Şimdi Ara

TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
4
Favori
106.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar söylemiş, tekerlek torkuyla ilgili, bu motor torku 13-14 kere çarpılarak muazzam bir tekerlek torku oluşuyor ama ne yazık ki çok yavaş hareket ediyor.1.vitesle en fazla 5-10 km yapıyor.
  • Neden mi bu kadar pahalı?

    Bir kaç ay evvel, tatilde iken kuzenimi ziyaret ettim. Çiftliğinde yeni aldığı deutz-fahr marka traktörü kullanma imkanım oldu. Araç 100.000 tl değerinde ve 1. sınıf bir alman.

    Öncelikle konfor olarak kabin içi hiç bir araçtan daha aşağı değil. Kullanılan malzeme, iç döşeme ve plastikler bence VW grubun araçlarından çok daha kalitelidir.

    Araçta dijital klima, cruise control, hidrolik direksiyon, sesi izolasyonu mükemmel ötesi olan bir kabin, cd çalar,ufak bir buzdolabı ve grammer marka deri koltuk mevcut. Araca binince kendinizi Mecha Pilotu gibi hissediyorsunuz :) (direksiyonu parmağınızla çevirebilirsiniz...)

    Araç 4X4. Bilmem kaç ton kaldırabilen bir hidroliği ve bu hidrolik aksamı çalıştıracak oldukça güçlü bir yağ pompası mevcut. Kuyruk mili dediğimiz kimi tarım aletlerini çalıştırmak için kullanılan küçük döner bir şaft var. Bundan aracın hem önünde hem arkasında birer tane mevcut. Aracın önünde 500 kg, arka tekerilerin üstünde ise 250'şer kg ağırlık var. Bu yüksek ağırlıklı hidrolik ekipman kullanıldığında aracın önünün kalkmaması ve yere daha iyi basması için takılıyormuş. Gözümle gördüm, 50 km/s hızda araç 6 ton ile tık demedi.

    2 çekerden 4 çekere geçiş motor çalışırken hangi hızda olursa olsun tek düğme ile yapılabiliyor. 3 adet vites kolu var. Bir dsg'nin maliyeti şu kadarmış diyoruz ama düşünün, bu kabiliyetlere sahip bir vites kutusu ne kadardır?

    Herşeyden önce motor ve kullanılan metalin işlemesinde, metalurji teknolojisinde fark vardır diye düşünüyorum. Düşünün, aracın aktarma organlarının içinde yumruk kadar dişlilerden her birisi bilmem kaç ton çeken bir aracı sırtlıyor.

    Özetleyebileceklerim bu kadar. Ama şunu ilave etmek isterim, bu aletlerin her biri birer ufak kamyon gibi :) Bir makine olarak görülmemesi gerek, bir kaç makinenin birleştirilmiş hali desek daha doğru olur.


    ek: turboyu unutmayalım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalavun -- 3 Aralık 2011; 14:06:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Arkadaşlar söylemiş, tekerlek torkuyla ilgili, bu motor torku 13-14 kere çarpılarak muazzam bir tekerlek torku oluşuyor ama ne yazık ki çok yavaş hareket ediyor.1.vitesle en fazla 5-10 km yapıyor.

    1. viteste 10 km yapsa mükemmel değer olur. top speedleri 40 - 50 km olur en fazla. daha fazlası süspansiyonu olmayan araç için takla ile sonuçlanır.

    köyde turk fiat 60 lık bir traktör var. torkunu bilmiyorum herneyse
    şöyle düşünün

    herkesin az çok bisikleti olmuştur. bisiklette ayna (pedal) dişlisi küçük, arkadaki dişli grubunda büyük 1. vites dişlisine attığınız zaman hertürlü yokuşu rahatça ama düşük hızda çıkabiliyorduk. aynı şekilde traktörlerin diferansiyel ve vites kutuları hep bu şekilde ayarlanmıştır.

    bizim köydeki traktör 2500 devir yapabiliyor en fazla. 4 ileri vites + 1 takviye yaklaşık 30 yıllık traktör motoru tık etmedi şimdiye kadar eşşek gibide çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 3 Aralık 2011; 14:21:16 >




  • normal bir traktör motoru 50 bg. civarındadır,şanzıman dişli oranlarıyla ilgili,bir araba traktörün 2 katı güçtedir ama onun yaptığı işi yapamaz,traktörde araba kadar hızlı gidemez.
  • Bizde 285 Meassey Ferguson Traktör var. 4 ileri vitese, 2 ileri takviyeye ve yine 2 ileri Buçuk vitese sahip. Tüm bu kombinasyonları kullandığınızda size 12 farklı şanzıman oranı sunmuş oluyor. Tüm bunları Uzun krank kollarına sahip 4000 cc lik bir motoru eklediğinde ortaya çok düşük bir hız ama muazzam bir güç çıkıyor.
  • türk fiat marka turuncu traktörümüz var köyde max hızı 70 km/h ama yaptıklarıyla çok ekmek yemişizdir. hala da köyde sapasağlam durur koy mazotu dağ taş devir.

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shockwave23 -- 3 Aralık 2011; 14:37:39 >
  • Bizim 97 çıkışlı 98 model Fiat 70-56 uygun ekipmanlarla her işin üstesinden geliyor. Ama bir 110luk Deutz-Fahr değil. Bunu bilmek önemli..

    Mesela teknik verilere bakalım: 3613CClik motor mevcut. Çift sürerken 1500 devir gibi düşük devir ve 1. vites yetiyor çoğu durum için. Zaten pulluk derine inerse ya patinaja düşüyor ya da stop ediyor.

    quote:

    MOTOR GÜCÜ
    Volanda 70 BG (DIN) (51.5 kW)
    ÇALISMA AGIRLIGI
    Yag, su, mazot doldurulmus 7.50-16 ve 16.9/14-30 lastiklerle 2880 kg.
    MOTOR
    Fiat 8045.06
    Dört zamanli direkt püskürtmeli dizel
    Silindir Sayisi:4
    Çap ve Strok: 100 X 115 mm.
    Silindir Hacmi: 3613 cm3
    En yüksek güçte motor devri: 2500 d/d
    En yüksek torkta motor devri: 1500 d/d
    Yakit Pompasi: Rotatif tip, otomatik avansli
    Hava Filtresi: Yag banyolu, ön temizleyicili
    Dik egzost susturuculu
    DEBREYAJ
    Sanjman: Tek plakali kuru tip 11"
    Kuyruk Mili: Tek plakali kuru tip 11" ayri kumandali
    HIZLAR (km/saat)
    16.9/14-30 lastikler ile, 2500 devirde 8+2 vites kutusu ile
    AGIR VITESLER
    1. Vites:3.0
    2. Vites:4.5
    3. Vites:6.6
    4. Vites:8.5
    SÜRÜNGEN HIZ (*)
    1. Vites:0.9
    2. Vites:1.5
    3. Vites:2.1
    4. Vites:2.7
    Geri Vites:1.4
    (*) Istege bagli
    SERI VITESLER
    1. Vites:10.7
    2. Vites:16.1
    3. Vites:23.6
    4. Vites:30.5
    Geri Vites: 1.4
    GERI VITESLER
    Agir:4.3
    Seri:15.4
    AKTARMA ORGANLARI
    Vites Kutusu 8 ileri+2 geri vites
    3.4.7. ve 8 vitesler senkromesli
    Istege bagli olarak 12 ileri + 3 geri vites
    Sürüngen Hiz Düzenli
    Diferansiyel: Mekanik kumandali kilitleme sistemli
    Yan Redüktörler: Pinyon ve cer dislili
    FRENLER
    Yag banyolu disk, mekanik kumandali park için bagimsiz el feneri ve ikaz lambasi
    ÖN DINGIL
    Ters U kesitli teleskopik tip
    Ayarlanabilir iz genisligi
    DÜMENLEME
    Hidrostatik
    KUYRUK MILI
    Tam bagimsiz 1 3/8"-6 kanalli şaft 1970 motor devrinde 540 d/dakika
    LASTIK EBATLARI
    Ön: 7.50-16
    Arka: 16.9/14-30 veya 13.6/12-36
    HIDROLIK KALDIRICI
    Çeki, durum ve karma çeki / durum (mix) kontrollu
    Çeki kontrolu orta kol üzerinden
    Pompa kapasitesi: 34.5 lt/dak.
    Boşaltma subapi açma basinci: 194 kg/cm2
    Lift-o-matik (otomatik kol kaldirma - indirme) düzenli
    4 kademeli hassasiyet ayarli
    Kol iniş hizi kontrollü
    Yol durumu için hidrolik kilitleme düzenli
    Kaldirma kapasitesi: 2200 kg.
    Yardimci hidrolik güç çikişi: Tek ve çift etkili
    3 nokta aski sistemi: 1. ve 2. kategori
    ÇEKI DÜZENI
    Ayarlanabilir gezintili çeki düzeni, çeki oku ve arka çeki kancasi
    ELEKTRIK SISTEMI
    Gerilim 12 V
    Alternatör 14V - 45A
    Akü 105 Ah uzun ömürlü az bakimli plastik
    Emniyetli mars
    Sogukta çaliştirma için termostarter
    Uzun ve kisa huzmeli farlar
    Park, sinyal, stop lambalari ve dörtlü flasör
    Çok amaçli gösterge tablosu
    Arka far
    KAPORTA
    Öne devirmeli tek parçali kaporta
    Emniyet çerçeveli veya kabinli
    SÜRÜCÜ KOLTUGU
    Ileri geri, yükseklik ve sürücü agirligi ayari yapilabilir lüks tip
    KAPASITELER
    Yakit tanki: 61 lt.
    Motor yagi: 11.7 lt.
    Vites Kutusu: Diferansiyel ve hidrolik kaldirici ve yan redüktörler 30 lt.
    AGIRLIKLAR
    Ön agirlik mesnedi 80 kg.
    6 adet çanta agirlik herbiri, 30 kg.
    Arka tekerleklerde toplam 6 adet düz ya da disk agirlik, her biri
    55 ya da 50 kg.



    Ama gönül ister ki böyle aletler olsun...

     TRAKTÖRLERDEKİ MOTORUN VE GÜCÜN SIRRI




  • Hocam sen o 110 beygire az diyorsun ama Türkiye de o derece güçlü traktör nadirdir genelde 48-85 beygir arası. 85'liklerden yukarısı ağır işler için kullanılıyor çok fazla göremezsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    motorunun silindir kolları uzun oluyor haliyle düşük güç ve düşük devir üretiyor. tork ise silindirin basma kuvveti yüzünden maksimum oluyor.

    şanzıman ise çok büyük oranlarda oluyor arabada 1. vites 3:1 se , traktörde 13:1 oluyor. haliyle kuvvet canavarı bir araç oluyor.

    yüksek gücün özeti budur .
    piston kolları uzun ,halıyle krank da büyük oluyor ,
    şanzuman oranları da eklenince güç artıyor .
  • Doğru fikirler parça parça yorumlarda mevcut.
  • Bence bir şanzımana ne kadar dişli eklersen güç o kadar artarken hız da o kadar düşer.
  • Bilgili arkadaşlara bir sorum olacak.
    Traktörlere, traktör lastiği değilde, normal bir lastik taksak( tabi kasada değişiklik yaparak) motor aynı kalacak, fakat şanzıman dişli ayarlarıyla oynanarak çok yüksek hıza çıkması sağlanabilirmi, misal traktör 4000 devir çevirebiliyor diyelim, 2000 devirde maximum tork veriyor, biz son vites şanzımanını 2000 devirde 160 la gidecek şekilde ayarlarsak, gidebilirmi? Motor çevirebilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Bilgili arkadaşlara bir sorum olacak.
    Traktörlere, traktör lastiği değilde, normal bir lastik taksak( tabi kasada değişiklik yaparak) motor aynı kalacak, fakat şanzıman dişli ayarlarıyla oynanarak çok yüksek hıza çıkması sağlanabilirmi, misal traktör 4000 devir çevirebiliyor diyelim, 2000 devirde maximum tork veriyor, biz son vites şanzımanını 2000 devirde 160 la gidecek şekilde ayarlarsak, gidebilirmi? Motor çevirebilirmi

    mesela 80 beygirlik bir traktörü 80 beygirlik bir dizel binek araca çevirmiş gibi olursun..
    ama gerçek 80 beygirlik binek araç gibi gitmez.. Kendisi ağır sonuçta..
  • Traktör adı üstünde
  • gerçek ten merak ettiğim bir konuydu ve güzel cevaplar da geliyor

    ben de 1 şık eklesem: peki yakıt deposu ne kadar ve tüketimi nasıl - ayrıca sadece euro dizel mi koyuluyor yaksa 5 - 10 numara yağ veya başka şeylerle de çalışıyor mu?

    özellikle 165 veya 265 lik massey ler için ...

    tşkler...
  • Güzel konu olmuş. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Aslinda guzel konu. Ben de hep traktorlerin neden bu kadar pahali oldugunu merak etmisimdir. Donanim yok, kasa yok, dort teker ve motor. Bir motor bu kadar pahali olabilir mi? Bunun aciklamasi nedir? Kismen yeni traktorler 50-60 bin liradan basliyor...80-100 bin liraya kadar gidiyor. Ustelik bunlar is makinasi olduklari icin OTV/KDV'si de dusuktur... En kralindan D sinifi arac parasina... Nedir bunun sirri?



    80-90binden başlıyor ve 450bin euroya kadar gidiyor hocam. çok garip bi piyasası var.

    450000 Euro'ya ne marka traktör var ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Aslinda guzel konu. Ben de hep traktorlerin neden bu kadar pahali oldugunu merak etmisimdir. Donanim yok, kasa yok, dort teker ve motor. Bir motor bu kadar pahali olabilir mi? Bunun aciklamasi nedir? Kismen yeni traktorler 50-60 bin liradan basliyor...80-100 bin liraya kadar gidiyor. Ustelik bunlar is makinasi olduklari icin OTV/KDV'si de dusuktur... En kralindan D sinifi arac parasina... Nedir bunun sirri?



    80-90binden başlıyor ve 450bin euroya kadar gidiyor hocam. çok garip bi piyasası var.

    450000 Euro'ya ne marka traktör var ?

    ona traktör demeye bin şahit lazım...8 tekerlekli kepçe mübarek..500 beygirlik bir moturu var galiba ..tabii traktöre göre değişiyor...en güçlüleri john dree...made in USA....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Aslinda guzel konu. Ben de hep traktorlerin neden bu kadar pahali oldugunu merak etmisimdir. Donanim yok, kasa yok, dort teker ve motor. Bir motor bu kadar pahali olabilir mi? Bunun aciklamasi nedir? Kismen yeni traktorler 50-60 bin liradan basliyor...80-100 bin liraya kadar gidiyor. Ustelik bunlar is makinasi olduklari icin OTV/KDV'si de dusuktur... En kralindan D sinifi arac parasina... Nedir bunun sirri?



    80-90binden başlıyor ve 450bin euroya kadar gidiyor hocam. çok garip bi piyasası var.

    450000 Euro'ya ne marka traktör var ?

    ona traktör demeye bin şahit lazım...8 tekerlekli kepçe mübarek..500 beygirlik bir moturu var galiba ..tabii traktöre göre değişiyor...en güçlüleri john dree...made in USA....

    lütfen es geçmiyelim




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.