Şimdi Ara

TSHH, Garanti, Servis, Paralel İthalat, Outlet, Yeni Pasaport Kaydı, R.Ö.K.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
10
Favori
8.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorun yaşayan arkadaşların bu sorunlardan en kısa zamanda kurtulması dileğiyle....

    ++++++++++++++++++++

    11.KASIM.2021 ilavesi

    Mesafeli Satışlar Sözleşmesi Yönetmeliği tamamı için link:
    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm


    15. Maddenin "e" Fıkrası bazı Cin Fikirli Satıcılarca özellikle Cep Telefonu iadesini engelleyici madde olarak gösterilmektedir ama bu maddede herhangi bir CİHAZ'dan bahsedilmemektedir...

    Cayma hakkının istisnaları

    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    ++++++++++++++++++++

    10.KASIM.2021 ilavesi

    TKK Tamamı için link:https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

    Tüketici Koruma Kanunu'nun aşağıdaki maddesine istinaden 4. fıkrada;

    Cayma Hakkı kullanımı ile ilgili detaylara dikkat...!

    Mesafeli sözleşmeler
    MADDE 48- (1) Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal
    veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin
    kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan
    sözleşmelerdir.
    (2) Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları
    yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve
    anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya
    sağlayıcıya aittir.
    (3) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini
    yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini
    yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
    (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
    hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması
    yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici,
    cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı
    değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi
    içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.



    ++++++++++++++++++++

    20.Eylul.2020 ilavesi

    Şu cayma hakkı ve cep telefonu iadesine açıklık getirelim. ilgili yönetmelik maddeleri aşağıdadır: Tüketicinin yükümlülükleri MADDE 13 –  (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır. (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. (2.madde ile ürünün kullanımı konusunda tüketiciye bir kolaylık sağlanmıştır, sorumluluğu yoktur. Sim kart takılıp kullanılabilir yani)--------------------------------------------------------------------------------- Cayma hakkının istisnaları MADDE 15 –  (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler. b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler. g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler. ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler. h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler. (Bu maddelerden de anlaşılacağı üzere cep telefonlarına sim kart takılıp kullanımasıyla ilgili bir kısıtlama yoktur.)

    +++++++++++++++++++


    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN 07.11.2013



    REKLAM ÖZDENETİM KURULU
    http://www.rok.org.tr/basvuru.asp


    YENİ YASAYA GÖRE PASAPORT KAYDI NASIL...?
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-yasaya-gore-pasaport-kaydi-nasil-yapiliyor-anlatimi-iceride--62322246


    GARANTİ İLE İLGİLİ EN SON YAYINLANAN YÖNETMELİK


    24 Nisan 2011 PAZAR
    Resmî Gazete
    Sayı : 27914

    YÖNETMELİK

    Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:

    GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR

    YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

    DAİR YÖNETMELİK

    MADDE 1 – 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki (k) bendi eklenmiştir.

    “k) İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”

    MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Bu Yönetmelik hükümlerine ve Genel Müdürlükçe onaylanmış belgeye uygun olarak hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmek ve ayrıca, bu yükümlülüğün yerine getirildiğini ispat etmekle satıcı, bayii veya acenteler sorumludurlar.

    Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez. Ancak, servis istasyonlarında yapılan onarım ve parça değişimi işlemleri sonucunda verilen fatura, bu Yönetmeliğin öngördüğü garanti şartlarını içermesi kaydıyla, garanti belgesi yerine geçer.”

    MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

    Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.”

    MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 8 – İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, ürettikleri veya ithal ettikleri, ekli listede ilan edilen kullanılmamış mallar için, Genel Müdürlüğe garanti belgesi onaylatmak zorundadırlar. Genel Müdürlük onayı bulunmayan garanti belgeleri geçersizdir.

    Genel Müdürlük, başvuruları değerlendirirken gerek duyması halinde tüketicilerin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumak amacıyla; belgelendirme yapılacak ürünle ilgili olarak, gerekli incelemeleri yapmaya veya yaptırmaya yetkili olup, daha önce onaylanmış kuruluşlardan alınacak raporları ve ürünle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen belgeleri de dikkate alabilir.

    Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının mevzuatları gereği istenilen ancak, ekli listede yer almayan ürünler için düzenlenecek garanti belgelerine dair talepler Genel Müdürlükçe sonuçlandırılır.”

    MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 9 – Garanti belgesi başvuruları, Bakanlığın internet sayfasından, elektronik imza ile yapılır ve elektronik imza ile onaylanır.

    Başvuru ile ilgili usul ve esaslar Bakanlığın internet sayfasında ilan edilir.

    Satış sonrası hizmet verilmesi gereken mallar için yapılan garanti belgesi başvuruları sırasında, Genel Müdürlükçe onaylı Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi aranır. Ancak, malın teknik özellikleri itibariyle bakım gerektirmemesi ve tamirinin de mümkün olmaması durumunda, Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi aranmaz. Bu tür talepler Genel Müdürlükçe değerlendirilerek karara bağlanır.”

    MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Genel Müdürlük tarafından onaylanan garanti belgelerinin geçerlilik süresi 2 yıldır.”

    MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 12 – Bu Yönetmeliğe ekli listede yer almayan bir malı imal veya ithal eden firmalar, kendi sorumlulukları çerçevesinde, ihtiyari garanti belgesi düzenleyebilirler. İhtiyari garanti belgesinin içeriği ve garanti şartlarına ilişkin hususlar imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı firma tarafından belirlenir. Bu belgelerin onaylanması için ayrıca Genel Müdürlüğe başvuru yapılmaz.”

    MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”

    MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 18 – Garanti belgesi ile satılmak zorunda olan bir malın imalatının veya ithalatının yalnızca bir gerçek veya tüzel kişiliğin siparişi üzerine, özel olarak gerçekleştirilmesi durumunda; sipariş veren ile imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı arasında satış sonrası hizmetlerini de kapsayacak şekilde, bu Yönetmelik hükümlerine uygun yazılı bir sözleşmenin bulunması kaydıyla ve ayrıca kendi ihtiyacında kullanılmak üzere yapılacak imalat veya ithalatlarda, garanti belgesi düzenleme zorunluluğu aranmaz.”

    MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin eki, ilişikteki şekilde değiştirilmiştir.

    MADDE 11 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinden bir ay sonra yürürlüğe girer.

    MADDE 12 – Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.


    LİSTEDEN BİRKAÇ ÖRNEK:

    CEP TELEFONLARI
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ


    UYDU TELEFONLARI
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ

    MODEMLER
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ

    FAKSLAR
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ

    ARAÇ İÇİ KONUŞMA KİTLERİ
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ



    İlgili Yönetmeliğin orjinal eski hali burdadır:
    https://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    TSHH'NİN PARASAL SINIRI

    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN PARASAL SINIRLARIN ARTIRILMASINA İL
    18 Aralık 2010 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : 27789
    TEBLİĞ
    Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
    4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN’UN 22 NCİ VE

    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ’NİN

    5 İNCİ MADDELERİNDE YER ALAN PARASAL SINIRLARIN

    ARTTIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ

    (TEBLİĞ NO: TRKGM-2010/1 )

    MADDE 1 – (1) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un değişik 22 nci maddesinde belirlenen usule göre Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu tarafından bildirilen Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 9,92 (dokuz virgül doksaniki) oranında artış esas alınarak 1/1/2011 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:

    a) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un değişik 22 nci maddesinin 5 ve 6 ncı fıkrasındaki tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 1.031,87 TL,

    b) 1/8/2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 2.693,78 TL,

    olarak tespit edilmiştir.

    MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ 1/1/2011 tarihinde yürürlüğe girer.

    MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDE HAKLARIMIZ VE HAK ARAMA YOLLARI

    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDE
    HAKLARIMIZ VE HAK ARAMA YOLLARI
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yer alan ayıplı mal ve hizmetler ile ayıplı mal ve hizmetlerden dolayı kimlerin sorumlu olduğu, ayıp çeşitleri, haklarımız, hak arama yolları ve yerleri aşağıda belirtilmiştir.
    AYIPLI MAL VE HİZMET İLE İLGİLİ TANIMLAR
    Bir malın satıcısı tarafından bildirilen veya o malın ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında, standardında, teknik düzenlemesinde yer alan özelliklere uygun olmaması “ Ayıplı Mal” olarak kabul edilir.
    Bir hizmetin sağlayıcısı tarafından bildirilen veya o hizmetin tanıtımında belirtilen ya da o hizmetin reklam ve ilanlarında, standardında, teknik düzenlenmesinde yer alan özelliklere uyulmaması ya da hizmetin sağlayıcısı tarafından verilen sözlerin yerine getirilmemesi “ Ayıplı Hizmet” demektir.
    Tüketici, satın aldığı bir mal veya hizmetten beklediği yararı göremiyorsa ya da o mal ve hizmette bir kusur varsa o mal ya da hizmet ayıplıdır.
    Malın değerini veya kullanımından umulan yararları azaltan her çeşit eksiklik o malın ayıplı olduğunu gösterir. Bir hizmetten beklenen yararları azaltan her çeşit eksiklik o hizmetin ayıplı olduğunu ortaya koyar.
    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDEN SORUMLULUK
    Ayıplı Maldan Dolayı Sorumluluk : Ayıplı malın imalatçısı-üreticisi, ithalatçısı, satıcısı, bayisi, acentesi ve belirli marka bir mal satın alınması şartına bağlı olarak kredi verenler ayıplı maldan ve ayıplı malın neden olduğu her çeşit zarardan ve tüketicinin seçimlilik haklarından dolayı tüketiciye karşı zincirleme sorumludur.
    Ayıplı Hizmetten Dolayı Sorumluluk: Ayıplı hizmetin sağlayıcısı, bayisi, acentesi ve bir hizmet satın alınması şartına bağlı olarak kredi verenler ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her çeşit zarardan ve tüketicinin seçimlilik haklarından dolayı tüketiciye karşı zincirleme sorumludur.
    Ayıplı Mal Ya Da Hizmetin Neden Olduğu Zarardan Sorumluluk
    Tüketici, seçimlik haklarından birisi ile birlikte ayıplı malın veya hizmetin neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan durumlarda malın imalatçısı-üreticisinden veya hizmetin sağlayıcısından, bayisinden, acentesinden tazminat isteme hakkına sahiptir. Ayıplı mal ve hizmetlerin neden olduğu zararlardan dolayı hak arama süresi 3 yıldır.
    Satılan malın ya da hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mal ya da hizmetlerde bu sorumluluk yoktur.
    Ayıplı olarak satılan mallarda, satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde “ özürlüdür” ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur.
    İmalatçı veya satıcı bilerek ayıplı mal satabilirler. Ancak, ayıplı mal satışının belirli koşulları vardır. Yalnızca ayıplı mal satılan yerlerde bir kat veya reyon gibi bir bölümün sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
    Güvenli olmayan mallar, piyasada “özürlüdür” etiketiyle dahi satılamaz.

    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDEN DOLAYI HAKLARIMIZ
    1) Satın alınan mala veya hizmete ödenen bedelin istenilmesi hakkı ( Bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme hakkı)
    2) Malın ayıpsız olan bir yenisiyle değiştirilmesi ya da hizmetin yeniden görülmesi hakkı
    3) Malın ücretsiz olarak onarımını isteme hakkı
    4) Ayıp oranında bedel indirimi isteme hakkı
    Tüketiciler, bu haklardan birisini tercih edebilir. Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin bu isteğini yerine getirmekle yükümlüdür.
    MAL VE HİZMETLERDE AYIP ÇEŞİTLERİ
    Fark Ediliş Ya da Ortaya Çıkış Yönüyle Ayıp Çeşitleri ve Hak Arama Süreleri
    Açık Ayıp: Mal ya da hizmetlerde hemen görülebilecek, fark edilebilecek özürler, bozukluklar, eksiklikler, defolar ve kusurlardır. Açık ayıplarda hak arama süresi 30 gündür.
    Gizli Ayıp: Mal ve hizmetlerin kullanım süresinde ortaya çıkan ayıplardır. Ancak, bu ayıplar yanlış kullanımdan değil, mal ya da hizmetin özelliğinden, kalitesizliğinden, standarda aykırılığından, imalat ve üretim hatalarından kaynaklanabilecek ayıplardır. Gizli ayıplarda hak arama süresi 2 yıldır. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda 5 yıldır. Ancak, ayıp ortaya çıktığında beklemeden ilgili yerlere başvuruda bulunulması gerekmektedir.
    Hileli Ayıp : Tüketicilerden hile ile gizlenmiş ya da satıcı veya sağlayıcının ağır kusuru olan mal ve hizmetlerdeki ayıplardır. Hileli ayıplar ne zaman ortaya çıkarsa tüketici hakkını arayabilir.
    Niteliği , Niceliği ve Eksiklikleri Yönüyle Ayıp Çeşitleri
    Maddi Ayıplar : Malın bozuk, yırtık, kırık, çatlak, lekeli, sökük olması gibi fiziksel ayıplardır. Teslim edilen malın satılan maldan kalitesinin farklı olması buzdolabının soğutmaması, halis ceviz denilen mobilyanın çam olması gibi
    Hukuki Ayıplar : Maldan yararlanmayı ve onu kullanmayı sınırlandıran hukuki eksikliklerdir. Örneğin; kullanımı yasak olan ilaç ya da bir kimyasal maddenin serbest olduğu belirtilerek satılması; satılan malın satım sırasında hacizli olması gibi
    Ekonomik Ayıplar : Tüketicinin maldan beklediği yararlanma ve kullanma olanağını azaltan, kullanma olanağı bulunsa da malın ekonomik değerini düşüren özelliklerdir. Örneğin; az miktarda elektrik tükettiği belirtilen cihazın çok elektrik tüketmesi; az yakıt tükettiği belirtilen otomobilin çok yakıt tüketmesi gibi
    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDE BAŞVURULACAK YERLER
    Ayıplı Mal veya Hizmet Nedeniyle Başvuru Öncelikle Nereye Yapılmalıdır ?
    Ayıplı mal veya hizmet nedeniyle, tüketici isteklerinden (haklarından) birini öncelikle satıcıya , sağlayıcıya ya da bayiye, acenteye süresi içerisinde bildirir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre, tüketicinin isteğini firma yerine getirmekle yükümlüdür.
    Ayıplı Bir Mal veya Hizmet Nedeniyle Tüketici İlgili Firmalardan Olumsuz Bir Cevap Alırsa, Nerelere Başvuruda Bulunabilir?
    Bu durumda, tüketici, Tüketici Hakları Derneği’ne (THD), Derneğin şubelerine, THD’nin şubeleri yoksa Tüketici Dernekleri Federasyonu’nun (TÜDEF) üyesi olan Tüketici Derneklerine, Kaymakamlıklarda ve Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerinde bulunan Tüketici Sorunları İl Hakem Heyetlerine, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne, Tüketici Mahkemelerine başvuruda bulunabilir.
    Satın alınan mal veya hizmetlerde mutlaka fiş – fatura, sözleşme, garanti kapsamındaki mallar için ise Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca onaylanmış garanti belgesi, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu istenmelidir.

    Turhan ÇAKAR
    Tüketici Hakları Derneği
    Genel Başkanı


    http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=56
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    MESAFELİ SÖZLEŞMELER UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİ
    TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞ
    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞ
    REKLAM KURULU YÖNETMELİĞİ
    PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
    TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
    TÜKETİCİ KREDİSİNDE ERKEN ÖDEME İNDİRİMİ VE KREDİNİ
    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
    TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
    TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
    MESAFELİ SÖZLEŞMELER UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
    KAMPANYALI SATIŞLARA İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMEL
    DEVRE TATİL SÖZLEŞMELERİ UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
    AYIPLI MALIN NEDEN OLDUĞU ZARARLARDAN SORUMLULUK HAKKINDA YÖNETMELİK
    ETİKET, TARİFE VE FİYAT LİSTELERİ YÖNETMELİĞİ
    KAPIDAN SATIŞLARA İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİ
    TİCARİ REKLAM VE İLANLARA İLİŞKİN İLKELER VE UYGULAMA ESASLA
    GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
    TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
    SANAYİ MALLARININ SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
    KAPIDAN SATIŞ YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİĞİ

    Konuları için


    http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?ption=com_content&task=category§ionid=5&id=20&Itemid=43
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    PARALEL İTHALAT (GREY MARKET) ÜRÜN NEDİR ?

    * İthalat belgesine sahip ve gerekli koşulları sağlamış firmalar tarafından, üretici firmaların ülkemizdeki temsilciliklerinin müsaadesi ile ithal edilmiş ürünlere paralel ithalat(Grey market) ürün denilmektedir.

    * Paralel ithalat ürünler 2 yıl garantili olarak satışa sunulmaktadır. Ürünler kutuların içerisinden çıkan garanti kartlarında belirtilen servis noktasında 2 yıl süresince garanti kapsamında işlem görmektedir.

    * Ortaya çıkabilecek her türlü anlaşmazlıkta Tüketiciyi Koruma Kanunları Paralel ithalat ürünler için aynen geçerlidir.

    * İthalatçı firmaların genel merkezleri genellikle İstanbul’dadır. Arızalı paralel ithalat ürünler kargo ile firmaların teknik servislerine gönderilir. Teknik işlemler tamamlandıktan sonra tekrar kargo ile kullanıcıların adresine gönderilir.

    Örneğin iki tane Nokia X6 var. Biri paralel ithalat olsun diğeri ise normal. Nokia X6 telefonunuz arıza yaptığında muhatabınız Nokia Türkiye değildir. Muhatabınız o cihazı ülkeye getiren tedarikçi firmadır. Ama Nokia distribütörüne ait bir X6 ise (KVK, Genpa vs) bu telefonunuz bozulduğunda herhangi bir Nokia servis noktasından hizmet alabilirsiniz.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    FORUMDA DAHA ÖNCE DİLE GETİRİLEN BENZER KONULAR


    Aşağıdaki konuların hepsi, bir şekilde benim de dahil olduğum (favorilerimde kayıtlanmış) konulardır.
    Konulardan bazılarında arkadaşlarla mail / özel mesaj / telefon ile haberleşip çözüm üretmeye çalıştık ve birçoğunda da başarılı olduk.
    Konu açıp tecrübelerini/yaşadıklarını paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim...

    Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-kanunlari-hakkinda-bilgilendirme--30399656

    TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ve MAHKEME KARARI .(önemli bilgiler)
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-hakem-heyeti-ve-mahkeme-karari-onemli-bilgiler--48121677

    TÜKETİCİ HAKLARI KARARI 5800
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-karari-5800--49296630

    Tüketici Hakem Heyeti Kararı..
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-hakem-heyeti-karari--36858537

    Tüketici Hakları Teknik Servisler Hakk. (ANA KONU)
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-teknik-servisler-hakk-ana-konu--49201914

    GARANTİDE TAMİR SÜRESİ 20 GÜNE İNMİŞTİR !!! HAYIRLI UĞURLU OLSUN..
    https://forum.donanimhaber.com/garantide-tamir-suresi-20-isgunune-inmistir-hayirli-ugurlu-olsun--48592385

    ------>Paralel ithalat telefonlar hakkında görüş-öneri-tecrübeler<----
    https://forum.donanimhaber.com/paralel-ithalat-telefonlar-hakkinda-gorus-oneri-tecrubeler--49206004

    KVK Teknik Servis Sorunu
    https://forum.donanimhaber.com/kvk-teknik-servis-sorunu--43256650

    Tüketici Hakları İle İlgili Bilgilendirme (Yardım)
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-ile-ilgili-bilgilendirme-yardim--48987935

    5800 tamirde hala gelmedi 08.04.2011 veriliş tarihi
    https://forum.donanimhaber.com/5800-tamirde-hala-gelmedi-08-04-2011-verilis-tarihi--48745362

    Nokia , KVK , Genpa Bedel iadesi veya Cihaz değişimi hakkında danışmak isteyenler...
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-kvk-genpa-bedel-iadesi-veya-cihaz-degisimi-hakkinda-danismak-isteyenler--46482950

    kvk ya nasıl telefon gönderilir?
    https://forum.donanimhaber.com/kvk-ya-nasil-telefon-gonderilir--47344150

    Nokia N8 19 gün sonunda kilitlendi kapandı ve malum sonuç açılmıyor / Nokia Sıfırı ile Değiştiriyor
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-n8-19-gun-sonunda-kilitlendi-kapandi-ve-malum-sonuc-acilmiyor-nokia-sifiri-ile-degistiriyor--45526097

    ===> N8 HAKEM HEYETİ <===
    https://forum.donanimhaber.com/n8-hakem-heyeti--48223373

    Paralel İthalat (Grey Market) Nedir ?
    https://forum.donanimhaber.com/paralel-ithalat-grey-market-nedir--48188657

    GenPa Garanti kApsamına SokAmdı
    https://forum.donanimhaber.com/genpa-garanti-kapsamina-sokamdi--47007741

    Yeter Artık Genpa!Haklarımızı sonuna kadar arıyoruz!
    https://forum.donanimhaber.com/yeter-artik-genpa-haklarimizi-sonuna-kadar-ariyoruz--47941214

    5800 geri iade etme
    https://forum.donanimhaber.com/5800-geri-iade-etme--30869657

    garanti
    https://forum.donanimhaber.com/garanti--47659931

    Cihazınızı KVK Teknik Servise teslim etmeden önce 2 kez düşünün!
    https://forum.donanimhaber.com/cihazinizi-kvk-teknik-servise-teslim-etmeden-once-2-kez-dusunun--45003988

    Değişim cihaz nasıl oluyor?
    https://forum.donanimhaber.com/---47528904

    %%%%%100__TüKeTiCi şİkAyeTLerİ ÇöZüM ToPiği
    https://forum.donanimhaber.com/100-tuketici-sikayetleri-cozum-topigi--17859325

    paralel ithalat telefonların ne farkı var?
    https://forum.donanimhaber.com/--16152890

    Lütfen Yardım edin... 5 kez servise giden telefonu değiştirmiyorlar
    https://forum.donanimhaber.com/lutfen-yardim-edin-5-kez-servise-giden-telefonu-degistirmiyorlar--42716871

    30 İş Günü Hakkında
    https://forum.donanimhaber.com/30-is-gunu-hakkinda--42395741

    Teknik servis hakkında Yardım bekliyorum.
    https://forum.donanimhaber.com/teknik-servis-hakkinda-yardim-bekliyorum--46754196

    Tüketici Hakları ve Nokia
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-ve-nokia--45803588

    TELEFONUM 3 KEZ AYNI ARZAYI VERDİ YARDIM
    https://forum.donanimhaber.com/telefonum-3-kez-ayni-arzayi-verdi-yardim--45839065

    Nokia 5800 XM MAĞDURLARI DERNEĞi
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-5800-xm-magdurlari-dernegi--31376575

    Tüketici Hakları İade Şartları Hakkında
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-iade-sartlari-hakkinda--46554810

    Teknik Servis Açıklamasında Ne Demek İstemekte ?
    https://forum.donanimhaber.com/teknik-servis-aciklamasinda-ne-demek-istemekte--43391646

    paralel ithalatlı s8500 almışım. cevap ve çözümler arıyorum
    https://forum.donanimhaber.com/paralel-ithalatli-s8500-almisim-cevap-ve-cozumler-ariyorum--46332638

    !!!Bimeks Kullanılmış Telefon Gönderdi!!!
    https://forum.donanimhaber.com/bimeks-kullanilmis-telefon-gonderdi--46178346

    Telefonu Yapamadılar Yenısınıde Vermiyorlar!
    https://forum.donanimhaber.com/telefonu-yapamadilar-yenisinide-vermiyorlar--46263733

    KVK - TeknoSA ve Nokia rezaleti.
    https://forum.donanimhaber.com/kvk-teknosa-ve-nokia-rezaleti--44765170

    E8 ve Genpa
    https://forum.donanimhaber.com/e8-ve-genpa--45970685

    Tüketici Hakları İade Şartları Hakkında
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-haklari-iade-sartlari-hakkinda--46554810

    Hepsiburadadan aldığım telefonu nasıl garantiye gönderrim?
    https://forum.donanimhaber.com/hepsiburadadan-aldigim-telefonu-nasil-garantiye-gonderrim--45990966

    NOKİA SHOP ALTINDA KANDIRMACA
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-shop-altinda-kandirmaca--44892714

    Aldığım telefonu 7 gün içersinde iade edebilirmiyim?
    https://forum.donanimhaber.com/aldigim-telefonu-7-gun-icersinde-iade-edebilirmiyim--35524599

    Tüketici Heyetinden Lehime Karar Çıktı...Şimdi Ne Yapmalıyım?
    https://forum.donanimhaber.com/tuketici-heyetinden-lehime-karar-cikti-simdi-ne-yapmaliyim--45195301

    Ayıplı mal nasıl iade edilir?
    https://forum.donanimhaber.com/ayipli-mal-nasil-iade-edilir--35656812

    TELPA'ya verdiğim telefonun iş gününü nasıl hesaplarım?
    https://forum.donanimhaber.com/telpa-ya-verdigim-telefonun-is-gununu-nasil-hesaplarim--42921524

    Genpa'ya garantiye verirken fatura gerekiyor mu?
    https://forum.donanimhaber.com/genpa-ya-garantiye-verirken-fatura-gerekiyor-mu--44477723

    5800 garantiye gönderdim.
    https://forum.donanimhaber.com/5800-garantiye-gonderdim--44054663

    5800 Sorunlar | Teknik Servis Süreci | Teleservis | Telefonu Teslim Aldım...
    https://forum.donanimhaber.com/5800-sorunlar-teknik-servis-sureci-teleservis-telefonu-teslim-aldim--43873583

    --- Nokia 5800 Kullanıcı Hakları ---
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-5800-kullanici-haklari--44261920

    nokia garanti fiyaskosu
    https://forum.donanimhaber.com/nokia-garanti-fiyaskosu--43896667

    KVK YA DİKKAT!!!!
    https://forum.donanimhaber.com/kvk-ya-dikkat--38553131

    6 Ekim'de KVK'ya telefonu verdim Bu gün 30 Ekim
    https://forum.donanimhaber.com/6-ekim-de-kvk-ya-telefonu-verdim-bu-gun-30-ekim--44107782

    Telefonum 4üncü kez servise gidecek,değişim olabilirmi?
    https://forum.donanimhaber.com/telefonum-4uncu-kez-servise-gidecek-degisim-olabilirmi--43903418

    30 İŞ GÜNÜ KONUSUNDA YARDIM
    https://forum.donanimhaber.com/30-is-gunu-konusunda-yardim--43535984

    Telefonun garantiden değişimi..
    https://forum.donanimhaber.com/telefonun-garantiden-degisimi--43555475

    ŞOK NOKİA X6 790 TL gold (Paralel İthalat)
    https://forum.donanimhaber.com/sok-nokia-x6-790-tl-gold--39726529

    Ceptikla.Com Outlet Cep telefonu bölümü güncellenmiştir. Fırsatı Kaçırmayın
    https://forum.donanimhaber.com/ceptikla-com-outlet-cep-telefonu-bolumu-guncellenmistir-firsati-kacirmayin--34143003



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 11 Kasım 2021; 18:56:22 >







  • Teşekkürler.
    Çok yararlı olmuş.
    Yanlız bir soru soracam
    quote:

    LİSTEDEN BİRKAÇ ÖRNEK:

    CEP telefonLARI
    2 YIL
    20 İŞ GÜNÜ


    Buna göre tamir süresi 20 iş gününü geçerse para iadesi isteye bilecekmiyiz. Bunu mu demek istemissiniz?

    Birde diyelim yasal süre geçti, ik yapmamız gereken nedir, nasıl bir yol izlemeliyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azad_van -- 7 Eylül 2011; 16:36:35 >
  • Faydamız olursa ne mutlu...

    böyle bir durumda ilk yapman gereken bağlı bulunduğun TSHH'ne gidip durumu onlara anlatıp, onların önerisi ile işlem yapman olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel konu, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Faydamız olursa ne mutlu...

    böyle bir durumda ilk yapman gereken bağlı bulunduğun TSHH'ne gidip durumu onlara anlatıp, onların önerisi ile işlem yapman olur...


    Tekrar teşekkürler bu hızlı cevabınız için
    Yanlız cep telefonları için yasal süre 20 gün mü oldu acaba? benmi yanlış anlamışım?
  • Rica ederim.

    25.Mayıs.2011 tarihinden itibaren tamir süresi 20 iş günü oldu...
  • Fazla soru soruyorum kusura bakmayın, bir şey daha soracam.
    Ben telefonumu 1,5 sene önce 990tl ye aldım. Bu 20 günlük süre beni kapsarmı yoksa ben bu genelgeden önce aldığım için 30 günmü beklemeliyim.
    Telefonumu 05.08.2011de aldığım bayiye teslim ettim,onlarda TELPA ya gönderdiler. Araya bayram falan girdi, hesabıma göre 09.09.2011de süre bitiyor.
  • Satın alma tarihi önemli değil.
    servise veriliş tarihi 25.Mayıs.2011 den sonra olanlar yeni yasadan faydalanabiliyor...
  • Güncel tutmak lazım. Teşekkürler.
  • Nokia 5800 telfonum için bedel iademi amış bulunmaktayım yaklaşık 4 aylık bi süreç geçti pyaladılar ama elleri mahkum yatırdılar parayı hesabıma arkadaşlar size tavsiyem mücedeleyi bırakmamanız ve sonuç zaferdir Ve yardımları için gokmay arkadaşa teşekkürü bi borç bilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anl_clk -- 26 Ekim 2011; 14:52:38 >
  • Ne demek, rica ederim. Paranı kurtarmış olmana inan çok sevindim, hiç birimiz onlardan zengin değiliz.
    Hakkını arayan çözüme ulaşıyor.

    Benzer sorunları yaşayan arkadaşlara da örnek olması dileğimle...
  • Hak verilmez alınır ;)
    bilgilendiri konu olmuş
  • Arkadaş Tüketici Hakem Heyeti'nden karar yaklaşık ne kadar sürede çıkıyor? Şehire göre değişiyor mu? Ayrıca sorması ayıp ama Tüketici Hakem Heyeti'nde veya oradaki her ne birimse bu işleri hızlandırmanın yolları var mıdır?
  • arkadaşım htc wildfire s telefon almıştı. şarj sorunu çıktı ortaya. teknik servise gitti cihaz ve ilk etapta bir hafta denildi. sonra bu süre 2 haftaya çıktı. sonra 3 hafta derken telefonu verdiler bize ve verilen cevap şuydu htc işlem yaptırmadı. zor bela htc'den muhatap alabileceğimiz birilerini bulduk ve adamlar bize bizi ilgilendirmiyor o sorun dediler. gidin aldığınız yere anlatın derdinizi dediler vs. vs. kısacası son çare olarak tüketici haklarına başvurdu arkadaşım ve 2 hafta içerisinde para iadesi yaptırdılar sağ olsunlar tarafımıza :)
  • güzel ve faydalı bir konu olmuş, herkes hakkını arasın.
  • Teşekkürler.
  • cep telefonumuzun faturasını kaybettik, kutu içerisindeki garanti belgeside yok, bunu garantiye nasıl göndericez? ne zaman bir ürünü garantiye göndermek istesem hep fatura soruluyor.
  • Umarım herkes için faydalı olur, sağol...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuseyr

    güzel ve faydalı bir konu olmuş, herkes hakkını arasın.


    Bildiğim kadarıyla, yetkili servislerde imei numarası ile işlem yapıyorlar. Sorup teyit etmek de fayda var...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pilavyer

    cep telefonumuzun faturasını kaybettik, kutu içerisindeki garanti belgeside yok, bunu garantiye nasıl göndericez? ne zaman bir ürünü garantiye göndermek istesem hep fatura soruluyor.
  • Yine bir sorun ve yine ben. Bu seferki sorunum laptop ile alakalı. Dilekçe metnini aşağıda paylaşıyorum. Sorunumu orda uzun uzun anlattım. Ancak şöyle bir derdim var henüz 30.iş günü dolmadı. Bu adamlar son seferde işi resmen aceleye getiriyor. Teknik servis önceden 1 hafta cihazı elinde tuttu test için, şimdi ise 2 gün test edilmiş ve Gold Bilişim tarafından cihaz istenildiği için gönderilmiş. Bu nasıl bir mantıkdır anlamış değilim!

    Edt: sanırım yanlış yerde bahsetmişim mevzudan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uqurcan -- 11 Ocak 2012; 18:39:05 >
  • bu konu iyi olmuş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.