arı kovanı, tahta batöz imalatı yapmış olan fabrika, aynı zamanda termik santralı ile Adapazarı'nın elektrik ihtiyacını da sağlamıştır. Yine 1962 yılında Ford Traktörlerinin ithalatını yapan T.Z.D.K. bu traktörün bakım ve teknik hizmetlerini de yürütmüştür.

    1968 yılında itibaren montaj kararnamesi çerçevesinde, Ford traktör parçalarını imal etmiş ve her yıl parça imalatını attırarak %65 yerli imalat oranını yakalamıştır.

    1979 yılında Avusturya Steyr Firmasıyla yapılan on yıllık Lisanslı anlaşması ile Steyr Traktörlerinin imalat ve montajına başlanmış,bu çalışmalar teknik yardım olarak 1996 yılına kadar sürmüştür.

    Traktörlerin imaline Steyr marka ve logosu ile 1996 yılına kadar devam edilmiş,1996 yılından itibaren Başak marka ve logosu altında imalatını sürdürmüştür. Fabrika,T.C.Özelleştirme İdaresi ile 25 Temmuz 2003 tarihinde imzalanan bir anlaşma sonunda,Başak Traktör İş ve Tarım Makineleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ne satılmıştır.

    Adı geçen Şirket 70 ve 50 BG.'deki traktör imalatından başlayarak,daha sonra sırasıyla 70,50,40,30,17 ve 12 BG.'deki traktör ve modern tarım makinelerini,pazar ihtiyaçlarına göre yaygın teknoloji modeliyle imal edecektir.

    (Not: Alıntıdır)


    Başak Resimleri

    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    TrakKulüp - Traktör, Tarım Ekipmanları ve Çiftçilik Kulübü


    Alıntıları Göster
    Benim traktörün bi resmini daha buldum... İşte benim aslanım...

    New Holland TM 190





  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    Benim traktörün bi resmini daha buldum... İşte benim aslanım...

    New Holland TM 190



    Alıntıları Göster
    İşte ilgin bi şekilde modlanmış New Holland...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    İşte ilgin bi şekilde modlanmış New Holland...



    Alıntıları Göster
    bizde bu hafta m ferguson 3075d 4x4 aldık ama kabinsiz aldık
    gerçekten çok güzel bi motor özellikle shuttle şanzımanı kullanması çok zevkli turbonun sesi harika bundan başka john deere 6420se var oda 110 hp onunla bizi batan kamyon vs çıkarmak için çağırıyolar ayrıyeten 10-12 (en azından 10ar yaşında) tanede başak, ferguson ,fiat ve şitayir(nasıl yazıldığını hatırlamıyom) var
    bu ayda phatom 3050 3060 ve 3075d 4x4 almayı düşünüyolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m@z!X

    bizde bu hafta m ferguson 3075d 4x4 aldık ama kabinsiz aldık
    gerçekten çok güzel bi motor özellikle shuttle şanzımanı kullanması çok zevkli turbonun sesi harika bundan başka john deere 6420se var oda 110 hp onunla bizi batan kamyon vs çıkarmak için çağırıyolar ayrıyeten 10-12 (en azından 10ar yaşında) tanede başak, ferguson ,fiat ve şitayir(nasıl yazıldığını hatırlamıyom) var
    bu ayda phatom 3050 3060 ve 3075d 4x4 almayı düşünüyolar

    Alıntıları Göster
    bu arada sormayı unuttum
    massey ferguson hep balon tekermi yolluyo biz dar tabanlı yüksek teker istedik balon teker geldi rodajı bitinceye kadar istediğiniz tekerler gelir dediler ama pek güvenmiyom neyse
    bitane daha sorum var bu phantom 3075d de kilometre sayacı yokmu sadece çalışma saati ve kuyruk mili deviri var sayac olarak acaba kilometre sayacı bir şekilde görelebiliyomu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m@z!X

    bu arada sormayı unuttum
    massey ferguson hep balon tekermi yolluyo biz dar tabanlı yüksek teker istedik balon teker geldi rodajı bitinceye kadar istediğiniz tekerler gelir dediler ama pek güvenmiyom neyse
    bitane daha sorum var bu phantom 3075d de kilometre sayacı yokmu sadece çalışma saati ve kuyruk mili deviri var sayac olarak acaba kilometre sayacı bir şekilde görelebiliyomu?

    Alıntıları Göster
    Steyr lerin Eski Modelleri Güzel Oluyor.Ayrıca İnternational McCormick te İyidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faivelley

    Steyr lerin Eski Modelleri Güzel Oluyor.Ayrıca İnternational McCormick te İyidir

    Alıntıları Göster
    Bi konuda rahatsızlığım var kardeş türk malı olsun para ülkemizde kalsın nie yok newholland mış yok lombardini miş alsana tümosan başak massey ferguson ne eksiği var canavar mübarek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeNaN-24

    Bi konuda rahatsızlığım var kardeş türk malı olsun para ülkemizde kalsın nie yok newholland mış yok lombardini miş alsana tümosan başak massey ferguson ne eksiği var canavar mübarek

    Alıntıları Göster
    Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

    Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

    Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

    Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.



    dostum bizdede 96 model fiat 70 56 vardı gerçekten çok güzel manevra yapılıyodu direksiyonu falan çok güzeldi 288g nin kaldıramağı makinaları kaldırıyodu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m@z!X

    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

    Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.



    dostum bizdede 96 model fiat 70 56 vardı gerçekten çok güzel manevra yapılıyodu direksiyonu falan çok güzeldi 288g nin kaldıramağı makinaları kaldırıyodu

    Alıntıları Göster
    Fiatın en sevdiğim yönü çok güçlü olması. MF zor bi işe geldiğinde hemen patinaja düşer(bunu fabrika özellikle yapıyor) ama Fiat ya o işi yapar ya da çekiyi kırar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    Fiatın en sevdiğim yönü çok güçlü olması. MF zor bi işe geldiğinde hemen patinaja düşer(bunu fabrika özellikle yapıyor) ama Fiat ya o işi yapar ya da çekiyi kırar.

    Alıntıları Göster
    Bu '' Valtra '' Traktörleri Niçin Böyle 8 Tekerlek Tam Olarak Anlayamadım.Arazide Daha İyi Yol Tutuşu İçinmi ? Yoksa Başka Sebepleri Varmı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.