Şimdi Ara

:: TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları :: (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
6.632
Cevap
23
Favori
562.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 150 hplik pejo nedense Tsı motorlar kadar ne tutuldu nede iyi
  • bazı fotoğraf mak . şişirilmiş pixel değeri gibi balon olabilir .... olmasa da pejo işte...
  • Teşekkür ederim. Aracımı almadan önce arkadaşımın golf TSI 140 hp otomatik vitesli aracını denemiştim. Zaten kendimi zorlayıp bu motor seçeneğine yönelmeme en büyük sebep bu deneyimdi. Servisten de aldığım bilgide aralarında çok büyük bir fark olmadığını söylemişlerdi gerçekten hızlanma ve ataklık olarak arada büyük bir fark yok. 122 lik biraz daha ekonomik 1200 kg ağırlıkta ki Golf e 200 n/m tork yetiyorda artıyor bile. Ataklıktaki en büyük etken bence tork oranının bu denli yüksek olması ve çok çabuk kendini hissettirmesi.



    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Hayırlı olsun,kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim, umarım memnuniyetin kullanımın boyunca artarak devam eder.

    140'lık kullanmış mıydın? kulllandıysan aralarında ne tür fark gördün?

    122'lik test aracı gelince hemen gidip süreceğim.
    VW bizi teknoloji manyağına çevirdi,bilişim teknolojisindeki gibi devamlı yeni sürüm devamlı yeni türev ürünler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi proteo -- 21 Aralık 2007; 9:28:53 >




  • Aman gözünü seveyim laf çarpıp malum ekibi çağırma,güzel güzel sohbet ediyoruz şurda.
    Şimdi sesi duyan ışığı gören buraya koşar.
    Fakat bu sefer duvara çarpmış gibi olurlar,çünkü artık işkembeden atmaya imkanları yok.

    Fırsat bulduğumda bu motorların neden patlamayacağını,bu muhabbetin nerden kaynaklandığı ve bu söylemin içeriğinin boş olduğu gibi mevzularda bir şeyler yazacağım.

    Birde küçük bir şaşırtma sorusu,kompresör'ün 3500 d/dk'dan sonra devreden çıkmaması için motor yönetim sisteminde müdahale olsa ve kompresör 4000-5000 d/dk ya kadar devrede kalsa nasıl olur?

    quote:

    Orjinalden alıntı: telenor
    bazı fotoğraf mak . şişirilmiş pixel değeri gibi balon olabilir .... olmasa da pejo işte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 21 Aralık 2007; 11:14:13 >




  • Usta sen bmw 1 serisini sattınmı
    quote:

    Orjinalden alıntı: anti-mage

    bizde su an 06 jetta 1.6midline var 66 bin hayırlısıyla ocak sonuna dogru jetta tsi 140bg comfortline alıyoruz salsa kırmızısı inşallah bu renk yakısır babam secti alınca izlenimlerimi paylasacagım sizle yanlıs sormak istedigim bir soru rodajda bu arabayı nasıl kullanmak gerekir gördügüm kadarıylada kimse motorda sorun yaşamamız inşallah bizde yaşamayız cünkü almadan önce biraz tereddütteydik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Birde küçük bir şaşırtma sorusu,kompresör'ün 3500 d/dk'dan sonra devreden çıkmaması için motor yönetim sisteminde müdahale olsa ve kompresör 4000-5000 d/dk ya kadar devrede kalsa nasıl olur?



    Turboya gerek kalmaz :) kompresorle kullanalım sadece:)

    TSI de diğer turbo arabalar gibi turbonun soğmasını rolantide bekleme yapmaya çok gerek varmı. rolantideyken turbo kaç devirle döner ki??
  • benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.
  • geçmiş olsun .merak ettik bizi bilgilendirmeni umuyoruz ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.
  • Geçmiş olsun,belkide önemli bir şey yoktur.
    Sonuçta bilgisayarda ne olduğu anlaşılacaktır.
    Mekanik değilde sensör hatası veya hatalı veri nedeniyle yanmış olabilir,çok can sıkmaya gerek yok.
    İçinizin rahat olması için tatilde acil servis olarak görev yapan bir yerde de cihaza taktırabilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 21 Aralık 2007; 22:07:00 >
  • GARİBALDI abimizin de sergilediği notlarda belli olduğu gibi TSİ de çıksa çıksa sensör ve sigorta ,role arızası çıkabilir .başka birşeyin çıkması pek olası değil .yazılım kontrolünde 5 dk içersinde çözüleceğini sanıyorum ,ama yine de sonucu merak ediyoruz...
  • telenor bizim diğer GT yi geçen hafta servise götürdük.Problemi şöyle tarif edebiliriz;hızlanırken özellikle 2.viteste ayağını gazdan aniden çektiğinde "bılop" diye bir ses geliyor ama belli belirsiz.Her zaman çok bariz duyulmadığı gibi tarif etmekte zor.Ayrıca bu ses tırmanırken veya inerken değil yalnızca düz yolda özellikle 2.vites hızlanmalarında ayağı gazdan aniden çekilince fark ediliyor.Servisten ayrı ayrı iki elemanla bir kaç defa tur atıldı,ilk önce onlarda duymadılar fakat sonra fark ettiler.Bu seferde nerden olabileceği konusunda kafa yoruldu,ön sol taraf dendi,ön soldaki süspansiyon veya o taraftaki mekanik aksamı söküp bakacağız dediler.Neyse arabayı bırakıp döndük.

    Ertesi iş günü arayıp sorun egzoz turbo şarjı ünitesinde demişler,çözüm olarakta değiştireceklerini ve parça beklediklerini söylemişler.Maddi boyutuda bayağı tuzluymuş,gerçi garanti var ama yinede insanın gözü korkuyor.Bir ertesi iş günü servisten tekrar arayıp sorunun umdukları gibi olmadığını,yalnızca valf değiştirdiklerini ve arabanın hazır olduğunu söylemişler,bu müdahalenin maddi boyutu önemsiz bir tutarmış.Şimdi araç normal olarak çalışıyor.Büyük ihtimal cihaza taktıklarında arızanın kaynağını buldular,çünkü motordaki her aşama nerdeyse sensörlerle takip ediliyor.Cihazın servis tarafından efektif kullanımı mümkün olursa tesbit edilemeyecek arıza yok gibi.




  • Bahsi geçen araç ilk 3,5 ayda 15.000 km yapmıştı,şimdi 7.ayında ve 25.000 km'de.Çoğunlukla performanslı ve limitlerinde kullanılmış bir araçtır.
  • şöyle birşeyde olabilirmi bilmiyorum ama senin bir yorumunu alayım.salı günü xenon tanıtılsın diye aracı bosch car servise götürdüm.orada bayağı uğraştılar sonra yapamıyoruz diye geri verdiler.ondanda olmuş olabilirmi ayarları bozmuş olabilirlermi diye bir düşünce geçti aklımdan.ama kesin sonuç servise götürdükten sonra çıkacaktır.




    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Geçmiş olsun,belkide önemli bir şey yoktur.
    Sonuçta bilgisayarda ne olduğu anlaşılacaktır.
    Mekanik değilde sensör hatası veya hatalı veri nedeniyle yanmış olabilir,çok can sıkmaya gerek yok.
    İçinizin rahat olması için tatilde acil servis olarak görev yapan bir yerde de cihaza taktırabilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.






  • Sanırım büyük ihtimal bundan olmuş olabilir,sonuçta motor yönetim sistemine müdahale ediyorlar.
    Dışardan bu şekilde müdahale edilmesi ve uğraşılması sonucu hata mesajı oluşmuştur,bunun üzerine motor yönetim sistemi kendini koruma moduna almış olabilir.Cihaza taktırıp hata kodunu sildirirsin üstüne bide ne olur olmaz diye (belki ayarları bozmuş olabilirler) güncelleme yaptırırsın.
    İnternet üzerinden Almanya mekeze bağlanıp güncelleme yapıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    şöyle birşeyde olabilirmi bilmiyorum ama senin bir yorumunu alayım.salı günü xenon tanıtılsın diye aracı bosch car servise götürdüm.orada bayağı uğraştılar sonra yapamıyoruz diye geri verdiler.ondanda olmuş olabilirmi ayarları bozmuş olabilirlermi diye bir düşünce geçti aklımdan.ama kesin sonuç servise götürdükten sonra çıkacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Geçmiş olsun,belkide önemli bir şey yoktur.
    Sonuçta bilgisayarda ne olduğu anlaşılacaktır.
    Mekanik değilde sensör hatası veya hatalı veri nedeniyle yanmış olabilir,çok can sıkmaya gerek yok.
    İçinizin rahat olması için tatilde acil servis olarak görev yapan bir yerde de cihaza taktırabilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 22 Aralık 2007; 12:57:39 >




  • Sanırım fazladan tahliye kanalları ve bunu organize eden sensör var ama sonuçta egzoz turboşarjı,beklemekte fayda var.Özelllikle yüksek devirli ve performanslı kullanımlardan sonra bence kesin beklemek lazım.
    1 dk beklemenin kime ne zararı olur?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci

    TSI de diğer turbo arabalar gibi turbonun soğmasını rolantide bekleme yapmaya çok gerek varmı. rolantideyken turbo kaç devirle döner ki??

  • öncelikle topic çok hoş olmuş çok yararlı bilgiler var tebrik ediorum GARIBALDI..lütfen TSi lar patlar çatlar dalgalarına dönmesine izin vermeyelim bunun da..sanki bazı insanlar volkswagen mühendislerinden daha cok biliyor bu işi de patlar çatlar diolar,gülüorum sadece..tabiki arıza çıkartmaz demio kimse ama o söylenenden de olmayacağı kesin..240 nm hatta overboostla 260 nm yapabilen bi araba kullanıorum,cok da zevkli bu tork oyuncağı ama vw nin TSi teknolojisine de bir makina mühendisi adayı olarak hayranım..240 nm yi bizim focus ghia TDCi dan daa geniş aralıkta vermesi çok daha zevkli bi araba olduğunun da kanıtıdır,bu teknoloji beni tekrar benzinli arabalara karşı ısıttı doğrusu..
  • Teşekkür ederiz,
    Sezar'ın hakkı Sezar'a, telenor'un hakkınıda verelim.
    Elde grafik,şema,resim ve bilgi olarak dökümanlar var ama zamanla peyderpey konuya taşımaya çalışacağız.
    Ben teknik bilgisi zayıf,hatta hiç olmayan biri sayılırım ama birisininde bu işleri yapması,eldeki malzemeyi diğer kullanıcı ve meraklılarına sunması lazım.

    Makina bahsettiğin gibi değişik,güzel bir makina.Ayrıca süprizlere açık bir makina,kullanırken yeni yeni tepkiler veya özellikler öğrenebiliyorsun,farkına varabiliyorsun.Üzerinde bulunduğu platforma birden fazla karakter veya kişilik kazandırabiliyor.Bazen belli şartlar altında 1.4 atmosferik motor gibi davranıyor,amanın diyorsun ben bu makinayla ne yapacağım diye kara kara düşünüyorsun,bazen V6'lar gibi istikrarlı ve çok güzel özellikler sergiliyor,bazen sinirli bazen de sakin ama verilen her görevin üstesinden gelirim havasına bürünüyor.

    Çatlar-patlar'ın kaynağı konusunda bir şeyler yazacağım ama sakin kafayla fırsat bulunca.

    Başka bir markanın helede güzel bir motora sahip kaliteli bir platform kullanıcısının dikkatini çekmek,iyi dileklerini almak çok hoş.Seninde katkılarını ve sorularını,beyin jimnastiği kıvamında düşüncelerini bekliyoruz.

    Ek:Biz iki arkadaş kesinlikle dizel alma düşüncesiyle yola çıktık sonunda bir sürü maceradan sonra GT'ye geldik,ilk başlangıçta biri bize benzinli araba tavsiye etseydi kovalardık.İyi mi kötü mü ettik, zaman ve deneyimler bize söyleyecek.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    öncelikle topic çok hoş olmuş çok yararlı bilgiler var tebrik ediorum GARIBALDI..lütfen TSi lar patlar çatlar dalgalarına dönmesine izin vermeyelim bunun da..sanki bazı insanlar volkswagen mühendislerinden daha cok biliyor bu işi de patlar çatlar diolar,gülüorum sadece..tabiki arıza çıkartmaz demio kimse ama o söylenenden de olmayacağı kesin..240 nm hatta overboostla 260 nm yapabilen bi araba kullanıorum,cok da zevkli bu tork oyuncağı ama vw nin TSi teknolojisine de bir makina mühendisi adayı olarak hayranım..240 nm yi bizim focus ghia TDCi dan daa geniş aralıkta vermesi çok daha zevkli bi araba olduğunun da kanıtıdır,bu teknoloji beni tekrar benzinli arabalara karşı ısıttı doğrusu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 22 Aralık 2007; 14:50:04 >




  • geçici turbo şarj arızası vermiş dayanamadım pazartesi ye kadar servise bugün götürdüm.rekor oto nöbetçiymiş.baktılar arızayı sildiler bir daha olursa bakarız dediler.inşallah olmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Sanırım büyük ihtimal bundan olmuş olabilir,sonuçta motor yönetim sistemine müdahale ediyorlar.
    Dışardan bu şekilde müdahale edilmesi ve uğraşılması sonucu hata mesajı oluşmuştur,bunun üzerine motor yönetim sistemi kendini koruma moduna almış olabilir.Cihaza taktırıp hata kodunu sildirirsin üstüne bide ne olur olmaz diye (belki ayarları bozmuş olabilirler) güncelleme yaptırırsın.
    İnternet üzerinden Almanya mekeze bağlanıp güncelleme yapıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    şöyle birşeyde olabilirmi bilmiyorum ama senin bir yorumunu alayım.salı günü xenon tanıtılsın diye aracı bosch car servise götürdüm.orada bayağı uğraştılar sonra yapamıyoruz diye geri verdiler.ondanda olmuş olabilirmi ayarları bozmuş olabilirlermi diye bir düşünce geçti aklımdan.ama kesin sonuç servise götürdükten sonra çıkacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Geçmiş olsun,belkide önemli bir şey yoktur.
    Sonuçta bilgisayarda ne olduğu anlaşılacaktır.
    Mekanik değilde sensör hatası veya hatalı veri nedeniyle yanmış olabilir,çok can sıkmaya gerek yok.
    İçinizin rahat olması için tatilde acil servis olarak görev yapan bir yerde de cihaza taktırabilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    benim aracın motor arıza lambası yandı bugün.bayram olduğu için bir yere götüremedim.pazartesi ilk işim servise götürmek olacak.bakalım ne diyecekler.










  • Tekrar geçmiş olsun, önemli bir şey çıkmamış.Daha önceden yazdığım gibi arabanın her yeri algılayıcı dolu,motorun çalışmasının her aşaması,güç/tork üretimin her anı kontrol altında,düzensiz veya hatalı veri gelmesi anında motor yönetim sistemi koruma moduna geçiyor ve servise gidene kadar motoru kontrol altında tutup belli değer aralıkları altında çalışır durumda tutuyor.Bazende ciddi durum varsa belki tekrar çalıştırmana,hareket ettirmene izin vermiyordur.

    Bu konu vesilesi ile tekrar ediyorum,bu nedenle bu motorlar arıza yapar ama ne çatlar nede patlar.Hatta bu sıkı kontrol nedeniyle algılayıcılardan hata,ikaz,normal olmayan değer geldiği anda motor arıza verdiği anda koruma moduna geçerek olayın ilerlemesine daha fazla hasar oluşmasına imkan vermez.

    Arıza kaydının tekrar edeceğini zannetmem,büyük ihtimal serviste far için uğraşırken sıkıntı çıkmıştır.Servise gitmekle iyi yapmışsın,şüphe içini kemireceğine rahatlamış oldun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    geçici turbo şarj arızası vermiş dayanamadım pazartesi ye kadar servise bugün götürdüm.rekor oto nöbetçiymiş.baktılar arızayı sildiler bir daha olursa bakarız dediler.inşallah olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 22 Aralık 2007; 20:48:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Tekrar geçmiş olsun, önemli bir şey çıkmamış.Daha önceden yazığım gibi arabanın her yeri algılayıcı dolu,motorun çalışmasının her aşaması,güç/tork üretimin her anı kontrol altında,düzensiz veya hatalı veri gelmesi anında motor yönetim sistemi koruma moduna geçiyor ve servise gidene kadar motoru kontrol altında tutup belli değer aralıkları altında çalışır durumda tutuyor.Bazende ciddi durum varsa belki tekrar çalıştırmana,hareket ettirmene izin vermiyordur.

    Bu konu vesilesi ile tekrar ediyorum,bu nedenle bu motorlar arıza yapar ama ne çatlar nede patlar.Hatta bu sıkı kontrol nedeniyle algılayıcılardan hata,ikaz,normal olmayan değer geldiği anda motor arıza verdiği anda koruma moduna geçerek olayın ilerlemesine daha fazla hasar oluşmasına imkan vermez.

    Arıza kaydının tekrar edeceğini zannetmem,büyük ihtimal serviste far için uğraşırken sıkıntı çıkmıştır.Servise gitmekle iyi yapmışsın,şüphe içini kemireceğine rahatlamış oldun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    geçici turbo şarj arızası vermiş dayanamadım pazartesi ye kadar servise bugün götürdüm.rekor oto nöbetçiymiş.baktılar arızayı sildiler bir daha olursa bakarız dediler.inşallah olmaz.





    ben bizim TDCİ motorun sürekli arıza yapmasından korkarım(13000 km de hiçbişy olmadı daha cok şükür) ama bu TSİ motorlardan korkmam,o derece güveniorum yani volkswagen mühendisliğine adamlar milyonlarca km yol testi yaptılar, öle kolay mı hemen piyasaya sürmek,öyle bir prestij kaybı riskine girerler mi rekabetin bu derece yoğun oldugu dönemlerde

    ayrıca güç gösterisi ya başka bişey degil,1.4 motordan bunları cıkarıyoruz daha neler neler yaparız düşüncesinin bir göstergesidir bu




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.