Şimdi Ara

Triger seti değişimi (Yetkili serviste mi, sanayide mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
43.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    triger motorun önemlı parcalardan bır tanesıdır.değişim sırasında kullandıkları yetkılı servıslerının aletlerı özellerde yoktur.şimdiki araclar elektronık parcalardan ıbaret.stajer kısıler sadece yag-su ıslerıne bakar.usta ne derse onu deısır.her yetkılı servıste ıyı değildir.ben bu konuda hassas oldugumdan cok servıs degıstırdım.
    ıscılık ucretı farkı olur her ıkısındede orjınal kullanılacaksa...

    Bu set değişiminde motor indiriliyor mu?
  • 1 saatte hangi motor indirilebiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    1 saatte hangi motor indirilebiliyor

    İndirmeden üst kapağını açıp mı trigeri değiştiriyorlar?
  • Sanayi daha mantıklı
  • Valla ben vectranin yeni degistirdim ,şaşmazda özel opel servisinde ,yetkili servis devirdaim dahil sadece parçalara 780 tl işçiliğede 200 civarı dedi ,ne diyorsunuz kafayimi yediniz diyerek kaçtım valla ,sanayide 220 trigger,140 devirdaim 70tl de işçiliğe işi bitirdim,tüm parçalarda orjinal gm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayi derken ne dediğiniz önemli.Mesela sanayide o ufak her markaya bakan tamirciler değil de özel servis gibi çalışan ,aynı marka araçların daha yogun oldugu yerlere giderseniz sağlıklı olur.

    Benim araba da 7 yaşında 74000 km de. 180000 km veya 10 yıl yazıyor.O yüzden daha beklemedeyim.2 sene sonra falan değiştirmeyi düşünüyorum.Ya da 90 000 de değiştireceğim.
  • Ben imzamdaki aracın trigerini serviste değiştirttim. İşçilik dahil 420 tl ye maloldu.
    Sanayide 1 rulman ve 1 kayıştan ibaret olan set için 120 tl parça fiyatı (işçilik hariç) almıştım.
    Ama servis faturasını incelediğimde 2 rulman ve 5 kayış kullanmışlar ve ustaya sorduğumda triger değişiminde bunları da değiştiririz biz dedi.
    Benim içime sindi doğrusu, iyi ki sanayide yaptırmamışım.
  • Triger değiştireceğim zaman sanayi ustasa bana sordu. Sadece kayışı mı değiştireyim. Yoksa komple seti mi değiştireyim diye. Bir ustanın bunu sormasını doğrusu garipsedim. Ustaya götürmekten vazgeçtim. Yetkili servise götürdüm. Sadece kayış mı değişecek dedim. Cevap kısa ve netti.

    Hayır. Komple set değiştirilir. Öyle olması daha iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben imzamdaki aracın trigerini serviste değiştirttim. İşçilik dahil 420 tl ye maloldu.
    Sanayide 1 rulman ve 1 kayıştan ibaret olan set için 120 tl parça fiyatı (işçilik hariç) almıştım.
    Ama servis faturasını incelediğimde 2 rulman ve 5 kayış kullanmışlar ve ustaya sorduğumda triger değişiminde bunları da değiştiririz biz dedi.
    Benim içime sindi doğrusu, iyi ki sanayide yaptırmamışım.

    O zaman triger setini değiştirirken bu ayrıntıları da sormak lazım. Kaç rulman kaç kayış değişecek gibisinden.
  • komple set değişir.
    motor iner mı bılmıyorum ama sabıtlemek ıcın bellı aparatlar kullanılıyor.o aparat yanı aletler özelde yok.
    kaldı kı bazı araclarda anlık tork atıyorum bende 200 nm den 220 nm e cıkıyor.(astra h doğru mu yazdım bılmıyorum) hassas ısler anlasıldıgı uzere.
    balata dısk,vs olsa özelde olabılır ama motor hassas iştir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben imzamdaki aracın trigerini serviste değiştirttim. İşçilik dahil 420 tl ye maloldu.
    Sanayide 1 rulman ve 1 kayıştan ibaret olan set için 120 tl parça fiyatı (işçilik hariç) almıştım.
    Ama servis faturasını incelediğimde 2 rulman ve 5 kayış kullanmışlar ve ustaya sorduğumda triger değişiminde bunları da değiştiririz biz dedi.
    Benim içime sindi doğrusu, iyi ki sanayide yaptırmamışım.

    Düzeltme yapıyorum, az önce faturamı inceledim:

    Eksantrik kayışı: 39 tl
    Alternatör kayışı: 21 tl
    Direksiyon pompa kayışı: 14 tl
    Gergi rulmanı-1: 69 tl
    Gergi rulmanı-2 : 33 tl
    Gergi rulmanı-3 : 95 tl
    İşçilik : 96 tl

    Toplam: 367 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben imzamdaki aracın trigerini serviste değiştirttim. İşçilik dahil 420 tl ye maloldu.
    Sanayide 1 rulman ve 1 kayıştan ibaret olan set için 120 tl parça fiyatı (işçilik hariç) almıştım.
    Ama servis faturasını incelediğimde 2 rulman ve 5 kayış kullanmışlar ve ustaya sorduğumda triger değişiminde bunları da değiştiririz biz dedi.
    Benim içime sindi doğrusu, iyi ki sanayide yaptırmamışım.

    Düzeltme yapıyorum, az önce faturamı inceledim:

    Eksantrik kayışı: 39 tl
    Alternatör kayışı: 21 tl
    Direksiyon pompa kayışı: 14 tl
    Gergi rulmanı-1: 69 tl
    Gergi rulmanı-2 : 33 tl
    Gergi rulmanı-3 : 95 tl
    İşçilik : 96 tl

    Toplam: 367 tl


    Yetkili servisler farklı farklı fiyatlar veriyorlar. Biri 420 dedi, diğeri 500. Benim aracım da 2003 modeal palio.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joker006

    Bu triger için 5 yıl yada 90 bin km demişler.Araç 5 yaşında neredeyse ama daha 65 bin kmde.
    Şimdi ben trigeri değiştireyim mi yada 90 bini mi bekleyim ?
    Lan durduğu yerde sıkıntı çıkarıyor ya , geçende yağmur yüzünden bagaj su almış töbestafurullah.

    Triger kayisi sadece Kilometreye bakmaz, seneler gectikce eskir,
    misal kendim aracimin trigeri 60000km de koptu, aracim 5 yasinda idi.

    kitap verilerine göre her 90 000km de veya 4 senede bir degismesi gerekirdi.

    karar sizin, en azindan kapagi indirip motoru 2 tur elinizle cevirin, triger dislerin durumu ortaya cikar.


    DonCamilloyoutube
    Einblick Zahnriemen Steuerzeiten Punto Flachriemen quietscht ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Hpz8vrIAMJs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker006

    Bu triger için 5 yıl yada 90 bin km demişler.Araç 5 yaşında neredeyse ama daha 65 bin kmde.
    Şimdi ben trigeri değiştireyim mi yada 90 bini mi bekleyim ?
    Lan durduğu yerde sıkıntı çıkarıyor ya , geçende yağmur yüzünden bagaj su almış töbestafurullah.

    Triger kayisi sadece Kilometreye bakmaz, seneler gectikce eskir,
    misal kendim aracimin trigeri 60000km de koptu, aracim 5 yasinda idi.

    kitap verilerine göre her 90 000km de veya 4 senede bir degismesi gerekirdi.

    karar sizin, en azindan kapagi indirip motoru 2 tur elinizle cevirin, triger dislerin durumu ortaya cikar.


    DonCamilloyoutube
    Einblick Zahnriemen Steuerzeiten Punto Flachriemen quietscht ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Hpz8vrIAMJs


    Verdiğiniz cevap ve video için teşekkür ederim.Yapacak bir şey yok en kısa zamanda iyi bir usta bulup değiştireceğiz o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker006

    Bu triger için 5 yıl yada 90 bin km demişler.Araç 5 yaşında neredeyse ama daha 65 bin kmde.
    Şimdi ben trigeri değiştireyim mi yada 90 bini mi bekleyim ?
    Lan durduğu yerde sıkıntı çıkarıyor ya , geçende yağmur yüzünden bagaj su almış töbestafurullah.

    Triger kayisi sadece Kilometreye bakmaz, seneler gectikce eskir,
    misal kendim aracimin trigeri 60000km de koptu, aracim 5 yasinda idi.

    kitap verilerine göre her 90 000km de veya 4 senede bir degismesi gerekirdi.

    karar sizin, en azindan kapagi indirip motoru 2 tur elinizle cevirin, triger dislerin durumu ortaya cikar.


    DonCamilloyoutube
    Einblick Zahnriemen Steuerzeiten Punto Flachriemen quietscht ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Hpz8vrIAMJs


    Motorun üst kapağını açıp öyle mi bakılıyor? Yani bir ustaya götürsek, değişme zamanının geldğini anlar mı bu şekilde bakarak?




  • üst kapak derken, yandaki plastik kapagidir genelde.
    Triger kayisin modele göre 100den fazla disleri olur, zamanla bu dislerde asinma olur veya disleri
    kopar :

    http://www.kadett-forum.de/user_bilder/bilder/0875_userid_5962.jpg


    siz siz olun, kitab/fabrika verilerine göre motorun triger kayisini degistirin, iyi bir usta eski
    trigerin nasil bir durumda oldugunu elbette iyi anlar ama degisme zamani geldiyse bir gün öyle yada böyle kopar.





     Triger seti değişimi (Yetkili serviste mi, sanayide mi?




  • Ustan sağlamsa sanayide yaptır, servis kazığı yemene gerek yok.Usta iyi olup sente ayarını falan iyi yaparsa, ayrıca kaliteli malzeme kullanılırsa hiçbir fark olmaz.Benim aracım sanki yetkili servis gibi peryodik bakımlarının hala devam ettiği özel servisimde yaptırıyorum.Ustamın aracı benimkinin aynısı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Sanayide triger setini değiştirirken başka yerini bozduklarını, bunu düzellttirmek için de 600 lira masraf ettiğini söyledi bir arkadaşım. Kararsız kaldım şimdi yav.

    Kardesimin Laguna 2.0 aracınin trigerini sanayide değiştirdiler (değiştirmediler). Bu nedenle sente attı. Subapları yamuldu. 2 silindir iptal duruma gecti tıpkı motorsiklete dondü araç. Motor sesi ise berbatti. 750 tl masraf açtı. Ve hala %20 kayıpla devam ediyor araç. İyi usta yokmu sanayide tabiki var. İsin ilginc yani ben yapamam diyen yok. Muhtemelen aynı araç için kullanım süresi boyunca 1 defa değişen bir parça için kimin iyi kimin kötü olduğunu belirlemek zor olacaktır. Bu nedenle kesinlikle yetkili servis. Hatada olsa arkasında durmak zorundalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi technogen -- 17 Mayıs 2012; 5:58:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: technogen

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Sanayide triger setini değiştirirken başka yerini bozduklarını, bunu düzellttirmek için de 600 lira masraf ettiğini söyledi bir arkadaşım. Kararsız kaldım şimdi yav.

    Kardesimin Laguna 2.0 aracınin trigerini sanayide değiştirdiler (değiştirmediler). Bu nedenle sente attı. Subapları yamuldu. 2 silindir iptal duruma gecti tıpkı motorsiklete dondü araç. Motor sesi ise berbatti. 750 tl masraf açtı. Ve hala %20 kayıpla devam ediyor araç. İyi usta yokmu sanayide tabiki var. İsin ilginc yani ben yapamam diyen yok. Muhtemelen aynı araç için kullanım süresi boyunca 1 defa değişen bir parça için kimin iyi kimin kötü olduğunu belirlemek zor olacaktır. Bu nedenle kesinlikle yetkili servis. Hatada olsa arkasında durmak zorundalar.

    Evet. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmayalım




  • Valla Bugün tamircime gittim Triger setiini sanayiden 100 liraya aldım V kayışı ve klima kayışı dahil.. Fren balatası, şanzıman yağı ve bir sürü ıvır zıvır parça dahil 400 lira tuttu.. Servise gitsem en az 2 bin liram giderdi..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.