Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti Lehime Karar Verdi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
5
Favori
4.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekareme


    quote:

    Orijinalden alıntı: KendimiArıyorum

    Tüketici Hakem Heyeti Raportörüyüm, sormak istediğiniz birşeyler olursa cevaplarım. yönetmeliklerde yeni bir değişiklik yok ama her heyet aynı duruma farklı kararlar alabiliyor. Bu yüzden değişkenlik gösterebilir kararlar

    hakeme heyetine başvurmak için evrakları direkt elden versek oluyor mu?

    ille de e-devlet ile başvuru isteniyorsa herkesin evinde tarayıcı yok, fotosunu çekip atsak olur mu?

    bir de e-devlet başvurusundan sonra bir de fiziki evraklar elden teslim edilecek deniyor, bu da doğru mu?

    Online herşeyi standart bir PC' de kolayca PDF formatına çevirip e-devlete yükleyebilirsiniz.
    Ben bugüne kadar hiçbir şikayetimde tarayıcı kullandım.


    Sanırım bunun için e imza lazım, yoksa ıslak imza için ayrıca hakem heyetine gitmek lazım diye biliyorum

    Bu senenin ortasında e-imza zorunluluğu kaldırıldı.
    e-devlet şifresi ile başvuru kabul ediliyor.

    iyi olmuş.. en baştan yapılması gereken şeyleri devlet, kör topal, ağır aksak yapıyor... bu değişiklikle dağ başından bile internet var ise başvuru yapılabilir




  • Hocam konu ile alakasi yok ama birşey sormak istiyorum. Ben tüketici hakem heyetine telefonumu teslim ettim ama incelerken bilirkişi ekranı kurmuş ve çakma bir ekran takmış. Var mı benim yapabilicegim birşey? Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul/Fatih THH aşırı yavaş. Şubat/2017'de elden dilekçe vermeye gittim. Elektrikler yok. Tamam bırakın sonuç gelir dediler. E dedim evrak kayıt no felan? Elektrik olmadığından veremediler. Hala cevap gelecek. Telefonlara da bakmıyorlar. Evrakları çöpe mi attılar işleme mi aldılar belli değil. İşi gücü bırakıp başkası işini yapıyor mu diye kontrole gidecek vaktim de yok. Bir standarda oturması lazım bu işin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar telefonumu 3 defa servise verdim.. Dün akşam yine hoparlörde sorun oldu. Telefonun sesi 1-2 kademe düştü. Elimde 3 tane servis raporu var.gitsem sonuç alırmıyım..teknosanın çalışanıda gidersem 100De doksan kazanırsın dedi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam elinizde örnek başvuru dilekçesi var mı? E-Devlet üzerinden başvurucam bende. PM ile de yardımcı olabilirsiniz, memnun olurum. Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • Öncelikle herkese merhaba...Başımdan geçen THH sürecini sizlerle paylaşmak isterim. Bu süreci anlatıyorum ki benim başıma geldiğinde ne yapacağımı bilemedim ayrıntılı olarak anlatanlarda çok fazla yoktu.

    Ben Sony Xperia Z5 Premium kullanıcısıydım. Telefonu Teknosa'dan almıştım. Telefonu 1,5 sene sonunda kulaklık girişi arızası ile Teknosa aracılığı ile Kvk Yetkili Servisine gönderdim. Telefonun onarımı yapılmış olarak geri geldi ancak ben telefonu teslim alırken Sony'nin service menüsünde tüm testleri başlatarak almak istedim. İyi ki öyle yapmışım ki telefon basınç testini geçemedi. Bu şu demekti ki telefonun suya dayanıklılık özelliği gitmişti. Zaten biraz kurcaladıktan sonra telefonun arka kapağının bazı noktalarının esnediğini gördüm. Kapak tam olarak yapıştırılamamıştı. Telefonu teslim almadan geri Kvk'ya gönderdik. Bu olay 2 kez tekrarlandı. Kvk'daki arkadaş muhtemelen görünürde bir açıklık olmayınca yaptık diye geri gönderdi 2 kez.

    Ben telefonu bu kez kapağının açık olduğunu tutanakla teslim aldım ve direk Tüketici Hakem Heyetine interaktif (https://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/) olarak başvurumu yaptım.(29.01.2019)

    Telefonumdan memnun olduğum için yenisi ile değiştirilmesini talep ettim. Hakeza bu süreçte karşı tarafın savunması istendi.(Karşı taraf savunmasını 1 ay içinde yapmak zorunda)

    Savunmalarını yaptıktan sonra kurul bilirkişi görüşü istedi.(01/04/2019) Telefonu bilirkişi gördü ve benim dediğim gibi basınca dayanımının olmadığını yani suya dayanıklılığının gittiğini, cihaz kapağının bazı bölgelerinin yapışmadığını veya yenisi ile değiştirilmediği için bunun kullanıcı hatası olmadığına dair görüş belirtti.(15/04/2019)

    Bilirkişi görüşü sonrası kurul ilk toplantısında kararını verdi. (21/05/2019) Karar lehime, telefonun değiştirilmesi, bilirkişi ücretinin(295tl) ve tebligat ücretinin(22tl) Sony tarafından ödenmesi yönünde çıktı.

    Tabi bu süreçte karşı tarafın itiraz hakkı vardı fakat bilirkişi görüşünün olması karşı tarafın itiraz etmemesini sağlamış olsa gerek ki 15 günlük itiraz süresi doldu ve karara itiraz edilmedi.

    Karar çıktıktan sonra karşı tarafın sizi aramasını filan beklemeyin. Çünkü siz peşine düşmezseniz elinizdeki kararın hiç bir anlamı olmuyor. Elinize gelen kararın asıl nüshalarını da asla kaybetmeyin ya da firma istese bile vermeyin, fotokopilerini gönderin. Bu karar sizin garantiniz.


    Konumuza dönecek olursak, Sony müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve beni yasal birime yönlendirmeleri için talepte bulundum. Elimde mahkeme kararı olduğunu ve yasal sürecin başlatılması gerektiğini aksi takdirde icra yoluna gideceğimi belirterek işlemleri başlattım. Yasal birim benimle iletişime geçti ve mahkeme kararının taranmış hallerini Sony'e göndermemi istediler. Bu belgeleri ve yazdığım dilekçeyi (dilekçede de kararın yerine getirilmesini, tüketici olarak eski cihazı ve aksesuarları karşı tarafa göndermeye hazır olduğumu beyan ettiğimi, aksi takdirde icra mahkemelerinin yetkili olduğunu, 1 hafta içinde tarafıma dönüş yapılmasını, yapılmadığı takdirde karşı tarafın yasal yükümlülüklerini kabul ettiğini belirttiğim dilekçeyi) gönderdikten sonra Sony'nin kararı uygulamaya koyması ve onay vermesi 1 hafta sürdü.


    Onay çıktıktan sonra eski cihazı ve aksesuarlarını geri göndermem için bana servis adresi verildi. Eski cihazı kutusuyla (telefon, kulaklık, şarj aleti, kablosu, garanti belgesi, faturası, yasal karar) beraber yine Teknosa kanalıyla belirttikleri servise geri gönderdim.

    Burada Teknosa aracılığı ile gönderdim çünkü herhangi bir aksilik durumunda yasal olarak gönderdiğimi ispatlayabilmem gerekiyordu. (Bunun diğer bir yoluda senetli olarak kargolatmaktır. Yani kargo paketinin içindeki muhteviyatı; telefonu, aksesuarları ve belgeleri kargo şirketleri senetli olarak gönderebilir ki bu biraz maliyetli olduğu için mağaza kanalıyla göndermeyi tercih ettim.)

    Bu süreçte toplamda 7 iş günü sürdü ve tarafıma sıfır hiç kullanılmamış yeni telefon gönderildi. Tabi burada şu var ki telefonumun garantisi bitmişti. Karar garanti bittikten sonra çıktığı için yeni gelen telefon garanti kapsamı dışında olarak geldi. Eski cihazınızı aldığınız tarih baz alınarak yeni gelen cihaz garantiye dahil ediliyor.Tüketici Hakem Heyeti Lehime Karar Verdi


    Özetleyecek olursam 29 ocakta heyete başvurdum ve 21 mayısta karara bağlandı. Yeni telefonu almam ise yaklaşık 1 ayı buldu. Başvuruyu bilgisayardan yaptım ve karar kapıma kadar geldi. Beni yoran tek şey ise 4 kez Teknosaya gitmem, 1 kez bilirkişiye gitmem oldu. 5 ay gibi bir süreçte garantisiz ama yeni bir telefonum oldu. Telefonlarınız arıza yaptığında lütfen tüketici kanununu iyi okuyarak hareket edin. Tüketiciler olarak yasal haklarımızı bilmiyoruz ya da eksik biliyoruz. Umarım birilerine faydalı olmuştur.




  • gkhn276 G kullanıcısına yanıt
    Birçok kimsenin çok faydalanacağı bir deneyim olmuş sizinki. Sizin adınıza sevindim. Normalde başka başlıklarda da uzun uzadıya bahsedilen çıkmaz, lehinize karar çıktıktan ve 15 günlük itiraz süresi geçip karar kesinleştikten sonra ürünü karşı tarafa (Sony) göndermeden icra kanalıyla doğrudan para tahsilatı veya yeni ürünü talep edip elinize alabiliyor olmanız. Bu noktada siz elinizdeki kusurlu malı Teknosa aracılığı ile Sony'ye göndererek çok kritik bir iş yapmışsınız ve kargoda şu oldu bu oldu diyemezdi Sony. Teknosa sorumluluğu almış geri gönderim konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Temmuz 2019; 19:36:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.