Şimdi Ara

TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
4
Favori
106.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    gerçek ten merak ettiğim bir konuydu ve güzel cevaplar da geliyor

    ben de 1 şık eklesem: peki yakıt deposu ne kadar ve tüketimi nasıl - ayrıca sadece euro dizel mi koyuluyor yaksa 5 - 10 numara yağ veya başka şeylerle de çalışıyor mu?

    özellikle 165 veya 265 lik massey ler için ...

    tşkler...

    eski tarktörlere ne koyarsan koy yakıyor. Ama yeni nesiller yine yakmasına rağmen uzun vadede enjektörleri elinize veriyor. Bizdeki 4*4 new holland geçen sene vermişti elimize enjektörleri




  • 285 Massey Ferguson traktörün Deoposu 80 Litre. Ve Yoğun çalışmada 6-7 saatte o yakıtı bitiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Aslinda guzel konu. Ben de hep traktorlerin neden bu kadar pahali oldugunu merak etmisimdir. Donanim yok, kasa yok, dort teker ve motor. Bir motor bu kadar pahali olabilir mi? Bunun aciklamasi nedir? Kismen yeni traktorler 50-60 bin liradan basliyor...80-100 bin liraya kadar gidiyor. Ustelik bunlar is makinasi olduklari icin OTV/KDV'si de dusuktur... En kralindan D sinifi arac parasina... Nedir bunun sirri?



    80-90binden başlıyor ve 450bin euroya kadar gidiyor hocam. çok garip bi piyasası var.

    450000 Euro'ya ne marka traktör var ?

    ona traktör demeye bin şahit lazım...8 tekerlekli kepçe mübarek..500 beygirlik bir moturu var galiba ..tabii traktöre göre değişiyor...en güçlüleri john dree...made in USA....

    lütfen es geçmiyelim
    http://www.fendt.com/int/tractors_fendt900vario.asp

    http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/products/equipment/tractors/four_wheel_drive_tractors/9r_9rt_series/9r_9rt_series.page?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Aslinda guzel konu. Ben de hep traktorlerin neden bu kadar pahali oldugunu merak etmisimdir. Donanim yok, kasa yok, dort teker ve motor. Bir motor bu kadar pahali olabilir mi? Bunun aciklamasi nedir? Kismen yeni traktorler 50-60 bin liradan basliyor...80-100 bin liraya kadar gidiyor. Ustelik bunlar is makinasi olduklari icin OTV/KDV'si de dusuktur... En kralindan D sinifi arac parasina... Nedir bunun sirri?



    80-90binden başlıyor ve 450bin euroya kadar gidiyor hocam. çok garip bi piyasası var.

    450000 Euro'ya ne marka traktör var ?

    ona traktör demeye bin şahit lazım...8 tekerlekli kepçe mübarek..500 beygirlik bir moturu var galiba ..tabii traktöre göre değişiyor...en güçlüleri john dree...made in USA....

    lütfen es geçmiyelim
    http://www.fendt.com/int/tractors_fendt900vario.asp

    http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/products/equipment/tractors/four_wheel_drive_tractors/9r_9rt_series/9r_9rt_series.page?



    yinede fentten vazgeçmem kalite tasarım ve özellik olarak fent her daim 1 adım öndedir john deree den




  • New Holland T7040. Hayranı olduğum bir makina. Fotoğrafları cep telefonum ile çektiğim için çok kaliteli sayılmazlar.

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 20 Eylül 2012; 0:36:30 >




  • Traktör ve iş makinalarının motor yatakları dökme demirden yapılır ve piston kurs boyu çok uzundur. Traktör ve İşmakinası motorlarını örneğin bir otomobile koyarsanız. Muhtemelen çok yakında elinize alırsınız motoru. Çünkü otomobil motorlarında yüksek devirden düşük devire çok hızlı geçiş yapar yada tam tersi ani devir hareketlenmeleri olur. Otomobil motor blokları daha hafiftir ve alaşımı çok daha dayanıklıdır. İşmakinası ve Traktör motorları bu ani devir hareketlenmelerini kaldıramaz

    Çünkü aracın kullanılış aracı bellidir. İş makinası yada traktör motorudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    285 Massey Ferguson traktörün Deoposu 80 Litre. Ve Yoğun çalışmada 6-7 saatte o yakıtı bitiriyor.

    bizde mf 240s vardı 2000 model deposu sabah dolar akşama boşalırdı.yaklaşık 20 gün önce 20bin liraya sattık ve new holland tt75 modeli yanlış hatırlamıyorsam 75bg olanlardan aldık.babam eskisinden çok yaktığını söylüyor.deposu 90 litre.
  • Genelik traktör dedimiz zaman aklıma baba yadigarı massey ferguson 135 aklıma gelir ne traktördü ama -20 c bile tek marşla bile çalışırdı . bizde model 1973 model ağır tip çift 08 bloklu ingiliz vardı . yakıt konusunda çok az harcıyan motor perkinis 152 3 silidir dizel motor kullanmaktadır .

    BU Türk fiat fazla zorlandığı zaman dişli kutusu dağıtı komşumuzun vardı ben pek sevmezdim



     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    türk fiat marka turuncu traktörümüz var köyde max hızı 70 km/h ama yaptıklarıyla çok ekmek yemişizdir. hala da köyde sapasağlam durur koy mazotu dağ taş devir.

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


    Babamın köyünde herkes bunun hastası. Tekeri kopsa bile gidiyor. 3 silindir motoru var. Massey olanlar sattı. Son gittiğimde klasiklerden sadece mavi Ford traktör kalmıştı.




  • Arkadaşımın babası çiftçi olduğu için traktör modellerine bakarken bende merak edip araştırmıştım biraz.
    Bir markanın güç karşılığı diğer markada tam olarak olmayabiliyor. arada güç farkları olabiliyor mesela massey f. un en güç lü motoru 370 bg (belden kırmaları katmıyorum onlar 600 beygiri geçiyor) fendt in en güçlüsü 390 beygir böyle olunca karşılaştırmayı o kazanıyor. ama şöyle de bir olay var fendt nasıl bir şanzuman yapmışsa kendi gücundeki hatta biraz daha güçlü rakiplerini bile çekebiliyor. benim ufak araştırmamda case, ve fendt öne çıkan markalar oldu. ama ülkemizde önemli olan servis ve yedek parça olduğu için new holland ve massey fazla satış yapıyor.
    bir de traktör olayı tarlanın tek parça büyüklüğü ve yaptığın işle alakalı olduğu için ülkemizde çeltik çiftçisi hariç büyük traktöre ihtiyaç olmuyor. 500 bg üstü var mıdır bilmiyorum




  • Traktörlerin lastikleri ne sıklıkta patlar acaba?

    not: konu dışı farkındayım ama bilmediğimden ve merak ettiğimden soruyorum. İsterseniz cevap vermeyebilirsiniz. teşekkürler
  • Konu zaten anlaşılmış. Biraz magazine kaçalım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GingerMan

    Traktörlerin lastikleri ne sıklıkta patlar acaba?

    not: konu dışı farkındayım ama bilmediğimden ve merak ettiğimden soruyorum. İsterseniz cevap vermeyebilirsiniz. teşekkürler

    Otomobil lastiğinden çok daha düşüktür Traktör lastiğinin patlaması. Bunun 2 tane sebebi vardır.

    İlki Traktör lastiğinin yere basan kısmının dolgu maddesinin oldukça fazla olmasıdır. İç lastik ile yerdeki bir nesne arasında bu dolgu malzemesinden dolayı çok daha fazla mesafe vardır.


    İkinci neden ise Traktörler Asfalttan çok toprakta kullanıldığı için sivri bir cisim üzerinden geçse bile bu cisim toprağın asfaltan yumuşak olması nedeni ile çoğunlukla lastik ile yer arasındaki basınçtan dolayı daha yumuşak olan toprağa girer.


    Babam nerden baksan 15 yıldır çiftçilikle uğraşıyor, daha hiç traktörümüzün lastiği patlamadı.




  • Bilgi icin cok tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruoja

    bizim köyde 1953 model ferguson var taş gibin , gerçekden dikkat çekici sağlamlığı var
    ayrıca konu hakkında fikrim yok umarım tatmin edici yorumlar alırız
    takip ...


    Bende Uzel 240 var, 180nm tork maximum,35km hız 2250devirde.Maximum devir 2500 devir zaten. Yenileri 3000 devir...8 ileri 2 geri ve 12 ileri 4 geri modelleri var.Buna karşılık özellikle 1988 den 1997 ye kadar olanlar saatte 57 km hıza kadar çıkıyor. Ağırlıkları hızlarına göre değişiyor. Eski modelleri 1960kg iken yeni modelleri 2156kg dır. Hp gücü 47-50 arasında değişiyor....Genel olarak Traktörlerin sağlamlığının sebebi yolda fazla çalışmıyor olması, özellikle iş için çalışıyor, hız yapmadığı için motorda fazla yıpranmıyor.TAKFİYE vitesleri ağır işler içindir takfiye viteslerinin en düşük hızı 3km en yüksek hızı 8,5 km'dir...Eski traktörlerden 135 lıkler 1480kg ağırlığa sahip.42,5hp ile 44,5hp olarak modeline göre güce sahip, maximum hızı modeline göre değişir ama genelleme yapmak gerekirse 30 km ile 35 arasında değişir. Bir tır'ı düşünelim, yılda 100-150 gün yolda gitse 100.000 km yapar, Bir Traktörün bu kadar çalışması için yıllarca çalışması lazım...600-700 nm tork traktörler için oldukça yüksek değerler, bu değerler ancak 100 hp'nin üzerinde güce sahip traktörlerde vardır. Yanlış olmasında sanırım arabalar 8000 devire kadar çıkıyor, buna karşılık traktörler en fazla 3000 devir..Sadece bu değer bile sorunuzun cevabını veriyor sanırım, öyle değil mi!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    türk fiat marka turuncu traktörümüz var köyde max hızı 70 km/h ama yaptıklarıyla çok ekmek yemişizdir. hala da köyde sapasağlam durur koy mazotu dağ taş devir.

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI


    Babamın köyünde herkes bunun hastası. Tekeri kopsa bile gidiyor. 3 silindir motoru var. Massey olanlar sattı. Son gittiğimde klasiklerden sadece mavi Ford traktör kalmıştı.

    70km/h mi...Dikkat edin de traktör ortadan ikiye ayrılmasın yolda giderken Burda da var ama 35-40km/saati geçeceğini sanmıyorum...Hız konusunda uzel 240 lıkların 1988-1997 modelleri arasını örnek gösterebilirim. Saatte 57 km/h




  • köydeki 240s aklıma geldi boşa attınmı çok güzel gidiyodu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: GingerMan

    Traktörlerin lastikleri ne sıklıkta patlar acaba?

    not: konu dışı farkındayım ama bilmediğimden ve merak ettiğimden soruyorum. İsterseniz cevap vermeyebilirsiniz. teşekkürler

    Otomobil lastiğinden çok daha düşüktür Traktör lastiğinin patlaması. Bunun 2 tane sebebi vardır.

    İlki Traktör lastiğinin yere basan kısmının dolgu maddesinin oldukça fazla olmasıdır. İç lastik ile yerdeki bir nesne arasında bu dolgu malzemesinden dolayı çok daha fazla mesafe vardır.


    İkinci neden ise Traktörler Asfalttan çok toprakta kullanıldığı için sivri bir cisim üzerinden geçse bile bu cisim toprağın asfaltan yumuşak olması nedeni ile çoğunlukla lastik ile yer arasındaki basınçtan dolayı daha yumuşak olan toprağa girer.


    Babam nerden baksan 15 yıldır çiftçilikle uğraşıyor, daha hiç traktörümüzün lastiği patlamadı.

    Doğru tespitler. Ağır bir yük çekmiyorsanız ve lastikte herhangi bir kesik yoksa, ve lastik incelmemiş ise herhangi bir çivi falan batmadığı sürece kolay patlamaz, Ama lastiğin kapasitesinden fazla ağır şeyler yüklarseniz, taş dahi kesip lastiği patlatabilir.




  • renault da traktör üretiyormuş..ilk duyduğumda epey şaşırmıştım

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI
  • Geçenlerde televizyonda rastlamıştım,600 küsur beygir

    http://www.challenger-ag.com/EMEA/GB/products/tractors/360.htm
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.