1.5 sene kullandığım ekran kartım arızalar verince garanti kapsamında teknik servise verdim. Ekran kartının sorununu bulamadıkları yük altında cökmesi olarak değerlendirdiler ve tamir edemedikleri için değişim veya ucret iadesi yapabileceklerini soylediler. Buraya kadar her şey olması gerektigi gibi. Ama sonrasında ekran kartım stoklarda olmadığı için baska bir ekran kartı ile değişim yapabileceklerini ve onun için 5000 lira odeme yapmam gerektiğini söylediler. veya ikinci secenek olarak fatura fiyatindaki bedelini (3500) odeyebileceklerini soylediler. Şuan sorun şu ki ekran kartımın sıfır fiyatı suan 28 bin lira kendi sitelerinde. (Amazonda 1100 dolar civarı) Yani 2. seçeneği kabul edersem her koşulda mağdur edilmiş oluyorum. 1. seçeneğe dönersek 9 bin liralık bir ekran kartı veriyorlar (600 dolar amazonda). Evet kagıt üzerinde bir üst modelini veriyorlar ama gercek hayatta ben üstüne para vererek kendi ekran kartımdan daha değersiz bir ekran kartı alıyorum. Kendileri ekran kartını stoklarda bulundurmadığı için mağdur olan ben oluyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim ne yapmalıyım ? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tüketici haklari hakkında bir soru
-
-
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sanırım herzaman olduğu gibi dava ile korkutman lazım hakkını almak için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yani hocam hukuk olarak hakli miyim haksiz mi anlamadim bisey 😪
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
Burada her iki taraf için de güçlük olursa, hangi tarafın seçileceği tam olarak belirtilmemiş. Bu nedenle tüketici hakem heyetine gitmek, en doğrusu olacaktır. Lehinize de bir karar çıkabilir aleyhinize de. Bunu belirleyecek olan heyettir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cool Storm -- 29 Nisan 2022; 18:20:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biraz geç oldu cevap hocam kusura bakmayın.
Dava yoluna gittik biz suan sonucu bekliyoruz. Avukatım bu ay içinde belirlenir dedi.
Örnek teşkil etmesi için çıkan kararı burada söylerim. Arkadaşlar yararlanır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X