Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti Kararı.. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
546
Cevap
9
Favori
101.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    çok sevindim kardeşim, gözün aydın...
    Arkadaşlar,

    Bir operatörden aldığım cihaz kayıt dışı çıkınca ve bu problemi zamanında çözemedikleri için tüketici hakem heyetine gittim ve benim lehime para iadesi kararı çıktı.

    Fakat operatörden ses seda çıkmıyor. Ben şimdi bu kararı icraya vermek istiyorum. Acaba nasıl bir yol izlemeliyim?

    Yoksa Tüketici Mahkemesine mi başvurmalıyım. Tüketici Hakem Heyetinin kararları kaç liraya kadar bağlayıcı oluyor? Cevaplarsanız çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi math.man -- 2 Mart 2011; 15:12:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: math.man

    Arkadaşlar,

    Bir operatörden aldığım cihaz kayıt dışı çıkınca ve bu problemi zamanında çözemedikleri için tüketici hakem heyetine gittim ve benim lehime para iadesi kararı çıktı.

    Fakat operatörden ses seda çıkmıyor. Ben şimdi bu kararı icraya vermek istiyorum. Acaba nasıl bir yol izlemeliyim?

    Yoksa Tüketici Mahkemesine mi başvurmalıyım. Tüketici Hakem Heyetinin kararları kaç liraya kadar bağlayıcı oluyor? Cevaplarsanız çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    bende klonlanmış telefon yuzunden carrefordan paramı iade aldım yine tüketici kazandı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    bende klonlanmış telefon yuzunden carrefordan paramı iade aldım yine tüketici kazandı

    Alıntıları Göster
    Tshh ye müracat edildiğinde şikayet edilen taraf telefonun alındığı yer olmasına karşın parayı nokiadanmı alıyoruz?
  • Aynen öyle kardeşim, mesela X firmasından aldın, TSHH onlara yazılı soruyor, büyük bir ihtimalle de onların verdiği cevapta "biz satıcıyız, bunun resmi distrübütörü var biz de onlardan alıyoruz" diyorlardır. Sonuç olarak 2 seferde de bana ödmeyi KVK servisi yaptı....


    quote:

    Orijinalden alıntı: Egeli lodos

    Tshh ye müracat edildiğinde şikayet edilen taraf telefonun alındığı yer olmasına karşın parayı nokiadanmı alıyoruz?


    Sevindim arkadaşım, yılmayıp mücadele eden her zaman hakkını alır...

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    bende klonlanmış telefon yuzunden carrefordan paramı iade aldım yine tüketici kazandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 9 Mart 2011; 23:15:08 >




  • açıkcası bence olayını yanlış yerlerde aramaktasın arkadasım...
    sonucta hakkkını kazanmıssın hakem heyeti kararında davalı olarak nokia degil cihazı aldıgın faturayı kesen yer yazmaktadır..
    paranı nokiadan degil o firmadan alacaksın..
    firma karar cıktıktan 15 gün içinde itiraz etme hakkına sahiptir.ancak coğu bununla uğrasmıyor bile..
    eger 15 gün içinde ödemezler ise sana en yakın bir icra dairesinden ödeme emrini çok rahat cıkarabilirsin..
    eve en gec 20 gün içindede paranı catır catır alırsın...

    boş yere profu rahatsız etme :)




    quote:

    Orijinalden alıntı: löyy

    16.03.2008 tarihinde almış olduğum nokia 6300 model cep telefonu 4 defa teknik servise girmiş olup iki defa aynı sebepten arızalandi. 3. defa aynı sorunu verdiğinde ürün değişimi talep etmek için teknik servise gittiğimde teknik servis 3. kez başka bir firmaya devredildiği için muhatap alacak bir yetkili karşımda bulamayınca tüketici haklarına başvurdum ve cihaz bilirkişi tarafından incelendikten sonra hakem heyeti 16.12.2009 tarihinde lehimde karar aldı.Elime karar 16,01,2010 (tarihten tam olarak emin değilim) tarihinde geçti ve hemen nokiaya faksladım.Bana 1 hafta sonra arayıp durumu kontrol etmemi söylediler ve 1 hafta sonra arayınca karara itiraz edeildiğini iddia ettiler ve mahkeme celbinin elime en geç 1 hafta içinde ulaşacağını söylediler.Aradan 1.5 ay geçmiş olmasına rağmen hiçbir yasal belge ulaşmadı.Nokia destek hattını aradığımdaysa bana hangi icra mahkemesinde davanın görüşüleceğini bildirmeyi reddettiler.kısacası nokia destek hattı hiçbişi yapmıyo yarın Ankara hukuk fakültesi prof larından biriyle görüşüp icra mahkemesine başvurcam artık cihazı seve seve değişmezlerse başka türlü hallolcak...yani boşuna destek hattıyla falan uğraşma direk mahkemeye git çünkü tüketici hakları kanununa göre 800(küsur) tlnin altındaki ürünlere verilen hükümler bağlayıcı nitelikte...




  • 15 günü falan beklemene gerek yok direk icraya koy
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Sevindim arkadaşım, yılmayıp mücadele eden her zaman hakkını alır...

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    bende klonlanmış telefon yuzunden carrefordan paramı iade aldım yine tüketici kazandı



    vallahi 3-4 ay ugraştım bekledim mahkemeye çıktım en son ama az para değil 600 tl yani...
  • Benim de ilkinde Heyet kararı 3 ayda çıkmıştı, paranın bana ödenmesiyle birlikte toplam 3,5 ay falandı. Bunda aldığım iade 810 TL idi.
    Hakkımız olduktan sonra, 600 değil 60 TL bile olsa beklemeye değiyor...



    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88
    vallahi 3-4 ay ugraştım bekledim mahkemeye çıktım en son ama az para değil 600 tl yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay
    Benim de ilkinde Heyet kararı 3 ayda çıkmıştı, paranın bana ödenmesiyle birlikte toplam 3,5 ay falandı. Bunda aldığım iade 810 TL idi.
    Hakkımız olduktan sonra, 600 değil 60 TL bile olsa beklemeye değiyor...

    evet hocam haklısınız herkez boynunu eğmeyip hakkını araması lazım..ki burada yardımcı olacak sizin gibi arkadaşlar varken hep tüketici kazanacaktır teşekkurler verdiğiniz bilgiler için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay
    Benim de ilkinde Heyet kararı 3 ayda çıkmıştı, paranın bana ödenmesiyle birlikte toplam 3,5 ay falandı. Bunda aldığım iade 810 TL idi.
    Hakkımız olduktan sonra, 600 değil 60 TL bile olsa beklemeye değiyor...

    evet hocam haklısınız herkez boynunu eğmeyip hakkını araması lazım..ki burada yardımcı olacak sizin gibi arkadaşlar varken hep tüketici kazanacaktır teşekkurler verdiğiniz bilgiler için...

    Alıntıları Göster
    Rica ederim, ne demek, güzeli ve doğruyu paylaşmak her zaman güzeldir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Rica ederim, ne demek, güzeli ve doğruyu paylaşmak her zaman güzeldir...

    Alıntıları Göster
    Bende hakem heyetinden kabul kararı aldım.
    15 aralık 2010 da başvurmuştum
    08 mart 2011 kararım onaylanmış.

    Telefonum S8500 wave idi. Sorunu kamera flaşının tam güçle patlamamasıydı.

    İlk servise verişimde flaşı camerayı değiştirmişler, yazılım yüklemişler. düzelmediği için direk geri verdim yeni kayıtla aldılar. 2. alışımda anakartı değiştirmişler. imei felan değişti telefonun. ama yine devam ediyordu sorun. hakem heyetine başvurdum bilir kişide kaldı 1 hafta neyse oda onaylamış sorunu.
    şimdi samsungdan para mı almaya kaldı iş. bundan sonrası kolay :)

    hakkınızı koruyun arkadaşlar




  • Çok sevindim, hayırlısı arkadaşım....

    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_e

    Bende hakem heyetinden kabul kararı aldım.
    15 aralık 2010 da başvurmuştum
    08 mart 2011 kararım onaylanmış.

    Telefonum S8500 wave idi. Sorunu kamera flaşının tam güçle patlamamasıydı.

    İlk servise verişimde flaşı camerayı değiştirmişler, yazılım yüklemişler. düzelmediği için direk geri verdim yeni kayıtla aldılar. 2. alışımda anakartı değiştirmişler. imei felan değişti telefonun. ama yine devam ediyordu sorun. hakem heyetine başvurdum bilir kişide kaldı 1 hafta neyse oda onaylamış sorunu.
    şimdi samsungdan para mı almaya kaldı iş. bundan sonrası kolay :)

    hakkınızı koruyun arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Çok sevindim, hayırlısı arkadaşım....

    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_e

    Bende hakem heyetinden kabul kararı aldım.
    15 aralık 2010 da başvurmuştum
    08 mart 2011 kararım onaylanmış.

    Telefonum S8500 wave idi. Sorunu kamera flaşının tam güçle patlamamasıydı.

    İlk servise verişimde flaşı camerayı değiştirmişler, yazılım yüklemişler. düzelmediği için direk geri verdim yeni kayıtla aldılar. 2. alışımda anakartı değiştirmişler. imei felan değişti telefonun. ama yine devam ediyordu sorun. hakem heyetine başvurdum bilir kişide kaldı 1 hafta neyse oda onaylamış sorunu.
    şimdi samsungdan para mı almaya kaldı iş. bundan sonrası kolay :)

    hakkınızı koruyun arkadaşlar


    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhabalar,

    26 Şubat 2011 tarihinde teknosadan samsung wave 723 (7233) telefon aldım. Daha kullanalı 2 gün olmuştu ki telefon kendini resetlemeye başladı. Teknik servise götürdüm yazılım yükleyip geri verdiler. Ama aynı sorun aynı gün yine devam etti. Bu sefer aldığım firmaya gittim onlar tekrar servise göndermek üzere cihazı benden aldılar ve yetkili servise gönderdiler. 4 gün sonra yine aldım cihazı bu sefer belirtilen sonuç bulunamadı diyip cihazı geri göndermişler. Mecburen aldım cihazı ve bu böyle olmıycak diyip 15.Mart 2011 tarihinde tüketici hakem heyetine başvuruda blundum. Ayrıca aynı gün şikayetvar.com'a da yazdım bütün olanları. Ve bu gün samsung çağrı merkezinden aradılar beni. Şikayetinizi ve mağduriyetinizi gidermek istiyoruz dediler ve bunun içinde tekara cihazı yetkili servise bırakmanız gerekiyor dediler. Bende onlara tüketici hakem heyetine iade için başvuruda bulundum zaten dedim. Arayan kişide tamam dedi hem ordan bir cevap gelene kadar bizde detaylı testten geçiririz ve sorunlarına yardımcı olmaya çalışacağız dedi.

    Şimdi sorum şudur; ben yarın cihazı servisine götürsem acaba tüketici hakem heyetinde olan başvurumla ters bi durum söz konusu olur mu yada hiç bırakmamalımıyım? Bide 3 ay sonra hakem heyetindende olumlu sonuç çıkmazsa nolcak..? Ne yapmam gerek iyice karışmış durumdayım..? Bu konuda acil yardımınızı bekliyorum

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Arkadaşlar merhabalar,

    26 Şubat 2011 tarihinde teknosadan samsung wave 723 (7233) telefon aldım. Daha kullanalı 2 gün olmuştu ki telefon kendini resetlemeye başladı. Teknik servise götürdüm yazılım yükleyip geri verdiler. Ama aynı sorun aynı gün yine devam etti. Bu sefer aldığım firmaya gittim onlar tekrar servise göndermek üzere cihazı benden aldılar ve yetkili servise gönderdiler. 4 gün sonra yine aldım cihazı bu sefer belirtilen sonuç bulunamadı diyip cihazı geri göndermişler. Mecburen aldım cihazı ve bu böyle olmıycak diyip 15.Mart 2011 tarihinde tüketici hakem heyetine başvuruda blundum. Ayrıca aynı gün şikayetvar.com'a da yazdım bütün olanları. Ve bu gün samsung çağrı merkezinden aradılar beni. Şikayetinizi ve mağduriyetinizi gidermek istiyoruz dediler ve bunun içinde tekara cihazı yetkili servise bırakmanız gerekiyor dediler. Bende onlara tüketici hakem heyetine iade için başvuruda bulundum zaten dedim. Arayan kişide tamam dedi hem ordan bir cevap gelene kadar bizde detaylı testten geçiririz ve sorunlarına yardımcı olmaya çalışacağız dedi.

    Şimdi sorum şudur; ben yarın cihazı servisine götürsem acaba tüketici hakem heyetinde olan başvurumla ters bi durum söz konusu olur mu yada hiç bırakmamalımıyım? Bide 3 ay sonra hakem heyetindende olumlu sonuç çıkmazsa nolcak..? Ne yapmam gerek iyice karışmış durumdayım..? Bu konuda acil yardımınızı bekliyorum

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Karışık bir durum, bence bunu başvuru yaptığın TSHH'ne bir danış. Hatalı bir şey yapıp, haklıyken haksız konumuna düşüp pişman olmanı istemem kardeşim....




  • Teşekkür ederim öncelikle

    Az önce başvuruda bulunduğum tüketici hakem heyetiyle görüşmede bulundum. Ve bana kendileride karışık bir durum içersinde bulunduğumu söyledi. İlk önce sanırım anlamadı daha cihazı alalı 30 günün dolmadığını. Bana normalde cihaz elinizde olduğu için karşı taraf bize biz tamir edip cihazı teslim ettik ve kabul etti müşteri diye karşı gelebilirler ve bizdende olumsuz sonuç çıkabilir dedi ama ben daha cihazın 30 gününün dolmadığını ve 2 kere servise gittiğini belirttim o zaman hee iyi o zaman 30 gün dolmadıysa sorun yok ayıplı mal oluyo dedi ve cihaz sizde kalsın tekrar gidip cihazı teslim etmenize gerek yok burdan çıkıcak sonucu bekleyin dedi. Artık öyle yapıcam mecburen şimdilik başka yol yok ve umarım ordanda olumlu sonuç alırım...

    Peki aranızda hiç tüketici hakem heyetine başvuruda bulunupta ayrıca cihazı elinde olan var mıdır? Yani illaki hakem heyetine başvuruda bulunduğumuz sırada cihaz serviste mi kalmış olmalı mıdır? Ve ayrıca TSHH'den çıkan sonuç nolmuştur bunu özellikle belirtebilir misiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Karışık bir durum, bence bunu başvuru yaptığın TSHH'ne bir danış. Hatalı bir şey yapıp, haklıyken haksız konumuna düşüp pişman olmanı istemem kardeşim....




  • Tahmin ettiğim gibi onların da kafası karışmış ama beklediğim cevabı vermişler, götürüp verseydin tamir edip geri verdik falan diyebilirlerdi belki. Neyse artık TSHH'nin dediği şekilde hareket edersin.

    Cihazın elinde olup olmamasının hiç bir anlamı yok, önemli olan TSHH kararı. Onların da dediği gibi 30 günlük süre içinde ayıplı mal maddesi işliyor. Umarım kısa sürede ve istediğin sonucu alırsın.
    Dilekçende ne talep ettin bilmiyorum ama umarım değişim yerine bedel iadesi talep etmişsindir...


    quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Teşekkür ederim öncelikle

    Az önce başvuruda bulunduğum tüketici hakem heyetiyle görüşmede bulundum. Ve bana kendileride karışık bir durum içersinde bulunduğumu söyledi. İlk önce sanırım anlamadı daha cihazı alalı 30 günün dolmadığını. Bana normalde cihaz elinizde olduğu için karşı taraf bize biz tamir edip cihazı teslim ettik ve kabul etti müşteri diye karşı gelebilirler ve bizdende olumsuz sonuç çıkabilir dedi ama ben daha cihazın 30 gününün dolmadığını ve 2 kere servise gittiğini belirttim o zaman hee iyi o zaman 30 gün dolmadıysa sorun yok ayıplı mal oluyo dedi ve cihaz sizde kalsın tekrar gidip cihazı teslim etmenize gerek yok burdan çıkıcak sonucu bekleyin dedi. Artık öyle yapıcam mecburen şimdilik başka yol yok ve umarım ordanda olumlu sonuç alırım...

    Peki aranızda hiç tüketici hakem heyetine başvuruda bulunupta ayrıca cihazı elinde olan var mıdır? Yani illaki hakem heyetine başvuruda bulunduğumuz sırada cihaz serviste mi kalmış olmalı mıdır? Ve ayrıca TSHH'den çıkan sonuç nolmuştur bunu özellikle belirtebilir misiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Karışık bir durum, bence bunu başvuru yaptığın TSHH'ne bir danış. Hatalı bir şey yapıp, haklıyken haksız konumuna düşüp pişman olmanı istemem kardeşim....






  • Aslında evet dediğiniz gibi 30 gün dolmadığı için haklı olan taraf benim. İlk gittiğimde görüştüğüm bey bana 2. servise verişimde cihazı keşke teslim almasaydınız o şekilde tamir edildiği için tamiri kabul etmiş sayılıyosunuz dedi bende ne bilim 30 günlük hakkım olduğu için teslim aldım ve bu kadar sorun olcağını düşünmemiştim. Şuan zaten şikayette bulunduğumdan beri cihazı kullanmıyorum. Ama hakem heyetindeki kişi öyle diyince sanki haklıyken haksız duruma düşmüşüm gibi bi şüphe oluşturdu içimde... Ama sonradanda ekledi tabi buna ben karar vermiyorum bilir kişi inceliycek dedi umarım olumlu sonuç alırsınız falan dedi. Ama benimde bildiğim ne durumda olursa olsun ister cihaz bende olsun ister serviste kalsın sonuçta daha ilk 2 haftasında sorun çıkarıdğı için ayıplı mal kabul ediliyor olması lazım ama tabi resmi olarak bu durum nasıl işliyor bilemiyorum.

    Bide ilk hakem heyetine gittiğimde bana bu 30 gün için ayıplı olan malın üretici firmasına bildirilmesi gerekiyor olayından yararlnmak için aldığınız ürün daha 30 gün dolmadan sorun çıkarıyorsa ve servise gidip bu ayıplı mal oluyor ve iadesini istiyorum diye talep edildiği halde eğer servis tamir ediyorsa ve sizde teslim alıyorsanız ürünü o hakkınızı kaybetmiş olup tamirini kabul etmiş oluyorsunuz dedi. Ve gelip buraya şikayet etseniz bide kabul ettiğiniz için olumsuz sonuç çıkabilir dedi buda kafamı çok karıştırdı yaa. Bide bu kadar uğraşıp 3 ay bekleyip bide olumsuz sonuç almak çok kötü olur benim için

    Bu arada dilekçemde kesinlikle ürünün bedel iadesini istedim değişim değil yani. Allahtan burda doğru adım atmışım iade istemekle..


    Durum iyice arap saçına döndü resmen



    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Tahmin ettiğim gibi onların da kafası karışmış ama beklediğim cevabı vermişler, götürüp verseydin tamir edip geri verdik falan diyebilirlerdi belki. Neyse artık TSHH'nin dediği şekilde hareket edersin.

    Cihazın elinde olup olmamasının hiç bir anlamı yok, önemli olan TSHH kararı. Onların da dediği gibi 30 günlük süre içinde ayıplı mal maddesi işliyor. Umarım kısa sürede ve istediğin sonucu alırsın.
    Dilekçende ne talep ettin bilmiyorum ama umarım değişim yerine bedel iadesi talep etmişsindir...


    quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Teşekkür ederim öncelikle

    Az önce başvuruda bulunduğum tüketici hakem heyetiyle görüşmede bulundum. Ve bana kendileride karışık bir durum içersinde bulunduğumu söyledi. İlk önce sanırım anlamadı daha cihazı alalı 30 günün dolmadığını. Bana normalde cihaz elinizde olduğu için karşı taraf bize biz tamir edip cihazı teslim ettik ve kabul etti müşteri diye karşı gelebilirler ve bizdende olumsuz sonuç çıkabilir dedi ama ben daha cihazın 30 gününün dolmadığını ve 2 kere servise gittiğini belirttim o zaman hee iyi o zaman 30 gün dolmadıysa sorun yok ayıplı mal oluyo dedi ve cihaz sizde kalsın tekrar gidip cihazı teslim etmenize gerek yok burdan çıkıcak sonucu bekleyin dedi. Artık öyle yapıcam mecburen şimdilik başka yol yok ve umarım ordanda olumlu sonuç alırım...

    Peki aranızda hiç tüketici hakem heyetine başvuruda bulunupta ayrıca cihazı elinde olan var mıdır? Yani illaki hakem heyetine başvuruda bulunduğumuz sırada cihaz serviste mi kalmış olmalı mıdır? Ve ayrıca TSHH'den çıkan sonuç nolmuştur bunu özellikle belirtebilir misiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Karışık bir durum, bence bunu başvuru yaptığın TSHH'ne bir danış. Hatalı bir şey yapıp, haklıyken haksız konumuna düşüp pişman olmanı istemem kardeşim....








  • quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Aslında evet dediğiniz gibi 30 gün dolmadığı için haklı olan taraf benim. İlk gittiğimde görüştüğüm bey bana 2. servise verişimde cihazı keşke teslim almasaydınız o şekilde tamir edildiği için tamiri kabul etmiş sayılıyosunuz dedi bende ne bilim 30 günlük hakkım olduğu için teslim aldım ve bu kadar sorun olcağını düşünmemiştim. Şuan zaten şikayette bulunduğumdan beri cihazı kullanmıyorum. Ama hakem heyetindeki kişi öyle diyince sanki haklıyken haksız duruma düşmüşüm gibi bi şüphe oluşturdu içimde... Ama sonradanda ekledi tabi buna ben karar vermiyorum bilir kişi inceliycek dedi umarım olumlu sonuç alırsınız falan dedi. Ama benimde bildiğim ne durumda olursa olsun ister cihaz bende olsun ister serviste kalsın sonuçta daha ilk 2 haftasında sorun çıkarıdğı için ayıplı mal kabul ediliyor olması lazım ama tabi resmi olarak bu durum nasıl işliyor bilemiyorum.

    Bide ilk hakem heyetine gittiğimde bana bu 30 gün için ayıplı olan malın üretici firmasına bildirilmesi gerekiyor olayından yararlnmak için aldığınız ürün daha 30 gün dolmadan sorun çıkarıyorsa ve servise gidip bu ayıplı mal oluyor ve iadesini istiyorum diye talep edildiği halde eğer servis tamir ediyorsa ve sizde teslim alıyorsanız ürünü o hakkınızı kaybetmiş olup tamirini kabul etmiş oluyorsunuz dedi. Ve gelip buraya şikayet etseniz bide kabul ettiğiniz için olumsuz sonuç çıkabilir dedi buda kafamı çok karıştırdı yaa. Bide bu kadar uğraşıp 3 ay bekleyip bide olumsuz sonuç almak çok kötü olur benim için

    Bu arada dilekçemde kesinlikle ürünün bedel iadesini istedim değişim değil yani. Allahtan burda doğru adım atmışım iade istemekle..


    Durum iyice arap saçına döndü resmen



    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Tahmin ettiğim gibi onların da kafası karışmış ama beklediğim cevabı vermişler, götürüp verseydin tamir edip geri verdik falan diyebilirlerdi belki. Neyse artık TSHH'nin dediği şekilde hareket edersin.

    Cihazın elinde olup olmamasının hiç bir anlamı yok, önemli olan TSHH kararı. Onların da dediği gibi 30 günlük süre içinde ayıplı mal maddesi işliyor. Umarım kısa sürede ve istediğin sonucu alırsın.
    Dilekçende ne talep ettin bilmiyorum ama umarım değişim yerine bedel iadesi talep etmişsindir...


    quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Teşekkür ederim öncelikle

    Az önce başvuruda bulunduğum tüketici hakem heyetiyle görüşmede bulundum. Ve bana kendileride karışık bir durum içersinde bulunduğumu söyledi. İlk önce sanırım anlamadı daha cihazı alalı 30 günün dolmadığını. Bana normalde cihaz elinizde olduğu için karşı taraf bize biz tamir edip cihazı teslim ettik ve kabul etti müşteri diye karşı gelebilirler ve bizdende olumsuz sonuç çıkabilir dedi ama ben daha cihazın 30 gününün dolmadığını ve 2 kere servise gittiğini belirttim o zaman hee iyi o zaman 30 gün dolmadıysa sorun yok ayıplı mal oluyo dedi ve cihaz sizde kalsın tekrar gidip cihazı teslim etmenize gerek yok burdan çıkıcak sonucu bekleyin dedi. Artık öyle yapıcam mecburen şimdilik başka yol yok ve umarım ordanda olumlu sonuç alırım...

    Peki aranızda hiç tüketici hakem heyetine başvuruda bulunupta ayrıca cihazı elinde olan var mıdır? Yani illaki hakem heyetine başvuruda bulunduğumuz sırada cihaz serviste mi kalmış olmalı mıdır? Ve ayrıca TSHH'den çıkan sonuç nolmuştur bunu özellikle belirtebilir misiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Karışık bir durum, bence bunu başvuru yaptığın TSHH'ne bir danış. Hatalı bir şey yapıp, haklıyken haksız konumuna düşüp pişman olmanı istemem kardeşim....






    Alıntıları Göster
    Aşağıdaki iki maddeye dikkatini çekmek isterim kardeşim :


    quote:

    Garanti belgesi
    "Madde 13- İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

    Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir. "


    quote:

    Ayıplı hizmet
    "Madde 4/A- Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

    Tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da isteyebilir. Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı hizmetin neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek edinilen hizmetler hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Bu hükümler, hizmet sağlamaya ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır."


    http://www.alomaliye.com/4077_sayili_kanun.htm


    Bu aşağıdaki bölüm de genelde kitapçıkta bulunan garanti belgesinde yazan bölümdür :
    quote:

    "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Aşağıdaki iki maddeye dikkatini çekmek isterim kardeşim :


    quote:

    Garanti belgesi
    "Madde 13- İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

    Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir. "


    quote:

    Ayıplı hizmet
    "Madde 4/A- Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

    Tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da isteyebilir. Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı hizmetin neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek edinilen hizmetler hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Bu hükümler, hizmet sağlamaya ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır."


    http://www.alomaliye.com/4077_sayili_kanun.htm


    Bu aşağıdaki bölüm de genelde kitapçıkta bulunan garanti belgesinde yazan bölümdür :
    quote:

    "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. "


    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ederim size yardımcı olduğunuz için..

    Şu durumda yapılcak tek şey TSHH'den gelcek sonucu beklemek ordan çıkıcak kararın dışında zaten iade almaları beni çok uğraştırcak gibi artık hayırlısı neyse o olsun diyorum

    Ve umarımda THSS'den olumlu sonuç çıkar ne diyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: graphilis

    Çok teşekkür ederim size yardımcı olduğunuz için..

    Şu durumda yapılcak tek şey TSHH'den gelcek sonucu beklemek ordan çıkıcak kararın dışında zaten iade almaları beni çok uğraştırcak gibi artık hayırlısı neyse o olsun diyorum

    Ve umarımda THSS'den olumlu sonuç çıkar ne diyim

    Alıntıları Göster
    Rica ederim,
    Sonucun olumlu çıkması dileğiyle, gelişmeleri bekliyoruz...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.