Şimdi Ara

Tsi motor düşük devir ve sağırlaşma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
3.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum benzin fiyatlarindan oturu genel tsi kullanicilari ben de dahil olmak uzere,yuksek vites dusuk devir kullaniyor.Simdi 1600 1700 devirde kullanilan dizel arabalarda kurum birikmesine meyil cok fazla.Bu tsi motoru dusuk devirde yuksek tork olayindan dolayi ayni bantta kullaniyoruz.Motor sagirlamasi performans dusmesi olayi neye baglidir?Hurafe mi yoksa gercekten arada bi araci yolda acmak gerekir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Turboşarjlı olduğundan ötürü ısı girdisi fazla, kurum yapmaz kolay kolay devri çok düşürmediğiniz sürece. Hatta atmosferik motora göre fazla sıcak

    Fakat ufak bir tavsiye, alt devirde tork var diye 1500-1600 devirde gaza yüklenip o devirde sabit şekilde rampa çıkmaya zorlamayın motoru. Zamanla kurumdan daha büyük dertleriniz olabilir.
  • Tsi'ı bilmem fakat triger zinciri olan araçlarda uzun süre düşük devirde gitmek ve vites küçültmeden gaza abanmak zincirin esnemesine sebeb oluyormuş. Bizzat Hyundai servisi demişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hurafe tamamen aksine düşük devir daha iyi
  • düşük devirde sürmekle kurum birikmez
    düşük devirde gaza yüklenirseniz kurum birikir yokuş gelince vites küçültür düz yolda düşük devirde giderseniz hiçbişey olmaz
  • Ford Tdci, Golf/Yeti Tsi ve Astra/Insignia Turbo araçlarım oldu, ne olursa olsun arada uzun yola çıkıp motoru bir müddet devirli kullanmak gerekiyor.



    Özellikle Opel araçlarımda uzun süre şehir içinde düşük devir kullanımı sonrası bu dediğimi yapınca gaz tepkisi ve rölantiye düzeyindeki ses miktarında hissedilir iyileşme olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dusuk devirin problemi kurum birikmesi degil, zaten yag buharlasmasindan sikayet eden ve cozum olarak az buharlasma yapan ESP gibi LowSAPS yag kullananlarin en az problemi kurum birikmesi olabilir.



    Asil problem min devir / max tork /min vites hizlanmasi seklinde gidenlerin.boyle kullanimda israrci olarak avans vurdurmasi, kisacasi boyle yaparak zamanlamayi kacirtarak pistonundan katalitigine kadar tum ekipmanin canini okuyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Mart 2018; 8:59:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    dusuk devirin problemi kurum birikmesi degil, zaten yag buharlasmasindan sikayet eden ve cozum olarak az buharlasma yapan ESP gibi LowSAPS yag kullananlarin en az problemi kurum birikmesi olabilir.



    Asil problem min devir / max tork /min vites hizlanmasi seklinde gidenlerin.boyle kullanimda israrci olarak avans vurdurmasi, kisacasi boyle yaparak zamanlamayi kacirtarak pistonundan katalitigine kadar tum ekipmanin canini okuyorsunuz.

    Peki bu dedikleriniz manuel vites için mi geçerli? TSİ motorlu dsg otomatik için durum nasıl?
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    dsg ve gelismis turev sanzimanlar biraz da olsa icindeki jiroskop ve ivme olcer vesilesi ile ECO modda olmadigi surece kendi idare ediyor dsg 1. vitesin uzatma nedenlrinden birinin bu oldugunu saniyorum



    hem dizel hem benzin motorlar icin yazdim.



    honda da dizel motorlu aracim otomatik olmasina ragmen ECO kullaninin sadece otoban uzun yol kullaniminda yapilmasi hakkinda oneri var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GDİ motor tipi direk injeksiyon benzinli araçlarda kirlilik oluşur.Rölantide sarsıntı performansta düşüş olur.Bu yüzden 30-40 bin km gibi yakıt katkıları öneriliyor.Örneğin suzuki vitara 1.6 benzinlide böyle bir durum yokken 1.4 s turbo motor gdi motora örnek.
  • Dizelde düşük devir kullanmayın kurum birikmesi olur deniliyor. Ancak vites önerisi bulunan arabalarda 2bin devre gelmeden bir üst vitesin ışığı yanıyor. Ben de şahsen eğer yol yukarı doğru eğimli değilse yani rampa vs. çıkmıyorsam vitesleri 2bin devir civarında değiştiriyorum çünkü dediğim gibi 1900 devir gibi bir üst vites önerisi yanıyor ekranda.

    Firma aracın belli km. sonra kurum bağlayacağını bile bile erken devir vites önerisi yaptırmaz araçlarına diye düşünüyorum.
  • Kurum olayı dizelde olur , benzinlide olmaz. Sağirlasma diye birsey yoktur , sadece ecu kullanim tarzina gore yakit puskurtmesini ayarlar. Ecu sifirlarsaniz sagirlasma denilen sey normale doner ama yakit artar. Mekanik bir sey sagirlasamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Merhaba , Dizelde ne yaparsaniz yapin kurum oluyor. Özellikle emme manifoldu egrden gelen egsoz gaziyla balçik gibi kurum bağliyor. Ben 140.000 deki aracimin manifoldunu sanayide sokup temizlemistim. Manifoldun içi katran kapliydi.



    Dpf denilen şey ise yüksek devirde kurum baglamaz tikanma olmaz deniliyor orasini bilmiyorum bendeki araç euro4 dpf yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl bu kadar emin yazıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Dizelde düşük devir kullanmayın kurum birikmesi olur deniliyor. Ancak vites önerisi bulunan arabalarda 2bin devre gelmeden bir üst vitesin ışığı yanıyor. Ben de şahsen eğer yol yukarı doğru eğimli değilse yani rampa vs. çıkmıyorsam vitesleri 2bin devir civarında değiştiriyorum çünkü dediğim gibi 1900 devir gibi bir üst vites önerisi yanıyor ekranda.

    Firma aracın belli km. sonra kurum bağlayacağını bile bile erken devir vites önerisi yaptırmaz araçlarına diye düşünüyorum.

    Bigün hafif yokuş çıkıyorum 5 ile, hızım 90 falan göstergede 6 ya at ikazı çıktı hayret etmiştim

    Çünkü 6ya atsam araç 90la bayılarak gidecekti, o zamandan beri hiç kaale almam o uyarıyı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bırakın gdi'yi, port enjeksiyonlu motorun emme manifoldunda dahi kurum oluşur şayet karter havalandırma sistemi mevcutsa. Gdi ayrı bir hikaye zaten, sübapların üzerinde kurum oluşumu mutlaka olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 ileri DSG'de zaten yolda eğim yoksa 1500-1600 devirde kendisi atıyor. 70 te mesela 7.vitese geçmiş oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Dizelde düşük devir kullanmayın kurum birikmesi olur deniliyor. Ancak vites önerisi bulunan arabalarda 2bin devre gelmeden bir üst vitesin ışığı yanıyor. Ben de şahsen eğer yol yukarı doğru eğimli değilse yani rampa vs. çıkmıyorsam vitesleri 2bin devir civarında değiştiriyorum çünkü dediğim gibi 1900 devir gibi bir üst vites önerisi yanıyor ekranda.

    Firma aracın belli km. sonra kurum bağlayacağını bile bile erken devir vites önerisi yaptırmaz araçlarına diye düşünüyorum.

    Bigün hafif yokuş çıkıyorum 5 ile, hızım 90 falan göstergede 6 ya at ikazı çıktı hayret etmiştim

    Çünkü 6ya atsam araç 90la bayılarak gidecekti, o zamandan beri hiç kaale almam o uyarıyı.

    Vites değişim uyarısı aslında eğimi algılamadan motor belli bir devire gelince ekranda beliriyor. Araç rampa mı çıkıyor vs. ona bakmıyor. Ama rampa çıkılmıyorsa vites uyarısı gelip de değiştirince araç bayılmıyor, max. tork 1750 devirde elde edildiğinden araba bayılmadan devam ediyor.




  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Diğer araçlarda durum farklı mıdır bilmiyorum kullanmadım ama benim ibiza ecotsi yolun eğimine göre vites değişim uyarısı yapıyor. Normal yolda 2000 deviri görmeden vites yükseltme uyarısı yapan araç bazen rampa çıkarken çok daha yüksek devirlerde bu uyarıyı yapıyor hatta çok dik rampalarda 1500 devirin üstündeyken bile vites düşürme uyarısı verebiliyor. Gaza yüklenmenize rağmen yeterince ivmelenmemesinden araç bunu algılıyor sanırım. Belli bi deviri geçince ya da altına inince otomatik uyarı söz konusu değil, biçok faktöre bağlı. Mesela performanslı kullanımda vites yükseltme uyarısını baya geciktirebiliyor, ekonomik kullanımda daha erken veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.