Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.067
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Bir şey danışmak isterim:

    Kapıda ödemeli gelen bir alışverişten, kargocuya "vazgeçtim" diyerek satıcıya geri göndermek, vazgeçmek için bir sebep değil midir?
    Şöyle açıklayayım:

    Satıcı firmadan biri: Ürünü neden geri gönderdiniz
    Ben: Vazgeçtim
    Satıcı firmadan biri: Neden ama, gerekçeniz nedir
    Ben: Gerekçem bu, vazgeçtim
    Satıcı firmadan biri: Bu bir gerekçe değil, ürünü evinize yönlendiriyorum
    Ben: Hayır

    Sonrasında sorun çözüldü. Bana geri göndermeyecekler.

    Sormak istediğim, firmanın böyle bir hakkı var mı? Ne demek "evinize yolluyorum". Ürünü açabilirdim bile. Ama açmadan, kargocu geldiği gibi geri gönderdim.
  • hocam bn de birşey sormak istiyorum daha 2 gün önce 12 taksitle aldığım telefonun 1 taksitini ödedim telefon elime geçti beğenmedim 7 gün içerisinde geri iyade etme şansım var ama ben geri iyade edersem sadece bir taksit ödemiş olmama rağmen bnm paramı bnden alıp 12 ay boyunca bana taksit taksit verecek miş buna itiraz etme değiştirme gibi bir şansımız olabilirmi cevaplarsanız memnun olurum
  • Merhaba aximan2,

    Aşağıda kanun maddesinin sizi ilgilendiren kısmı alıntılanmıştır. Yalnız bu maddede dikkat edilmesi gereken husus, bazı ürünlerin bu kategoriye dahil olmamasıdır; dijital kodlar veya gazete gibi gündelik niteliğe sahip ürünler gibi. Cayma hakkı, mesafeli satış sözleşmeleri (kapıda ödeme dahil) için geçerlidir. Daha fazlası için kanunu inceleyebilirsiniz.

    Düzenleme: Yeni kanun birkaç ay sonra yürürlüğe gireceği için hâlâ 4077 Sayılı Yasa yürürlüktedir.

    KAPIDAN SATIŞLAR

    Madde 8 - ...

    Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.

    Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.

    Merhaba şnatzz,

    Bu durum satıcıyı ilgilendiren bir mesele değildir. Nitekim, taksitli işlemlerde satıcıya para tek seferde aktarılır. İade durumunda da satıcı parayı aldığı şekilde bankaya tek seferde iade etmektedir. Taksitli işlemlerin iadesinde parça parça ödeme yapılmasının sebebi bankaların bu konudaki politikalarıdır. Bu sebeple bankanızla görüşmenizi veya kart limitinizi arttırma talebinde bulunmanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 6 Şubat 2014; 1:32:36 >




  • teşekkürler hocam zaten parayı öyle alcağıma hiç almıyım daha iyi diyerekten iyade etmek ten vazeçtim kullanıcaz artık ama cevabınızdan ötürü teşekkür ediyorum
  • şnatzz kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Ama parayı iade alırken zaten size bir masraf çıkmayacaktı. Her ay ekstrede atıyorum -100 lira taksit tutarı, +100 lira da iade şeklinde ibare görecektiniz. Tek kötü yanı limitinizin o kısmı dolu kalacaktı; her ay taksit tutarında limit artmaya başlayacaktı. Sırf bu sebepten dolayı normalde iade edeceğiniz ürünü kullanmak zorunda kalmayın derim.
  • arkadaşlar merhaba,

    telefonumun kamerasındaki sorundan dolayı servise gönderdim. tamir edilip geri gönderilen telefonun kasasındaki açıklığı farkettim ve tekrar gönderdim.
    ikinci kez de yine kameradaki sorunla alakalı işlem yapılmış ve tekrar bana iletildi. (yani iki kez kamera parçası değişti diye elimde servis kaydı var)

    telefonda halen kasada biraz açıklık mevcut ve tamir gördüğü deneyimli bir göz tarafıdnan kolayca anlaşılır.

    yapabileceğim ve hakkım olan bir durum var mı mevcut kanunlara göre?
  • space_frog kullanıcısına yanıt
    Merhaba space_frog,

    Aşağıda konu ile ilgili kanun maddesinin bir kısmı alıntılanmıştır. Ayrıca konuya tam olarak vakıf olabilmek için Yargıtay kararı da eklenmiştir.

    Uyuşmazlık konusu değeri 1.272,19 TL sınırını aşmayanlarda TSHH'ne başvurabilirsiniz. Aksi takdirde, sadece tüketici mahkemelerinde alınacak bir karar bağlayıcı olacaktır.

    GARANTİ BELGESİ

    Madde 13 - ...

    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    AYIPLI MAL

    Madde 4 -
    ...

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    ÖRNEK YARGITAY KARARI

    T.C. YARGITAY 13. HUKUK DAİRESİ E. 2004/4955 K. 2004/14112 T. 11.10.2004

    Garanti süresi ve 1 yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması şartını ve dolayısıyla malın yenisi ile değiştirilmesi şartını oluşturur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feanor Tasartir

    Merhaba space_frog,

    Aşağıda konu ile ilgili kanun maddesinin bir kısmı alıntılanmıştır. Ayrıca konuya tam olarak vakıf olabilmek için Yargıtay kararı da eklenmiştir.

    Uyuşmazlık konusu değeri 1.272,19 TL sınırını aşmayanlarda TSHH'ne başvurabilirsiniz. Aksi takdirde, sadece tüketici mahkemelerinde alınacak bir karar bağlayıcı olacaktır.

    GARANTİ BELGESİ

    Madde 13 - ...

    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    AYIPLI MAL

    Madde 4 -
    ...

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    ÖRNEK YARGITAY KARARI

    T.C. YARGITAY 13. HUKUK DAİRESİ E. 2004/4955 K. 2004/14112 T. 11.10.2004

    Garanti süresi ve 1 yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması şartını ve dolayısıyla malın yenisi ile değiştirilmesi şartını oluşturur.


    teşekkürler Feanor Tasartir

    kanundan anladığım kadarı ile "aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması" minimum 3 kez aynı arıza anlamına geliyor ki; benim ürünümün kamera arızasını bir kez daha yaşaması gerekiyor.

    yanlış mı değerlendiriyorum?




  • space_frog kullanıcısına yanıt
    Hayır, tam olarak öyle. Aynı hatadan üç veya farklı olmak kaydıyla 4 (her birinin farklı olmasına gerek olacağını sanmıyorum) arıza oluşması durumunda şartlar uygun hale geliyor. Ancak şöyle bir durum var: Bu arıza kullanımın sürekliliğini engelliyor mu? Ve üründeki ayıp üstünkörü bakıldığında anlaşılacak türden bir ayıp mı? Bu iki şarta evet şeklinde cevap verebiliyorsak bahsettiğim ürün değeri sınırına göre ya hakem heyetine, ya da mahkemeye gidiyoruz.

    Tabii işin içine muhtemelen bilirkişi de girecektir. Sizin yapmanız gereken tüm servis kayıtlarını ve garanti belgesi, ürün içeriği vb. şeyleri muhafaza etmek. Bunlarla birlikte dördüncü maddede belirtilen seçimlik haklardan birini kullanmak istediğinizi mümkünse iade taahhütlü mektup ya da e-posta yoluyla karşı tarafa iletiyorsunuz. Bu konuşmaları da çıktı olarak almanızı tavsiye ederim. Çünkü büyük ihtimalle değişim veya para talebiniz satıcı veya firma tarafından reddedilecektir; iş de hakem heyetine yahut mahkemeye gidecektir.

    Bu son yazdıklarım ürünün üçüncü kez tamir edilmemiş halde geri dönmesi durumunda yapmanız gerekenler. Şu an için yapılabilecek bir şey yok gibi görünüyor.

    Geçmiş olsun.




  • çok teşekkür ederim
  • Bilgilendirme için teşekkürler
  • ben yıl başından 1 hafta önce fakülte standlarında açılan toplu kitap satan ilya yayınevinden 6 set kitap aldım o anlık kanmamın sonucunda daha sonra araştırdığımda memmun olmadığımı farkettim tüketici haklarıyla konuştum 1 hafta içinde resmi başvuru yapmam gerektiğini söylediler 1 ocak resmi tatil olduğu için 8. günde başvuru yaptım daha sonra yayınevini aradım 8. günde başvuru yaptımı söylediler daha sonra yine tük. haklarını aradım resmi tatil olduğu için göz ardı edilebilir bi durum olduğunu söylediler ikematgah ettim yerde kaymakamlığa başvurmamı söylediler gittim başvurdum lakin ordaki bayan kitapları görerek aldığım için böyle bi hakkımın olmadığını söyledi kitapları görerek almadım bi kısmı kargoyla geldi benim cumaya kadar bu işi halletmem lazım bana yardım edermisiniz?
  • Arkadaşlar ürünü Tekzene gönderdim yaklaşık 1 ay önce, adamlara mesaj attım ürün ne oldu ne bitti diye adamlar ürünü yeni göndermişler. THH'ne başvuracağım ama Kartal'da banka kararları 2 ayda falan çıkıyor, bu inşallah erken çıkar.
  • Teşhir ürünlerde ürün ayıplı çıkarsa iade mümkünmü saygılar..
  • merhaba,
    pazartesi internet üzerinden homend mikser aldım fakat dün gelen mikser arızalıydı. şöyle ki önceden motoru yanmış gibi duran bi ürün geldi bana...kullanılırken yanmış çünkü vanilya kokusu hamur lekeleri bile vardı üzerinde :(
    homend i arayarak iade istedim ürünü hemen 1 saat içinde geri yolladım. fatura,garanti belgelerinin de fotokopisini çektim(bahsettiğim ürünün resmini görmek isteyenler elektrikli küçük ev aletleri bölümünde "homend mi asla" başlığına bakabilir. arka tarafında motor bölümü yanık, leş gibi berbat )
    daha sonradan arayarak hangi banka kartı ile işlem yapıldığını da sordular

    şu anda yapılacak başka işlem var mıdır? mahkemeye gitmeye(para iade olursa) gerek yok değil mi?
    (birde gelen 2 mikser vardı. diğerinin sadece ambalajını açarak baktım ama önceki gibi kullanılmış olabilir diye emin olmadığım için onu da gönderdim.kullanılmış arızası farkedilmeyen bir ürün olabilir o da ..bu sorun olmaz değil mi? her türlü iade hakkım var mıdır?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sedna03 -- 27 Şubat 2014; 10:47:52 >




  • Arkadaşlar merhaba,

    Ben TEKNOSA internet sitesinden telefon almıştım.Arıza nedeniyle Tüketici heyetine para iadesi için başvurmuştum.

    Tüketici heyetinin kararı çıkmış ve karar tarafıma geldi.

    Kararda para iadesi çıktı.

    Sorum bundan sonrası için biz herhangi bir yere başvuruyor muyuz?

    Aynı sorum banka kararları içinde geçerlidir?

    Yardımcı olabilecek arkadaşlardan cevap rica ediyorum

    Selamlar
  • nazmivrgn kullanıcısına yanıt
    Evet mümkün,sadece değişim olmuyor ben bu ürünü beğenmedim değiştirin diyemiyorsunuz.Birde firmadan firmaya değişiyor bazı firmalar müşteri nazını daha çok çekiyor bazıları daha kurallara tabi çalışıyor.

    Teşhir ürünüde garanti kapsamındadır garantisi dahilinde bütün haklarınız bakidir.
  • 13ATMACA 1 kullanıcısına yanıt
    Hocam selam.
    İlgili kuruma telefon aç istersen, karar çıktı, bakiyeyi talep ediyorum de.

    Ödeme yapmazlar ise, çıkan karar ile 7 örnek icra takibi yap :) O zaman da ödemezler ise, ibret olsun diye mağazaya hacze git.

    Yaptığın tüm masraflar ilgili kurumdan alınacak :)
  • ^^Evo^^ ^ kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim.

    Aradım kendilerinizi geri dönüş yapacaklar

    Selamlar
  • 13ATMACA 1 kullanıcısına yanıt
    Fazla peşlerinde koşma. Haklı olan sensin.
    Gün içerisinde dönmez iseler aç icra takibini.
    Onlar senin peşinden koştursun. Muhatap olma hiç.
    Yasal faiziyle birlikte alırsın hem :)
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.