Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.067
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • subsonic S kullanıcısına yanıt
    Evet öyle bakarsak gerektirmez ama diyelimki telefonu aldık arka batarya kapağı azıcık çizik buda kullanımı engellemeyi teskil etmiyor ama çiziktir yani 100 tane s3 e bakıp kimsede olmayıp tek sende olunca insanın içine bi şüphe düşüyo :D
  • Arkadaşlar benim de bir sorunum var, yardımcı olursanız memnun kalacağım, şimdiden teşekkürler.

    1 yıl önce tekzen.com.tr üzerinden piranha business tablet aldım, ancak tablet bozuldu, ürünü piranha teknik servise ptt kargo ile ücretini kendim ödeyerek gönderdim, ancak 2 gün sonra kutunun üzerine "iade kabul edilmiyor" şeklinde yazıp bana ürünü tekrar yolladılar. Telefonla ulaşamadığım piranhaya mail yoluyla ulaştım. "Kargodan olan hasar için cihazları kargo teslim sırasında kontrol edilir ve formda belirtilmeyen bir durumda( hasar,kırık,cizik) ptt kargo cihazları kontrolüne izin vermedi için ptt kargodan ürün teslim almıyoruz. Anlaşmalı kargo şirketimiz MNG kargodur. Kargo şubesine gidince; 150 491 513 Alıcı kodlu hesabın fiyataları ile göndermek istiyorum deyiniz. Bu sayede indirimli özel fiyatlardan yararlanabilirsiniz. " böyle bir cavap geldi. Ancak ptt kargo ile gönderim yapamazsınız şeklinde bir bilgi yer almıyordu sitelerinde. Tekzene ulaşmaya çalıştım, adamlar hiç taraftar değil, ya ürünü ben sizden aldım, servise siz gönderin diyorum, beni başlarından atmaya çalışıyorlar.
    Alo tüketiciyi aradım, dediklerini tam anlamamakla beraber iadeli taahhütlü dilekçe ile tamir istemiyorum, arıza tespit raporu istiyorum deyin, ürünün ücretini talep edebilirsiniz dedi??
    Sizlere sormak istediğim:
    Gerçekten böyle bir şey var mı, ürünü iade edebilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet2555 -- 2 Ocak 2014; 21:32:37 >




  • 1 yıl sonra ne oldu da ürünü yolladınız? Burada anlamadığım iade için mi yolladınız tamir için mi yolladınız???

    Üründe "gizli ayıp" var ise (anlamına kanundan bakabilirsiniz) böyle bir hakkınız var. Ancak bu gizli ayıp durumu çok kolay ispatlanabilecek bir durum değil.
    Ancak ürününüz normaldi ve bir şekilde bozuldu ise iade hakkınız yok. Tamir ettirmek istiyorsanız teknik servise başvurmanız lazım.

    Ürün ayıplı ise üretici ne kadar sorumlu ise satıcı da o kadar sorumludur. Seçimlik haklarınız için satıcıya da gidebilirsiniz firmaya da.
    Satıcılar pek girmek istemezler bu işlere haklarınızı bildiğinizi ve biraz da dişinizi gösterirseniz oraya da ürünü verebilirsiniz. Ancak dediğim gibi gizli ayıp kağıt üstünde göründüğü kadar kolay bir durum değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic

    1 yıl sonra ne oldu da ürünü yolladınız? Burada anlamadığım iade için mi yolladınız tamir için mi yolladınız???

    Üründe "gizli ayıp" var ise (anlamına kanundan bakabilirsiniz) böyle bir hakkınız var. Ancak bu gizli ayıp durumu çok kolay ispatlanabilecek bir durum değil.
    Ancak ürününüz normaldi ve bir şekilde bozuldu ise iade hakkınız yok. Tamir ettirmek istiyorsanız teknik servise başvurmanız lazım.

    Ürün ayıplı ise üretici ne kadar sorumlu ise satıcı da o kadar sorumludur. Seçimlik haklarınız için satıcıya da gidebilirsiniz firmaya da.
    Satıcılar pek girmek istemezler bu işlere haklarınızı bildiğinizi ve biraz da dişinizi gösterirseniz oraya da ürünü verebilirsiniz. Ancak dediğim gibi gizli ayıp kağıt üstünde göründüğü kadar kolay bir durum değil

    Anladım, teşekkürler.

    İlk önce ürünü tamir ettirmek için vermiştim, ancak alo tüketici hattının dedikleri kafamı karıştırmıştı. Tekzen daha sonra bana geri dönüş yaptı, ürünü tamir için bize gönderebilirsiniz diye. Ben de karşı ödemeli olarak Tekzene tableti göndereceğim inş.

    Tekrardan teşekkür ederim.




  • Mesafeli satış sözleşmesini satıcı tek taraflı fesh edebilirmi?

    Fesh etme hakkı yok diye biliyorum, ama ederse satıcı hakkında ne gibi yaptırım uygulanabilir ?
  • Arkadaşlar benimde bir sorum olucak.

    Telefonum yandığı esnada şarjdan çıkartırken elim ısıdan etkilendiğinden dolayı telefonu fırlatmak zorunda kaldım ve ekranı kırıldı. Durumu çağrı merkezine bildirdim ve yetkili arkadaş yanık bizim tarafımızdan ama ekran kırılması kullanıcı hatası olarak gözüküyor amaki elinizde olmadan o anlık sıcaklıktan dolayı telefonu bırakmak zorunda kaldığınız için pek bir şey diyemeyeceğini bildirip telefonu servise göndermemi istediler. Bende hemen teli servise gönderdim. üzerine "gerekli bilgiler çağrı merkezine bırakıldı" diyerekten not bıraktım. Adamlar ekranın kırık olduğunu görür görmez kutusunu kapatıp bana mesaj atmışlar "Telefonun tahmini onarım ücretini onaylıyor musunuz" diye. Bende merak edip aradım. Telefon için ücret talep etmişsiniz neden acaba dedim, ekran kırıktı dediler. Peki teli yandığından dolayı göndermiştim bunun için bir bilgi alabilir miyim dediğim zaman bana verilen cevap "bu konu hakkında sistemde bilgi göremedim" Kesin bilgi vermelerini istedim, bana 15dk sonra geri dönüş yaptılar "telefonunuzun usb girişi yandığından dolayı +bir bedel daha istediler" Sordum ki, Bu bedeli neden istiyorsunuz? Sonuçta telefonum garantili, garanti dışı kalma sebebi nedir dediğimde "telin kasasında cizikler bulunmakta, bundan kaynaklı olabilir" (kesin olmayan bir cevap idi). Anladım ki bu iş yokuşa gidiyor, çağrı merkezinde benle ilgilenen beyefendi ile tekrar görüşme yapmak için randevu oluşturdum, bana geç dönüş yaptığından dolayı (3gün) telefonu gönderdiğim teknik servis telefonumu daha fazla elinde tutamayacakalrını bildirip telefonu bana geri gönderdiler (neden garanti dışı kaldığı hakkında kesin bir bilgi vermemelerine rağmen). Öğrendim ki telefonun ekranı kırık olduğundan dolayı prosedürlerine karşı geliyormuş, o yüzden garanti dışı kalmış. Zaten telefonum yanmasaydı ekranıda kırılmayacaktı. Bende bu yüzden tüketici haklarına başvurdum. İnce ayrıntısına kadar, hukuki deliller, görüşmeler, bana gönderilen teknik servis raporu (raporda halen ekran kırık yazıyor, ben yanık diye gönderdim).

    Şimdi sorarım sizlere, sonuç ne olur?




  • merhaba,

    dun ing bank ile soyle bir sorun yasadım, mortgage kredilerinde erken odeme cezası oldugunu biliyorum ama diger kredilerde olmaması lazım. daha once baska bankalardan 2 3 kere tasıt ve ihtiyac kredisi erken kapatmıstım, kalan ana parayı odemeniz yetiyordu fakat ing bankasında kalan faizlerin de odenmesini istediler.

    alttaki maddeyi gosterdim kendilerine fakat ise yaramadı, nasıl ilerlemeliyim?

    Kredinin Tamamının Erken Ödenmesi

    Madde 7- Erken ödeme, taksit tarihinde yapılıyorsa; vadesi gelen taksit ödemesi, geriye kalan taksit tutarları içerisindeki anapara borcu ve varsa o tarihe kadar tahsil edilmemiş faiz ve kamusal yükümlülükler tahsil edilir.
  • Merhabalar,

    Kafamı karıştıran bir soru var, danışmak isterim:

    Bilgisayarım servisten geldikten sonra farklı sorunlar ile tekrar arızalandı ve tekrar servise verdim. Garanti süresi 2 hafta sonra bitecek. Ancak, beni sorum: Servise verirken bir yazı vardı önümde, madde madde: "Tamirin garanti süresini geçmesi halinde, geçen sürenin garanti içinde sayılmayacağı" hakkında.

    Bu mümkün müdür? Benim bildiğim tamir süresi garantiye eklenir. Yardımcı olun lütfen. Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt-cento

    Garanti Süresi içinde 4 kez bozulan telefonun agustos ta garantisi doldu mahkemeye verdim kaybettim yanlış kişiye açtığım için. Şimdi Mayısımı beklemem lazım yoksa yoksa bir daha mı dava açayım

    Bende bundan korkuyorum. Şimdi TELPA'yamı yoksa telefonu aldığımız yeremi dava açıyoruz?


    OLAY:
    TELPA Şarj sorunu olan "General Mobile Discovery "telefonumundan 50TL ücret istedi.
    Bende arayıp özenle kullanmama rağmen nasıl böyle bir sorun oluyor diye tepkide bulundum.
    Tamam dediler sizin telefonunuzu tekrar değerlendirmeye alalım, teknik servisimiz sizi bilgilendirecek dediler.
    1 hafta sonra benimle hiç bir şekilde iletişime geçilmeden, telefon geri gönderilmiş, bir an acaba tamir edipmi gönderdiler dedim tabiki tamir etmeden göndermişler.
    Şimdi telefonu tekrar garantiye gönderdim 1 aydır telefon yok.
    Milyonlarca telefon satıp yüzlerce kişinin şarj sorununu çözmemek için bin dereden su getirten bir firma TELPA, yazıklar olsun.


    50TL'yi ödediği halde telefonu yapılmayanlar, gönderilmeyenlerde çabası...
    KAYNAK:http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2245610/telpa-servis-ucretini-odedigim-telefonumu-gondermiyor/idph1

    Ben şarj sorunu yaşayan yüzlerce kişi var dediğimde, Müşteri temsilcisinin TELPA'yı 1 milyon adet sattıküzlerce kişi olması normal diyerek cevap verdi. Milyonlarca telefon satıp yüzlerce kişiyi mağdur etmek nasıl bir anlayıştır.!!!
    İstersen 1 milyar adet sat yüzlerce kişinin yaşadığı şarj sorununu garanti kapsamında çözmek zorundalar.
    Malesef kimse hakkını aramadığı için çok rahatlar.

    Şuan sikayetvar.com'da sadece şarj sorunuyla ilgili 454 şikayet var.

    http://www.sikayetvar.com/firma/detay/telpa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozbi -- 30 Ocak 2014; 9:46:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aximan2

    Merhabalar,

    Kafamı karıştıran bir soru var, danışmak isterim:

    Bilgisayarım servisten geldikten sonra farklı sorunlar ile tekrar arızalandı ve tekrar servise verdim. Garanti süresi 2 hafta sonra bitecek. Ancak, beni sorum: Servise verirken bir yazı vardı önümde, madde madde: "Tamirin garanti süresini geçmesi halinde, geçen sürenin garanti içinde sayılmayacağı" hakkında.

    Bu mümkün müdür? Benim bildiğim tamir süresi garantiye eklenir. Yardımcı olun lütfen. Şimdiden teşekkürler

    Bilgisayarınızı daha önce servise gönderdiğinizi dile getirmiştiniz. Eğer servisiniz garanti hakkında sorun yapar ise onlara şunları söylemeniz yeterli olacaktır.

    "Daha önce bilgisayarımı servise göndermiştim, servise gönderdiğim günlerin tamamını garanti süresine eklenmesini istiyorum"

    Kesin ve net bilgidir.




  • uNequAL kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgi için. Sorun çıkmadı. Ve ilginçtir 1 günde arızaları giderip geri verdiler hemen.
    Öğrendiğim iyi oldu, tekrar teşekkürler
  • FootLocker mağazasında aldığım Nike ayakkabı 3 ay sona hergün giymememe rağmen malesef sağ tekinde açılma oldu. FootLocker yaptığı incelemede olumsuz sonuç verince, soluğu THH da adım. Fakat onların 3 ay sonra verdiği kararda olumsuzdu. Malesef diktirip giyeceğim ve FootLocker mağazasından bidaha alışveriş yapmayı düşünmüyorum.
  • necii kullanıcısına yanıt
    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uNequAL

    Arkadaşlar benimde bir sorum olucak.

    Telefonum yandığı esnada şarjdan çıkartırken elim ısıdan etkilendiğinden dolayı telefonu fırlatmak zorunda kaldım ve ekranı kırıldı. Durumu çağrı merkezine bildirdim ve yetkili arkadaş yanık bizim tarafımızdan ama ekran kırılması kullanıcı hatası olarak gözüküyor amaki elinizde olmadan o anlık sıcaklıktan dolayı telefonu bırakmak zorunda kaldığınız için pek bir şey diyemeyeceğini bildirip telefonu servise göndermemi istediler. Bende hemen teli servise gönderdim. üzerine "gerekli bilgiler çağrı merkezine bırakıldı" diyerekten not bıraktım. Adamlar ekranın kırık olduğunu görür görmez kutusunu kapatıp bana mesaj atmışlar "Telefonun tahmini onarım ücretini onaylıyor musunuz" diye. Bende merak edip aradım. Telefon için ücret talep etmişsiniz neden acaba dedim, ekran kırıktı dediler. Peki teli yandığından dolayı göndermiştim bunun için bir bilgi alabilir miyim dediğim zaman bana verilen cevap "bu konu hakkında sistemde bilgi göremedim" Kesin bilgi vermelerini istedim, bana 15dk sonra geri dönüş yaptılar "telefonunuzun usb girişi yandığından dolayı +bir bedel daha istediler" Sordum ki, Bu bedeli neden istiyorsunuz? Sonuçta telefonum garantili, garanti dışı kalma sebebi nedir dediğimde "telin kasasında cizikler bulunmakta, bundan kaynaklı olabilir" (kesin olmayan bir cevap idi). Anladım ki bu iş yokuşa gidiyor, çağrı merkezinde benle ilgilenen beyefendi ile tekrar görüşme yapmak için randevu oluşturdum, bana geç dönüş yaptığından dolayı (3gün) telefonu gönderdiğim teknik servis telefonumu daha fazla elinde tutamayacakalrını bildirip telefonu bana geri gönderdiler (neden garanti dışı kaldığı hakkında kesin bir bilgi vermemelerine rağmen). Öğrendim ki telefonun ekranı kırık olduğundan dolayı prosedürlerine karşı geliyormuş, o yüzden garanti dışı kalmış. Zaten telefonum yanmasaydı ekranıda kırılmayacaktı. Bende bu yüzden tüketici haklarına başvurdum. İnce ayrıntısına kadar, hukuki deliller, görüşmeler, bana gönderilen teknik servis raporu (raporda halen ekran kırık yazıyor, ben yanık diye gönderdim).

    Şimdi sorarım sizlere, sonuç ne olur?

    Ne yazık ki teknik servisler böyle oyunlar yapıyorlar hep.Delilleri iyi toplar iseniz sonuç sizden yana olabilir. Sonuçta hukukçu değilim ama telefon ile orjinalliğini bozacak herhangi bir çabanız olmadıysa yaralayıcı olması sebebiyle bile bence dava açılabilir. Benim görüşüm bu şekilde ama yine de bir tüketici hakları üyesine danışmanızda büyük yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.

    Telefonu alali bir yil oldu.8 ay once klonlandi.suanda tek hat calistiriyor.kacak telefondan daha kotu yani.aramadigim yer kalmadi.tuketici hakem heyeti bakmiyir fiyati yuksek oldugu icin mahkemeye yonlendiriyor.oraninda ucreti var tabiki.birde mahkemeyi kaybedersen karsi tarafin butun masraflarini odermisim.gecen gun migrosun genel merkezinden aradilar,tek hat olarak acariz baska bisey yapamayiz dediler.bende etrafimda kim varsa migrostan kesinlikle telefon almamasini soyluyorum.paramla rezil dum.satamiyorumda.kimse almiyor almaz zaten.ne yapacagim, caresiz kaldim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.

    Telefonu alali bir yil oldu.8 ay once klonlandi.suanda tek hat calistiriyor.kacak telefondan daha kotu yani.aramadigim yer kalmadi.tuketici hakem heyeti bakmiyir fiyati yuksek oldugu icin mahkemeye yonlendiriyor.oraninda ucreti var tabiki.birde mahkemeyi kaybedersen karsi tarafin butun masraflarini odermisim.gecen gun migrosun genel merkezinden aradilar,tek hat olarak acariz baska bisey yapamayiz dediler.bende etrafimda kim varsa migrostan kesinlikle telefon almamasini soyluyorum.paramla rezil dum.satamiyorumda.kimse almiyor almaz zaten.ne yapacagim, caresiz kaldim.

    Başka tüketici heyetiyle görüşmeyi dene faturası sende olduktan sonra sıkıntı olacağını pek sanmıyorum sonuçta sen ürünü almışsın sonradan senle alakası olmayan bir şekilde gelişen olay var karşında. Teknik servise götürmeyi denedin mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.

    Telefonu alali bir yil oldu.8 ay once klonlandi.suanda tek hat calistiriyor.kacak telefondan daha kotu yani.aramadigim yer kalmadi.tuketici hakem heyeti bakmiyir fiyati yuksek oldugu icin mahkemeye yonlendiriyor.oraninda ucreti var tabiki.birde mahkemeyi kaybedersen karsi tarafin butun masraflarini odermisim.gecen gun migrosun genel merkezinden aradilar,tek hat olarak acariz baska bisey yapamayiz dediler.bende etrafimda kim varsa migrostan kesinlikle telefon almamasini soyluyorum.paramla rezil dum.satamiyorumda.kimse almiyor almaz zaten.ne yapacagim, caresiz kaldim.

    Başka tüketici heyetiyle görüşmeyi dene faturası sende olduktan sonra sıkıntı olacağını pek sanmıyorum sonuçta sen ürünü almışsın sonradan senle alakası olmayan bir şekilde gelişen olay var karşında. Teknik servise götürmeyi denedin mi?

    Mevzuatta belirttikleri miktarin ustundeki faturalara heyet bakmiyor.direk mahkemeye gidin diyorlar.saticida diyorki ben sayltarken cihazda problem yoktu.sonraki olay beni ilgilendirmez demeye getiriyor.garantiyke gorustum onlarda cihaz bozuk degil.dediler.bisey yapamayiz dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.

    Telefonu alali bir yil oldu.8 ay once klonlandi.suanda tek hat calistiriyor.kacak telefondan daha kotu yani.aramadigim yer kalmadi.tuketici hakem heyeti bakmiyir fiyati yuksek oldugu icin mahkemeye yonlendiriyor.oraninda ucreti var tabiki.birde mahkemeyi kaybedersen karsi tarafin butun masraflarini odermisim.gecen gun migrosun genel merkezinden aradilar,tek hat olarak acariz baska bisey yapamayiz dediler.bende etrafimda kim varsa migrostan kesinlikle telefon almamasini soyluyorum.paramla rezil dum.satamiyorumda.kimse almiyor almaz zaten.ne yapacagim, caresiz kaldim.

    Başka tüketici heyetiyle görüşmeyi dene faturası sende olduktan sonra sıkıntı olacağını pek sanmıyorum sonuçta sen ürünü almışsın sonradan senle alakası olmayan bir şekilde gelişen olay var karşında. Teknik servise götürmeyi denedin mi?

    Mevzuatta belirttikleri miktarin ustundeki faturalara heyet bakmiyor.direk mahkemeye gidin diyorlar.saticida diyorki ben sayltarken cihazda problem yoktu.sonraki olay beni ilgilendirmez demeye getiriyor.garantiyke gorustum onlarda cihaz bozuk degil.dediler.bisey yapamayiz dediler.

    Kesin olan şu açıklamasında 2 hat kullanımı var ise biz bakmiyoruz diye birşey olamaz dediğim gibi cihaz üzerinde herhangi senden kaynaklı bir işlemden ötürü olusmadi ise haklı çıkarsın sonuçta bu özelliği yazdiysa sağlaması gerek garanti boyunca. Ne kadar masrafin olur bilmiyorum ama ben senin yerinde olsam ugrasirdim tabi karar senin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin


    quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: necii


    quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    Merhaba ,

    Ürünü alalı ne kadar oldu acaba? 30 iş gününü geçmediği sürece üründe herhangi bir kusur var ise değiştirmekle yükümlü. Eğer kabul etmiyorsa merkezini ara mutlaka döneceklerdir. Çünkü değiştirmek zorundalar tüketiciyi koruma yasasına göre eğer yine baktın sonuç yok tüketici hakem heyetlerine gidebilirsin arkadaşın dediği gibi.

    Telefonu alali bir yil oldu.8 ay once klonlandi.suanda tek hat calistiriyor.kacak telefondan daha kotu yani.aramadigim yer kalmadi.tuketici hakem heyeti bakmiyir fiyati yuksek oldugu icin mahkemeye yonlendiriyor.oraninda ucreti var tabiki.birde mahkemeyi kaybedersen karsi tarafin butun masraflarini odermisim.gecen gun migrosun genel merkezinden aradilar,tek hat olarak acariz baska bisey yapamayiz dediler.bende etrafimda kim varsa migrostan kesinlikle telefon almamasini soyluyorum.paramla rezil dum.satamiyorumda.kimse almiyor almaz zaten.ne yapacagim, caresiz kaldim.

    Başka tüketici heyetiyle görüşmeyi dene faturası sende olduktan sonra sıkıntı olacağını pek sanmıyorum sonuçta sen ürünü almışsın sonradan senle alakası olmayan bir şekilde gelişen olay var karşında. Teknik servise götürmeyi denedin mi?

    Mevzuatta belirttikleri miktarin ustundeki faturalara heyet bakmiyor.direk mahkemeye gidin diyorlar.saticida diyorki ben sayltarken cihazda problem yoktu.sonraki olay beni ilgilendirmez demeye getiriyor.garantiyke gorustum onlarda cihaz bozuk degil.dediler.bisey yapamayiz dediler.

    Kesin olan şu açıklamasında 2 hat kullanımı var ise biz bakmiyoruz diye birşey olamaz dediğim gibi cihaz üzerinde herhangi senden kaynaklı bir işlemden ötürü olusmadi ise haklı çıkarsın sonuçta bu özelliği yazdiysa sağlaması gerek garanti boyunca. Ne kadar masrafin olur bilmiyorum ama ben senin yerinde olsam ugrasirdim tabi karar senin.

    Konuyu bastan ozetlemek istiyorum anlasilmadi sanirim.ben migrostan 1 yil once s3 aldim.telefon 8 ay once klonlandi.durumu defalarca bildirmeme ragmen bana sadece tek hat olarak kullanima acabileceklerini baska birsey yapamiyacaklarini ve devletin sadece buna izin verdigini soylediler.tuketici hakem heyetleri foyatun yuksekligi nedemiyle ilgilenmeyip mahkemeye yonlendiriyor.orasininda ucreti var tabiki.migros mahkemeye gidin isterseniz dedi.adamlar kendilerinden cok emin.ornek bir kararda bulamadim internette.magdur cok ama sonuc alan yok.bir hukuk sitesinde avukat bir arkadas dediki,burda saticida tuketicide suclu değil.suçlu olan devlet dedi.hem ülkeye ital olarak girmesine izin veriyor sonrada klonlaninca cihazi kapatiyor.tek hat kullanimina izin veriyor dedi.mahkemeyi kaybederseniz masraflarin hepsini odersiniz dedi.kafam cok karisti.3310 kullansam daha mutluyum.ama cok para verdim,ona yaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qezgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: uNequAL

    Arkadaşlar benimde bir sorum olucak.

    Telefonum yandığı esnada şarjdan çıkartırken elim ısıdan etkilendiğinden dolayı telefonu fırlatmak zorunda kaldım ve ekranı kırıldı. Durumu çağrı merkezine bildirdim ve yetkili arkadaş yanık bizim tarafımızdan ama ekran kırılması kullanıcı hatası olarak gözüküyor amaki elinizde olmadan o anlık sıcaklıktan dolayı telefonu bırakmak zorunda kaldığınız için pek bir şey diyemeyeceğini bildirip telefonu servise göndermemi istediler. Bende hemen teli servise gönderdim. üzerine "gerekli bilgiler çağrı merkezine bırakıldı" diyerekten not bıraktım. Adamlar ekranın kırık olduğunu görür görmez kutusunu kapatıp bana mesaj atmışlar "Telefonun tahmini onarım ücretini onaylıyor musunuz" diye. Bende merak edip aradım. Telefon için ücret talep etmişsiniz neden acaba dedim, ekran kırıktı dediler. Peki teli yandığından dolayı göndermiştim bunun için bir bilgi alabilir miyim dediğim zaman bana verilen cevap "bu konu hakkında sistemde bilgi göremedim" Kesin bilgi vermelerini istedim, bana 15dk sonra geri dönüş yaptılar "telefonunuzun usb girişi yandığından dolayı +bir bedel daha istediler" Sordum ki, Bu bedeli neden istiyorsunuz? Sonuçta telefonum garantili, garanti dışı kalma sebebi nedir dediğimde "telin kasasında cizikler bulunmakta, bundan kaynaklı olabilir" (kesin olmayan bir cevap idi). Anladım ki bu iş yokuşa gidiyor, çağrı merkezinde benle ilgilenen beyefendi ile tekrar görüşme yapmak için randevu oluşturdum, bana geç dönüş yaptığından dolayı (3gün) telefonu gönderdiğim teknik servis telefonumu daha fazla elinde tutamayacakalrını bildirip telefonu bana geri gönderdiler (neden garanti dışı kaldığı hakkında kesin bir bilgi vermemelerine rağmen). Öğrendim ki telefonun ekranı kırık olduğundan dolayı prosedürlerine karşı geliyormuş, o yüzden garanti dışı kalmış. Zaten telefonum yanmasaydı ekranıda kırılmayacaktı. Bende bu yüzden tüketici haklarına başvurdum. İnce ayrıntısına kadar, hukuki deliller, görüşmeler, bana gönderilen teknik servis raporu (raporda halen ekran kırık yazıyor, ben yanık diye gönderdim).

    Şimdi sorarım sizlere, sonuç ne olur?

    Ne yazık ki teknik servisler böyle oyunlar yapıyorlar hep.Delilleri iyi toplar iseniz sonuç sizden yana olabilir. Sonuçta hukukçu değilim ama telefon ile orjinalliğini bozacak herhangi bir çabanız olmadıysa yaralayıcı olması sebebiyle bile bence dava açılabilir. Benim görüşüm bu şekilde ama yine de bir tüketici hakları üyesine danışmanızda büyük yarar var.

    23.12.2013 tarihinde tüketici haklarına başvurı yaptım. 1,5 ay sonra gelmemi istediler. Bende süpriz olsun diye (negatif veya pozitif farketmez) sevgililer gününe bıraktım. 14 Şubat günü gidip durumu öğrenecem. Sonucu burada paylaşırım, bilgilendirici olur ilgili arkadaşlara.




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.