Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.067
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 03/06/2014 tarihinde arızalı olan cep telefonumu teknik servise verdim ama 20 iş günü içerisinde tamirini tamamlayıp gönderemediler. Ben de bunun üzerine 03/07/2014 tarihinde para iadesi talebiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptım. Bu konuda daha önce tecrübesi olan arkadaş varsa sizce bu başvurum kaç gün içerisinde sonuçlanır?
  • Arkadaşlar ben telefonumu 5. kez servise gönderdim ama bu sefer Sony Xperia destek hattını aradım ve telefonu servise gönderdiğimde sesli yanıt sisteminde telefonumun eski kaydı hakkında bilgi veriyordu ama şimdi sesli yanıtta böyle bir ımail numarası bulunmamaktadır diyor yani bütün kayıtlarımı silmişler heralde bunun anlamı ney bilgi verirmisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SKYBRAVE

    Merhaba arkadaşlar. 03/06/2014 tarihinde arızalı olan cep telefonumu teknik servise verdim ama 20 iş günü içerisinde tamirini tamamlayıp gönderemediler. Ben de bunun üzerine 03/07/2014 tarihinde para iadesi talebiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptım. Bu konuda daha önce tecrübesi olan arkadaş varsa sizce bu başvurum kaç gün içerisinde sonuçlanır?

    başvurduğunuz tüketici sorunları hakem heyetinin yoğunluk durumuna göre değişir ama en az 3 ay en çok da 4 ay sürer genelde. bunun haricinde daha erken bir tarih beklemeyin hayal kırıklığına uğramamak adına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktwitter

    quote:

    Orijinalden alıntı: SKYBRAVE

    Merhaba arkadaşlar. 03/06/2014 tarihinde arızalı olan cep telefonumu teknik servise verdim ama 20 iş günü içerisinde tamirini tamamlayıp gönderemediler. Ben de bunun üzerine 03/07/2014 tarihinde para iadesi talebiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptım. Bu konuda daha önce tecrübesi olan arkadaş varsa sizce bu başvurum kaç gün içerisinde sonuçlanır?

    başvurduğunuz tüketici sorunları hakem heyetinin yoğunluk durumuna göre değişir ama en az 3 ay en çok da 4 ay sürer genelde. bunun haricinde daha erken bir tarih beklemeyin hayal kırıklığına uğramamak adına

    Bilgi için teşekkür ederim arkadaşım. Ben Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti (Ankara) Başkanlığına başvurdum ve bu mesajı yazdıktan sonra orasıyla da irtibata geçtim. Yetkili arkadaş da başvurunun sonuçlanması yaklaşık 3 ay sürer dedi. Ben de kendimi buna göre hazırlıyorum zaten de akıllı telefondan sonra normal telefona alışmaya çalışmak zor geliyor sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SKYBRAVE

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktwitter

    quote:

    Orijinalden alıntı: SKYBRAVE

    Merhaba arkadaşlar. 03/06/2014 tarihinde arızalı olan cep telefonumu teknik servise verdim ama 20 iş günü içerisinde tamirini tamamlayıp gönderemediler. Ben de bunun üzerine 03/07/2014 tarihinde para iadesi talebiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptım. Bu konuda daha önce tecrübesi olan arkadaş varsa sizce bu başvurum kaç gün içerisinde sonuçlanır?

    başvurduğunuz tüketici sorunları hakem heyetinin yoğunluk durumuna göre değişir ama en az 3 ay en çok da 4 ay sürer genelde. bunun haricinde daha erken bir tarih beklemeyin hayal kırıklığına uğramamak adına

    Bilgi için teşekkür ederim arkadaşım. Ben Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti (Ankara) Başkanlığına başvurdum ve bu mesajı yazdıktan sonra orasıyla da irtibata geçtim. Yetkili arkadaş da başvurunun sonuçlanması yaklaşık 3 ay sürer dedi. Ben de kendimi buna göre hazırlıyorum zaten de akıllı telefondan sonra normal telefona alışmaya çalışmak zor geliyor sadece

    Parasını verdiğiniz bir ürünü kullanamamak koyuyor insana en çok da. Benim de media marktla telefonun tamir süresinden dolayı bir davam olmuştu kazanmıştım. Şimdi de Vatan bilgisayarla ekran kartıma hasar verip garanti dışı kalmasına neden olmalari ve yine tamir süresinin aşılmasıyla ilgili bir davam var. Beni mi buluyorlar nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar dün Sony Center den aradılar telefonumu Xperia Z ile değişim verilmiş ama bugün telefonu garantiye verdiğim (aldığım) yeri aradım onlara değişim için bir bilgi gelmemiş sabah 9 da teleservis e mesaj attılar geri dönmedi bekliyoruz bakalım ne olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lgokol -- 16 Temmuz 2014; 21:15:44 >
  • Değişim işi biraz çetrefilli

    İnşallah sorun çıkmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkuaz Prusa

    Değişim işi biraz çetrefilli

    İnşallah sorun çıkmaz

    Oh bee Xperia Z ile değişimi yapılmış C.tesi gittim aldım 0 kutusunda herşeyi ile birlikte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lgokol

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turkuaz Prusa

    Değişim işi biraz çetrefilli

    İnşallah sorun çıkmaz

    Oh bee Xperia Z ile değişimi yapılmış C.tesi gittim aldım 0 kutusunda herşeyi ile birlikte

    Güle güle kullanın
  • Bundan 6 Ay Önce Bana Arkadaşımdan Sıfır Kutusu İle Birlikde Gelen Casper Via A3316 Markalı Telefonu Kullanıyorum
    İlk Açtığımda Koyu Renklerde Belli Olmayan Çok Hafif Küçük Bir Nokta Vardı Sıkıntı Çıkartmaz Diye Düşündüm
    4-5 Ay Bu Şekilde Kullandım Sonradan Farkettimki Bu Ölü Pixell Giderek Büyümeye Başladı Ve Can Sıkıcı Olmaya Başladı Sizce Bu Durumda Ne Yapmalıyım Garantiye Götürdüğümde Sıfırı İle İadesi Söz Konusumu Aynı Cihazda Belli Bir Süre Sonra Aynı Sorunu Yaşamak İstemiyorum
    Ölü Pixelliğin O Şeffaf Beyazlığı Şuanda Serçe Parmak Ucu Büyüklüğüne geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogre842

    Bundan 6 Ay Önce Bana Arkadaşımdan Sıfır Kutusu İle Birlikde Gelen Casper Via A3316 Markalı Telefonu Kullanıyorum
    İlk Açtığımda Koyu Renklerde Belli Olmayan Çok Hafif Küçük Bir Nokta Vardı Sıkıntı Çıkartmaz Diye Düşündüm
    4-5 Ay Bu Şekilde Kullandım Sonradan Farkettimki Bu Ölü Pixell Giderek Büyümeye Başladı Ve Can Sıkıcı Olmaya Başladı Sizce Bu Durumda Ne Yapmalıyım Garantiye Götürdüğümde Sıfırı İle İadesi Söz Konusumu Aynı Cihazda Belli Bir Süre Sonra Aynı Sorunu Yaşamak İstemiyorum
    Ölü Pixelliğin O Şeffaf Beyazlığı Şuanda Serçe Parmak Ucu Büyüklüğüne geldi

    Merhaba hocam öncelikle şundan emin olmalısınız telefonunuzdaki sorun ölü pixel mi yoksa ekran lekesi mi bu ikisi çok farklı ölü piksel dikey ve yata olarak yayılır dairesel bir hareketle yayılmış bir ölü pixel şu ana kadar görmedim.

    Eğer cihazınızdaki sorun ölü piksel ise ilk aldığınızda sorun olmaz diye düşünmek yerine götürmeniz daha mantıklı olurdu iade değişimi söz konusu olabilirdi fakat şu anda yapabilecekleriniz sınırlı ürünü aldığınız firmaya götürür yetkili servis gönderimini yaparsınız casper bu tarz ürünlerde ekran değişimine gitmektedir genel olarak fakat uygunluk durumunda iade değişimde verdiği olmaktadır yetkisi servis ya ekranını değiştirir yada iade değişim verir ekran değişir ise bu şekilde teslim alıp kullanmalısınız yok bu ayıbın en başında olduğunu ispatlayabilecek bir durumunuz var ise (durum tespit raporu tarih belirtili foto veya video) il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine gitmelisiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: havsali

    arkadaşlar belki faydası olur, başımdan geçen hadiseyi özetliyeyim, sanalmarketim'den aldığım MSİ laptop ölü piksel değişim/iade hakkında.

    laptop'a 3000tl'ye yakın para verdim. kargoyu aldım. freedos olduğu için yeşil renkli ölü pikseli mavi bios ekranında göremedim.
    windows kurdum baktım ölü piksel hemen msj attım iade veya değişim istiyorum diye.
    aradılar, belli bir sayınını üzerinde ölü piksel garantisi olmadığını ama MSİ servisini aramamı yardımcı olabileceklerini falan söylediler.
    o zaman 7 gün içinde iade hakkımı kullanmak istiyorum dedim.
    iade hakkı ambalajı açılmış yükleme yapılmış sistemler için geçerli değil vs. dediler, yokuş yaptılar yani.
    tüketici kanununu hatmettim ayrıca avukat bi arkadaşım vardı aradım, ihtarname yazmamı söyledi.

    bu arada sanalmarketimi arayıp yarın bilgisayarı geri yollayacağımı ve aynı gün noterden ihtarname yollayacağımı söyledim.
    tamam kargo size ait yollayın dedi. kabul etmedim. tüketici kanunda ayıplı iade değişim için taşıma ücretini satıcı öder yazıyor, siz ödeyeceksiniz dedim yolladım.

    sonra avukata ihtarname yazdırdım (isteyen olursa örneğini yollarım), bu arada ihtarnamede avukatın imzesı yok sadece sizin imzanız var.
    Notere gittim, 1 sayfalık ihtarnameyi, antalaya, APS ile 80 tl'ye yolladım.

    ertesi gün aradılar, efendim gerçekten ölü piksel rahatsız edici boyuttaymış, hemen paranızı iade ediyoruz dediler, 1 saate para iade oldu.

    he iade etmeselerdi nolurdu? avukatın dediğine göre ihtarname yolladığım ve önceden uyardığım halde kanundaki hakkımı kullandırmadıkları için tüketici mahkemesine başvururdum, kazanma ihtimalim %99,9 du. parayı alma sürem biraz uzardı.


    HİKAYEYİ KES DİYENLER İÇİN ÖZET:

    Özellikle 7 gün içinde cayma hakkını kullanmak istiyorsanız, satıcı zorluk çıkarıyor ise, 80 tl noter masrafıyla paranızı sorunsuz alabilirsiniz.

    Eklemek istediğim bir konu var.

    Mesafeli satış sözleşmesi ile satın aldığınız, yani internet alışverişleri, telefon üzerinden yapılan alışverişler cayma hakkı yeni yürürlüğe giren yasa çerçevesinde 14 güne çıkmıştır bilgilerinize.




  • https://store.donanimhaber.com/10/fc/5b/10FC5BEABF99DC4C128BA8787EB125CA.jpg
    Burdaki Resimdeki Gibidir Ekrandaki Sorun
    Küçükdü Giderek Büyüdü
  • Ogre842 O kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar 17 temmuzda ...marktın internet sitesinden lg 50lb670 led tv yi 2400 tl ye aldım. 1 ağustosta kargoyla televizyonum geldi( horoz nakliyat). kargocu önce kagıdı imzalattı sonra da ürünü verip( kapıda alıp ben içeri koydum) aceleyle çekip gitti. aynı gün bir saat sonra lg servis ürünü kurmak için geldi ve ürünü kurmaya başladı. ve kurunca ekranın kırık oldugunu anladılar.(not:tv ilk olarak servis arafından açıldı) servisten ilk olarak hasar tespit tutanağı aldım. burada tv kutusu hasarsız diye yazıyordu. aynı gün mediamarkt müşteri hizmetleri ile görüştüm ve bu kağıdın fotoğrafını kendilerine e-mail ile yollamam gerektiğini söylediler. 1 ağustosta email ile medimarktın e-mail adresine gönderdim.fakat mediamarkt bunu kabul etmedi ve genel merkez tarafından değişim veya para iadesi ibaresi yazan raporu istedi.bunu lg servisine söyledim. servis daha önce hem tv nin hemde kutusunun fotoğrafını çekmesine rağmen tekrar adeta bir ameliyat yapar gibi her mm sini kontrol ederek fotoğrafını çekti. lg servisi bana ilk hasar tespit tutanağında kutuda herhangi bir şey yok diye belirtirken ikincisinde kargodan kaynaklandığını söyledi.bu raporu da m...marktın email adresine gönderdim.bunun sonucunda media markt kargocu ile görüşün bizi ilgilendirmez diyor, kargocu ise biz sizden imza aldık ürünü verirken.tutanak tutsaydınız madem ezik var kutuda diyor. halbuki kargocu tv yi kapıya bıraktı ve hemen imza attırdı ve attığım gibi de çekip gitti. tv yi daha içeri bile koymamışken kutuyu inceleme şansım olmadıki kutusunda ezik çizik olup olmadığını. hem dış kutuda 2*1 cm büyüklüğünde ezik var tamamda ama bu ezik olan yer ekranın kırık olan yerle alakasız bir yerde. hem horoz lojistik hemde mediamarkt bizi ilgilendirmez diyor. iki firmada bu bedeli bana ödetmeye çalışıyor. ben değişim talep ettim fakat mediamarkt kabul etmedi. sizce arkadaşlar ne yapmalıyım şimdi ve sonuç sizce ne olur. yardımcı olursanız sevinirim:)




  • 2013 aralıkta iphone aldım 6kere tamire gitti dün ürünü değiştirdiler şimdi garantisi 24 aymı 16 aymı??
  • Arkadaşlar mediamarketin internet sitesinden aldığım laptopun kargoyla geldiğinde klavyesinde bir tuşu çıkıktı daha doğrusu oturmuyordu yerine. Müşteri hizmetleriyle görüştüm. Hemen götürdüm bir mağazasına kutusuyla herşeyiyle beraber verdim. Verdikten sonra 26 iş günü sonunda haber verdiler mağazamıza gelin şeklinde. Gittim mağazaya Acer servisi daha hiç kullanmadığım bilgisayara kullanıcı hatası demiş geri yollamış. Kullanmadım daha dedim nasıl kullanıcı hatası olur falan filan herneyse dedim. Bunu ben bu hale getirmiş olsam bile bu ürün 26 iş günü sizde kaldı ve kanunen iade ve değişim hakkım mevcut. Sisteme baktı kontrol etti ve evet 26 iş günü olmuş ama "ürün ilk baş servise gitmiş 14 iş gün sonra gelmiş daha sonra biz distribütöre yollamışız 12 iş günü de onlar da kalmış ve onlarda değişim talebinizi reddetmiş" dediler. Dolayısıyla ürün serviste 20 iş gününden fazla kalmadığı için talebinizi kabul edemiyoruz dediler. İyi de kardeşim ben size verdim bilgisayarı 26 iş günü boyunca haber alamadım dedim bu iş günü bize verdiğiniz zaman değil servise ulaştığı zaman başlar dediler.

    1-) Azami tamir süresi benim bilgisayarı Media Markt'e bırakıp fiş aldığım tarihle mi başlar, yoksa ordakilerin dediği gibi servise ulaştığı zaman mı ?
    2-) MediaMarkt'in bilgisayarımı hem yetkili servise hem de distribütöre yollamış olması bilgisayarımın 1 ay boyunca ellerinde kalma hakkını kendilerine verir mi ?

    Ne yapabilirim ? Yardımlarınızı bekliyorum. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...




  • Hakem Heyeti'ne başvurun. Yaşadığınız sorunu anlatan iyi bir dilekçe hazırlayın ve para iadesi talep edin. Benim bilgim sürecin sizin mağazaya bıraktığınız tarihte başlayacağı yönünde. Kolay gelsin.
  • bargun94 kullanıcısına yanıt
    sizin mediamark a teslim ettiğiniz tarih gecerlidir. teslim ettiğinde size verilen bir tamirat formu vardır onda teslim ettiğiniz tarih yazar zaten gerisi onları ilgilendirir 14 gün serviste kalmış 12 gün distribütörde kalmış bunlar bahane 20 iş gününde size teslim etmesi lazım
  • fenerli34 kullanıcısına yanıt
    Aradığım cevap buydu teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    Sizde sağolun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.