Şimdi Ara

Yeni Başlayanlar İçin MMORPG Rehberi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
29.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar Sizlere büyük bir rehber hazırlamak için kolları sıvıyorum.

    Öncelikle Bu Konuyu sonuna kadar okuduktan sonra gerçekten boş bir oyuncu olmayacaksınız.
    yani birşeyleri bilerek, anlayarak oynayacaksınız.


    MMORPG Kavramına GİRİŞ

    İlk Önce MMORPG kavramını inceleyelim.
    MMORPG yani Massive Multiplayer Online Role-Play Game Türkçe karşılığı
    Devasa Çokoyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunu'dur.Günümüzde Single Player(Tek Oyunculu) Oyunların yerini almaya başlayan MMORPG oyunlar,İnsanlar için yeni bir arayış haline geliyor.Sürekli artan bir heyecan ve tutkuyla büyüyen MMO Olayı,Bugünlerde Birçok kişinin hobisi haline gelmiştir.İlk MMORPG örneklerine 1997'nin sonlarına doğru MUD adı verilen grafiksiz sadece yazı ile oynadığımız oyunlardır
    MUD= Multi User Dungeon yani Çoklu Oyunculu Zindan anlamına gelir.Sadece yazı vardır örneğin size
    Şuan zindanın 6. katındasınız ne yapmak istiyorsunuz diye bir yazı gelir,Sizde yazı ile karşılık vererek karakterinizi yönlendirirsiniz.MUD'larda grafik olmamasına rağmen gayet zevkli ve keyifli oyunlardır.



    MMO Oyunları Sınıflandırma

    MMO oyunların Aktiflik Durumlarına göre sınıflandırılması:


    Final : Final,Oyunun tüm beta testlerinin bitip artık tam Olarak Piyasaya sürülmesidir.
    Open Beta : Final türüne en yakın aktiflik durumudur.Oyun hala deneme aşamasındadır.Genellikle KEY (Anahtar) istemezler.Karakterleriniz silinmez(genellikle)
    Closed Beta : Closed betada ise oyun az bir topluluk ile (500-2000 kişi arası) denenir,Açıklar test edilir.Open betanın tersine Closed betada kastığınız karakterler silinmektedir.
    PRE-OBT : Ön Open Beta anlamına gelir Genellikle Paralı Olur.
    PRE-CBT : Ön Closed Beta anlamına gelir.Genellikle Paralı Olur
    Development : Oyunun Yapılma süresidir.Oyunun Firmasına göre 5 ayda Sürebilir 7 yılda sürebilir.
    Closed Down : Oyunun, Closed beta-Open Beta veya Final versiyonunun herhangi bir sebebten dolayı kapanmasıdır.(geçici veya Kalıcı olarak)


    MMO oyunların Ödeme şekillerine göre Sınıflandırılması :

    F2P : Free 2(to) Play Anlamına Gelir.Bedava Oyunlar için kullanılır.
    P4F : Play 4(for) Free anlamına gelir.Bedava Oyunlar için Kullanılır.
    B2P : Bougth 2(to) Play anlamına gelir.Sadece birkereye mahsus olarak oyunun CD/DVD'sini alarak Oynamaktır.(örn/Guild Wars)
    P2P : Pay 2(to) Play Anlamına gelir.Oyunun CD/DVD'sinin yanında birde aylık/yıllık para ödemeleri gerektirebilir.(Örn/World Of Warcraft) [not: her oyunda CD/DVD almak gerektirmeyebilir.]
    İA : Nerdeyse Tüm F2P-P4F oyunlarda bulunan bir özelliktir İngame Advange anlamına gelir yani Oyun içi avantajlar.Para ile alınan premium gibi özelliklerin tamamına denir.

    MMO Oyunların Merkezlerinin Bulunduğu Bölgelere göre sınıflandırılması :

    KR : Korea, Kore
    JP : Japan : Japonya
    CN : China , Çin
    MY : Malasia , Malezya
    SEA : Okyanusya
    SG : Singapore , Singapur
    US : United States , Birleşik Devletler
    EU : Europa , Avrupa
    PH : Filipinler
    Global : Tüm Dünya

    MMO Oyunların Temasına Göre Sınıflandırılması :

    Fantasy : Fantastik unsurlar içerir.En fazla kullanılan temadır.
    Historical : Tarihsel Öğeler içeririr.Az kullanılan bir temadır.
    Sci-Fİ : Bilim Kurgu Öğeleri içerir.Orta derecede kullanılır.
    Real Life : Gerçek hayat Öğeleri içerir.Az kullanılır.


    En fazla Beğenilen Oyunlar Nerden Çıkmakta ?

    işte herkes bu sorunun cevabını merak ediyor,Bazı insanlar Amerika bazıları da Avrupa diyor.Bence her ikiside yanlış çünkü bugün beğenilerek oynanan her 10 oyundan 8 tanesinin yapım yeri Asya,Özelliklede Güney Kore.Güney Kore'ye baktığımız zaman birçok oyunun ilk orda çıktığını görüyoruz.Sonra İngilizceye çevrilip Amerika,Avrupa falan diye dağıtılıyor.Bazı araştırmalar için,Hem İngilizcesi hem de Korecesi olan oyunları seçtim,Daha sonra Her ikisinide belli aralıklarla (2 şer hafta olmak üzere) oynadım,ve gördüğüm durum şudur ki Asya versiyonları herzaman 5 10 kat daha ilerde.Mesela Archlord Online oyununu örnek alalım.Kore archlord 4. Irkını piyasaya Sürüp 4 yeni karakter çıkartırken,İngilizce Archlord Daha MoonElflerin Yeni karakterini daha geç piyasaya sürüyor.Demek İstediğim,Her Dalın farklı ülkesi varsada,MMO Türünün en iyi ülkesi Güney Kore'dir,Oyunların Fazlalığını Kıtalara saymak gerekirse sanırım Sıra alttaki gibi olacaktır :

    -Asya
    -Amerika
    -Avrupa
    -Okyanusya


    MMO Çeşitleri ve Açıklamaları

    MMO çok büyük bir kavram olduğundan dolayı birçok çeşite ayrılmıştır.Örneğin :

    MMOFPS (Combat Arms,Blackshot vs.)
    MMORTS (Dreamlord, Sage Online. vs.)
    MMOSPR (Fifa Online 2,Golden Ace vs.)
    MMOACT ( Gunz Online, S4 Leagues vs.)
    MMORC (Drift City , Project torque vs)
    Gibi Sıralanabilir.

    MMOFPS Kavramını İnceleyelim.

    MMOFPS = Massive Multiplayer Online First Person Shooter.
    MMOFPS'ler Counter-Strike veya Quike gibi görüntüye sahip oyunlardır.
    Genellikle Günümüzde veya Gelecekte geçer.(Yakın Geçmişte de geçtiği olmaktadır.)
    MMOFPS genellikle seviye yarışı için değil Zevk için oynanır,yani oyundaki esas seviye atlayıp birini geçmek değil
    oynayışını geliştirip birini geçmektir.(bknz. Ustalık)

    İlk FPS örneklerine 90'ların sonlarına doğru Half Life ve Quike ile rastlıyoruz.


    MMORTS Kavramını İnceleyelim.

    MMORTS = Massive Multiplayer Online Real Time Strategy
    Yani Çevrimiçi Gerçek zamanlı strateji.
    Günümüzde daha çok MMORPG'ye yönelindiğinden dolayı,çok kaliteli MMORTS örnekleri göremiyoruz.Örneğin şuan 400 Tane MMORPG varsa En fazla 15 Tane MMORTS vardır.
    RTS'ler Fantastik ve Gerçek olmak üzere ikiye ayrılır.
    Fantastikte İnsanların yanı sıra elf,Orc gibi hayali karakterler yer almaktadır.
    Gerçeklerde ise Sadece insan ırkı olup,Çeşitli ülkelere ayrılmaktadır.
    Çokta fazla görülmese de MMOARTS Denen oyun çeşitleride vardır.Örnek olarak Kingdom Under Fire II verilebilir.


    MMOSPR Kavramını inceleyelim

    MMOSPR = Massive Multiplayer Online Sport
    Yani Çevrimiçi sporlara denir.Özellikle son günlerde (2008 Q4-2009 Q1) Spor oyunlarında "Ciddi" Denebilicek kadar bir artış olduğunu görebiliriz.Özellike Fifa Online 2'den sonra.Bazı siteler Dans oyunlarını Spor oyunlarının içine almış bence çok doğru bir seçim,Dansada spor denilebilir.Spor denilince akla futbol veya basketbol gelir ama MMOSPR'lerde Tenis geliyor.MMOSPR hakkında söylenecek fazla birşey yok.Grafik kalitesi orta oyunlar diyebiliriz.Spor tutkunlarına tavsiye ederim.


    MMOACT Kavramını İnceleyelim.

    MMOACT = Massive Multiplayer Online Action

    Daha Çok tps formatında olup FPS oyunlar gibi Kasmaya değil Ustalığa dayanan bir oyun tipi olarak karşımıza çıkıyor.FPS oyunlara göre grafik kalitesinde biraz düşüş görünebilir.Genellikle Kılıç,Bıçak vb. Close Combat dediğimiz yakın dövüş silahları öne çıkar.(bknz. Gunz)Yetenek (Skill) Sistemi MMORPG'lerden farklı olarak COMBO dediğimiz hareketleri ard arda yapmaya dayanır.


    MMORC Kavramını İnceleyelim.

    MMORC = Massive Multiplayer Online Racing
    yani Çevrimiçi Yarış oyunlarına denir.
    2008Q3 ile 2009 Q1 arasında boy göstermeye başlayan yarış oyunları çok ilgi çekmiş olamlı ki, Need For Speed'in yapımcısı olan EA Games bile Online Bir yarış oyunu için kolları sıvamıştır.Grafik kalitesi orta dereceli olup,keyif için oynanan oyunlardır.Genellikle yarışta kazandığınız para ile modifiyelerinizi yaparsınız.



    MMORPG Oyunlardaki Terimler

    Herşeyde terim olduğu gibi MMORPG oyunlarda da terimler vardır.Şimdi sizlere onlara tanıtacağım.

    Quest : Görev anlamına gelir.Bazı oyunlarda Görevler oyunun bel kemiğidir (WOW,Cabal vb.).
    Daily Quest,Normal Quest,PVP quest ve Repeatable quest olmak üzere 4 gruba ayrılır.

    Daily Quest: Günlük Görev anlamına gelir,Gün İçerisindeki Kota Sınırı kadar yapılabilir (1 olur 2 olur,oyunun insiyatifine bağlı)
    Normal Quest : Bildiğimiz Görevdir,Sadece 1 kere yapılır.Exp,item veya Para verebilir.(hepsini aynı anda da verebilir)
    PVP quest : PVP yaparak Tamamlıyabildiğiniz görevlerdir,Örneğin Karşı Irk/Taraftan 50 tane oyuncu öldür gibi görevler PVP Questtir.
    Repeatable Quest : Tekrarlanabilir Questtir,Tekrarlanma Sayısı sınırsızdır.Genellikle az para veya Exp verirler.(İtem verdikleride görülebilir.)

    Experience : Deneyim Demektir.Görevler,kestiğiniz çeşitli yaratıklar vb. şeyler size Deneyim (EXP) puanı kazandırmaktadır.Bu puan ne işe yarar diye soracaksınız, Sizin Seviyenizi(Level) arttırmaktadır.Experience puanlar, Bazı oyunlarda Skill Experience Olarakta ayrılabilir,Bu da sizin Yeteneklerinizi Geliştirmeye yöneliktir(Örn/Silk Road)

    Stat/Stat Point : Statlar MMORPG oyunların bel kemiğidir.Vuruş hızınızı,Vuruş gücünüzü,Crital şansınızı vb. birçok şeyi statlar ayarlar.Bazı Oyunlarda
    Statlar Otomatik dağıtılırken,Bazı oyunlarda Build Dediğimiz Yapı ortaya çıkıyor.Bazı oyunlarda Bir karakterin tekbir yapısı varken,Build ile desteklenmiş Statlarda Karakterin birden fazla fonksiyonu ortaya çıkıyor.Örnek vermek gerekirse,Bir Savaşçı Build ile,İsterse Tank Olabilir isterse Muazzam Seviyelerde Saldırı yapabilir.(Bu tamamiyle Stat dağılımına kalmış birşey)

    Skill : Yetenek anlamına gelir.MMORPG oyunların kolları bacakları gibidir.Bazı oyunlarda seviye atladıkça bazı oyunlarda ise Yeteneğimizi kastıkça artar (cabal,Ultima)

    PVM : Player Vs. Monster yani Oyuncu Canavara Karşı demektir,Diğer adıyla Seviye atlamak için kestiğimiz canavarlarada denebilir.

    İtem : Eşya Demektir.Oyuncuların Üzerine giydiği Zırh,Silah,Kolyeler,Yüzükler,Küpeler herşey bu Sınıfa dahil edilebilir.Bazı Oyunlarda İtem doğrudan Güçlendirebilir
    bazılarında Dolaylı yoldan güçlendirebilir bazılarında ise bir üst seviye silah gelene kadar aynı kalılar.

    Potion/Support : Oyunlardaki Yardımcı İtemler diyebiliriz.İksirler,Oklar,Portal Taşları/Parşömenleri vb. Birçok eşyayı bu sınıfa dahil edebiliriz.

    PVP : Player Vs. PLayer yani Oyuncu,Oyuncuya karşı anlamına gelir.Genellikle Karşı Oyuncuyu Öldürünce,Puan veya Para verir (ikisinide aynı anda verebilir)
    Bazı Oyunlar Bu Puan sizin Oyun içindeki Yerinizi belirlerken (Sıra olarak),Bazı oyunlarda Puanı Eşya almak için kullanabilirsiniz.Seviye Atlamak Genellikle "Pvp" İçindir.

    Race : Karakter Yapılandırma terimidir.Irk anlamına gelir.Irkların Fazla Olması Birçok şeyi etkiler mesela , Haritaları,Görevleri,Savaşların şiddetini,Yaratıkların çeşitliliğini vb. gibi birçok şeyi etkileyebilir.(İnsan,Elf,Orc,Dwarf(cüce)],(En nadir bulunan Irk Dragon (Ejderha) ırkıdır.)

    Class : Karakter Yapılandırma Terimidir.Sınıf Anlamına Gelir.Bir oyunda Sınıf çeşitliği az ise, İtem sayısı,Grup içi yardımlaşma (Savaşta veya Seviye atlarken) Az olur.Mesela Bir oyunda Healer(Şifacı) Yoksa,Grup üyelerini destekleyen Sadece Potion dediğimiz İksirler olacaktır,genellikle Potionların Cool Down dediğimiz Dolma Süreleri vardır.(En Çok görülen Sınıflar : Warrior (savaşçı), Archer (Okçu), Mage (Büyücü) , Healer (Şifacı)]


    Boss : Patron anlamına gelir.Oyundaki Herhangi bir canavarın Normalden daha güçlü olan versiyonudur.Genellikle birden fazla kişiyle kesilebilir.

    Town : Kasaba anlamına gelir.Oyunlardaki Safe(Güvenli) Bölgedir.Görevlerin,Satıcıların vb. birçok şeyin Olduğu kasabaya denir.


    Party/Team/Group : Bilinen en yaygın terimlerden biridir.Kendinizden başka bir oyuncuyla aynı takıma girip,kasmaya dayanır.Özellikle Boss Görevlerinde ve Savaşlarda çok sık rastlanır.Deneyim Puanının Paylaşım Şekilleri vardır örneğin : Free For All : Herkes tek, Yani 4 kişilik bir takımda 1 kişinin kestiği kendine kalıyor,Diğerlerine gitmiyor.
    Robin Hood : Yüksek seviyeli oyuncunun kestiği,Daha düşük seviyeli oyuncuya daha fazla gidiyor (%40'a %60 oranında).Bazı oyunlarda İse partyler Exp azaltmak yerine Expde çoğaltabiliyor.Örneğin 2 kişilik Partyde %2 daha fazla exp gelirlken,5 Kişilik partylerde %10 daha fazla exp gelebiliyor.(Daha fazla Exp getiren Party Sistemi
    Oyunun,Dayanışma ve yardımlaşma oranınıda belirler.)

    Clan/Guild/ : Nerdeyse MMORPG oyunların tümünde görülür.Oyuncuları bir grup altında toplamaya dayanır.Yardımlaşma ön planda yer almaktadır.Oyuncular,Topladığı puanları veya Paraları Clan/Guild'e bağışlayarak,Clan/Guild'in gelişmesini sağlarlar.


    Castle Siege : Son günlerin moda savaş sistemidir.Oyucular arası çekişmeyi dahada fazlalaştırmak için kullanılır.Nasıl yani diye soracaksınız hemen açıklıyayım.
    Castle Siege, Kale Kuşatmasıdır.Bir Clan/Guild Kaleyi kuşatırsa,Kuşattığı kale onun olur.Diğer Guildler ise O kalaleyi ele geçirmek için daha fazla Seviye/Güç yükseltmelerinde bulunmaları gerekir.Buda Oyunun İA(bknz. Ödeme şekilleri) Özelliğinin çok satılmasını sağlıyor.Castle Siege hakkında Söylenecek çok şey yok.
    Haftalık/Aylık gibi Düzenli olarak Yapılır(Bazı oyunlar abartıp hergün yapabilirler.)

    Nation War : Irk savaşıdır.Genellikle her oyunda mevcuttur.Günün Belli bir saati Kapılar,Oyunculara açılır ve Savaş yapılır.(Bazı oyunlarda Günün 24 Saati Savaş sürmektedir.).Oyunda ki Tüm kasmak,Seviye atlamak genellile Irk Savaşı içindir.Gelişmiş Oyunlarda Irk Savaşından Çok Taraf Savaşı vardır.Örneğin İyi Taraf(3 Irk),Kötü Tarafa (3 ırk) karşı dediğimizde,İyi taraftaki 3 ırk, tekbir ırk gibi sayılıp kötü taraf ile savaşıyor.


    MMORPG Oyunlarda Silahlar

    arkadaşlar bu bölümde sizlere Silahların,Saldırı,Hız vb. olaylarını anlatacağım.
    not : Aşağıdaki Özellikler genelleme yapılarak yazılmıştır.


    Melee(Yakın Dövüş) Silahları :

    One Handed Sword(Tek Elli Kılıç)
    Two Handed Sword(Çift Elli Kılıç)
    Dual Sword (İkili Kılıç)
    One Handed Axe (Tek Elli balta)
    Two Handed Axe (Çift Elli Balta)
    Dual Axe (İkili Balta)
    One Handed Mace (Tek Elli Topuz)
    Two Handed Mace (Çift Elli Topuz)
    One Handed Hammer (Tek Elli Çekiç)
    Two Handed Hammer (Çift Elli çekiç)
    Dagger (Hançer)
    Gaunlet (Eldiven)
    Spear(Mızrak)


    Ranged (Menzilli) Silahları :

    Bow(Yay)
    Crossbow (Arbelet)
    Gun-Rifle (Tüfek)
    Throw (Fırlatma)


    Magical(Büyüsel) Silahları :
    Wand (Değnek)
    Staff (Asa)
    Orb (Küre)

    MELEE Silahlar ve Açıklamaları

    One Handed Sword :

    Saldırı : Orta Derecede
    Hız : Normal veya Hızlı Derecede (oyundan oyuna değişkenlik gösterebilir)
    Kullanılabilirlik : Kılıç+Kalkan formasyonundaki Savaşçılar için iyi bir silah
    Kullanan Sınıflar : Warrior ve Türleri
    Ana Stat : Strengh
    Oyunlarda Bulunma Sıklığı : Çok Yüksek

    Two Handed Sword :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Yavaş veya Normal
    Kullanılabilirlik : Yüksek saldırılar yapmak için kullanılır.DPS silahıdır.
    Kullanan Sınıflar : Warrior ve türleri
    Ana Stat: Strengh
    Oyunlarda Bulunma Sıklığı : Çok Yüksek


    Dual Sword

    Saldırı : Düşük veya Orta
    Hız : Hızlı Veya Çok hızlı
    Kullanılabilirlik : Hızlı saldırılar yapmak için kullanılır.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunlarda Bulunma Olasılığı : Orta


    One Handed Axe :

    Saldırı : Orta veya Yüksek
    Hız : Normal
    Kullanılabilirlik : Hem İyi saldırı yapıp hemde Kalkan takmak isteyenler için ideal.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Çok Yüksek

    Two Handed Axe :
    Saldırı : Çok Yüksek veya Yüksek
    Hız : Çok yavaş veya Yavaş
    Kullanılabilirlik : Çok yüksek Oranlarda Saldırı yapmak için kullanılır.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunda bulunma olasılığı : Çok Yüksek

    Dual Axe :

    Saldırı : Orta veya Yüksek
    Hız : Yavaş veya Normal
    Kullanılabilirlik : Dual Sword'a kıyasla daha fazla Saldırı oranı olduğu için,Tercih edilebilir.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Orta

    One Handed Mace :

    Saldırı : Orta derecede
    Hız : Normal veya Hızlı
    Kullanılabilirlik : Savaşçıların gözdesi olan 2. silah,Görünüş olarakta daha fazla ilgi çekici,Topuz+Kalkan için uygun.
    Ana Stat :Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Yüksek

    Two Handed Mace:
    Saldırı : Yüksek veya Çok Yüksek
    Hız : Yavaş veya Normal
    Kullanılabilirlik : Hem yüksek saldırı hemde hızı sayesinde gözde bir silah.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Yüksek

    One Handed Hammer :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Yavaş veya normal
    Kullanılabilrilik : Yüksek saldırı oranı ve çeşitli özellikleri ile(çoğu oyunda Stun) Tercih edilen bir silah
    Ana Stat: Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Yüksek

    Dagger

    Saldırı : Az veya Normal
    Hız : Çok Hızlı
    Kullanılabilirlik : Assassin karakterlerinin vaz geçilmez silahı,Hızıyla müthiş bir silah
    Ana Stat : Agility /Dexterity
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Çok Yüksek


    Gaunlet :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Normal veya hızlı
    Kullanılabilirlik : Bazı oyunlar Savaşçılar,Kılıç vs. değilde Eldiven kullanıyor.Onların vaz geçilmez silahları.
    Ana Stat : Strengh
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Düşük


    Spear :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Çok yavaş veya Yavaş
    Kullanılabilirlik : Normal silahlardan daha fazla mesafesi olduğu için (2-3 metre kadar daha fazla)Defansı az oyuncular tercih eder.
    Ana Stat : Strengh/Dexterity
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Yüksek


    RANGED(Menzilli) Silahlar :

    Bow :

    Saldırı : Düşük veya Normal
    Hız : Hızlı veya Çok Hızlı
    Kullanılabilirlik : İyi menzili ve hızıyla Archer(okçu) Sınıfının vaz geçilmez silahı.
    Ana Stat : Agilty/Dexterity
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Çok Yüksek

    Crossbow :

    Saldırı : Yüksek veya Çok yüksek
    Hız : Düşük veya Normal
    Kullanılabilirlik : Yaya göre daha fazla saldırısı olduğu için tercih edilebilir.
    Ana Stat : Agilty/Dexterity
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Yüksek


    Gun-Rifle :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Normal
    Kullanılabilirlik : Hem iyi saldırı hemde normal derecedeki hızıyla dikkat çekici bir silah.
    Ana Stat : Agilty/Dexterity
    Oyunda BUlunma Olasılığı : Düşük


    Throw :

    Saldırı : Çok Düşük veya Düşük
    Hız : Normal veya Hızlı
    Kullanılabilirlik :Daha çok yardımcı bir silahtır,O yüzden saldırı düşüktür.Genellikle Melee karakterler tarafından Kullanılır.
    Ana Stat : Agilty/Dexterity
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Düşük



    Magical (Büyüsel) Silahlar :

    Wand

    Saldırı : Yüksek(Magical Saldırı)
    Hız : Yüksek
    Kullanılabilrilik : Yüksek Saldırı gücü ve Hızlı bir yapısıyla Büyücülerin Gözde silahlarından.
    Ana Stat : Magic Power/İntelligence
    Oyunda bulunma Olasılığı : Yüksek


    Staff :

    Saldırı : Çok Yüksek
    Hız : Düşük veya Normal
    Kullanılabilirlik : Çok yüksek oranlarda saldırı vermeyi planlayanlar için birebir
    Ana Stat : Magic Power/İntelligence
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Çok Yüksek

    Orb :

    Saldırı : Yüksek
    Hız : Çok yüksek
    Kullanılabilirlik : Genellikle Orb için farklı Sınıflar vardır,Bazen Normal büyücülerinde kullandığı olmaktadır.
    Ana Stat : Magic Power/İntelligence
    Oyunda Bulunma Olasılığı : Düşük



    MMORPG Oyunlarda Zırhlar

    bu bölümde sizlere Hangi zırhın en fazla savunmaya sahip olduğunu söyliyeceğim.

    Cloth(Kumaş)
    Leather (Deri)
    Mail (Örme)
    Plate (Kaplama)
    Shield (Kalkan)



    Cloth :

    Fiziksel Savunma : Çok Düşük
    Büyüsel Savunma : Çok Yüksek
    En fazla Kullanan Sınıflar : Büyücüler,Şifacılar ve Diğer büyüye dayalı sınıflar
    Görünüş : İlk seviyelerde vasat olup,İlerki seviyelerde çok güzel görünebiliyor.


    Leather :

    Fiziksel Savunma : Orta
    Büyüsel Savunma : Düşük
    En fazla Kullanan Sınıflar : Okçular,Suikastçiler ve Haydut bazıdaki Sınıflar
    Görünüş : Oyundan oyuna göre değişkenlik gösterir ama genellkle Her seviyede Aynı kalitelededir.Görünüş iyidir


    Mail :

    Fiziksel Savunma : Yüksek
    Büyüsel Savunma : Normal
    En fazla Kullanan Sınıflar : Savaşçılar,Paladinler ve Hertürlü ağır karakterler
    Görünüş : Her seviyede ayrı bir görünüşü vardır genellikle Görünüşleri Çok iyidir.


    Plate :

    Fiziksel Savunma : Çok Yüksek
    Büyüsel Savunma : Yüksek
    En fazla Kullanan Sınıflar : Savaşçı,Paladin veya Diğer ağır karakterlerin İleriki seviyelerde gelişmesi sonucu açılan Zırh türü.
    Görünüş : Her seviyede Müthiş görüntüye sahip zırhlardır,Giydiğiniz zaman herkesi etkilersiniz.


    Shield

    Fiziksel Savunma : Yüksek
    Büyüsel Savunma : Yüksek
    En fazla Kullanan Sınıflar : Savaşçılar,Paladinler ve "Bazı" Oyunlarda Şifacılar.
    Görünüş : çoğu oyunda Kalkanın üzerine Yaratık figürleri koyarlar,O yüzden çekici zırhlardandır.(bazı oyunlarda Saldırıda verebilir)


    MMORPG oyunlarda Sınıflar


    evet arkadaşlar MMORPG oyunlarda En fazla kullanılan karakterlerin, Özelliklerini-Kullandığı silahları gibi şeyleri açıklayacağım.
    NOT : Aşağıdaki Sınıfların özellikleri Genelleme yapılarak alınmıştır.




    Warrior (Savaşçı)


    Tip : Close Combat(Yakın Dövüş)
    Hit Point/Can : Yüksek
    Attack/Saldırı : Yüksek
    Oyundaki İşlevleri : Tank-DPS vb.
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Çok yavaş,Normal,Hızlı (Silaha Göre değişiyor)
    Defence/Defans : Yüksek
    Silahlar : One Handed Sword(Kılıç),Two Handed Sword (Çift Elli kılıç), Dual Sword (İkili Kılıç),One Handed Axe(balta),Two Handed Axe (Çift Elli Balta),Dual Axe (İkili balta), One Handed Hammer(Tek Elli Çekiç),Two Handed Hammer (Çift Elli Çekiç),One Handed Mace (Tek Elli Topuz),Two handed Mace (Çift Elli Topuz)
    Zırhlar : Mail(Örme),Plate(Kaplama),Shield ( Kalkan)

    Kişisel Yorumum : MMORPG oyunların değişmez karakterlerinden biridir.En yüksek HP/Can ve Saldırı oranı ile tam bir yokedicidir.Bence oyunu bilen kişilerin kullanması gereken bir sınıftır çünkü Savaşçıların bir çok fonsiyonu vardır,Örneğin Yüksek Savunma puanı sayesinde,Canavarları kendine çekerek takım arkadaşlarını koruyabilir.(Bu fonksiyonda kişinin Oyunu bilmesi gerekmektedir.).



    Knight (Şovalye)

    Tip : Close Combat(Yakın Dövüş)
    Hit Point/Can : Çok Yüksek
    Attack/Saldırı : Normal
    Oyundaki İşlevleri : Tank
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Yavaş veya Normal
    Defence/Defans : Çok Yüksek
    Silahlar : One Handed Sword(Kılıç),Two Handed Sword (Çift Elli kılıç), One Handed Axe(balta),Two Handed Axe (Çift Elli Balta),One Handed Hammer(Tek Elli Çekiç),Two Handed Hammer (Çift Elli Çekiç),One Handed Mace (Tek Elli Topuz),Two handed Mace (Çift Elli Topuz).
    Zırhlar : Zırhlar : Mail(Örme),Plate(Kaplama),Shield ( Kalkan)

    Kişisel Yorumum :
    Çok fazla görülmesede Şovalye sınıfı savunma açısından olağanüstü bir karakter,En yüksek Hit Point/Can Şovalye karakterinde.Genellikle Tek Elli silah + Kalkan formasyonunda çalışıyorlar,Aslen saldırıya değil savunmaya yönelik karakterler.Bu karakteri seçen arkadaşların karaktere hakimiyetinin çok yüksek olması gerekmektedir.
    Party Üyelerinin vaz geçilmezidir.Özellikle Boss keserken en ön planda Şovalye karakteri vardır.


    Rogue (Haydut)

    Tip : Close Combat
    Hit Point : Normal
    Attack/Saldırı : Normal
    Oyundaki İşlevi :Genellikle Savaşlarda Karşı tarafın Şifacısını öldürmede görevlidir.
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Yüksek Veya Çok Yüksek
    Defence/Defans : Normal
    Silahlar : Dagger (Hançer),One Handed Sword,Throw (Fırlatma).
    Zırhlar : Leather (Deri)

    Kişisel Yorumum :

    Haydutlar genellikle Süikastçilerdir,Görünmezlik ve Hızlı Koşma gibi birçok yeteneği bulunur.Eli hızlı ve stratejik çalışan kişiler için Birebirdir.Crital vurma şansı diğer karakterlere göre çok çok üstündür,Nerdeyse her 10 vuruştan 5 tanesi crital olabilir.(ileriki seviyelerde)



    Archer (Okçu)


    Tip : Ranged(Menzilli)
    Hit Point : Normal
    Attack/Saldırı :Normal
    Oyundaki İşlevi : Uzun Menzili sayesinde,Savaşlarda,Melee karakterlere en büyük desteği sağlar.
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Normal Veya Yüksek
    Defence/Defans : Normal
    Silahlar : Bow( Yay),Crossbow (arbelet), Dagger (Hançer)
    Zırhlar : Leather (Deri)

    Kişisel Yorumum :

    Okçular birçok MMORPG oyunda bulunmaktadır.Doğru eller kullandığı zaman,Vur Kaç taktiği ile birçok kişiyi yenebilirsiniz bunun yanı sıra,Seviye kasarken Melee karakterler için en büyük destekçi olabilirsiniz.Her açıdan kaliteli bir karakter.Zırh konusunda biraz problemi olabilir ama Caster(Büyücü) Karakterlere göre daha iyi.
    Saldırı normal derecede olabilir ama saldırı hızı ile bu açığı kapatıyor.


    Mage (Büyücü)

    Tip : Magical (Büyüsel)
    Hit Point : Az
    Attack/Saldırı : Çok Fazla
    Oyundaki İşlevi : Muazzam Saldırı Gücü ile Büyücler,Güçlü yaratıkları kesmek için Melee karakterlere yardım etmektedir.
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Yavaş(Yetenekler dahil değil,Sadece Asa)
    Defence/Defans : Düşük
    Silahlar : Wand (Değnek) , Staff (Asa),Orb (Küre)
    Zırhlar : Cloth (Kumaş)


    Kişisel Yorumum :

    Büyücüler,Çok muazzam derecede saldırılar yapabilirler.Özellikle Melee karakterlerin korkulu rüyalarıdır.Elementlerdeki Özellikleri kullanarak Düşmanı kitleyebilir,Yavaşlatabilir ve muazzam derecede saldırılar yapabilir.Bunun yanısıra Defanstaki ve Canın (Hit Point) Az olması Büyücülerin en eksik yönlerindendir.Büyücüler genellikle Ateş-Su-Hava-Toprak veya Yıldırım gibi elementlerden birini veya birkaçını yönetebilirler.Gerçekten hızlı Ellerde ve Vurkaç Taktği ile Melee karakterleri hiç zorlanmadan kesebilirler.


    Priest-Healer (Rahip/Şifacı)

    Tip : Magical
    Hit Point : Normal
    Attack/Saldırı : Az
    Oyundaki İşlevi : Tüm grupların aranan elemanıdır.Özellikle Tank diye hitap ettiğimiz Savaşçılar için Gerekli bir karakterdir.Heal ve Curse yetenekleri sayeesinde Party elemanlarını ayakta tutar.
    Attack Speed/Saldırı Hızı : Normal veya Hızlı
    Defence/Defans : normal veya Fazla
    Silahlar : One Handed Mace(Tek Elli Topuz),One Handed Sword (Tek elli Kılıç),Staff(Asa),Wand(Değnek)
    Zırhlar : Cloth (Kumaş),Shield(Kalkan)

    Kişisel Yorumum :

    Şifacılar oyunların değişmez karakteridir.Bir grubu ayakta tutmak Şifacıların işidir,Karşı tarafı yıkmata Şifacıların işidir.Bünyesinde barındırdığı bir takım Debuff(Curse)
    Yetenekleri ile Karşı tarafın birçok Puanını (Saldırı/Defans vb.) İndirerek,Kendi grubuna daha rahat bir savaş alanı açmaktadır.Şifacılar heal bastığı için elleri çok hızlı olmalıdır,ve oynayan kişinin doğru kararlar vermesi gerektir.Görevlerde Daha çok arkada bulunurlar,Support(Destek) Karakteridir.




    Statlar ve Açıklamarı



    bu bölümde sizlere hangi "Statın" neye yaradığını,Hangi karakterlerin kullandığı gibi şeyleri açıklayacağım.

    Not : Aşağıdaki veriler Genelleme yapılarak elde edilmiştir.



    Strenght [STR]

    Strenght,Güçlü savaşçıların kullandığı stat Puanıdır.Fiziksel Yetenekleri geliştirmek için kullanılır.Birçok Melee silah STR stat puaına ihtiyaç duyar.Bazı oyunlarda HP VE Defans özelliklerini arttırdığıda görülür.Genellikle Warrior(Savaşçı),Knight (Şovalye) gibi melee karakterler tarafından kullanılır,ancak bazı oyunlarda Rogue(haydut) Sınıfınında ihtiyacı olmaktadır.Bazı oyunlarda Muscle (kas) gibi adlandırabilir.


    Dexterity [DEX]

    Dexterity,Haydutların ve Okçuların kullandığı stat puanıdır.El çabukluğu geliştirmeyi esas alır.Genelde Silahları kullanmak için gereklidir,Bunun yanı sıra Defans gibi özellikleride vardır,ancak bazı oyunlarda Parry-Dodge-Crital-Saldırı Hızı gibi Puanlarıda etkilediği görülmektedir.Genel Olarak adı Dexterity'dir fakat bazı oyunlarda Agility Olarakta görülebilir.


    Hit Point [HP]

    Hit Point,Tüm sınıflar için gerekli bir stat puanıdır.Karakterin Canını(hitpoint),Defansını ayarlar.En çok Warrior (Savaşçı),Knight (Şovalye) Gibi melee karakterlerde görülür(Diğer karakterlerde de görülür fakat,Melee Sınıflarda daha çok görülür).Her Oyunda Hit Point olarak geçmeyebilir,Bazı Oyunlarda Karşımıza Stamina - Constution gibi gelebilir.


    İntelligence [İNT]

    İntelligence,Kadim büyücülerin ve şifacıların kullandığı ana Stattır.Zeka anlamına gelir.Büyü gücünü ve Mana'yı arttırmaya yöneliktir.Bazı oyunlarda Büyü rezistansını arttırmaktadır.(Ateş-Buz-Elektirik-Karanlık vb.).Kumaş giymek için veya Asa gibi silahları kullanmak için gereklidir.Bazı Magical(büyüsel) yeteneklerde İNT stat puanına ihtiyaç duymaktadır.Yani kısaca Büyücülerin baş stat puanı diyebiliriz.


    Magic Power [MP]

    Magic Power,İntelligence gibi Büyücülerin ve Şifacıların statıdır.Büyü Gücü anlamına gelir.Büyüsel gücü ve Manayı arttırmakta kullanılır.Bazı oyunlar Büyüsel Yeteneklerin vurduğu saldırıyı veya yaptığı "Heal" Büyülerini güçlendirmektedir.Şifacıların en fazla kullandığı stat puanıdır.






    Bitiş Bölümü

    Arkadaşlar,Büyük bir rehberin sonuna geldik.Rehberimi Okuduğunuz için hepinize teşekkürler.
    Umarım yararlı olabilmişimdir.Eğer yukarıdaki rehberi okuyup,Hala aklınızda kalan soru işareti varsa veya Oyun arıyorsanız iletişim adreslerim aşağıda

    E-Postalar :
    babaspider@gmail.com
    babaspider@hotmail.com

    Msn Adresi :

    babaspider@mynet.com

    X fire Rumuzu :

    babatrol

    Günün 16-17 Saati Online Olarak Hizmet vermekteyiz.Bilgisayar ve Oyunlar ile ilgili herşeyi danışabilirsiniz.
    Başka Rehberlerde Görüşmek Dileğiyle.


    Not : En fazla Kullandığım MMO ile İlgili linkler aşağıdadır :

    www.mmosite.com [Karışık]
    www.mmofps.com [Sadece MMOFPS]
    www.onrpg.com [karışık]
    www.gameogre.com [karışık]
    www.mmorpg.com [karışık]
    www.bbgsite.com [Sadece Web Tabanlı]


    Yorumlar ve Eleştiriler için teşekkürler.
    Hatam varsa Lütfen uyarınız.

    NOT : ALINTI YAPACAK ARKADAŞLAR LÜTFEN Adımı Yazsınlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baba_trol -- 25 Temmuz 2009; 17:17:10 >




  • Eline sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş
  • eline sağlık
  • Yeni yeni ısınanlar için güzel rehber olmuş.. Bizim zamanımızda yoktu böyle şeyler
  • Yorumlarınız İçin teşekkürler arkadaşlar.
  • Helal olsun sana.Emeğin için ayrı bi parantez açmak lazım.Son zamanlarda gördüğüm en mantıklı konu başlığı ve içeriği.Böyle konular görmek istiyoruz
  • Gerçekten çok güzel hazırlanmış bir konu elinize sağlık konu üste taşınmıştır.
  • Ellerine sağlık emek verip hazırlanmış güzel bir rehber olmuş.
  • MMO türleri arasına MMOFTG'yi de eklemeyi unutmuşsun .
  • Ellerine sağlık gerçekten güzel rehber
  • eline sağlık ama... bazı yanlışların var örneğin oyundaki itemler değişebilir ve eklemediğin classlar var
  • Altında Bu veriler Genelleme yapılarak alınmıştır diye yazdım.
    Eklemediğim Sınıflarda muhtemelen her oyund görülmeyen sınıflardır,Örneğin Shaman-Warlock-Paladin(Onun yerine Knight ekledim) vs. gibi
  • Elinize sağlık
  • Eline sağlık güzel olmuş
  • Çok yararlı bir paylaşım eline sağlık.
  • Eline sağlık yararli bilgiler var.
  • Çoğu şeyi bildiğimi sanıyordum ama bilmediğim çok şey varmış . Teşekkürler.
  • eline sağlık
  • çok faydalı ve çok başarılı bir paylaşım. Yeni oyuncuların çok şey öğreneceğine inanıyorum buradan. Genellemeler de gayet iyi bence. Bir çok oyun yeni yeni classlar türetti hepsini açıklamak hem bilgi kirliliği hem zaman kaybı sonucunu doğururdu...

    teşekkürler
  • Ellerine sağlık, çok güzel bilgiler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.