hocam hayirli olsun bu arada darisi basima |
tuketici hakem heyeti/savunmasi istendi? (3. sayfa)
-
-
Alıntı
metni:Benim lehime sonuç çıktı. @bilexsamet Darısı benim başıma artık :) Hayırlı olsun.
Alıntı
metni:hocam benim 5 ay civari oldu hala savunma gelmedi o nedenle bilemiyorum. sanirim savunma gelmezse eldeki veriler ile karar veriliyor. @red alert2 5 ay ve hala savunma göndermedi. İlginç. Umarım olumlu olur.
-
sag olun hocam,ins.
-
arkadaslar sonuçlandı ve biz haklı bulunduk.
1 hafta civari sure gecti hala odeme alamadik,eger mahkemeye itiraz etmez ise firma ve yine odemezse sanirim icra baslatmamiz gerekiyormus,icra islemi hakkinda pek bilgim yok icra baslattigimizda ne kadar surecek firmadan paramizi nakit olarak teslim alabilicek miyiz bilgili kisiler beni aydinlatabilir mi? -
Hocam var mı bir gelişme? -
hocam merhaba
bugun tebligin 15. gunu dolacak bugun bitince firmaya e mail atip odeme yapmalarini isticez cunku hala odemediler.
e mailden sonra hala daha isi uzatmaya calisirlarsa icra baslatacagiz.
durum ile ilgili yine guncelleme yapacagim bir aksilik cikmazsa
-
anladım hocam. benimde bir başvurum var. e-devlet üzerinden yaptım. imza kısmı boş. ama 02.02.2021 tarihinden beri "savunması istendi" yazıyor. onu bekliyorum bende.
-
ins. hayirlisiyla guzel sonuclar elde edersiniz hocam.
bizim surecte firma yaklasik 5 ay boyunca savunma gondermedi,en sonunda THH eldeki verilerle karar verdi ve bizi hakli buldu.
elektronik ortamda sonucu iki tarafa da gonderdikten sonra karsi taraf savunma yazdi.
ama sonucu degistirmedi.
THH kararina 15 gunluk tuketici mahkemesine itiraz sureci var.
karsi taraf 15. gun civarlarinda mahkemeye itiraz etti su anda dosyamiz tuketici mahkemesinde haziranda davamiz var.
biz bu esnada THH karari ile ilamli icra baslattik.
sanirim 1-2 hafta icinde bize odeme yapmazlarsa haciz gonderilicek.
-
anladım hocam. daha öncede tüketici haklarına başvurmuştum. fakat online değil direk yerine gitmiştim. 3 ayda sonuca bağlanmıştı ve paramı almıştım.
bu arada belki bu sefer beni haksız bulabilirler. telefonu aldıktan sonra bir kaç gün kullandım ve sağ üst köşesinde kare ve karenin içinde yuvarlak bir iz olduğunu gördüm.
bu telefonun sıfırının bulunması zor. ama gittim ikinci el değilde sıfır ve kusursuz olsun diye gereğinden fazla para verdim. sonrası malum.. servise götürdüm. orada sorunu kabul ettiler. sonra bir şey yok dediler.
bütün belge ve whatsapp konuşmalarını dahil, dosyaya ekledim. şimdi sonucu bekliyorum ama pek umudum yok. bu arada telefon mi8. bundan sonra apple'dan başkasına yanaşmam. gerçekten benim bütün ihtiyaçlarımı karşılayabilecek tek telefon. imovie, kamera, sosyal medya, ses kayıt vs. hepsi efsaneydi. iphone 7 den mi8'e geçmiştim..
-
evet arkadaşlar panel arızası nedeniyle alınan ve tamir edilemeyen ürünüm sonucunda hakem heyetine başvurmuştum sonuç olarak yenisi ile değişim kararı çıktı ama firmanın yeni ürünü temin edebileceğinide sanmıyorum bu durumda eğer tarafıma fatura tutarı üzerinden para iadesi yapılırsa çok mağdur olacağım alternatif bir yolum varmı acaba izleyebileceğim en azından tazminat yada kur farkı alabilmek için ?
-
Merhabalar, ürünü yenisi ile değiştiremezlerse, aynı özellikleri ve faydayı taşıyan başka ürünle değiştirmek zorundalar. Kanunda açıktı. Ancak maliyeti gözeterek değiştirmemek için ellerinden geleni yapacaklardır.
-
Hocam öncelikle cevap için teşekkürler aynı çzellikleri faydayı sağlayan ürünlere stokta yok diyorlar yada fiyat farkı çıkarıyorlar çok fazla ürün skalalarıda yok açıkçası ve bu durumda çaresiz kalıyorum icraya versem sonuç ne olur ürünümün fatura bedeli 4 bin tl ama hakem heyetine uyuşmazlık bedeli 10 bin tl olarak başvurdum çünkü ürünümün muadillerinin fiyatları o civarda karar bir kaç gün içerisinde kesinleşecek itiraz etmezler ise ben şimdi icraya gidip oradan süreci devam ettirsem bana 10 bin liramı yoksa 4 bin liramı vermek zorunda kalıyorlar yada belli bir fiyatta anlaşmak zorundamı kalıyorlar tam oralar muallakta bilginiz varmı acaba yada istediğim muadil ürünümü vermeleri gerekiyo icra bu konuda nasıl temin edip bana nasıl neyi ulaştırıyo acaba ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exasterr -- 29 Mart 2021; 17:21:47 > -
Başvuruda yapmış olduğunuz bedel ne ise, icrayı o bedel üzerinden başlatabilirsiniz. Sonucu paylaşmanızda sıkıntı yoksa gürüntüsünü iletin, bakalım.
-
Hocam öncelikle çok teşekkürler başvuru ve karar belgleerini ekliyorum yardımcı olabilirseniz sevineceğim...
-
Selamlar tekrardan, Öncelikle hukukçu değilim onu söyleyeyim, belirttiğim durumlar kendi yaşadıklarımdan almış olduğum çıkarımlardır.
Bu ilama göre anlaşmazlık 10bin Tl olarak sizin tarafınızdan belirtilmiş olsada, karar kısmında 4bin liralık TV den bahsedilmiş, Ürünün değişimini talep edebilir, 4bin liralık fatura bedeli üzerinden direk icraya gidebilir, ya da ürünün değişimi için icra başlatabilirsiniz. Ama ellerinde olmayan ürünün icrası gerçekleşemeyeceği için, başka ürün icrası ya da değer biçilme icra memuru tarafından nasıl gerçekleşir bilmiyorum.
Bu konuda bir profesyonelden yardım almanız gerekebilir.
ALıntı:
Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme
�Tüketici, satışa konu malın ayıplı çıkması durumunda kanundan doğan seçimlik haklarını kullanabilir. Bu seçimlik haklardan bir tanesi de “satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme”dir. Bu seçimlik hak, diğer tüm seçimlik haklar gibi, sözleşmede tüketicinin lehine bir tarih belirlenmediği takdirde, satış sözleşmesi kurulduğu andan itibaren 2 yıl içinde ileri sürülebilir. Bu seçimlik hakkın kullanılmasında tüketici, satışa konu ayıplı malı satıcıya teslim etme, satıcı ise satışa konu ayıplı malın yenisini verme borcu altına girmektedir. Fakat bazı durumlarda satıcı, satışa konu malın yenisini veremeyecek durumda olabilir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesinde seçimlik haklar düzenlenmiş olup, yazımızın konusu olan “satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkımızın başında “imkan varsa” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden çıkarılacak sonuç, satıcının söz konusu seçimlik hakkı gerçekleştirme imkanının bazı durumlarda bulunamayabileceğidir. Aynı maddenin 3. fıkrasında; “Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir” şeklinde bir düzenleme mevcuttur. Misli ile değişime konu olacak malın üretiminin yapılmıyor olması, malın mislinin satıcının elinde mevcut olmaması gibi durumlarda, tüketicinin ayıplı malın misli ile değiştirilmesini istemesi orantısız güçlükleri beraberinde getirecektir.
Tüketici “satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkını direkt satıcıya yönelterek kullanabilir. Satıcının bu seçimlik hakkını yerine getirmemesi durumunda tüketici, Tüketici Mahkemesine başvurabilir. Tüketici aynı zamanda icra dairesinde, sözleşme konusunu oluşturan malın misli kendisine teslim edilmediği için ilamlı icra takibi başlatabilir. İcra İflas Kanununun 24. maddesi ilamların icrası ana başlığı altında, taşınır teslimini düzenlemiştir. İlgili maddenin 1. fıkrası uyarınca; “Bir taşınırın teslimine dair olan ilam, icra dairesine verilince icra memuru bir icra emri tebliği suretiyle borçluya yedi gün içinde o şeyin teslimini emreder.” Borçlu yedi gün içerisinde taşınırın teslimini gerçekleştirmez ise aynı maddenin 3.fıkrası uyarınca taşınırı veya malın misli yedinde bulunursa ilgili taşınırın misli icra dairesi tarafından zorla elinden alınıp alacaklıya verilir. İlgili taşınırın kendisinin veya mislinin borçluda bulunmaması durumunda ise ilamda yazılı değer ne ise o alınır. İlamda yazılı bir değer bulunmaması durumunda malın değerini icra memuru takdir eder. Bu düzenleme ise aynı maddenin 4. fıkrasında yer almaktadır.
Gerekli kanuni düzenlemelerden de anlaşılacağı üzere, ayıplı malın misli ile değişimi her zaman mümkün olmayabilir. Ayıplı malın misli ile değişimi tüketici için orantısız güçlüklere sebep olacaksa bu durumda tüketici diğer seçimlik haklarını kullanabilecektir. Tüketicinin misli ile değişimde ısrarcı olması durumunda icra yoluna başvurması mümkün olup, ilamın teslime dair icrası yerine getirilemediği takdirde ilgili taşınırın kıymetinin tespitinin ardından icradaki usule uygun şekilde tüketiciye para karşılığı ödeme yapılacak ve tüketici seçimlik hakkını kullanmış olacaktır.
-
Tekrardan teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler değerli avukatla zaten görüşeceğim bir icracı ile görüştüm bide avkatla görüşüp ona göre bir yol çizeceğim teşekkür ederim ...
-
Ben de kararı bekliyorum 1 ayı geçti hala "savunması istendi" şeklinde görünüyor
-
"Savunması geldi" şekline döndü bugün, beklemedeyim
-
Tüketici Hakem Heyetlerine İlişkin Bilgilendirme Metni
12 Ocak 2021
- Tüketici hakem heyetlerinin görevi nedir? Tüketici hakem heyetleri kimlerden oluşur?
Tüketici hakem heyetleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketici işlemleri ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan heyetlerdir. Başkanlığı illerde ticaret il müdürü ilçelerde kaymakam veya bunların görevlendireceği bir memur tarafından yürütülen tüketici hakem heyetlerinin diğer üyeleri belediye, baro, tacir/esnaf ve tüketici örgütü temsilcilerinden oluşur.
- Tüketici hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen parasal sınırlar nedir?
Tüketici hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen başvuru sınırları tüketici uyuşmazlıklarının değerleri açısından her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme oranında tekrar belirlenmektedir. Bu kapsamda 2021 yılı için; büyükşehir belediyesi statüsünde olmayan illerde değeri 11.330 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine, büyükşehir belediyesi statüsünde bulunan illerde ise 7.550 Türk Lirası ile 11.330 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine ve değeri 7.550 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklar için ilçe tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılması zorunludur.
2021 yılı için, 11.330 Türk Lirası ve üzerindeki uyuşmazlıkların karara bağlanması amacıyla tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz. Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine; tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.
- Tüketici hakem heyetlerine nasıl başvuru yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) () ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir. Bu itibarla, tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.
Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçenin, varsa delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine verilmesiyle yapılır. Tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurular Ticaret Bakanlığı’nın internet sayfasında yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Başvuru formu kullanılmadan yapılan başvurularda ise başvuru sahibinin adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, adresi ve varsa diğer iletişim bilgileri, talebi ve Türk Lirası cinsinden uyuşmazlık değeri ile şikayet edilene ilişkin bilgilere yer verilmesi zorunludur. Uyuşmazlık değerinin döviz cinsinden olması durumunda, söz konusu değer başvuru tarihindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın belirlediği efektif döviz satış kuru esas alınarak Türk Lirası’na çevrilir.
Elektronik ortamda yapılan başvuruların TÜBİS ile yapılması zorunludur. Bu başvuruların geçerli olabilmesi için uyuşmazlıkla ilgili başvuru formunun eksiksiz olarak doldurulması, varsa bilgi ve belgelerin sisteme yüklenmiş olması gerekir.
- Hangi tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
- Tüketici hakem heyetleri bulunmayan yerlerde başvurular nasıl yapılır?
Tüketici hakem heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlükleri, ilçelerde Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ancak her ilçede tüketici hakem heyeti bulunmamaktadır. Bazı tüketici hakem heyetlerinin yetki alanları daha geniş şekilde belirlenerek hakem heyeti bulunmayan ilçeleri de kapsayacak şekilde yetkilendirilmiş tüketici hakem heyetleri olarak faaliyette bulunmaktadır.
Tüketici hakem heyetleri bulunmayan yerlerde ise ilgili kaymakamlıklarda bulunan irtibat personeli tarafından başvurular alınarak TÜBİS’e kaydedilmektedir.
- Tüketici hakem heyetleri tarafından başvurular nasıl incelenir?
Tüketici hakem heyetleri incelemeleri dosya üzerinden yapılır, gerekli görülmesi halinde tüketici hakem heyetleri tarafından ayrıca taraflar ve bilirkişi dinlenebilir.
Tüketici hakem heyetleri, uyuşmazlık konusuna ilişkin her türlü bilgi ve belgeyi taraflardan, ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan isteyebilir. İstenen bilgi ve belgelerin sunulması için tebliğ tarihinden itibaren en fazla 30 gün süre verilir. Talep edilmesi ve tüketici hakem heyeti başkanlığınca uygun görülmesi halinde bu süre uzatılabilir. Tüketici hakem heyeti başkanlığınca istenilen bilgi ve belgelerin verilen süre içinde sunulmaması halinde dosyadaki mevcut bilgi ve belgeler üzerinden karar verilir.
Tüketici hakem heyeti başkanı, çözümü özel veya teknik bilgiyi gerektiren hallerde taraflardan birinin talebi üzerine yahut re’sen bilirkişi görevlendirebilir. Bilirkişi raporunun hazırlanması için bilirkişiye verilecek süre, bilirkişi görevlendirilmesine ilişkin yazının bilirkişiye tebliğinden itibaren 15 iş gününü geçemez. Bilirkişinin talebi üzerine bu süre 15 iş gününü geçmemek ve bir defaya mahsus olmak üzere uzatılabilir.
- Tüketici hakem heyetleri ne kadar sürede karar verir?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.
Tarafların ivedi inceleme talebinde bulunması ve talebin başkan tarafından uygun görülmesi halinde ise başvurular tüketici hakem heyetince öncelikle gündeme alınabilir.
- Tüketici hakem heyetlerinin kararlarının yerine getirilmesi nasıl sağlanabilir?
Tüketici hakem heyetlerinin kararları tarafları bağlayıcı niteliktedir. Söz konusu kararlar yerine getirilmezse, 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamında ilamların icrası hükümlerine göre kararın uygulanmasına yönelik işlemler için ilgili icra dairesine başvurulabilir.
- Tüketici hakem heyetlerinin kararlarına karşı itiraz edilebilir mi?
Taraflar tüketici hakem heyeti kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine, tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde asliye hukuk mahkemesine karara karşı itiraz edebilir. Ancak daha önce karar veren tüketici hakem heyetine itiraz amacıyla yeniden başvuru yapılamamaktadır.
Mahkemeye itiraz aşamasında, tüketiciler 492 sayılı Harçlar Kanunu’nda düzenlenen harçlardan muaftır. Ancak 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu uyarınca gider avansı ödenmesi gerekmektedir.
Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.
- Başvuru aşamaları nereden takip edilebilir?
Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular e-Devlet üzerinden TÜBİS kanalıyla takip edilebilir.
- Tüketici hakem heyeti tarafından yapılan başvuruya ilişkin henüz karar alınmadan önce tarafların uzlaşması halinde nasıl bir yol izlenmelidir?
Başvuruya konu uyuşmazlığın, tüketici hakem heyeti tarafından karar verilene kadar çözümlenmesi halinde, söz konusu durumun ispatına yönelik bilgi ve belgelerin tüketici hakem heyetine iletilmesi gerekmektedir.
Daha detaylı bilgi için adresli internet sitesinde yer verilen Sıkça Sorulan Sorular bölümünden tüketici hakem heyetleri ve tüketici sözleşmeleri hakkında Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan çeşitli soru ve cevaplara ulaşılabilir.
Tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılırken kullanılması gereken başvuru formu örneğine adresli internet sitesi üzerinden ulaşılabilir.
https://ticaret.gov.trT.C. Ticaret Bakanlığıhttps://ticaret.gov.tr/tuketici/tuketici-hakem-heyetleri/basvuru-formlarihttps://ticaret.gov.trT.C. Ticaret Bakanlığıhttps://ticaret.gov.tr/tuketici/tuketici-hakem-heyetleri/sikca-sorulan-sorulartuketicisikayeti.ticaret.gov.tre-Devlet Kapısıhttps://giris.turkiye.gov.tr/OAuth2AuthorizationServer/AuthorizationController?client_id=231050c0-06c3-11e6-a837-0800200c9a66&redirect_uri=https%3A%2F%2Ftuketicisikayeti.ticaret.gov.tr%2Fhome%2Fedevlet&state=f0kJTfQTvhvgJ1L0LSj8OA&scope=Kimlik-Dogrula&response_type=code
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X