Şimdi Ara

Tsi motor düşük devir ve sağırlaşma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
3.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Anxiolytic kullanıcısına yanıt
    Rampayı algılamıyor ancak yazmayı unutmuşum eğer gaza belli bir seviyenin üstünde basıyorsam o zaman uyarı ışığı yanmıyor. Sanırım sollama veya hızlı ivmelenme isteği olduğu düşünülmüş.
  • Direkt enjeksiyonlu her aracın emme valfi ve çevresi kurum bağlar, bunun şuan için direkt enjeksiyonda kesin bir çözümü yok. Fakat kurumun hissedilir hale gelmeye başlaması (tıkanıklık- valve float vb) normal mesafe kullanılan araçlarda 150-200bin km'leri bulabiliyor. Çalışma sıcaklığına ulaşmadan kısa süre kullanılan araçlarda ise kurum daha kısa sürede oluşur. Sadece bunu engellemek için kullanılan oil catch can diye bir ürün var, direkt enjeksiyon araçlarda bunu kullanınca bir süre sonra kutuda biriken ve emmeyi kirleten yağı görüyorsunuz zaten.

    Sık sık yapmaya gerek yok, ara sıra gazlayın, motor yükünü arttırın, motoru devirlendirin ve doğru yağ kullanın, uzun vadede dahi ciddi bir sorun yaşamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Rampayı algılamıyor ancak yazmayı unutmuşum eğer gaza belli bir seviyenin üstünde basıyorsam o zaman uyarı ışığı yanmıyor. Sanırım sollama veya hızlı ivmelenme isteği olduğu düşünülmüş.

    Evet haklısın, gaza basınca uyarı gidiyor, sabit gazda ya da yavaş yavaş basarsan yanıyor.

    Ben yine de uyarıya dikkat etmiyorum çünkü düz yol bile olsa 90la 6. vites düşük devir bence araç rahat çalışamıyor. Ama arabaya göre uygun.

    Tabi araçtan araca değişir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anxiolytic

    Diğer araçlarda durum farklı mıdır bilmiyorum kullanmadım ama benim ibiza ecotsi yolun eğimine göre vites değişim uyarısı yapıyor. Normal yolda 2000 deviri görmeden vites yükseltme uyarısı yapan araç bazen rampa çıkarken çok daha yüksek devirlerde bu uyarıyı yapıyor hatta çok dik rampalarda 1500 devirin üstündeyken bile vites düşürme uyarısı verebiliyor. Gaza yüklenmenize rağmen yeterince ivmelenmemesinden araç bunu algılıyor sanırım. Belli bi deviri geçince ya da altına inince otomatik uyarı söz konusu değil, biçok faktöre bağlı. Mesela performanslı kullanımda vites yükseltme uyarısını baya geciktirebiliyor, ekonomik kullanımda daha erken veriyor.



    Dediğiniz olay Fiorino'da da var.Aynı vites ve aynı devirde gidiyorduk,rampa yukarıdan rampa aşağıya geçtiğimiz an vites düşürme uyarısı gitti.




  • Hurafe değil, modern bütün araçlarda görülebilecek bir durum, iş sadece kurum birkmesi vs olayı değil motor beyni ile de alakalı.

    Günümüzün araçlarının motor beyinleri, siz aracı nasıl kullanıyorsanız ona göre yakıt karışımı hesaplayıp, motorun çalışma değerlerini ona göre ayarlıyor. Sürekli şehir içi sakin kullanıyorsanız ilk şehir dışına çıktığınızda aracın biraz hantal kaldığını hissedersiniz. Uzun yolda biraz seri ve agresif sürünce motor beyni ayarları değiştiriyor araç daha rahatlıyor serileşiyor. Bu hoşunuza gider, gelince şehirde ilk 1-2 gün yine alıştığınızdan seri olduğunu görür aa ne güzel motor açılmış dersiniz. Sonra yine beyin eski haline çeker ayarları şehir sürüşünüze göre, araç yine biraz hantallaşır. Bu normal bir olay, tsi msi fark etmez hepsinde var.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Bızzat deneyımlıyorum bunu, uzun yoldan gelınce sehır ıcı bı kac gun aracım daha serı oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hocam tsi motor sanirim direkt enjeksiyonlu diye biliyorum.Benim surekli kullanimda genelde 1800-2000 bandinda suruyorum.Ara sira 5bin devirleri gormek araca zarar vermez mi?Bugun mesela ilk defa araci zorladim.Motoru kapatmadan once 1dk bekleyip kapattim.Turbolu aracin daha dogrusu tsi motorun omru acisindan nasil bi yol izlenmeli?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheRust T kullanıcısına yanıt
    Arabaya zarar verebilecek devir seviyeleri kırmızı bölge ile gösterilmiştir zaten devir saatinde. 5000 devir arabaya neden zarar versin? Devamlı 5-6bin devirlerde kullanmadığınız takdirde (yani pist arabası falan değilse) istediğiniz gibi yüksek devir çevirebilirsiniz. Hatta aksine, küçük hacim turbolu motorlarda düşük devirlerde fazla gaz vermek daha zararlı.

    Turboyu zorlayınca motoru rolantide bekletmek de eğer zorlamadan hemen sonra duracaksanız gereklidir. Örneğin eviniz yokuşta, yokuşu basarak çıktınız ve önüne gelince durdunuz, motoru hemen kapatmayın 15-20 saniye bekleyin (1 dakika değil). Yoksa çıkıp arabayı zorlayıp, sonra sakin sakin eve döndüyseniz rolantide beklemeye gerek yok ama yine de turbolu araçlarda durunca bir 5 saniye bile olsa bekleyip sonra kapatmak iyi bir alışkanlık.

    Genel olarak izlemeniz gereken yol, doğru yağ ve orjinal yağ filtresi kullanmak, bakımları zamanında/eksiksiz yapmak (abi hava filtresi temiz gözüküyo hava tutalım yeter yok . Araba düşük devirlerde iyi çekiyo diye 1500 devirde tamgaz yapmamak, motorun devirlenmesini bekleyip öyle basmak, hızlanmak istediğiniz zaman vites küçültmekten kaçınmamak. Motoru soğukken asla zorlamamak, yağ seviyesini düzenli olarak kontrol etmek ve bahsettiğim turbo zorlanınca kapatmadan bekleme şartlarına uymak yeterli olur.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.