Şimdi Ara

## Travian Hakkında ##

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
49.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TERKEDİLMİŞ VADİ (VAHA)




    Oyunun başında, vahalar vahşi hayvanlar tarafından kontrol edilmektedir. Vahalar yağmalanabilir. Vahaları iyi gelir getirecek bir şekilde yağmalak için çok büyük olmasada iyi bir orduya ihtiyacınız var. Vahadaki hayvanlar cok yavas çoğalırlar. Bir vahaya bikaç yüz kişilik bir orduyla ve bir kahramanla saldırırsanız iyi bir gelir ganimet elde edebilirsiniz
    7*7 görünümünde vahalar olmalıdır. Vahalara gözetçi gondermedende, haritadan üzerine tıklayarak, ordaki hayvanların sayısı örenebilirsiniz. İki çeşit vaha vardır. 1.si sadece bir çeşit hammadde üretilebilen. Diğeride bir çeşit hammade artı birde tahıl üretilen. Bir vahayı elegeçirdiğiniz zaman, o vahayı hangi şehirden askerler elegeçirdiyse o şehrin üretiminde artış sağlar..





    Oyun Başlangıcında Yapılması Gerekenler


    Oyunda çok fazla online olamıyorum.Hangi halk?
    Arkadaşlar bu durumda galya halkını seçmeniz en uygunu olacaktır.Çok fazla online olamayacağınız için saldırı almanız çok daha fazladır.Galya halkı, savunmada başarılı olduğu için yeteri kadar savunma askeri basıp, içiniz rahat bir şekilde günlük yaşantınıza devam edebilirsiniz.Oyuna girdiğiniz zaman saldırı yapılmışsa size pek üzülmeyin.Çünki cermen olsaydınız, inanın daha fazla üzülecektiniz.


    Sabırlıyım ve oyunda yeniyim.Hangi halk?
    Bu tür oyuncu adaylarının roma halkını seçmeleri en uygundur.Roma halkı kolay idare edilebilen bir halktır ve saldırı-savunma askerleri eşit güçtedir.Köyünüzde iç ve dış gelişmeler yapabilirsiniz.Roma halkını geliştirene kadar sıkıntı çekebilirsiniz.Bu özellikleri olduğundan dolayı asker maliyetleri diğer ırklara göre oldukça fazladır.Saldırılarda cermenler kadar olmasa bile güçlü bir etki yaratırlar.İyice geliştikten sonra roma halkı size gayet keyifli gelecektir.Kısa bir hatırlatmada bulunayım.Daha çabuk nüfus kasmak isteyen oyuncular genellikle roma halkını seçerler.Roma halkı maliyetli olduğu için ben speed serverında öneririm.

    Oyunu iyice heyecanlı hale getirmek istiyorum oyunun zevki saldırıda!Hangi halk?
    Böyle düşünen arkadaşlar için önerim cermen halkları oolacaktır.Cermenler saldırıda gerçekten güçlüdürler.Asker maliyetleri çok ucuz olduğundan düşük nüfuslarda bile yüzlerce asker basabilirsiniz.Oyuna başladığınız anda surunuzu geliştirmenizi tavsiye ederim çünkü cermen halkı savunmada oldukça güçsüzdürler.Asker nasıl olsa basarsınız.Siz cermensiniz .Asker bastıktan sonra saldırı almamak için haritanızaki birçok yere saldırı yapınki gözlerini korksun.





    WoW
    Wonder Of The World




    Bu bina Natarların üstün mimarisinin bir harikasıdır.O yüzden sadece Natar köylerinde bulunan bu bina oyunun sonuna doğru ortaya çıkar.Yani Natarlarla birlikte.Daha sonra biz oyuncular onların köylerini ele geçirip bu binayı 100. seviyeye getirmeye çalışırız.Bina seviye 100 olunca server kapanır ve bir süre sonra resetlenir.Bu binayı kurmak için çok büyük savaşlar olur.Ancak oyunun sonunda eğer sizin birliğiniz bitirdiyse çok mutlu olursunuz.




    Göçmen nedir?

    Göçmen boş ve sıfır bir araziye yeni bir köy kurmak için gerekli ünitedir.Yeni bir köy kurmak için 3 göçmen ve her hammaddeden 750 tane olması gerekir.

    Göçmen nereden yetiştirilir?

    Göçmen köyünüzdeki saray veya köşkten yetiştirilir.Saray seviye 10-15 ve 20'de üç tane, köşk seviye 10 ve 20'de iki tane göçmen.

    Köy kurmak için 3 göçmen yeterli midir?

    Hayır değildir.Yeni bir köy kurmak için 3 göçmenin yanında 750'şer hammadde ve birde kültür puanınızın yeterli olması gerekir.

    Kültür puanı nedir?

    Kültür puanı oyunda kurduğunuz (Wonder of the World) haricinde kazandığınız puan tipidir.Kültür puanınızı öğrenmek için köyünüzdeki köşk veya saraya giderek 'Kültür Puanı' tuşuna tıklamanız yeterlidir.
    Kültür puanı günlük kazanılır.Örneğin günlük 100 kültür puanı vs.
    Tüm köylerinizin günlük kültür puanları sizin total kültür puanınıza denk gelir.Örnek:
    1.Köy-250 Kültür Puanı 2.Köy-150 kültür puanı yapıyorsa sizin total kültür puanınız (250+150=400) 400'dür.

    Daha hızlı kültür puanını nasıl kazanırım?

    Kültür puanı temel olarak (wonder hariç) basılan binalardan gelir. Dolayısıyla ne kadar gelişmiş binanız varsa günlük KP üretiminizde okadar çok olacaktır. Ancak nüfus yada KP kazanmak için gereksiz binaları yapmaktan yada geliştirmektende kaçınmalısınız.

    Kültür puanı kazanmanın bir yolu daha vardır. Festivaller. Küçük ve Büyük Festival düzenleyerek kültür puanı kazanmanız mümkündür. Bunun için Belediye binasına ihtiyacınız olacaktır.

    Küçük festival size bitiminde 500KP
    Büyük festival ise size bitiminde 2000KP kazandırır

    Küçük Festival vermek için Belediye Derece 1 gerekir.
    Büyük Festival vermek için Belediye Derece 10 gerekir.

    Köy almak için ne kadar kültür puanı gerekli nereden bileceğim?
    Eğer köyünüzdeki saraya veya köşke giderseniz 'kültür puanı' tuşuna tıkladığınızda karşınıza şöyle bir yazı çıkacaktır.
    Senin köylerin şimdiye kadar bu kadar puan topladı: 200369.Yeni bir köy kurmak için bu kadar puan gerekli: 251000 buradan öğrenebilirsiniz.

    Göçmenin yönergede görülen masrafından başka bir masraf ödeyecek miyim?
    Hayır göçmenin yönergede görülen masrafı direkt yetiştirme masrafıdır.Köşk veya saray dereceniz göçmen çıkartmaya yetiyorsa göçmen başı belirtilen miktar vererek 3 göçmeni yetiştirebilirsiniz.





    Saldırılar Biçimce 2'ye Amaç için ise 3'e ayrılır.

    Biçimce ;
     ## Travian Hakkında ##


    1)Normal Saldırı

    Normal saldırıda Karşı tarafın askerlerinin
    tamamı öldürülmek için gidilir.
    Hammadde istenmez,karşı tarafın ordusu
    yok edilmeye çalışılır.
    Eğer karşı tarafın savunması güçlü ise
    Askerlerinizin hepsinin ölme olasılığı vardır.
    Normal saldırıda ençok ganimet olarak TAHIL Alınır.
    Kesilen askerin yediği tahıl sayısı kadar saldırı puanı gelir.
    Mesela Paladin kesmiş isen Paladin tahıl yemesi(+2)
    Aynen bu +2 lik değer saldırganlık puanına direkt olarak geçer.

    2)Yağmalama

    Yağmalama olarak saldırıldığında karşı tarafın
    köyündeki hammaddeler yağmalanmak için
    gidilir.Sürekli yağmalama alan köylere SÖMÜRGE denir.
    Yağmalamada mancınık ve koçbaşı atışı yapılamaz.
    Yağmalamada alınan hammaddeye GANİMET denir.

    3)Destek

    Birlik içi dayanışmanın bir göstergesidir.
    Genellikle saldırı alan oyuncuya Destek atılması için Birlik
    Başkanı birliğe şöyle bir [ally] mesaj atar;

    Destek atılan askerler bulundakları
    köyün tahılından yer.
    Bu yüzden destek toplanan köy tahıl sıkıntısı çeker .
    Bu destek askerleri Askeri Üs'ten geri gönder'e biliriz.




    1)Mancınık ile köy yıkımı



    Bu tür saldırı çeşidinde ise karşı tarafın köyü yıkılmak istenmektedir.
    Kendi sömürgelerine MANCINIK Saldırısı yapacak
    bir sivri zeka yoktur.
    Mancınık için düşmanın yan köyleri de dahil
    yıkılabilir.

    Merkez köy asla yıkılamaz.!Ancak ''0''
    nüfusa düşürebilir.
    Mancınık ile yıkılan (9-15tarlalı)köyler Göçmenle alınabilir.

    2)Reis ile köy ele geçirme



    Genellikle 9-15 tarlalı köyleri almak için kullanılan saldırı tipidir.
    Reis,senatör,.. köyleri ele geçirebilir.Vatan sevgisini düşürür.
    En az bir köye 3 kere reisle gitmek lazımdır..
    Travian dünasının en zor bastığı asker tipidir.
    Bunları çıkartmak için Akademi seviye 20,Merkez Bina ise
    seviye 10 olmalıdır.
    İlk önce akademide geliştirilir sonra
    Sarayda seviye 10,15,20 lerde.
    Köşk'te ise seviye 10 ve 20'lerde basılabilir.

    3)Küfür-hakaret için

    Genellikle küfür-hakaret eden oyuncuya karşı açılan saldırı tipidir.
    İlk önce Atlılarla hammaddesi yağmalanıp,
    sonra Mancınık saldırısı yapılır.
    En son olarak Multihunter(Mh)'ye şikayet edilip,köyü kapattırılır.

    4)Savunma



    Savunma yapma köyü korumaya çalışmaktır.
    Genellikle Bunlar için Özel zırhlı askerler
    kullanılır.Savunada en güçlü olan askerlerden bazıları
    Mızrakçı[Çok iyi atlıya karşı savunma],
    Pretoryan[En iyi yayalara karşı savunma piyadesi]
    Druyid[En iyi yayalara karşı savunma atlısı]
    Lejyoner[ÇOK Amaçlı bir savunma askerii]
    Bunlar Travianistan dünyasının vazgeçilmezleridir.
    Gelişenlerin en çok kullandıkları
    Savunmacı ise Druyid e Paladin'dir.

    SALDIRI,SAVUNMA,DESTEK HABERCİSİ SEMBOLLER;
     ## Travian Hakkında ##





    Alıntıdır.Devamı Gelicek...







  • NATARLAR NEDİR?

    Natarlar serverlerda belli bir süre sonra ortaya çıkan ırktır.(genellikle normal serverde 1 yıl-speed 100 gün) Askerlerinin güç ve hızlarıyla beraber birçok gücü bilinmemektedir.Her serverın resetlenmesi için W.o.w.(Wonder of the world=Dünya harikası)binasının kurulup seviye 100'e getirilmesi gereklidir.W.o.w. binası bir tek natar köylerinde kurulabilir.Ayrıca wow köylerinde büyük hammadde deposu ve büyük tahıl ambarı gibi özel yapılar kurulabilir.Natarlar sistem tarafından yönetilir.
    Natarlar, ele geçirilen bir wow köyüne her 5 wow seviyesinde saldırı yapılır.95.seviyeden sonra ise her seviyede bir saldırı yapılır.
    Natar askerleri:
    Pikeman:Mızraklı asker,savunma.
    Thorned warrior:Dikenli savaşçı,savunma askeri.
    Guardsman:Muhafız.
    Birds of prey:avcı kuşu,casus.
    Axerider:Baltalı süvari
    Natarian knight:Nataryan bıçağı.
    Warelephant:Savaş fili=koçbaşı.
    Ballista:Mancınık.
    Natarian emperor:Senatör/reis/kabile reisi.
    Settler:Göçmen.



    Natar köylerinin koordinatları:
    1.0/0
    2.0/75
    3.0/-75
    4.75/0
    5.-75/0
    6.125/125
    7.125/-125
    8.-125/-125
    9.-125/125
    10.250/0
    11.-250/0
    12.0/250
    13.0/-250
    Natar köyleri yaklaşık olarak buralarda çıkar.

    Not1:Natar merkez köyü fethedilemez.
    Not2:Natar merkez köyünde bir rivayete göre 1 milyar bir rivayete göre ise 4 milyon tuzak vardır.
    Not3:Natar köyündeki askerler normal tüketimin yarısı kadar tahıl yer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    NATARLAR NEDİR?

    Natarlar serverlerda belli bir süre sonra ortaya çıkan ırktır.(genellikle normal serverde 1 yıl-speed 100 gün) Askerlerinin güç ve hızlarıyla beraber birçok gücü bilinmemektedir.Her serverın resetlenmesi için W.o.w.(Wonder of the world=Dünya harikası)binasının kurulup seviye 100'e getirilmesi gereklidir.W.o.w. binası bir tek natar köylerinde kurulabilir.Ayrıca wow köylerinde büyük hammadde deposu ve büyük tahıl ambarı gibi özel yapılar kurulabilir.Natarlar sistem tarafından yönetilir.
    Natarlar, ele geçirilen bir wow köyüne her 5 wow seviyesinde saldırı yapılır.95.seviyeden sonra ise her seviyede bir saldırı yapılır.
    Natar askerleri:
    Pikeman:Mızraklı asker,savunma.
    Thorned warrior:Dikenli savaşçı,savunma askeri.
    Guardsman:Muhafız.
    Birds of prey:avcı kuşu,casus.
    Axerider:Baltalı süvari
    Natarian knight:Nataryan bıçağı.
    Warelephant:Savaş fili=koçbaşı.
    Ballista:Mancınık.
    Natarian emperor:Senatör/reis/kabile reisi.
    Settler:Göçmen.



    Natar köylerinin koordinatları:
    1.0/0
    2.0/75
    3.0/-75
    4.75/0
    5.-75/0
    6.125/125
    7.125/-125
    8.-125/-125
    9.-125/125
    10.250/0
    11.-250/0
    12.0/250
    13.0/-250
    Natar köyleri yaklaşık olarak buralarda çıkar.

    Not1:Natar merkez köyü fethedilemez.
    Not2:Natar merkez köyünde bir rivayete göre 1 milyar bir rivayete göre ise 4 milyon tuzak vardır.
    Not3:Natar köyündeki askerler normal tüketimin yarısı kadar tahıl yer.
    Ellerine sağlık... İznin olursa Arşive eklemek istiyorum...




  •  ## Travian Hakkında ##



    Lejyoner



    Lejyonerler Roma’nın ilk askerleridir. Ve Server başında çok yararlı olurlar. Genel olarak atlılara karşı savunma ve saldırıda iyidirler. Çok ucuz olmaları bir avantajdır. Ama yinede savunmada Pretoryan ve saldırıda Emperyandan iyi değildirler. Fakat atlılara karşı defansta yaya olarak Roma’da en iyi birimlerdir.

    NOT: Roma atlılara karşı savunması iyi olmadığından yaya olarak Lejyonerin atlıya karşı savunması azdır.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 6 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 40
    Tüketim: 1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:33:20 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Kışla Seviye 1




    Pretoryan

    Pretoryanlar Roma’nın temel savunma askerleridir. Eğer iyi bir savunmaya ihtiyacınız varsa Pretoryanlar çok idealdir. Ayrıca çok pahalı değildirler. Fakat saldırıda pekiyi oldukları söylenemez. Ayrıca atlılara karşı savunmada da iyi değildirler(Lejyonerler önerilir). Fakat mancınıkla saldırı alıyorsanız ve yeni başlamışsanız Pretoryanları kullanmalısınız. Suruda yükselttiğiniz zaman köyünüz çok iyi bir defansa sahip olacaktır. Fakat sur çabuk yıkılır dikkat edin.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 5 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 20
    Tüketim:1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:36:40 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 1 Zırh Dökümhanesi Seviye 1




    Emperyan



    Emperyanlar Roma’nın ve Cermenlerin saldırı bonusu sayılmazsa bütün ırkların en iyi yaya saldırı askerleridir. İlerde Lejyonerler büyük saldırı yapamayacak kadar komşularınız sağlam bir savunma kurarsa artık Emperyan üretmenin vakti gelmiş demektir. Emperyanlar saldırıda en iyi arkadaşlarınız olacaktır. Çünkü hem iyi saldırmaları hem de 1 tahıl tüketmeleri sayesinde avantajlarıdırlar. Bu askerler ilerde saldırı ordunuzun büyük kısmını oluşturacaktır.

    NOT: Arada bir Emperyan ile E. Caesaris kıyaslanmakta ve Emperyanın daha üstün olduğu söylenmektedir.

    Şöyle:

    E. Caesaris 4 Tahıl tüketiyor ve 180 saldırı gücü var.

    Emperyan 1 Tahıl tüketiyor ve 70 saldırı gücü var.

    Bu sonuca göre Emperyandan 4 tane üretilirse E.Caesaris kadar tahıl tüketiyor ve 70x4= 280 saldırı gücü oluyor.

    Yani 1 E.Caesaris üretip 4 tahıl tüketeceğimize 4 Emperyan yapıp 4 tahıl tüketir ve daha fazla saldırı gücüne kavuşuruz.

    Orası öyle ama oyunlar matematik üstüne kurulmamıştır. Hadi diyelim hiç E.Caesaris basmadınız ve daha fazla yaya saldırı gücünüz fazla oldu. Peki ya karşıda dolusuyla Druyid, Pretoryan, Paladin varsa? Sizin askerler çar çur olur. Aynı zamanda sadece E. Caesaris üretsek yine karşı taraf Mızrakçı, Toyton, Phalanx, Heduan, Lejyoner ve E. Caesaris ile doluysa? Bu yüzden arkadaşlar askerlerinizi mutlaka karma yapın.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 7 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 50
    Tüketim: 1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:40:00 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Silah Dökümhanesi Seviye 1




    Equites Legati

    E. Legatiler Ahırda basabileceğiniz ilk askerdir. Savaş için yaratılmamışlardır ve savaş için kullanılmazlar. Onun yeri E. Legatiler düşman köyleri gözetlerler ve sizin için bilgi getirirler. Ve daha da iyisi fark edilmezler. Ama gözetlediğiniz köyde casus varsa fark edilebilirler ve öldürülebilirler. Aynı şekilde size de casus gönderebilirler ve bunun için ne olur ne olmaz diye siz de casus yapmak zorundasınız. Örneğin; Merkez Köy için 500, Yan köyler içinde 250 casus gereklidir. Ama ileriki seviyelerde çok fazlasına ihtiyaç duyacaksınız.

    Tabi her zaman bilgi alamayabilirsiniz. Bilgi alabilmek için en az 1 casusun dönmesine ihtiyaç vardır.

    NOT: Bu formülü bize söyleyen Muaddib arkadaşımıza(Eski Mod) teşekkür ediyoruz.

    Casusta şu dört kural geçerlidir.

    * Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
    * Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
    * Eğer saldıranın bütün casusları ölürse, rapor alamaz.
    * Saldıranın casus gücü 35, savunanınki 20 olarak düşünülür.

    Örnek olarak, bir köye 100 casus gönderelim, o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20.


    Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
    Savunanın 20·20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.

    Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da yaklaşık saldırı hesaplama formülü ile hesaplarız.

    100·(400/3500)^1,5=3,86

    100 casustan ölen casus 3,86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.

    Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
    Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
    Savunanın 200·20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
    Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbir şey olmaz.

    Not: Burada Moral Bonusu, duvar ya da geliştirmeler hesaba katılmamıştır. Bu etkenler de casus gönderme de etkilidir.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 16 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 0 Hammadde
    Tüketim: 2 Tahıl
    Eğitim Süresi: 00:28:20(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 1




    E. İmperatoris

    E. İmperatorisler birer atlı askerlerdir ve casusu saymazsak Roma’nın en hızlı askeridir. Yağma için en ideal adaydır ve Travian’da Paladin’in ardından en çok hammadde taşıyan askerdir. Genellikle hammadde ihtiyacı için uzaktaki hammaddesi bol ve güçsüz oyunculara gönderilirler. Tabiî ki E.İmperatorisler 140 gibi iyi bir saldırı gücüne sahip oldukları için onlarla orduları ezmek kolaydır. Ama biraz tuzludurlar ve alt yapı kurulmadan üretilmemelidirler.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 14 Sektör
    Taşıma kapasitesi: 100
    Tüketim: 3 Tahıl
    Eğitim Süresi: 00:55:00(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 5




    E.Caesaris

    E.Caesarisler Travian’ın en çok saldırı puanına sahip olan ve Mancınık vs. sayılmazsa en çok tahıl yiyen askeridir. Bu askerler gerçekten masrafına yakışır şekilde güçlüdür. İyi silahları ve zırhları vardır. Saldırılarda güçlü süvarilerdir. Ama çok pahalıdır. 4 tahıl tüketir ve bu yüzden pek sevildiği söylenemez. Bazıları bunun yerine Emperyan kullanılmasını söyler ama siz savunmanın ne olabileceğini bilmediğiniz için askerlerinizi karma yapmalısınız. Bazıları da E. İmperatoris kullanılması gerektiğini söylüyor. Bir bakıma doğru tahıl farkı 1 ama ileriki seviyelerde her askerden 10.000 tane bastığınızı düşünürsek;

    10.000x4=40.000 Tahıl
    10.000x3=30.000 Tahıl

    Arada 10.000 tahıl fark var. Buda çok denilebilir bir miktar. Ama şöyle bir şey var ki o orduyu yapan adam oynamasını biliyorsa tahılı da ona göre ayarlar

    Yine de E.Caesarisler kullanılması gereklidir. En azından ordunuzun bir kısmını yapın.

    Araştırma:


    Özellikler:


    Diğer Özellikler:

    Hız: 10 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 70
    Tüketim: 4 Tahıl
    Eğitim Süresi: 1:13:20(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 10




    Koçbaşı(Roma):

    Koçbaşılar köylerde yapılan sur, çit, toprak siper gibi binaları yıkmak için yapılmışlardır. Gönderdiğiniz askerlerin köydeki askerleri kesmesine yardımcı olurlar. İlla her saldırıda koçbaşı göndermenize gerek yoktur. Ama saldırdığınız kişi güçlü ise göndermelisiniz çünkü sur, çit, toprak siper köydeki savunma askerlerine savunma bonusu sağar ve bu sizin işinizi zorlaştırır. Bu yüzden göndermeniz gerekir. Koçbaşılar iyi bir destek olmalarına karşın kendilerini savunamazlar ve yanlarına destek asker göndermek zorunludur. Yoksa koçbaşların hayatta kalma ihtimali çok azdır. Ayrıca koçbaşılar köyde fazla asker yoksa saldırı alındığı zaman hiç işe yaramaz. Ama yapılması neredeyse zorunlu bir birimdir.

    NOT: Toprak Siper en az bonusu verir fakat yıkılması zordur. Cermenler yapar
    Sur en fazla bonusu verir yıkılması kolaydır. Romalılar yapar
    Çit ikisinin ortasıdır. Galyalılar yapar.

    Araştırma:


    Özellikler:


    Diğer Özellikler:

    Hız: 4 Sektör
    Taşıma kapasitesi: 0
    Tüketim: 3 Tahıl
    Eğitim Süresi: 1:16:40(Tamirhane Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 10 Tamirhane Seviye 1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

     ## Travian Hakkında ##



    Lejyoner



    Lejyonerler Roma’nın ilk askerleridir. Ve Server başında çok yararlı olurlar. Genel olarak atlılara karşı savunma ve saldırıda iyidirler. Çok ucuz olmaları bir avantajdır. Ama yinede savunmada Pretoryan ve saldırıda Emperyandan iyi değildirler. Fakat atlılara karşı defansta yaya olarak Roma’da en iyi birimlerdir.

    NOT: Roma atlılara karşı savunması iyi olmadığından yaya olarak Lejyonerin atlıya karşı savunması azdır.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 6 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 40
    Tüketim: 1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:33:20 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Kışla Seviye 1




    Pretoryan

    Pretoryanlar Roma’nın temel savunma askerleridir. Eğer iyi bir savunmaya ihtiyacınız varsa Pretoryanlar çok idealdir. Ayrıca çok pahalı değildirler. Fakat saldırıda pekiyi oldukları söylenemez. Ayrıca atlılara karşı savunmada da iyi değildirler(Lejyonerler önerilir). Fakat mancınıkla saldırı alıyorsanız ve yeni başlamışsanız Pretoryanları kullanmalısınız. Suruda yükselttiğiniz zaman köyünüz çok iyi bir defansa sahip olacaktır. Fakat sur çabuk yıkılır dikkat edin.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 5 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 20
    Tüketim:1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:36:40 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 1 Zırh Dökümhanesi Seviye 1




    Emperyan



    Emperyanlar Roma’nın ve Cermenlerin saldırı bonusu sayılmazsa bütün ırkların en iyi yaya saldırı askerleridir. İlerde Lejyonerler büyük saldırı yapamayacak kadar komşularınız sağlam bir savunma kurarsa artık Emperyan üretmenin vakti gelmiş demektir. Emperyanlar saldırıda en iyi arkadaşlarınız olacaktır. Çünkü hem iyi saldırmaları hem de 1 tahıl tüketmeleri sayesinde avantajlarıdırlar. Bu askerler ilerde saldırı ordunuzun büyük kısmını oluşturacaktır.

    NOT: Arada bir Emperyan ile E. Caesaris kıyaslanmakta ve Emperyanın daha üstün olduğu söylenmektedir.

    Şöyle:

    E. Caesaris 4 Tahıl tüketiyor ve 180 saldırı gücü var.

    Emperyan 1 Tahıl tüketiyor ve 70 saldırı gücü var.

    Bu sonuca göre Emperyandan 4 tane üretilirse E.Caesaris kadar tahıl tüketiyor ve 70x4= 280 saldırı gücü oluyor.

    Yani 1 E.Caesaris üretip 4 tahıl tüketeceğimize 4 Emperyan yapıp 4 tahıl tüketir ve daha fazla saldırı gücüne kavuşuruz.

    Orası öyle ama oyunlar matematik üstüne kurulmamıştır. Hadi diyelim hiç E.Caesaris basmadınız ve daha fazla yaya saldırı gücünüz fazla oldu. Peki ya karşıda dolusuyla Druyid, Pretoryan, Paladin varsa? Sizin askerler çar çur olur. Aynı zamanda sadece E. Caesaris üretsek yine karşı taraf Mızrakçı, Toyton, Phalanx, Heduan, Lejyoner ve E. Caesaris ile doluysa? Bu yüzden arkadaşlar askerlerinizi mutlaka karma yapın.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 7 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 50
    Tüketim: 1 Tahıl
    Eğitim Süresi: 0:40:00 (Kışla Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Silah Dökümhanesi Seviye 1




    Equites Legati

    E. Legatiler Ahırda basabileceğiniz ilk askerdir. Savaş için yaratılmamışlardır ve savaş için kullanılmazlar. Onun yeri E. Legatiler düşman köyleri gözetlerler ve sizin için bilgi getirirler. Ve daha da iyisi fark edilmezler. Ama gözetlediğiniz köyde casus varsa fark edilebilirler ve öldürülebilirler. Aynı şekilde size de casus gönderebilirler ve bunun için ne olur ne olmaz diye siz de casus yapmak zorundasınız. Örneğin; Merkez Köy için 500, Yan köyler içinde 250 casus gereklidir. Ama ileriki seviyelerde çok fazlasına ihtiyaç duyacaksınız.

    Tabi her zaman bilgi alamayabilirsiniz. Bilgi alabilmek için en az 1 casusun dönmesine ihtiyaç vardır.

    NOT: Bu formülü bize söyleyen Muaddib arkadaşımıza(Eski Mod) teşekkür ediyoruz.

    Casusta şu dört kural geçerlidir.

    * Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
    * Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
    * Eğer saldıranın bütün casusları ölürse, rapor alamaz.
    * Saldıranın casus gücü 35, savunanınki 20 olarak düşünülür.

    Örnek olarak, bir köye 100 casus gönderelim, o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20.


    Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
    Savunanın 20·20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.

    Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da yaklaşık saldırı hesaplama formülü ile hesaplarız.

    100·(400/3500)^1,5=3,86

    100 casustan ölen casus 3,86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.

    Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
    Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
    Savunanın 200·20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
    Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbir şey olmaz.

    Not: Burada Moral Bonusu, duvar ya da geliştirmeler hesaba katılmamıştır. Bu etkenler de casus gönderme de etkilidir.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 16 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 0 Hammadde
    Tüketim: 2 Tahıl
    Eğitim Süresi: 00:28:20(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 1




    E. İmperatoris

    E. İmperatorisler birer atlı askerlerdir ve casusu saymazsak Roma’nın en hızlı askeridir. Yağma için en ideal adaydır ve Travian’da Paladin’in ardından en çok hammadde taşıyan askerdir. Genellikle hammadde ihtiyacı için uzaktaki hammaddesi bol ve güçsüz oyunculara gönderilirler. Tabiî ki E.İmperatorisler 140 gibi iyi bir saldırı gücüne sahip oldukları için onlarla orduları ezmek kolaydır. Ama biraz tuzludurlar ve alt yapı kurulmadan üretilmemelidirler.


    Diğer Özellikler:

    Hız: 14 Sektör
    Taşıma kapasitesi: 100
    Tüketim: 3 Tahıl
    Eğitim Süresi: 00:55:00(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 5




    E.Caesaris

    E.Caesarisler Travian’ın en çok saldırı puanına sahip olan ve Mancınık vs. sayılmazsa en çok tahıl yiyen askeridir. Bu askerler gerçekten masrafına yakışır şekilde güçlüdür. İyi silahları ve zırhları vardır. Saldırılarda güçlü süvarilerdir. Ama çok pahalıdır. 4 tahıl tüketir ve bu yüzden pek sevildiği söylenemez. Bazıları bunun yerine Emperyan kullanılmasını söyler ama siz savunmanın ne olabileceğini bilmediğiniz için askerlerinizi karma yapmalısınız. Bazıları da E. İmperatoris kullanılması gerektiğini söylüyor. Bir bakıma doğru tahıl farkı 1 ama ileriki seviyelerde her askerden 10.000 tane bastığınızı düşünürsek;

    10.000x4=40.000 Tahıl
    10.000x3=30.000 Tahıl

    Arada 10.000 tahıl fark var. Buda çok denilebilir bir miktar. Ama şöyle bir şey var ki o orduyu yapan adam oynamasını biliyorsa tahılı da ona göre ayarlar

    Yine de E.Caesarisler kullanılması gereklidir. En azından ordunuzun bir kısmını yapın.

    Araştırma:


    Özellikler:


    Diğer Özellikler:

    Hız: 10 Sektör
    Taşıma Kapasitesi: 70
    Tüketim: 4 Tahıl
    Eğitim Süresi: 1:13:20(Ahır Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 5 Ahır Seviye 10




    Koçbaşı(Roma):

    Koçbaşılar köylerde yapılan sur, çit, toprak siper gibi binaları yıkmak için yapılmışlardır. Gönderdiğiniz askerlerin köydeki askerleri kesmesine yardımcı olurlar. İlla her saldırıda koçbaşı göndermenize gerek yoktur. Ama saldırdığınız kişi güçlü ise göndermelisiniz çünkü sur, çit, toprak siper köydeki savunma askerlerine savunma bonusu sağar ve bu sizin işinizi zorlaştırır. Bu yüzden göndermeniz gerekir. Koçbaşılar iyi bir destek olmalarına karşın kendilerini savunamazlar ve yanlarına destek asker göndermek zorunludur. Yoksa koçbaşların hayatta kalma ihtimali çok azdır. Ayrıca koçbaşılar köyde fazla asker yoksa saldırı alındığı zaman hiç işe yaramaz. Ama yapılması neredeyse zorunlu bir birimdir.

    NOT: Toprak Siper en az bonusu verir fakat yıkılması zordur. Cermenler yapar
    Sur en fazla bonusu verir yıkılması kolaydır. Romalılar yapar
    Çit ikisinin ortasıdır. Galyalılar yapar.

    Araştırma:


    Özellikler:


    Diğer Özellikler:

    Hız: 4 Sektör
    Taşıma kapasitesi: 0
    Tüketim: 3 Tahıl
    Eğitim Süresi: 1:16:40(Tamirhane Seviye 1 için)

    Koşullar: Akademi Seviye 10 Tamirhane Seviye 1
    Dünya Harikası [WOW] Hakkında Tüm Bilgiler


    Herkesin merak ettiği, hakkında söylentilerin dolaştığı ama belkide travian oyuncularının hakkında enaz bilgi sahibi olduğu binadır WoW (Wonder of the World).

    Oyunu bitirdiği yönündeki söylentiler doğrudur. Binayı derece 100’e getiren ilk birlik oyunu kazanmış sayılır ve server yeniden açılmak üzere resetlenir.

    Wonder Kurabilmek İçin Gerekli Önşartlar Nelerdir?
    Önşartlar (T2): Derece 50’ye kadar 1 inşaat planı, derece 100’e kadar 2 inşaat planı, Akademi Derece 20 ve Ana Bina Derece 10.

    İnşaat Planı nedir, nerden bulunur, nasıl elegeçirilebilir?
    Wonder Binasının açılması ile birlikte serverda bir takım yenilikler olur. Wonder günleri başladığında aktive olan sadece bu bina değil, bu binayı yapmak için gerekli Hazine Binası ve Natar köyleride aktive edilir.

    Natar Köyleri haritada rastgele kordinatlarda çıkan ve sistem tarafından yönetilen köylerdir. Bu köylerde artifact dediğimiz “tılsımlar” saklanır. Her tılsım sahip olan orduya değişik güçler katar. Tabi bu tılsımları Natar’ın köylerinden almak, Natar’ın köylerini koruyan defansları aşmak kolay değildir. Bir çok ordu değil tılsımı ele geçirmek Natar Köyünün kapısından bile içeri giremeden yokolmuştur.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Dünya Harikası (Oyunun başında yoktur, sonradan çıkar!)

    Koşullar: Seviye 50 ye kadar 1 construction plan, Seviye 100 e kadar 2 construction plan, 1 Natar köyü
    Dünya harikası, şehrinizin başarısının simgesi adeta bir övünç kaynağıdır. Dünya Harikasını ancak en güçlü ve en zengin olan inşatına başlayıp tamamlayabilir ve onu düşmanlarından gelen saldırılardan koruyabilir.

    Not: Dünya Harikası, değişik oyun serverlarında farklı özellikler gösterebilir. O yüzden Dünya Harikası hakkında verdiğimiz bilgilerin doğruluğu her server için kesin değildir.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    İnşaat Planını (Construction Plan) ve nerede bulunduğunu öğrendik peki nasıl ele geçirilecek;

    Yukarıdaki tılsımlardan herhangibirini ele geçirmek için tılsımı saklayan köyün hazine binasını yıkmalı ve Derece 10 Hazine binası olan köyünüzden normal modlu saldırı yaparak başarılı olmalısınız (başarılı olmaktan kasıt, enaz bir askerin saldırıda sağ kalıp geri dönmesidir) İşte tüm tılsımlar böyle elegeçirilir.

    Derece 50ye kadar inşaat planı sahibi tarafından Wonder (Dünya Harikası) kurulmaya başlanır. Derece 50den sonra devam edebilmek için birlik üyelerinden herhangibirinin daha inşaat planı ele geçirmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde bina derece 100’e kadar inşaa edilebilir.

    Dünya Harikasını derece 100'e ilk getiren birliğin kazandığını söylemiştik. Doğaldır ki bina derecesinin bukadar önemli olduğu bir binayı kurduğunuz köyü korumak gerekecektir. Çünkü rakiplerinizin binanıza vuracağı her darbe sizi onların gerisine atacak yada geride olanların size yetişmesine ve oyuna ortak olmasına yarayacaktır.

    Yukarıdaki resimde de yaklaşık 1.600.000 popluk bir Wonder köyü defansını görebilirsiniz. Unutmayınki böyle bir defansı kurmaktan çok besleyebilmenin önemi büyüktür. Özelliklede 1.600.000 tahıl tüketen bir orduyu 100K tahıl alan bir depo ile besleyebilmek maharet isteyen bir iştir.





    Merhaba Arkadaşlar sabahtan beri Natar ve Hazine binası hakkında sorular soruyordunuz ancak bu Forum kirliliğine yol açıyordu....

    Natarlar Nedir?

    Natarlar servera WoW binasıyla eklenen sistem tarafından yönetilen bir ırktır...Bir birlikten sadece 2 kişi kurar ve 300.000 askeri bir seferde basıyorlar...!!!

    Hazine Binası Ne işe Yarar?


    Hazine binası oyuna eklendiği anda Natarlarda oyuna dahil olucaktır ve gerekli yerler alınıp tılsımlar toplanınca WoW kurulabilicektir.

    nadanest arkadaşıma bu bilgi için teşekkür ederim hatalı olduğu için ö/m atamıyorum:


    Natarlara Casus Atılabilirmi?

    Evet Natarlarda Normal bir ırktır sadece sistem tarafından yönetilirler.

    Hazine Binası Koşullumudur?

    Hayır,Hazine binası WoW eklendiği anda otomatik olarak eklenmektedir.Ancak Merkezde kurulamaz.

    Oyunda Kaç Tane Natar Köyü Vardır?

    Oyunda 1 Tane Natar köyü bulunmaktadır.Natarların 14 köyü vardır 1 Merkez köy olmak üzere.

    Neden 14 Tane?

    1 Serverda 13 adet WoW kurulabildiği için 14 köy vardır bunlardan 13 tanesi alınıp WoW kursbilirsiniz.

    Dünya Harikası Nedir?


    Wonder of The World(WoW) Yandaki Linke Tıklayarak Detaylı bilgiye ulaşırsınız.

    Wonder Of The World'ün Son şekli:

    Tılsımlar:


    Tılsımlar büyük ihtimalle es geçilicektir...





    erverda, 13 adet natar köyü açılıyor koordinatlar yaklaşık şöyle:
    --------------------------------
    0/0 / arkadaşlar bazen MH gelmiyor olabilio =)
    75/0
    -75/0
    0/75
    0/-75
    125/125
    125/-125
    -125/125
    -125/-125
    0/250
    0/-250
    250/0
    -250/0
    --------------------------------
    bunlardan birini ele geçireceksin ama içinde hayvanlardan oluşan bir askeri güç olacak. en az 200BİN kadar...
    --------------------------------
    daha sonra yaklaşık 1 ay sonra plan köyleri kurulacak servera onlar da 13 tane bunlardan birini ele geçirip WOW kurmaya başlayacaksınız
    --------------------------------
    95. seviyeye kadar her 5 seviyede bir natardan saldırı alacaksınız. her kademede artan miktarda 95 den 99 a kadar her seviyede 1 natar saldırısı...
    --------------------------------
    bu arada diğer oyunculardan alacağın saldırı da cabası en az 5 000 000 asker defansın olması gerekir ve tahıl üretiminizi düşünün





    - Dünya Harikasını 100. seviyeye getiren ilk birlik oyunu kazanmış sayılacaktır…

    - Dünya Harikası sadece Natar köylerinde kurulabilecektir… İlk olarak bu köyler ele geçirilmelidir…

    - Natar merkezi fethedilemez…

    - Natar köylerindeki destek askerleri, normal tüketimlerinin yarısı kadar tahıl harcayacaklar…

    - Dünya Harikasını kurmak için, hangi oyuncu Natar köyünün sahibiyse aynı zamanda inşa planının sahibi de olmak zorundadır…

    - Dünya Harikasını 50. seviyeden daha yüksek bir seviyeye çıkartmak için, kuran birlik 2. inşa planına sahip olmalıdır… Bu 2. inşa planı ilk inşa planının ve Natar köyünün sahibi olamaz…

    - Her Dünya Harikası 5 seviyede bir Natar saldırıları ile karşılaşacak… 95. seviyeden sonra her seviye bir natar saldırısı başlatacak…

    - En gelişmiş Dünya Harikası en sert saldırıları alacak… Dünya Harikası’nın seviyesi arttıkça bununla birlikte Natar saldırılarının şiddeti de artacak…

    - Dünya harikasının kurulabileceği köyler merkez yapılamaz…

    - İnşa planı ileriki zamanlarda ortaya çıkacak…

    - Hazine binası İnşa planına saklamak için gereklidir…

    - Dünya Harikası köyünde Hazine binası kurulamaz…

    - Dünya Harikasını kuran köyleri fethedebilmek için, ilk önde kurulmakta olan Dünya Harikası yıkılmalıdır…











    Bir Natar köyü nasıl ele geçirilir....
    Bir natar köyü Natar köyünün içindeki askerleri tamamen kestikten sonra 6 senatorle alınır.Köşk/saray yıkılmaz yani macınığa burda gerek yok burada önemli husus önce bu Natar köyünü kimin alacağının kararını vermektir.bunun için en ideal tercihler sık onlıne olan ve Natar köylerine an yakın olan oyunculardır yakın olan oyuncular.yakın kylerini tahıl depoları ile dolduracak ve kurulan pazar/ticaret merkezi ile Natar köyüne tahıl bittikçe tahıl takviyesi yapacaktır yakın olması bu yüzden çok önemlidir,çünkü ele geçirilen natar köyünün içinde belki 1 milyon defans askeri olacaktır,ancak Natar köyündeki herbi asker normal oyunun yarısı kadar tahıl yer....


    Alıntıdır.Devamı Gelicek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revolutiøn -- 17 Mart 2008; 21:35:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Dünya Harikası [WOW] Hakkında Tüm Bilgiler


    Herkesin merak ettiği, hakkında söylentilerin dolaştığı ama belkide travian oyuncularının hakkında enaz bilgi sahibi olduğu binadır WoW (Wonder of the World).

    Oyunu bitirdiği yönündeki söylentiler doğrudur. Binayı derece 100’e getiren ilk birlik oyunu kazanmış sayılır ve server yeniden açılmak üzere resetlenir.

    Wonder Kurabilmek İçin Gerekli Önşartlar Nelerdir?
    Önşartlar (T2): Derece 50’ye kadar 1 inşaat planı, derece 100’e kadar 2 inşaat planı, Akademi Derece 20 ve Ana Bina Derece 10.

    İnşaat Planı nedir, nerden bulunur, nasıl elegeçirilebilir?
    Wonder Binasının açılması ile birlikte serverda bir takım yenilikler olur. Wonder günleri başladığında aktive olan sadece bu bina değil, bu binayı yapmak için gerekli Hazine Binası ve Natar köyleride aktive edilir.

    Natar Köyleri haritada rastgele kordinatlarda çıkan ve sistem tarafından yönetilen köylerdir. Bu köylerde artifact dediğimiz “tılsımlar” saklanır. Her tılsım sahip olan orduya değişik güçler katar. Tabi bu tılsımları Natar’ın köylerinden almak, Natar’ın köylerini koruyan defansları aşmak kolay değildir. Bir çok ordu değil tılsımı ele geçirmek Natar Köyünün kapısından bile içeri giremeden yokolmuştur.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Dünya Harikası (Oyunun başında yoktur, sonradan çıkar!)

    Koşullar: Seviye 50 ye kadar 1 construction plan, Seviye 100 e kadar 2 construction plan, 1 Natar köyü
    Dünya harikası, şehrinizin başarısının simgesi adeta bir övünç kaynağıdır. Dünya Harikasını ancak en güçlü ve en zengin olan inşatına başlayıp tamamlayabilir ve onu düşmanlarından gelen saldırılardan koruyabilir.

    Not: Dünya Harikası, değişik oyun serverlarında farklı özellikler gösterebilir. O yüzden Dünya Harikası hakkında verdiğimiz bilgilerin doğruluğu her server için kesin değildir.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    İnşaat Planını (Construction Plan) ve nerede bulunduğunu öğrendik peki nasıl ele geçirilecek;

    Yukarıdaki tılsımlardan herhangibirini ele geçirmek için tılsımı saklayan köyün hazine binasını yıkmalı ve Derece 10 Hazine binası olan köyünüzden normal modlu saldırı yaparak başarılı olmalısınız (başarılı olmaktan kasıt, enaz bir askerin saldırıda sağ kalıp geri dönmesidir) İşte tüm tılsımlar böyle elegeçirilir.

    Derece 50ye kadar inşaat planı sahibi tarafından Wonder (Dünya Harikası) kurulmaya başlanır. Derece 50den sonra devam edebilmek için birlik üyelerinden herhangibirinin daha inşaat planı ele geçirmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde bina derece 100’e kadar inşaa edilebilir.

    Dünya Harikasını derece 100'e ilk getiren birliğin kazandığını söylemiştik. Doğaldır ki bina derecesinin bukadar önemli olduğu bir binayı kurduğunuz köyü korumak gerekecektir. Çünkü rakiplerinizin binanıza vuracağı her darbe sizi onların gerisine atacak yada geride olanların size yetişmesine ve oyuna ortak olmasına yarayacaktır.

    Yukarıdaki resimde de yaklaşık 1.600.000 popluk bir Wonder köyü defansını görebilirsiniz. Unutmayınki böyle bir defansı kurmaktan çok besleyebilmenin önemi büyüktür. Özelliklede 1.600.000 tahıl tüketen bir orduyu 100K tahıl alan bir depo ile besleyebilmek maharet isteyen bir iştir.





    Merhaba Arkadaşlar sabahtan beri Natar ve Hazine binası hakkında sorular soruyordunuz ancak bu Forum kirliliğine yol açıyordu....

    Natarlar Nedir?

    Natarlar servera WoW binasıyla eklenen sistem tarafından yönetilen bir ırktır...Bir birlikten sadece 2 kişi kurar ve 300.000 askeri bir seferde basıyorlar...!!!

    Hazine Binası Ne işe Yarar?


    Hazine binası oyuna eklendiği anda Natarlarda oyuna dahil olucaktır ve gerekli yerler alınıp tılsımlar toplanınca WoW kurulabilicektir.

    nadanest arkadaşıma bu bilgi için teşekkür ederim hatalı olduğu için ö/m atamıyorum:


    Natarlara Casus Atılabilirmi?

    Evet Natarlarda Normal bir ırktır sadece sistem tarafından yönetilirler.

    Hazine Binası Koşullumudur?

    Hayır,Hazine binası WoW eklendiği anda otomatik olarak eklenmektedir.Ancak Merkezde kurulamaz.

    Oyunda Kaç Tane Natar Köyü Vardır?

    Oyunda 1 Tane Natar köyü bulunmaktadır.Natarların 14 köyü vardır 1 Merkez köy olmak üzere.

    Neden 14 Tane?

    1 Serverda 13 adet WoW kurulabildiği için 14 köy vardır bunlardan 13 tanesi alınıp WoW kursbilirsiniz.

    Dünya Harikası Nedir?


    Wonder of The World(WoW) Yandaki Linke Tıklayarak Detaylı bilgiye ulaşırsınız.

    Wonder Of The World'ün Son şekli:

    Tılsımlar:


    Tılsımlar büyük ihtimalle es geçilicektir...





    erverda, 13 adet natar köyü açılıyor koordinatlar yaklaşık şöyle:
    --------------------------------
    0/0 / arkadaşlar bazen MH gelmiyor olabilio =)
    75/0
    -75/0
    0/75
    0/-75
    125/125
    125/-125
    -125/125
    -125/-125
    0/250
    0/-250
    250/0
    -250/0
    --------------------------------
    bunlardan birini ele geçireceksin ama içinde hayvanlardan oluşan bir askeri güç olacak. en az 200BİN kadar...
    --------------------------------
    daha sonra yaklaşık 1 ay sonra plan köyleri kurulacak servera onlar da 13 tane bunlardan birini ele geçirip WOW kurmaya başlayacaksınız
    --------------------------------
    95. seviyeye kadar her 5 seviyede bir natardan saldırı alacaksınız. her kademede artan miktarda 95 den 99 a kadar her seviyede 1 natar saldırısı...
    --------------------------------
    bu arada diğer oyunculardan alacağın saldırı da cabası en az 5 000 000 asker defansın olması gerekir ve tahıl üretiminizi düşünün





    - Dünya Harikasını 100. seviyeye getiren ilk birlik oyunu kazanmış sayılacaktır…

    - Dünya Harikası sadece Natar köylerinde kurulabilecektir… İlk olarak bu köyler ele geçirilmelidir…

    - Natar merkezi fethedilemez…

    - Natar köylerindeki destek askerleri, normal tüketimlerinin yarısı kadar tahıl harcayacaklar…

    - Dünya Harikasını kurmak için, hangi oyuncu Natar köyünün sahibiyse aynı zamanda inşa planının sahibi de olmak zorundadır…

    - Dünya Harikasını 50. seviyeden daha yüksek bir seviyeye çıkartmak için, kuran birlik 2. inşa planına sahip olmalıdır… Bu 2. inşa planı ilk inşa planının ve Natar köyünün sahibi olamaz…

    - Her Dünya Harikası 5 seviyede bir Natar saldırıları ile karşılaşacak… 95. seviyeden sonra her seviye bir natar saldırısı başlatacak…

    - En gelişmiş Dünya Harikası en sert saldırıları alacak… Dünya Harikası’nın seviyesi arttıkça bununla birlikte Natar saldırılarının şiddeti de artacak…

    - Dünya harikasının kurulabileceği köyler merkez yapılamaz…

    - İnşa planı ileriki zamanlarda ortaya çıkacak…

    - Hazine binası İnşa planına saklamak için gereklidir…

    - Dünya Harikası köyünde Hazine binası kurulamaz…

    - Dünya Harikasını kuran köyleri fethedebilmek için, ilk önde kurulmakta olan Dünya Harikası yıkılmalıdır…











    Bir Natar köyü nasıl ele geçirilir....
    Bir natar köyü Natar köyünün içindeki askerleri tamamen kestikten sonra 6 senatorle alınır.Köşk/saray yıkılmaz yani macınığa burda gerek yok burada önemli husus önce bu Natar köyünü kimin alacağının kararını vermektir.bunun için en ideal tercihler sık onlıne olan ve Natar köylerine an yakın olan oyunculardır yakın olan oyuncular.yakın kylerini tahıl depoları ile dolduracak ve kurulan pazar/ticaret merkezi ile Natar köyüne tahıl bittikçe tahıl takviyesi yapacaktır yakın olması bu yüzden çok önemlidir,çünkü ele geçirilen natar köyünün içinde belki 1 milyon defans askeri olacaktır,ancak Natar köyündeki herbi asker normal oyunun yarısı kadar tahıl yer....


    Alıntıdır.Devamı Gelicek...


    Alıntıları Göster
    Harika bir konu eline sağlık..Alp Arşiv bence yeterince dolu bırakta burda kalsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Snatch.

    Harika bir konu eline sağlık..Alp Arşiv bence yeterince dolu bırakta burda kalsın..

    Alıntıları Göster
    Sıkca Sorulan Soruların Cevapları


    1)Merkezde Yer Kalmadı

    Merkezde uretimin cok olmasi icin yani hammmadde deposu ve tahil ambarlarindan cok sayida kurulabilmesi icin,
    Yikilabilecek Binalar: (Siginak,akademi,belediye,elcliik bu binalar haric,bunlari zaten cogunuz kurmuyosunuzdur merkezde)

    1.Saray(Seviye 20 yaptiktan sonra saldirilarda defansa savunma puanini artirir,ama ileride depo icin yer kalmadimi onun yerine merkezi sarayin yerine daha cok savunma ile desteklemek daha kolay olcaktir) (Yinede isteyenler bi hammadde deposu veya tahil amabarinin yerine yapabilirler)
    2.Kisla
    3.Ahir
    4.Tamirhane
    5.Silah Dökhümanesi

    Bu binalardan saldiri veya defans basabilirsiniz,ama isterseniz saldiri ordunuz merkeze en yakin koyden basip boylece ticari merkez ve pazar sayesinde o koye hammadde aktarip ordunuzu ordan basip,merkezde daha cok yere sahip olursunuz ve daha cok hammadde deposu ve tahil ambari kurup merkezinizi cok daha yuksek seviyede bir uretime sahip olmus olur.

    Askeri us ve Merkez binasini saymasak her koyude 19 tane bina kurulabilir:
    1.Demir dokumhanesi
    2.Tugla firini
    3.Marangozhane
    4.Ekmek firini
    5.Degirmen
    6.Pazar(Merkezdeki uretimleri diger koylere aktarmak icin)
    7.Ticari merkez(Daha cok hammaddeyi kolaycama aktarabilmek icin cunku cok yuksek uretim olursa mutlak gerekicektir)
    8.Tasci(Dusunun 18.seviyeki tarlayi indirdiler sadece 30 mancinikla,zorunuza gitmezmi?)
    9.Kahraman Kislasi(Etraftaki vahalar +25% veya +50% uretim saglamasi cok ise yariyacaktir)
    10.Hammadde deposu1
    11.Hammdde deposu2
    12.Hammadde deposu3
    13.Hammdde deposu4
    14.Hammadde deposu5
    15.Hammadde deposu6
    16.Tahil Ambari1
    17.Tahil Ambari2
    18.Tahil Ambari3
    19.TahilAmbari4

    Merkezinide su yukarida saydigim, su 19 bina olsa yetiyor!

    Boylece merkezinizden sadece uretim yapicaksiniz,dusunun merkeze buyuk kisla veya ahir kuramiyosunuz,en azindan merkezde cok uretim oldumu pahali olsada diger koyde buyuk kisla veya ahir kurup hizli asker uretimi yapabilirsiniz....

    Bazı arkadaşlar kışlanın yıkılırsa sorun olacağını söylemişler, 3 gün boyunca bütün hammaddenizle asker basın, kışlaya 10 günde çıkabilecek askeri peşin peşin basın. Sonra kışlayı yıkın. Verdiğiniz asker üretim emirleri hala gerçekleşmeye devam eder. Yani 10 gün boyunca bastığınız askerler çıkmaya devam eder. Siz de bu 10 gün süresince onun yerine hammadde deposu yada tahıl ambarı kurup istediğiniz gelişimleri yapabilirsiniz. Aynı şey ahır için de geçerli.





    2)Kahraman hakkında bilinmesi gerekenler!

    SORU 1: Kimdir bu kahraman?

    CEVAP 1: Kahraman oyun içinde herhangi bir askeri birimin Kahraman Kışlasında özel olarak yetiştirilmesi ile ortaya çıkan, özel donanımlı bir askerdir.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU 2: Bu kadar özel ise neler yapar bu kahraman? Bir kahraman ile neler yapmam mümkün, neleri yapmaya izin yok?

    CEVAP 2: Bir kahraman ile yapabileceklerinizi sıralayalım:

    - Oyun içindeki Vahaları ele geçirebilirsiniz.
    - Ordunuza extra saldırı yada savunma bonusu kazandırabilirsiniz.
    - Kahramanınız atladığı leveller ile çok fazla güçlenebileceği için normal bir askerden çok daha fazla saldırı gücüne ve savunma gücüne sahip olur. Bu sayede ordunuz için ciddi bir güç olabilir.

    Neler yapmaz bu kahraman:

    - Savaş sırasında yağmalama yapmaz. Bu yüzden hammadde taşımak gibi bir derdi yoktur.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU 3: Saldırı, Savunma, Off-Bonus , Def-Bonus, Rejenerasyon, Tecrübe nedir bu tabloda gördüklerimiz?

    CEVAP 3:

    Saldırı: Kahramanınızın saldırı gücü. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
    Savunma: Kahramanınız savunma gücü. İlk değer piyadeye karşı, ikinci değer süvariye karşı savunma gücüdür. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
    Off-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı saldırı bonusudur. ( Örnek olarak diyelim ki bu bonusu %1 yaptınız. Bu 100 kişilik bir ordu ve kahramanınız ile yapacağınız saldırıda 101 kişi gibi saldırmanızı sağlar )
    Def-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı savunma bonusudur.
    Rejenerasyon: Savaş sırasında yaralanan kahramanınızın iyileşmesi sağlar. Oyun içinde iyileşme özelliği olan tek asker Kahramanınızdır.
    Tecrübe: Kahramanınızın tecrübe puanı.

    UYARILAR!!!
    - Kahramanınıza puan verirken rejenerasyona puan vermeyi unutmayın. Çünkü bu kahramanınızı oyunda iyileştirecek tek şeydir.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU4: Kahraman nasıl tecrübe kazanır? Ne işe yarar?

    CEVAP 4: Kahramanınız savaş sırasında öldürdüğü askerlerin tükettikleri tahıl miktarına göre yada vahada öldürdüğü hayvanların tükettikleri tahıl miktarına göre tecrübe kazanır.

    Aşağıdaki tabloda level atlamak için ne kadar asker yada hayvan öldürmeniz gerektiğini hesap edebilirsiniz.
    http://img87.imageshack.us/img87/6788/untitledxl5.png

    Kısa soru ve cevaplar:
    - Peki bu tecrübe puanları ne olacak? : Tecrübe puanınız %100 olunca level atlayacaksınız.
    - Peki level atlamak ne işime yarayacak? : Kahramanızı güçlendirmeye. Nasıl ve ne şekilde güçlendirmek istediğiniz size bağlı. Burdan kazandığınız puanları nereye ve nasıl kullanacağınız sizin stratejinize bağlıdır.
    - Savaşta ölen kahraman tecrübe kazanır mı? : Evet
    - Şehrin savunması için destek olarak gelen kahraman savaşta tecrübe kazanır mı? : Evet kazanır. 1/2 oranında paylaşır iki kahraman. Eğer 3 tane kahraman varsa 1/3 paylaşırlar.
    __________________________________________________ ________________________

    SORU5: Kahraman ile vahalar nasıl ele geçirilir?

    CEVAP 5: Bir köyünüze toplam 3 tane vaha ilave edebilirsiniz. İlk vaha için Kahraman kışlası seviye 10, ikincisi için 15 ve üçüncü vaha için seviye 20 olmalıdır.

    Kahramanınızın leveli ile Kahraman kışlasının seviyeleri aynı şey değildir. Sıfır level olan bir kahramanda vaha ele geçirebilir. Burda önemli olan Kahraman kışlasının seviyesidir.

    Eğer K.Kışlası yeterli seviyede ise yapmanız gereken tek şey vahalara kahramanınız ile saldırmaktır. Tüm hayvanları öldürdüğünüz zaman vaha sizin olacaktır.

    Kısa soru ve cevaplar:

    - Tüm vahaları ele geçirebilir miyim? : Hayır. Sadece 7x7 lik haritada bulunan vahaları ele geçirebilirsiniz.
    - Nasıl oluyor bu 7x7lik harita? : Köyünüzün haritasını açtığınız zaman gördüğünüz alan oluyor 7x7 lik harita. Plus hesap ile harita büyütmek, o bölgedeki vahaları alabilmenize olanak tanımaz.


    Resimde de gördüğünüz gibi ortada ki köyün alabileceği vahalar kırmızı işaretli bölgedeki 5 tane vahadır. Bunun dışında herhangi bir vahayı alması söz konusu değildir.

    - Peki almak istediğim vaha başka birine aitse ne olacak? : Vahayı ele geçiren kişinin elinden alabilirsiniz. Ele geçirilen vahaların sahibine karşı %100 onaylaması vardır. Ortalama olarak 3 kez kahraman saldırısı bu onaylamayı %0 yapar ve vahanın saldıran kişinin eline geçmesini sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Sıkca Sorulan Soruların Cevapları


    1)Merkezde Yer Kalmadı

    Merkezde uretimin cok olmasi icin yani hammmadde deposu ve tahil ambarlarindan cok sayida kurulabilmesi icin,
    Yikilabilecek Binalar: (Siginak,akademi,belediye,elcliik bu binalar haric,bunlari zaten cogunuz kurmuyosunuzdur merkezde)

    1.Saray(Seviye 20 yaptiktan sonra saldirilarda defansa savunma puanini artirir,ama ileride depo icin yer kalmadimi onun yerine merkezi sarayin yerine daha cok savunma ile desteklemek daha kolay olcaktir) (Yinede isteyenler bi hammadde deposu veya tahil amabarinin yerine yapabilirler)
    2.Kisla
    3.Ahir
    4.Tamirhane
    5.Silah Dökhümanesi

    Bu binalardan saldiri veya defans basabilirsiniz,ama isterseniz saldiri ordunuz merkeze en yakin koyden basip boylece ticari merkez ve pazar sayesinde o koye hammadde aktarip ordunuzu ordan basip,merkezde daha cok yere sahip olursunuz ve daha cok hammadde deposu ve tahil ambari kurup merkezinizi cok daha yuksek seviyede bir uretime sahip olmus olur.

    Askeri us ve Merkez binasini saymasak her koyude 19 tane bina kurulabilir:
    1.Demir dokumhanesi
    2.Tugla firini
    3.Marangozhane
    4.Ekmek firini
    5.Degirmen
    6.Pazar(Merkezdeki uretimleri diger koylere aktarmak icin)
    7.Ticari merkez(Daha cok hammaddeyi kolaycama aktarabilmek icin cunku cok yuksek uretim olursa mutlak gerekicektir)
    8.Tasci(Dusunun 18.seviyeki tarlayi indirdiler sadece 30 mancinikla,zorunuza gitmezmi?)
    9.Kahraman Kislasi(Etraftaki vahalar +25% veya +50% uretim saglamasi cok ise yariyacaktir)
    10.Hammadde deposu1
    11.Hammdde deposu2
    12.Hammadde deposu3
    13.Hammdde deposu4
    14.Hammadde deposu5
    15.Hammadde deposu6
    16.Tahil Ambari1
    17.Tahil Ambari2
    18.Tahil Ambari3
    19.TahilAmbari4

    Merkezinide su yukarida saydigim, su 19 bina olsa yetiyor!

    Boylece merkezinizden sadece uretim yapicaksiniz,dusunun merkeze buyuk kisla veya ahir kuramiyosunuz,en azindan merkezde cok uretim oldumu pahali olsada diger koyde buyuk kisla veya ahir kurup hizli asker uretimi yapabilirsiniz....

    Bazı arkadaşlar kışlanın yıkılırsa sorun olacağını söylemişler, 3 gün boyunca bütün hammaddenizle asker basın, kışlaya 10 günde çıkabilecek askeri peşin peşin basın. Sonra kışlayı yıkın. Verdiğiniz asker üretim emirleri hala gerçekleşmeye devam eder. Yani 10 gün boyunca bastığınız askerler çıkmaya devam eder. Siz de bu 10 gün süresince onun yerine hammadde deposu yada tahıl ambarı kurup istediğiniz gelişimleri yapabilirsiniz. Aynı şey ahır için de geçerli.





    2)Kahraman hakkında bilinmesi gerekenler!

    SORU 1: Kimdir bu kahraman?

    CEVAP 1: Kahraman oyun içinde herhangi bir askeri birimin Kahraman Kışlasında özel olarak yetiştirilmesi ile ortaya çıkan, özel donanımlı bir askerdir.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU 2: Bu kadar özel ise neler yapar bu kahraman? Bir kahraman ile neler yapmam mümkün, neleri yapmaya izin yok?

    CEVAP 2: Bir kahraman ile yapabileceklerinizi sıralayalım:

    - Oyun içindeki Vahaları ele geçirebilirsiniz.
    - Ordunuza extra saldırı yada savunma bonusu kazandırabilirsiniz.
    - Kahramanınız atladığı leveller ile çok fazla güçlenebileceği için normal bir askerden çok daha fazla saldırı gücüne ve savunma gücüne sahip olur. Bu sayede ordunuz için ciddi bir güç olabilir.

    Neler yapmaz bu kahraman:

    - Savaş sırasında yağmalama yapmaz. Bu yüzden hammadde taşımak gibi bir derdi yoktur.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU 3: Saldırı, Savunma, Off-Bonus , Def-Bonus, Rejenerasyon, Tecrübe nedir bu tabloda gördüklerimiz?

    CEVAP 3:

    Saldırı: Kahramanınızın saldırı gücü. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
    Savunma: Kahramanınız savunma gücü. İlk değer piyadeye karşı, ikinci değer süvariye karşı savunma gücüdür. ( Sadece kahramanın kendisi ile ilgilidir. Orduya etki etmez )
    Off-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı saldırı bonusudur. ( Örnek olarak diyelim ki bu bonusu %1 yaptınız. Bu 100 kişilik bir ordu ve kahramanınız ile yapacağınız saldırıda 101 kişi gibi saldırmanızı sağlar )
    Def-Bonus: Kahramanınızın ordunuza kazandırdığı savunma bonusudur.
    Rejenerasyon: Savaş sırasında yaralanan kahramanınızın iyileşmesi sağlar. Oyun içinde iyileşme özelliği olan tek asker Kahramanınızdır.
    Tecrübe: Kahramanınızın tecrübe puanı.

    UYARILAR!!!
    - Kahramanınıza puan verirken rejenerasyona puan vermeyi unutmayın. Çünkü bu kahramanınızı oyunda iyileştirecek tek şeydir.
    __________________________________________________ _______________________

    SORU4: Kahraman nasıl tecrübe kazanır? Ne işe yarar?

    CEVAP 4: Kahramanınız savaş sırasında öldürdüğü askerlerin tükettikleri tahıl miktarına göre yada vahada öldürdüğü hayvanların tükettikleri tahıl miktarına göre tecrübe kazanır.

    Aşağıdaki tabloda level atlamak için ne kadar asker yada hayvan öldürmeniz gerektiğini hesap edebilirsiniz.
    http://img87.imageshack.us/img87/6788/untitledxl5.png

    Kısa soru ve cevaplar:
    - Peki bu tecrübe puanları ne olacak? : Tecrübe puanınız %100 olunca level atlayacaksınız.
    - Peki level atlamak ne işime yarayacak? : Kahramanızı güçlendirmeye. Nasıl ve ne şekilde güçlendirmek istediğiniz size bağlı. Burdan kazandığınız puanları nereye ve nasıl kullanacağınız sizin stratejinize bağlıdır.
    - Savaşta ölen kahraman tecrübe kazanır mı? : Evet
    - Şehrin savunması için destek olarak gelen kahraman savaşta tecrübe kazanır mı? : Evet kazanır. 1/2 oranında paylaşır iki kahraman. Eğer 3 tane kahraman varsa 1/3 paylaşırlar.
    __________________________________________________ ________________________

    SORU5: Kahraman ile vahalar nasıl ele geçirilir?

    CEVAP 5: Bir köyünüze toplam 3 tane vaha ilave edebilirsiniz. İlk vaha için Kahraman kışlası seviye 10, ikincisi için 15 ve üçüncü vaha için seviye 20 olmalıdır.

    Kahramanınızın leveli ile Kahraman kışlasının seviyeleri aynı şey değildir. Sıfır level olan bir kahramanda vaha ele geçirebilir. Burda önemli olan Kahraman kışlasının seviyesidir.

    Eğer K.Kışlası yeterli seviyede ise yapmanız gereken tek şey vahalara kahramanınız ile saldırmaktır. Tüm hayvanları öldürdüğünüz zaman vaha sizin olacaktır.

    Kısa soru ve cevaplar:

    - Tüm vahaları ele geçirebilir miyim? : Hayır. Sadece 7x7 lik haritada bulunan vahaları ele geçirebilirsiniz.
    - Nasıl oluyor bu 7x7lik harita? : Köyünüzün haritasını açtığınız zaman gördüğünüz alan oluyor 7x7 lik harita. Plus hesap ile harita büyütmek, o bölgedeki vahaları alabilmenize olanak tanımaz.


    Resimde de gördüğünüz gibi ortada ki köyün alabileceği vahalar kırmızı işaretli bölgedeki 5 tane vahadır. Bunun dışında herhangi bir vahayı alması söz konusu değildir.

    - Peki almak istediğim vaha başka birine aitse ne olacak? : Vahayı ele geçiren kişinin elinden alabilirsiniz. Ele geçirilen vahaların sahibine karşı %100 onaylaması vardır. Ortalama olarak 3 kez kahraman saldırısı bu onaylamayı %0 yapar ve vahanın saldıran kişinin eline geçmesini sağlar.


    Alıntıları Göster
    Tuzakçı nedir ?

    Tuzakçı sadece Galyalılar tarafından kurulabilen özel bir savunma binasıdır.
    Avantajı köyün dışına tuzaklar kurulabilmesidir. Bu tuzakların sayısı 200 ü geçemez.

    Casuslar bu tuzakları göremezler fekat düşmezler de.

    Esir Askerler

    Eğer bir Galyalıya saldırdıysanız ve tuzaklarında askerleriniz kaldıysa onları kurtarmanın tek yolu yeni bir ordu ile "Normal" saldırı yapmaktır.

    Eğer saldırı taraftarı biri değilseniz esir alınan askerleriniz için hammadde önerebilirsiniz.

    Normal Saldırı Yapacak Askerim Kalmadı Ne Yapabilirim ?

    Eğer saldırı yapacak askeriniz kalmadı ise bir birlikdaşınızdan yardım isteyebilirsiniz.

    Esir kurtarımında aynı ırktan olmanız gerekmez.

    A Romalısı B Galyalısında esir bırakırsa bu esirlerini kurtarabilmek için C Cermeninden yardım isteyebilir.

    Bir Galyalı tuzaklarında sadece sizin esirlerinizi tutmuyor olabilir ve siz kendi askerlerinizi kutarmak için yaptığınız saldırıda diğer askerleri de kurtarabilirsiniz ama o askerleri sahiplenemez kullanamazsınız. O askerler ait oldukları köye dönerler.

    Tuzağa Düşmüş Askerleri Kim Besler ?

    Sizin askerleriniz olması nedeni ile tabiki siz beslersiniz. Bu nedenden dolayı esirleri bir an önce saldırıyla veya anlaşmayla kurtarmakta yarar vardır. Eğer ikisi de olamıyorsa esirlerin Askeri Üsten "Ölüme Terket" diyerek ölmeleri sağlanmalıdır.

    Ben Bir Galyalıyım Bu Tuzaklar Benim Ne İşime Yarar ?

    Daha ilk gelişme zamanlarınızda emin olun çok işinize yarayacaktır. Savunma Askerleriniz azken düşman ordularının asker sayılarını düşürmede çok fayda sağlayacaktır.

    Oyunun ilerleyen bölümlerinde artık 1000 - 2000 - 5000 gibi asker sayılarıyla saldırı alacağınız için 200 asker tuzağa düşürmek fazla bir işe yaramayacak tuzağa düşen ilk 200 asker arkadan gelenler tarafından kurtarılacak dolayısıyla olan sizin tuzaklarınıza olacaktır.

    Ben Bir Galyalıyım Tuzağıma Düşen Askerleri Öldürebilir miyim Kendi Askerim gibi Kullanabilir miyim ?

    Maalesef bunların hiçbirini yapamazsınız. Sizin esir askerler için yapabileceğiniz iki şey vardır.

    1) Askerleri ısrarla elinizde tutabilir ve saldırı alma riskini göze alarak esir bırakan kişiyle hammadde karşılığı anlaşma yapmaya çalışabilirsiniz. Böyle bir durumda eğer anlaşma olmaz ve esir bırakan kişi esirlerini size saldırarak kurtarırsa tuzaklarınızın 33% ü ücretsiz olarak otomatikman yenilenir.

    2) İyi niyet göstererek kendi rızanız ile askerleri serbest bırakabilirsiniz.
    Böyle bir durumda ise tuzaklarınızın 50% si ücretsiz olarak otomatikman yenilenir.

    Eğer atladığım bir nokta varsa beni uyarabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Tuzakçı nedir ?

    Tuzakçı sadece Galyalılar tarafından kurulabilen özel bir savunma binasıdır.
    Avantajı köyün dışına tuzaklar kurulabilmesidir. Bu tuzakların sayısı 200 ü geçemez.

    Casuslar bu tuzakları göremezler fekat düşmezler de.

    Esir Askerler

    Eğer bir Galyalıya saldırdıysanız ve tuzaklarında askerleriniz kaldıysa onları kurtarmanın tek yolu yeni bir ordu ile "Normal" saldırı yapmaktır.

    Eğer saldırı taraftarı biri değilseniz esir alınan askerleriniz için hammadde önerebilirsiniz.

    Normal Saldırı Yapacak Askerim Kalmadı Ne Yapabilirim ?

    Eğer saldırı yapacak askeriniz kalmadı ise bir birlikdaşınızdan yardım isteyebilirsiniz.

    Esir kurtarımında aynı ırktan olmanız gerekmez.

    A Romalısı B Galyalısında esir bırakırsa bu esirlerini kurtarabilmek için C Cermeninden yardım isteyebilir.

    Bir Galyalı tuzaklarında sadece sizin esirlerinizi tutmuyor olabilir ve siz kendi askerlerinizi kutarmak için yaptığınız saldırıda diğer askerleri de kurtarabilirsiniz ama o askerleri sahiplenemez kullanamazsınız. O askerler ait oldukları köye dönerler.

    Tuzağa Düşmüş Askerleri Kim Besler ?

    Sizin askerleriniz olması nedeni ile tabiki siz beslersiniz. Bu nedenden dolayı esirleri bir an önce saldırıyla veya anlaşmayla kurtarmakta yarar vardır. Eğer ikisi de olamıyorsa esirlerin Askeri Üsten "Ölüme Terket" diyerek ölmeleri sağlanmalıdır.

    Ben Bir Galyalıyım Bu Tuzaklar Benim Ne İşime Yarar ?

    Daha ilk gelişme zamanlarınızda emin olun çok işinize yarayacaktır. Savunma Askerleriniz azken düşman ordularının asker sayılarını düşürmede çok fayda sağlayacaktır.

    Oyunun ilerleyen bölümlerinde artık 1000 - 2000 - 5000 gibi asker sayılarıyla saldırı alacağınız için 200 asker tuzağa düşürmek fazla bir işe yaramayacak tuzağa düşen ilk 200 asker arkadan gelenler tarafından kurtarılacak dolayısıyla olan sizin tuzaklarınıza olacaktır.

    Ben Bir Galyalıyım Tuzağıma Düşen Askerleri Öldürebilir miyim Kendi Askerim gibi Kullanabilir miyim ?

    Maalesef bunların hiçbirini yapamazsınız. Sizin esir askerler için yapabileceğiniz iki şey vardır.

    1) Askerleri ısrarla elinizde tutabilir ve saldırı alma riskini göze alarak esir bırakan kişiyle hammadde karşılığı anlaşma yapmaya çalışabilirsiniz. Böyle bir durumda eğer anlaşma olmaz ve esir bırakan kişi esirlerini size saldırarak kurtarırsa tuzaklarınızın 33% ü ücretsiz olarak otomatikman yenilenir.

    2) İyi niyet göstererek kendi rızanız ile askerleri serbest bırakabilirsiniz.
    Böyle bir durumda ise tuzaklarınızın 50% si ücretsiz olarak otomatikman yenilenir.

    Eğer atladığım bir nokta varsa beni uyarabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Oyuna Başlamadan Önce Öğrenilmesi Gerekenler


    şimdi oyuna başlayabiliriz


    Köyünüzün ilerideki görüntüsü buna benzer olacaktır.
    Oyunun başlangıcında sahip olduğunuz tek şey köyünüzdeki merkez binanızdır.

    Köyünüzü nasıl en güçlü ve en başarılılardan bir tanesi haline getireceğinizi aşagıda görebilirsiniz.


    Travianda dört çeşit hammadde bulunmaktadır: Odun, tuğla, demir ve tahıl.

    Köyünüzdeki yapılarla ilgilenmeden önce ilk olarak hammadde üretimini artırmalısınız.


    Hammadde üretimini artırdıktan sonra köyünüzü geliştirmeye başlayabilirsiniz.
    Hammadde deposu ve tahıl ambarı kurarak köyünüzde daha fazla hammadde ve tahıl bulundurabilirsiniz ve ayrıca sığınaklar sayesinde hammaddelerinizi düşman yağmacılardan koruyabilirsiniz.



    Köyünüz ve komşularınız
    Travianda yalnız değilsiniz. Binlerce oyuncudan oluşan büyük bir online-alanda oynuyorsunuz.
    Özellikle yakın çevrenizdeki oyunculara dikkat etmelisiniz. Haritada travianı daha iyi bir bakış açısı ile inceleme imkanı bulacaksınız.



    Yönlendirme

    1. Çevre: Burada hammadde alanları bulunmaktadır
    2. Merkez: Köyünüzde yeni yapılar inşaa edebilirsiniz
    3. Harita: Yakın çevrenizi ve komşularınızı burada görebilirsiniz
    4. İstatistikler: Başarı listesi
    5. Raporlar: Köyünüzdeki olaylarla ilgili raporlar
    6. Mesajlar: Mesaj gönderme ve mesaj alma



    Şu anda oyuna başlamak için gerekli en önemli bilgilere sahipsiniz. Kayıt olma işlemi tamamlandıktan hemen sonra oyuna başlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Oyuna Başlamadan Önce Öğrenilmesi Gerekenler


    şimdi oyuna başlayabiliriz


    Köyünüzün ilerideki görüntüsü buna benzer olacaktır.
    Oyunun başlangıcında sahip olduğunuz tek şey köyünüzdeki merkez binanızdır.

    Köyünüzü nasıl en güçlü ve en başarılılardan bir tanesi haline getireceğinizi aşagıda görebilirsiniz.


    Travianda dört çeşit hammadde bulunmaktadır: Odun, tuğla, demir ve tahıl.

    Köyünüzdeki yapılarla ilgilenmeden önce ilk olarak hammadde üretimini artırmalısınız.


    Hammadde üretimini artırdıktan sonra köyünüzü geliştirmeye başlayabilirsiniz.
    Hammadde deposu ve tahıl ambarı kurarak köyünüzde daha fazla hammadde ve tahıl bulundurabilirsiniz ve ayrıca sığınaklar sayesinde hammaddelerinizi düşman yağmacılardan koruyabilirsiniz.



    Köyünüz ve komşularınız
    Travianda yalnız değilsiniz. Binlerce oyuncudan oluşan büyük bir online-alanda oynuyorsunuz.
    Özellikle yakın çevrenizdeki oyunculara dikkat etmelisiniz. Haritada travianı daha iyi bir bakış açısı ile inceleme imkanı bulacaksınız.



    Yönlendirme

    1. Çevre: Burada hammadde alanları bulunmaktadır
    2. Merkez: Köyünüzde yeni yapılar inşaa edebilirsiniz
    3. Harita: Yakın çevrenizi ve komşularınızı burada görebilirsiniz
    4. İstatistikler: Başarı listesi
    5. Raporlar: Köyünüzdeki olaylarla ilgili raporlar
    6. Mesajlar: Mesaj gönderme ve mesaj alma



    Şu anda oyuna başlamak için gerekli en önemli bilgilere sahipsiniz. Kayıt olma işlemi tamamlandıktan hemen sonra oyuna başlayabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Travian Mesafe Hesaplayıcı v1.0

    Travian Asker Karşılaştır (BETA)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Travian Mesafe Hesaplayıcı v1.0

    Travian Asker Karşılaştır (BETA)

    Alıntıları Göster
    Asker Tablosu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkalen Fosfataz

    Asker Tablosu

    Alıntıları Göster
    Yukarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    Yukarı

    Alıntıları Göster
    Alıntı bunlar altına alıntı die yaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: World_War

    Alıntı bunlar altına alıntı die yaz

    Alıntıları Göster
    alıntı malıntı emeğe saygı..Harika hazırlamış...Bayağı yormuş kendini sanırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Snatch. -- 24 Mart 2008; 12:44:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Snatch.

    alıntı malıntı emeğe saygı..Harika hazırlamış...Bayağı yormuş kendini sanırım..

    Alıntıları Göster
    bunların hepsinin oyun forumundan rahatça bulabilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: World_War

    bunların hepsinin oyun forumundan rahatça bulabilirsiniz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirufukbjk

    bunların hepsinin oyun forumundan rahatça bulabilirsiniz

    Osm nie travian bölümü açtırdınız oyun forumuna gelsin herkes biras mantıklı konuşun. adam ne gzl yapmış emeğe saygı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chaqi

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirufukbjk

    bunların hepsinin oyun forumundan rahatça bulabilirsiniz

    Osm nie travian bölümü açtırdınız oyun forumuna gelsin herkes biras mantıklı konuşun. adam ne gzl yapmış emeğe saygı

    Alıntıları Göster
    Çok güzel.. En azından resimler için uğraşılmış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkalen Fosfataz

    Çok güzel.. En azından resimler için uğraşılmış..

    Alıntıları Göster
    arkadaşım çok güsel hazırlamışsın... tebrik ediyorum... alıntı olmasının hiç önemi yok maksat bilgi paylaşmak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: World_War

    Alıntı bunlar altına alıntı die yaz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirufukbjk

    Alıntı bunlar altına alıntı die yaz


    emir cumlelerı kullanma alıntı dıye yazıyor gormedın galıba diger cevaplar ıcınde tesekkur ederım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolutiøn

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirufukbjk

    Alıntı bunlar altına alıntı die yaz


    emir cumlelerı kullanma alıntı dıye yazıyor gormedın galıba diger cevaplar ıcınde tesekkur ederım

    Alıntıları Göster
    Devamını bekleriz..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.