Şimdi Ara

Triple Buffering ne işe yarar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
39.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • NVDIA control panelde Triple Buffering seçeneği var bu tam olarak ne işe yarıyor?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Triple Buffering

    Triple buffering, bilgisayar grafiklerinde kullanılan bir tekniktir ve görüntülerin ekranınızda sorunsuz bir şekilde görüntülenmesini sağlar. Üçlü arabellek mekanizması olarak da bilinir.

    Triple buffering nedir?

    Triple buffering, üç adet arabellek kullanan bir görüntüleme tekniğidir: ön, arka ve arka tampon. Ön tampon, ekranınızda şu anda görüntülemekte olduğunuz görüntü; arka tampon, bir sonraki görüntüyü içeren tampon ve arka tampon, arka tamponun bir kopyasıdır.

    Triple buffering ne işe yarar?

    Triple buffering, görüntü yırtılmasını önleyerek daha akıcı bir görüntüleme deneyimi sağlar. Görüntü yırtılması, ekranınızda görüntülerin parçalanarak görünmesine neden olan bir sorundur. Triple buffering, her zaman ön tamponu görüntülemenizi sağlayarak görüntü yırtılmasını önler.

    Triple buffer kullanımı

    Triple buffering, oyunlar ve diğer grafik yoğun uygulamalar gibi akıcı, yırtılmasız görüntüler gerektiren uygulamalarda kullanılır. Bu teknik, özellikle yüksek yenileme hızlarına sahip monitörlerle kullanılır.

    Triple buffering, modern grafik kartlarının ve işletim sistemlerinin çoğunda desteklenmektedir. Grafik kartı sürücülerinizde veya işletim sisteminizin ayarlarında triple buffering'i etkinleştirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • isminden'de anlaşılıcaı üzre 3'lü önbellekleme , ağır graphic uygulamaların'da çelimsiz GPU ların kullanmaması gereken 1 teknik, normal graphic frame'ler ekranda iken GPU'nun daha sonraki graphic'leri çizip GPU belleğine atar triple buffring daha fazlasını atmasını sağlar, yani ilkini çizip ekrana yolladı 2. sini belleğe attı 3. sünü'de çizip belleğer atar, fakat ağır graphic uygulamaların'da bu işlem için, hem güçlü 1 CPU hemde GPU gerekir.

    Edit : Bu yöntem normal oyuncular'dan çok graphic yazılımları'yla ilgili kullanıcılara yöneliktir, zira graphic çizimi yapan kullanıcılara bu sayede zaman kazandırabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DhanTE -- 1 Ağustos 2009; 18:52:45 >
  • Triple Buffer; Vsync açıkken mouse lag hissini ortadan kaldırmak için de açılabilir benim bildiğim, tabi emin değilim sallıyor da olabilirim.
  • tiestornun dediği doğru mouse lağgı oluyor bazen onu kaldırmakiçin diye biliyorum bende
  • Sorunlu Fare hareketleriyle ilgili belki 1 iyileştirme sağlıyor olabilir fakat esas amacı bu değildir.
    Fare hızı rahatlatmak için fare ayarları kullanılır veya monitör Hz. i yükseltilir.
    isterseniz mönitörünüzü en yüxek Hz. desteği yada 85Hz. desteği olan 1 çözünürlüe alın, önce masaüzerini bu çözünürlükte iken 60Hz yapın ve farenizin hareketlerini kontrol edin ~ (fareyi sağa/sola/yukar/aşaı hareket ettirin)
    Daha sonra aynı çözünürlükte sadece Hz'i 85 veya o çözünürlüğün desteklediği en üst seviyeye çıkartıp fareyi tekrar kontrol edin, fare'nin hareket kabiliyeti'nin rahatladığı'nı çok bariz 1 şekilde farkedicexiniz.
  • cevaplar için teşekkürler

    şimdiye kadar öğrendiğim kadarıyla:

    v-sync açıkken triple buffering de açılırsa hem fps arıyor hemde daha lagsız,dengeli bir oynanış oluyor.

    ama kötü yanıda ekran kartı raminde çok yer işgal ediyor, yani normalden daha kötü performans bile alabilirisniz.( aa af full açılırsa)

    son olaraksa her oyun triple bufferingi desteklemiyormuş, bazı problemler çıkabiliyormuş

    http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/
    http://www.tweakguides.com/Graphics_10.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NemesisR3

    cevaplar için teşekkürler

    şimdiye kadar öğrendiğim kadarıyla:

    v-sync açıkken triple buffering de açılırsa hem fps arıyor hemde daha lagsız,dengeli bir oynanış oluyor.

    ama kötü yanıda ekran kartı raminde çok yer işgal ediyor, yani normalden daha kötü performans bile alabilirisniz.( aa af full açılırsa)

    son olaraksa her oyun triple bufferingi desteklemiyormuş, bazı problemler çıkabiliyormuş

    http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/
    http://www.tweakguides.com/Graphics_10.html


    v-sync açık'ken oyunun sunduğu max fps üzerine çıkılamaz, neyi ayarlarsan neyi açarsan aç farketmez ama sabit 1 frame hızı sağlıycaı kesin, yani fps'de oynama olmamasını sağlıyabilir, fakat dediğim gibi aslında oyunculara yönelik 1 ayar değildir, daha çok graphic çizimi yapan kullanıcılara kolaylık getirir ve dediğin gibi VGARam kullanımı'da artıyor GPU düşük 1 modelse yüxek ram'i bile olsa bu ayarı kullanması durumun'da afallamalar olur çünki GPU aynı anda hem ekrana giden görüntüyü işleyip hemde arka planda 1 sonra'ki görüntüyü hazırlayop ram'ine yazmaya kalasarsa zaman kaybeder ve ekranda'ki kare hızı oynamaya başlar, böyle 1 durumda bu ayarı açmanın hiç 1 manası olmaz , fakat zaty güçlü 1 GPU ise bu ayara hiç ihtiyacı olmaz çünki ekrandaki görüntü hızı'nı hertürlü sabit tutabilicek güce sahiptir.

    Edit : Her oyunun bu özelliği desteklemiyor oluşu bile oyunlara yönelik olmadığını gösteriyor zaty.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DhanTE -- 1 Ağustos 2009; 21:29:33 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Defrag nedir ne işe yarar ?
    19 yıl önce açıldı
    bu pandora box ne işe yarıyor ?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • şimdi bir iki oyunda denedim triple buffering i , minumum fpsde artış gözlemledim,
    yani aşırı fps düşmeleri olmuyor,
    her oyunda çalıştırmak içinde tweak yapmak gerekiyormuş
    RivaTuner yükleyip bu programı çalıştırınca triple buffering her oyunda açılıyor
    \Program Files\RivaTuner\Tools\D3DOverrider

    ama yinede ekran kartının rami az ise normalden kötü perforamans sağlıyabilir, böyle bir riski var yani.
  • yüksek seviye islemci kulaniyorsan aca bilirsin ama dusuk p4 gibi 9800 gt gibi kart ve islemci kulaniyorsan acmani onermem pc ni kitleye bilir film izlerken normalde cpu kulanimi 60 lara cikarken Triple buffering acitigin zaman 91 lere cikiyor dusuk sistemli pc lere onermiyorum
  • nv paneldeki triple buffering opengl applciations için. directx 9-10-11 için ise D3DOverrider adlı çok küçük bir app kullanmanız lazım.

    kısaca anlatmam gerekirse vsync açıkken sabit 60 fps üsütne çıkmıyor ama her zaman fix bir fsde kalıyor yani 23 - 26 fps gibi değerlere değilde 20-30 gibi değerlere gidiyor. tirple buffering bunu önlüyor ama memory i daha çok dolduruyor birde mouse lag olabiliyormuş.

    performsn için gerekl ibişey eğer vsync açık oyun oynuyorsanız.
  • oynadığım oyunda böyle bir özellik var settingde bu özelliği açmak veya kapamak performans açısından bir şey değişirmi. vsync kapalı. ekran kartım ve işlemci güçlüdür güncel oyunları full ayarda açıyor. Triple Buffering diğer adıyla üçlü arabelleklemeyi aktif etmelimiiym *
  • darkboys1905 D kullanıcısına yanıt
    artık çoğu oyunda zaten oyun içi vsync i açtığın anda auto olarak triple bufferda aktif oluyor. bunuda şöyle anlarsın eğer fps 60 tan aşağı düşünce direkt 30a çakılmıyorsa triple buffer aktif demektir.
  • Görüntü yada resim geçiş hızını artıran yazılım. Tepkime süresini azaltıyor. 0,45 salisedeki değişim hızını 0.27 kadar düşürüyor.
  • Sanırım 2023 biterken Nvidia halâ Triple Buffering ayarını OpenGL ile sınırlamış durumda. DirectX ile uyumlu değil. Zaten sonradan gelen xxxSync teknolojileri ile gerek de kalmıyor pek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.